Oliko Paavali synnitön

MakeDonialainen

Oliko Paavali synnitön

Paavali kertoo Rm 7. luvussa, kuinka hänessä, eli hänen lihassaan ei asu mitään hyvää ja sitä hyvää, mitä Paavali tahtoo, kuinka synti riippuu hänessä kiinni .

14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Teuvo Suni ymmärtää edellisen room.kirjeen kohdan ikäänkuin Paavali kuvaisi noilla sanoilla itseänsä ennen kuin Jeesus ilmestyi hänelle Damaskon tiellä tehden hänet sokeaksi, mikä oli Paavalin ahdas portti:

TeuvoSuni kirjoitti 5.3.2008 klo 19.59 .

"…tämäkin Paavalin
ilmoitus, jossa hän kertoo minkälainen hän oli, ennen kuin Jumala
antoi Poikansa hänellekin ilmestyä ja johdattaa todellisen armon
omistajaksi:

"Tiedän sen, ettei minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään
hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee
sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo."

Nimimerkki Green kirjoitti 6.7.2008 asiasta. että ”
Paavalihan puhuu kirjeissään myöskin sydämmen ympärileikkauksesta jossa syntinen luonto riisutaan pois.Paavali ja Jeesus puhuvat myös siitä mitenkä synnin orjuudesta voi päästä vapauteen.

Johon Teuvo Suni vastasi samana päivänä: Niin todella puhuu ja vieläpä intohimoisesti, koska itse sai sen ahtaassa portissa
ja vielä sokeaksi tehtynä todeksi elää, mihin syntinen
luontonsa oli häntä kovaa vauhtia viemässä."

Suni on väärässä, koska jos Paavalin roomalaiskirjeen 7. luvun sanat kuvaisivat Paavalin lihallista tilaa ennen uskoontuloaan, silloin hän puhuisi menneessä aikamuodossa, mitä hän ei kuitenkaan tee, vaan 7. luvun teksti kuvaa kirjoittamisen hetkeä, mikä näkyy selvästi verbien aikamuodoista.

Paavalilla eli selvästi todeksi sen, että vaikka hän oli uskossa Jeesukseen Kristukseen, hän silti joutui koko ajan Hengellä kuolettamaan ruumiinsa tekoja, palvelemaan ja yhtymään sisäisen ihmisensä puolesta ilolla Jumalan lakiin, elämän hengen lakiin” mutta myös samalla hänen oli
todettava, että paha riippui hänessä kiinni. Hänen jäsenissään oli toinen laki, joka soti hänen mielensä hengen lakia vastaan ja joka piti jopa hänet kiinni synnin laissa. Tämän Paavali toteaa lyhyesti sanoen : Synti asuu minussa, paha riippuu minussa kiinni. Teen syntiä, en minä vaan, synti, joka minussa asuu. Minä vihaan tekojani.

Paavali siis kilvoitteli, koska ei ollut tullut synnittömäksi.

Varokaa synnittömyysoppia!

On monenlaista pyhitysopetusta:

1.   Jeesus otti pois maailman synnit ja Jumala on sovittanut meidät ja pelastumme koska olemme kasteut..Senkuin vaan ollaan ja eletään. Kaikki pelastuvat kunhan vaan ensin kastetaan ja käskyjäkin opetetaan.

2. Pienokainen on synnitön, kunnes ymmärtävässä iässä tekee ratkaisun Jumalan puoleen
eli tekee uskon ratkaisun ja saa Henkikasteen, eli alkaa puhua kielillä ja sitä rataa…

3. Uskoontullessan, ( sunilaisuus: ahtaassa portissa) ihminen vapautuu kaikesta synnistä eli tulee synnittömäksi. (sunilaisuus: Ensin Jeesus ympärileikkaa sydämen ja sitten vielä rusikoi vapaaksi lihallisista himoista)

4..Minä olen syntinen, mutta Jeesuksen tähden kokonaan vanhurskas ja muuta ei tarvita. Tähän kurjuuteeni jään: Minä vaivainen oon mato matkamies maan olen……

5. Olemme itsessämme syntisiä ja Jeesuksessa vanhurskaita, mutta pyhitys on kesken eli Jeesus
meissä kasvaa ja voitamme vähitellen syntimme vallan Pyhän Hengen kautta.

Uskon tähän jälkimmäiseen, koska se löytyy Raamatusta.

13

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nosturi

Oppi synnittömyydestä ja pelastuksesta ovat kaksi eri asiaa. Usko Kristukseen on avain. Ei omat teot.
      Vertaa ryöväri ristillä.

• Us Kova

Läpi kristikunnan on vallassa väärä käsitys synnistä ja sen merkityksestä.
        Samassa yhteydessä sovituskin muuttuu merkitykseltään vääränlaiseksi kuvitteluksi.
        Sovitus on, mutta ei siten kuin siitä opetetaan.

• jeps.

sinulla on ilmeisesti jokin helmasynti, josta et halua luopua ja siksi etsit Raamatusta kohtia, jossa voidaan synti yhteensovittaa Kristuksen kanssa

• Kylväjä.

Kylväjä

4 Kun paikalle tuli paljon väkeä ja kaikista kaupungeista virtasi ihmisiä Jeesuksen luo, hän esitti heille vertauksen: [8:4-8: Matt. 13:1-9; Mark. 4:1-9]

5 "Mies lähti kylvämään siementä. Kun hän kylvi, osa siemenestä putosi tien laitaan. Siinä jyvät tallautuivat, ja taivaan linnut söivät ne.

6 Osa putosi kalliolle ja lähti kasvuun, mutta oraat kuivettuivat, koska eivät saaneet maasta kosteutta.

7 Osa putosi keskelle ohdakkeita, ja kun oras kasvoi, kasvoivat ohdakkeetkin ja tukahduttivat sen. [Jer. 4:3]

8 Mutta osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja tuotti satakertaisen sadon." Tämän sanottuaan Jeesus huusi: "Jolla on korvat, se kuulkoon!" [1. Moos. 26:12 | Matt. 11:15 ]

Kylväjävertauksen selitys

9 Opetuslapset kysyivät Jeesukselta, mitä vertaus tarkoitti. [8:9-15: Matt. 13:10-23; Mark. 4:10-20]

10 Hän sanoi: "Te olette saaneet oppia tuntemaan Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksina, jotta he nähdessäänkään eivät näkisi eivätkä kuullessaankaan ymmärtäisi. [Mark. 4:12 ]

11 Vertaus tarkoittaa tätä: Siemen on Jumalan sana. [1. Piet. 1:23]

12 Tien laitaan pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat sanan mutta joiden sydämestä Paholainen heti tulee ottamaan sen pois, jotta he eivät uskoisi ja pelastuisi.

13 Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuullessaan ottavat sen iloiten vastaan mutta uskovat vain hetken aikaa. Heillä ei ole juurta, ja niin he koetukseen joutuessaan luopuvat. [Ps. 106:12,13]

14 Ohdakkeisiin pudonnut osa tarkoittaa niitä, jotka kuulevat sanan mutta sitten tukahtuvat elämän huoliin, rikkauteen ja nautintoihin. He eivät tuota kypsää satoa. [1. Tim. 6:9,10]

15 Mutta hyvään maahan pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuultuaan pysyvät siinä puhtain ja ehein sydämin ja kestävinä tuottavat satoa. [Hepr. 10:36]
        >>>>>>>>>>>>>

Ohdakkeisiin pudonnut osa tarkoittaa niitä, jotka kuulevat sanan mutta sitten tukahtuvat elämän huoliin, rikkauteen ja nautintoihin. He eivät tuota kypsää satoa.

>>>>>>>>>>>>>

Mutta hyvään maahan pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuultuaan pysyvät siinä puhtain ja ehein sydämin ja kestävinä tuottavat satoa.

>>>>>>>>>>>>>>

• MakeDonialainen

Pyhä Henki ilmoittaa, että olen Jeesuksessa vapaa kaikesta, mutta itsessäni on pahaa ja sitä mukaan kun se pulpahtaa pinnalle, vien sen Herralle.

Onko sinulla eilispäivän vanhurskauden aamutossut
        jalassa, kun taaperrat tänään pölyisellä tiellä.
        Menetkö illalla puhtaisiin lakanoihin jalat pölyisenä vai pesetkö ne ensin.

Onko sinulla joku uskova, jolle voit tunnustaa rikkomuksesi ja saada kuulla, että ne ovat Jeesuksen veressä poispyyhityt eli kuten Jeesus käski: että pesisimme toistemme jalat.

Sinun ajattelutapaasi noudattamalla pitää kysyä myös: Oliko Paavalilla jokin helmasynti, koska kesken roomalaiskirjeen vanhurskauttamis - pyhitys-oppinsa keskellä alkoi preesensmuodossa kertoa, että "paha riippuu minussa kiinni". Ja vastaus on: Kyllä.

Sitten voidaankin kysyä, että jäikö Paavali syntiensä orjaksi ja vastaus on: Ei, koska Herra
        piti siitä huolen: antoi ristin kuritusta, lihan kärsimystä ja heikkoutta ja vahvistusta uskossa eli Pyhässä Hengessä.

Onko sinulla lihaa riisuvaa ristiä ja Hengellä täyttymistä sen myötä kun kiusaukset hellittävät, lihan ote kirpoaa ja Jeesus sinussa pääsee vahvaksi?

• erikoistapaus
        MakeDonialainen kirjoitti:

Pyhä Henki ilmoittaa, että olen Jeesuksessa vapaa kaikesta, mutta itsessäni on pahaa ja sitä mukaan kun se pulpahtaa pinnalle, vien sen Herralle.

Onko sinulla eilispäivän vanhurskauden aamutossut
        jalassa, kun taaperrat tänään pölyisellä tiellä.
        Menetkö illalla puhtaisiin lakanoihin jalat pölyisenä vai pesetkö ne ensin.

Onko sinulla joku uskova, jolle voit tunnustaa rikkomuksesi ja saada kuulla, että ne ovat Jeesuksen veressä poispyyhityt eli kuten Jeesus käski: että pesisimme toistemme jalat.

Sinun ajattelutapaasi noudattamalla pitää kysyä myös: Oliko Paavalilla jokin helmasynti, koska kesken roomalaiskirjeen vanhurskauttamis - pyhitys-oppinsa keskellä alkoi preesensmuodossa kertoa, että "paha riippuu minussa kiinni". Ja vastaus on: Kyllä.

Sitten voidaankin kysyä, että jäikö Paavali syntiensä orjaksi ja vastaus on: Ei, koska Herra
        piti siitä huolen: antoi ristin kuritusta, lihan kärsimystä ja heikkoutta ja vahvistusta uskossa eli Pyhässä Hengessä.

Onko sinulla lihaa riisuvaa ristiä ja Hengellä täyttymistä sen myötä kun kiusaukset hellittävät, lihan ote kirpoaa ja Jeesus sinussa pääsee vahvaksi?

Ei me voida suoraan soveltaa yksittäisten Raamatunhenkilöiden kohtaloa omaamme. Kaikki me olemme erilaisia ja Jumalalla on kullekin yksilöllinen suunnitelma.

Ei sinun tarvitse mitään Paavalia matkia?

Saatanan enkeli=demoni

2. Kor. 12:7
        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• MakeDonialainen
        erikoistapaus kirjoitti:

Ei me voida suoraan soveltaa yksittäisten Raamatunhenkilöiden kohtaloa omaamme. Kaikki me olemme erilaisia ja Jumalalla on kullekin yksilöllinen suunnitelma.

Ei sinun tarvitse mitään Paavalia matkia?

Saatanan enkeli=demoni

2. Kor. 12:7
        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

jäljitellä, mutta kokonaisuutena Paavalin elämä uskoontulonsa jälkeen ei ollut helppoa ja ruusuista, vaan hän oli jatkuvasti "ristin ja kärsimyksen koulussa": vainottuna, nälissään, janoissaan, kivitettynä, piestynä kuten hän asioista koritnttolaisillekin kirjoitti:
        ". Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
        24. Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        25. kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        26. olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        27. ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
        28. Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
        29. Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
        30. Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
        31. Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele."

Ja kun oli todellakin erikoistapaus eli oli saanut käydä Paratiisissa, Jumala vielä kuritti heikkoudella, mutta kaiken tarkoituksena oli silti se, että kun Paavali on lihassa heikko, hän oli Hengessä vahva.

Ja siitä voi ottaa mallia eli kun meidät vangitaan, me voimme kiittää Jumalaa ja miettiä hengessä Golgatan tapahtumia, koska kaikki kärsimykset, jotka meitä tulevat kohtaamaan uskon tähden Jeesukseen, ovat suurta armoa ja osoitus siitä, että saamme olla Jeesuksen omat ja arvolliset taivaan kirkkauteen, jonne lihalla ja verellä ei ole koskaan asiaa.

• Roomlaiskirjeen luku 7. on selvää opetusta "synnittömyys-oppia" vastaan. Onkin valittava joko Raamatun Sana tai "synnittömyys-oppi", kumpaakin ei voi valita. Ne sulkevat toinen toisensa pois. iTse valitsen Raamatun Sanan.
      Onkin hyvä rukoilla että ihmiset uskoisivat ennemmin Jumalan Sanaa kuin villitseviä "ihmisoppeja".

• ettet ole

ymmärtnyt Paavalin opetusta tässä. Teuvo on sen selittänyt oikein.

Rom 7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

Oliko Paavali lihallinen ?

24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Sanooko Paavali olevansa syntinen ?

Tarkoittaako viheliäinen , syntistä ?

20. ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

lihallinen on vielä lain alainen !

Oliko Paavali lihallinen ja lainalainen ?

Rom 8:1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.Jotka vaeltavat Hengen mukaan eivätkä lihan mukaan.

Ja ahdasporti jonka läpi oli Paavalinkin mentävä ja hän ilosta kirjoittaa näin:
      2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

Jos vaellat lihan mukaan niin ???

• MakeDonialainen

miten Suni sotkee asiat väittäessään, että Paavali
        kertoisi Rm 7.:ssä itsestään ennen ahdasta porttia eli käytännössä ennen kuin kohtasi Herran Damaskon tiellä ja tuli sokeaksi.

Sellainen ajatus ei mahdu kirjoituksiin. Se olisi
        jo vastoin kielioppia.

Miksi Paavali aikaisemmissa luvuissa kertoisi vanhurskaaksi tulemisesta menneessä aikamuodossa (5:1) pyhitetyksi eli synnistä vapaaksi tulemisesta Kristukseen kastettuna olemisen tietämisen ja uskomisen kautta (6. luku) Entisestä elämästään lihan vallassa ( 7: 4-13) ja kaikki tämä m e n n e e s s ä aikamuodossa ja sitten äkkiä palaisikin kertomaan kokemuksista ennen uskoontuloaan mutta tekisikin sen preesensissä eli tämän hetken aikamuodossa ( 7:14)?

Paavali eli todeksi uskoontulonsa, vanhurskauttamisen ja pyhityksen Jeesuksessa Kristuksessa kasteen ja uskon kautta Pyhässä Hengessä, mutta silti juuri sillä hetkellä havaitsi vielä asuvansa kuoleman ruumiissa, jossa asui myös synti, joka teki syntiä, jota hänen uusi, "sisäinen ihminen" ei tehnyt vaan ilolla yhtyi Jumalan lakiin, elämän hengen lakiin (8:2) Jeesuksessa, joka vapauttaa synnin ja kuoleman laista.

Paavali selittää asian monisanaisesti mutta yksinkertaistaa asian lopuksi: Niillä. jotka vaeltavan lihan mukaan on lihan mieli, joka on kuolema ja vihollisuus Jumalaa vastaan, koska se ei alistu Jumalan lain alle, eikä voikaan mutta niillä, jotka elävät ja vaeltavat Hengen mukaan, on Hengen mieli, joka on elämä ja rauha.

Ja vielä Paavali kiteyttää: Jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman, mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. (8:13)

Mitä Hengessä eläminen ja lihan kuolettaminen muuta onkaan kuin elää uskossa Jeesuken Kristuksen täydelliseen lunastus ja sovitustyöhön ja saada jatkuvasti kilvoitella. Vanhaa ihmistä, jossa synti asuu, ei tule ruokkia lihan yllykkeillä, vaan tarkoitus on saada Hengen ruokaa, joka kasvattaa meitä uskossa, että Jeesus meissä kasvaisi, ettemme jäisi pieniksi lapsiksi, emme alaikäisiksi, vaan tulisimme yhä enenmmän osalliseksi Jumalan armosta, armolahjoista ja kaikesta pyhästä elämästä Jeesuksessa Kristuksessa.

• missäs synneissä

miten Suni sotkee asiat väittäessään, että Paavali
        kertoisi Rm 7.:ssä itsestään ennen ahdasta porttia eli käytännössä ennen kuin kohtasi Herran Damaskon tiellä ja tuli sokeaksi.

Sellainen ajatus ei mahdu kirjoituksiin. Se olisi
        jo vastoin kielioppia.

Miksi Paavali aikaisemmissa luvuissa kertoisi vanhurskaaksi tulemisesta menneessä aikamuodossa (5:1) pyhitetyksi eli synnistä vapaaksi tulemisesta Kristukseen kastettuna olemisen tietämisen ja uskomisen kautta (6. luku) Entisestä elämästään lihan vallassa ( 7: 4-13) ja kaikki tämä m e n n e e s s ä aikamuodossa ja sitten äkkiä palaisikin kertomaan kokemuksista ennen uskoontuloaan mutta tekisikin sen preesensissä eli tämän hetken aikamuodossa ( 7:14)?

Paavali eli todeksi uskoontulonsa, vanhurskauttamisen ja pyhityksen Jeesuksessa Kristuksessa kasteen ja uskon kautta Pyhässä Hengessä, mutta silti juuri sillä hetkellä havaitsi vielä asuvansa kuoleman ruumiissa, jossa asui myös synti, joka teki syntiä, jota hänen uusi, "sisäinen ihminen" ei tehnyt vaan ilolla yhtyi Jumalan lakiin, elämän hengen lakiin (8:2) Jeesuksessa, joka vapauttaa synnin ja kuoleman laista.

Paavali selittää asian monisanaisesti mutta yksinkertaistaa asian lopuksi: Niillä. jotka vaeltavan lihan mukaan on lihan mieli, joka on kuolema ja vihollisuus Jumalaa vastaan, koska se ei alistu Jumalan lain alle, eikä voikaan mutta niillä, jotka elävät ja vaeltavat Hengen mukaan, on Hengen mieli, joka on elämä ja rauha.

Ja vielä Paavali kiteyttää: Jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman, mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. (8:13)

Mitä Hengessä eläminen ja lihan kuolettaminen muuta onkaan kuin elää uskossa Jeesuken Kristuksen täydelliseen lunastus ja sovitustyöhön ja saada jatkuvasti kilvoitella. Vanhaa ihmistä, jossa synti asuu, ei tule ruokkia lihan yllykkeillä, vaan tarkoitus on saada Hengen ruokaa, joka kasvattaa meitä uskossa, että Jeesus meissä kasvaisi, ettemme jäisi pieniksi lapsiksi, emme alaikäisiksi, vaan tulisimme yhä enenmmän osalliseksi Jumalan armosta, armolahjoista ja kaikesta pyhästä elämästä Jeesuksessa Kristuksessa.

Paavali eli kun jokainen hänen ajatuksensakin oli alistettuna Jumalan ajatuksiin eli radikaaliin kuuliaisuuteen, silloin kun vaelletaan Hengen mukaan niin se myös tarkoittaa sitä. Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa? Synnitöntä vaeltamista Kristuksessa Jeesuksessa. Lihallinen vääntää kaiken oman mielensä mukaan koska ei ole alistunut Jumalan tahdon alle.Tarvitset mielen uudistuksen.

Jos olet täydellisessä Jumalan tahdossa joka hetki niin mitä se tarkoittaa ?

5. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
        6. ja olemme valmiit rankaisemaan kaikkea tottelemattomuutta, kunhan te ensin olette täysin kuuliaisiksi tulleet.

Sinullekkin kehoitukseksi !

Järjellä et voi ymmärtää uskon asioita etkä oppia Jumalaa tuntemaan !

Minäkin olin vuosia samassa uskomuksessa kuin sinäkin, kunnes Pyhä Henki sai täyttää niin että aloin ymmärtää totuuden.

Rukoilen puolestasi että pääsisit valoon sieltä pimeydestä.

• MakeDonialainen
        missäs synneissä kirjoitti:

Paavali eli kun jokainen hänen ajatuksensakin oli alistettuna Jumalan ajatuksiin eli radikaaliin kuuliaisuuteen, silloin kun vaelletaan Hengen mukaan niin se myös tarkoittaa sitä. Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa? Synnitöntä vaeltamista Kristuksessa Jeesuksessa. Lihallinen vääntää kaiken oman mielensä mukaan koska ei ole alistunut Jumalan tahdon alle.Tarvitset mielen uudistuksen.

Jos olet täydellisessä Jumalan tahdossa joka hetki niin mitä se tarkoittaa ?

5. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
        6. ja olemme valmiit rankaisemaan kaikkea tottelemattomuutta, kunhan te ensin olette täysin kuuliaisiksi tulleet.

Sinullekkin kehoitukseksi !

Järjellä et voi ymmärtää uskon asioita etkä oppia Jumalaa tuntemaan !

Minäkin olin vuosia samassa uskomuksessa kuin sinäkin, kunnes Pyhä Henki sai täyttää niin että aloin ymmärtää totuuden.

Rukoilen puolestasi että pääsisit valoon sieltä pimeydestä.

vapaa lihasta ja kaikista synneistä, täydellisesti pyhä ja vanhurskas Jeesuksessa Kristuksessa, minkä hän löysi uskossa ja Pyhässä Hengessä ja sen kaiken hän sai Jumalalta kasteen ja uskon kautta Jumalan armosta.

Paavali totesi silti, kuten roomalaiskirjeessä pyhitys- ja vanhurskauttamis kirjoitusta kirjoittaessaan, 7. luvun lopulla, siirtyikin kirjoittamaan itsesään, lihallisen, vanhan turmeltuneen luontonsa puolesta, että hänessä itsessään asui toinen mieli, kuoleman laki, synti, joka teki syntiä. Raamattu opettaa, että kun rikomme yhden kohdan, rikomme koko lain, eli
        kun kysyt, että missäs synneissä paavali eli, vastaan: Hän ei erottele niitä, vaan huutaa Herraa avukseen.

Mitä tästä seuraa: Se, mitä jo aikoja sitten monet kilvoittelijat ovat hengessä oppineet:

Minä olen syntinen, itsessäni täydellisen mätä ja laho, synnin perinjuurin tumeleva, Herra auta.

Ja auttahan herra, koska uskon kautta Jeesukseen saamme olla täydellisiä.

Tämä on kilvoittelua: Palata armoon, uskon kautta Jeesukseen.

Siis selitä nyt itse mitä tarkoitat, kun kirjoitat: -Minäkin olin vuosia samassa uskomuksessa kuin sinäkin, kunnes Pyhä Henki sai täyttää niin että aloin ymmärtää totuuden.

Minkä totuuden sinä ymmärsit? Et kait vain lakannut näkemästä peilikuvaasi, syntistä lihaasi?
        Et kait vain tullut synnittömäksi itsessäsi, kuten Teuvo Suni?

• kirjoitit näin

vapaa lihasta ja kaikista synneistä, täydellisesti pyhä ja vanhurskas Jeesuksessa Kristuksessa, minkä hän löysi uskossa ja Pyhässä Hengessä ja sen kaiken hän sai Jumalalta kasteen ja uskon kautta Jumalan armosta.

Paavali totesi silti, kuten roomalaiskirjeessä pyhitys- ja vanhurskauttamis kirjoitusta kirjoittaessaan, 7. luvun lopulla, siirtyikin kirjoittamaan itsesään, lihallisen, vanhan turmeltuneen luontonsa puolesta, että hänessä itsessään asui toinen mieli, kuoleman laki, synti, joka teki syntiä. Raamattu opettaa, että kun rikomme yhden kohdan, rikomme koko lain, eli
        kun kysyt, että missäs synneissä paavali eli, vastaan: Hän ei erottele niitä, vaan huutaa Herraa avukseen.

Mitä tästä seuraa: Se, mitä jo aikoja sitten monet kilvoittelijat ovat hengessä oppineet:

Minä olen syntinen, itsessäni täydellisen mätä ja laho, synnin perinjuurin tumeleva, Herra auta.

Ja auttahan herra, koska uskon kautta Jeesukseen saamme olla täydellisiä.

Tämä on kilvoittelua: Palata armoon, uskon kautta Jeesukseen.

Siis selitä nyt itse mitä tarkoitat, kun kirjoitat: -Minäkin olin vuosia samassa uskomuksessa kuin sinäkin, kunnes Pyhä Henki sai täyttää niin että aloin ymmärtää totuuden.

Minkä totuuden sinä ymmärsit? Et kait vain lakannut näkemästä peilikuvaasi, syntistä lihaasi?
        Et kait vain tullut synnittömäksi itsessäsi, kuten Teuvo Suni?

Miten käy kun kadotat sen oman itsekkään egon, vanhan minän joka ei enään elä ?

Kukaan ei tule itsessään synnittömäksi vaelluksessaan vaan ainostaan silloin kun on Kristuksessa.

17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Jos vanha on kadonnut niin missä se on ? Sen tietää että se on olemassa siis liha mutta se on silti kadonnut eikä koskaan vaella enään sen vanhan mukaan vaikka liha ruumiissa kuljemmekin. Jos Henki kuljettaa ja vie vieläpä sinne minne emme tahtoisikaan niin silloin on Hengen johdatuksessa.

18. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
        19. Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua."

Tätä on Jeesuksen seuraaminen, radikaali kuuliaisuus.

Minäkään en jokaista Teuvon opetusta ymmärrä vaikkakin siellä on paljon hyvääkin.

Jos sinulla on aina puhdas omatunto niin tiedät että silloin elät armon alla.

Sitten kun olet kadottanut elämäsi ja löytänyt sen Kristuksessa niin tiedät mikä on totuus.

Yksin tieto ei riitä mutta kun tieto tulee tietoisuudeksi niin valossa vaellat.

Murehditko joskus maallisia asioita tai onko sulla huolia ? Jos on niin et ole kadottanut vielä elämääsi !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5147
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      25
      3470
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      38
      2818
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      9
      1972
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1820
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      261
      1464
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1372
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1356
    10. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1078
    Aihe