mutta nyt väittää nyt ihan muuta.
Vanhassa viestissään hän kertoo lapsikasteestaan:
------------------------------------------------
suoja laa
Kirjoittanut: Sim-son 20.5.2005 klo 21.15
Lapsikaste on kaunis mutta arvoton toimenpide. Saahan sylivauva siinä nimen, kuten minäkin joskus
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000008521966#22000000008521966
-----------------------------------------------
Jostain kumman syystä Eroe ja entinen Amos7 antaa ymmärtää lukuisissa viesteissään nykyisin että ei olisi lapsikastettu (kuten alla) vaikka joskus sen on mennyt möläyttämään.
------------------------------------------------
Kasteesta kastaja22
Kirjoittanut: Eroe 6.10.2008 klo 01.27
Ei ole kuin yksi kaste ja sillä kävin uskoontulon jälkeen.
Etkö sinä ole käynyt?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000038396285
Eroe on lapsikastettu
5
201
Vastaukset
- ollaan reiluja
Olet käsittänyt joko tahallisesti tai tahattomasti väärin. On vain yksi kaste tarkoittaa, ettei Eroe pidä aikoinaan saamaansa lapsikastetta raamatullisena kasteena.
Kukaan uskovana kastettu ei pidä joskus vanhempien suomaa ja kirkon antamaa lapsikastetta kasteena, vaan yleensä nimenantotilaisuutena.
Kyllä sinun Pe.ku pitäisi tietää tämä. Olet näköjään sen verran palstalle kirjoitellut. Älä etsi kaivamalla vikaa toisesta.minä kerroin tuosta eoen kasteesta vasta ensimmäisen kerran.
Eroe on se joka asiaa on kaivellut toisista kuten nytkin.
Minuakin hän on syyttänyt lapsikastetuksi noin muutaman kymmenen kertaa vaikka tuskin tietää asiasta mitään.- ollaan reiluja
Pe.ku kirjoitti:
minä kerroin tuosta eoen kasteesta vasta ensimmäisen kerran.
Eroe on se joka asiaa on kaivellut toisista kuten nytkin.
Minuakin hän on syyttänyt lapsikastetuksi noin muutaman kymmenen kertaa vaikka tuskin tietää asiasta mitään.En ole mielestäni käsittänyt väärin. Ei pitäisi puuttua toisten välisiin asioihin, mutta kun sinä ilmiselvästi yritit osoittaa, että Eroe (ja muut nicknamensa) on antanut väärää tietoa kasteistaan, niin halusin korjata käsitystäsi.
Esittämiesi Eroen tekstien perusteella ei voi tehdä johtopäätöstä väärän tiedon antamisesta.
Helluntailaiset eivät pidä lapsikastetta kasteena, joten Eroekin on mielestään kastettu vain kerran - uskovien kasteella.
Sinun ja Eroen kaivelut ja syytökset kasteistanne saatte pitää omananne.
Itse olen jo jättänyt opit kasteista yms. enkä halua niistä kiistellä. En myöskään syyttele ketään. Kaste on kallis asia. Niin kallis, etten ryhdy rakentamaan riitaa omastani enkä muiden kasteista.
* Miten sinä voitkin kaikki asiat päätellä kierolla tavallasi, ei kukaan toinen tälläkään palstalla ajattele niin kuin sinä ajattelet!
* "Ei ole kuin yksi kaste ja sillä kävin uskoontulon jälkeen.
Etkö sinä ole käynyt?"
* Miten voit liittää tuohon lapsikasteen? Eroehan nimenomaan todistaa, että on vain yksi kaste, ja sillä kasteella hän oli kun tuli uskoon. Olisiko pitänyt sanoa, että vauvana olin kyllä vauvakasteella, hänhän olisi valehdellut!
* Ei Eroe ollut vauvakasteella, omasta tahdostaan.
* Hän ei koskaan ole itse mennyt vauvakasteelle, mutta venhemmiltaan kuullut, että on ns. kastettu ristiäisissä. Ja tämänkin hän antaa selvästi ymmärtää, että se ei ole mikään kaste.
* Minäkin olen vauvakasteen saanut, enkä takuulla muista asiasta pätkän vertaa.
* Mutta kun tulin uskoon, sain mennä kasteelle, joka on ainut oikea uskovien upotus kaste.
* Enkä koskaan myönnä, että minut olisi kaksikertaa kastettu. Ei takuulla ole kuin kerran, uskovien kasteella Lapuan helluntaiseurakunnan rukoushuoneella helmikuun 14 päivä, vuonna 1952. En ole kastettu ennen enkä jälkeen tuon ainoan kasteen, joka on myös raamatullinen, apostolinen kaste Kristukseen!
* Sen mitä vanhempani on minulle tehnyt kun en ole vielä mitään asioita käsittänyt, enkä myöskään jotain vauvakastetta, niin siitä en minä ole vastuussa, eikä sitä ole taivaassakaan noteerattu yhtään miksikään. No, sainhan nimen, ja on se ulkonaisesti kaunis tilaisuus, mutta muuta merkitystä sillä ei olekkaan.- "Mohikaani_27"
Mikä Teidät saa olettamaan, että Lapualla vuonna 1952 saamanne kaste noteerataan taivaassa arvostetummaksi kuin vaunana vanhempienne toimeksiannosta saatu kaste?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041056
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt581015Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103581Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto90577- 78551
- 53537
- 39528