KAUHAJOKI vai kauhujoki - päätä sinä!

ON AIHETTA SYTYTTÄÄ KYNTTILÄ

"Parempi kuin kirota pimeyttä, on sytyttää kynttilä." Näin kuuluu sanonta.
Kauhajoki ei ole jokin kauhujoki - vaan valon ja toivon paikkakunta!

Näin taisi ajatella kolmasluokkalainen SINÄ aamupäivänä Kauhajoella.
Opettaja sulki luokan oven ja pienet ihmiset alkoivat itkeä, toiset leikkiä
Miksi et itke, kysyi joku heistä. Joni 9v., vastasi: en pelkää, sillä tiedän,
että päsäen taivaaseen, jos kuolen.
Miten sinne taivaaseen pääsee, utelivat muutamat. Ottamalla Jeesus
sydämeen, vastaili Joni.
Niin sitten rukoilivat Jonin perässä ns. pelastusrukouksen.
Joni luottavaisen lapsen lailla uskoo Jeesusta ja on ottanut kasteen.

Joni sytytti kynttilän, joka toivon mukaan palaa kauan.
Jotta liekki kasvaisi, on käynnistetty keräys paikallisen luterilaisen ja
helluntaiseurakunnan aktivistien innoittamana - rrsurssipulan lieventämiseksi.
Minä sytytän kynttilän omalta osaltani, osallistun tuoihon sympaattiseen
keräykseen.

Kauhajoki on pieni, mutta viereä keskuskaupunki Pohjanmaalla.
Satsataan nuorten urheiluun ja koulutukseen, että valkeus voittaisi pimeyden.
Seurakunnat ovat SEN päivän johdosta lisäänneet työntekijämääräänsä.
Seurakunnan nuoret ovat jo ennen tätä tapausta vapaaehtoisvoimin
kunnostaneet itselleen päiväkeskusta - kohtaamispaikkaa ja toimintapaikkaa.
Lahjoituksin toivotaan voitavan edesauttaa sitäkin projektia. Patmos on mukana.

http://www.patmos.fi/fin/radio/?id=145 - kuuntele toivon sanomaa; sytytä kynttilä
http://kaupunki.kauhajoki.fi/ - lähetä surunvalittelu
http://seurakunta.kauhajoki.fi/ - seurakunta vahvasti mukana

(Kauhajoen seurakunta on sangen avoin ja informoiva - kaikki tärkeimmät linkit sieltä löytyy:
http://seurakunta.kauhajoki.fi/site;jsessionid=53E4F4651CAB9E6289788C4E88BE93BC?node_id=9)

Kauhajoen Helluntaiseurakunta vahvasti mukana "kynttilän sytyttämisessä":
http://www.nic.fi/~khellsrk/

MATTEUS - MARKUS - LUUKAS - JOHANNES

Matt. 21:16    
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"    

Mark. 10:15
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Luuk. 10:21
Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

JOHANNES muistaa, että Jeesus puhutteli heitä isoja, karvaisia miehiä "l a p s u k a i s i n a".
Ja Jeesus jätti viestin, kun poistui keskuudestamme ... ette näe Minua niin, että voisitte
minua rakastaa. Mutta rakastakaa toisianne ("niin te täytätte Kristuksen lain".
Ja rakkaushan on huolenpitoa. Voi kun meillä v anhemmilla olisi aikaa nuorillemme!
Sellaisia lapsukaisia meidänkin tulee yhä olla.

Joh 13:33-35
33
Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla', niin minä sanon nyt myös teille.
34
Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
35
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni,
jos teillä on
keskinäinen rakkaus."

Kauhajoki kutsuu rakkauden valoon!

3

181

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos et voi selättää toisinajattelevan asiaa, tartu ihmiseen
      - katso henkilöön ja selätä HÄNET - ajattelevat lainkiihkoilijat.

Tämä käy ilmi tämän vastikään päättyneen sunnuntain
      raamatunlukutekstistä. On syytä muistaa, että
      Kauhajoestakaan ei pidä ajatella niinkuin lainopettajat - vaan niinkuin Jeesus.

KETÄ JUMALA KUULEE ...

Joh 9:24-29

24 Niin he kutsuivat toistamiseen miehen, joka oli ollut sokea, ja sanoivat hänelle: "Anna kunnia Jumalalle; me tiedämme, että se mies on syntinen".
      25 Hän vastasi: "Onko hän syntinen, sitä en tiedä; sen vain tiedän, että minä, joka olin sokea, nyt näen".
      26 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä hän sinulle teki? Miten hän avasi sinun silmäsi?"
      27 Hän vastasi heille: "Johan minä teille sanoin, ettekä te kuulleet. Miksi taas tahdotte sitä kuulla? Tahdotteko tekin ruveta hänen opetuslapsiksensa?"
      28 Niin he herjasivat häntä ja sanoivat: "Sinä olet hänen opetuslapsensa, mutta me olemme Mooseksen opetuslapsia.
      29 Me tiedämme Jumalan puhuneen Moosekselle, mutta mistä tämä on, sitä emme tiedä."

Tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä? Ja kuitenkin Jeesus tunnusti vanhurskaaksi
      syntisen publikaanin, joka huudahti: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.
      Ja paransi KAIKKI, jotka vaativat: Jeesus, Daavidin poika, armahda meitä.
      Unohda sellainen jumala, joka ei armahda! Usko niinkuin apostoli Tuomas, saatuaan
      kosketuksen Jeesukseen:
      "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

MIKSI ON KÄRSIMYKSIÄ KAUHAJOELLA JA AIVAN KAIKKAILLA ?

Vielä toistamiseen lainopettajat herjaavat Jeesuksen armahtamaa poloista:
      Joh 9:34
      He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Sinä olet kokonaan synneissä syntynyt, ja sinä tahdot opettaa meitä!" Ja he ajoivat hänet ulos.

Kun eivät voineet selättää tuon kristityn todistusta, niin tarttuivat hänen henkilöllisyyteensä
      ja ajoivat ulos yhteydestään. Syntinen teki parannuksen, lainvaatijat eivät.
      Sairas syntinen tuli "jumalallisesta luonnosta osalliseksi", lainnoudattajat eivät.

On väärin kysyä, kuka teki syntiä, että joudumme kärsimään. Sillä synti ja kärsimys on
      koko maailmalle yhteinen. Ei uskovaakaan ole luvattu viedä sen ulkopuolelle.
      Mutta kaikkien ihmsiten kaikkialla on tehtävä parannusta.

Luuk 13:1-5
      1 Juuri siihen aikaan Jeesuksen luo tuli ihmisiä, jotka kertoivat Pilatuksen surmauttaneen uhraamaan tulleita galilealaisia, niin että heidän verensä oli sekoittunut uhrieläinten vereen.
      2 Jeesus sanoi siihen: "Luuletteko, että he olivat suurempia syntisiä kuin kaikki muut galilealaiset, koska saivat tuollaisen lopun? [Joh. 9:2]
      3 Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette tuhon omia, ellette käänny. [Ps. 7:13]
      4 Entä ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun Siloan torni sortui heidän päälleen? Luuletteko, että he olivat syyllistyneet johonkin pahempaan kuin muut jerusalemilaiset?
      5 Eivät suinkaan -- yhtä lailla te kaikki olette tuhon omia, ellette käänny."

Kun tornit New Yorkissa kaatuivat, jotkut lahkot julistivat saaneensa Herralta profetian,
      että sortuivat siksi, kun slummeissa narkakrit tekevät syntiä. Toiset lahkot taas alkoivat
      julistaa, että nyt Jumala kaatoi Baabelin / Babylonian tornit. Mielipuolista viahn apostoluutta!
      Kauhajoelle jokin amerikkalainen lahko uhkasi tulla kyselemään, kuka teki syntiä.
      Parannuksen paikalla meidän jokaisen on oltava, eikä peitellä syntisyyttämme toisia syyttelemällä.

SE ON VARMAA, ETTÄ JUMALA KUULEE SYNTISEN RUKOUKSEN!
      HERRA, ARMAHDA MINUA SYNTISTÄ !!

• Saavat

Koeta Antti Hyvä tehdä pikaisesti parrannus. ettee pahuus jatkuisi. Älä narraile pikkupoikia ja tyttöjä katteettomilla lupauksilla! Jumalattoman nRukous on Herralle kauhistus, Tee nyt pikaisesti parannus ettei enempää pahaa tapahtuisi,

• Jeesusta!?
        Saavat kirjoitti:

Koeta Antti Hyvä tehdä pikaisesti parrannus. ettee pahuus jatkuisi. Älä narraile pikkupoikia ja tyttöjä katteettomilla lupauksilla! Jumalattoman nRukous on Herralle kauhistus, Tee nyt pikaisesti parannus ettei enempää pahaa tapahtuisi,

Luukas 18.

11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]
        13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3]
        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."] [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]

tulkaa kaikki ihmiset syntisen paikalle, että
        Herra saisi armantaa teidät. Jokainen rukouksemme
        sopii alkaa: Herra, armahda minua syntistä!

Armon lapsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      46
      892
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      14
      763
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      488
      761
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      672
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      576
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      543
    8. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      164
      503
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe