israelin kuninkaat

ei ole kehumista

kun lukee heprealaisen raamatun kirjoituksia läpi,ei voi olla huomaamatta kuinka niin monessa kohden kuningasaikana, israelin kuninkaista sanottiin heidän "tehneen sitä, mikä on väärää Herran silmissä"......?
Ei ole kuin muutama Daavidin jälkeen ollut kuningas ketkä olisivat "tehneet hyvää Herran silmissä"? Minkä takia niin moni epäonnistui?

7

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doktor L

palstan juutalaislta, että tiedättekö te, kuka oli
      Israelin toinen kuningas?

• NohNoh

israel ja juuda oli alkuun yhdistynyt kuningaskunta,jonka ensimmäinen(molempien kuningaskuntien yhteinen) kuningas oli Saul .
        Saulin kuoltua taistelussa, tuli etelälle ja pohjoiselle omat kuninkaat vähäksi aikaa,israelille Ishbosheth(tai Ishbaal) ja juudalle David,ja samoihin aikoihin tuli myös eripuraa saulin suvun ja davidin suvun välille.
        Sisäisen sekasorron jälkeen ja Ishboshethin kuoltua Davidista tuli yhdistyneen kuningaskunnan toinen kuningas.

Kuningaskuntien hajoamisen jälkeen israelin toinen kuningas oli Nadab ,ensimmänen oli Jerobeam

• Doktor L
        NohNoh kirjoitti:

israel ja juuda oli alkuun yhdistynyt kuningaskunta,jonka ensimmäinen(molempien kuningaskuntien yhteinen) kuningas oli Saul .
        Saulin kuoltua taistelussa, tuli etelälle ja pohjoiselle omat kuninkaat vähäksi aikaa,israelille Ishbosheth(tai Ishbaal) ja juudalle David,ja samoihin aikoihin tuli myös eripuraa saulin suvun ja davidin suvun välille.
        Sisäisen sekasorron jälkeen ja Ishboshethin kuoltua Davidista tuli yhdistyneen kuningaskunnan toinen kuningas.

Kuningaskuntien hajoamisen jälkeen israelin toinen kuningas oli Nadab ,ensimmänen oli Jerobeam

Yleensä kuulee sanottavan, että Daavid oli Israelin toinen kuningas, mutta VT:kin sanoo, että
        Saulin
        nuorin poika Iisboseth valittiin Pohjoisen osan,
        eli Israelin kuninkaaksi!

Hän ehti olla kuninkaana
        pari vuotta, ennenkuin Daavidista tuli koko maan
        kuningas.

• Juudan kuninkaat edusti sitten kait periaatteessa sellast "pienempää pahaa" mut ei se putkeen menny heilläkään...

..
      O

• rasismiavastaan

kirjoittivat etelän,Juudan, asukkaat joten näkemys ei aina ole ihan objektiivinen...

• real isti

Minusta parasta Tanachissa onkin juuri se, että se esittää ihmiset semmoisina kuin he ovat. Satuilu virheettömistä ja synnittömistä ihmisistä kuuluu muihin uskontoihin. Olen sitä mieltä, että Israelin ja Juudan kuninkaiden kolttosten julkituonti antaa Tanachille katu-uskottavuutta. Puhtoisia sankareita ei ole, ahneita, juonittelijoita, murhaajia ja huoripukkeja senkin edestä. Mutta aina on mahdollista katua ja kääntyä pahoilta teiltä!

• Kyl muissakin uskonnoissa osataan olla itsekriittisiä.

Kalevalan sankareiden kännitappelut ja nais-seikkailut kerrotaan avoimesti.

Kreikkalaisten sankarin Herkuleksen harjoittama perheväkivalta tuodaan esiin ja laitetaan sankari tekosiaan katumaan ihan peräti Eleusiin mysteeriokoulussa vallan...

..
        O

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8696
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4858
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4308
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3867
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3060
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      54
      2790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2415
    Aihe