Ääri-luterilaiset potkusopassa mukana?

Ääriluterilainen kirkkoherra Seppo Lohi sanoo että heidän luterilainen herätysliikkeensä ei hyväksy homo- eikä lesbosuhteita viitaten Lapin kansan päätoimittajan potkuihin.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1597829

Se onkin siis luterilaisen kirkko jonka edessä Alma Media on joutunut pokkuroimaan ja antamaan "laittomat" potkut.

Veikkaanpa että tästä Alma Median pelkurimaisesta tekosesta puhutaan vielä pitkään ja se tulee repimään juuri luterilaista kirkkoa.

34

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alma Median lehdet

      voi jokainen tarkistaa netistä Alma Median sivuilta, lehtien tilauksen voi hyvin helposti peruuttaa, vierailuja lehtien nettisivuilla on parasta välttää viimeiseen asti ja boikotoida muutenkin journalismin periaatteita vastaan toimivaa mediaa.
      Alma Media ja lehtien päätoimittajat ovat vastuussa lausunnoistaan.
      http://www.almamedia.fi/lehtien_levikit_ja_painokset

      • sanotte

        # Vapaa ja moniarvoinen viestintä sekä joukkuepeli ovat Alma Media konsernin koko toimintaa ohjaavat arvot. Alma Media taistelee yksilön vapauden ja hyvinvoinnin puolesta.#


      • taisteluamme
        sanotte kirjoitti:

        # Vapaa ja moniarvoinen viestintä sekä joukkuepeli ovat Alma Media konsernin koko toimintaa ohjaavat arvot. Alma Media taistelee yksilön vapauden ja hyvinvoinnin puolesta.#

        Alma Mediaan kohdistunut boikotointi on jo alkanut purra, se vaikuttaa, koska kansan syvät rivit eivät hyväksy mediakonsernin toimitusjohtajan ja erään päätoimittajan esittämiä käsittämättömiä perusteluja. Ei kenenkään ammatti-ihmisen työ voi olla niin vaativaa, että sen perusteella voidaan vaatia myös työntekijän puolisoa suunnittelemaan oma yhteiskunnallinen toimintansa konsernin etujen mukaiseksi. Meillä on yhdessä sovittu ihmisoikeuksista ja niitä periaatteita vastaan tämä konserni haluaa nyt toimia julkeasti.
        Taistelu jatkuu, me voimme vaikuttaa omilla päätöksillämme.
        http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Alman sanomalehtien toimitusosastot Telanne aiheuttanut vahinkoa/1135239949459


      • hahhaa
        taisteluamme kirjoitti:

        Alma Mediaan kohdistunut boikotointi on jo alkanut purra, se vaikuttaa, koska kansan syvät rivit eivät hyväksy mediakonsernin toimitusjohtajan ja erään päätoimittajan esittämiä käsittämättömiä perusteluja. Ei kenenkään ammatti-ihmisen työ voi olla niin vaativaa, että sen perusteella voidaan vaatia myös työntekijän puolisoa suunnittelemaan oma yhteiskunnallinen toimintansa konsernin etujen mukaiseksi. Meillä on yhdessä sovittu ihmisoikeuksista ja niitä periaatteita vastaan tämä konserni haluaa nyt toimia julkeasti.
        Taistelu jatkuu, me voimme vaikuttaa omilla päätöksillämme.
        http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Alman sanomalehtien toimitusosastot Telanne aiheuttanut vahinkoa/1135239949459

        Mitään boikotointia ei ole muuta kun mielikuvituksessasi.

        Jatkan lehtieni tilausta kuten ennenkin , kuten tekee kaikki muutkin.
        Homojutut kun ei paljoa kiinnosta valtaväestöä.


    • puhutaan

      vanhoillislestadiolaisista. Ei siis ole kysymys koko luterilaisesta kirkosta. Vanhoillislestadiolaiset näyttävät todellakin olevan kovin vanhoillisia. Mitä se olisi ketään haitannut, jos tuon lehden päätoimittaja olisi ollut rekisteröidyssä parisuhteessa? En oikein ymmärrä minkäänlaisia ääriryhmiä. Ikävää, jos vanhoillislestadiolaisten vanhoillinen suhtautuminen vaikuttaa negatiivisesti koko luterilaiseen kirkkoon ja ihmisten käsityksiin luterilaisesta kirkosta.

      • edustavat kaksinaismoraalia

        Vanhoillislestadiolaiset eivät hyväksy televisiota, siksi televisio on monissa vanhoillislestadiolaisissa perheissä salaa, eikä ilmeisesti tv-lupaakaan makseta. Jos televisiota ei ole, niin yleensä sellainen on naapusissa ja siellä voi vanhoillislestadiolainenkin käydä vaikka joka päivä televisio-ohjelmia katsomassa.


    • Olisi asiallista ja virkistävää pitää puurot ja vellit erillään.
      Ei kaikkea pahaa voi vääntää Kristittyjen syyksi, varsinkin jos haluaa pitäytyä totuudessa.
      Tuskinpa kirkkoherroilla on sanan sijaa isojen yhtiöiden johtamistapahtumissa.
      Otetaan asia sellaisena kuin se näyttäis olevan(näiden esille tulleiden asioiden valossa), vääränä tekona, sotkematta juttuun viattomia tahoja tai ihmisiä.

      • "Ei kaikkea pahaa voi vääntää Kristittyjen syyksi, varsinkin jos haluaa pitäytyä totuudessa. "

        Ehkä vain joku on arvioinut lukijakunnan taustaa ja "moraalia" siten että moinen päätös on tehty.

        Nyt hän tämä hatuttaa taikauskoisia, koska heidän "lähimmäisenrakkautensa" tulee taas parrasvaloihin sekä niitä paikallisia, joiden kuuppa ei jumita.


      • Nas.se kirjoitti:

        "Ei kaikkea pahaa voi vääntää Kristittyjen syyksi, varsinkin jos haluaa pitäytyä totuudessa. "

        Ehkä vain joku on arvioinut lukijakunnan taustaa ja "moraalia" siten että moinen päätös on tehty.

        Nyt hän tämä hatuttaa taikauskoisia, koska heidän "lähimmäisenrakkautensa" tulee taas parrasvaloihin sekä niitä paikallisia, joiden kuuppa ei jumita.


      • Hyvinmielenkiint
        juhani1965 kirjoitti:

        Miten määritellään ääriluterilainen?
        Miten ääriateisti?

        Toivottavasti lestadiolaiset peruuttavat tilauksensa. Tuntuisi se jossakin.


      • Hyvinmielenkiint kirjoitti:

        Miten määritellään ääriluterilainen?
        Miten ääriateisti?

        Toivottavasti lestadiolaiset peruuttavat tilauksensa. Tuntuisi se jossakin.

        Ateisteja voi olla vaan yhdenlaisia kun sille sanalle on määritelty selkeä merkitys jossa on vaan "on"-asento ja off-asentoa eikä mitään välimuotoja ole.

        Luterilaisuuden määritelmä on täysin häilyvä ja joukossa kaikki ei edes ole luterilaisia eikä kaikki edes tiedä olevansa luterilaisia.

        Aloituksessa oleva "ääriluterilainen" on pikemminkin perus-lestadiolainen mutta kuuluu luterilaisiin koska haluaa pysyä kirkon leivässä kiinni ja oppikin on suureksi osaksi Lutherilta.

        Valtaosa uskovista luterilaisista on lestadiolaisia ja heillä on eniten vaikutusvaltaa luterilaisuudessa ja heillä poliittinen valta on myös pitkään ollut suuri.


      • ex-sellainen
        Pe.ku kirjoitti:

        Ateisteja voi olla vaan yhdenlaisia kun sille sanalle on määritelty selkeä merkitys jossa on vaan "on"-asento ja off-asentoa eikä mitään välimuotoja ole.

        Luterilaisuuden määritelmä on täysin häilyvä ja joukossa kaikki ei edes ole luterilaisia eikä kaikki edes tiedä olevansa luterilaisia.

        Aloituksessa oleva "ääriluterilainen" on pikemminkin perus-lestadiolainen mutta kuuluu luterilaisiin koska haluaa pysyä kirkon leivässä kiinni ja oppikin on suureksi osaksi Lutherilta.

        Valtaosa uskovista luterilaisista on lestadiolaisia ja heillä on eniten vaikutusvaltaa luterilaisuudessa ja heillä poliittinen valta on myös pitkään ollut suuri.

        >>>Valtaosa uskovista luterilaisista on lestadiolaisia ja heillä on eniten vaikutusvaltaa luterilaisuudessa ja heillä poliittinen valta on myös pitkään ollut suuri.


      • ex-sellainen kirjoitti:

        >>>Valtaosa uskovista luterilaisista on lestadiolaisia ja heillä on eniten vaikutusvaltaa luterilaisuudessa ja heillä poliittinen valta on myös pitkään ollut suuri.

        kertonutkaan.

        Sä vastasit etkä kai edes lukenut viestiäni.


      • lutterilainen
        ex-sellainen kirjoitti:

        >>>Valtaosa uskovista luterilaisista on lestadiolaisia ja heillä on eniten vaikutusvaltaa luterilaisuudessa ja heillä poliittinen valta on myös pitkään ollut suuri.

        Herätyskristittyjä on Suomessa n. 250 000.
        Aktiivisia kirkossakävijöitä, muita, on 150 000.
        Loput ovat kastettuja pakanoita, joilla ei ole uskosta mitään muuta käsitystä kuin häät ja hautajaiset. Niiden varassa lipilaarit toimivat.
        Heitä ei kirkossa juurikaan näe, kunhan vaativat rahaa, apua, tukea tai valtaa.


      • Faktio
        Hyvinmielenkiint kirjoitti:

        Miten määritellään ääriluterilainen?
        Miten ääriateisti?

        Toivottavasti lestadiolaiset peruuttavat tilauksensa. Tuntuisi se jossakin.

        Ääriateistit levittävät sanomaansa agressiivisesti, heidän tyyppiesimerkkinä oli Jokelan ampuja ja sitten tuollainen vaaraton rakkikoira Nasse. :D


      • niin suhteellista
        Pe.ku kirjoitti:

        Ateisteja voi olla vaan yhdenlaisia kun sille sanalle on määritelty selkeä merkitys jossa on vaan "on"-asento ja off-asentoa eikä mitään välimuotoja ole.

        Luterilaisuuden määritelmä on täysin häilyvä ja joukossa kaikki ei edes ole luterilaisia eikä kaikki edes tiedä olevansa luterilaisia.

        Aloituksessa oleva "ääriluterilainen" on pikemminkin perus-lestadiolainen mutta kuuluu luterilaisiin koska haluaa pysyä kirkon leivässä kiinni ja oppikin on suureksi osaksi Lutherilta.

        Valtaosa uskovista luterilaisista on lestadiolaisia ja heillä on eniten vaikutusvaltaa luterilaisuudessa ja heillä poliittinen valta on myös pitkään ollut suuri.

        "Ateisteja voi olla vaan yhdenlaisia kun sille sanalle on määritelty selkeä merkitys jossa on vaan "on"-asento ja off-asentoa eikä mitään välimuotoja ole"
        Eivätkö luterilaiset ole oikeastaan ateisteja, sillä hehän ovat hyvänneet kirkon ja perustaneet oman Lutherin opin seuraajien ryhmittymän eli oman lahkon.

        "Valtaosa uskovista luterilaisista on lestadiolaisia ja heillä on eniten vaikutusvaltaa luterilaisuudessa ja heillä poliittinen valta on myös pitkään ollut suuri."
        Eivätkö lestadiolaiset luterilaiset olekin lestadiolaisia eli Laestadiuksen opetuksen seuraajia, hehän äänestävät Kepua, sillä heidän uskoonsa kuuluu käsitys, että Julama toimii Keskustapuolueessa eli vanhassa Maalaisliitossa.


      • näköjään
        lutterilainen kirjoitti:

        Herätyskristittyjä on Suomessa n. 250 000.
        Aktiivisia kirkossakävijöitä, muita, on 150 000.
        Loput ovat kastettuja pakanoita, joilla ei ole uskosta mitään muuta käsitystä kuin häät ja hautajaiset. Niiden varassa lipilaarit toimivat.
        Heitä ei kirkossa juurikaan näe, kunhan vaativat rahaa, apua, tukea tai valtaa.

        unohdat tai jätät tahallasi mainitsematta, että jumalanpalvelusta voi seurata myös televisiosta joka toinen viikko tai sitten joka viikko radiosta. Huomenna esitetään klo 10 tv 1:ssä jumalanpalvelus Kangasalan kirkosta. Itse totuin jo lapsuudestani lähtien siihen, että jos ei lähdetty kirkkoon, niin jumalanpalvelusta seurattiin radiosta tai televisiosta. Noin maalla tehtiin, kun oli pitkät välimatkat ja kun jonkun oli kuitenkin hoidettava navettatyöt oli sitten arki tai sunnuntai, niin ettei kirkkoon jokainen aina päässyt.

        "Loput ovat kastettuja pakanoita, joilla ei ole uskosta mitään muuta käsitystä kuin häät ja hautajaiset. Niiden varassa lipilaarit toimivat."

        Tuollainen on hyvin loukkavaa puhetta. Ei luulisi jonkun itseään luterilaisena pitävän viitsivän puhua toisaalta "lipilaareista" tai toisaalta "vuntamentalisteista". Mikseivät sanat liberaali ja fundamentalisti kelpaa?


      • Kadunmies vain
        Faktio kirjoitti:

        Ääriateistit levittävät sanomaansa agressiivisesti, heidän tyyppiesimerkkinä oli Jokelan ampuja ja sitten tuollainen vaaraton rakkikoira Nasse. :D

        Vanhoillislestadiolaisia voisi varmaankin pitää kristittyinä ääriaineksina. He ovat hoitokokouksineen ja ehkäisykieltoineen tuottaneet tuskaa ja kärsimystä varmasti enemmän kuin Jokelan ampuja.

        Fundamentalismi ei ole hyvä asia oli sitten ateisti tai kristitty.


      • sinua lukkaa
        näköjään kirjoitti:

        unohdat tai jätät tahallasi mainitsematta, että jumalanpalvelusta voi seurata myös televisiosta joka toinen viikko tai sitten joka viikko radiosta. Huomenna esitetään klo 10 tv 1:ssä jumalanpalvelus Kangasalan kirkosta. Itse totuin jo lapsuudestani lähtien siihen, että jos ei lähdetty kirkkoon, niin jumalanpalvelusta seurattiin radiosta tai televisiosta. Noin maalla tehtiin, kun oli pitkät välimatkat ja kun jonkun oli kuitenkin hoidettava navettatyöt oli sitten arki tai sunnuntai, niin ettei kirkkoon jokainen aina päässyt.

        "Loput ovat kastettuja pakanoita, joilla ei ole uskosta mitään muuta käsitystä kuin häät ja hautajaiset. Niiden varassa lipilaarit toimivat."

        Tuollainen on hyvin loukkavaa puhetta. Ei luulisi jonkun itseään luterilaisena pitävän viitsivän puhua toisaalta "lipilaareista" tai toisaalta "vuntamentalisteista". Mikseivät sanat liberaali ja fundamentalisti kelpaa?

        Loukkaus voi olla hyväksi, jos se avaa silmät.

        Tottahan se on, että kirkko on lipilaarien liekanarussa. Piispat lipovat mediaa ja karttavat totuuden sanomista.

        JOS usko on sydämellä, ei kristitty voi hyväksyä sitä menoa, jota piispojen siunauksella kirkossa on.


      • käsityksesi
        sinua lukkaa kirjoitti:

        Loukkaus voi olla hyväksi, jos se avaa silmät.

        Tottahan se on, että kirkko on lipilaarien liekanarussa. Piispat lipovat mediaa ja karttavat totuuden sanomista.

        JOS usko on sydämellä, ei kristitty voi hyväksyä sitä menoa, jota piispojen siunauksella kirkossa on.

        ja sinun ns. totuutesi. Jos usko on sydämessä, niin ei käytä muista loukkaavia sanoja kuten esimerkiksi lipilaari eikä muutenkaan puhu pahaa muista. Ihminen tunnetaan paitsi teoistaan niin myös puheistaan. Vai oletko eri mieltä?


    • pääomapiirejä kyllä

      Eivät pääomapiirien irtisanomispäätökset koskaan kirkkoa revi, mutta epäluottamusta niitä itseään kohtaan se tuo.

      Tämä kohu voi tulee monella tapaa AlmaMedialle kalliiksi. Asiakkaiden boikottien ohella konsernin sisäinen henki ja työilmapiiri duunaritasolle saakka heikkenee. Mahdollisesti myös yhteistyö toisten yhtiöiden kanssa vaikeutuu.

      • "Tämä kohu voi tulee monella tapaa AlmaMedialle kalliiksi. Asiakkaiden boikottien ohella konsernin sisäinen henki ja työilmapiiri duunaritasolle saakka heikkenee. Mahdollisesti myös yhteistyö toisten yhtiöiden kanssa vaikeutuu. "

        Ennen kaikkea Alma media tullaan jatkossa assosioimaan hihhulipiireihin, taikauskoisiin vajakkeihin, se ei tee hyvää businekselle.


    • Kirkko ei ole missään tekemisissä ko. potkujen kanssa. Henkilökohtaisesti minusta tuntui hyvälle kun Lapin kansan nykyinen eläkkeelle jäävä päätoimittaja sanoi suoraan miten asiat ovat.
      MInun mielestäni homous ja lesbous ovat synnin harjoittamista jota eio raamatun mukaan voi hyväksyä.

      • yhä harvempi elää pimeää keskiaikaa ja kristittyjen aikanaan mukanaan tuoma syrjintä kielletään jo laissa.


      • Raamatulla on Lapin Kansan kanssa?

        Onko se jotenkin uskovaisten lehti?

        En ole kyllä sitä huomannut, vielä.


      • Faktio
        Pe.ku kirjoitti:

        yhä harvempi elää pimeää keskiaikaa ja kristittyjen aikanaan mukanaan tuoma syrjintä kielletään jo laissa.

        Elivätkö lääkärit ja valtiovalta keskiaikaa 70 luvulle asti?

        Noinhan voisi ajatella kun lukee Pekun kirjoitusta. Suomessa oli lääketieteellinen fakta ja valtionvallan vahvistama totuus että homous on sairaus josta pitää rangaista.

        Miten noin korkealla koulutetut tieteentekijät olivatkaan noin väärässä?


      • räpsy

        ei tietääkseni ole kirkon julkaisu, joten mitä tekemistä synti-käsitteellä on sanomalehden toimituksen kanssa?


      • sanoa, että

        vain vanhoillislestadiolaiset ovat tuossa vyyhdissä mukana. Heistähän tässä on kysymys eikä yleensä luterilaisista.


      • sanomalehtien talous

        sanomalehtien talous on nykyaikana hyvin riippuvainen mainostuloista, ja niihin vaikuttaa myös nettisivujen kävijämäärät. Nyt Lapin Kansa ja koko Alma Media menettää niin paljon mainostuloja, että vaikeudet ovat jo hyvin pian edessä. Alman lehdet ovat myös lukijoiden boikotissa, joten tästä jupakasta kärsii koko mediakonserni. Tässä ei olisi enää vanhoillislestadiolaisten tilaukset mitään pelastaneet.
        Jos vanhoillislestadiolaiset ovat omasta mielestään suvaitsevia, tuskin he mitään lehtitilauksia olisivat päätoimittajan takia peruneet. Kyllä kai he ymmärtävät, että lehdistön pitää olla vapaa, se tarkoittaa myös sitä, etteivät ulkopuoliset voi painostaa lehteä päätoimittajan valinnassa.


      • Faktio
        sanomalehtien talous kirjoitti:

        sanomalehtien talous on nykyaikana hyvin riippuvainen mainostuloista, ja niihin vaikuttaa myös nettisivujen kävijämäärät. Nyt Lapin Kansa ja koko Alma Media menettää niin paljon mainostuloja, että vaikeudet ovat jo hyvin pian edessä. Alman lehdet ovat myös lukijoiden boikotissa, joten tästä jupakasta kärsii koko mediakonserni. Tässä ei olisi enää vanhoillislestadiolaisten tilaukset mitään pelastaneet.
        Jos vanhoillislestadiolaiset ovat omasta mielestään suvaitsevia, tuskin he mitään lehtitilauksia olisivat päätoimittajan takia peruneet. Kyllä kai he ymmärtävät, että lehdistön pitää olla vapaa, se tarkoittaa myös sitä, etteivät ulkopuoliset voi painostaa lehteä päätoimittajan valinnassa.

        Ei lestadiolaiset ole suvaitsevaisia, mutta eipä näytä olevan myöskään homojärjestötkään, saati sitten älyvapaa-ajattelijat.


      • jokaisen ymmärtää
        Faktio kirjoitti:

        Ei lestadiolaiset ole suvaitsevaisia, mutta eipä näytä olevan myöskään homojärjestötkään, saati sitten älyvapaa-ajattelijat.

        Lapissakin jokainen ymmärtää, että naisen kanssa parisuhteensa rekisteröineen naisen ei tarvitse salata parisuhdettaan, eihän naimisissa olevatkaan salaa puolisoaan. Miksi sellaisella asialla olisi mitään merkitystä päätoimittajan valinnassa? Olisivat vanhoillislestadiolaiset hyvin ottaneet vastaan naisen kanssa elävän päätoimittajan, eikö edellinenkin ollut aivan samanlainen?
        Nyt kun tätä asiaa on menty epäilemään, samalla Lappi on saanut erittäin huonon maineen, joka voi johtaa jopa matkailuelinkeinon romahtamiseen. Tuleeko jouluna Lappiin matkailijoita, jos maine on näin ryvettynyt ja takapajuinen?


      • Faktio
        jokaisen ymmärtää kirjoitti:

        Lapissakin jokainen ymmärtää, että naisen kanssa parisuhteensa rekisteröineen naisen ei tarvitse salata parisuhdettaan, eihän naimisissa olevatkaan salaa puolisoaan. Miksi sellaisella asialla olisi mitään merkitystä päätoimittajan valinnassa? Olisivat vanhoillislestadiolaiset hyvin ottaneet vastaan naisen kanssa elävän päätoimittajan, eikö edellinenkin ollut aivan samanlainen?
        Nyt kun tätä asiaa on menty epäilemään, samalla Lappi on saanut erittäin huonon maineen, joka voi johtaa jopa matkailuelinkeinon romahtamiseen. Tuleeko jouluna Lappiin matkailijoita, jos maine on näin ryvettynyt ja takapajuinen?

        No, kysehän oli Alma median rekrytointivirheestä.

        Formulakisoja kukaan boikotoi sen takia että mtv3 omistaja tunnusti virheensä ajoissa.


      • tilaajat
        sanomalehtien talous kirjoitti:

        sanomalehtien talous on nykyaikana hyvin riippuvainen mainostuloista, ja niihin vaikuttaa myös nettisivujen kävijämäärät. Nyt Lapin Kansa ja koko Alma Media menettää niin paljon mainostuloja, että vaikeudet ovat jo hyvin pian edessä. Alman lehdet ovat myös lukijoiden boikotissa, joten tästä jupakasta kärsii koko mediakonserni. Tässä ei olisi enää vanhoillislestadiolaisten tilaukset mitään pelastaneet.
        Jos vanhoillislestadiolaiset ovat omasta mielestään suvaitsevia, tuskin he mitään lehtitilauksia olisivat päätoimittajan takia peruneet. Kyllä kai he ymmärtävät, että lehdistön pitää olla vapaa, se tarkoittaa myös sitä, etteivät ulkopuoliset voi painostaa lehteä päätoimittajan valinnassa.

        >>>Jos vanhoillislestadiolaiset ovat omasta mielestään suvaitsevia, tuskin he mitään lehtitilauksia olisivat päätoimittajan takia peruneet.>Kyllä kai he ymmärtävät, että lehdistön pitää olla vapaa, se tarkoittaa myös sitä, etteivät ulkopuoliset voi painostaa lehteä päätoimittajan valinnassa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe