Alkoholismi on sairaus

TYYTTI

se ei ole minkään hengen tuotosta.Alkoholi itsessään ei ole vaarallista kohtuu käytössä,mutta alkoholisti ei siihen pysty,koska hermosto vaatii kokoajan sitä lisää.Alkoholismiin ei ole parannusta,ei edes uskossa.Vaan alkoholista tulee pidättäytyä kokonaan ja toipua.Siihen parhaita paikkoja ovat vertaistukiryhmät,joita on valitettavan vähän esim.helluntaiseurakunnissa.Osa syynä kaiketi tähän on että alkoholismia ei ole aikoinaan pidetty sairautena vaan jonkinlaisena heikkoutena ym.
Mutta nyt olisi korkea aika saada ryhmiä aloittamaan toimintansa,koska alkoholisteja on uskovissa aivan yhtälailla kuin ei uskovissakin.

24

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helluntailaisissa ei ole

      alkoholisteja. Jos on, he eivät ole helluntailaisia. Niin helppoa se on.

      • Antti V. Piiterinen

        mitä esiintyy kaikissa yhteiskunta piireissä ja uskonnollisissa järjestoissä. Minulla on ystävä, kuka on ollut 25-vuotta alkoholisti ja on yhä edelleen. Hän ei ole juonut pisaraakaan 25-vuoteen, vaikka osallistuu kaikkiin rientoihin, missä on myös alkoholia tarjolla. Niin helppoa se on.


      • akkelikukkeli

        helluntailaisia alkoholisteja.


      • helluntailaiset ole laisinkaan lähtöisin synnin teiltä viinanjuonteineen, vaan ovat helluntailaiskodeista ja sen seurauksena saaneet armon avuksensa Jumalalta?


    • kirous viini ja juoppumus on kansakunnalle!! Juomarit eivät peri Jumalan Valtakunta kertoo Raamattu !!!

      Hoos. 4:11
         
      Haureus ja viini ja rypälemehu vievät järjen.

      • issakki

        juovat.Pientä risriitaista tulkintaa huomaan.No kerronpa sitten,sen juominen ei ole syntiä,kännissä möykkääminen sen sijaan on.


    • parantaa alkoholistikin..

      Kemin Jokke, eli Jouko Heikkinen on erinomaisen oivallinen esimerkki Ruotsin Norra Stantorin puiston puliukon paranemisesta täysin selväksi kansalaiseksi Jeesuksen koskettaessa häntä..

      Autuas on se, joka uskoo, vaikka ei näe..

      Ota selvää asioista ennenkuin alat puhumaan esim. uskonasiasta alkoholismiin viitaten..

      • TYYTTI

        Mitä tarkoitat?


    • Itse olen alkoholismin kanssa joutunut kamppailemaan uskossa oloni aikanaki. Silloin erottuivat hyvin ne "tuomitsijat" ja lähimmäisen rakkaat uskovaiset toisistaan.
      Yritin päästä alkoholista eroon omin yrityksin ja voimin, AA:ssa sekä Paukun-vartijoissa. Nämä ovat hyviä paikkoja päästä eroon alkoholista, mutta minun kohdalla ne eivät vaan toimineet. Itse pääsin viinasta vapaaksi lopulta Jumalan avulla...kiitos siitä Jumalalle :)
      Tahdonkin rohkaista niitä jotka kamppailevat alkoholismin kanssa että elä anna periksi, minuakin pidettiin lähipiirissäkin täysin toivottamana tapauksena. Ja nyt olen saanut olla raitis jo yli 8 wuotta :)

      • absolutisti

        1978-2007 siis lähes 30 vuotta, mutta nyt yli 5-kymppisenä olen alkanut käyttää punaviiniä ennaltaehkäisevänä sydän- ja verisuoni- sekä vatsalääkkeenä. Eräs vanha sotaveteraanituttuni, todellinen tervaskanto mieheksi ottaa iltaisin konjakkia samasta syystä, hänkin on helluntailainen.

        Raamatun aikana jo käytettiin viiniä kuten välimeren kulttuureissa yhä vieläkin. Jeesus itse teki ensimmäisen ihmeensä hääjuhlassa tekemällä hyvää viiniä jo viiniä nauttineelle väelle.

        Kulttuuriolot tekee suhteemme esim alkoholipitoiseen viiniin ongelmalliseksi.


      • viinasta ja kaljasta ja lääkkeistä.


    • ei ole ollenkaan

      Raamattu ei tunne ollenkaan alkoholismin sairautta, vaan toteaa sen asian suhteen, että se on "juomarin synti".
      1 Kor. 5:9-13 ja 6:9-11.
      Siinä sanotaan, että "juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa".

      • ällikkä

        sairautta.Se ei tietenkään estä alkoholismin olemasta sairaus.


    • Reette

      Alkoholismi on usein perinnöllinen hermosolusairaus.Eli alttius on vaikka henkilö ei joisikaan.

      • ?.!(#).?

        Juomarin päällä oleva kirous johtaa kadotukseen ellei siitä tehdä parannusta.
        Itse olen ollut alkoholisti. Tunnen katkot ja aa.t muut sen kaltaiset harhaan johtavat jutut. Ne eivät katkaise tuota kirouksen juurta ja henkivaltaa.
        Vain Jeesus voi vapauttaa, niin että juomarina elämänsä tuhonnutkin voi sanoa olevansa entinen alkoholisti.
        Kiitos Jeesus Sinun pyhän veresi siunaavasta voimasta. Ristillä katkaistiin alkoholismin voima. Enää ei ole "kuningas alkoholi", vaan Kuningasten Kuningas, Jeesus Kristus, joka totisesti voi kaikkia kärsiviä auttaa. Minutkin Hän nosti, joka join perheeni, työni, rahani, terveyteni, ystäväni, jne. Elämä toimii seurakuntayhteydessä. Tehtäviäkin minulle on uskottu.
        Kiitos Jeesus!
        Tunnusta sinäkin synti synniksi ja pyydä, että se annetaan sinulle anteeksi Jeesuksen Nimessä ja veressä. Silloin olet vapautuva. Saat sitten tehdä päätöksen, ettet enää käytä tuota kirottua ainetta, ei koskaan vähääkään.

        Tämä oli omakohtainen entisen alkoholistin vuodatus.
        13 vuotta raittiina ja raittiuden Hengessä.


      • te uskovaishölmöt
        ?.!(#).? kirjoitti:

        Juomarin päällä oleva kirous johtaa kadotukseen ellei siitä tehdä parannusta.
        Itse olen ollut alkoholisti. Tunnen katkot ja aa.t muut sen kaltaiset harhaan johtavat jutut. Ne eivät katkaise tuota kirouksen juurta ja henkivaltaa.
        Vain Jeesus voi vapauttaa, niin että juomarina elämänsä tuhonnutkin voi sanoa olevansa entinen alkoholisti.
        Kiitos Jeesus Sinun pyhän veresi siunaavasta voimasta. Ristillä katkaistiin alkoholismin voima. Enää ei ole "kuningas alkoholi", vaan Kuningasten Kuningas, Jeesus Kristus, joka totisesti voi kaikkia kärsiviä auttaa. Minutkin Hän nosti, joka join perheeni, työni, rahani, terveyteni, ystäväni, jne. Elämä toimii seurakuntayhteydessä. Tehtäviäkin minulle on uskottu.
        Kiitos Jeesus!
        Tunnusta sinäkin synti synniksi ja pyydä, että se annetaan sinulle anteeksi Jeesuksen Nimessä ja veressä. Silloin olet vapautuva. Saat sitten tehdä päätöksen, ettet enää käytä tuota kirottua ainetta, ei koskaan vähääkään.

        Tämä oli omakohtainen entisen alkoholistin vuodatus.
        13 vuotta raittiina ja raittiuden Hengessä.

        kusipää ja idiootti.


      • ällikkä
        ?.!(#).? kirjoitti:

        Juomarin päällä oleva kirous johtaa kadotukseen ellei siitä tehdä parannusta.
        Itse olen ollut alkoholisti. Tunnen katkot ja aa.t muut sen kaltaiset harhaan johtavat jutut. Ne eivät katkaise tuota kirouksen juurta ja henkivaltaa.
        Vain Jeesus voi vapauttaa, niin että juomarina elämänsä tuhonnutkin voi sanoa olevansa entinen alkoholisti.
        Kiitos Jeesus Sinun pyhän veresi siunaavasta voimasta. Ristillä katkaistiin alkoholismin voima. Enää ei ole "kuningas alkoholi", vaan Kuningasten Kuningas, Jeesus Kristus, joka totisesti voi kaikkia kärsiviä auttaa. Minutkin Hän nosti, joka join perheeni, työni, rahani, terveyteni, ystäväni, jne. Elämä toimii seurakuntayhteydessä. Tehtäviäkin minulle on uskottu.
        Kiitos Jeesus!
        Tunnusta sinäkin synti synniksi ja pyydä, että se annetaan sinulle anteeksi Jeesuksen Nimessä ja veressä. Silloin olet vapautuva. Saat sitten tehdä päätöksen, ettet enää käytä tuota kirottua ainetta, ei koskaan vähääkään.

        Tämä oli omakohtainen entisen alkoholistin vuodatus.
        13 vuotta raittiina ja raittiuden Hengessä.

        se kun ei parane.Otat vähänkin juot paljon,siitä sen tunnistat.Se ei ole tahdonvoimalla hallittavissasi.Jos näin ei ole,et ole alkoholisti koskaan ollutkaan.Juomatta toki voi olla vaikka lopunikää ja toipuakkin.Mutta kunnolla toipuu oikealla hoidolla ja tieolla,ei poppakonsteilla.Tietoa saa mm.kirjastoista,tutkimustuloksista netistä,Minnesota sivuilta netistä ym...


    • TYYTTI
      • Todellista

      • oppilasso
        Todellista kirjoitti:

        Tutkimustietoa alkoholista ja sen käytöstä:
        http://www.etra-liitto.fi/LUENTO.HTML

        http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/alkoholinkirous.htm

        -

        meneppä kertomaan juutalaiselle että esi isänne joivat rypälemehua ja ettei vanhassa testamentissa juoda oikeata viiniä vaan rypälemehua.Raamatun aikana juotiin alkoholipitoista viiniä jo sen säilymisen takia,niissä oloissa mehut kävisivät itsekseenkin kiljuksi.Kukaan oikeasti asiaa tutkinut puhumattakaan perinteitä kunnioittavasta Israelilainen viininvalmistaja eivät edes lukisi moisia höpinöitä.


      • issakki

      • Kannattaa lukea
        issakki kirjoitti:

        tuossa ei olla tutkimusta koskaan nähtykkään?

        Ette näemmä lukeneet sitä Tutkimustietoa kirjoitusta.
        Itse sain siitä paljon uutta.
        Samoin Weijo L. kirjoitus alkoholin käytön kirouksesta oli puhuttelevaa.


      • oppilasso
        Kannattaa lukea kirjoitti:

        Ette näemmä lukeneet sitä Tutkimustietoa kirjoitusta.
        Itse sain siitä paljon uutta.
        Samoin Weijo L. kirjoitus alkoholin käytön kirouksesta oli puhuttelevaa.

        ei väitä että viini tarkoittaa rypälemehua! Sen aikainen säilöntäaine oli alkoholi.Et saa tukea keneltäkään historian,kulttuurin tutkijalta.Kaikkein vähiten Juutalaiselta.


      • Ture

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe