Aloitin Diane Novat reilu viikko sitten, ja vaikutukset mielialaan on olleet melko voimakkaita. Mikään ei kiinnosta, enkä jaksaisi mitään. Kerran tai pari päivässä saan jonkun raivokohtauksen tai muuten vaan joku ärsyttää suunnattomasti (toisen ihmisen puhuminen, tiskivuori tms.). Tuntuu etten ole yhtään oma itteni, varsinkin toi jatkuva saamattomuus ja "tylsyys" ärsyttää ku pitäis kuitenki hoitaa se tuhat ja yksi asiaa...
Iltaisin on välillä sellanen olo, että koko elämä on yhtä tylsää ja tappavaa ja turhaa jne.
Lisäksi vanhat kipeät muistot (vuosien takaiset) palautuu mieleen vähän väliä ja saa masentumaan entistä enemmän.
En tiedä, voisko syksyllä olla osuutta asiaan mutta epäilen, koska tämä kaikki alkoi vasta kun alotin pillerit (mulla ei oo mitään kaamosmasennusta ollu ennnenkään).
Onko kellään ollut näin voimakkaita vaikutuksia aluksi niin että ne olisi helpottanut jossain vaiheessa? En tiiä pitäisikö heittää noi menemään vai syödä se 3kk ainakin, jotenkin kun epäilyttää että voiko nää oireet loppuakkaan kun nyt jo näin voimakkaat.
Periaatteessa noita olis pakko syödä hormonitoiminnan vuoksi (matalahormonisemmat ei käy).
Jotain vinkkejä näiden mielialojen tasoittamiseen kaipaisin myös, jos jatkan näiden syömistä...
mielialat + e-pillerit
7
587
Vastaukset
- Emkei
Aloitit pillerit vasta viikko sitten, joten kannattaa vähän kattella että hormonitoiminta tasaantuu.
Muutoin voi kattoo merkin vaihtamista...
Ite oon syöny samaa merkkiä (Yasmin) pitemmän aikaa ja kyllä tuntuu, että mieliala on turhan apea. Olen miettinyt pillereiden lopettamista, kun tuntuu että masennun turhista ja suutun herkästi mutta eipä voi lopettaa kun ei ole muita yhtä tehokkaita ehkäisykeinoja... Inhottavinta on, kun huonosta mielialasta ei meinaa päästä eroon sitten millään vaikka kuinka ajattelisi että ei tässä nyt ole mitään järkeä ja kyse on vaan pillereiden aiheuttamasta olosta...
Tsemppiä - Yksi vain
Saamattomuus ja tietynlainen tylsistyminen olivat ainakin minulla pillereiden sivuvaikutuksena. Mikään ei tuntuntu miltään...
- sovi kaikille
Merkin vaihto saattaa joillakin auttaa, tosin olet vasta niin vähän aikaa käyttänyt tuota merkkiä.. Itse käytin tyytyväisenä kolme vuotta yasmin-pillereitä kunnes ikävät sivuvaikutukset alkoivat näkyä, masennus ja käsittämättömät raivokohtaukset mikään ei vaan tuntunut miltään. Ajattelin että nuo menee ohi mutta useamman kuukauden jälkeen päätin lopettaa pillerit. Olen huomattavasti rauhallisempi nyt kun lopetin pillerit enkä enää tulevaisuudessa halua niitä käyttää.
- sattuu...
Huhuh...no nuo Diane Novat on aika voimakkaat muutenkin, että en ihmettele. Mulle nuo ei tulis missään nimessä kysymykseen, sillä voivat nostaa verenpainetta, ja siitä oon kärsinyt jo ihan tarpeeks.
Jos kolmen kuun aikana ei nuo oireet häviä, niin kannattaisi ehkä harkita jotain miedompaa merkkiä, kuten Yasmin.
Itse olen 7 vuotta syönyt Yasmineita, eikä mitään sivuvaikutuksia tai oireita ole koskaan tullut. - Hulluks tulossa
yasminea, ja se ei aiheuttanut mielialaan mitään muutoksia, mutta ei sitten toiminut muista syistä. Mulla estrogeenitaso on alhainen mikä on aiheuttanut aknea ja hirutismia. Siksi sain nämä diane novat nyt.
Tekisi mieli kyllä jättää tämä kokeilu tähän ja jatkaa noita Yasmineja, voinkohan aloittaa ne suoraan tältä seisomalta, eli ottaisin huomenna Yasminen ja jatkaisin niillä eteenpäin? Taukoja en pidä anemian vuoksi ollenkaan.
Mulla on siis näköjään nämä oireet silloin, kun estrogeenitaso on joko liian alhaalla tai ylhäällä. Mistähän sen kultaisen keskitien tietäisi jolloin kaikki olisi normaalisiti. - perkeleen pillerit!
Ihan kuin MUN suusta...just toi pirun "mikään ei tunnu miltään" -olo...!
Turta, saamaton, zombiemainen olo (oli mullakin kun söin pillereitä), vaikka oli ne "tuhat ja yksi asiaa hoidettavana"...!
Vitutti, väsytti, turvotti, kaivelin myöskin vanhoja angsteja esille ja kehitin uusia, jne...!
Niinjoo, EN enää syö pillereitä. Kahta merkkiä ehdin kokeilla tauon jälkeen ja totesin, että saan MOLEMMISTA inhottavia sivuvaikutuksia!- Tuntuu etta paa sekoaa
kun jatkuvasti olen vaan vihainen, kiukkuinen ja vittuuntunut. Kaikki asiat ottaa paahan, ja riita pitaa saada aikaiseksi akikesta. Mikaan ei huvita ja tuntuu, etta kaikki vaan on nyt yhta ylamakea. Olen syonyt pillereita maaliskuun alusta asti, enka mielestani karsinyt oireista heti...tuntuu, etta viimeisen kuukauden aikana nama on ilmenneet. Alkaa vaan jo haitata muitakin tama pahantuulisuus. Toisten pienikin snaominen, aiheuttaa avltavan vihaisuuden ja kiukuttelun tunteen ja itku on herkemmassa kuin koskaan ennen. En kylla aikaisemmin ollut tallainen vollottava ja kiukutteleva ihminen. Pitaako lopettaa pillereitten syonti vai tasottuukohan naa oireet tasta?? Thanks for help!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634