Miksi?

ihmetellen

Moi, jonkun aikaa olen mietiskellyt ja nyt on pakko kysyä, että minkä takia joidenkin ihmisten on pakko kirjoittaa esim. nyt tänne, tai muuten vain vouhottaa, että eivät syö lihaa yms. Miksi siitä pitää tehdä niin suuri numero?

Kunnioitan ihmistä joka ei syö lihaa, en siksi ettei hän syö sitä, vaan ihmisenä.

Miksi siis tämä touhotus että en syö lihaa pitää väkisin tuoda muiden tietoon, tavalla tai toisella. Lihan syönti tuskin sillä maailmasta loppuu, enkä kyllä itsekkään ajatellut sitä lopettaa. Tuo suuren numeron tekeminen nyt vain tuntuu lapselliselta.

En väitä että oikeassa tai väärässä olisin, toivottavasti nyt kukaan ei siis hermostu.

8

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En oikein ymmärrä viestisi pointtia.

      Usein kasvisravinnon valinnassa on perusteena eläinsuojelulliset/oikeudelliset lähtökohdat, joten miksei sitä voisi mainita eläinsuojelufoorumilla.
      Mutta ei täällä useinkaan törmää kuvailemasi kaltaiseen "vuohutukseen", eri asia on jos kasvissyönti/eläinetiikka otetaan erikseen puheeksi, OE-foorumilla sen sijaan tämä on hyvinkin tuttua.

      Oikeastaan on juuri päinvastoin, eli, että täällä käyvät pitämässä meteliä liharavinnon käyttäjät>>katse peiliin!:)

      • Ihmetellen

        Niin, olisihan se hyvä kun tuo rajoittuisi yhdelle foorumille, mutta ei.

        Olenko jossain kohtaa kirjoitustani tuonut esille jotain "fanaattista lihansyöjä" kantaani? Ehkä minun pitäisi artikuloida itseäni selvemmin. Omasta mielestäni kysyin lähinnä miksi omaa aatettaan täytyy koko ajan tuoda ilmi ja pönkittää? En voi sanoa kuin itseni puolesta mutta kyllähän tuo aina rasittaa. Esimerkkinä nyt ihmiset jotka möyhäävät omasta uskonnostaan ihmisille joita se ei kiinnosta.

        En itse ainakaan arvostele ihmistä sen mukaan mihin hän uskoo tai mitä hän syö, mutta useampaan otteeseen olen kuullut/nähnyt jonkun haukkuvan, tai syyllistävän ihmistä joka popsii burgeria. Totta kai kasviksia tulee syödä kohtuu paljon, mutta kaikkea sopivasti.


      • Ihmetellen kirjoitti:

        Niin, olisihan se hyvä kun tuo rajoittuisi yhdelle foorumille, mutta ei.

        Olenko jossain kohtaa kirjoitustani tuonut esille jotain "fanaattista lihansyöjä" kantaani? Ehkä minun pitäisi artikuloida itseäni selvemmin. Omasta mielestäni kysyin lähinnä miksi omaa aatettaan täytyy koko ajan tuoda ilmi ja pönkittää? En voi sanoa kuin itseni puolesta mutta kyllähän tuo aina rasittaa. Esimerkkinä nyt ihmiset jotka möyhäävät omasta uskonnostaan ihmisille joita se ei kiinnosta.

        En itse ainakaan arvostele ihmistä sen mukaan mihin hän uskoo tai mitä hän syö, mutta useampaan otteeseen olen kuullut/nähnyt jonkun haukkuvan, tai syyllistävän ihmistä joka popsii burgeria. Totta kai kasviksia tulee syödä kohtuu paljon, mutta kaikkea sopivasti.

        Niin, kysyit aloituksessasi miksi kasvissyönnistä on pakko tehdä niin suuri numero?
        Tuohon on vaikea vastata mitenkään sua tyydyttävällä tavalla jos et välitä eläimistä, luonnosta ym.

        Mutta pähkinänkuoressa sen puolesta taistelee/vouhkaa josta välittää.

        Itsekään en aseta ihmisiä paremmuusjärjestykseen ruokavalion, tai muunkaan perustella, mutta arvostella saa ja täytyy, muuten maailma ei "muutu".


      • Ihmetellen
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Niin, kysyit aloituksessasi miksi kasvissyönnistä on pakko tehdä niin suuri numero?
        Tuohon on vaikea vastata mitenkään sua tyydyttävällä tavalla jos et välitä eläimistä, luonnosta ym.

        Mutta pähkinänkuoressa sen puolesta taistelee/vouhkaa josta välittää.

        Itsekään en aseta ihmisiä paremmuusjärjestykseen ruokavalion, tai muunkaan perustella, mutta arvostella saa ja täytyy, muuten maailma ei "muutu".

        Oletko oikeasti aikuinen? Onko töitä?

        Sori mutta pakko kysyä..


      • pitäisi
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Niin, kysyit aloituksessasi miksi kasvissyönnistä on pakko tehdä niin suuri numero?
        Tuohon on vaikea vastata mitenkään sua tyydyttävällä tavalla jos et välitä eläimistä, luonnosta ym.

        Mutta pähkinänkuoressa sen puolesta taistelee/vouhkaa josta välittää.

        Itsekään en aseta ihmisiä paremmuusjärjestykseen ruokavalion, tai muunkaan perustella, mutta arvostella saa ja täytyy, muuten maailma ei "muutu".

        muuttua sinun edustamasi uskonnon suuntaan? oletko muita kuin omaa uskontoasi edustavia ihmisiä kohtaan suvaitsematon kun puhutaan eri ajatusmalleista suhteessa elämään?

        Miksi ei sitten toiseen suuntaan? teho karjankasvatus on kätevää ja takaa ravinnon myös tulevaisuudessa, eli lisää tehotiloja ja tehokkuutta niin ihmiskunta elää jatkossakin hyvällä liha ravinnolla.

        Edellinen ajatus on yhtä perusteltua kuin kasvis syönti.


      • ihmetellen
        pitäisi kirjoitti:

        muuttua sinun edustamasi uskonnon suuntaan? oletko muita kuin omaa uskontoasi edustavia ihmisiä kohtaan suvaitsematon kun puhutaan eri ajatusmalleista suhteessa elämään?

        Miksi ei sitten toiseen suuntaan? teho karjankasvatus on kätevää ja takaa ravinnon myös tulevaisuudessa, eli lisää tehotiloja ja tehokkuutta niin ihmiskunta elää jatkossakin hyvällä liha ravinnolla.

        Edellinen ajatus on yhtä perusteltua kuin kasvis syönti.

        Siis omasta mielestäni kaikki uskonnot ovat turhaa ja vain lisäävät ongelmia.

        Ei minulla ole mitään yhtäkään uskontoa vastaan kunhan niitden arvojakaan ei minulle tuputeta. Ja sama pätee tuohon vihannespolitiikkaan.


      • ei tänä päivänä
        pitäisi kirjoitti:

        muuttua sinun edustamasi uskonnon suuntaan? oletko muita kuin omaa uskontoasi edustavia ihmisiä kohtaan suvaitsematon kun puhutaan eri ajatusmalleista suhteessa elämään?

        Miksi ei sitten toiseen suuntaan? teho karjankasvatus on kätevää ja takaa ravinnon myös tulevaisuudessa, eli lisää tehotiloja ja tehokkuutta niin ihmiskunta elää jatkossakin hyvällä liha ravinnolla.

        Edellinen ajatus on yhtä perusteltua kuin kasvis syönti.

        ole mitään järkevää oikeutusta. Siitä syystä on hyvinkin fiksua puoltaa kasvissyöntiä. Jos oikeasti alat vertailemaan vaikkapa tehokarjankasvatuksen ja ruokakasvien tuotannon ympäristövaikutuksia koko niiden valmistuksen ja kulutuksen elinkaaren ajalta, kyllä kasvit vetää sen järkevämmän vaihtoehdon korren. Ja lisäksi eettisyys on paikallaan.

        Ja kyllähän sitä ihminen, joka vilpittömästi uskoo olevansa oikeassa, tapaa omaa mielipidettänsä pyrkiä levittämään. Onko se aina oikein? Ei välttämättä. Mutta kasvissyöjillä on onneksi mahdollista hakea tukea kannalleen esimerkiksi puolueettomien insinöörien ym. suunnittelemien elinkaarianalyysityökalujen laskelmista.

        Kaiken lisäksi ihmiskunta ei osaa edes syödä "hyvää" lihaa, vaan jauhelihaa, kinkkusuikaletta, nakkia ja muuta paskaa, joiden ravintoarvo on huonompi, mitä täytekakkupohjan.


      • vaikka
        ei tänä päivänä kirjoitti:

        ole mitään järkevää oikeutusta. Siitä syystä on hyvinkin fiksua puoltaa kasvissyöntiä. Jos oikeasti alat vertailemaan vaikkapa tehokarjankasvatuksen ja ruokakasvien tuotannon ympäristövaikutuksia koko niiden valmistuksen ja kulutuksen elinkaaren ajalta, kyllä kasvit vetää sen järkevämmän vaihtoehdon korren. Ja lisäksi eettisyys on paikallaan.

        Ja kyllähän sitä ihminen, joka vilpittömästi uskoo olevansa oikeassa, tapaa omaa mielipidettänsä pyrkiä levittämään. Onko se aina oikein? Ei välttämättä. Mutta kasvissyöjillä on onneksi mahdollista hakea tukea kannalleen esimerkiksi puolueettomien insinöörien ym. suunnittelemien elinkaarianalyysityökalujen laskelmista.

        Kaiken lisäksi ihmiskunta ei osaa edes syödä "hyvää" lihaa, vaan jauhelihaa, kinkkusuikaletta, nakkia ja muuta paskaa, joiden ravintoarvo on huonompi, mitä täytekakkupohjan.

        paskaa mutta pidä se omana tietonasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe