nyt on viikon verran vasen jalkani ollut enemmän tai vähemmän kipeä ja oudon tuntuinen. viikko sitten sitä enemmänkin särki, reittä, säärtä, nilkkaa.... mutta nyt jalka tuntuu oikeastaan vaan puutuneelta. oli miten päin tahansa. jalka tuntuu tosi ahdistavalta ihan lonkasta asti. mikään ei tunnu auttavan, eikä puutuminen mene ohi.
mitä pitäisi tehdä? lääkäriin? mistä voi olla kyse?
liikuntatapoja en ole muuttanut mitenkään.
ja olen siis parikymppinen perusterve nainen.
syön e-pillereitä ja aloitin juuri masennuslääkityksen.
vasen jalka puutuu
10
13270
Vastaukset
- Weeeeeeeeeeeeeeeed
Eikös puutuneisuus ole aina merkki siitä, että veri ei kierrä kunnolla? Jos tuota jatkuu enemmänkin, niin itse kyllä menisin lääkärin puheille.
- voi olla
Tuohon oireeseen voi olla monta syytä. Jo masennuslääkkeet aiheuttavat erittäin paljon mitä kummallisempia sivuvaikutuksia. Mikä masennuslääke käytössäsi on? Selästäkin voi johtua, verenkierrosta.... Eli lääkäriin vain, koska täällä ei kukaan sinua näe, eikä lääkäreitä varmaan muutenkaan täällä vilise.
- ap.
...ainakaan masennuslääkkeestä (citalopram), koska olen sitä syönyt vasta muutaman päivän ja oireet alkaneet jo ennen sitä.
tänään särkenyt reittä ja pakaraa aika mahottomasti... ja puutuminen jatkuu. alkaa jo vähän pelottamaan. - juhannuskukka
ap. kirjoitti:
...ainakaan masennuslääkkeestä (citalopram), koska olen sitä syönyt vasta muutaman päivän ja oireet alkaneet jo ennen sitä.
tänään särkenyt reittä ja pakaraa aika mahottomasti... ja puutuminen jatkuu. alkaa jo vähän pelottamaan....välilevyn pullistuma alaselässä? ainakin kannattaa nyt heti mennä lääkäriin tarkempiin tutkimuksiin . fysiatri(fysiatrian erik.lääkäri)voisi olla paras vaihtoehto. löytyy yksityiseltä puolelta kyllä fysiatreja.
- mennä lekuriin
juhannuskukka kirjoitti:
...välilevyn pullistuma alaselässä? ainakin kannattaa nyt heti mennä lääkäriin tarkempiin tutkimuksiin . fysiatri(fysiatrian erik.lääkäri)voisi olla paras vaihtoehto. löytyy yksityiseltä puolelta kyllä fysiatreja.
kun ei tutkita kuulemma ennenkuin on reiteen asti puutuneena 8 kk. sit vasta aletaan tutkimaan.
Lähde: Eeva-Kaisa XX terveyskeskuslääkäri.
kun menee sit 8kk jälkeen kysyyn että jokos tutkitaan niin ei voitu tutkia kun kumpikin jalka puutuu mutta jos olis vaan toinen jalka puutunut niin olisi voitu tutkia.
Lähde: sama terv keskus lääkäri.
että silleen ala vaan omatoimisesti ottaa selvää asioista ja hoida itsesi kuntoon kuten minökin tein. aikaa tosin on mennyt 3 vuotta - Anonyymi
mennä lekuriin kirjoitti:
kun ei tutkita kuulemma ennenkuin on reiteen asti puutuneena 8 kk. sit vasta aletaan tutkimaan.
Lähde: Eeva-Kaisa XX terveyskeskuslääkäri.
kun menee sit 8kk jälkeen kysyyn että jokos tutkitaan niin ei voitu tutkia kun kumpikin jalka puutuu mutta jos olis vaan toinen jalka puutunut niin olisi voitu tutkia.
Lähde: sama terv keskus lääkäri.
että silleen ala vaan omatoimisesti ottaa selvää asioista ja hoida itsesi kuntoon kuten minökin tein. aikaa tosin on mennyt 3 vuottaSaman "tasoisia" k-päitä riittää. Harmittaa maksella tyhjästä.
- on oikeus
Itse olen saanut lähetteen samanlaisista oireista yliopistolliseen keskussairaalaan neurologille, joka taas lähetti magneettikuvaan, jossa taas ilmeni välilevyn pullistuma. Pullistuma pääsi haittaamaan jopa niin pitkälle, että jalasta meni toimintakyky, eli nilkka toiminut, kantapääseisonta ei toiminut eikä varpailla voinut seistä. Minut otettiin suoraan osastolle, kun menin ensiavun kautta ja olisi heti jopa leikattukin. En halunnut sitä silloin heti, leikkaus tehtiin sitten parin kuukauden kuluttua. Nyt selkä ja jalka kunnossa. Jos sinulla on surkea lääkäri omassa terveyskeskuksessa tai työterveyshuollossa, mene sitten yksityiselle. Toisaalta hoitoon pitäisi olla oikeus. Mutta eihän sitä jaksa ja voi loputtomiin odotella.
- Anonyymi
Lääkäriin ei pääse ainakaan rovaniemellä, kuin ambulalanssilla. T telineiltä tippunut Mikko
- Anonyymi
Kuopiossa sama tilanne.
Hoitoakaan ei ajoissa anneta, kuolemaksi oleva sairaus ehtii hoitoa kerjätessä levitä. Tarkoituksellista tappamista. Vastuuseen tekijä ei joudu.
- Anonyymi
70 kiloinen strippari istui tunnin polvellani ja kysyi että puutuiko jalka mä sanoin että ei se epäili että mä valehtelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995