KEFEXIN 750MG

KEFEKSIINI

kiinnostaisi tietää millaisilla annostuksilla teille on määrätty kefexin nimistä antibioottia ja millaisiin vaivoihin, olen kiinnostunut lääkkeen maksimi annostuksesta vuorokaudessa.

128

111622

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä rohtoa

      kaksi tablettia vuorokaudesssa kefexin 750 mg on määrätty keuhkoputkentulehdukseen ja korvatulehdukseen, lääkettä käytetään myös virtsatietulehduksiin. Lisäksi olen saanut kyseistä lääkettä suoraan suoneen viime syksynä, kun mula oli joku bakteeri veressä. Huomennan otan kefexiniä aamulla ennen hammaslääkäriin menoa endokardiitin ehkäisyyn. Mutta se on eri annostuskella.

    • koke-mus

      Ihotulehdukseen olen saanut, 3 x 750mg päivässä, ja jopa 8 x 500 g päivässä. Antibioottihan tuo vain on...

      • kuralla

        juu, onhan se vaan antibiootti, mutta mulla ainakin oon niin pahat vatsaoireet että mietin tässä jättäisinkö kuurin kesken. Olen syönyt sitä jo viikon, mutta vielä olisi pari päivää jäljellä. En vain ole pystynyt syömään viikkoon kunnolla, sillä lääke vetää vatsan löysäksi. Alkaa olemaan aika heikko olo... maitohappobakteereista ei ole mitään apua!


      • Jalka kukkii
        kuralla kirjoitti:

        juu, onhan se vaan antibiootti, mutta mulla ainakin oon niin pahat vatsaoireet että mietin tässä jättäisinkö kuurin kesken. Olen syönyt sitä jo viikon, mutta vielä olisi pari päivää jäljellä. En vain ole pystynyt syömään viikkoon kunnolla, sillä lääke vetää vatsan löysäksi. Alkaa olemaan aika heikko olo... maitohappobakteereista ei ole mitään apua!

        Ihmettelen sikäli että olen saanut tätä Kefex 750 Ruusun hoitoon tosin heikoin tuloksi ei alkanut tehoamaan


      • yökukkuja30
        kuralla kirjoitti:

        juu, onhan se vaan antibiootti, mutta mulla ainakin oon niin pahat vatsaoireet että mietin tässä jättäisinkö kuurin kesken. Olen syönyt sitä jo viikon, mutta vielä olisi pari päivää jäljellä. En vain ole pystynyt syömään viikkoon kunnolla, sillä lääke vetää vatsan löysäksi. Alkaa olemaan aika heikko olo... maitohappobakteereista ei ole mitään apua!

        Tahtoo olla aika monella noissa antibiooteissa se paska puoli, mulla teki yks toinen sellaist oireet että oksat pois, ois voinu kuolla, mut lääke oli ihan eri antibiootti. just noihin iho ja keuhko/kurkku tulehduksiin niitä mulle on määrätty ja aamuin illoin, e ne maitohappob. autakkaan, sun pitää sanoo lääkärille ni se antaavaikka nexiumia, se ainakin mun mahaa suojas antibiootin vaivoilta.


      • pallo4435
        kuralla kirjoitti:

        juu, onhan se vaan antibiootti, mutta mulla ainakin oon niin pahat vatsaoireet että mietin tässä jättäisinkö kuurin kesken. Olen syönyt sitä jo viikon, mutta vielä olisi pari päivää jäljellä. En vain ole pystynyt syömään viikkoon kunnolla, sillä lääke vetää vatsan löysäksi. Alkaa olemaan aika heikko olo... maitohappobakteereista ei ole mitään apua!

        Kannattaa syödä jotain muuta kuin apteekin probiootteja. Tehokkaita probioottivalmisteita kyllä löytyy.

        Itselle kefexin kuuri (7 päivää - olisi ehkä pitänyt syödä pidempään) aiheutti lopettamisen jälkeen lievän kuumeisen olon, kurkku kipua, ja lievää ripulia. Saa nähdä jäävätkö ne ainoiksi oireiksi. Antibiootteja ei todellakaan kannata alkaa syömään mihinkään pikkuvaivaan - kuten ei muitakaan lääkkeitä.


      • Kalansuomutauti

        Mulle määrättiin 2 x 1 tabl. Kefexin 750 mg päivässä leikkaushaavojen tulehdukseen. Ongelmana on, että jalkasilsa/psori alkoi pahentua kuurin aikana. Voiko samaan aikaan levittää Canestenia jalkoihin? Kutina on ihan mahdoton jaloissa, eikä tunnu nuo sienilääkkeet auttavan vaan iho kesii kuin käärmeellä. Haavapumppu smith&nephew imee tulehtuneesta haavasta pöpöjä alipaineella viikon verran. Voi tätä kurjuutta.


      • Apua vai ei?
        Jalka kukkii kirjoitti:

        Ihmettelen sikäli että olen saanut tätä Kefex 750 Ruusun hoitoon tosin heikoin tuloksi ei alkanut tehoamaan

        Ei tosiaan tehoa ruusuun kovin helposti tämä lääke.En tiedä tehoaako ruusuun mikään muukaa sen paremmin.Vois sanoa elämän olevan helvettiä jos saa ruusun, esim.jalkaterään.Paikkaan jossa joudut pitämään kenkää jos aiot liikkua, ulkosalla.
        Kyseinen lääke tekee ruusun lisäksi myös uupuneen olon ja vie kunnon tosi huonoksi.
        Makuaisti häiriintyy ja päätä särkee.Miettii onko lääkkeestä enemmän haittaa kuin hyötyä.
        Koska sen parantava vaikutus on näin hidasta.


      • Putte-Ilmari
        Jalka kukkii kirjoitti:

        Ihmettelen sikäli että olen saanut tätä Kefex 750 Ruusun hoitoon tosin heikoin tuloksi ei alkanut tehoamaan

        Usein tulee ns. antibioottiripulia. Siidhen auttaa esim. Precosa-tbletit.
        Apteekissa daamit neuvovat asiassa.


      • Anonyymi
        Putte-Ilmari kirjoitti:

        Usein tulee ns. antibioottiripulia. Siidhen auttaa esim. Precosa-tbletit.
        Apteekissa daamit neuvovat asiassa.

        Söin 11 pv tuli antibioottiripuli eilen näkyi vähän verta suolesta lopetin kuurin heti


      • Anonyymi
        Jalka kukkii kirjoitti:

        Ihmettelen sikäli että olen saanut tätä Kefex 750 Ruusun hoitoon tosin heikoin tuloksi ei alkanut tehoamaan

        olen saanut kefexin 500mg ruusun hoiitoon,mutta nyt syötyäni puolet en huomaa mitään vaikutusta.Milloin sen pitäisi vaikuttaa?


    • _ellu

      Ite olen syönyt kefexin 750mg milloin mihinkin keuhkoputkentulehdukseen, viersarakontulehdukseen ja ei ole mulle tehonnut! No Tänään on kaiken huippu sama kefexin 750mg määrätään minulle erittäin pahalaatuiseen angiinaan vo vittujen vittu suoraan jos ilmasee..!!

      • hhhhhhhhhh

        et maininnut lekurille ettet halua Kefexiniä??????????


    • paha maha

      Minulle määrätty 500 mg Kefexin yhdessä 400 mg Trikozolin kanssa tulehtuneen divertikkelin hoitoon.

    • limainen

      Minulle määrättiin Kefeksin 750 mg lisääntyneeseen liman eritykseen ja tulehdukseen. Lääke tai annostus eim ole minulle hyvät. Tuntuu siltä, että obstruktio ja yskä vain lisääntyvät.

    • sh

      Jos antibiootti aiheuttaa vatsavaivoja, kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin ja pyytää jotain toista antibioottia. Eri antibiootit vaikuttavat erilailla eri ihmisille. Toinen antibiootti aiheuttaa vatsavaivoja toiselle ja toinen toiselle.

    • duukeson

      mulle on määrätty ihohaavoihin kefexiniä, ja teille sitä on määrätty keuhkoputkentulehduksiin? Aika moneen vaivaan sitä ilmeisesti määrätään...

      • gfnnf

        MITÄ KEFEXIN ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN:

        Kefaleksiini on kefalosporiinien ryhmään kuuluva antibiootti, jota käytetään monenlaisiin bakteerien aiheuttamiin tulehduksiin. Tavallisimmin sitä käytetään äkillisen virtsatie-, hengitystie- tai ihotulehduksen hoitoon.

        Lääkäri on voinut määrätä tämän lääkkeen myös muun sairauden hoitoon kuin mitä tässä selosteessa on mainittu.


    • 15+20

      Lienee tarpeen valaista monia kirjoittajia että antibiootin valinta ei perustu itse tautiin vaan siihen, mikä on oletettu taudinaiheuttaja (ts. minkä tyyppinen bakteeri on kysymyksessä). Kefexin on sattumoisin erittäin laajakirjoinen antibiootti joten sillä on käyttöä esim. iho-, korva- ja poskiontelotulehduksissa. Toinen yleinen antibiootti penisilliini tehoaa osittain samoihin ja osittain eri bakteereihin kuin Kefexin, joten käyttöaiheet eivät mene täysin 1:1.Kuitenkin Kefexin on ns. ensilinjan antibiootti penisilliinin ohella, eli tehokkaammat antibiootit säästetään tilanteisiin joissa nämä eivät tehoa.

      • Ei me olla rottia!

        Naurettavaa, olen kefexinkuurilla iho ja virtsatietulehduksen vuoksi.Mutta kuurin aikana minulla iski korvasärky ja poskiontelotulehdus, johon kyseinen myrkky ei tepsi pätkääkään.Pitäisiköhän lääketehtaiden hieman tarkistaa näitä lääkkeitään.Ja seurata enemmän ja kuunnella myös näitä käyttäjien kokemuksia.Eikä luottaa vain niihin eläinkokeisiin.


      • Anonyymi
        Ei me olla rottia! kirjoitti:

        Naurettavaa, olen kefexinkuurilla iho ja virtsatietulehduksen vuoksi.Mutta kuurin aikana minulla iski korvasärky ja poskiontelotulehdus, johon kyseinen myrkky ei tepsi pätkääkään.Pitäisiköhän lääketehtaiden hieman tarkistaa näitä lääkkeitään.Ja seurata enemmän ja kuunnella myös näitä käyttäjien kokemuksia.Eikä luottaa vain niihin eläinkokeisiin.

        No voi elämän kevät 😣 korvasärky ja poskiontelotulehdus ovat luultavimmin viruksen aiheuttamia, niihin ei mikään antibiootti pure. Tai bakteeri, joka on eri kuin vti:ssa ja kefalosporiinille resistenssi.


    • keuhkis

      minulle määrätty Kefexin 750 mg. Keuhkokuumeeseen ja auttanut ihan hyvin. Ensin määrättiin Amorion 750 mg ja siitä ei ollut mihinkään, että on toi Kefexin ainakin mulla toiminu ihan hyvin.

    • kurkku

      Mulle määrättiin Kefexin 750mg kurkkupaiseeseen. Se puhkaistiin seuraavana päivänä kuurin saannista ja käskettiin jatkamaan kuuria. Tällä heltkellä tuntuisi helpottavan. Ekana päivänä piti ottaa 2 tablettia muutaman kerran päiväs ja sen jälkeen 1 tabletti 3 kertaa päivässä. Lisäksi sain burana 600mg tulehduskipulääkkeitä. Minulle ei ainakaan ole tullut mitään vatsavaivoja. :)

    • asd

      raparipuli

    • HUH!HUH!

      Viikonloppu meni ensiavussa. 1 tbl 750mg Kefexiniä nielutulehdukseen
      ja tuli RAJU ANAFYLAKTINEN shokki.
      Alkoi kutiavalla nokkosrokolla päänahasta jalkoihin.
      Helpotti antihistamiinilla, mutta 18h jälkeen kurkku liimautui umpeen,
      henki ei kulkenut enkä pystynyt puhumaan.
      Heti 112, jos epäilette tällaista.
      Nyt on epipen aina mukana.

    • miksi ei kerrota

      tiedättekö myös että se nostaa verensokeria... jos vielä on ohessa kortisoni niin kannattaa hieman seurailla verensokeri arvojaan... on hiukka vaarallinen juttu ja terkkarilekuri ei mitään asiasta puhunut... huomasin kun vesi alkoi maistua makeahkolta, taitaa olla pakko lopettaa.

      • Lekuri1

        Ei se antibiootti sitä sokeria nosta, vaan itse tulehdus. Tulehdustaudeissa kehon kudosten insuliiniherkkyys huononee ja näkyy siten väliaikaisesti kohonneina sokeripitoisuuksina. Ei syytä huoleen.


    • atoopikko

      Itselleni määrättiin äskettäin ihotautilääkärin toimesta kyseistä lääkettä 2x750mg vuorokaudessa atooppisen ihottuman ärhäkkään tulehdukseen yhdessä kortisonitablettien (Prednisolon) kanssa. Vastaavanlainen lääkitys on jo ollut kahdesti viimeisen vuoden sisään eikä ole esiintynyt ongelmia.

    • kefex

      Monet eivät ymmärrä,että kannattaa ottaa lääke ruokailun yhteydessä.Se helpottaa ettei tule vatsavaivoja.
      Maitoa ei kannata juoda myöskään kun ottaa tabletteja,estää lääkkeen imeytymistä ja paraminen viivästyy.
      Maitohappobakteeri tabletteja tulisi syödä aina kuurin yhteydessä tai heti sen jälkeen.

    • pallikaula

      Minulle määrättiin kefexin 750mg 2xpv "kokeilumielessä",josko olisi kuitenkin tulehdus.Pikanielutesti negatiivinen,mononukleoositesti nega myös.Rauhaset kaulalla hieman pienentyneet,mutta edelleen tallella.Viisi päivää kuuria mennyt ja yskin edelleen,kuumeen tuo lääke on vienyt.
      Suussa tuntuu siltä kun siellä olisi "sammasta",onko muilla ollut tällasta tuntemusta?
      Vatsa toiminut normaalisti.
      Minulla on sellainen tunne,että kun kuuri loppuu..kaikki oireet palaa ja tuplana :(

    • Ilmars

      Minulle määrättiin 10 päivän kuuri Kefeksiniä yhdessä Trikozolin kanssa paksunsuolentulehduksen hoitoon. Kefeksiniä otan 2 kertaa päivässä ja Trikozolia kolmasti. Olen kuunnellut tarkkaan itseäni ja tuntuu siltä, että Kefeksin aiheuttaa mahavaivoja. Kuuri loppuu huomenna ja kerron lääkärille tuntemuksiani.

    • eräs sairas

      Kefexin on melkein ainoa antibiootti, mitä minä voin syödä. Mulle siitä ei oel koitunut mitään sivuvaikutuksia, ei ede mahavaivoja. Saan aina Kefexin-reseptin, jos tulee joku tulehdustauti. Monet muut antibiootit eivät käy yksiin muiden lääkkeitteni kanssa, ja esim. doxicyklinille olen allerginen.

    • jorma7

      saako kefexin 750 mg pillereiden kanssa ottaa alkoholia`?

      • eisaaeis

        Ei saa. Tätä painotettiin erityisen tarkasti itselleni.


      • Lääkärinkertomaa

        Kyllä voi ottaa. Kunhan muistaa ottaa lääkkeen ajallaan eikä oksenna lääkettä ulos.


    • tjaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      sain kefexin 2*750 mg viikon ajan kuurin ihopaiseeseen. Kysyin lääkäriltä alkoholista ja sano ettei haittaa. mulla on vatsa löysällä ja ajoittaista pahoinvointia niin ei kyl tee mieli ottaa alkoo

    • niinin1

      750mg ja 2 tablettia päivässä ,14päivän kuuri.
      sain korvatulehdukseen ja poskionteloon.
      yks lätkä syötynä ja toinen jäljellä.saa nähdä vaikuttaako kuume ei ainakaan ole mennyt ohi.
      eikä huimaus.

    • aldiyy

      500mg 3x päivässä viikon ajan mulle määrättiin imusolmukkeen tulehdukseen.. nyt kolmatta päivää syön ja haittavaikutuksina tullut ripulia, pahoinvointia ja vatsakipua (oksensin myös kerran). Taidanpa huomenna soittaa terveyskeskukseen josko tämän voisi saada vaihdettua johonkin toiseen..

    • oir

      Minulle määrättiin angiinaan,tullut toistuvasti.tulee kyllä koekaniinina olotila!

    • sukkajumala123

      Kun ei kukaan muu näköjään vastaa aloittajalle, niim mä voin sen tehdä vailka,ehkä pari vuotta myöhässä :)
      Maksimi annos on 4g vuorokaudessa, aikuiselle

    • ana-kaisa

      tikku sormessa ja varokuuriksi määrättiin 3 tabl/vrk viikonajan 500mg. Mulla ei ole vatsaoireita, mutta huimaus on astunut kuvioon, en tiedä johtuuko lääkkeestä vai mistä, mutta pari kertaa olen meinannut mennä nenälleni, ja pitkäkseen kun laitaa niin maailma pyörii kuin olisin 2 promillen humalassa. Viellä ylähengitystieinfektiotakin alkanut 2 päivää sitten pukkaamaan. mutta tiedä sitten mikä mistäkin johtuu.

    • esko

      3x750 vuorokaudessa tulehtuneeseen haavaan sormeen. Painoa lääkäri kyseli,sitä on 105kg. Paljonkin luulisi vaikuttavan annosmääriin.

      • Mattimyöhäinen

        Vähän myöhässä mut kuitenkin. Itselle määrättiin kanssa tuo 3x750, tosin kyllä mononukleoosiin. Ja sitä painoa on 57kg.


      • Äiti114

        Rinta tulehduksen 3x750/d 10pvää

        Aika hurjalta määrältä tuntuu. Noin 70kg


    • ruusun hoitoon

      Ruusun 2x500mg 3krt vuorokaudessa.
      Pää tuntuu ihme kevyeltä.
      Ihan kuin olisi ottanut pari olutta.

      • kandipaatti

        Oudon olosi tekee se ruusu eli vakava bakteeritulehdus, ei antibiootti.


      • njjkkjhj

    • kefexin 500 mg

      500 mg 1 tab\ 3 x pvä haavatulehdukseen viikon kuuri.. pää tosiaa tuntuu et leijuis pilvissä aiheuttaa myös väsymystä, nyt pari päivää syöny ja alkaa jo tottumaa elimistö lääkkeeseen..

      • Royha

        Mulla kefexin 750 mg pari kertaa päivässä on selvästi kuivattanut leikkaushaavojen tulehdusta, mutta on ripulia, jatkuvaa röhtäytystä, pieretystä ja närästystä ja kutinaa jaloissa. No ne kärsii, jos paranee tulehduksesta.


    • Vieraana täällä

      Sain 3 x 750 / vrk (paketissa 20 kpl) paiseisiin jotka sellaisissa paikoissa, että olisi hankala puhjetessa hoitaa. Ei ongelmia vatsan kanssa, kun ei saa ottaa tyhjään vatsaan.

      Nyt viidennen päivän jälkeen näyttää siltä, että saattavat jopa auttaa....

      • Vieraana täällä

        Eikä mtn muutakaan.... Siivouskaljaakin mennyt sivussa.... Alussa vaan suu kuivui.... Nyt nesteytys kai kohdallaan :)


    • kefexin

      Kefaleksiini tappaa bakteereita. Lääke tehoaa parhaiten, kun sitä on elimistössä tarpeeksi suuria pitoisuuksia riittävän pitkään. Tämän vuoksi kuuri kannattaa ottaa loppuun ja noudattaa annostusohjetta muutoinkin tarkkaan.

      • Epäilevä kuurilainen

        Kefexinkuurin aikana tuntee itsensä lähes yhtä sairaaksi, kuin sairauden kanssa johon sitä on määrätty.Sivuvaikutukset on inhottavia.Mitä pitempi kuuri, sen lässähtäneempi olo.Kun muistaisi edes millaista elämä oli ennen tämän lääkkeen syömistä.
        Ärsyttävän hidasvaikutteinen troppi, koska sitä määrätään usein todella pitkiä kuureja.Onkohan se ihan välttämätöntä syödä näitä näin kauan.Vai onko kyse jostakin lääketehtaan markkinointikikasta?


      • voiko luottaa
        Epäilevä kuurilainen kirjoitti:

        Kefexinkuurin aikana tuntee itsensä lähes yhtä sairaaksi, kuin sairauden kanssa johon sitä on määrätty.Sivuvaikutukset on inhottavia.Mitä pitempi kuuri, sen lässähtäneempi olo.Kun muistaisi edes millaista elämä oli ennen tämän lääkkeen syömistä.
        Ärsyttävän hidasvaikutteinen troppi, koska sitä määrätään usein todella pitkiä kuureja.Onkohan se ihan välttämätöntä syödä näitä näin kauan.Vai onko kyse jostakin lääketehtaan markkinointikikasta?

        Joo, kyllä olo on niin uupunut ja olo myös turvonnut Kefexin-kuurin aikna! Sain sitä hammastulehdukseen ja vielä on kuuria vähän jäljellä. Mistähän tämä turvotus oi johtua ja jäykkyys koko olemuksessa?
        Olen jo niin uupunut tähän hammasongelmaan, juurikanavat nyt auki, että pääse tulehdus pois (sanoi lääkäri), mutta puhtaanapito tosi ongelma (ruisku ja neula itsehoitona huuhteluun).
        Maha on ihan poltteessa ja ripulilla nyt viikon ollut, eli kuurin ajan.
        Huh, huh!


      • Lumelääkekö?
        Epäilevä kuurilainen kirjoitti:

        Kefexinkuurin aikana tuntee itsensä lähes yhtä sairaaksi, kuin sairauden kanssa johon sitä on määrätty.Sivuvaikutukset on inhottavia.Mitä pitempi kuuri, sen lässähtäneempi olo.Kun muistaisi edes millaista elämä oli ennen tämän lääkkeen syömistä.
        Ärsyttävän hidasvaikutteinen troppi, koska sitä määrätään usein todella pitkiä kuureja.Onkohan se ihan välttämätöntä syödä näitä näin kauan.Vai onko kyse jostakin lääketehtaan markkinointikikasta?

        Minulle tullut sama lääketehtaan markkinointikikka mieleen.Kuten "epäilevällä kuurilaisella"Lääkärit lahjottu, jonkunlaisessa salaliitossa kirjoittamaan joka vaivaan, tätä samaa kiduttavan hitaasti vaikuttavaa tehotonta lääkettä.
        Kuten tässä ketjussa mainittiin.Tehokkaampia antibiootteja säästellään siihen, ellei "kekkulikefexin" tehoa.Kun potilas on ostanut sitä, turhaan riittävästi kuurikuurin perään.
        Vasta kun tulet todella kipeäksi, lääkäri määrää nopeasti tepsivän ns."oikean" lääkkeen.
        Epäilemättä tälläiset, hitaasti, jos lainkaan tehoavat antibiootit on tuottoisia lääketehtaille, mutta potillaalle ne ei ole hyväksi.Kaikenlaisia kamalia sivuvaikutuksia on minullakin, kuumeisesta olosta, kovaan päänsärkyyn ja pahoinvointiin.Mutta jalassa mätivä haava ei vaan ala paranemaan.Ei tehonnut edes suoraan suoneen pistettynä.
        Tuottoisa lääke todella, kun sen sivuvaikutuksiinkin voidaan määrätä ostamaan eri lääkettä.Esim.panadolia.Tuntuu, ettei ole olemassa enää mitään muuta antibioottia, kuin kefexin.Sitä määrätään lähes joka vaivaan ja kaikille.
        Kun koetat kieltäytyä tästä lääkkeestä.Lääkärit suosittelee vain kärsivällisyyttä.
        Minulla kärsivällisyys loppuu ihan just ja pilipalilääkkeen laitan roskiin.
        Lääke vaikuttaa sellaiselta myrkyltä.Miksi söisin lääkettä, tullakseni kipeämmäksi, mitä olin, ennen sen ottamista?


      • resistantti
        Lumelääkekö? kirjoitti:

        Minulle tullut sama lääketehtaan markkinointikikka mieleen.Kuten "epäilevällä kuurilaisella"Lääkärit lahjottu, jonkunlaisessa salaliitossa kirjoittamaan joka vaivaan, tätä samaa kiduttavan hitaasti vaikuttavaa tehotonta lääkettä.
        Kuten tässä ketjussa mainittiin.Tehokkaampia antibiootteja säästellään siihen, ellei "kekkulikefexin" tehoa.Kun potilas on ostanut sitä, turhaan riittävästi kuurikuurin perään.
        Vasta kun tulet todella kipeäksi, lääkäri määrää nopeasti tepsivän ns."oikean" lääkkeen.
        Epäilemättä tälläiset, hitaasti, jos lainkaan tehoavat antibiootit on tuottoisia lääketehtaille, mutta potillaalle ne ei ole hyväksi.Kaikenlaisia kamalia sivuvaikutuksia on minullakin, kuumeisesta olosta, kovaan päänsärkyyn ja pahoinvointiin.Mutta jalassa mätivä haava ei vaan ala paranemaan.Ei tehonnut edes suoraan suoneen pistettynä.
        Tuottoisa lääke todella, kun sen sivuvaikutuksiinkin voidaan määrätä ostamaan eri lääkettä.Esim.panadolia.Tuntuu, ettei ole olemassa enää mitään muuta antibioottia, kuin kefexin.Sitä määrätään lähes joka vaivaan ja kaikille.
        Kun koetat kieltäytyä tästä lääkkeestä.Lääkärit suosittelee vain kärsivällisyyttä.
        Minulla kärsivällisyys loppuu ihan just ja pilipalilääkkeen laitan roskiin.
        Lääke vaikuttaa sellaiselta myrkyltä.Miksi söisin lääkettä, tullakseni kipeämmäksi, mitä olin, ennen sen ottamista?

        toivottavasti et lopettanut kuuria kesken, sillä aiheutat sen että tulet resistantikisi,eli mikään ei kohta tehoa.
        Itselle Kefeksin sopii hyvin ja toimii. Vaikutus toki alkaa hitaasti.. että paraneminen ei ala heti...


      • Anonyymi

        No itseasiassa se taudinaiheuttaja tulee resistentiksi ko. antibiootille, että kiitos vain. Ne pirulaiset muuten lisääntyvät ja muuntuvat ( ympäristön luomien puitteiden [kuten keskeytettyinä tehottomiksi jääneiden kuurien...] ohjaamana) nopeammin kuin käärmeöljyteollisuus edes voi kehittää uutta sumutusta! Turha sitten ulista, ettei löydy tehoja. (Jos mietit hetken, ymmärrät, miten pelaat tässä lääkefirmojen pussiin.) Syynä laskevalle teholle ovat kaltaisesi. Samaan koriin rokotusvastaisten kanssa. Ps. Minulla toimii mainiosti! Syön tosin antibiootteja vain äärimmäisen pakon edessä.


      • Anonyymi
        resistantti kirjoitti:

        toivottavasti et lopettanut kuuria kesken, sillä aiheutat sen että tulet resistantikisi,eli mikään ei kohta tehoa.
        Itselle Kefeksin sopii hyvin ja toimii. Vaikutus toki alkaa hitaasti.. että paraneminen ei ala heti...

        Kyllä kait se siinä vaiheessa on pakko keskeyttää kuuri, jos olo alkaa olla ihan sietämätön esimerkiksi vesiripulin tai muiden sivuoireiden vuoksi.
        Ja ennen kaikkea: jos tulee allergiaoireita, on kuuri lopetettava välittömästi ja hakeuduttava hoitoon.


      • Anonyymi
        voiko luottaa kirjoitti:

        Joo, kyllä olo on niin uupunut ja olo myös turvonnut Kefexin-kuurin aikna! Sain sitä hammastulehdukseen ja vielä on kuuria vähän jäljellä. Mistähän tämä turvotus oi johtua ja jäykkyys koko olemuksessa?
        Olen jo niin uupunut tähän hammasongelmaan, juurikanavat nyt auki, että pääse tulehdus pois (sanoi lääkäri), mutta puhtaanapito tosi ongelma (ruisku ja neula itsehoitona huuhteluun).
        Maha on ihan poltteessa ja ripulilla nyt viikon ollut, eli kuurin ajan.
        Huh, huh!

        Mulle se aiheuttaa outoja haju- ja makuaistimuksia, joilla ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Kiusallista mutta toivon mukaan sinänsä vaaratonta kunhan tepsii pääasiaan eli kurkkutulehdukseen.


    • ärsyyntynyt

      Mun on kyllä aika eriävä mielipide kyseisesti antibiootista. Penisilliinille allergisena ja raskaana olevana Kefexin nyt rupesi olemaan melkeinpä ainut vaihtoehto, mutta olen kyllä ennenkin syönyt kefexiniä ja vastaavia muiden antibioottien sijasta ja aina on toiminut. Kyllähän se on kiinni siitä mikä aiheuttaa tulehduksen ja KELLE aiheuttaa. Eihän tämä nyt kaikille sovikkaan eikä kaikille tehoa, mutta luojan kiitos minä olen onnekkaita joilla tämä toimii. Suotta valittaa täällä, kun kävelee sinne lekuriin ja pyytää toista antibioottia. Yksikään ihminen täällä ei ole oikea sanomaan pitäiskö kuuri lopettaa yms, vaan se lääkäri joka sen on myös määrännyt.

    • Älä ärsyynny

      Sinä voit pyytää onneksi toista lääkettä sopimattoman lääkkeen sijaan, jos olet allerginen tälle lääkkeelle, tai penisiliinille?Mutta, ajattelehan, ellei kumpikaan sopisi sinulle.Mitä sinä sitten pyydät, tai miten toimit?Oletko kenties ilman?
      Muutkin kuin sinä voivat olla allergisia.Jopa useammille lääkkeille, ei vain yhdelle.
      Älä koe valittamisena, älä ärsyynny siitä ellei kaikki lääkkeet käy kaikille.Joskus on todella vaikeaa löytää sopiva lääkitys.On ymmärrettävää jos lääke yliherkkyys poikii hieman valittamistakin.Sairaus joihin lääke on määrätty.Lääkkeen sivuvaikutukset voivat olla joskus jopa pahempia, kuin itse sairaus.

    • iso korva

      Mulla kefexsin 750 3 kertaa vrk , korvalehden tulehdukseen. Aiheutti minullakin aluksi "leijumista", samana iltana alkoi myös kutina. Ihottuma on niin pientä syhyrää, etten ensin huomannut koko näppyjä. Nyt 4 päivää kuurin loppumisesta ja vieläkin kutittaa. Kutina on tosi inhottavaa polttavaa kutinaa. Maha oireita ei ole pahemmin ollut, alkuun vähän nipisteli. Korvanlehti ei aivan kokonaan ole parantunut.

    • Mustaruusu1

      Mulla todettiin ruusu nilkassa toukokuussa 2013, olin tosi kipee. Kefexin 500 mg annettiin ja paranin nopeesti tai luulin paranevani. Kun kuuri loppui, nousi kuume ja aina uusi kuuri. Tätä jatkui koko kesän. Nyt viime syksynä, kun piti pistää saappaat jalkaan jalka turposi eikä mistään muusta tietoakaan kun lyhytvartisista saapikkaista. Viimeksi Tapaninpäivänä kuume nousi, nyt sain Kefexin 750 mg x 2 päivässä 3 kuukauden estolääkkeeksi. Jalka on parempi ja mun maha kestää kyllä, pientä huimausta silloin tällöin, mut tää kutina, ajattelin ensin että johtuu pakkasesta kun mulla on tosi kuiva iho. Onko teillä muilla siis ollut kutinaa? On tääkin, jalka parempaan päin mut koko kropassa kaamee kutina. Enkä usko et Kefexin mun jalkani parantaa, olen kuullut et on joku parempi antibiootti ruusua varten mut epäilen et tämä on lääkäreiden ja lääketehdaiden diili. Kirjoitin tänne silloin toukokuussa ja luulin että paranin mut hullummaksi tää aina menee. Onneksi hirvee turvotus on laskenut.

      • Minun hoitoni

        Alkutalvella 2013 Sain minäkin ruusun, jalkaterän alueelle.
        Ensiapupoliklinikalla sain heti ensin suoraan suoneen kefexsiiniä.
        Noin 2 viikkoa tiputusta jatkettiin kotioloissa.Kuumeilu ja kauhea aristus ja vihlova särky jalassa ei loppunut edes suoraan suoneen annetusta antibiootista huolimatta ensimmäisinä päivinä.
        Paranin tosi hitaasti ja tulehdusarvot tippuivat hitaasti.

        Tiputuksen jälkeen, kun tulehdusarvot olivat jo alle sadan, jatkoin hoitoa pitkällä kefexin tablettikuurilla n. 3 viikkoa.Tulehdusarvot saatiin normaaleiksi.
        Ruusu parani.Mutta jalan aristus ja turvotus ei ole hävinnyt vieläkään.
        Kefexinkuurin aikana olin huonovointinen ja ihan saamaton.Iho-oireita ei niinkään ollut.Ihoni kutisi uusiutuessaan, parantuessaan ruususta.
        Laajempi kutina voi johtua lääkeallergiasta.Sellaista minulla ei ollut.

        Minun ruusuani hoidettiin siis näin.Edelleen saan ruusun estolääkityksenä pendysin penisiliinipiikin kerran kuussa.
        Estolääkitystä jatketaan ainakin muutaman vuoden ajan.Koska en enää ikinä halua takaisin tätä kauheaa sairautta!

        Turvotus ei meinaa lähteä ruusun runtelemasta jalasta kai koskaan lopullisesti. Aristusta ja kipua aiheutuu jalkineiden käytöstä.Kaikki jalkineet puristaa turvonnutta jalkaterää.Vain kylmähauteista on apua tähän turvotukseen.
        Joskus jopa löysätkin sukat alkaa tuntua kiristäviltä.Ruusunruntelemaa jalkaterää ei myöskään auta iskeä mihinkään, se kohta on yhä vaan erittäin kosketusarka.
        Ruusu jättää monelle ikävät muistot itsestään.


      • kandipaatti
        Minun hoitoni kirjoitti:

        Alkutalvella 2013 Sain minäkin ruusun, jalkaterän alueelle.
        Ensiapupoliklinikalla sain heti ensin suoraan suoneen kefexsiiniä.
        Noin 2 viikkoa tiputusta jatkettiin kotioloissa.Kuumeilu ja kauhea aristus ja vihlova särky jalassa ei loppunut edes suoraan suoneen annetusta antibiootista huolimatta ensimmäisinä päivinä.
        Paranin tosi hitaasti ja tulehdusarvot tippuivat hitaasti.

        Tiputuksen jälkeen, kun tulehdusarvot olivat jo alle sadan, jatkoin hoitoa pitkällä kefexin tablettikuurilla n. 3 viikkoa.Tulehdusarvot saatiin normaaleiksi.
        Ruusu parani.Mutta jalan aristus ja turvotus ei ole hävinnyt vieläkään.
        Kefexinkuurin aikana olin huonovointinen ja ihan saamaton.Iho-oireita ei niinkään ollut.Ihoni kutisi uusiutuessaan, parantuessaan ruususta.
        Laajempi kutina voi johtua lääkeallergiasta.Sellaista minulla ei ollut.

        Minun ruusuani hoidettiin siis näin.Edelleen saan ruusun estolääkityksenä pendysin penisiliinipiikin kerran kuussa.
        Estolääkitystä jatketaan ainakin muutaman vuoden ajan.Koska en enää ikinä halua takaisin tätä kauheaa sairautta!

        Turvotus ei meinaa lähteä ruusun runtelemasta jalasta kai koskaan lopullisesti. Aristusta ja kipua aiheutuu jalkineiden käytöstä.Kaikki jalkineet puristaa turvonnutta jalkaterää.Vain kylmähauteista on apua tähän turvotukseen.
        Joskus jopa löysätkin sukat alkaa tuntua kiristäviltä.Ruusunruntelemaa jalkaterää ei myöskään auta iskeä mihinkään, se kohta on yhä vaan erittäin kosketusarka.
        Ruusu jättää monelle ikävät muistot itsestään.

        Et saanut suoneet Kefexinia (Kefaleksiini) vaan kefuroksiimia (Zinacef, Cefuroxime).

        Ruususi on hoidettu oikein. Pelkällä suun kautta otettavalla antibiootilla ei pitäisi suositustenkaan mukaan koskaan ruusua hoitaa, vaan potilas sairaalaan pötkölleen (lepo on tärkeää ettei kehity jälkiturvotuksia) ja antibioottia jonkin aikaa suoraan suoneen.


      • Minun hoitoni kirjoitti:

        Alkutalvella 2013 Sain minäkin ruusun, jalkaterän alueelle.
        Ensiapupoliklinikalla sain heti ensin suoraan suoneen kefexsiiniä.
        Noin 2 viikkoa tiputusta jatkettiin kotioloissa.Kuumeilu ja kauhea aristus ja vihlova särky jalassa ei loppunut edes suoraan suoneen annetusta antibiootista huolimatta ensimmäisinä päivinä.
        Paranin tosi hitaasti ja tulehdusarvot tippuivat hitaasti.

        Tiputuksen jälkeen, kun tulehdusarvot olivat jo alle sadan, jatkoin hoitoa pitkällä kefexin tablettikuurilla n. 3 viikkoa.Tulehdusarvot saatiin normaaleiksi.
        Ruusu parani.Mutta jalan aristus ja turvotus ei ole hävinnyt vieläkään.
        Kefexinkuurin aikana olin huonovointinen ja ihan saamaton.Iho-oireita ei niinkään ollut.Ihoni kutisi uusiutuessaan, parantuessaan ruususta.
        Laajempi kutina voi johtua lääkeallergiasta.Sellaista minulla ei ollut.

        Minun ruusuani hoidettiin siis näin.Edelleen saan ruusun estolääkityksenä pendysin penisiliinipiikin kerran kuussa.
        Estolääkitystä jatketaan ainakin muutaman vuoden ajan.Koska en enää ikinä halua takaisin tätä kauheaa sairautta!

        Turvotus ei meinaa lähteä ruusun runtelemasta jalasta kai koskaan lopullisesti. Aristusta ja kipua aiheutuu jalkineiden käytöstä.Kaikki jalkineet puristaa turvonnutta jalkaterää.Vain kylmähauteista on apua tähän turvotukseen.
        Joskus jopa löysätkin sukat alkaa tuntua kiristäviltä.Ruusunruntelemaa jalkaterää ei myöskään auta iskeä mihinkään, se kohta on yhä vaan erittäin kosketusarka.
        Ruusu jättää monelle ikävät muistot itsestään.

        Moi.. Ruusun hoitoon Ohje ..GUUKLETA . KANSAN PARANNUS RUUSUNHOITO löytyy Ristijärveläisen Vanha ohje juuttubista....


      • Tuottoisaa

        Mustaruusu.Homma alkaa näyttää entistäkin selvemmältä.Kun olen tutkinut ja kysellyt potilaiden kokemuksia kefexinistä.Meistä ko.lääkkeen käyttäjistä on joutunut ostamaan tätä tehotonta lääkettä melkoisia määriä.Muistan joskus saaneeni antibioottikuurin, jolla paraneminen alkoi jo seuraavana päivänä lääkkeen ottamisesta.
        Mutta tälläiset eivät ole tuottoisia lääkebisnekselle.


    • pallukkapää

      10pvn kuuri syöty jo pariviikkoa sitten, helvetilliset vatsakivut joka aamu.

    • Kannattaakohan???

      Onko kellän määrätty Kefexiniä kolmen päivän kuuria?

      Itse aloitin kuurin virtsatietulehdukseen jo ennenkuin koevastaus oli tullut koska vaikutti, että oireita kuitekin oli. Koevastauksessa ei merkittävää bakteerilöydöstä ollut, mutta lekosyyttitaso ja nitraatit oli koholla. Hoitaja ehdotti että viikon sijaan söisinkin vaan kolme päivää. Vähän epäilyttää tuo kolmen päivän kuuri kun lääke on kuitenkin määrätty viikoksi kaksi kertaa päivässä 750mg.

      • joojoopajoo

        Joo, tulehtuneeseen haavaan (2 asteen syvä palovamma) 3pv kuuri tolla annoksella.


      • juupajoopas
        joojoopajoo kirjoitti:

        Joo, tulehtuneeseen haavaan (2 asteen syvä palovamma) 3pv kuuri tolla annoksella.

        eiku 3x750 olikin annos


      • Raimo. Heinola
        juupajoopas kirjoitti:

        eiku 3x750 olikin annos

        Antoi liäkär veritulpan ehkäsyyn kefexiiniä. Sanoin, että selvähomma!


      • kandipaatti
        Raimo. Heinola kirjoitti:

        Antoi liäkär veritulpan ehkäsyyn kefexiiniä. Sanoin, että selvähomma!

        Kyseessä on antibiootti. Sillä ei voi ehkäistä veritulppaa.


      • darlandaa
        Raimo. Heinola kirjoitti:

        Antoi liäkär veritulpan ehkäsyyn kefexiiniä. Sanoin, että selvähomma!

        Oisko ollu kuitenki klexane?


    • no minä

      Angiinaan muistaakseni 500 mg 1 tabletti 3 kertaa päivässä. Mulla ainoat haitat väsymys (tosi lievä sellainen) ja määrittelemätön intiimialueen kutina. Söin kefexiniä ja 2 pv tulehdusarvo laski 94:stä kuuteen joten se on tosi hyvä lääke!

    • ToipilasS

      3x500mg/vrk, laajaan ihonalaisen tulehdukseen päänalueella

      • Mustaruusu3

        TYKSissä ihopolilla sanottiin ettei oo ruusu. Tukisukat vaan jalkaan, keskiviikkoiltana helvetillinen kipu silmänräpäyksessä samaan paikkaan eli vasempaan nilkkaan. Samalla alkoi kauhea horkka ja kuume nousi, eilen päivällä vielä 38. Onneks mulla on Kefeksinejä tallella. Tänään kuume laski. Jalka on sinipunainen sitä ei enää koskaan kehtaa näyttää kellekään eikä toi Kefeksin siihen pure. Maanantaina kai taas yhteys ihopolille. Eihän tää oo vasta kestänyt kuin vuoden. Nyt olin niin kipee etten kahtena päivänä päässyt ylös sängystä. Oon kirjoittanut tänne nikillä Mustaruusu ja Mustaruusu 2 ja ehkä nyt kolmas kun en oo rekisteröitynyt. Tää tauti ja hoito tekee hulluksi.


    • TarvitsenAurinkoa

      Hei, pitääkö auringonottoa välttää kefexin-kuurin aikana?

      • 100µg

        Pitää.

        Ota D-vitamiini purkista edelleen.


      • Anonyymi
        100µg kirjoitti:

        Pitää.

        Ota D-vitamiini purkista edelleen.

        Mistä tuollaista tietoa olet saanut? Ei missään pakkausohjeessa tällaista lue, eikä lääkärikään varoittanut.


    • Kaktus111

      Minulle määrättiin yli maksimiannoksen yli 10 päivää kestävä kuuri! Vähän jännittää tuollaista kuuria aloittaa. Maitohappobakteereja ostin jo.

      Onko ketään syönyt isompaa annosta kefexiniä kuin 4g/vrk?

    • Sauli Pihatto

      Sain tänään Kefeksin 750 mg -kaksi tabletttia/ vrk poskiontelotulehdukseen. Lääke-esittelyssä ei mainittu sanallakaan poskionteloita. Luin yllä olevan keskustelun ja huomasin ettei kenellekään oltu määrätty mainittua lääkettä tähän tautiin. Oliko lääkäri ihan pihalla? En myöskään aiemmin ole kuullutkaan tästä lääkkeestä. Ehdin ottaa jo yhden tabletin

    • paskasuomi

      juu ei

      • samppa3

        Mulla oli Kefexin 750mg kolmesti päivässä 10 päivän ajan ja samalla Dalacin 300mg viiden päivän ajan. Sitä ennen sain vuorokauden ajan iv-antibiootteja Marian päivystyksessä. Ihoinfektio oli kyseessä. P.O. antibioottien aikana oli ripulia, oksentelua, pahoinvointia ja yhtenä päivänä meinas hengitystiet turvota umpeen ja jouduin ambulanssin soittaa. Noitten kuurien loputtua oli ripulia vielä neljän päivän ajan..


      • Suututtaa
        samppa3 kirjoitti:

        Mulla oli Kefexin 750mg kolmesti päivässä 10 päivän ajan ja samalla Dalacin 300mg viiden päivän ajan. Sitä ennen sain vuorokauden ajan iv-antibiootteja Marian päivystyksessä. Ihoinfektio oli kyseessä. P.O. antibioottien aikana oli ripulia, oksentelua, pahoinvointia ja yhtenä päivänä meinas hengitystiet turvota umpeen ja jouduin ambulanssin soittaa. Noitten kuurien loputtua oli ripulia vielä neljän päivän ajan..

        Kun saatte kefexiniä.Muistakaa ostaa samalla suuri kassillinen muitakin troppeja sivuvaikutusten hoitoon.Voiteita ja kipulääkkeitä ja lääkkeitä vatsanhoitoon.
        Luulisi ihmiset saavan nykylääketieteellä helpomminkin terveiksi.Kuin tehottomilla lääkekuureilla.


    • Pakkosyöttöä

      Kefexinillä enemmän haitallisia sivuvaikutuksia kuin parantavia ominaisuuksia.
      Tämä lääke pitäisi kokonaan poistaa ja tarjota tilalle, uusi toimivampi lääke.
      Mutta, kun me olemme lääketeollisuuden lypsylehmiä. Niin aivan sama, mitä tässä toivoo. Itse olen ilmoittanut, ettei kyseinen lääke sovi minulle. Sen ivuvaikutuksiin vedoten. Ei auta mitään. Tässä ei potilasta kuunnella, eikä uskota.
      Edelleen, laittoivat samaa lääkettä tiputuksessa ja pakoittavat syömään samaa lääkettä jatkossakin ruusunhoitoon. Muuta en saa.

      • hyvälääke

        tätä ei saa lääkettä ei saa poistaa on hyvä lääke, mutta kaikille ja kikkiin v aivoihin ei toimi kaikki lääkkeet, ja viruksiin ei toimi kikään, ja jos tulee vastuskyklyiseksi antibioteille ei auta mikään, siksi ei ilmanlääkärin lupaa pidä koskaan keskeyttää kuuria


    • jsx1

      "Minulle tullut sama lääketehtaan markkinointikikka mieleen.Kuten "epäilevällä kuurilaisella"Lääkärit lahjottu, jonkunlaisessa salaliitossa kirjoittamaan joka vaivaan, tätä samaa kiduttavan hitaasti vaikuttavaa tehotonta lääkettä.
      Kuten tässä ketjussa mainittiin.Tehokkaampia antibiootteja säästellään siihen, ellei "kekkulikefexin" tehoa.Kun potilas on ostanut sitä, turhaan riittävästi kuurikuurin perään.Vasta kun tulet todella kipeäksi, lääkäri määrää nopeasti tepsivän ns."oikean" lääkkeen."

      Salaliiton sijaan kyseessä on ilmiö nimeltä resistenssi. On kaikkien etu, että laajakirjoisimmat ja tehokkaimmat antibiootit säästetään henkeä uhkaavia infektioita varten. Mitä enemmän tiettyä antibioottia käytetään, sitä suurempi riski on, että bakteerit tulevat vastustuskykyisiksi antibiootille, jolloin ne eivät enää tehoa vaikeissa infektioissa. Myös kuurien kesken jättäminen pahentaa ongelmaa.

      "Paska kuuri. Ite olen syönyt kefexin 750mg milloin mihinkin keuhkoputkentulehdukseen, viersarakontulehdukseen ja ei ole mulle tehonnut!"

      Jos antibioottikuuri ei tehoa, syynä ei ole paska kuuri, vaan yleensä se, että infektio on virusten aiheuttama infektio (kuten mm. valtaosa keuhkoputkentulehduksista), jolloin antibiootti on täysin hyödytön. Toki hoidossa voi joskus tapahtua virheitäkin ja antibiootti olla väärin valittu, mutta virusinfektio on varmasti selvästi yleisin syy kuurin toimimattomuudelle.

      • Anonyymi

        Hah! 😁 Selvä trolli!


    • Käsittämätöntä

      Eikö labrakokein saada selvyys, onko potilaalla virus, vai bakteeri? Miksi lääkärit määräilee summassa lääkeitä ja pitää potilasta koekaniinina. Tyyliin, kokeile tätä, ellei tämä tepsi. Tule hakemaan uusi kokeiluun.

    • Kefexin kuuri alotettu pari päivää sitten ja olo kamala . Ripulia , oksettaa , huimaa , päätä särkee ja maha todella kipeä . Pitkällään silmät kiinni saattaa jotenkin olla liikkuminen ei tule kysymykseen ollenkaan .

    • jepjep4

      Minulle tuli Kefexin jälkeen runsaan viikon jälkeen kovaa ihn kuumotusta. Toisena antibiottina oli Flagyl. Kenellekään muulle tullut samoja oireita?

      • Miljoona ruusua

        Mulle tuli ruusu kasvoihin 2009, oireet olivat kuumottavat patit naamassa, crp ei vielä tällöin ollut koholla. Kunto romahti kun kukaan ei meinannut ottaa oireita vakavasti. Sit olikin 42 astetta kuumetta ja hengenlähtö lähellä - kuukauden sairaalareissu.
        Silloin ei auttanut lopulta muu kun suonensisäinen antibiootti 4 x vrk.

        Nyt sitten samantyyppisiä oireita, paitsi kohoumat/patit kämmenissä ja jalanpohjissa. Kuumottaa ja kutittaa.
        Sain kuurin kefexiniä, 3 x päivässä 7 päivän ajan.
        Olen allerginen penisiliinille ja amoksisilliinille joten paljon vaihtareita ei jää.
        Olo on ihan voimaton ja surkea. Kefexin on aina ennen auttanut paitsi nyt. Kuuri loppui, oireet ei.
        Doximyciniä en voi syödä koska olen raskaana.

        Huomenna jälleen yhteys lekuriin. Alkaa konstit ja voimat loppua. :(


    • yöks

      kefexin ja flagyn kohtu ja virtsarakon tulehdukseen 10pv kuuir 3tbl päivässä. Olo sekava välillä, väsynyt ja hutera, pahoinvointia. Nyt 7 tablettia syöty ehkä hiukan oireet joiden takia diagnoosi tehtiin on lieventyneet muttei hellittäneet.
      Koetan sinnitellä jospa lääkkeet auttaa tulehduksiin. olen ennenkin syönyt näitä ja kärsinyt sivuvaikutuksista. Mutta nehän loppuu kun kuuri loppuu. vielä 7pv..

    • maksmäärä

      Sain haavatulehdukseen 3x 750mg päivässä. Kipu ja kuumotus lähtivät päivässä, samoin punotus väheni. Mutta kuinkas nopeasti haavan punoitus poistuu kokonaan? Vai kestääkö pigmentin värin vaihtua pidempään? Kun ei ole aiemmin tulehtuneita haavoja ollut, niin ei ole kokemusta.

      • maksmäärä

        Vatsa taisi ärtyä kuurista, sillä kahvi ärsyttää entistä enemmän. Röyhtäilyttää enemmän ja lievää humalaa muistuttavaa pahaa/huimaavaa/outoa oloa - nimenomaan, jos on juonut kahvia ½-2 tuntia ennen.

        Täytynee pitää taukoa siitä ja ostaa maitohappobakteereita. Kuurin aikana vatsa oli ihan hyvävointinen.


    • jsx1

      "Minulle tuli Kefexin jälkeen runsaan viikon jälkeen kovaa ihn kuumotusta. Toisena antibiottina oli Flagyl."

      Pienikin määrä alkoholia Flagyl-kuurin aikana tai sen jälkeen saattaa aiheuttaa antabus-reaktion, jossa yhtenä oireena on voimakas ihon punoitus ja kuumotus. Monissa lääkevalmisteet sisältävät pieniä määriä alkoholia, joten alkoholia voi saada huomaamattaankin. Kefexinin haittavaikutuksiin kuumotuksen ei pitäisi kuulua.

    • Sylkirauhastulehdus

      Ei mitään sivuvaikutuksia Kefexinistä☺️

    • kefexiniäekaakertaa

      Alotettiin eilen Kefexin kuuri 1tabl 3xpäivässä kainaloon ilmestyneen paiseen vuoks. Kymmenen päivän kuuri mut lääkäri sano et syö ainaki viikko. Nyt ottanu 4 tablettia ja ainakaan vielä ei oo mitään sivuvaikutuksia

    • myy84

      1 x 500mg 3 kertaa päivässä Kefexin sekä 1x400mg 3 kertaa päivässä Trikozol emätintulehdukseen 7 päivän ajan. Huimausta ja pahaa oloa sekä vatsan kipristelyä. Vatsan toiminta ainakin vielä ok. Apteekista kehottivat syömään precosaa kuurin ajan.

    • kefexiniäekaakertaa

      Niin ja tosiaan mulle ei oo tullu ainakaan vielä Kefexinistä mitään. :)

    • Keuhkokuume40

      Sain Kefalex 750 mg x2 keuhkokuumeeseen. 10 pv kuuri. Ensimmäisinä päivinä en huomannut muuta kuin kovan janon, oli pää niin kuumehöyryssä. Muutamassa päivässä kuume laski. Jatkuva jano sekä ruokahaluttomuus tästä ainakin tulee. Sekä todella saamaton ja masentunut olo. Jopa sekava tunne päässä aika ajoin. Itse tauti alkaa olla selätetty. Mutta tästä antibiootista tulee kyllä surkea olo! Aivan lamaantunut ja jotenkin synkkä mieli.

    • KestettäväSeOn

      Valivali, mulle määrättiin just 3 x 750mg Kefexin neljäksi viikoksi jalan äkäisen pehmytkudostulehduksen eli ruusun hoitamiseen. Mielummin ripuli, kuin ruusun aiheuttama verenmyrkytys ja potentiaalinen kuolema.

    • kauhailija

      Just kossulla huuhdoin alas kefexinit. urbaania legendaa koko holi antibiootit pelottelu. Luulevat että lääkeannokset unohtuu jos menee holia käyttämään.

    • Iho-oireita

      Minulle määrättiin mahdolliseen keuhkokuumeeseen Kefexin 750mg x 3 (10 pv) . Sain IHO-OIREITA alkaen kuurin 3. päivästä: polttavaa kuumotusta kaikkialla iholla, kosketusarkuutta, silmäkutinaa, päänahan kutinaa, kutinaa/nipistelyä iholla. Polte iholla oli lopulta niin kovaa etten voinut enää nukkua ennen kuin sain viilennettyä itseni esim. kylmällä vedellä. Marssin lääkäriin 5. päivänä. Lääkärissä huomattiin lisäksi punaista ihottumaa rintakehässä ja pieni palohaavan näköinen haavauma olkapäässä. Lääkäri totesi että ei pahalta näytä, mutta pitää kai sitten lopettaa kuuri kun koen tuollaista ja passitti kotiin todeten että jos pahenee olo niin tule sitten takaisin. Siihen loppui lääkkeenotto ja keuhkokuumeen hoito.

    • Wagnertku

      Sain Kefexin 500mg 3x päivässä kuurin viikon ajan hammasimplantin laittamisen jälkeen. Menossa on viides päivä, eikä mitään sivuoireita. Olen ottanut yhden lactocare stop kapselin aamupuuron yhteydessä ja kefexinit ruokailun yhteydessä.

    • AkuuttiVTI

      Akuutti virtsatieinfektio. 7 päivän kuuri. 750mg kahdesti päivässä (1 x 2). Vasta kaksi annosta olen ottanut. Ei sivuvaikutuksia... vielä.

    • Hyvä.lääke

      Kuuri puolessa välissä eikä mitään sivuvaikutuksia. Iho vähän selästä kutisee mutta se tekee sen mulle aina näissä flunssaisissa yskätaudeissa riippumatta syönkö antibiootteja. 3×500mg annostuksella menee. Tällä hetkellä ainoa antibiootti jota voin syödä ilman sivuvaikutuksia.
      Ei käy amoxiliinit ei mysiinit ei penisiliini ja sulfat...

    • Järkikäteen

      Ihan pieni vinkki vain että kyllä ne läälärit osaa EHKÄ paremmin katsoa lääkkeen oikeaan vaivaan. Jos jättää kuureja kesken ja/tai syö ominpäin lääkkeitä niin varmasti immuuniteetti kasvaa. Typeriä on kyllä ihmiset, ei voi muuta sanoa. Hattu kouraan ja lääkäriin. Siellä sitten myös täytyy kyllä itse osata kertoa KAIKKI oireet sillä kellään tässä maailmassa ei ole vielä kristallipalloa josta voisi katsoa. Ennustajan lahjoja ei myöskään kovin monella ole ;)

      • qq12

        En nyt sanoisi että lääkäri osaa määrätä oikean antibiootin. Itsellä tuli jalkaan ensimmäinen ruusutulehdus 2008 ja sen jälkeen on ollut useita lieviä ja vähemmän lieviä. Pahin oli niin että tuli säärihaava. Nyt menee kerran kuukaudessa pistettävä estolääke ja 1x750 kefeksiini tätä on mennyt noin puolitoista vuotta. Nyt on alkanut iho kuivumaan ja kutisee. Nyt kokeillaan pelkällä piikillä ja toivotaan että pysyy tulehdus pois.


    • Kiitollinen

      Vuosi sitten, bakteeritulehdukseen Kefexin kuurina 3 kertaa päivässä muistaakseni 2 tai 3 viikkoa. Söin tunnollisesti koko kuurin loppuun. Ei mitään sivuoireita, ja kuuri auttoi. Join jotain probioottia nestemäisenä kuukauden ajan. Edellisestä antibioottikuurista aikaa n. 30 vuotta.

    • Börjex

      2x750mg keuhkoputkentulehdukseen.
      Muistakaa hyvät ihmiset PRECOSA tai edullisempi versio Boulardii travel, jota valmistaa Vitabalans, aina antibioottikuurin aikana. Entinen reseptilääke ja poistaa antibiootti- ja turistiripulia. Vapaasti apteekista ostettavissa. Toimii !

    • orjamaa

      Miksi ihmeessä antibiootti täytyy laittaa megasuureen inhottavalla hajusteella täytetyyn ja jollakin kummallisella kelmutuksella päällystettyyn tablettiin. Oksennan jo siittä hajusta ja todennäköisesti juuri se kumma hajuaine laukaisi kroonisen ihottumani pahemmaksi. Miksi ihmisille ei koskaan kirjoiteta muuta monikirjoista antibioottia? Ovatko kaikki lääkärit ja terveyskekukset tehneet sopimuksen Orionin kanssa? Kyllä on tämä maa pilalla jos yksi taho määrää yhden aintibiootin. On se silloin lääkäreitten syy jos bakteereista tuolee resistenssejä sen vuoksi ettei pysty haisevia ja megasuuria nielemään. Jos puolittaa, tilanne senkun pahenee. Reunat ovat veitsenteräviä. Jos survoo jauhoksi haju on kamala ja kalvot hiorouttuvat jauheen joukkoon. Yäk.

    • Punakorva

      Ruusu korvassa. Sain eilen kefexin 500. Kolme kertaa vuorokaudessa. Pientä lämpöä. Koskakohan alkaa kuume laskemaan, vai pitääkö mennä tiputukseen ?

    • mikävikana

      Kefexin 500 mg, kymmenen päivän kuuri nieluviljelyssä huomattuun streptokokki b:hen. Yhteensä 30 tablettia, kolme kertaa päivässä noin 8 tunnin välein. Tänään söin viimesen tabletin, mutta olo (kurkussa palan ja liman tunne) ei ole helpottanut tai ei ainakaan ole mennyt ohi. Pitää mennä huomenna uudelleen lääkäriin. :/

    • Pikkurouva

      Nielutulehdus, 3 x 500mg/vrk 10 pvän kuuri. Ja tosiaan bakteerin aiheuttama, viruksiin ei antibiootit tehoa. 😉 Nielu jo toisena päivänä ok, keuhkojen limaisuus kun vielä lähtis pois niin olisin tyytyväinen. Kuuria siis jäljellä 7 vrk. vielä.

      Flagyl on kyllä saatanasta, siihen antabus-reaktioon riittää tosiaan pienen pieni käsidesin käyttö käsien pesun jälkeen.

      Muutenkin kyseessä on melko raju antibiootti, esim. pissa meni mustaksi heti kuurin alettua ja päässä humisi.

      Flagyl määrättiin siis emätintulehdukseen, kannattaa oikeasti pyytää emätinpuikkoina, niin ainakin minulla sivuoireet jäivät pois.

    • Anonyymi

      Mulle tuli ruusu sääreen. Ensin iv antibiootteja pari päivää, sitten kanyyli irtosi, joten jatkettiin klindamysiinilla 1800 mg vrk annos. Kestin sitä viikon. Sain nokkosihottumaa ympäri kehoa ja ruusualue kutisi myös kovasti. Lopulta ab vaihdettiin kefexin 500 mg 3sti vrk viikon ajan ja tietysti tablettikortisonia urtikarian hoitoon. Kuuri on nyt toista päivää, mutta aiemmin ei ole ollut oireita kefexinistä. Olen flagyl so. Metrodinatzoli ja penisilliini allergikko ja perussairaus astma. Jokaisen kannattaa kuunnella omaa kehoaan ja tuntemuksiaan lääkkeiden käytön suhteen 😊ja luottamusta lääkäreitä kohtaan myös. Itse voit päättää, otatko maitohappobakteerit vai vatsansuojalääkkeitä kuurin aikana. Ja millä esim ihotulehdusta rasvaat. Mulla on a jogurtti ja aqualan plus itsellä valinnat.

    • Anonyymi

      Kefexin 500 mgx3 päivässä. Märkivään ihotulehdukseen ja sen nostamaan kuumeeseen. Crp oli mulla 100.

      Nyt puolet kuurista syönyt, iltaisin kuumetta edelleen 37.9 astetta, tosin viime to ennen kuurin aloittamista oli melkein 39. Haavat ei ota parantaakseen, tosin näin helvetillisen kuumat ilmatkin ollu. Jumalaton väsymys ollu, vetää ihan sänkypotilaaks, ei ruokahalua, kauhee jano vaan. Mietin että onko normaalia että tää ei oo niin nopeavaikutteinen 😑

      • Anonyymi

        Parannuitko.


    • Anonyymi

      voiko alkoholia nauttia vaikka kefexin kuuri on päällä?

      • Anonyymi

        Mietin aivan samaa... Minulla juuri kefexin kuuri


    • Anonyymi

      Kefexini on sellainen yleis- antibiootti mitä annetaan kulloinkin erilaisiin vaivoihin. Omasta kokemuksesta todennut lasteni kohdalla ei vaikuttanut korvatulehduksiin ,eikä itselläni vanhempana virtsatietulehduksiin. Puolivuotta syötettiin samaa . Ei perehdytä kunnolla sairauksiin , vaan pidetään helppona ratkaisuna. Asiakas saa kärsiä. Lopuksi helposti sanotaan että vaiva on korvien välissä.

    • Anonyymi

      Niin kefexin kuin penisilliiniä ei sovi, oireet kammottavia jo liki viisikymmentä vuotta sitten ja muistakin antibiooteista sammas suuhun, ei niinkään ripulia. Nyt menossa jälleen mikroveda life, jolla pääsemässä taas antibiootin (hammasimplanttileikkauksen) sammaksesta eroon. Terveyskaupan tuote, joka todella toimii. Lopulta toistuviin divertikkelitulehduksiin suolenpätkän poisto puoli vuotta sitten ja maha loistavassa kunnossa!! Kiitos Taysin huippuammattilaisille!! Antibioottihoidosta keskustelen aina lääkärin kanssa napakasti, onko todella välttämätön. Yritän syödä viisaasti, alkoholia ilman voin paremmin, joten en käytä!! Hoitotahtoon merkintä tiettyjen antibioottien sopimattomuudesta ja se aina mukaan, vaikka mettälenkille menisi! Hoitakaa viisaasti itseänne!!!

    • Anonyymi

      Kefexin 500,3 pilleriä päivässä,tuntuu isolta määrältä.hartioihin tullut kutiavaa ihottumaa,olisiko lääkkeen syy,ennenmin ei ole tullut antibiooteista allergisia oireita?

    • Anonyymi

      750mg x 3, 14pv, kives ja virtsatietulehdus.

      Vanha ketju mut vastaan silti..

    • Anonyymi

      Kefexin 500mg trikozol 400mg kohdun tulehdukseen, raskausaikana. 3krt päivässä 10pv ajan.

    • Anonyymi

      Antibiottilääkkeet on aloitettava aina puolikkalla ,että näkee miten keho reagoi. Aina tule jotain oireita. Sen takia ensin otetaan puolikas määrää. Aina aoitettava aamusta ei illalla. Jos tarve on kaksi tableetiia päivässä ni aloitetaan puolikas tabletti päivässä.Juodaan jogurtti,piimät yms( joissa on maitohappobakteerit) tai ostetut sellaiset.
      Mitä vähempi paino ihmisellä sitä pienimpi annos täytyy olla. Täytyy juoda paljon vettä kun syö antibiootteja.

    • Anonyymi

      Käden avohaavaan määrättiin ennaltaehkäväksi toimenpiteeksi, 3krt 500mg viiden päivän ajaksi. Vaikka mitään tulehdusta nyt tunnissa ei ollut kerenny tulemaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe