voiko muslimi-kristitty suhde onnistua?

mie vaan

Ajattelinpa kysellä muiden kokemuksia, voiko muslimi-kristitty suhde onnistua. Poikaystäväni on irakin kurdi ja muslimi ja itse olen suomalainen kristitty ja itselleni uskoni merkitsee aika paljon ja miehelleni myös oma uskontonsa, voiko sellainen suhde onnistua jos kumpikaan ei ole valmis luopumaan omasta uskosta? ja tuleeko lapsista muslimeja jos mies on muslimi?

94

13242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaimoliini

      Mieheni on turkkilainen ja meillä ainakin toiminut hyvin.
      Muslimi saa muistaakseni islamin sääntöjen mukaan mennä naimisiin kristityn kanssa vain jos hän on harras uskossaan, joten hyvä että uskosi on sinulle tärkeä.
      Islamin sääntöjen mukaan lapset saavat aina isän uskonnon.
      Meillä tosin mies haluaa lastemme itse päättävän uskonsa (onkos se nyt sitten 16 vuotiaana) joten hän opettaa lapsillemme islamista ja minä kristinuskosta, jotta he saavat tarvittavat tiedot valintaansa.

      • Käsittääkseni lasten uskonto määräytyy äidin uskonnon mukaisesti, ellei erityisesti haluta pitää lapsi vain väestörekisterissä tai kastaa johonkin toiseen uskontoon.. Suomi ei kuitenkaan ole mikään muslimivaltio..


      • kanssa on kimpassa

        niin tosiaan voi unohtaa sen, että lapsista tehtäisiin kristittyjä. Ei onnistu.

        Musliminainen ei saa mennä naimisiin kristityn kanssa juuri siksi, että muslimeilla uskonto periytyy isän mukaan. Muslimimies taas saa ottaa kenet tahansa.

        Eläköön tasa-arvo!


      • dssadsaads
        kanssa on kimpassa kirjoitti:

        niin tosiaan voi unohtaa sen, että lapsista tehtäisiin kristittyjä. Ei onnistu.

        Musliminainen ei saa mennä naimisiin kristityn kanssa juuri siksi, että muslimeilla uskonto periytyy isän mukaan. Muslimimies taas saa ottaa kenet tahansa.

        Eläköön tasa-arvo!

        Miksei kiihkomuslimit kunnioita maan lakeja ja sitä kautta uutta kotimaataan? Miksei nämä kiihkomuslimit muuta sinne missä koraani on maan laki? P.S. Tiedän monia muslimeja jotka ovat sulautuneet valtaväestöön enkä halua loukata tätä kansanryhmää, mutta tiettyjä aineksia en sulata. Mielestäni tässä vain on sama ristiriita kuin että uusnatsi muuttaisi keskelle afrikkaa.


      • korjaus
        kanssa on kimpassa kirjoitti:

        niin tosiaan voi unohtaa sen, että lapsista tehtäisiin kristittyjä. Ei onnistu.

        Musliminainen ei saa mennä naimisiin kristityn kanssa juuri siksi, että muslimeilla uskonto periytyy isän mukaan. Muslimimies taas saa ottaa kenet tahansa.

        Eläköön tasa-arvo!

        Muslimimiehelle on hyväksyttävää ottaa kristitty tai juutalainen USKOVA puoliso, ei muita. Suositeltavaa on kuitenkin ottaa muslimi. Ja mitä tuota tasa-arvoisuusasiaa sen kummemmin vinkuu, sillehän on uskonto asettanut perustelut jotka itsekin näytät tietävän.


      • tiedoksesi

        oikeesti kahvitar opiskele ensin ettet itseäsi kovin viisaana pitäisi.
        Suomessa miljoonat evlutit kuvittelevat että uskon voi periä. älytöntä.
        niinkuin tämä palstakin.


      • opiskelijatar
        tiedoksesi kirjoitti:

        oikeesti kahvitar opiskele ensin ettet itseäsi kovin viisaana pitäisi.
        Suomessa miljoonat evlutit kuvittelevat että uskon voi periä. älytöntä.
        niinkuin tämä palstakin.

        oikeesti voi valita mä oon muslimi tai kuollut tai sitten vaikka homo tai kuollut vaikka saudeissa joten jee voi aina valita


      • saa ottaa
        kanssa on kimpassa kirjoitti:

        niin tosiaan voi unohtaa sen, että lapsista tehtäisiin kristittyjä. Ei onnistu.

        Musliminainen ei saa mennä naimisiin kristityn kanssa juuri siksi, että muslimeilla uskonto periytyy isän mukaan. Muslimimies taas saa ottaa kenet tahansa.

        Eläköön tasa-arvo!

        ketä tahansa, vain joko juutalaisen tai kristityn ja uskon tulee olla heille tärkeä. Esim. hindun tai buddhalaisen, ateistin, yms kanssa ei muslimimieskään saa mennä naimisiin.


      • xxxc
        saa ottaa kirjoitti:

        ketä tahansa, vain joko juutalaisen tai kristityn ja uskon tulee olla heille tärkeä. Esim. hindun tai buddhalaisen, ateistin, yms kanssa ei muslimimieskään saa mennä naimisiin.

        olen ateisti ja mieheni on muslimi, eli toimii kyllä näin, avioliitossa ollaan.


      • vrcytremnbv
        korjaus kirjoitti:

        Muslimimiehelle on hyväksyttävää ottaa kristitty tai juutalainen USKOVA puoliso, ei muita. Suositeltavaa on kuitenkin ottaa muslimi. Ja mitä tuota tasa-arvoisuusasiaa sen kummemmin vinkuu, sillehän on uskonto asettanut perustelut jotka itsekin näytät tietävän.

        pieni korjaus lisää. Muslimi ei voi mennä naimisiin juutalaisen kanssa, kristityn kylläkin.


      • 33rr32
        vrcytremnbv kirjoitti:

        pieni korjaus lisää. Muslimi ei voi mennä naimisiin juutalaisen kanssa, kristityn kylläkin.

        Nämä tämmöiset määräykset ovat kyllä ihan uskomattoman ahdasmielisiä ja vanhakantaisia. Ja ihan selkeästi, jos sanaa käytetään kuten sitä nykyisin käytetään, rasistisia. Minusta tuommoinen naimiskielto ei poikkea mitenkään siitä, että joku katsoo pahalla silmällä "rotujen" välisiä liittoja.


      • ÄÄLIÖÖÖÖÖ
        vrcytremnbv kirjoitti:

        pieni korjaus lisää. Muslimi ei voi mennä naimisiin juutalaisen kanssa, kristityn kylläkin.

        muslimi mies VOI mennä naimisiin niin kristityn kuin JUUTALAISENKIN kanssa, joten mistä tuon "korjauksesi" tempaisit???


      • tftygujik
        ÄÄLIÖÖÖÖÖ kirjoitti:

        muslimi mies VOI mennä naimisiin niin kristityn kuin JUUTALAISENKIN kanssa, joten mistä tuon "korjauksesi" tempaisit???

        kysyin muslimimieheltäni :)


      • Romanfin
        vrcytremnbv kirjoitti:

        pieni korjaus lisää. Muslimi ei voi mennä naimisiin juutalaisen kanssa, kristityn kylläkin.

        Selostappa sitten ystäväiseni tämä avioliitto minulle? Suomenjuutalainen kansanedustaja Ben Zysczkowitz on ollut avioliitossa vuosikymmeniä Suomen tataaritaustaisen(siis islaminuskoisen) Rahime vaimonsa kanssa ilman mitään ongelmaa,, Tiedän myös erään rekisteröidyssä parisuhteessa elävän gaypariskunnan, joista toinen on juutalainen ja toinen muslimi,,


      • 545443
        Romanfin kirjoitti:

        Selostappa sitten ystäväiseni tämä avioliitto minulle? Suomenjuutalainen kansanedustaja Ben Zysczkowitz on ollut avioliitossa vuosikymmeniä Suomen tataaritaustaisen(siis islaminuskoisen) Rahime vaimonsa kanssa ilman mitään ongelmaa,, Tiedän myös erään rekisteröidyssä parisuhteessa elävän gaypariskunnan, joista toinen on juutalainen ja toinen muslimi,,

        Tällaiseen vapaampaan meininkiin pitäisi nykymaailmassa mennä. Aika iso osa muslimeista, uskonnolliset johtajat etunenässä, vain pitävät kynsin ja hampain kiinni niistä vanhoista avioitumissäännöistä. Ne säännöthän ovat nykynäkökulmasta endogaamisuudessaan pöyristyttävän "rasistisia" ja tähtäävät vain ja ainoastaan islamin mahdollisimman tehokkaaseen levittämiseen ja suojeluun ulkoisilta vaikutteilta. Ja tietenkin samaa asiaa palvelee se, että uskonnonvaihtajiin (muslimista muuksi) suhtaudutaan mahdollisiman ankarasti. Vähän samanhenkinen meininki kuin monilla pienemmillä uskonlahkoilla. Epätervettä.


      • VOAR
        tftygujik kirjoitti:

        kysyin muslimimieheltäni :)

        Pieni korjaus kyllakin vanhaan viestiin. Muslimi voi menna naimisiin eri uskovan kanssa, mutta talla eri uskonnolla pitaa olla kirja. Eli muslimi voi kyllakin avioitua kristityn tai juutalaisen kanssa.


      • 13+14=27
        korjaus kirjoitti:

        Muslimimiehelle on hyväksyttävää ottaa kristitty tai juutalainen USKOVA puoliso, ei muita. Suositeltavaa on kuitenkin ottaa muslimi. Ja mitä tuota tasa-arvoisuusasiaa sen kummemmin vinkuu, sillehän on uskonto asettanut perustelut jotka itsekin näytät tietävän.

        Heippa!
        On uskomatonta miksi Muslimi mies ei hyväksy Suomalaista miestä Muslimi naisen mieheksi!
        Tämä on suorastaan korrektia!
        Moni muslimi nainen haluaa suomalisen mihen, nainen haluaa tulla normaaliin elämään mukaan!
        Nainen ei halua olla muslimien rajotuksissa!
        Ihanaa jos musliminaisillakin on tullut järkiä päähän!
        Me suomalaiset miehet haluamme tulla teille somalinaiset Hyviksi mieheksi!
        Haluamme tulla teille kristilliksiksi hyviksi miehiksi!
        Haluamme pitää teistä somaalinaiset Oikein Hyvää huolat!
        Haluamme teitä rakastella!! elämässä!
        terv.heikki


      • opiskelijatar kirjoitti:

        oikeesti voi valita mä oon muslimi tai kuollut tai sitten vaikka homo tai kuollut vaikka saudeissa joten jee voi aina valita

        No sinä et asua Saudia ,myös joka maa heillä on oikeus mitä laki he haluavat
        Myös jos olet homo Kysymys ei saudia mutta Puola ,mieti puola ei hyväksyä homo lesbo


      • Anonyymi
        vrcytremnbv kirjoitti:

        pieni korjaus lisää. Muslimi ei voi mennä naimisiin juutalaisen kanssa, kristityn kylläkin.

        Oletko tietoinen mitä ovat Kirjan kansat? Otapa se Koraani käteesi ja lue!


    • alistumaan
    • nimikristitylle

      - joka ei siis oikeastaan usko mihinkään, kunhan nyt on lapsena kastettu ja siis nimellisesti kirkonkirjoissa.
      Jos oikeasti uskot Jeesukseen ristiinnaulittuna syntien sovittajana, ei liitosta muslimimiehen kanssa tule kuin murhetta. Henkivaltojen taistelu on todellisuutta.

      • ulkopuolisena kirjoitan

        kuinka voit suoralta kädeltä sanoa ettei toisten suhde tule onnistumaan, vaikka toinen olisikin "tosi" kristitty, etkö ole koskaan kuullut että joskus myös muslimi saattaa kääntyä, ihmeitä tapahtuu. vaikken tiedä millaisesta suhteessa tässä on tarkalleen kysymys. Mut tsemppiä teille!


      • Rakas-Watson
        ulkopuolisena kirjoitan kirjoitti:

        kuinka voit suoralta kädeltä sanoa ettei toisten suhde tule onnistumaan, vaikka toinen olisikin "tosi" kristitty, etkö ole koskaan kuullut että joskus myös muslimi saattaa kääntyä, ihmeitä tapahtuu. vaikken tiedä millaisesta suhteessa tässä on tarkalleen kysymys. Mut tsemppiä teille!

        Kerropa kuinka moni muslimi on kaantynyt kristityksi?
        Aikamoista huuhaa juttua taas tulee palstan idiooteilta.

        Uskokaa nyt, kristitty - muslimi suhteissa kristitty nainen EI koskaan ole tasa-arvoinen muslimin kanssa.

        Aivan turha vangata etta joku jo moisessa suhteessa on, silla ette ole. Teille vaan ei ole viela tullut eteen sellaista tilannetta missa mies olisi nayttanyt todellisen karvansa.


      • olen tavannut
        Rakas-Watson kirjoitti:

        Kerropa kuinka moni muslimi on kaantynyt kristityksi?
        Aikamoista huuhaa juttua taas tulee palstan idiooteilta.

        Uskokaa nyt, kristitty - muslimi suhteissa kristitty nainen EI koskaan ole tasa-arvoinen muslimin kanssa.

        Aivan turha vangata etta joku jo moisessa suhteessa on, silla ette ole. Teille vaan ei ole viela tullut eteen sellaista tilannetta missa mies olisi nayttanyt todellisen karvansa.

        moniakin muslimimiehiää jotka kääntyneet kristityiksi ja ylläöttävää muutaman naisenkin, sekä ihan pariskuntiakin. Joten Rakas-Watson älä ole kaikki tietävä, kun väärässä olet useimmiten..


      • suuret luulot
        Rakas-Watson kirjoitti:

        Kerropa kuinka moni muslimi on kaantynyt kristityksi?
        Aikamoista huuhaa juttua taas tulee palstan idiooteilta.

        Uskokaa nyt, kristitty - muslimi suhteissa kristitty nainen EI koskaan ole tasa-arvoinen muslimin kanssa.

        Aivan turha vangata etta joku jo moisessa suhteessa on, silla ette ole. Teille vaan ei ole viela tullut eteen sellaista tilannetta missa mies olisi nayttanyt todellisen karvansa.

        vaikka paljoa et näytä tietävän. Sinä luulet, mutta minäpä tiedän;) Sellainen suhde voi olla tasa-arvoinen.


      • kääntyi
        Rakas-Watson kirjoitti:

        Kerropa kuinka moni muslimi on kaantynyt kristityksi?
        Aikamoista huuhaa juttua taas tulee palstan idiooteilta.

        Uskokaa nyt, kristitty - muslimi suhteissa kristitty nainen EI koskaan ole tasa-arvoinen muslimin kanssa.

        Aivan turha vangata etta joku jo moisessa suhteessa on, silla ette ole. Teille vaan ei ole viela tullut eteen sellaista tilannetta missa mies olisi nayttanyt todellisen karvansa.

        Esimerkiksi hyvä ystävättäreni kääntyi 30-vuotiaana muslimista kristityksi. Muslimisuku oli kirkossa kastetilaisuudessa mukana. Olin itsekin siellä kutsuvieraana. Kyseessä on iranilainen perhe.


      • varmaan
        olen tavannut kirjoitti:

        moniakin muslimimiehiää jotka kääntyneet kristityiksi ja ylläöttävää muutaman naisenkin, sekä ihan pariskuntiakin. Joten Rakas-Watson älä ole kaikki tietävä, kun väärässä olet useimmiten..

        Mistähän johtuu että kun tähän ilmestyi lainaus viranomaistiedoittesta jossa listattiin maat joissa seuraa kuolemantuomio henkilöille jotka ovat luopuneet islamista Saksan poliisiviranomaisten lausunto että myös Euroopassa joudutaan usein järjestämään poliisisuojelu islamista luopuneille niin se "jotenkin hävisi" (asiattomana)?
        Tuon mukaan myös islamista luopuminen on ERITTÄIN harvinaista mm. juuri noista syistä joten eiköhän tuolta pohjalta Watson ole kuitenkin enemmän oikeassa kuin sinä jos keskustellaan kuinka yleistä tuo luopuminen on?


      • PIIIIIIIIIIIIIIIIIII
        Rakas-Watson kirjoitti:

        Kerropa kuinka moni muslimi on kaantynyt kristityksi?
        Aikamoista huuhaa juttua taas tulee palstan idiooteilta.

        Uskokaa nyt, kristitty - muslimi suhteissa kristitty nainen EI koskaan ole tasa-arvoinen muslimin kanssa.

        Aivan turha vangata etta joku jo moisessa suhteessa on, silla ette ole. Teille vaan ei ole viela tullut eteen sellaista tilannetta missa mies olisi nayttanyt todellisen karvansa.

        rakas-watson puhut täyttä potaskaa! tasa-arvojuttu riippuu täysin ihmisen luonteesta!

        olen suhteessa muslimimiehen kanssa ja olemme täysin tasa-arvoisia!

        MEE KOULUUN !


      • 544
        PIIIIIIIIIIIIIIIIIII kirjoitti:

        rakas-watson puhut täyttä potaskaa! tasa-arvojuttu riippuu täysin ihmisen luonteesta!

        olen suhteessa muslimimiehen kanssa ja olemme täysin tasa-arvoisia!

        MEE KOULUUN !

        Kyseinen Holmesin aisapari saattaa puhua paljon potaskaakin, mutta et kai nyt voi tosissaan väittää, että tasa-arvo riippuu TÄYSIN ihmisen luonteesta? Siis että kulttuurilla ja muilla opituilla tekijöillä ei olisi asian kanssa mitään tekemistä?


    • kröhhööööm

      Voi onnistua jos sinä teet koko ajan myönnytyksiä ja kompromisseja. Koska Islam tietää että mies on vahvempi ja nainen mukautuu usein miehensä uskontoon niin nimemomaan tämän vuoksi islam sallii muslimimiesten avioitumisen kristityn naisen kanssa mutta ei päinvastoin. Hyvin tehokas tapa käännyttää ihmisiä islamiin.

      Lapsista tulee islamin mukaan aina muslimeja, mikäli islamin oppia noudatetaan. Kuten huomaat Islam "kunnioittaa" krsitittyjä. Taitaa muslimeille tuo kunnioittaminen tarkoittaa vähän eri asiaa kuin kristityille.

      • oikein!

        Muslimeille todellakin kunnioitus tarkoittaa jotain muuta kuin kristityille. Ensimmäisenä mieleen tulee se, miten naiset käyttäytyvät täällä miehiään kohtaan ja päinvastoin. Nainen saa vapaasti hillua puolialasti ja esitellä värkkejään muille miehille, ja jos mies on mukana niin kulkee ylpeänä vierellä, että kattokaas nyt mikä "leidi" mulla on. Mitä enemmän näyttää huoralta sitä parempi. Muslimimies sen sijaan arvostaa naista joka ei levittele sulojaan muille vaan ainoastaan omalle miehelleen ja kaunistautuu tätä, ei muita miehiä varten. Ja nyt jos joku alkaa mankumaan että onko se kunnioitusta kun kuljetaan "säkki" päällä, niin vastaus on kyllä. Monet naiset valitsevat tyylinsä itse ja heille se merkitsee myös itsekunnioitusta. Aina ei tarvitse olla "säkki" päällä, on paljon kauniita musliminaisia jotka pukeutuvat tyylikkäästi mutta peittävästi. Jokainen päättäköön sitten tahollaan että kummassa tapauksessa voidaan puhua oikeasti kunnioituksesta.


      • mie vaan
        oikein! kirjoitti:

        Muslimeille todellakin kunnioitus tarkoittaa jotain muuta kuin kristityille. Ensimmäisenä mieleen tulee se, miten naiset käyttäytyvät täällä miehiään kohtaan ja päinvastoin. Nainen saa vapaasti hillua puolialasti ja esitellä värkkejään muille miehille, ja jos mies on mukana niin kulkee ylpeänä vierellä, että kattokaas nyt mikä "leidi" mulla on. Mitä enemmän näyttää huoralta sitä parempi. Muslimimies sen sijaan arvostaa naista joka ei levittele sulojaan muille vaan ainoastaan omalle miehelleen ja kaunistautuu tätä, ei muita miehiä varten. Ja nyt jos joku alkaa mankumaan että onko se kunnioitusta kun kuljetaan "säkki" päällä, niin vastaus on kyllä. Monet naiset valitsevat tyylinsä itse ja heille se merkitsee myös itsekunnioitusta. Aina ei tarvitse olla "säkki" päällä, on paljon kauniita musliminaisia jotka pukeutuvat tyylikkäästi mutta peittävästi. Jokainen päättäköön sitten tahollaan että kummassa tapauksessa voidaan puhua oikeasti kunnioituksesta.

        no itse en sanoisi alistamiseksi jos mies haluaisi etten pukeudu paljastavasti, koska se on ihan ymmärrettävääkin ja ongelmaa ei voisi tulla tästä asiasta koska en itse tykkää pukeutua paljastavasti tai esitellä itteeni muille miehille..


      • aivan oikeassa
        mie vaan kirjoitti:

        no itse en sanoisi alistamiseksi jos mies haluaisi etten pukeudu paljastavasti, koska se on ihan ymmärrettävääkin ja ongelmaa ei voisi tulla tästä asiasta koska en itse tykkää pukeutua paljastavasti tai esitellä itteeni muille miehille..

        Ja kääntäen voisi ajatella, että mies, joka haluaa sinun käyttävän paljastavia vatteita, joita et itse haluasi käyttää, alistaa ja samalla nöyryyttää naista, esineellistämisestä puhumattakaan.


      • hömelössi
        oikein! kirjoitti:

        Muslimeille todellakin kunnioitus tarkoittaa jotain muuta kuin kristityille. Ensimmäisenä mieleen tulee se, miten naiset käyttäytyvät täällä miehiään kohtaan ja päinvastoin. Nainen saa vapaasti hillua puolialasti ja esitellä värkkejään muille miehille, ja jos mies on mukana niin kulkee ylpeänä vierellä, että kattokaas nyt mikä "leidi" mulla on. Mitä enemmän näyttää huoralta sitä parempi. Muslimimies sen sijaan arvostaa naista joka ei levittele sulojaan muille vaan ainoastaan omalle miehelleen ja kaunistautuu tätä, ei muita miehiä varten. Ja nyt jos joku alkaa mankumaan että onko se kunnioitusta kun kuljetaan "säkki" päällä, niin vastaus on kyllä. Monet naiset valitsevat tyylinsä itse ja heille se merkitsee myös itsekunnioitusta. Aina ei tarvitse olla "säkki" päällä, on paljon kauniita musliminaisia jotka pukeutuvat tyylikkäästi mutta peittävästi. Jokainen päättäköön sitten tahollaan että kummassa tapauksessa voidaan puhua oikeasti kunnioituksesta.

        Mutta mikä yhtälö se on kun muslimi nainen on mustiin kaapuihin peitetty ja lämpöä 35 astetta ja muslimi mies kulkee vierellä shortsit ja hiaton paita päällä. Miksi mies saa hillua vieraiden naisten edessä puolialasti???


    • bidraldi

      Onhan sitä ainakin yksi pari tiedossa, jossa mies on harjoittava muslimi ja nainen kristitty naispappi... Muslimimies osallistuu myös hartaus tilaisuuksiin.
      En kuitenkaan paria tunne sen paremmin (en muista mistä maasta mies on) kuin vain olen kuullut tädiltäni, joka myös on naispappi, että tällainen kummajainen löytyy seurakunnan palveluksesta;D
      Yleensä turkkilaisten kanssa (kurdeja tai muita) solmitut suhteet päättyvät eroon (tiedä sitten kuinka moni näistä tilastoiduista sitten on , lumeliittoja tai lomaromanssin jälkeen hätäpäissä tehtyjä pamsuliittoja). myös muutkin muslimi-kristitty suhteet ovat olleet liian huteralla pohjalla toimiakseen neljää vuotta pidempää (syynä voi olla myös oleskelulupa).

      Paljon riippuu siitäkin miten olette tavanneet, missä olosuhteissa, onko tapaaminen järjestetty, onko teillä paljon ikäeroa ja kuinka kauan olette jo tunteneet ennen "seurustelun" muuttumista seurusteluksi (kaikki miehet eivät tykkää jos naista saa helpolla (liian hankalakaan ei kannata olla alussa). Jotkut jaksavat odottaa viikkoja ja toiset vuosia/kuukausia ja toisaalta jotkut myös odotuttavat bviikkoja ja toiset kuukausia/vuosia).

      Sitten kannattaa miettiä miten arki tulee toimimaan, onko miehellä töitä, onkohän luotettava, mitä piirteitä hän pitää omassa uskonnossaan tärkeinä ja miten hän muuten hoitaa oman uskonnollisen elämänsä ja miten kiivas on väittelemään joistakin uskontojen ja kulttuurien eroista (alussa näitä asioita ei voi huomata kun on niin rakastunut että kaikki on vain ok)

      Itse uskoisin että suhde voi onnistua vaikka kumpikaan (äh suoraan sanottuna naisenpuoli)
      ei luopuisi omasta uskonnostaan. Joustoa, kompromisseja ja yhteisymmärrystä ja halua se vaatii mutta niinhän kaikki suhteet aina.

      Itselläni ei onnistunut suhde mutta kyse ei ole miehen uskonnollisuudesta... melkein päin vastoin molemmat ollaan muututtu pakanoiksi, jotka sanovat uskovansa yhteen jumalaan ja sitten lyövät toista koraanilla tai raamatulla päähän kuin vain tulee tilaisuus. No eroamassapa tässä ollaan.

      Silti uskon että suhde voi onnistua mutta se varmasti vaatii osapuoliltaan enemmän kuin suhde samasta kulttuurisestataustasta ja uskonnosta tulevalle, jonka kanssa myös äidinkieli on yhteinen.

      Uskonto on harvalle niinkään suuri kysymys arjen asioita hoidettaessa, mutta kieliongelma on. Jos kumpikaan ei ymmärrä toistaan niin eipä siinä silloin paljon pysty omaa uskonnollista vakaumustaan selittämään paitsi ehkä joku ääriteoin.

      Kieli kulttuuri ja (uskonnot) arki, jos nuo kaikki saa sovitettua mokusuhteessa niin johan on guru;D

      • marokkolaisia ovat

        en tiedä onko mukuloita veli on rapajuoppo kuitenkin.Ei siis tämä naimisissa oleva vaan hänen veli on juoppo.


      • -meikäläinen

        Itelläni on turkkilainen(ei kurdi) poikaystävä, islaminuskonen, ja minä rippikouluiässä kristityksi kastettu. Ja suhde toimii!!

        Syy siihen on se, että ei se, että on islaminuskonen vielä tarkota sitä, että se arkielämässä mitenkään näkyisi! Aivan samallatapaa minunkaan uskoni ei missään näy,ja kirkkoon liittyminen olikin teini-iässä lähinnä "kun kaikki muutkin" -tyyppinen juttu, että riparille pitää päästä ja niin edelleen..Eli en itse ole harras kristitty. Ja mitä mieheeni tulee, hän ei harjoita uskontoaan mitenkään, polttaa ja juokin sillon tällöin alkoholia, ei paastoa, ei rukoile (ainakaan siinä mielessä miten muslimin nyt yleensä käsitetään rukoilevan)
        Elämme täysin samanalaisessa suhteessa kun seurustellessani suomalaisen miehen kanssa, erona vaan on lämpimämmät ja rakastavat välit miehen perheeseen, joka on myös moderni ja "länsimaalaistunut" sekä miehen jatkuva kunnioitus ja tasa-arvo minua kohtaan, joka näkyy myös teoissa eikä vain puheissa!!
        Ikinä en ole menoistani, ystävistäni, ruokailu/juomistottumuksistani tai ylipäätään mistään joutunut luopumaan.
        Meillä asiat ratkaistaan yhteisesti ja ehkä toisinaan hieman minun mieleni mukaan;) Mutta tasa-arvoisina kumppaneina elämme!

        Sanoisin, ettei muslimi-kristitty suhdetta voi tuomita epäonnistumaan vain uskontoeron vuoksi! Paljon on siitä kiinni, on mies esim.kurdi, millaisen uskonnollisen kasvatuksen hän on saanut ja miten nainen suhtautuu miehensä kulttuuriin ja uskontoon.
        Meillä mies haluaa lapsien itse päättävän mihin uskoon tulevat. Molemmista heille kerrotaan,mutta päätös on oma, samoin myös ympärileikkaus mikäli islaminuskon valitsevat.

        Siinä olen samaa mieltä, että yhteisesti puhutun kielen pitää sujua, että suhde voi toimia! Mutta tuohon pointtiin ei mielestäni uskonto liity ensimmäisenä, vaan ihan jokapäiväisen elämisen kannalta sujuva kommunikoiti on elinehto!
        Jos tosissaan rakastaa, haluaa oppia ainakin välttävästi puhumaan kumppaninsa kotikieltä, koska tunnekieli on aina se kotikieli. Tämän me olemme havainneet tärkeäksi..

        Hayirlar olsun ja tsemppiä suhteeseen!:)


      • ja sunnuntai-
        -meikäläinen kirjoitti:

        Itelläni on turkkilainen(ei kurdi) poikaystävä, islaminuskonen, ja minä rippikouluiässä kristityksi kastettu. Ja suhde toimii!!

        Syy siihen on se, että ei se, että on islaminuskonen vielä tarkota sitä, että se arkielämässä mitenkään näkyisi! Aivan samallatapaa minunkaan uskoni ei missään näy,ja kirkkoon liittyminen olikin teini-iässä lähinnä "kun kaikki muutkin" -tyyppinen juttu, että riparille pitää päästä ja niin edelleen..Eli en itse ole harras kristitty. Ja mitä mieheeni tulee, hän ei harjoita uskontoaan mitenkään, polttaa ja juokin sillon tällöin alkoholia, ei paastoa, ei rukoile (ainakaan siinä mielessä miten muslimin nyt yleensä käsitetään rukoilevan)
        Elämme täysin samanalaisessa suhteessa kun seurustellessani suomalaisen miehen kanssa, erona vaan on lämpimämmät ja rakastavat välit miehen perheeseen, joka on myös moderni ja "länsimaalaistunut" sekä miehen jatkuva kunnioitus ja tasa-arvo minua kohtaan, joka näkyy myös teoissa eikä vain puheissa!!
        Ikinä en ole menoistani, ystävistäni, ruokailu/juomistottumuksistani tai ylipäätään mistään joutunut luopumaan.
        Meillä asiat ratkaistaan yhteisesti ja ehkä toisinaan hieman minun mieleni mukaan;) Mutta tasa-arvoisina kumppaneina elämme!

        Sanoisin, ettei muslimi-kristitty suhdetta voi tuomita epäonnistumaan vain uskontoeron vuoksi! Paljon on siitä kiinni, on mies esim.kurdi, millaisen uskonnollisen kasvatuksen hän on saanut ja miten nainen suhtautuu miehensä kulttuuriin ja uskontoon.
        Meillä mies haluaa lapsien itse päättävän mihin uskoon tulevat. Molemmista heille kerrotaan,mutta päätös on oma, samoin myös ympärileikkaus mikäli islaminuskon valitsevat.

        Siinä olen samaa mieltä, että yhteisesti puhutun kielen pitää sujua, että suhde voi toimia! Mutta tuohon pointtiin ei mielestäni uskonto liity ensimmäisenä, vaan ihan jokapäiväisen elämisen kannalta sujuva kommunikoiti on elinehto!
        Jos tosissaan rakastaa, haluaa oppia ainakin välttävästi puhumaan kumppaninsa kotikieltä, koska tunnekieli on aina se kotikieli. Tämän me olemme havainneet tärkeäksi..

        Hayirlar olsun ja tsemppiä suhteeseen!:)

        Niin, jos ei uskonto vaikuta kummankaan omaan elämään, se tuskin vaikuttaa suhteeseenkaan. Toinen juttu onkin sitten, jos on "tunnustava ja harjoittava".


      • bidraldi
        marokkolaisia ovat kirjoitti:

        en tiedä onko mukuloita veli on rapajuoppo kuitenkin.Ei siis tämä naimisissa oleva vaan hänen veli on juoppo.

        Hassua kun melkein kaikki marokolaiset, joista olen kuullut (ei tällä palstalla vaan ihan muuten) on aina jotenkin viinaan meneviä...
        (ei varmaankaan tämä tyyppi, joka on sen papin kanssa toisaalta kaikki papit, joita minä tunnen ovat myös viinaan meneviä;D)

        Tietysti harvemmin näkee marokolaista makailemassa puistossa sammuneena mutta on muuten vain tullut huomattua ettei oikein pysy hanskassa se juominen kaikilla...
        Edelleenkään ei juuri mitään positiivista sanottavaa marokolaisista... sori.


    • fdweqff

      allah on mielekuvitusta et kai halua lapsiasi huijata moiseen?? ota ero siitä terroristista!

      • gulll

        allah on sama kuin jumala eli jumala on mielikuvitusta? itseni mielestä se ainakin on :D


    • gulll

      toki voi onnistua. ei se nyt uskonnosta ole kiinni. itsekin seurustelen irakin kurdin kanssa. uskonto ei ole mikään ongelma meille. kummallakin on omat uskontonsa ja thats it. eikä tarvi alistua mihnkään suuntaan. ja suosittelen sinua kysymään poikaystävältäsi sitä lapsi asiaa ja muuta tulevaisuuden asioita. esim. sitä haluaako hän että käännyt muslimiksi vai hyväksyykö sinut sellaisena kuin olet. nämä naiset ei sitä tiedä. eikä moni täällä tiedä mitä on seurustella muslimin kanssa. kaikki on niin erilaisia että ei voi tietää, mutta jos olet suhteessa jo poikaystävääsi eiköhän sinun pitäisi tietää onko suhteella mahiksia vai ei. mutta kompromisseja täytyy tehdä ja jokainen tyylillään..

    • kokenut!

      Lapsistasi tulee muslimeja sekä heidät ympärileikataan koska se kuuluu niiden uskontoon sekä sinun uskontosi jää toiselle sijalle allahia vastaan! naisen asema on esi muslimimaissa ja mies on se joka määrää ja päättää kaikesta. Ja sitten eroa on aika vaikea saada.

      • gulll

        oletko kokenut kaikki muslimimiehet? enpä usko. kyllä niitä muslimimiehiä löytyy jotka ottaa huomioon myös vaimonsa uskonnon ja kaikki muutkin asiat. minun ja mieheni lapsista ei tule muslimeita eikä heitä ympärileikata ja hän ei määrää minua mitenkään. päätämme asioista yhdessä, kuten tavalliset parit tekevät. hänen mielestään lapsista tulee kristittyjä koska se on ns. suomen uskonto. ja mehän asumme suomessa. ja minun mieheni saa uskoa ihan mihin vaan ja olla muslimi ihan ruhassa kunhan se ei kauheasti meidän elämäämme vaikuta. emme elä vain uskontojen ympärillä. ei niillä loppupeleissä ole väliä vaan rakkaudella. ja mieheni on tosiaan irakin kurdi. kurdeille uskonto on tärkeää mutta ei samalla tavalla kuten esim. arabeila. heille tärkeämpää on heidän kulttuuri.


    • RasistiJoensuu

      Olen,Irakilainen,Kirkukista. Suomalainen mies menee pettää 90 prosenttisesti,suomalainen nainen menee pettää 90 prosenttisesti. Ihanat muslimit haluavat elämää oikeasti,mutta suomalaiset paskat ei ymmärrä muslimeja. Suomi on paska maa. Paljon paljon paska. Muslimit rakastavat yhtä naista,ei kahta. Suomessa on paljon rasismia,eikä arvosteta elämää. On homoja ja alkoholin väärinkäyttöä. Tämän vuoksi suomalainen nainen menee pettää miestään.

      • rasist Joensuu

        Minulla on suomalainen vaimo joka on aiheuttanut suhteeseemme ongelmia valehtelemalla. vuoden aikan hän on muuttunut paljon. Silti en jätä häntä koska muslimit eivät jätä perhettään. Minä en ole pettänyt häntä. Muslimit sanovat että jos on ongelma perheessä,odota, Allah auttaa. Suomalinen mies taas hylkää lapsensa helposti. Minulla on yksi lapsi ja pelkään hänen tulevaisuutensa puolesta,siksi en jätä vaimoani vaikka hän aiheuttaa ongelmia. Mulimit ovat hyviä oikeasti ja rakastavat elämää ja lapsiaan oikeasti.


      • 21
        rasist Joensuu kirjoitti:

        Minulla on suomalainen vaimo joka on aiheuttanut suhteeseemme ongelmia valehtelemalla. vuoden aikan hän on muuttunut paljon. Silti en jätä häntä koska muslimit eivät jätä perhettään. Minä en ole pettänyt häntä. Muslimit sanovat että jos on ongelma perheessä,odota, Allah auttaa. Suomalinen mies taas hylkää lapsensa helposti. Minulla on yksi lapsi ja pelkään hänen tulevaisuutensa puolesta,siksi en jätä vaimoani vaikka hän aiheuttaa ongelmia. Mulimit ovat hyviä oikeasti ja rakastavat elämää ja lapsiaan oikeasti.

        "Silti en jätä häntä koska muslimit eivät jätä perhettään."

        Jotkut jättävät.

        "Muslimit sanovat että jos on ongelma perheessä,odota, Allah auttaa."

        Ei asiat odottamalla parane, niille pitää itse tehdä jotain.

        "Suomalinen mies taas hylkää lapsensa helposti."

        Täyttä roskaa.

        "Mulimit ovat hyviä oikeasti ja rakastavat elämää ja lapsiaan oikeasti. "

        Samaa voi sanoa kristityistä, hinduista, ateistesita jne.


      • Perustiedot islamist

        enpä tiedä petetäänkö homojen ja alkoholin vuoksi vai mistä syystä sitten.

        Toki Suomessa on pahaa, mutta eiköhän siellä islaminkin ja muslimienkin parissa ole jokunen asia huonosti.

        Jospa yritettäisiin laittaa molemmat kuntoon mieluummin kuin osoitella kumpi pahempi.

        http://aikapommi.wordpress.com/


    • miiiiiijja

      Meillä toimii ainakin ilman että miun on tarvinnu alkaa kenenkään omaisuudeks tai orjaks.Meidän suhteessa on niin vahva tasa-arvo jollaista ei ole omaksi yllätyksenikään ollut yhdenkään suomalaisen miehen kanssa.ei miula mitään suomipoikia vastaan ole,on vaan tullut omia kokemuksia vertailtua.Saimme kaksiviikkoa sitten esikoisemme ja lapsi kastetaan kristinuskoon toki islam tulee myöskin olemaan osa hänen elämäänsä ja jos myöhemmin itse haluaa en estä kääntymistä muslimiksi.Meillä ei ole tarvinnut uskonnosta tapella kertaakaan,kumpikin kunnioittaa toisen uskontoa.

      • i

        mieheni on muslimi, somaliassa syntynyt ja itse olen kristitty. lapsemme saa itse päättää 15 vuotiaana mihin uskontoon haluaa kuulua. meille kummallekkin se on oikeastaan ihan se ja sama koska kumpikaan meistä ei ole uskovainen. ainot toive mitä miehelläni on olisi se että emme missään vaiheessa kannusta lastamme alkoholin käyttöön niinkuin monet vanhemmat tekevät. eli emme osta alaikäiselle lapsellemme alkoholia


    • Niinuska--

      Minun avioliitti muslimi miehen kanssa on tähän asti mennyt aivan ihanasti. Kun aloimme aikaa sitten seurustelemaan oli kristitty/ateisti yritin opiskella uskonta ja lukea raamattua mutta en koskaan löytännyt sitä "pointtia". Kun tapasin mieheni, mieheni sanoi ensin, että hän ei välitä olenko kristitty tai ateisti. Olin kyllä itse kiinostunut tietää muistakin uskonnoista, joten kyselin mieheltäni paljon ja ystäviltäni. Noin puolen vuoden "seurustelun" jälkeen menimme naimisiin, koska tiedätte että seksiä ei sitä ennen harrasteta. Joten ehdimme rakentaa kestävän suhteen ennen kuin sänkyyn mentiin. Avioon menon jälkeen olin vielä kristitty noin vuoden, mutta sitten päätin kääntyä islamiin, kun opin ymmärtämään islamin pointin. Mieheni käyttäytyi niin mukavasti minulle, niin halusin antaa takaisin samalla mitalla. Isman opettaa kunnioittamaan ihmisiä, vaikka olisivatkin ateisteja yms. Muslimiksi kääntymisen jälkeen meidän suhde muuttu vielä enemmän paremmaksi. Joten uskon että kristitty ja muslimi voivat olla pari, mutta jos muslimi harjottaa uskontoaan hyvin, kyllä kristitty osapuoli kääntyy väkisinkin paremmalle puolelle.

      • 21

        "Noin puolen vuoden "seurustelun" jälkeen menimme naimisiin, koska tiedätte että seksiä ei sitä ennen harrasteta. Joten ehdimme rakentaa kestävän suhteen ennen kuin sänkyyn mentiin."

        Puolessa vuodessa ehditte rakentaa kestävän suhteen? Taitaa olla maailmanennätys!

        "Avioon menon jälkeen olin vielä kristitty noin vuoden, mutta sitten päätin kääntyä islamiin, kun opin ymmärtämään islamin pointin."

        Ylläripylläri. Mikä se pointti muuten oli?

        Mieheni käyttäytyi niin mukavasti minulle, niin halusin antaa takaisin samalla mitalla. "

        Että ihan miellyttämisenhalusta sitten "käännyit". Henkilökohtainen usko tuli sitten vissiin perässä? Ja onhan se nyt ihan tavatonta muutenkin, että aviomies käyttäytyy mukavasti vaimoaan kohtaan. Aika helppoa käännytystä, sanoisin.


      • gulll
        21 kirjoitti:

        "Noin puolen vuoden "seurustelun" jälkeen menimme naimisiin, koska tiedätte että seksiä ei sitä ennen harrasteta. Joten ehdimme rakentaa kestävän suhteen ennen kuin sänkyyn mentiin."

        Puolessa vuodessa ehditte rakentaa kestävän suhteen? Taitaa olla maailmanennätys!

        "Avioon menon jälkeen olin vielä kristitty noin vuoden, mutta sitten päätin kääntyä islamiin, kun opin ymmärtämään islamin pointin."

        Ylläripylläri. Mikä se pointti muuten oli?

        Mieheni käyttäytyi niin mukavasti minulle, niin halusin antaa takaisin samalla mitalla. "

        Että ihan miellyttämisenhalusta sitten "käännyit". Henkilökohtainen usko tuli sitten vissiin perässä? Ja onhan se nyt ihan tavatonta muutenkin, että aviomies käyttäytyy mukavasti vaimoaan kohtaan. Aika helppoa käännytystä, sanoisin.

        mikä ongelma sinulla on jos joku haluaa kääntyä muslimiksi? jos joku kääntyy johonkin uskoon niin aina se on käännytetty?? oletpa sinäkin kyllä yksinkertainen. ja minusta on hienoa jos ihmiset odottaa ennen kun hyppää sänkyyn lähes tuntemattoman ihmisen kanssa. itse en nyt odottaisi avioliittoon mutta odottaisin kumminkin.


      • 131032
        gulll kirjoitti:

        mikä ongelma sinulla on jos joku haluaa kääntyä muslimiksi? jos joku kääntyy johonkin uskoon niin aina se on käännytetty?? oletpa sinäkin kyllä yksinkertainen. ja minusta on hienoa jos ihmiset odottaa ennen kun hyppää sänkyyn lähes tuntemattoman ihmisen kanssa. itse en nyt odottaisi avioliittoon mutta odottaisin kumminkin.

        hyppääväthän monet naiset avioliittoonkin lähes tuntemettoman tuontimiehen kanssa, että vain mies saisi ne paperinsa. Sitten ihmetellään, kun ei liitto toimi.


      • 32
        gulll kirjoitti:

        mikä ongelma sinulla on jos joku haluaa kääntyä muslimiksi? jos joku kääntyy johonkin uskoon niin aina se on käännytetty?? oletpa sinäkin kyllä yksinkertainen. ja minusta on hienoa jos ihmiset odottaa ennen kun hyppää sänkyyn lähes tuntemattoman ihmisen kanssa. itse en nyt odottaisi avioliittoon mutta odottaisin kumminkin.

        Jos hyppää avioliittoon puolen vuoden seurustelun jälkeen, niin ei siinä toista vielä tunneta. Ja jos tämän jälkeen ihan sattumalta pamahtaa muslimiksi, niin eihän siinä tietenkään miehellä ole mitään tekemistä. Nainen nyt vain sattui juuri silloin kuulemaan allahin kutsun. Eiks je?

        "jos joku kääntyy johonkin uskoon niin aina se on käännytetty?? "

        Aiempi kirjoittaja kertoi kääntyneensä muslimiksi, koska mies kohteli häntä niin kivasti, että hän halusi tehdä vastapalveluksen. Kääntyi siis juurikin miehen takia. En tiedä onko tämä käännynnäinen silloin käännytetty, mutta henkilökohtaisesta uskosta nyt ei tuon perusteella ainakaan ole kysymys. Voi uskontokuntaa tietysti noinkin heppoisin perustein vaihtaa, kuin t-paidan, mutta mitä "kääntymistä" se sitten on?


      • gulll
        32 kirjoitti:

        Jos hyppää avioliittoon puolen vuoden seurustelun jälkeen, niin ei siinä toista vielä tunneta. Ja jos tämän jälkeen ihan sattumalta pamahtaa muslimiksi, niin eihän siinä tietenkään miehellä ole mitään tekemistä. Nainen nyt vain sattui juuri silloin kuulemaan allahin kutsun. Eiks je?

        "jos joku kääntyy johonkin uskoon niin aina se on käännytetty?? "

        Aiempi kirjoittaja kertoi kääntyneensä muslimiksi, koska mies kohteli häntä niin kivasti, että hän halusi tehdä vastapalveluksen. Kääntyi siis juurikin miehen takia. En tiedä onko tämä käännynnäinen silloin käännytetty, mutta henkilökohtaisesta uskosta nyt ei tuon perusteella ainakaan ole kysymys. Voi uskontokuntaa tietysti noinkin heppoisin perustein vaihtaa, kuin t-paidan, mutta mitä "kääntymistä" se sitten on?

        ehkä nainen vasta silloin tutustui islamiin lähemmin. voisiko olla näinkin? ja mitä sitten vaikka olisi kääntynytkin miehen takia? se on hänen päätös ja sillä siisti. ei sulla pitäs olla valittamista siihen :D turha sinun on silti häntä arvostella sen perusteella... tai määritellä heidän suhdetta.


      • jepja
        gulll kirjoitti:

        ehkä nainen vasta silloin tutustui islamiin lähemmin. voisiko olla näinkin? ja mitä sitten vaikka olisi kääntynytkin miehen takia? se on hänen päätös ja sillä siisti. ei sulla pitäs olla valittamista siihen :D turha sinun on silti häntä arvostella sen perusteella... tai määritellä heidän suhdetta.

        Minulla on turkkilainen mies, joka ei määrää mitä saan tehdä yms. toki on tietty jotain asioita joista hän ei tykkää, mutta itse olen päätökseni tehnyt.
        Oma mieheni ei paastoa, vaikka muslimi onkin, mutta hän ei juo alkoholia (mikä on hyvä juttu:))


      • 32
        gulll kirjoitti:

        ehkä nainen vasta silloin tutustui islamiin lähemmin. voisiko olla näinkin? ja mitä sitten vaikka olisi kääntynytkin miehen takia? se on hänen päätös ja sillä siisti. ei sulla pitäs olla valittamista siihen :D turha sinun on silti häntä arvostella sen perusteella... tai määritellä heidän suhdetta.

        Lue mitä toi nainen kirjoitti äläkä keksi omasta päästäsi. Hän kirjoitti halunneensa "antaa samalla mitalla" miehelle kun tämä oli häntä niin kivasti kohdellut. Terve syy uskonnolliselle vakaumukselle?

        "turha sinun on silti häntä arvostella sen perusteella...."

        Yhtä turhaa kuin sinun puolustella häntä.


      • Islam...

    • voi onnistua

      Kaverin isä on muslimi, äiti kristitty ja lapset ovat kristittyjä. Vanhemmat ovat olleet noin 40 vuotta naimisissa.

      • finally happy

        Rakkaus voi olla sokea mutta eihän nykynaiset voi olla vedätettävissä. Kyllä puolen vuoden sängytön seurustelu voittaa vaikka takaperin monen vuoden sänkysähläykset joissa puhe jää vähille ja sitten hääpäivänä ihmetellään mikäs se anopin nimi olikaan...
        Voittaa ainakin miljoonakertaisesti suomimiesten venäläiset postimyyntimorsiamet jotka viedään vihille kahvin jälkeen!
        Itse olen tiukka business nainen ja menestyvän yrityksen omistaja, enkä todellakaan mikään desperado ja hyvää vauhtia rakastumassa islaminuskoiseen intialaiseen yrittäjämieheen ....
        Täytyy myöntää että vähän pelottaa kun varsinkin hänen vanhemmat ovat hyvin uskovaisia mutta silti niin nykyaikaisia että huntuja ei käytetä yms... Mies kunnioittaa minua erittäin paljon, hemmottelee ja huolehtii joka sekuntti että tunnen itseni maailman parhaaksi ja kauneimmaksi olennoksi mitä maa päällään voi kantaa. Voiko enempää kukaan pyytää...?


      • 18
        finally happy kirjoitti:

        Rakkaus voi olla sokea mutta eihän nykynaiset voi olla vedätettävissä. Kyllä puolen vuoden sängytön seurustelu voittaa vaikka takaperin monen vuoden sänkysähläykset joissa puhe jää vähille ja sitten hääpäivänä ihmetellään mikäs se anopin nimi olikaan...
        Voittaa ainakin miljoonakertaisesti suomimiesten venäläiset postimyyntimorsiamet jotka viedään vihille kahvin jälkeen!
        Itse olen tiukka business nainen ja menestyvän yrityksen omistaja, enkä todellakaan mikään desperado ja hyvää vauhtia rakastumassa islaminuskoiseen intialaiseen yrittäjämieheen ....
        Täytyy myöntää että vähän pelottaa kun varsinkin hänen vanhemmat ovat hyvin uskovaisia mutta silti niin nykyaikaisia että huntuja ei käytetä yms... Mies kunnioittaa minua erittäin paljon, hemmottelee ja huolehtii joka sekuntti että tunnen itseni maailman parhaaksi ja kauneimmaksi olennoksi mitä maa päällään voi kantaa. Voiko enempää kukaan pyytää...?

        ..vai tiukka business-nainen? Tarvitseeko enää ihmetellä Suomen naisjohtajien vähyyttä ja Diili-ohjelmankin älykkäitä yksilöitä? Voi vittu, että ämmät voi olla tyhmiä kaikenmoiseen lirkutteluun..no ei se mitään. Onhan sulla yritysnaisena sitten varaa elättää koko suku, pikku hiljaa pienistä lahjoista, suurempiin..tulee kalulle hintaa..Tyhmä ämmä.


      • hahaa
        18 kirjoitti:

        ..vai tiukka business-nainen? Tarvitseeko enää ihmetellä Suomen naisjohtajien vähyyttä ja Diili-ohjelmankin älykkäitä yksilöitä? Voi vittu, että ämmät voi olla tyhmiä kaikenmoiseen lirkutteluun..no ei se mitään. Onhan sulla yritysnaisena sitten varaa elättää koko suku, pikku hiljaa pienistä lahjoista, suurempiin..tulee kalulle hintaa..Tyhmä ämmä.

        Ihanaa suomimiehen kielenkäyttöä. Kuka moista sinulle oikein opetti ja antoi puhua. Oikein kiihottavaa jopa.. ;D


    • ai niikö on... ?

      No jos uskosi merkitsee sinulle aika paljon, niin varmasti muistat lukeneesti että Raamattu selväsanaisesti kieltää kristittyä olemasta tekemisissä ei-kristityn kanssa.

      Joten päättele ensin itse, uskotko todella sen mitä Raamattu sanoo, haluatko elää sen mukaan mitä se opettaa ?

      Jos haluat elää kuten Jeesuskin Raamatussa ihmistä opettaa, niin sitten et enää kysele typeriä tällä palstalla vaan hankit itsellesi kristityn poikaystävän, eikö ?

      • .

        .


    • Taiah

      ..meillä ainakin onnistuu. Mieheni on muslimi ja itse olen kristityksi kastettu ja myöhemmin kirkosta eronnut. En mieheni takia, vaan paljon aikaisemmin..kun joku tuohon takertuu kuitenkin.
      Tilannehan riippuu siitä, kuinka hyväksyviä olette toistenne uskonnollisille tavoille ja kuinka paljon uskonto vaikuttaa molempien teidän arkiseen elämään.
      Näistä asioista on hyvä puhua, ennen kuin tilanne on vakavampi, jotta molemmat tietävät heti alsuat asti mikä on homman nimi.
      Meillä poika on muslimi, isänsä mukaan. Mieheni kotimaassa lapset menevät isän uskonnon mukaan ja hänellä kuitenkin kaksoiskansalaisuus. Se asia sovittiin jo odotusaikana. Tosin Suomessahan lapset menevät äidin uskonnon mukaan, ja myöhemminhnä jokainen saa itse valita mitä haluaa tai mihin haluaa kuulua tai olla kuulumatta. Eli tämäkin asia on teidän kahden välinen, on vain päästävä siitä kompromissiin.
      Tietenkin kyseessä on kaksi hallitsevaa uskontoa, niin varmasti tulee olemaan vaikeaa hyväksyä joitain miehesi juttuja ja toistepäin.
      Mutta jos haluatte saada jutun toimimaan niin kyllä se onnistuu.
      JA suomessa asuvat muslimit, eivät ole kaikista vakaampia uskonsa kanssa, joten voihan olla että pääsette hyvinkin sopuun asioissa.

    • dkvkdk

      Miksi ei voisi onnistua? Uskonto on henkilökohtainen asia. Ei siitä kannata edes puhua. Jokainen uskoo siihen mihin uskoo. Ja lapsista voi tulla ihan mitä vaan. Se pitää yhdessä päättää.

      • 323222

        Jos puhutaan ihan vakaumuksellisista uskovaisista, niin ei se nyt ihan henkilökohtaisen piiriin jää se uskonto. Monet uskonnolliset säännöt määräävät elämää ulkoisestikin jne. Ja jos ne "jumalan" määräämät tavat olla, ajatella ja tehdä asioita ovat ristiriidassa kumppaneilla, niin aika vaikeaa on, se on varma. Ja ne arvot, ne arvot: jos ne ovat ristiriidassa (vaikkapa uskonnollisista syistä), niin ei kovin pitkäikäistä voi parisuhteesta ennustaa.


    • kesäkisumiau

      Ulkomaalaiset miehet ovat paljon paljon ihanempia kuin suomalaiset räkänokat :) itse seurustelen intialaisen kanssa joka on muslimi ja parempaa ihmistä saa hakea. Mielipiteitä on monia ja poikkeuksiahan löytyy jokaisesta uskonnosta ja maasta

    • niiiin

      Kristitty ei saa mennä avioitua ei-kristityn kanssa. Sellainen joka niin tekee tekee Raamatun opetusten vastaisen teon. Tietenkin Ei-kristitty voi kääntyä kristityksi, mutta muslimi ei sellaista koskaan tekisi, ja taidetaanpa tässä uskossa tuomita kuolemaan sellaiset jotka jättävät islamin.

    • Talonpoikaisjärki

      Voi onnistua: kun suomalainen nainen kääntyy islamiin ja antaa kaikessa periksi mulsimi-miehlleen ja palvelee häntä niinkuin kunnon muslimi-nainen.

      Nimenomaan tämän takia islam sallii vain toispuoleiset avioliitot elikä muslimimies ja ei-muslimi- nainen

      Islam laskee, että mies on dominoiva ja nainen alistuu näin Islam leviää Suomeenkin.

      Käytäntö on myös osoittanut, että juuri näin on tapahtunut, monet suomalaiset naiset ovat kääntyneet islamiin siis ne jotka ovat avioituneet muslimin kanssa.

      • Muslimivaimoke

        Käännyinpä minäkin, mutta olen yhtä nimellisesti muslimi kuin miehenikin. Emme siis kumpikaan rukoile, vietä ramadania, tai tee oikeastaan mitään mitä uskonto vaatii. No, sianlihaa emme syö, emmekä juo alkoholia, mutta siinäpä se. Käännyin oikeastaan vain sen takia, että mieheni vanhemmille se oli hyvin tärkeää. Tein miehelleni selväksi, etten sit todellakaan ala käyttää huivia, enkä ala miksikään kiihkomuslimiksi, eikä hän mitään sellaista ole vaatinutkaan. Olemme olleet kohta kaksi vuotta yhdessä, pahimmat särmät on jo hiottu ja elämä on hyvinkin tasaista ja rauhallista. Mieheni on Irakin kurdi, joita paljon parjataan, mutta omani on kyllä ihan helmi. Ei tosiaankaan alista hellan ja nyrkin väliin, ei kysele menemisiäni, ei epäile turhia, ei määräile tai kontrolloi -enää. Ekan vuoden aikana oli tiukempi ja kontrolloi pukeutumistani, muille miehille puhumisiani ja vähän kaikkea. Nyt kun oikein mietin, niin islamiin kääntymiseni jälkeen mies rauhoittui huomattavasti, vaikken siis mikään kunnon muslimi olekaan. Itse hän on tasainen ja rauhallinen luonteeltaan ja oikea kotihiiri, eli eipä minunkaan tarvitse ikinä miettiä että touhuaisi mitään selkäni takana. Ja mitä pisempään tässä yhdessä elellään, niin sitä suomalaisemmaksi tuo tuntuu ajatusmaailmaltaan ja käytökseltään muuttuvan. Ainoa asia missä ei anna periksi on se ettei kotitöitä halua tehdä. Mutta niinpä vain ihan huomaamattaan tyhjentelee astianpesukonetta, pyyhkii pöytiä, tekee ruokaa tai muutoin touhuaa. Kunhan siis en vain itse käske tai odota tekevän jotain :))


    • S. Pelli

      Monikulttuurisissa suhteissa on selvästi näkyvissä se että eurooppalaisen miehen ja ei-eurooppalaisen naisen suhteet onnistuvat keskimäärin paremmin kuin eurooppalaisen naisen ja ei-eurooppalaisen miehen. Tämä on tilastoissa voitu selvästi havaita. Asiassa ei ole pientäkään epäilystä.

    • muslimivaimoke

      Kyllähän sitä kuka vain saa olla kenen kanssa haluaa, ja vaikka naimisissa. Ainoa asia mikä näissä yleensä tulee vastaan, on (muslimin) vanhemmat.
      Itsellekin tässä tuottaa päänvaivaa muslimi miehen sukulaiset, jotka eivät tahtoisi meitä vihille päästää. Ei kai näillä uskonto asioilla suomalaisille yleensä ole niin paljon väliä.

    • islatar

      Voi, tottakai onnistua! Mutta lujaa tahtoa ja paljon myönnytyksiä se katsoo. Itse olen islamiin palannut (ja syy ei ollut miehen). Jotein jotain pientä myös islamista tiedän. Jos tuleva miehesi on syvästi uskonnollinen, samoin sinä harras kristitty, niin ongelmaksi voi tulla tämä: mies saa tosiaan kanssasi naimisiin mennä, mutta sinulla on islamin lakien mukaan vain tietty aika palata muslimiksi. Tosin jos tuleva miehesi on valmis kiertämään tiettyjä lakeja, tämä ei tule koskaan eteen.

      Islam on myös erittäin kokonaisvaltainen uskonto muutenkin. Kristityille tämä käytännössä tarkoittaa lähinnä rukouksia silloin tällöin ja kirkossa käyntiä. Islamissa jo rukouksia tulee 5 kertaa päivässä.

      Lapsista tulee suomen lakien mukaan sen uskonnon edustajia mitä YHDESSÄ päätätte, eli kastamalla kristittyjä. MUTTA islamiin on erittäin helppo liittyä, ei tarvitse kuin sanoa tietty lause, joka jo rukouksissa sanotaan. eli vaikka lapsesi olisivat kirkossa kastettuja, mutta rukoilisivat islamin rukouksia, he olisivat myös muslimeja.

      Siinä mielessä en nyt näe siinä mitään haittaa, että täysin samaan Jumalaan uskotte, islamilaiset eivät vain usko Jeesuksen olevan jumalan poika (kuitenkin erittäin pyhä ja kunnioitettu henkilö hänkin). Lisäksi muslimit uskoo Muhammadiin.

      Islam ei missään vaiheessa alista naista, toki länsimaisesta naisesta kaikki säännökset ja ohjeistukset voivat tuntua ahdistavilta, mutta jos ymmärtää että nämä kuuluu toisen uskoon, ne on helpompi hyväksyä.

      Mutta Allah on kaiken tämän yläpuolella ja suositteleekin ettei uskonto saa polttaa ketään loppuun. Eli antaa myös muslimeille tietyn vapauden "rikkoa" heistä ahdistavilta tuntuvia sääntöjä ja itse löytämään sen oman uskonsa rajat ja vahvuudet.

      Eli tämä myös tarkoittaa valintojen vapauksia. Sinua ei tulla ikinä "käännyttämään", koska uskon pitää tulla sinusta itsestäsi. Ja myös tuo tiukka "kääntymispakkosi" on periaatteessä täysin merkityksetön jos miehesi noudattaa muita Koraanin asettamia vaatimuksia siitä, miten miehen sinua tulee kohdella. Ja tärkein näistä on kunnioitus naista kohtaan!

      Koraanissa tärkein on Allah, sitten tulee Muhammad ja sitten äiti, tämän jälkeen vasta isä.

      Toivon sinulle erittäin paljon onnea tulevaisuuteen, voimia ja jaksamisia, pidä mielesi avoinna islamille ja sen kokonaisvaltaisuudelle, se tulee näkymään elämässänne. Tutustu myös islamiin niin ymmärrät miestäsi paremmin.

      • H.P. Tuulos

        Kyse on kulttuurieroista. Hyvin laajalti esim Saharan eteläpuolisissa Afrikan maissa muslimeilla on vapaamielisempi suhde näissä seka-avioliitoista mistä osoituksena myös musliminaisten varsin yleinen avioituminen ei-muslimimiehen kanssa länsimaissa ja myös Afrikassa.

        Vastoin yleistä luuloa islam ei ole kaikkialla maailmassa niin "kokonaisvaltainen" kuin luullaan, toivotaan tai pelätään.


    • ååpåpoooo

      ei voi ja varmaan oletkin sen itsekkin nyt jo huomannut 4 vuoden jälkeen?

      • kohta 20v

        ai perhana... pitäisköhän minunkin rueta ottaan ero tuosta rakkaasta muslimi ukostani kaikkien näiden vuosien/vuosikymmenten jälkeen.
        Ihan vaan sen takia, kun asiantuntijat täällä sanoo ettei se olekaan ollut toimiva parisuhde ja liitto. Vaikka ollaan oltu niin onnellisia.


      • eroava
        kohta 20v kirjoitti:

        ai perhana... pitäisköhän minunkin rueta ottaan ero tuosta rakkaasta muslimi ukostani kaikkien näiden vuosien/vuosikymmenten jälkeen.
        Ihan vaan sen takia, kun asiantuntijat täällä sanoo ettei se olekaan ollut toimiva parisuhde ja liitto. Vaikka ollaan oltu niin onnellisia.

        itse olen eroamassa muslimimiehestäni. Alistamista, rajoittamista, salaa isojen rahasummien lähettämistä kotimaahan jne...listaa voisin jatkaa loputtomiin.
        Olin hänen omaisuuttaan ja häntä piti totella. Aivan karmea elämä, mutta nyt se on loppunut.
        Mieheni oli kiihkomuslimi, seurustelun aikoihin ei tätä puolta itsestään julki tuonut. Avioliiton jälkeen tahti sitten muuttui...riitaa, riitaa...käsiksi käymistä.
        Yhtä helvettiä. Mutta nyt se on loppu. Aamen.


    • eroava

      ei onnistu, kokemusta on!

    • krist-musl

      Minulla on muslimi ystäviä (kurdeja), lähimmäisiä ystäviä, jotka ovat naimisissa muslimin kanssa (turkkilaisten tai morokkolaisten) ja olen itse parisuhteessa marokkolaisen muslimin kanssa (mieheni on asunut lähes koko ikänsä Espanjassa). Minä olen krititty ja mieheni muslimi. Opiskelemme molemmat korkeasti koulutettuun ammattiin ja teemme samalla töitä. Asumme Espanjassa eikä meillä ole tarkoitustakaan muuttaa Suomeen. Käymme kyllä Suomessa kesäisin jne, mutta ei muuten (joten mieheni ei yritä hyötyä minusta hakemalla kansalaisuutta tms). Mieheni puhuu äidinkielekseen arabiaa ja espanjaa, minä suomea. Olemme molemmat opetelleet toistemme kielet, kulttuurin ja uskonnon. Kumpikaan meistä ei aio luopua uskonnostaan eikä siihen ole nähty tarvetta. Emme ole vielä toistaiseksi naimisissa eikä meillä ole lapsia, mutta olemme puhuneet, että lapsistamme tulisi kolme kielisiä (arabia, suomi, espanja), kasvattaisimme heidät molempaan uskontoon ja kulttuuriin ja he saisivat lopulta valita itse, mitä haluavat elämässään suosia.

      Me elämme aivan tavallista arkea mieheni kanssa. Mieheni viettää kyllä sovellettua ramadania, ei syö sianlihaa ja rukoilee eikä käytä alkoholia, mutta muutoin uskonto ei arkipäiväisessä elämässämme näy (minäkin rukoilen, en käytä alkoholia juurikaan, olen kasvissyöjä). Hän ei pakota minua pukeutumaan musliminaisten yleisesti käyttämiin huiveihin tai koko mustaan täysin peittävään burdaan. Saan pukeutua mihin haluan ja minulla saa olla sekä mies, että naispuolisia ystäviä, joiden kanssa voin käydä ulkona (baareissakin). Miehellänikin on ystäviä molemmista sukupuolista (hän ei ole moniavioinen, vaan ihan ystäviä ne ovat ja yhteisiä perhetuttuja).

      Mieheni on erittäin omistautuvainen suhteellemme ja osoittaa paljon rakkautta minua kohtaan. Hän ei ole kuitenkaan koskaan ollut mustasukkainen. Puhumme paljon suhteestamme, kulttuuri eroistamme ja yhteisistä toiveista ja haaveista tulevaisuutta ajatellen. Matkustelemma paljon yhdessä ja sivistämme itseämme, vaikka olemmekin melko nuori pari. Olemme molemmat asuneet, tehneet töitä ja opsikelleet ulkomailla ennen toistemme tapaamista. Hoidamme suhdettamme ja pidämme sen hengissä ja hyvissä voimissa.

      Mieheni ei ole koskaan käyttäytynyt väkivaltaisesti minua tai muita kohtaan. Hän ei ole koskaan raivostunut minulle eikä meillä ole koskaan ollut uhkaavia tai epäluottamusta aiheuttavia konflikteja.

      Mieheni tekee enemmän kotitöitä, kuin minä. Hän laittaa ruokaa päivittäin, hoitaa kummilapsiamme (mieheni on lapsirakkaampi kuin minä), siivoaa, tiskaa, pesee pyykkiä jne. Puhuimme jo suhteen alussa rahankäytöstä ja olemme aina olleet rehellisiä toisillemme tuloista jne.

      Mieheni on keskivertoa varakkaammasta perheestä, minä myös. Molempien vanhemmat ovat hyvin koulutettuja ja maailmaa nähneitä.

      Ei suhteemme aina ole ruusuilla tanssimista, ei varmaan kenenkään suhde, mutta rakastamme toisiamme valtavasti ja tiedämme, että meidät on luotu toisillemme. Olemme joutuneet tekemään monia kompromisseja ja aina löytyy uusia piirteitä, jotka saattavat ärsyttää tai ällistyttää toisessa, mutta meidän kohdalla molemmat ollaan vaan oltu avoimia toisen uskonnolle ja kulttuurille ja hyvin on toiminut ainakin tähän asti. Tulevaisuutta ei voi ennustaa eikä tietää, mutta näillä mennään...

      Mielestäni monet asiat ovat paljon ihmisestä kiinni ja yksittäisten tapausten perusteella ei voi yleistää. Kerron mielelläni lisää kokemuksistani ja suhteestani ulkomaalaiseen mieheen...

      Tsemppiä kaikille elämänsä rakkauden löytäneille. Uskokaa omiin unelmiinne, älkää koskaan luopuko siitä mitä te olette, tehkää kompromisseja, älkää alistuko miehelle, vaan olkaa rokeasti vahvoja naisia!! Mieheni aina sanookin " vaikka islam hyväksyisi monta vaimoa. Olen minä saanut yhden, joka on paljon enemmän, kuin 5 vaimoa yhteensä. Tässä yhdessä riittää haastetta ja rakkautta." Mieheni usein sanookin, että meillä nainen on perheen pää eikä mies, vaikka mielestäni olemme aika tasavahvoja mieheni kanssa.

    • lumi1

      Miksi Suomalainen viksu mies ei voi mennä muslimi naisen kanssa naimisiin!
      Miksi muslimimiehet jatkuvasti kusettavat suomalaisia naisia! Muslimimiehet rakastelevat vapaasti maksullisia naisia! Miksi muslimi naiset miehiltä hyväksyvät vieraat naiset!!
      terv.heikki
      ps. hyvin tiedätte että miehenne käyttävät vieraita naisia????
      Miksi teidän pitää hyväksyä miestenne alaarvoinen käytös!
      terv.heikki

    • Anonyymi

      Ei tule. Tuleeko sielunvihollinen toimeen Jumalan kanssa, no ei varmasti tule!

      Do not be unequally yoked with unbelievers. For what partnership has righteousness with lawlessness? Or what fellowship has light with darkness?
      (2 corinthians 6:14)

    • Anonyymi

      Kristittynä se olisi sama kuin olla ateistin kanssa. Höpisee vain omiaan ja sietää sitä, mutta hyväksi se ei ole.

    • Anonyymi

      Ei onnistu, ei kannata edes yrittää.

    • Anonyymi

      En suosittele

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomessa kuka tahansa saa mennä mitä tahansa uskoa edustavan henkilön kanssa naimisiin. Kas kun meillä on uskonnonvapaus täällä Suomessa.

    • Anonyymi

      Riippuu hyvin paljon miehesta tietysti. Itse kylla kyseenalaistan suhdettani paljon kaikesta hyvasta huolimatta, koska en paase ulos kuin hanen luvallaan ja lupaa han ei anna. Toki kayn silloin, kun han joskus sattuu itse olemaan toissa. Itse en viela kay toissa suhteemme aikana. Koen siis hyvin paljon epatasa-arvoa suhtessamme ja lainvastaisuutta. Han on myos ollut vakivaltainen.

    • Anonyymi

      Ei onnistu jos molemmat ovat kaltaisianne pösilöitä. Nuo uskonnothan ovat käytännössä aivan samanlaisia monoteistisiä uskomuksia joissa on yksi ja ainoa jumala, eri nimellä vain.

    • No miksi lapsi itse ei voi päätä tuleeko Muslimi tai Kristus tai ei mitä
      Ja jos tulee 3 maailma sota parempi että lapsi ei tulee ,lisä ongelma

    • Rakkaus täytyy voitta ei uskonto

    • Anonyymi

      Meillä lapsi sai itse päättää uskontonsa, kastettiin kirkossa ja ympärileikattiin molempien uskontojen traditioiden mukaan. Ei mitään paineita vaikka olisi valinnut olla ateisti, silti meille aina yhtä rakas, ja kaikessa on tuettu. Valitsi Islamin, ja nyt onnellistesti akateemisella alalla tutkijana ulkomailla.

    • Anonyymi

      EI VOI, EI TODELLAKAN.

    Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe