BF GOODRICH ALL TERRAIN -RENKAAT

Nissan Terranoon

Olen ajatellut hankkia Nissan Terrano II:ni renkaaksi BF Goodrichin all terrainit. Koko olisi 235(ehkä245)/75/16. Eli lähes auton peruskoko, ei mitään jumborenkaita. Lähinnä siksi, että niillä voisi ajaa aina läpi loskakelien, siihen asti kunnes tarvitsee laittaa alle nastarenkaat. Ei menisi joka talvi nastarenkaista nastat pilalle paljaalla asfaltilla ajellessa..
Onko kokemuksia, millainen rengas on katukäytössä kesällä, talvella, pitävätkö kovaa ääntä, kauan kestävät (luvataan jopa 100000km), miten maastoajopuoli? Mistä saa edullisimmin?
Tai onko parempia vaihtoehtoja?
Näitä renkaita minulle on suositeltu.

14

16478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • swamper

      Omakohtaista kokemusta vuosien saatossa:

      Todellakin all terrain on hyvä yleisrengas.

      Eli ei tietystikkään vastaa talvella nastarengasta.
      Eikä myöskään maastossa super swamperia.
      Itse olen pärjännyt hyvin talvisinkin all terraneilla, turvavälin muistaen.
      Rengas melko hiljainen, jos vertaa kunnon maastorenkaaseen. Ja kyllä maastossakin kohtuu hyvin pelaa, on muutama kaveri ajellut safareitakin tuolla all terraneilla. Nykyään vain suositaan maastosssa enemmän noita swampereita, joissa on tuo renkaan kylkivahvuus aivan toista luokkaa kuin ns. katurenkaissa. Kuten renkaan ominaisuuksia mainostetaan: 80% maantielle, 20% maastoon.
      Renkaan kestävyydelle voisin heittää hatusta 50-75 tuh.km. Tuo 100tuh.km tuntuisi niin, että rengas on jo aivan loppu, eli ei ole yhtään kulutuspintaa.
      All terrain on hyvä rengas. BF Long trail parempi kesärengas (hiljaisempi) maantielle, mutta siinä ei ole yhtään talvipitoa.
      http://www.offroadtarvike.net/
      http://www.offivaruste.com/
      T: 4x4

      • 4x4

        Hyvät kumit! Uusina ja vähänajettuina niillä pärjää hyvin
        talvellakin. Itsellä ollu 4runnerissa ja freelanderissa


    • ostaa

      Todellakin suosittelen all terrainia, ajoin niillä kaksi vuotta putkeen kesät talvet isolla (K-5) blazerilla eikä voi moittia. Rengas on todella hiljainen ja erittäin hyvä myös talvimyräköissä.

    • Disco 03

      Niin, tietysti voit katsella muitkin merkkejä mikäli haluat. Onko niissä loppu peleissä kuin marginaali erot?
      Itsellä ollut BF All Terrain ja Trailit alla, ja onhan nuo hyvät renkaat. En itse näe otään syytä vaihtaa merkkiä.
      Ajoa päivittäin Irlannissa ja maastot ovet vaihtelevia.

    • Lapin leuku

      Täytyy sanoa että kyllä on hyvä rengas monenlaiseen käyttöön. Mulla on -07 toyota hilux johon kyseiset renkaat ainakin näyttäis sopiva ko nenä päähän! koko 31x10.5-15 on just passeli alkuperäiseen vanteeseen. Ajan paljon koska työni on reissuluontoista ja kyllä olen ihmetellyt renkaan hiljaisuutta, vaikka kuviointi on melko raaka ja se että panetin niihin vielä nastatkin! Ainoa huono puoli on kulutus... verrattaen vaikkapa alkuperäisiin bridgestone kumeihin tankillisella pääsee noin 100 kilometriä vähemmän! mutta tunne siitä että pyllyn alla on reilusti pitoa on kyllä sen väärti. Niin ja onhan rengas vielä komian näkönenkin valkoisine texteineen... Hinta näyttää heiluvan melko paljon! Kaveri osti samat renkaat nastoitettuna hintaan 620 euroa ja paikka mistä mie ne löysin maksoi 540 euroa nastotettuna! Olkaa tarkoina...

      • TH

        Saako tiedustella mistä ostit omat renkaat? Kauppiaat tarkoavat pääosin kyseisiä renkaita melkein 800 hintaan nastoitettuina!!


      • Lapin leuku
        TH kirjoitti:

        Saako tiedustella mistä ostit omat renkaat? Kauppiaat tarkoavat pääosin kyseisiä renkaita melkein 800 hintaan nastoitettuina!!

        Taitaa tulla hivenen myöhässä vastaus kun en niin useasti täällä keskusteluja lueskele mutta lapin kumista rovaniemen toimipisteestä! Ja hinta oli todellakin tuo 540 euroa...


      • jazon 77
        TH kirjoitti:

        Saako tiedustella mistä ostit omat renkaat? Kauppiaat tarkoavat pääosin kyseisiä renkaita melkein 800 hintaan nastoitettuina!!

        Näyttää oleva www.vannehaku.fi sivuilla 560 euroa tuo rengas ja tuon kokoisena!


    • erkki

      minulla terrainit alla qashqaissa ne on nastattomat parempia saa hakea olen muuten ajanut kitkoilla 10 vuotta en laita nastarenkaita terraineilla voi ajaa ympäri vuoden

      • fakta

        Kaikkilahan pärjää, mutta jos haluaa ajella muun liikenteen tahtiin turvallisesti, niin ei noilla ainakaan.


    • Habaneero H

      mulla on landruiseri jossa on tällaiset renkaat ja toiset samanalaiset nastoilla talviajoon ja voin suositella. pito on hyvä ja on äänettömät. ja hyvät ajaa.

      • BF:stä ei kokemusta, mutta Jeepissä oli aikanaan Noksun katukumit, joilla ei mitään asiaa kadulta pois. Sitten hommasin Bridgestonen Duelerit A/T johan oli hyvät gummit! Edulliset, hiljaiset, suuntavakaat, kun Ylileveät Noksulaiset oli kaikkea päinvastaista. Aika pitkälle talveen noilla pärjäsi, mutta aina se eka likipititilanne sai laittamaan nastat alle. Kyllähän ne katurenkaat maasturissa rampauttaa auton, jolla muuten olisi kykyä mennä vaikka metsään...


    • Mastomies

      Nastarenkaat myös maasturiin talveksi

    • Ruiseri

      BFG All Terrainit on ollut sekä Defenderissä, Pathfinderissä että Land Cruiserissa. Tosin sen verran isoja kokoja että helposti on pystynyt ajamaan 120000 km ja vielä pintaa jäljellä jotain 4 mm. Ongelmaksi tulee pikemminkin kumin kovettuminen iän myötä jos ei aja hurjia kilometrimääriä vuodessa. Kokona nyt 265/75R17. Erinomaiset yleisrenkaat ja maantiellä yhtä hiljaiset kun mitkä tahansa katukumit vaikka ei ulkonäöstä uskoisi. Uudessa Ko2 versiossa renkaan sivuja on vahvistettu, räyhäkät kumit. Talvella kyllä alla on nastarenkaat, jotka nekään eivät kulu millään, seitsemäs talvi menossa ja näyttävät melkein uusilta. Rauhallisesti kun ajelee niin nastatkin säilyvät mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe