Kannattaa räksyttää uskon puolesta !

Kuten Kauhajoellakin tehdään ...

"Näin taisi ajatella kolmasluokkalainen SINÄ aamupäivänä Kauhajoella.
Opettaja sulki luokan oven ja pienet ihmiset alkoivat itkeä, toiset leikkiä
Miksi et itke, kysyi joku heistä. Joni 9v., vastasi: en pelkää, sillä tiedän,
että päsäen taivaaseen, jos kuolen.
Miten sinne taivaaseen pääsee, utelivat muutamat. Ottamalla Jeesus
sydämeen, vastaili Joni.
Niin sitten rukoilivat Jonin perässä ns. pelastusrukouksen."
(Viittaan aloitukseeni "Kauhajoki vai ..." tuolla hieman alempana.)

Amen! Minäkin onnellisena räksytän Herrani puolesta.

Jes. 49:6
hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.

Jopas on ennsutus, mutta ...

Matt 15:23-28
23
Mutta hän ei vastannut hänelle sanaakaan. Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen: "Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme".
24
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
25
Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".

26
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
27
Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".

Ei siis mitään OIKEUTTA minulla pakanapennulla!
Mutta "Aabrahamin uskon kautta ... armosta!:

Matt 15:28
Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

Joka itsensä koiranpennuksi alentaa, hänet
pelastukseen koroitetaan!

Matt 15:27
Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".
Matt 15:28a Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi,

Uskon että myös miehen usko palkitaan, minunkin. Jeesus kuulee aina syntisem rukousken.
En tiedä, miten muutoinkaan rukouksensa aloittaisi, kuin että "Herra, armahda minua syntistä!".
Vaikka "kolme-enkeliä" (USA/SDA) koettaisikin luapuksensa mukaan ohjata syntisten rukoukset
saatanalle, niin Isän korviin kaikki Jeesuksen nimessä toimitetut rukousket menevät.

Kannattaa, muuten, räksyttää myös yleensäkin ajattelemisen puolesta. Siitä oiva esimerkki
hirvaksen aloitus, tuossa alempana, (Daniel - eunukkiko?).

Armo teille ja rauha!

8

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sapatin puolesta

2. Moos. 20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi.

Sapatinvalvojien tulee tarkistaa, ettei kukaan
      kaupungissa tee työtä lauantaina, ei edes hevonen.
      Sunnuntain viettäjät pitävät huolen omasta päivästään.

• Veli Herrassa.

Kyllä hevonekin on onnellinen sapatista.
        Hirnahtaa luojalleen uskovasta isännästä kiitosmielin.

Niin, mikä se sittenkin on sapatti ja sen merkitys?
        Tässä eräs ystäväni lestadiolaisyrittäjän palveluksessa harmittelee ympäriviikoisia työpäiviään. Kiire kuulema ja asiakkaiden pyyntö, sekä työnantajalleen tärkeä €-raha. No, valintahan se on tehtävä siitä mikä on kohteena tärkein ja rakkain.
        Ehkä tämä ystävän hevonen ei ilosta hirnahtele, kun ei edes sunnuntai ole sapattina.
        Miksi? Ehkä siksi, kun kaikki päivät ovat saman arvoisia, ei edes sen arvoisia, että voisi Herraansa kumartaa yhteisissä kuulumisissa.

Mene ja tiedä, mutta oppi on mennyt perille.

• Toinen veli Herrassa
        Veli Herrassa. kirjoitti:

Kyllä hevonekin on onnellinen sapatista.
        Hirnahtaa luojalleen uskovasta isännästä kiitosmielin.

Niin, mikä se sittenkin on sapatti ja sen merkitys?
        Tässä eräs ystäväni lestadiolaisyrittäjän palveluksessa harmittelee ympäriviikoisia työpäiviään. Kiire kuulema ja asiakkaiden pyyntö, sekä työnantajalleen tärkeä €-raha. No, valintahan se on tehtävä siitä mikä on kohteena tärkein ja rakkain.
        Ehkä tämä ystävän hevonen ei ilosta hirnahtele, kun ei edes sunnuntai ole sapattina.
        Miksi? Ehkä siksi, kun kaikki päivät ovat saman arvoisia, ei edes sen arvoisia, että voisi Herraansa kumartaa yhteisissä kuulumisissa.

Mene ja tiedä, mutta oppi on mennyt perille.

Totta puhut. Hevonen on onnellinen työjuhta, sapatin levosta iloitseva. Ja apinakin iloitsee
        sapatista. Mutta muista, etet saa kumpaisellakaan teettää työtä sapattina, tai kuolet.
        Sillen kuin Adam ja Eva, kun teettivät työtä sapattina. Jäivät eloon, mutta kuolivat
        sisäsien ihmsien puolesta.

Hesekiel 28.
        8 He syöksevät sinut alas kuoppaan, ja sinä kuolet, niinkuin kaadetut kuolevat, merten sydämessä.
        9 Vieläköhän sanot surmaajasi edessä: 'Minä olen jumala', kun kuitenkin olet ihminen, et jumala, kaatajaisi käsissä?
        10 Niinkuin kuolevat ympärileikkaamattomat, niin sinä kuolet muukalaisten käden kautta. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra."

Amerikan babylon kaikkine lahkoineen syöksyy kuolon mereen, SDA ensimmäisenä.

• UnaFortuna ( Ei kirjautuneena
        Toinen veli Herrassa kirjoitti:

Totta puhut. Hevonen on onnellinen työjuhta, sapatin levosta iloitseva. Ja apinakin iloitsee
        sapatista. Mutta muista, etet saa kumpaisellakaan teettää työtä sapattina, tai kuolet.
        Sillen kuin Adam ja Eva, kun teettivät työtä sapattina. Jäivät eloon, mutta kuolivat
        sisäsien ihmsien puolesta.

Hesekiel 28.
        8 He syöksevät sinut alas kuoppaan, ja sinä kuolet, niinkuin kaadetut kuolevat, merten sydämessä.
        9 Vieläköhän sanot surmaajasi edessä: 'Minä olen jumala', kun kuitenkin olet ihminen, et jumala, kaatajaisi käsissä?
        10 Niinkuin kuolevat ympärileikkaamattomat, niin sinä kuolet muukalaisten käden kautta. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra."

Amerikan babylon kaikkine lahkoineen syöksyy kuolon mereen, SDA ensimmäisenä.

Aika kovan tuomion on tuo Pyhä Lusifer Herran omille Langettanut! Lutteilaisuus kuolee jos iroitetaan pois valtiosta. Lutteilaisuus elää kansan verotuloilla, joka ei ole Raamatullista?

• Tuomio sapatin vastustajille

Jesaja 66.
      22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
      23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]

Sakarja 14.
      16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
      17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
      18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
      19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.

• . Piste .

Ap. t. 24:14
      Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

Jeesus-tie on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa.
      Paavali vaihtoi moosestelun jeesusteluksi. Ja
      voitti itselleen elämän!

• hirvas

puhui fariseuksille ja vielä Paavalinkin aikana lakihenkisille juutalaisille.
        Tottakai perinnäissääntöjä ja lain noudattamista vaativien juutalaisten silmissä Paavali oli lahkolainen - Jeesuksen lahkolainen! Mutta hyvä niin, se on meidän pelastuksemme.
        Eroituksena nykypäivän lahkoista Paavali noudatti Jeesuksen opetusta, eikä poikennut siitä.

• hirvas kirjoitti:

puhui fariseuksille ja vielä Paavalinkin aikana lakihenkisille juutalaisille.
        Tottakai perinnäissääntöjä ja lain noudattamista vaativien juutalaisten silmissä Paavali oli lahkolainen - Jeesuksen lahkolainen! Mutta hyvä niin, se on meidän pelastuksemme.
        Eroituksena nykypäivän lahkoista Paavali noudatti Jeesuksen opetusta, eikä poikennut siitä.

Paavali ei tosiaan mielistellyt minkään kirkon
        suuntaan ja OLI VAPAA NIISTÄ KAIKISTA.
        Korkeinta johtoa, Pietaria, "vastusti vasten
        kasvoja", julkisesti, kun tämä mielisteli
        vierailevia lainkiivailijoita, jotka tulivat
        nuuskimaan heidän vapauttaan Kristjuksessa, (Apt.)
        Siihen loppui Pietarin kohdalta mielistely!

Paavali ei turhaan riitaa haastanut. Hänhän
        ympärileikkautti erään työtoverinsa, jottei
        tätä Jerusalemissa heti kivitettäisi Mooseksen
        lain hylkäämisen vuoksi. Vain ympärileikattuhan
        voi sanoa olevansa Jumalan lain noudattaja.
        Se on lakiliiton sinetti, ei sapatti.

IHMETTELEN

Ihmettelen, ettei Suomen Vapaiden Kristittyjen
        Neuvoston hallitus vastusta vasten kasvoja
        johtajaansa - adventtijohtaja Atte Helmistä.

Tai miksei Kristus-päivä -operaatio Turussa viikolla 42, vastusta Aimo Helmistä vasten
        kasvoja. On periaatteessa hyvä, että Aimo
        tuo kirkkonsa mukaan yhteyteen, mutta kun
        siinä tulee muakna media7 Ilmestyskirjaseminaareineen,
        joka seminaari on suora kopio Suuren Taistelun
        opeista. Jotka opit tuomitsevat kadotukseen
        koko kristikansan. Paitsi adventistit.
        vas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2523
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      187
      889
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      53
      723
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      642
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      48
      528
    6. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    7. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      12
      481
    8. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      48
      467
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      54
      432
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      430
    Aihe