hulkki otti penkistä 140kg

vahva turska

hulkki nimittäin otti ilman treeniä 140 kiloa 17 vuotiaana.
nyt 8vuoden treenillä ei ota montaa kiloa enempää.

aikas jännäs juttu.

:D

"puhtaammat tekniikat"

joopa joo.

aika päin vehjettä saa treenata jos 17vuotiaana ilman treenii läpsähtää 140kiloa ja 8vuotta myöhemmin samat painot.

vaikka hulkki on penkkiä ahkerasti treenannut kaikilla tavoilla.

10

1991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvät..

Ei ole hulkkikuikelo penkannut 140 kuin unissaan!

• adsdasdasd

Dorian Yates teki suorin jaloin maastavetoa 180 kilolla vaikka olisi varmasti voinut tehdä enemmänkin. Miksi? Siksi, kun bodarin ei tarvitse olla vahva ja liikuttaa helvetisti painoa. Sama pätee Hulkkiin.

• vitun spede

ilman treeniii 140 kilooooo

ja 8 vuotta täydellistä omistautumista punttien nostoon ja penkistä samat 140 kiloooooo

vaikka ukko duunaaa lattiapenkkiä smithpenkkiä vinopenkkiä kässäripenkkiä ja KAIKKIA jatkuvasti voimapainotteisesti kuten ohjelmista näkee.

hulkki tekee päivyreiden mukaan ja on tehnyt 8 vuotta jo näitä penkki variaatioita myös voimapainotteisesti. sarjoja 5 toistoja 2-4 ja näihin maksimipainot kuten on hulkki itse sanonut.

silti ilman treeniä tuli 140 kilooooooo
        ja nyt melkein samassa maksimi....

yeah baby!!!!!!!!!!!!!

• kuikeloooooo

Hulkkihan aloitti treenaamisen 14 vuotiaan, siis 3 vuotta oli treenannut ennenkuin 140kg nousi penkistä.

• kyrpä joonas

omien sanojen mukaan se ei ollut silloin todellakaan käynyt punttisalilla kuin kääntymässä ja näkihän se valokuvista.korista se pelas.
        se oli 16 siinä kuvassa ja se oli sen näköinen jäätynyt pulkannaru ettei se nostais edes 50 kiloa penkistä, mutta

sitten se nosti vuoden päästä 140 kiloa.

yabadapaduuuuuu!!!!!!!!!!!!!

• kuikelooooooo
        kyrpä joonas kirjoitti:

omien sanojen mukaan se ei ollut silloin todellakaan käynyt punttisalilla kuin kääntymässä ja näkihän se valokuvista.korista se pelas.
        se oli 16 siinä kuvassa ja se oli sen näköinen jäätynyt pulkannaru ettei se nostais edes 50 kiloa penkistä, mutta

no niin no. Vuodessa kyl on aika mahdotonta ilman ROINAA. Joko se huijaa tuloksensa tai sitten on napsittu muutakin kun kaurapuuroa.

• -KKK-
        kyrpä joonas kirjoitti:

15v
        http://www.fast.fi/easydata/customers/funcfood/files/u_kuvat/utti_1998a.jpg

17v
        http://www.fast.fi/easydata/customers/funcfood/files/u_kuvat/utti_2000a.jpg

http://www.fast.fi/?mid=543

• -KKK-

Enpä sanoisi että toi 140 kilon penkki 17-vuotiaana oli mulla mikään kova tulos, sillä otin sen hirveässä bulkissa - muistaakseni painoin yli 100 kiloa vaikkakin vatsat näkyivät vielä.

---------------------------

Sarjapainot on aina huonot, siis verrattuna maksimiykköseen. Mulla on ihan tolkuttoman huono sarjakestävyys; esimerkiksi kun 18-vuotiaana syväkyykky-ykkönen oli 200-220 kilon luokkaa (helppo ykkönen 200 kilolla vyön ja polvenlämmittimien kanssa) sain jalkatreenissä 140 kilolla hikisesti neljä nelosta.

-------------------------

Joo ja ei. Kyllä mä pitkällä tähtäimellä yritänkin kasvattaa sarjapainoja, mutta toistoja en päästä alle neljän sillä hermotuksesta ei puolestaan ole suoraa hyötyä lihaskasvun kannalta. Kun voima lisääntyy vähintään 4 toiston sarjoissa voidaan olla varmoja että on saatu aikaan ns. oikeaa lihasvoimaa eikä vain hermotusta, mihin perinteinen voimatreeni tähtää.

------------------------------

Hmmm. Tarkoitin lähinnä sitä, että ykköstä on mahdollista kasvattaa hermotusta parantamalla saamatta kuitenkaan yhtään lisää lihasmassaa. Tähän tähtää käsittääkseni puhtaampi voimatreeni, enkä näe tästä olevan läheskään yhtä paljon hyötyä kehonrakentajalle kuin voimien kasvattamisesta toistoalueella, jossa voimien kasvu johtuu suoraan lihasmassan kasvusta eikä hermotuksesta (yli 4 toistoa).

Tästä syystä en ikinä ole edes harkinnut puhdasta voima- eli hermotustreeniä, vaan itselleni voimakausi tarkoittaa sarjapainojen kasvattamista toistoalueella 4-8.

• -KKK-

Kun vuosi 2007 kerran nyt sitten oli ja meni, rupesin huvikseni hieman kertaamaan treenituloksia tältä vuodelta. Koska olen jaksottanut treenini melko selkeästi vuodesta 2006 lähtien, en enää riko vanhaan tapaan sarjaennätyksiä joka treenissä vaan käyn maksimisarjapainoissa vain treenijakson huipulla. Lisäksi kun muutan ohjelmaa ja otan käyttöön esim. vanhan liikkeen, jota en ole pitkään aikaan tehnyt, aloitan siinä varsin maltillisilla painoilla ja rakennan niitä kaikessa rauhassa kohti ennätyslukemia jopa useamman treeniblokin ajan. Ennätyspainojen käyttäminen sarjoissa onkin ollut meikäläiselle viimeisen 1.5 vuoden ajan melko harvinainen asia. Tähän kun yhdistää vielä sen, että nivelongelmien johdosta olen muuttanut lähes kaikissa liikkeissä suoritustekniikkaani paljon kontrolloidummaksi vanhan ylettömän riuhtomisen sijaan, luulisi olevan täysin selvää, että treeneissäni näkyy vain harvoin yhtä suuria treenipainoja kuin esim. pari vuotta sitten, kun paukutin tuntumasta ja kohdelihaksesta välittämättä vain mahdollisimman suuria rautoja pisteestä A pisteeseen B.

Ilmeisesti tämä yksinkertainen oletus ei kuitenkaan pidä paikkaansa, sillä moni on ihmetellyt miksi treenaan nykyisin niin pienillä painolla, miksi olen nykyisin niin heikko, jne. Huvittavin ja uskomattomin asia, minkä kuulin eräässä privaviestikeskustelussa, oli se, että en ole kuulemma tehnyt uusia ennätyksiä vuosikausiin vaan olen tehnyt ennätykseni jo 18-vuotiaana! En tiedä mistä kukaan on moista bullshittiä päähänsä saanut, sillä puhtaammasta treenitekniikasta ja treenipainojen jaksotuksesta huolimatta olen tänä vuonna, kuten kaikkina aiempinakin, tehnyt useita kaikkien aikojen ennätyssarjojani merkittävissä treeniliikkeissä. Näistä mainittakoon mm. seuraavat:
        - Etukyykky 160 kg x 6
        - Mave 230 kg x 6
        - Vinopenkki kp 56 kg x 10 ja 60 kg x 5
        - Vipuvarsivinopenkki 160 kg x 6

Erityisen tyytyväinen olen noihin punnerrusliikkeiden ennätystuloksiin, koska vuonna 2006 jouduin pahojen olkapäävaivojen johdosta nollaamaan painot lähes kaikissa punnerrusliikkeissä, ja tuosta lähtien olen olkapäitä joka toistolla varoen pikkuhiljaa kyennyt kasvattamaan sarjapainot jopa aiempien repimistekniikalla tehtyjen ennätysten ohi.

Ja mitä tulee tuohon absurdiin väittämään että olin 18-vuotiaana yhtä vahva kuin nyt... No, enköhän tiedä varsin hyvin mitä olen milloinkin nostellut koska olen merkannut kaikki treenini ylös sekä paperille että Exceliin vuodesta 2000 lähtien. 18-vuotiaana parhaat sarjani mm. etukyykyssä olivat 90 kg x 8 (nyt 160 kg x 6), ja suorin jaloin mavessa 140 kg x 4 (nyt normimave 230 kg x 6). Täysin saman luokan tuloksia, eikö vain?

Anyway, vaikka sarjapainoja onkin tietyssä mielessä helpohko seurata, ei niillä ole enää pitkään ollut meikäläiselle sen kummempaa merkitystä sillä CBB-kilpailijana tavoittelen loppujen lopuksi vain ja ainoastaan kehitystä fysiikkaani. Ja vajaa kuukausi sitten päättyneen massankasvatuskauden lopulla olin 109-kiloisena selvästi tiiviimmässä kunnossa kuin edellisen kerran saman verran painaessani (kesä 2005), ja lihasmassaa oli nyt enemmän kuin koskaan aiemmin. Vuosi 2007 toi siis mukanaan taas jonkin verran kehitystä, vaikka ainahan sitä toivoisi tulleen paljon enemmänkin. Jatketaan eteenpäin vuonna 2008.

http://www.fast.fi/index.php?mid=517

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe