D forester vs. muut cittarit

ibhb

olen koeajanut ja vertaillut useampia diesel-cittareita(honda crv, tiguan, rav4, outlander,x-trail, forester(tosin vasta bensa)) nyt viimeisen vuoden sisällä ja tullut seuraavaan johtopäätökseen: uusi forester tuntuu näistä em.malleista selkeästi parhaalta(jo bensaversiona), mitä ajoominaisuuksiin tulee(ohjaustuntuma,pysyy jämäkästi tiessä(ehkä alhaisen painopisteen etuja),mukavuus ja melutaso siedettävää jos vertaa esim.rav4. jatkuva neliveto, väännössä häviää tietenkin dieseleille, mutta bensa-autoksi vääntää mallikkaasti.Ja nyt uuden dieselin saapuessa foresteriin nuo em.arvot tuskin huononevat. Ja jos vertaa toisiin merkkeihin, joissa on nahkapenkit, xenonvalot, kattoikkuna ja älyavain-järjestelmä, jos niitä edes on saatavilla niin 37900 ei ole enää kova hinta forester dieselistä. Entisenä toyotan ja vw:n omistajana taidan siirtyä subaruun.

15

4289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • citymetsuri

      Olen pääosin samaa mieltä Foresterin ajo-ominaisuuksista. Uuden dieselin vääntö ei kuitenkaan ole kummoinen eli alakierroksilla
      vääntöä ei tahdo löytyä eli alennusvaihteet olisi ollut hyvä saada myös dieseliin. Vertailuissa uusi
      Forester ei ole pärjännyt hyvin.

      • sinulle?

        Mietintämysyssä myös tämmöinen citymaasturi.
        Etsinyt myös vertailua, jossa olisi mukana tämä forester jatkuvine nelivetoineen, sekä tod. näk. luokkansa parhaimpine maasto-ominaisuuksineen, ainakin luettuine pistokoeraporttien mukaan, mutta todella etsinyt vertailua, missä tämä forester olisi vertailussa yhdessä crv:n kanssa, mutta ei ole vielä osunut silmään, eli kysyisin, että missä vertailut, jossa ei ole pärjännyt, vai huvikseenko kirjoittelet...


    • papparaine

      Kun käytin autooni huollossa oli pihassa uus D forre ja eikun kokeileen.Ykkönen tosi lyhyt.Tuskin tarvii alennusvaihdetta. Lähtö onnistui laakista. Ei sammunu.Autossa oli isomman auton tuntua verrattuna vanhaan. Kyyti oli pehmeetä ja hiljaista mitäs sitä vanha mies osaa muuta kaivatakkaan.

      • STiMY06

        No, pistitkö tilaukseen? :)


      • papparaine
        STiMY06 kirjoitti:

        No, pistitkö tilaukseen? :)

        Pistin mietntämyssyyn


      • papparaine
        STiMY06 kirjoitti:

        No, pistitkö tilaukseen? :)

        Pistin mietintämyssyyn.


      • taivaspaikka varma

        En oo viä koeajanu, mutta meen kyllä. Jos tieto lyhyestä ykkösestä pitää paikkaansa taitaa tulla metsätyömiehelle auton vaihto eteen.


      • forre
        taivaspaikka varma kirjoitti:

        En oo viä koeajanu, mutta meen kyllä. Jos tieto lyhyestä ykkösestä pitää paikkaansa taitaa tulla metsätyömiehelle auton vaihto eteen.

        niin, kaikki vaihteet on nyt välitetty lyhyemmiski kuin esim. legacy dieselissä, ja lisätty kuutonen mikä on hivenen pidempi kuin legan viitonen, lupaa hyvää käytön kannalta, ja nyt löytyy sopiva vaihde ja kierrokset ovat vääntöalueella 80 km/h nopeudessa missä perävaunua yleensä vedetään.


    • viisas miesi

      Ei ne hinnat halpene. Olen minäkin nuo ajanut. X-rail on niistä ehdottomasti paras. Bensa fore oli automaattina lähes masentava. Moottoritiellä satasen nopeudesta lähtiessä ohitukseen .Aski arpoi pikkusta silmään että hävetti. Iso auto ja isot kierrokset.

      • Niin minustakin tuntui Turbo Foresterin jälkeen.
        Kun lähdet ohitukseen siirrä valitsin kolmoselle
        ja paina kaasua maltillisesti, niin lähtee muka-
        vasti. Automaatissa on lisäksi se bower asen-
        to ja liukkaalle kelille omansa. Täytyy myöntää,
        että jonkin aikaa meni harjoitellessa. Puhun nyt
        vuosimallista 2006.

        Ajaessani 2009:llä en havainnut oleellista eroa,
        vaikka siinä on 8 heppaa vähemmän kuin 2006:ssa.

        Turbo tietenkin on oma lukunsa. Kolme viikoa meni
        turbon jälkeen vieroituksessa, ennen kuin ostin
        tuon 158 heppasen, kulkeehan se 1-2 litraa/100 km
        vähemmällä kuin turbo. Tehot eivät tule tyhjästä.


      • forre
        Täpinä kirjoitti:

        Niin minustakin tuntui Turbo Foresterin jälkeen.
        Kun lähdet ohitukseen siirrä valitsin kolmoselle
        ja paina kaasua maltillisesti, niin lähtee muka-
        vasti. Automaatissa on lisäksi se bower asen-
        to ja liukkaalle kelille omansa. Täytyy myöntää,
        että jonkin aikaa meni harjoitellessa. Puhun nyt
        vuosimallista 2006.

        Ajaessani 2009:llä en havainnut oleellista eroa,
        vaikka siinä on 8 heppaa vähemmän kuin 2006:ssa.

        Turbo tietenkin on oma lukunsa. Kolme viikoa meni
        turbon jälkeen vieroituksessa, ennen kuin ostin
        tuon 158 heppasen, kulkeehan se 1-2 litraa/100 km
        vähemmällä kuin turbo. Tehot eivät tule tyhjästä.

        minäkin kokeilin automaatti 2,0 foresteria kun käytin autoani vuosihuollossa, taajamassa ja maantiellä laatiko vaihteli yleensä mukavasti, mutta kyllä se sitten vaihtoi kakkoselle vähän turhan isoille kierroksille kun polkaisin nopeasti ajettavassa risteyksessä kaasun pohjaan, jotenkin tuntui nololta se huudatus.


      • viisas miesi
        forre kirjoitti:

        minäkin kokeilin automaatti 2,0 foresteria kun käytin autoani vuosihuollossa, taajamassa ja maantiellä laatiko vaihteli yleensä mukavasti, mutta kyllä se sitten vaihtoi kakkoselle vähän turhan isoille kierroksille kun polkaisin nopeasti ajettavassa risteyksessä kaasun pohjaan, jotenkin tuntui nololta se huudatus.

        Uskon merkkiin mutta asia tulee akuutiksi taas ehkä 3-4vuoden päästä. Ken ajaa se näkee;)


      • koeajaja

        subarun dieseleitä on moitittu huonon alaväännön takia, mutta itse en moittisi juurikaan foresterin dieseliä alaväännön takia.

        ilmeisesti vääntöongelma on saatu korjattua laittamalla forreen 6 vaihteinen laatikko muiden dieseleiden 5 vaihteisen sijaan. erittäin kivan tuntuinen oli boxer diesel ja sointiakin oli hauska kuulla. ajettavuus oli hyvää cittariluokkaa. liukkaalla jatkuvan nelivedon edut ovat selkeät. ohjaukselta odotin itse enemmän lähinnä keskialueella, mutta suuret piirteet olivat kunnossa. hyvä vaihtoehto sittaria miettivälle, kuka milläkin tavalla haluaa autonsa ominaisuuksia painottaa.


    • 2.0TDI

      Onko lisää kokemuksia diesel foresterista?
      Kertokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      3057
    2. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2533
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      51
      2489
    4. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2104
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1838
    6. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1469
    7. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      48
      1249
    8. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      19
      1127
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1057
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

      Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      1022
    Aihe