turhauttamaan sanonta"Hiljaa hyvä tulee."...
Tuota käytetään korvikkeena asialle,jota ei halutakkaan tehdä...toteuttaa. :o/...
Sanonnat vessanpöntöstä alas..small talkkia...;o)..
Mua on alkanu ärsyttämään...tai oikeastaan
135
6530
Vastaukset
"tuli niin hiljaa etten huomannut"
"hiljaa ei saa mitään aikaan"- MuisQuuuuuuu
Nopeat elävät, kuolleet eivät ....;o)...
"Aika ajaa ohi..."... - pekkasöpöhäntä
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Nopeat elävät, kuolleet eivät ....;o)...
"Aika ajaa ohi..."...Ääntä nopeampi = aika ajaa ohi
"kuolleet eivät kuuntele
elävät ei odottele" - MuisQuuuuuuu
pekkasöpöhäntä kirjoitti:
Ääntä nopeampi = aika ajaa ohi
"kuolleet eivät kuuntele
elävät ei odottele" - ........
pekkasöpöhäntä kirjoitti:
Ääntä nopeampi = aika ajaa ohi
"kuolleet eivät kuuntele
elävät ei odottele"Siinä kuussa kuoleminen, jonka aikana lähtö
- MuisQuuuuuuu
........ kirjoitti:
Siinä kuussa kuoleminen, jonka aikana lähtö
Patologi rentoutuu avaamalla romaanin.
- romaani
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Patologi rentoutuu avaamalla romaanin.
sanoo lapskatraalleen tietä ylittäissä
"Tulukeehan novellit nopiasti" - MuisQuuuuuuu
romaani kirjoitti:
sanoo lapskatraalleen tietä ylittäissä
"Tulukeehan novellit nopiasti"Hätääntynyt manne:
- POLLIISI POLLIISI! Ottakaa varas kiinni!! Hänel on miu morain selässään! - käs
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Hätääntynyt manne:
- POLLIISI POLLIISI! Ottakaa varas kiinni!! Hänel on miu morain selässään!Miksi poliisilla on pamppu vasemmassa kädessään?
- Koska asiakas on aina oikeassa. - MuisQuuuuuuu
käs kirjoitti:
Miksi poliisilla on pamppu vasemmassa kädessään?
- Koska asiakas on aina oikeassa.on ehkä ja se on lopullinen!
Huoh...:o/... - manne kiini
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
on ehkä ja se on lopullinen!
Huoh...:o/...Mitä manne sanoi neuvostoliiton lipusta?
- MuisQuuuuuuu
manne kiini kirjoitti:
Mitä manne sanoi neuvostoliiton lipusta?
Olen quulolla.....;o))...
- manne kiini
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Olen quulolla.....;o))...
-kauniít värit, mutta liikaa työkaluja
- MuisQuuuuuuu
manne kiini kirjoitti:
-kauniít värit, mutta liikaa työkaluja
Nyt on ihan pakko tuubittaa;o))...
http://www.youtube.com/watch?v=1qR1aSVDhYM - pekka söpöhäntä
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Toivo ei riitä jos Usko horjuu
- pekka söpöhäntä
........ kirjoitti:
Siinä kuussa kuoleminen, jonka aikana lähtö
- MuisQuuuuuuuu
pekka söpöhäntä kirjoitti:
Toivo ei riitä jos Usko horjuu
Kaikki tai ei mitään:o)...
Sitäpaitsikertaniin...puhuminen auttaa aina ;o)).. - sano mummo
pekka söpöhäntä kirjoitti:
kun kahvimerkkiä vaihto! :----------DDD loistava :D
- hiertymiin;)
* Jos viime tinkoo ei oes, nii paljompa jäes asijoita tekemätä
* Ei se mäyrä vaan se latu- MuisQuuuuuuu
# Kaekissa on tarpeeks sisua kestee toesten vastoenkäömiset
# Mikä laalulla tulloo, se laalulla tulloo. Anna tok tulla vuan....mutta ei hilijoo... - se o
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
# Kaekissa on tarpeeks sisua kestee toesten vastoenkäömiset
# Mikä laalulla tulloo, se laalulla tulloo. Anna tok tulla vuan....mutta ei hilijoo...Vanha kettu on parempi kuin pussillinen muusia
- MuisQuuuuuuu
se o kirjoitti:
Vanha kettu on parempi kuin pussillinen muusia
- Tarkkaa hommaa, kuin kirpun nainti: Milli pieleen ja se on silmässä....;o))...
- suatavana;)
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
- Tarkkaa hommaa, kuin kirpun nainti: Milli pieleen ja se on silmässä....;o))...
olipa osuvasti sanottu:)
"Tarkkaa hommaa, kuin kirpun nainti: Milli pieleen ja se on silmässä"
Tää tarttee ottaa hyötykäyttöön ;=) - MuisQuuuuuuu
suatavana;) kirjoitti:
olipa osuvasti sanottu:)
"Tarkkaa hommaa, kuin kirpun nainti: Milli pieleen ja se on silmässä"
Tää tarttee ottaa hyötykäyttöön ;=)Joskus tilaisuus koputtaa oveen. Joskus koputus oveen pilaa tilaisuuden....;o))...
- Jolupuki
Hissun Kissun ?, ei kai sitä vessanpyttyyn voi laittaa ?
- MuisQuuuuuuu
lorun sanomaa..Ihan anaalista....:o/...
- Jolupuki
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
lorun sanomaa..Ihan anaalista....:o/...
sarun lonomaa eli anaaliakrobatiaa parhaimmillaan.
- MuisQuuuuuuu
Jolupuki kirjoitti:
sarun lonomaa eli anaaliakrobatiaa parhaimmillaan.
...ja sen pituinen se...Kaikki jätetään arvailujen varaan..En edelleenkään tiedä minkä pituinen se oiken on. Siis, jos SEN on joku määre..;o))...
- kuultua
Viereisessä tuolissa oli käsiteltävänä mies,
jolla oli yhteinen kyyti muilla asioilla käyneen kaverinsa kanssa.
Kaveri ilmestyi parturin ovelle ja huikkasi:
"Joks sä pian tuut?"
Tuolista kuului rauhallinen vastaus:
"Jahka keritään"- MuisQuuuuuuu
Mikäpä kiire sitä valamiissa mualimassa...;o))...
- onkkelmia
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Mikäpä kiire sitä valamiissa mualimassa...;o))...
On se v*tt*maista,
kun pitää hakea v*tt*ua maista,
mutta sehän se vasta on v*tt*maista
jos v*tt*u ei maista.
Varsinaisesta asiasta poiketen;) - MuisQuuuuuuu
onkkelmia kirjoitti:
On se v*tt*maista,
kun pitää hakea v*tt*ua maista,
mutta sehän se vasta on v*tt*maista
jos v*tt*u ei maista.
Varsinaisesta asiasta poiketen;)Merimies oli terveystarkastuksessa.
- Mitä lastentauteja olette sairastanut? lääkäri kysyi.
- Sikotauti, tuhkarokko, vesirokko ja tippuri.
...rönsyilee...mut ei sa haittaa;o))...
- sola
..hyvin hiljaa, taas kuuluu...mites se jatkuukaan... ;)
Tjaah..tunti alkaa, joten hiljaisuuteni jatkuu..- MuisQuuuuuuu
...taas kuuluu keijujen ääni...;o))...
- To do is to be -Roussseau
- To be is to do -Sartre
- Do be do be do be do -Sinatra
- Ja ba da ba do -Retu Kivinen
..Kuuntele tarkoin mitä Sinulle opetetaan ja tee kaikki toisin;o))... - outzak
Tuota lapsena laulettiin..
Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa
nyt kuuluu keijujen äänet.
Ne tanssivat taas läpi yön laulaen
koko yön laulaen..
Olis siihen vissiin enemmänkin sanoja, mutta niitä miä en tiedä/muista..:))
- miehille
Naiset-suomi-Naiset -sanakirja
Se on ihan sun päätös
= eihän asiaan ole kuin yksi ratkaisu, ja sen pitäis olla sullekin selvä.
Tee sä mitä tahdot
= kosto on kauhea.
Meidän pitäis puhua
= mä aion nyt avautua ja sä kuuntelet
Siitä vaan, senkun menet
= älä lähde.
En mä ole loukkaantunut
= tietenkin mä olen loukkaantunut, ääliö.
Oletpas sä tänään huomaavainen
= onko tänään seksipäivä?
Vähennetään romanttisesti valoja
= olen ihan jumalattoman turvoksissa
Onpas tää keittiö epäkäytännöllinen
= ostin uuden keittiön, se pitää asentaa huomenna.
Mitäs jos hankittais uudet verhot
= ..ja huonekalut ja maalataan makuuhuone.
Mä kuulin jotain melua
= sä olit melkein nukahtanut ja mua ei vielä väsytä.
Mä rakastan sua ihan hirveästi
= meillä on tyttöjen lomareissu tiedossa.
Oonkohan mä lihonut?
= kato nyt miten hyvännäköinen mä olen.
En mä mitään huuda
= totta vitussa huudan, kun mulla on hyvä syy.
Tottakai
= kyllä tai ei
Ei
= kyllä tai ei
Niin kai
= ei
Ihan miten vaan
= ei- MuisQuuuuuuu
Mä en ymmärtäny tosta logiikasta yhtään mitään...Pakko käydä opiskelemassa miehen logiikkaa..Sillä toi pakostikkin miehen aivoista..heheheheheheh;o))...
- Miehet eivät tiedä millaisia naiset ovat, koska he miettivät koko ajan millaisia naisten tulisi olla;o)))))))))))))....
- outzak
Ja sanonnat on myös kivoja, varsinkin sopiviksi muunneltuina...:)
Tosta parturijutusta tuli heti mieleen tarina, kun männävuosina nuori mies kolkutteli tytön aitan ovella. Tyttö tiuskaisi, että "tullaan, kun keritään!", poika vastasi siihen leppoisasti, että "kelepoo se kerihtemättäki..":)- MuisQuuuuuuu
monivivahteikasta...voe tokkiisa..Monestikkohan sitä onkaan kuullut tuon, että neiti on niin haaskan näkönen;o))...
- haaskaa
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
monivivahteikasta...voe tokkiisa..Monestikkohan sitä onkaan kuullut tuon, että neiti on niin haaskan näkönen;o))...
aika hyvä veto mun kamu oli savolaisen kanssa kirjeenvaihdossa muutama vuosi sitten ja sai sieltä kirjeen alotus suurinpiirtein tätä luokkaa että mitä sie siellä hommoilet
- MuisQuuuuuuu
haaskaa kirjoitti:
aika hyvä veto mun kamu oli savolaisen kanssa kirjeenvaihdossa muutama vuosi sitten ja sai sieltä kirjeen alotus suurinpiirtein tätä luokkaa että mitä sie siellä hommoilet
Monet naurut olen saanut itsekkin savossa käydessäni;o))... Savonmurre on iloinen murre..ei ryppyotsaisille tarkoitettu...;o)))...
Pähkinäkakku savolaisittain...;
Pane pannu lämpiämmään. Ota tarpeelliset astiat ja aenekset kuapista. Siirrä leepomapöövältä poes poekas rakennuspalikat ja leekkiaatot.
Voetele pannu ja kuori pähkinät. Mittoo kaks kupillista hienoja vehnäjaahoja. Työnnä poes poekas käet jaahosta ja harjoo jaahot hänen vuatteestaan.
Mittoo jaahot uuvestaan. Sekota seulotut jaahot, leevinpuluver ja suola posliiniastijaan. Ota välittömästi siivouskuapista harja ja rikkakihvel ja lakase poes poekas särkemä astia.
Ota kuapista toenen astija. Juokse avvoomaan ovi kun ovikello soep. Tule takasi kyökkiin ja ota poes poekas käet taikinastijasta. Pese poekas.
Vastoo puhelimmeen. Tule uuvestaan kyökkiin. Ruaputa voijellun astijan pohjasta puolen senttimetrin vahvunen suolakerros.
Vie poeka toiseen huoneeseen.
Voitele kolomas astija. Vastoo puhelimmeen. Mää takasi kyökkiin mihin poekas on uuvestaan livahtannu. Ota sen käet poes pähkinäpytystä. Ota voetelemas astija, jonka pohjalla on kerros pähkinänkuorija. Hyökkee poekas kimppuun, joka puottaa pelästyksissään taekina-astijan lattialle.
Pese kyökin lattija, seenät ja tuolit.
Tilloo pähkinäkakku leepomosta ja kää ite leppeemään. - on tullu käytyä
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Monet naurut olen saanut itsekkin savossa käydessäni;o))... Savonmurre on iloinen murre..ei ryppyotsaisille tarkoitettu...;o)))...
Pähkinäkakku savolaisittain...;
Pane pannu lämpiämmään. Ota tarpeelliset astiat ja aenekset kuapista. Siirrä leepomapöövältä poes poekas rakennuspalikat ja leekkiaatot.
Voetele pannu ja kuori pähkinät. Mittoo kaks kupillista hienoja vehnäjaahoja. Työnnä poes poekas käet jaahosta ja harjoo jaahot hänen vuatteestaan.
Mittoo jaahot uuvestaan. Sekota seulotut jaahot, leevinpuluver ja suola posliiniastijaan. Ota välittömästi siivouskuapista harja ja rikkakihvel ja lakase poes poekas särkemä astia.
Ota kuapista toenen astija. Juokse avvoomaan ovi kun ovikello soep. Tule takasi kyökkiin ja ota poes poekas käet taikinastijasta. Pese poekas.
Vastoo puhelimmeen. Tule uuvestaan kyökkiin. Ruaputa voijellun astijan pohjasta puolen senttimetrin vahvunen suolakerros.
Vie poeka toiseen huoneeseen.
Voitele kolomas astija. Vastoo puhelimmeen. Mää takasi kyökkiin mihin poekas on uuvestaan livahtannu. Ota sen käet poes pähkinäpytystä. Ota voetelemas astija, jonka pohjalla on kerros pähkinänkuorija. Hyökkee poekas kimppuun, joka puottaa pelästyksissään taekina-astijan lattialle.
Pese kyökin lattija, seenät ja tuolit.
Tilloo pähkinäkakku leepomosta ja kää ite leppeemään.kavereiden mökillä ja kyllä se ihan kiva murre on hau hau , mutta on yks asia joka kiinnostas savossa siellä kehuttiin sitä mykykeittoa ja kerrottiin sen valmistuksesta no se sai veden kielelle sitä aion vielä joku päivä syödä ku siellä käyn
- outzak*
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Näköjään pitäs taas kirjautua uudestaan..no, kerkiän miä kohtakii.
Niin siitä savonkielestä, on tosi ihanaa kuunnella pohjoissavolaisten jutustelua..:) Miä harmi kyllä satuin syntymään etelä-savossa ja jos yritän ruveta oikee viäntämään savvoo, ni se kuulostaa lähinnä surkuhupaisalta... Täälläpäin kun puhutaan aika lailla yleiskieltä, pienillä omilla mausteilla maustettuna.
Juttu: Kuopiolaissisännän vaimo tippui veneestä verkkoreissulla, apujoukkojen paikalle ehtiessä mies sanoi:"no nyt ei kyllä naarata"..
*ei tuo ollu kyl yhtään hauska, sori* - MuisQuuuuuuu
on tullu käytyä kirjoitti:
kavereiden mökillä ja kyllä se ihan kiva murre on hau hau , mutta on yks asia joka kiinnostas savossa siellä kehuttiin sitä mykykeittoa ja kerrottiin sen valmistuksesta no se sai veden kielelle sitä aion vielä joku päivä syödä ku siellä käyn
Mä altistuin sille jo lapsena mummuni taholta..Tuota...No mummuni piti sitä suurena herkkuna...Mä söin pitkin hampain;o)))...
Jos pidät noista perinneruuista...niin suosittelen myöskin hapanvelliä;o))... - jäi mieleen
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Mä altistuin sille jo lapsena mummuni taholta..Tuota...No mummuni piti sitä suurena herkkuna...Mä söin pitkin hampain;o)))...
Jos pidät noista perinneruuista...niin suosittelen myöskin hapanvelliä;o))...ja kuulosti kyllä mun korvaan herkulliselta mutta en nyt varsinaisesti ole mikään perinneruokien ystävä mutta vois sanoa että kaikkiruokainen en minäkään mielelläni syönyt rössypottuja ja mun mies on tuota joensuusta päin kotoisin niin sanoi että rössypotut on sianruokaa no mikä se hapanvelli on mitä se sisältää
- MuisQuuuuuuu
outzak* kirjoitti:
Näköjään pitäs taas kirjautua uudestaan..no, kerkiän miä kohtakii.
Niin siitä savonkielestä, on tosi ihanaa kuunnella pohjoissavolaisten jutustelua..:) Miä harmi kyllä satuin syntymään etelä-savossa ja jos yritän ruveta oikee viäntämään savvoo, ni se kuulostaa lähinnä surkuhupaisalta... Täälläpäin kun puhutaan aika lailla yleiskieltä, pienillä omilla mausteilla maustettuna.
Juttu: Kuopiolaissisännän vaimo tippui veneestä verkkoreissulla, apujoukkojen paikalle ehtiessä mies sanoi:"no nyt ei kyllä naarata"..
*ei tuo ollu kyl yhtään hauska, sori*Tulloo hyvä viilinki aina kun kuulee savonmurretta..Tai kun lukee savolaisia juttuja..Jotenkin niin lupsakka olo;o))...
Mä synnyin Kemissä..Lapsuuteni ja nuoruuteni asuin Kuopiossa...Koulu silloin pyrki systemaattisesti karistamaan savonmurteen...:o/...
Savolainen ilotyttö pyllähti Kuopion torilla pyrstölleen.
- Suakelsoekoon, mänj virma nurin, manasi neito. :o)))))))))))))))))))))))))))))..... - MuisQuuuuuuu
jäi mieleen kirjoitti:
ja kuulosti kyllä mun korvaan herkulliselta mutta en nyt varsinaisesti ole mikään perinneruokien ystävä mutta vois sanoa että kaikkiruokainen en minäkään mielelläni syönyt rössypottuja ja mun mies on tuota joensuusta päin kotoisin niin sanoi että rössypotut on sianruokaa no mikä se hapanvelli on mitä se sisältää
Virojokelainen perinneruoka...
PERINNERUOAN KEITTO-OHJE
Hapanvelli (4 annosta)
2 dl herneitä
400 g perunaa
1 l vettä (liotusvesi erikseen)
2 dl hapanleivänjuurta
suolaa
Laita herneet edellisenä päivänä likoon. Kaada liotusvesi pois. Keitä herneet kypsiksi vedessä. Lisää perunalohkot ja kypsennä. Saosta keitto leivänjuurella (ruisjauho, hiivaa, vettä, hapantunut yhden päivän). Lisää suola. Keitä 10–15 min. Tarjoa voin kera. Lisäkkeeksi kylmää maitoa.
Usko pois...hyvää:o))))))))))..... - outzak
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Tulloo hyvä viilinki aina kun kuulee savonmurretta..Tai kun lukee savolaisia juttuja..Jotenkin niin lupsakka olo;o))...
Mä synnyin Kemissä..Lapsuuteni ja nuoruuteni asuin Kuopiossa...Koulu silloin pyrki systemaattisesti karistamaan savonmurteen...:o/...
Savolainen ilotyttö pyllähti Kuopion torilla pyrstölleen.
- Suakelsoekoon, mänj virma nurin, manasi neito. :o))))))))))))))))))))))))))))).......se loputon lupsakkuus ei oo yltäny tänne etelä-savoon asti.. Jotenkin niillä "oikeilla" savolaisilla on niin ihana, jotenkin kiireetön elämänasenne... Jutellaan rauhassa mukavia oikein ajan kanssa..vaikka sit kauppareissulla...:))
No kaikkihan tän on kuullu, mut laitanpa silti..
Muuan herra Kauppinen muutti etelästä pohjoissavon seutuville. Tottakai häntä puhuteltiin siellä nimellä "Kaappinen", tästä herra Kauppinen lopulta hermostui, ja muutti lopulta nimensä Kaappiseks. Kylällä sitten rouvat juoruilivat ja yksi heistä kysyi muilta:"Uotteko työ sitä kuullunna, että se Kaappinen män muuttamaan nimesä Kuappiseks!??" - MuisQuuuuuuu
outzak kirjoitti:
..se loputon lupsakkuus ei oo yltäny tänne etelä-savoon asti.. Jotenkin niillä "oikeilla" savolaisilla on niin ihana, jotenkin kiireetön elämänasenne... Jutellaan rauhassa mukavia oikein ajan kanssa..vaikka sit kauppareissulla...:))
No kaikkihan tän on kuullu, mut laitanpa silti..
Muuan herra Kauppinen muutti etelästä pohjoissavon seutuville. Tottakai häntä puhuteltiin siellä nimellä "Kaappinen", tästä herra Kauppinen lopulta hermostui, ja muutti lopulta nimensä Kaappiseks. Kylällä sitten rouvat juoruilivat ja yksi heistä kysyi muilta:"Uotteko työ sitä kuullunna, että se Kaappinen män muuttamaan nimesä Kuappiseks!??"että savolainen ns kierous ei olekkaan kieroutta vaan kekselijäisyyttä...Savolaiset eivät taipuneet mielivaltaan :o)....
Mistä tietää, että Kiinan muuri on ylettynyt aikoinaan Kuopion torille asti?
- Kuopiosta on löydetty maon syömiä omenia. - outzak
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
että savolainen ns kierous ei olekkaan kieroutta vaan kekselijäisyyttä...Savolaiset eivät taipuneet mielivaltaan :o)....
Mistä tietää, että Kiinan muuri on ylettynyt aikoinaan Kuopion torille asti?
- Kuopiosta on löydetty maon syömiä omenia.Sit se muuri ylttää kyl tänne meillekkin.. Meillä ku on paljonkin maon syömiä omenoita! Näyttää siltä, että en taia ite saaha ees maistiaisia, mokomat maot kerkiää ensin... Tuon meiän pihapuun omput ku on hyvin myöhään kypsyvää lajiketta.. :)
- MuisQuuuuuuu
outzak kirjoitti:
Sit se muuri ylttää kyl tänne meillekkin.. Meillä ku on paljonkin maon syömiä omenoita! Näyttää siltä, että en taia ite saaha ees maistiaisia, mokomat maot kerkiää ensin... Tuon meiän pihapuun omput ku on hyvin myöhään kypsyvää lajiketta.. :)
vanhasta Kiinan kulttyyrihistoriallisesta muistomerkistä;o))...
Meillä pullottaa jääkaappi ja pakkanen omaeasoseista. Kävin noukkimassa tätinu omenatarhasta herkullisia, isoja ja maottomia omppuja;o)))... - outzak
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
vanhasta Kiinan kulttyyrihistoriallisesta muistomerkistä;o))...
Meillä pullottaa jääkaappi ja pakkanen omaeasoseista. Kävin noukkimassa tätinu omenatarhasta herkullisia, isoja ja maottomia omppuja;o)))...(toistaiseksi) vain yksi puu, josta saa syömäkelpoisia omppuja. Tai siis saisi, jos ne ei olis menny parempiin suihin jo ennen kypsymistä....:)
Nuoria puita on kaksin kappalein, saattaa niistä ensi vuonna saada jo maistiaisetkin! Valkea kuulas teki tänä vuonna jo monta raakiletta, joita harvensin (taimimyyjän neuvosta), mut aattelin, että olis kiva saada pari maistettavaa.. Myöhemmin kesällä sit huomasin, että ne kaikki raakileet olivat tippuneet pois..:( No, ehkä ens vuonna sitten....jos ei jänikset syö koko puuta talvella...:) - MuisQuuuuuuu
outzak kirjoitti:
(toistaiseksi) vain yksi puu, josta saa syömäkelpoisia omppuja. Tai siis saisi, jos ne ei olis menny parempiin suihin jo ennen kypsymistä....:)
Nuoria puita on kaksin kappalein, saattaa niistä ensi vuonna saada jo maistiaisetkin! Valkea kuulas teki tänä vuonna jo monta raakiletta, joita harvensin (taimimyyjän neuvosta), mut aattelin, että olis kiva saada pari maistettavaa.. Myöhemmin kesällä sit huomasin, että ne kaikki raakileet olivat tippuneet pois..:( No, ehkä ens vuonna sitten....jos ei jänikset syö koko puuta talvella...:)Omenapuu on yksi kauneimmista puista :o)...
Mun lemppari on punainenkaneli:o))... - outzak
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Omenapuu on yksi kauneimmista puista :o)...
Mun lemppari on punainenkaneli:o))...ruveta virittelemään verkkoaitoja noitten puitten ympärille, ettei jänöt kaikkea syö..:)
Mä tykkään ehkä eniten just valkeasta kuulaasta. Toi vanha puu on jotain vanhaa lajiketta (vanha on puukin..), ja se tekee tosi hyviä omenoita, jotka kypsyvät vasta marraskuulla ehkä...
Uusia lajikkeita meillä on tosiaan se valkea kuulas ja Pekka. Pekka kuulemma tekee punaisia ja makeita omenoita!!
Odotan jo innolla ensi vuoden syksyä...:))) - MuisQuuuuuuu
outzak kirjoitti:
ruveta virittelemään verkkoaitoja noitten puitten ympärille, ettei jänöt kaikkea syö..:)
Mä tykkään ehkä eniten just valkeasta kuulaasta. Toi vanha puu on jotain vanhaa lajiketta (vanha on puukin..), ja se tekee tosi hyviä omenoita, jotka kypsyvät vasta marraskuulla ehkä...
Uusia lajikkeita meillä on tosiaan se valkea kuulas ja Pekka. Pekka kuulemma tekee punaisia ja makeita omenoita!!
Odotan jo innolla ensi vuoden syksyä...:)))kestävä ja tuottoisa lajike:o))...
Omenapuu antaa takassa palaessaan hyvän tuoksun..varsinkin keväällä:o)).. - ohjeen ylös
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Virojokelainen perinneruoka...
PERINNERUOAN KEITTO-OHJE
Hapanvelli (4 annosta)
2 dl herneitä
400 g perunaa
1 l vettä (liotusvesi erikseen)
2 dl hapanleivänjuurta
suolaa
Laita herneet edellisenä päivänä likoon. Kaada liotusvesi pois. Keitä herneet kypsiksi vedessä. Lisää perunalohkot ja kypsennä. Saosta keitto leivänjuurella (ruisjauho, hiivaa, vettä, hapantunut yhden päivän). Lisää suola. Keitä 10–15 min. Tarjoa voin kera. Lisäkkeeksi kylmää maitoa.
Usko pois...hyvää:o)))))))))).....jos joskus kokeilis kattelin netistä aiemmin tuota ohjetta mutta oli sellainen johon tuli lanttua sekaan ja joku ohje oli että voi lopuksi pehmentää maidolla no kiitos tuosta ohjeesta aivan varmasti kokeilen
- outzak
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
kestävä ja tuottoisa lajike:o))...
Omenapuu antaa takassa palaessaan hyvän tuoksun..varsinkin keväällä:o))..poltettu omenapuuta leivinuunissa, ei sieltä ole mitään erityisiä tuoksuja nokkaan tullut... Takkaa meillä ei ole, joten tuo aistinautinto jäänee tulevaisuudessakin kokematta...ikävä kyllä...
Kyllä mä odotan ensi syksyltä maistiaisia molemmista, Pekasta ja valkeasta kuulaasta..jos ne nyt suostuvat viihtymään paikoissansa..:)))
Ihan pakko laittaa....maalaisromantiikkaa naapurikunnan malliin...;))))))
http://www.youtube.com/watch?v=wO9rz7hoCHQ - MuisQuuuuuuu
outzak kirjoitti:
poltettu omenapuuta leivinuunissa, ei sieltä ole mitään erityisiä tuoksuja nokkaan tullut... Takkaa meillä ei ole, joten tuo aistinautinto jäänee tulevaisuudessakin kokematta...ikävä kyllä...
Kyllä mä odotan ensi syksyltä maistiaisia molemmista, Pekasta ja valkeasta kuulaasta..jos ne nyt suostuvat viihtymään paikoissansa..:)))
Ihan pakko laittaa....maalaisromantiikkaa naapurikunnan malliin...;))))))
http://www.youtube.com/watch?v=wO9rz7hoCHQKaikkeen sitä metsuriparka tätänykyä joutuukin;o))...
Kyl Sä viel niitä kuulaita saat...Saat niin et paikat pursuaa omenoita;o))... - outzak*
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Kaikkeen sitä metsuriparka tätänykyä joutuukin;o))...
Kyl Sä viel niitä kuulaita saat...Saat niin et paikat pursuaa omenoita;o)).....ei koskaan voi olla liikaa! Niinku ei luumujakaan!:)
Jos ei itte kaikkia jaksa syyä, ni kyl löytyy sukua joille kelepaa...:))
Pitäs perustaakkin oma luumutarha...luumut on ihania!!:) - MuisQuuuuuuu
outzak* kirjoitti:
..ei koskaan voi olla liikaa! Niinku ei luumujakaan!:)
Jos ei itte kaikkia jaksa syyä, ni kyl löytyy sukua joille kelepaa...:))
Pitäs perustaakkin oma luumutarha...luumut on ihania!!:)Tuosta juolahtikin mieleen Aku Ankan karhukopla..Niistä joku taisi olla tosi perso luumuille..;o))...
Omenoista ja luumuista saa muuten tosi hyvää tuoremehua mehulingolla...juuh..ja häväsen puolukoita sekaan..Aih miten ihanaa aamujuomaa:o))... - altistumista
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Jos pidät noista perinneruuista...niin suosittelen myöskin hapanvelliä;o))...oli kouluruokailu ennenvanhaa piti syödä rössypottuja ,se on nykyaikana loppunu en oo ainakaan kuullut että oulunalueella ois kouluruokana rössyä en itekkään kauheesti pitäny siitä mutta kotona kun oli pieni oli ruokana jotain punasleipä paistia se kyllä oli ihan hyvää no en ole kyseistä ruokaa syönyt yli 25 vuotta aikaa ja tuo mykykeitto on jollain tapaa samanlainen eikö siinä tehtä jotain palleroita verestä ja ruisjauhosta ja tuo mitä äiti teki oli verestä ja ruisjauhoista tehty reikäleipä näissä perinneruuissa on jotain samaa
- outzak*
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Tuosta juolahtikin mieleen Aku Ankan karhukopla..Niistä joku taisi olla tosi perso luumuille..;o))...
Omenoista ja luumuista saa muuten tosi hyvää tuoremehua mehulingolla...juuh..ja häväsen puolukoita sekaan..Aih miten ihanaa aamujuomaa:o))...karhukoplaan, vaikka luumuista tykkäänkin...:)
Keltaisista luumuista mäkin tykkään eniten!!:) - MuisQuuuuuuu
altistumista kirjoitti:
oli kouluruokailu ennenvanhaa piti syödä rössypottuja ,se on nykyaikana loppunu en oo ainakaan kuullut että oulunalueella ois kouluruokana rössyä en itekkään kauheesti pitäny siitä mutta kotona kun oli pieni oli ruokana jotain punasleipä paistia se kyllä oli ihan hyvää no en ole kyseistä ruokaa syönyt yli 25 vuotta aikaa ja tuo mykykeitto on jollain tapaa samanlainen eikö siinä tehtä jotain palleroita verestä ja ruisjauhosta ja tuo mitä äiti teki oli verestä ja ruisjauhoista tehty reikäleipä näissä perinneruuissa on jotain samaa
Verta ja jauhoja...Tosin mummini käytti ohrajauhoja:o/...
Lipeäkala on myöskin sellainen herkku, jota en saa kurkustani alas..Lapsuuden joulun kammotus:o/...
Tutota..Limppisopasta on hämärä mielikuva... - lipeäkala
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Lipeäkala on myöskin sellainen herkku, jota en saa kurkustani alas..Lapsuuden joulun kammotus:o/...
Tutota..Limppisopasta on hämärä mielikuva...en syö lipeäkalaa hyi ja limppisoppaa äiti keitti mutta en oikein muista mitä se oli mutta nimi jotenki etoo
- mieleen että
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Tutota..Limppisopasta on hämärä mielikuva...ohrajauhoja myös äiti käytti
- MuisQuuuuuuu
lipeäkala kirjoitti:
en syö lipeäkalaa hyi ja limppisoppaa äiti keitti mutta en oikein muista mitä se oli mutta nimi jotenki etoo
ne klimppiklöntit ovat jauhovesisuolamössöä:o/..
Kai mä noita söisin, jos vaihtoehtona olisi joku sisälmyskeitto...;o))... - MuisQuuuuuuu
mieleen että kirjoitti:
ohrajauhoja myös äiti käytti
perunaruisjauhopuuroa. Se syödään voin kanssa. Sillä on nimikin, mut juuri nyt se ei muistu mun mieleen...:o/...
- MuisQuuuuuuu
outzak* kirjoitti:
karhukoplaan, vaikka luumuista tykkäänkin...:)
Keltaisista luumuista mäkin tykkään eniten!!:)poliisimagisteri Sisu ja Mikki nappasivat sen konnan talteen tosi helposti;o))..Luumu paljasti konnan;o))...
- MuisQuuuuuuu
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
perunaruisjauhopuuroa. Se syödään voin kanssa. Sillä on nimikin, mut juuri nyt se ei muistu mun mieleen...:o/...
Se on Inkoonpuuroa;o)...
- talkkunaa
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Se on Inkoonpuuroa;o)...
talkkunapuuroa no eipä tuu enään nykyaikana keitettyä mutta joskus olen keittänyt mutta ei oikein käy kaupaksi
- MuisQuuuuuuu
talkkunaa kirjoitti:
talkkunapuuroa no eipä tuu enään nykyaikana keitettyä mutta joskus olen keittänyt mutta ei oikein käy kaupaksi
..ööh..sellasesta makiasta..Puolukkarahkaa ja joukkoon talkkunaa..niin namia että:o))...
- vielä lisää
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Se on Inkoonpuuroa;o)...
oltiin mun ukon metsäkavereiden mökillä lomalla kiuruveden lähettyvillä niin kaveri sanoi että mykyä tehtään ruisjauhoista ja verestä ja sanoit että mummisi käytti ohrajauhoja minun äitini käytti punasleipäpaistin tekoon joko ruis tai ohrajauhoja eli nuo ruat ovat jotenkin sukua, vielä siitä lomasta sielläpäin oli tosiaan ekakerta ku lomailin siellä ja tykästyin kovasti siihen porukkaan ja ne maisemat olivat ihanat vaikkakin olimme aika korvessa iltakävelyllä tein tuttavuutta ilveksen kanssa hyppä jotain pusikosta tielle . reissu oli kiva
- voi silmällä
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
..ööh..sellasesta makiasta..Puolukkarahkaa ja joukkoon talkkunaa..niin namia että:o))...
siihen minä oon tottunut, mutta tuota puolukkarahkaa vois kokeilla kun sain noita puolukoita aika reilusti
- MuisQuuuuuuu
vielä lisää kirjoitti:
oltiin mun ukon metsäkavereiden mökillä lomalla kiuruveden lähettyvillä niin kaveri sanoi että mykyä tehtään ruisjauhoista ja verestä ja sanoit että mummisi käytti ohrajauhoja minun äitini käytti punasleipäpaistin tekoon joko ruis tai ohrajauhoja eli nuo ruat ovat jotenkin sukua, vielä siitä lomasta sielläpäin oli tosiaan ekakerta ku lomailin siellä ja tykästyin kovasti siihen porukkaan ja ne maisemat olivat ihanat vaikkakin olimme aika korvessa iltakävelyllä tein tuttavuutta ilveksen kanssa hyppä jotain pusikosta tielle . reissu oli kiva
Jännitystäkin mukana ilveksen muodossa:o))...
Luonto meillä suomessa onkin aivan ihanaa..Vielä löytyy luonnonmaisemia, joita ei ihminen ole pilannut:o)...
Ennenvanhaan ja varsinkin pula-aikana ruokiin käytettiin mitä jauhoja käsiin vain sai..Aina petusta lähtien:o).. - MuisQuuuuuuu
voi silmällä kirjoitti:
siihen minä oon tottunut, mutta tuota puolukkarahkaa vois kokeilla kun sain noita puolukoita aika reilusti
samoin kuin erilaisia marjoja sekaisin ja siihen talkkunaa...ja päälle vaniljakastiketta...Aivan tässä tulee talkkunan mielihalu..Pakko mennä huomenna kauppaan...talkkunan ostoon:o))))..
- oon lähtösin
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Jännitystäkin mukana ilveksen muodossa:o))...
Luonto meillä suomessa onkin aivan ihanaa..Vielä löytyy luonnonmaisemia, joita ei ihminen ole pilannut:o)...
Ennenvanhaan ja varsinkin pula-aikana ruokiin käytettiin mitä jauhoja käsiin vain sai..Aina petusta lähtien:o)..ja mulla isä kalasti no sitä kalaruokaa oli joka muodossa että ei oikein mielellään ois syöny mutta pakko oli no nykyää himoitsen paistettuja ahvenia yms kalaa yks kalaruoka oli sellainen mitä isä teki oli kapakalat niitä oli kylmäporstuassa pärekorissa ja sieltä haki aina hiukopalaa no en silloin välittänyt niistä mutta nyt söisin jos saisin, suolasilakat olivat myös pienelle lapselle ällötys
- MuisQuuuuuuu
oon lähtösin kirjoitti:
ja mulla isä kalasti no sitä kalaruokaa oli joka muodossa että ei oikein mielellään ois syöny mutta pakko oli no nykyää himoitsen paistettuja ahvenia yms kalaa yks kalaruoka oli sellainen mitä isä teki oli kapakalat niitä oli kylmäporstuassa pärekorissa ja sieltä haki aina hiukopalaa no en silloin välittänyt niistä mutta nyt söisin jos saisin, suolasilakat olivat myös pienelle lapselle ällötys
Syynä siihen on kai se et ekaluokkalaisena kouluruokailussa kurkkuuni jäi iso hauenruoto poikittain..Opettaja pakotti vaan syömään ja mä vesissä silmin yskin ja kakistelin..Sain sitten itse sormillani tongittua sen ruodon pois..:o/
Pienenä mummilassa soin ruisleivän päällä tönkkösuolattua muikkua..ja muistan pitäneeni siitä;o))..
Olen kaupungin kasvatti, joka viihtyi maalla savonsydämessä isovanhempien luona:o))... - aika paha
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Syynä siihen on kai se et ekaluokkalaisena kouluruokailussa kurkkuuni jäi iso hauenruoto poikittain..Opettaja pakotti vaan syömään ja mä vesissä silmin yskin ja kakistelin..Sain sitten itse sormillani tongittua sen ruodon pois..:o/
Pienenä mummilassa soin ruisleivän päällä tönkkösuolattua muikkua..ja muistan pitäneeni siitä;o))..
Olen kaupungin kasvatti, joka viihtyi maalla savonsydämessä isovanhempien luona:o))...pakkosyöttöä tosiaan ruodotki vaan alas mun isä oli yhesti saanu 15kg hauen ja mun isosisko meni sitä sorkkimaan niin se puras no äiti joutu veittellä aukaseen hauen leuat et sai sormen pois suusta no semmonen kala puri luuhun asti. muistuu mieleen tuosta koulussa syömisestä että pakotettiin syömään tuommoinen pikkukylä siellä alaasteen opettaja vanha kärttynen akka no yksi isompi tyttö ei halunnut syödä vaan valitti pahaa oloa no ope pakotti no tyttö kohta oksensi no se saatanan akka syötti ne oksennukset sille tytölle no joutu kylläkin joksikin aikaa hoitoon ja pääsi vielä takaisin opettajaksi uskomaton ämmä muaki yhesti kopsas saksilla takaraivoon ku joku juttu oli mitä en osannut 70 lukua onneksi on ajat muuttuneet siitä kurituksesta
- MuisQuuuuuuuu
aika paha kirjoitti:
pakkosyöttöä tosiaan ruodotki vaan alas mun isä oli yhesti saanu 15kg hauen ja mun isosisko meni sitä sorkkimaan niin se puras no äiti joutu veittellä aukaseen hauen leuat et sai sormen pois suusta no semmonen kala puri luuhun asti. muistuu mieleen tuosta koulussa syömisestä että pakotettiin syömään tuommoinen pikkukylä siellä alaasteen opettaja vanha kärttynen akka no yksi isompi tyttö ei halunnut syödä vaan valitti pahaa oloa no ope pakotti no tyttö kohta oksensi no se saatanan akka syötti ne oksennukset sille tytölle no joutu kylläkin joksikin aikaa hoitoon ja pääsi vielä takaisin opettajaksi uskomaton ämmä muaki yhesti kopsas saksilla takaraivoon ku joku juttu oli mitä en osannut 70 lukua onneksi on ajat muuttuneet siitä kurituksesta
Joskus silloin ennen..kesälomareissulla vanhempieni kanssa Sotkamossa, yhdellä leirintäalueella tyrkkäsin sormeni hauen suuhun...Tosin hauki oli entismerkkinen, kuivunut ja oikiastaan vaan sellanen iso pää, jolla suu ammollaan..Pahuksen olikin ärhäkkä tuo haukivainaa..Jostain syystä hauen leuat loksahtivat kiinni juuri silloin kun käpäläni oli sen leuoissa...No porukoilla oli tosi hauskaa...Selvisin naarmuilla ja nolouden tunteella..Eikä tuo kokemus yhtään lisännyt mun hinkua syödä kalaa..Ironista kyllä..tähtimerkiltäni olen kalat..heheh;o))..
Hmm..tuolloin oli koulumaailma erilainen..Osani sain minäkin...Hiuksista raahasi yksi naisope mut luokasta ulos, kun en muka ollut järjestäjä..Onneksi olin tuolloin jo sitkeä sissi..Ajattlin et perkules mua ei sanota valehtelijaksi ja ennenkaikkea kukaan ei koske minuun noin..Marssin reksin puheille ja tormakkana kasivuotiaana vuodatin hänlle kaiken pyhää vihaa tuntien..No tuo naisope hyllytettiin ..Siis sai sairaslomaa ja joskus sit päätyi eläkkeelle...;o))...
- jaaaaaaaaaa
Taas sä kamala akka.
- MuisQuuuuuuu
Ai...taas Sinä...tosi kamala ihminen;o))...
- jaaaaaaaa
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Ai...taas Sinä...tosi kamala ihminen;o))...
Sun juttus vaan toistaa itseään.Ja on tosi tyhmii siis noi sun juttus. Sä oot kamala akka.
- MuisQuuuuuuu
jaaaaaaaa kirjoitti:
Sun juttus vaan toistaa itseään.Ja on tosi tyhmii siis noi sun juttus. Sä oot kamala akka.
kun luet niitä;o)...Ja tosi kamalakin:o)..
- sola
jaaaaaaaa kirjoitti:
..oot sinä, kun jatkuvasti mariset ja voliset täällä ja pilaat toisten huuhailut....tai siis yrität..hehehhehhehheeee.. :DDD
- sola
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
kun luet niitä;o)...Ja tosi kamalakin:o)..
..ai hitusen. ;)))
- jaaaaaaaaaaa
sola kirjoitti:
..oot sinä, kun jatkuvasti mariset ja voliset täällä ja pilaat toisten huuhailut....tai siis yrität..hehehhehhehheeee.. :DDD
Heh, siinä toinen kamala kotkotin.Tiesin ettet taaskaan osaa olla hiljaa,vaan räyhäät samalla tavalla kuin toi toinen kamala akka. Siinä kaks samanlaista kamalaa akkaa.
- MuisQuuuuuuu
sola kirjoitti:
..ai hitusen. ;)))
..onhan toi vähän oikiassa...Akka mikä akka..;o))...
- sola
jaaaaaaaaaaa kirjoitti:
Heh, siinä toinen kamala kotkotin.Tiesin ettet taaskaan osaa olla hiljaa,vaan räyhäät samalla tavalla kuin toi toinen kamala akka. Siinä kaks samanlaista kamalaa akkaa.
..sulla ei riitä äly sellaseen aivotoimintaan..haaska tappaus kuitennii... ;)
- jaaaaaaaa
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
..onhan toi vähän oikiassa...Akka mikä akka..;o))...
Niin ja kamala sellainen.
- MuisQuuuuuuu
jaaaaaaaa kirjoitti:
Niin ja kamala sellainen.
Sä toistat itseäsi:o/..
Nooh..ei se paha vika ole...;o))... - jaaaaaaaaaa
sola kirjoitti:
Älä nyt totuudesta hiilly.Kamala kotkotin säkin vaan olet.Tyhjäntoimittaja oikeen,kun lukee sunkin juttujasi.
- jaaaaaaaaaaaaaaa
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Sä toistat itseäsi:o/..
Nooh..ei se paha vika ole...;o))...juu,kun sä et näköjään itse muuten ymmärrä näköjään.
- MuisQuuuuuuu
jaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
juu,kun sä et näköjään itse muuten ymmärrä näköjään.
sydämenasiasi saada mut ymmärtämään...Voi Sua..ison urakan otit;o))...
- jaaaaaaaaaaa
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
sydämenasiasi saada mut ymmärtämään...Voi Sua..ison urakan otit;o))...
äläs muuta sano ;) hyvää päivän jatkoa sulle ;)
- MuisQuuuuuuu
jaaaaaaaaaaa kirjoitti:
äläs muuta sano ;) hyvää päivän jatkoa sulle ;)
toivottelee se kamala akka;o))..Siis se kamala akka;o)..
- oululaisten sianruokaa
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
toivottelee se kamala akka;o))..Siis se kamala akka;o)..
eikö vaan ku tuollee alkaa täällä hommoileen
- oikein inisee
jaaaaaaaaaa kirjoitti:
Älä nyt totuudesta hiilly.Kamala kotkotin säkin vaan olet.Tyhjäntoimittaja oikeen,kun lukee sunkin juttujasi.
kuulenko jotain ininää kuuletteko muut eihän tämä tämmönen sovi alakuunkaa nässesetä tuli nyt hyvin vihaiseksi tuun kohta ja annan piiskaa
- MuisQuuuuuuu
oululaisten sianruokaa kirjoitti:
eikö vaan ku tuollee alkaa täällä hommoileen
...tosin siinäkin on riskinsä...Hän saattaa vaikkas pitää niistä;o))...
- Pulis.
sola kirjoitti:
jos hieman sua piristäisin....parilla jutulla...Estätkö ettei taas haukuta.
Työn hyvä suunnittelu ja hitaasti kiiruhtaen,tuleepa hyvää jälkeä... :•)
Töiden siirtäminen toiselle päivälle tuolla sloganilla on hanurista...- MuisQuuuuuuu
Jos aina vaan...ja vuosi tolkulla "hidastelee" niin sitä missaa monta asiaa..Kuten ystäväni, joka tahtoi perheen..vauvoja..Mies vaan sanoi.."hiljaa hyvä tulee"...No ystäväni on ilman vauvaa..perhettä. Kun miehen mielestä aika oli täysi oli jo naisen biologinen kello tikittänyt ohi..:o/..
Mies sai uuden tilaisuuden...nuoren ja tuoreen naisen rinnalla:o/... - mikä ukko hah
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Jos aina vaan...ja vuosi tolkulla "hidastelee" niin sitä missaa monta asiaa..Kuten ystäväni, joka tahtoi perheen..vauvoja..Mies vaan sanoi.."hiljaa hyvä tulee"...No ystäväni on ilman vauvaa..perhettä. Kun miehen mielestä aika oli täysi oli jo naisen biologinen kello tikittänyt ohi..:o/..
Mies sai uuden tilaisuuden...nuoren ja tuoreen naisen rinnalla:o/...aatteleppa omallekohalles tulee sellanen tunne että ois voinu tuon ukon kuohita hitaasti mutta varmasti ja vielä mainita että eikö se näin mennyt että hiljaa hyvä tulee tavu kerrallaan oonko liian raaka
- MuisQuuuuuuu
mikä ukko hah kirjoitti:
aatteleppa omallekohalles tulee sellanen tunne että ois voinu tuon ukon kuohita hitaasti mutta varmasti ja vielä mainita että eikö se näin mennyt että hiljaa hyvä tulee tavu kerrallaan oonko liian raaka
Mun ystävä on ammatiltaan lastenhoitaja..Rakastaa lapsia todella. Mut rakasti itsekästä siippaansa sinisilmäisesti...SE mies on nihilistisika!!!
- sikoja riittää
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Mun ystävä on ammatiltaan lastenhoitaja..Rakastaa lapsia todella. Mut rakasti itsekästä siippaansa sinisilmäisesti...SE mies on nihilistisika!!!
mun siskon tyttö ja kolmen lapsen kanssa yksin ku ukko lähti reissuun viimetalvena ja toi sika thaimaalaisen likan mukanaan , siis asuvat ruotsissa sinne näköjää saa matkamuistot tuoda noin vaan, oon kysyny että mikä noissa thaitytöissä kiehtoo kysyin vielä mun tutulta joka käy siellä että onko niillä tosiaan pillu poikittain ku pitää sinne asti lähtee naisen hakuun
- MuisQuuuuuuu
sikoja riittää kirjoitti:
mun siskon tyttö ja kolmen lapsen kanssa yksin ku ukko lähti reissuun viimetalvena ja toi sika thaimaalaisen likan mukanaan , siis asuvat ruotsissa sinne näköjää saa matkamuistot tuoda noin vaan, oon kysyny että mikä noissa thaitytöissä kiehtoo kysyin vielä mun tutulta joka käy siellä että onko niillä tosiaan pillu poikittain ku pitää sinne asti lähtee naisen hakuun
...nöyriä sellaisia;o))... Mut totuus on kuitenkin aivan toisenlainen. Tutustuin muutamaan tuonti Thainaiseen entisessä elämässä..Molemmat olivat saman könsikkään exvaimoja.. Naiset aikas pian tajusivat iskeneensä käpälänsä sontaan;o)...
Naiset opettelivat suomenkielen ja ammatin. Usko suomalaismieheen horjui. Molemmat ovat nykyisin Thaimaassa:o))... - ottikoville
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
...nöyriä sellaisia;o))... Mut totuus on kuitenkin aivan toisenlainen. Tutustuin muutamaan tuonti Thainaiseen entisessä elämässä..Molemmat olivat saman könsikkään exvaimoja.. Naiset aikas pian tajusivat iskeneensä käpälänsä sontaan;o)...
Naiset opettelivat suomenkielen ja ammatin. Usko suomalaismieheen horjui. Molemmat ovat nykyisin Thaimaassa:o))...tosiaan jätkällä tosi hyvä työ tietokone firmassa 3 lasta ja omakotitalo ja kaikki hukkaan harmi vaan että siskontyttö joutu turvautuun tuon takia psykiatriin toivottavasti saa jäädä lasten kanssa taloon ettei mee koti alta
- MuisQuuuuuuu
ottikoville kirjoitti:
tosiaan jätkällä tosi hyvä työ tietokone firmassa 3 lasta ja omakotitalo ja kaikki hukkaan harmi vaan että siskontyttö joutu turvautuun tuon takia psykiatriin toivottavasti saa jäädä lasten kanssa taloon ettei mee koti alta
Melkoinen järkytys tuommoinen on. Ymmärrän hyvin sisaresi tytärtä. Toivottavasti hän jaksaa selviytyä . Lämpöisiä ajatuksia hänelle:o)..
- outzak*
Harvoinhan Mikki ja Sisu Karhukoplaa jälestää... Mustakaavussa on tarpeeks tekemistä...:)
Yleensä Aku ja pojat ja Roope saavat Karhukoplan kiinni, poliisit ovat lähinnä statisteina...jotka lopulta vievät konnat putkaan..:))
Se yks Karhukoplalainen kaipailee kuitenkin vissiin eniten kuivattuja luumuja, mä himoitsen niitä tuoreina...:))))- pitää olla tuoreita
nami nami maiskis maiskis
- outzak*
pitää olla tuoreita kirjoitti:
nami nami maiskis maiskis
pitääki!!:))
*kuka ny kuivia söis..* - MuisQuuuuuuu
Mä en olekkaan aikoihin lukenut Akua..Muisti tekee tepposia..:o)))...
Just kuivattuja luumua...luumukiisseliä;o))... - outzak
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Mä en olekkaan aikoihin lukenut Akua..Muisti tekee tepposia..:o)))...
Just kuivattuja luumua...luumukiisseliä;o))...kielti akujen lukemisen ruokapöydässä...ja sano, et "sit kun teillä on jalat oman pöydän alla....", nykyään mulla on jalat oman pöydän alla ja mä luen aku ankkaa ruokapöydässä...mut jos sattuisin lapsia saamaan, niin tietenkään en antaisi heidän lukea akuankkaa ruokapöydän ääressä..!!;)
- MuisQuuuuuuu
outzak kirjoitti:
kielti akujen lukemisen ruokapöydässä...ja sano, et "sit kun teillä on jalat oman pöydän alla....", nykyään mulla on jalat oman pöydän alla ja mä luen aku ankkaa ruokapöydässä...mut jos sattuisin lapsia saamaan, niin tietenkään en antaisi heidän lukea akuankkaa ruokapöydän ääressä..!!;)
Mä luin aina keittiön pöydän ääressä...Joka ainua keskiviikko kuusi vuotiaasta tonne rippikouluikään;o))...
Samoin, kuin lapsenikin..heheheheh...Kirjaston kirjoja en kuitenkaan antanut muksujeni lukea rasvaisilla käsillä...;o)).. - outzak
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Mä luin aina keittiön pöydän ääressä...Joka ainua keskiviikko kuusi vuotiaasta tonne rippikouluikään;o))...
Samoin, kuin lapsenikin..heheheheh...Kirjaston kirjoja en kuitenkaan antanut muksujeni lukea rasvaisilla käsillä...;o))..ehkä sitä, että kaikki vanhemmat aina yrittävät parempaa kuin parhaansa....ja ettei pienistä huonoista puolista tartte hermostua..:)
Aku opetti mut lukemaan, miua kun rupes ajastaan harmittamaan, kun veli ja sisko nauroivat aina akun jutuille ja miä en ymmärtänyt.. Pakkohan se oli opetella....:))) - MuisQuuuuuuu
outzak kirjoitti:
ehkä sitä, että kaikki vanhemmat aina yrittävät parempaa kuin parhaansa....ja ettei pienistä huonoista puolista tartte hermostua..:)
Aku opetti mut lukemaan, miua kun rupes ajastaan harmittamaan, kun veli ja sisko nauroivat aina akun jutuille ja miä en ymmärtänyt.. Pakkohan se oli opetella....:)))niin se jaksoi opettaa mutkin aikoinaan lukemaan;o))...
Aluksi isoveli luki ääneen ja huomaamatta opin siinä sivussa lukemaan:o))... - outzak
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
niin se jaksoi opettaa mutkin aikoinaan lukemaan;o))...
Aluksi isoveli luki ääneen ja huomaamatta opin siinä sivussa lukemaan:o))...isoveli oli siinä välikätenä..:) Hän itse oppi lukemaan jo nelivuotiaana, mä opin sillei, ettei äiti eikä ope tienny, et opinko kotona vai koulussa..:))
Aku oli silloin tärkee ja niin se on edelleenkin...:))
- Pulis.
lukenut muitten juttuja mutta mulle tulis mieleen että toimii kuten junan vessa. Tä, aijaa eikö siitä ollutkaan kyse.
- MuisQuuuuuuu
hitaasti mutta...ööh..siis mitens se toimiikaan...:o/...
- Pulis.
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
hitaasti mutta...ööh..siis mitens se toimiikaan...:o/...
kokemukseni oli että kyllä lähti, onneksi omaan vielä omat hampaat. Karriasta takapinnalla tai jotain ei olisi pelastanut, luulen.
- MuisQuuuuuuu
Pulis. kirjoitti:
kokemukseni oli että kyllä lähti, onneksi omaan vielä omat hampaat. Karriasta takapinnalla tai jotain ei olisi pelastanut, luulen.
Mua ei hevin junan veskiin saa..:o/...
- Pulis.
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Mua ei hevin junan veskiin saa..:o/...
aikanaan olisit esseen verran kirjoittanut junanvessan toiminnasta tai sen toimimattomuudesta, mutta nyt, pari vajaaata lausetta. Tiedän että pystyt parempaan, ikävä on ollut myös mulla.
- MuisQuuuuuuu
Pulis. kirjoitti:
aikanaan olisit esseen verran kirjoittanut junanvessan toiminnasta tai sen toimimattomuudesta, mutta nyt, pari vajaaata lausetta. Tiedän että pystyt parempaan, ikävä on ollut myös mulla.
Yötyö ottaa veronsa;o))...Sitä nuukahtaa kovin ja toipuminen vie aikansa;o))...
Älä edes yllytä kirjoittamaan pitkiä..hehhe...;o))... - Pulis.
MuisQuuuuuuu kirjoitti:
Yötyö ottaa veronsa;o))...Sitä nuukahtaa kovin ja toipuminen vie aikansa;o))...
Älä edes yllytä kirjoittamaan pitkiä..hehhe...;o))...sä oot sä,kun sä kerrot niitä syväanalyysejä. Niitä
on kiva lukea.
Hitto kun mun nimissä on skriivattu vaikka mitä juttuja.
Enpähän vuoteen ole ollut täällä, tänään tulin ja näin sun jutun. Yritin kerran solalle kertoo mut ei se uskonu. Sano sille terkkuja ja onnee, okey menee mullakin jos se sitä kiinnostaa, miulla on edelleen saab 900 turbo, siitä se ainaskin mut tunnistaa.
- MuisQuuuuuuu
..katson joskos pääsisin unienmaahan....
http://www.youtube.com/watch?v=-tP4XYj1u9g&feature=related
Onnelliset unoset Teille kaikille...:o)... - niin tota
elämä on!
- Puoliksi tehty.....
Ja vitut , LIIKAA MIETITTY = AIKAA TUHLATTU :))
- suunniteltu
on puoliksi tekemättä...
- väljän
voittanutta.
Vesi vanhin voitehista ( ja huonoin ). - mickoin
Minkä nuorena varastat, sen vanhana omistat...
Ei työ miestä paina, ellei mies työmiestä... - Rahmaninov
Isäukkovainaa käytti sanontaa "katsotaan nyt" tarkoittaessaan että asia on loppuun käsitelty eikä siihen palata.
Älä kanna turhia murheita joidenkin käyttämistä sanonnoista. Asiat saavat vain turhan isot mittasuhteet kun niitä aikansa vatvoo. Ulkoile ja lue hyvää kirjallisuutta niin kyllä se siitä... - sdfgsdfgsdfgsdfg
fsdgsdfgsdfg
- uusavutonko
arkistosta löydetään itsekin nämä!!!!!!!!!!!
- j j
Jaahas, enpä ole tätä viestiäsi ennen huomannutkaan;)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083306Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872