Kuka on Juhani Putkinen?

Kyselijä???

Löysin netistä tälläisen kiinnostavan sivun.

http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/index.htm


Sivulla hän ei vaan kerro itsestään juuri mitään. Kuvista päätellen hän on jonkin sortin sotilas. Kun laitoin googleen hänen nimensä niin löytyi paljon foorumeita joissa keskustellaan historiasta.

Onko tämä henkilö jonkin sortin sotilaskomentaja ja historioitsija?

92

8606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kusinen

      Karjalaan hyökkäävä pösilö, jolla ei realiteetit toimi

      • Anonyymi

        juhani putkisella ei ole kaikki kohdallaan päässä elää täysin harha maailmassa armeijan tappio on torjunta voitto putkisen mukaan ja karhu on mesikämmen


      • Anonyymi

        Natosuikkalakkia pitävällä Putkisella on omituinen jopa huvittava hullunkiilto silmissä.


      • Anonyymi

    • Kyselijä???

      Tarkemmin luettuani sitä sivustoa on selvää että aijähän on taysi rasisti, ellei jopa pösilö.

      Hän väittää olevansa joku Viron suojeluskuntaeversti. Epäilen kovasti että Juhani Putkisen kaltainen henkilö voi olla vakavassa asemassa oleva sotilas, joten hänen uniformu on varmaan joku naamiaispuku.

      • Juhani Putkinen

        on hyvä ja tarpeellinen piikki pikkustallarien lihassa. Ainakin he ovat epätoivoisesti pyrkineet todistamaan väitteitä vääriksi pikkupioneerin ohjesäännön valossa.Kuten vaikka tämä itsekseen puheleva tuossa yllä.

        Tsemppiä” Jussille”


      • niinpä tietenkin :)
        Juhani Putkinen kirjoitti:

        on hyvä ja tarpeellinen piikki pikkustallarien lihassa. Ainakin he ovat epätoivoisesti pyrkineet todistamaan väitteitä vääriksi pikkupioneerin ohjesäännön valossa.Kuten vaikka tämä itsekseen puheleva tuossa yllä.

        Tsemppiä” Jussille”

        "on hyvä ja tarpeellinen piikki pikkustallarien lihassa. Ainakin he ovat epätoivoisesti pyrkineet todistamaan väitteitä vääriksi pikkupioneerin ohjesäännön valossa.Kuten vaikka tämä itsekseen puheleva tuossa yllä. "

        Vaan kerroppa mikä siinä yksikseen puhelevan pikkustallarin jutussa on väärin? No et kerro, koska siinä ei ole mitään väärin ja sinut ja pakkomielteesi tietäen kyseessä tuskin lienee edes pikkustallari :D

        "Tsemppiä” Jussille” "

        Kyllä "te" olettekin toisenne ansainneet :)))


      • Kyllä sinä
        niinpä tietenkin :) kirjoitti:

        "on hyvä ja tarpeellinen piikki pikkustallarien lihassa. Ainakin he ovat epätoivoisesti pyrkineet todistamaan väitteitä vääriksi pikkupioneerin ohjesäännön valossa.Kuten vaikka tämä itsekseen puheleva tuossa yllä. "

        Vaan kerroppa mikä siinä yksikseen puhelevan pikkustallarin jutussa on väärin? No et kerro, koska siinä ei ole mitään väärin ja sinut ja pakkomielteesi tietäen kyseessä tuskin lienee edes pikkustallari :D

        "Tsemppiä” Jussille” "

        Kyllä "te" olettekin toisenne ansainneet :)))

        alatyylisenpäänkin vastineeseen pystyt.


      • ......................
        Kyllä sinä kirjoitti:

        alatyylisenpäänkin vastineeseen pystyt.

        Eipä siinä "yksikseen puhelevan pikkustallarin" jutussa sitten ollutkaan mitään väärin, kuten arvasinkin :)


      • hyvä metodi.
        ...................... kirjoitti:

        Eipä siinä "yksikseen puhelevan pikkustallarin" jutussa sitten ollutkaan mitään väärin, kuten arvasinkin :)

        Kysy itseltäsi.
        Vastaa itsellesi.
        Lopputulos on taatun mieleinen.


      • ...............
        hyvä metodi. kirjoitti:

        Kysy itseltäsi.
        Vastaa itsellesi.
        Lopputulos on taatun mieleinen.

        Kova jätkä olet tuomioita jakelemaan, mutta heti kun pyytää perusteluita niille tuomioille niin siihenpä se sitten aina jää. Ei jää kuin tuo ikuinen turhanpäiväinen natkutus.


      • sinulle.
        ............... kirjoitti:

        Kova jätkä olet tuomioita jakelemaan, mutta heti kun pyytää perusteluita niille tuomioille niin siihenpä se sitten aina jää. Ei jää kuin tuo ikuinen turhanpäiväinen natkutus.

        Koska kaiketi pidät itseäsi "elämässään epäonnistunutta pikkustallaria" parempana ja älykkäämpänä, niin sinulle suodaan mahdollisuus valita sotahistoriasta tai maanpuolustuksesta mikä tahansa osa-alue mistä keskustellaan. Voisitko olla ystävällinen ja avata keskustelun perusteluineen.

        Ps. Kaikella kunnioituksella, niin en ole kiinnostunut Mannerheimin seksuaalisesta suuntauksesta, mutta kaikki muu käy.


      • nöyrin alamaisenne
        sinulle. kirjoitti:

        Koska kaiketi pidät itseäsi "elämässään epäonnistunutta pikkustallaria" parempana ja älykkäämpänä, niin sinulle suodaan mahdollisuus valita sotahistoriasta tai maanpuolustuksesta mikä tahansa osa-alue mistä keskustellaan. Voisitko olla ystävällinen ja avata keskustelun perusteluineen.

        Ps. Kaikella kunnioituksella, niin en ole kiinnostunut Mannerheimin seksuaalisesta suuntauksesta, mutta kaikki muu käy.

        "sinulle suodaan mahdollisuus valita sotahistoriasta tai maanpuolustuksesta mikä tahansa osa-alue mistä keskustellaan."

        Miksi vain sotahistoriasta tai maanpuolustuksesta? Eikö Teidän Korkeutenne olisi lainkaan kiinnostunut vaikkapa pitsinnypläyksen vaikutuksesta suomalaiseen pukeutumiseen 1600-luvulla? No voi harmi.

        Mitähän muuten tuolla vastauksellasi oli tekemistä Juhani Putkisen kanssa? Saati sen, että ne sinulta pyydetyt perustelut jäi taas saamatta... niin kuin aina, nasuseni ;)


      • heikkomieliset
        nöyrin alamaisenne kirjoitti:

        "sinulle suodaan mahdollisuus valita sotahistoriasta tai maanpuolustuksesta mikä tahansa osa-alue mistä keskustellaan."

        Miksi vain sotahistoriasta tai maanpuolustuksesta? Eikö Teidän Korkeutenne olisi lainkaan kiinnostunut vaikkapa pitsinnypläyksen vaikutuksesta suomalaiseen pukeutumiseen 1600-luvulla? No voi harmi.

        Mitähän muuten tuolla vastauksellasi oli tekemistä Juhani Putkisen kanssa? Saati sen, että ne sinulta pyydetyt perustelut jäi taas saamatta... niin kuin aina, nasuseni ;)

        turvautuvat natsi tai komukorttiin. Asia on loppuunkäsitelty.


      • ????
        heikkomieliset kirjoitti:

        turvautuvat natsi tai komukorttiin. Asia on loppuunkäsitelty.

        "turvautuvat natsi tai komukorttiin. Asia on loppuunkäsitelty. "

        Missä sinä sellaisen kortin näit? "Nasu" viittaa siihen nimmariin, jolla tämä -mies on tänne ennen kirjoitellut.


      • Anonyymi

        Onko kaveri enää Viron suojeluskuntaeverstinä?
        Tyyppi kirjoittaa Uudessa Suomessa nykyään Venäjästä ja sen suorittamista sota-rikoksista Ukrainaa vastaan.


    • T.M. Kivimäki

      Olen tutustunut Juhani Putkisen kirjoituksiin. Ne ovat mielenkiintoisia. Erityisesti minua kiinnostaa Putkisen esillenostamat tiedot, joiden mukaan paitsi Saksa myös Neuvostoliitto suunnitteli hyökkäystä kesällä 1941. Kymmenet historiantutkijat niin Venäjällä, Saksassa, Itävallassa, Suomessa kuin muuallakin Euroopassa kuin Amerikkassakin ovat tuoneet esille kiistattomia tutkimustuloksia jotka todellakin viittaavat siihen, että puna-armeija oli kesällä 1941 hyökkäysryhmityksessä Suur-Saksan vastaisella rajalla.

      Nykyisin vallallaolevan virallisen historiantulkinnan mukaanhan NL olisi ollut "viaton uhri". Tosiasiat näyttävät puhuvan sen puolesta että NL suunnitteli hyökkäystä Saksaa vastaan. Saksan hyökkäys ei kuitenkaan ollut ennaltaehkäisevä kuten Suvorov väittää, vaan molemmat maat Saksa ja NL suunnittelivat hyökkäystä toisen suunnitelmista huolimatta ja ehkä toistensa aikeista tietämättäkin.

      Juhani Putkisen ansioita on, että tämä näkökulma vuoden 1941 tapahtumiin on tullut myös suomalaisten tavallisten ihmisten tietoon. Siitä kiitokset Juhanille.

      • tai itseään

        "Juhani Putkisen ansioita on, että tämä näkökulma vuoden 1941 tapahtumiin on tullut myös suomalaisten tavallisten ihmisten tietoon. Siitä kiitokset Juhanille. "

        Jo vain, Putkinen huutaa yhä sitä samaa huutoa mitä valtion propagandatoimisto keksi jatkosotaa varten. Putkisen ansiona voidaan tosiaan pitää, että näitä vääriä luuloja on oiottu täälläkin, Putkisen yrityksestä huolimatta ;)


      • Samaa mieltä

        Minäkin olen tutustunut Juhani Putkisen kirjoituksiin. Putkisen kirja Imperialistinen roistovaltio on hyvä monessakin mielessä. Erityisesti se on hyvä lähdeteoksien ja lähdeviittauksien esittäjänä. Kun sotajuttuja lueskelee ja tutkailee niin Putkisen kirjassa on hyvin kerrottu lähteet ja viitteet, mistä jokainen voi ihan itsekin lukea kuinka asiat käytettyjen lähteitten mukaan tapahtui. Tämä on erityisen tärkeää jos epäilee Putkisen lainauksia jotenkin tarkoitushakuisiksi.

        Niinpä tilasinkin heti 10 kpl ko. kirjaa ja tuttavapiiri saakin tänä jouluna kyseisen kirjan lahjaksi. Arviot kuullaan myöhemmin.

        Minusta se on hyvä referenssikirja lähteitten äärelle. Muuten en ala arvioimaan sen sisältöä, sen tehkööt jokainen itse.


        Tuo sama koskee Putkisen nettisivustoa. Kohtuullisen hyvät ja monipuoliset lähteet ja tarkat lähdeviittaukset.


      • Putkista huonoksi?
        Samaa mieltä kirjoitti:

        Minäkin olen tutustunut Juhani Putkisen kirjoituksiin. Putkisen kirja Imperialistinen roistovaltio on hyvä monessakin mielessä. Erityisesti se on hyvä lähdeteoksien ja lähdeviittauksien esittäjänä. Kun sotajuttuja lueskelee ja tutkailee niin Putkisen kirjassa on hyvin kerrottu lähteet ja viitteet, mistä jokainen voi ihan itsekin lukea kuinka asiat käytettyjen lähteitten mukaan tapahtui. Tämä on erityisen tärkeää jos epäilee Putkisen lainauksia jotenkin tarkoitushakuisiksi.

        Niinpä tilasinkin heti 10 kpl ko. kirjaa ja tuttavapiiri saakin tänä jouluna kyseisen kirjan lahjaksi. Arviot kuullaan myöhemmin.

        Minusta se on hyvä referenssikirja lähteitten äärelle. Muuten en ala arvioimaan sen sisältöä, sen tehkööt jokainen itse.


        Tuo sama koskee Putkisen nettisivustoa. Kohtuullisen hyvät ja monipuoliset lähteet ja tarkat lähdeviittaukset.

        Minä Putkinen minä kehun Putkista, kun olen hyvä Putkinen. Kuka väittää minua,


      • Hö?
        Samaa mieltä kirjoitti:

        Minäkin olen tutustunut Juhani Putkisen kirjoituksiin. Putkisen kirja Imperialistinen roistovaltio on hyvä monessakin mielessä. Erityisesti se on hyvä lähdeteoksien ja lähdeviittauksien esittäjänä. Kun sotajuttuja lueskelee ja tutkailee niin Putkisen kirjassa on hyvin kerrottu lähteet ja viitteet, mistä jokainen voi ihan itsekin lukea kuinka asiat käytettyjen lähteitten mukaan tapahtui. Tämä on erityisen tärkeää jos epäilee Putkisen lainauksia jotenkin tarkoitushakuisiksi.

        Niinpä tilasinkin heti 10 kpl ko. kirjaa ja tuttavapiiri saakin tänä jouluna kyseisen kirjan lahjaksi. Arviot kuullaan myöhemmin.

        Minusta se on hyvä referenssikirja lähteitten äärelle. Muuten en ala arvioimaan sen sisältöä, sen tehkööt jokainen itse.


        Tuo sama koskee Putkisen nettisivustoa. Kohtuullisen hyvät ja monipuoliset lähteet ja tarkat lähdeviittaukset.

        "Niinpä tilasinkin heti 10 kpl ko. kirjaa ja tuttavapiiri saakin tänä jouluna kyseisen kirjan lahjaksi. Arviot kuullaan myöhemmin."

        Olipa hyvä etten just syöny pullaa kun tuon luin. Olis voinu mennä väärään kurkkuun :D

        Kuka helevetti on noin tyhmä että kiusaa tuttaviaan jollain Putkisen omakustanteella? No tuttavia siis, ystäviähän tuollainen ei voikaan saada.


      • teikäläisiltä..
        Putkista huonoksi? kirjoitti:

        Minä Putkinen minä kehun Putkista, kun olen hyvä Putkinen. Kuka väittää minua,

        Et siis pysty ottamaan kantaa itse asiaan, Se on luovuttamisen merkki.


      • se sieltä :D
        Hö? kirjoitti:

        "Niinpä tilasinkin heti 10 kpl ko. kirjaa ja tuttavapiiri saakin tänä jouluna kyseisen kirjan lahjaksi. Arviot kuullaan myöhemmin."

        Olipa hyvä etten just syöny pullaa kun tuon luin. Olis voinu mennä väärään kurkkuun :D

        Kuka helevetti on noin tyhmä että kiusaa tuttaviaan jollain Putkisen omakustanteella? No tuttavia siis, ystäviähän tuollainen ei voikaan saada.

        "Kuka helevetti on noin tyhmä että kiusaa tuttaviaan jollain Putkisen omakustanteella? No tuttavia siis, ystäviähän tuollainen ei voikaan saada"

        Joko stallarilta meni hermot?


      • meni hermot
        se sieltä :D kirjoitti:

        "Kuka helevetti on noin tyhmä että kiusaa tuttaviaan jollain Putkisen omakustanteella? No tuttavia siis, ystäviähän tuollainen ei voikaan saada"

        Joko stallarilta meni hermot?

        Mutta sen sijaan ystäviltäsi taitaa mennä, kun lahjansa avaavat.

        Toivottavasti ottavat ihan huumorilla, sytykkeeksi nuo kai kuitenkin kelpaavat :)


      • ?????
        se sieltä :D kirjoitti:

        "Kuka helevetti on noin tyhmä että kiusaa tuttaviaan jollain Putkisen omakustanteella? No tuttavia siis, ystäviähän tuollainen ei voikaan saada"

        Joko stallarilta meni hermot?

        "Joko stallarilta meni hermot? "

        Vainoharhalla ei voi ampua kuin ohi ;)


      • Samaa mieltä
        Hö? kirjoitti:

        "Niinpä tilasinkin heti 10 kpl ko. kirjaa ja tuttavapiiri saakin tänä jouluna kyseisen kirjan lahjaksi. Arviot kuullaan myöhemmin."

        Olipa hyvä etten just syöny pullaa kun tuon luin. Olis voinu mennä väärään kurkkuun :D

        Kuka helevetti on noin tyhmä että kiusaa tuttaviaan jollain Putkisen omakustanteella? No tuttavia siis, ystäviähän tuollainen ei voikaan saada.

        >Kuka helevetti on noin tyhmä että kiusaa tuttaviaan jollain Putkisen omakustanteella?<

        Minä olen sitten mielestäsi tyhmä. Kirjaa on mielestäsi hyvä haukkua, varsinkin jos et ole sitä edes lukenut. Minä olen lukenut sen ja kohtuullisen hyvöksi havainnut monelta osin.

        Vain reipasta ryssittelyä olen Putkiselle lähettämässäni palautteessa hieman asiattomana kommentoinut. Toki itsekin ryssittelen kernaasti kun tarvis tulee, mutta vain sotajuttuja tutuille kertoessani.


      • höhö :)
        Samaa mieltä kirjoitti:

        >Kuka helevetti on noin tyhmä että kiusaa tuttaviaan jollain Putkisen omakustanteella?<

        Minä olen sitten mielestäsi tyhmä. Kirjaa on mielestäsi hyvä haukkua, varsinkin jos et ole sitä edes lukenut. Minä olen lukenut sen ja kohtuullisen hyvöksi havainnut monelta osin.

        Vain reipasta ryssittelyä olen Putkiselle lähettämässäni palautteessa hieman asiattomana kommentoinut. Toki itsekin ryssittelen kernaasti kun tarvis tulee, mutta vain sotajuttuja tutuille kertoessani.

        " Kirjaa on mielestäsi hyvä haukkua, varsinkin jos et ole sitä edes lukenut. Minä olen lukenut sen ja kohtuullisen hyvöksi havainnut monelta osin. "

        Turha pistää paria euroa mokomaan, Putkisen sivuilta löytyy kyllä samat lähdeluettelot jos niistä olet kiinnostunut. Putkisen omat tulkinnat tapahtuneista ei voi kiinnostaa kuin Putkista itseään. Noo, ehkä jotain toista yhtä hömelöä ehkä ;)


      • Samaa mieltä
        höhö :) kirjoitti:

        " Kirjaa on mielestäsi hyvä haukkua, varsinkin jos et ole sitä edes lukenut. Minä olen lukenut sen ja kohtuullisen hyvöksi havainnut monelta osin. "

        Turha pistää paria euroa mokomaan, Putkisen sivuilta löytyy kyllä samat lähdeluettelot jos niistä olet kiinnostunut. Putkisen omat tulkinnat tapahtuneista ei voi kiinnostaa kuin Putkista itseään. Noo, ehkä jotain toista yhtä hömelöä ehkä ;)

        "Turha pistää paria euroa mokomaan, Putkisen sivuilta löytyy kyllä samat lähdeluettelot jos niistä olet kiinnostunut."

        On kuule aivan eri tilanne seurata tapahtumien kulkua kirjosita! Jos (sinulla tai paremminkin) minulla on vaikkapa viisi tai kymmenen eri (lähde)kirjaa käsillä samanaikaisesti ja jutun runko vaikkapa nyt Putkisen kertomana lähdeviittauksineen kirjana kädessä.
        Se on helppoa seurata ja vaikkapa tarkistaa siinä samalla.

        P.S. Minä olen aika varma ettei herra Putkisen kirjaa ole myynnissä "parilla eurolla", eikä vielä divareissakaan. Tilaa niin tiedät.


      • ..............
        Samaa mieltä kirjoitti:

        "Turha pistää paria euroa mokomaan, Putkisen sivuilta löytyy kyllä samat lähdeluettelot jos niistä olet kiinnostunut."

        On kuule aivan eri tilanne seurata tapahtumien kulkua kirjosita! Jos (sinulla tai paremminkin) minulla on vaikkapa viisi tai kymmenen eri (lähde)kirjaa käsillä samanaikaisesti ja jutun runko vaikkapa nyt Putkisen kertomana lähdeviittauksineen kirjana kädessä.
        Se on helppoa seurata ja vaikkapa tarkistaa siinä samalla.

        P.S. Minä olen aika varma ettei herra Putkisen kirjaa ole myynnissä "parilla eurolla", eikä vielä divareissakaan. Tilaa niin tiedät.

        "Jos (sinulla tai paremminkin) minulla on vaikkapa viisi tai kymmenen eri (lähde)kirjaa käsillä samanaikaisesti ja jutun runko vaikkapa nyt Putkisen kertomana lähdeviittauksineen kirjana kädessä.
        Se on helppoa seurata ja vaikkapa tarkistaa siinä samalla. "

        Ha ha :D

        Putkisen tutkimusmetodilla juuri tuolla tavalla pääset siihen mihin Putkine haluaakin johdattaa, eli Putkisen mielipiteeseen siitä mitä muka tapahtui. Kun Putkisen linjaa seuraa niin pääsee täysin eri johtopäätökseen kuin mitä niissä kirjoissa, joita Putkinen siteeraa. Hieman nurinkurista, eikö?

        Putkinen soveltaa tätä Karjalan palauttaja-kavereiltaan opittua metodia:

        http://bp2.blogger.com/_GZjIopLCp_Y/Rl0gf4oIjKI/AAAAAAAAADA/M9fytEbWcXg/s1600-h/menetelmat.jpg


      • Jatketaanpas
        .............. kirjoitti:

        "Jos (sinulla tai paremminkin) minulla on vaikkapa viisi tai kymmenen eri (lähde)kirjaa käsillä samanaikaisesti ja jutun runko vaikkapa nyt Putkisen kertomana lähdeviittauksineen kirjana kädessä.
        Se on helppoa seurata ja vaikkapa tarkistaa siinä samalla. "

        Ha ha :D

        Putkisen tutkimusmetodilla juuri tuolla tavalla pääset siihen mihin Putkine haluaakin johdattaa, eli Putkisen mielipiteeseen siitä mitä muka tapahtui. Kun Putkisen linjaa seuraa niin pääsee täysin eri johtopäätökseen kuin mitä niissä kirjoissa, joita Putkinen siteeraa. Hieman nurinkurista, eikö?

        Putkinen soveltaa tätä Karjalan palauttaja-kavereiltaan opittua metodia:

        http://bp2.blogger.com/_GZjIopLCp_Y/Rl0gf4oIjKI/AAAAAAAAADA/M9fytEbWcXg/s1600-h/menetelmat.jpg

        >Putkisen tutkimusmetodilla juuri tuolla tavalla pääset siihen mihin Putkine haluaakin johdattaa<

        En maininnut mitään Putkisen metodeista, vain kirjan soveltuvuudelta lähteiden etsiskelyn osalta. Vaikka Putkisen lähteinä onkin mainittu aina useampia teoksia, niin kyllä samoista asioista on muissakin teoksissa kirjoitettu ja kerrottu. Kuten aiemmin sanoin niin on hyvä tehdä vertailua useamman lähdeteoksen kesken ja sitten muodostaa omat mielipiteensä. Suosittelen samaa sinullekin.


      • Anonyymi

        Putkinen viisas mies.


      • Anonyymi
        Samaa mieltä kirjoitti:

        Minäkin olen tutustunut Juhani Putkisen kirjoituksiin. Putkisen kirja Imperialistinen roistovaltio on hyvä monessakin mielessä. Erityisesti se on hyvä lähdeteoksien ja lähdeviittauksien esittäjänä. Kun sotajuttuja lueskelee ja tutkailee niin Putkisen kirjassa on hyvin kerrottu lähteet ja viitteet, mistä jokainen voi ihan itsekin lukea kuinka asiat käytettyjen lähteitten mukaan tapahtui. Tämä on erityisen tärkeää jos epäilee Putkisen lainauksia jotenkin tarkoitushakuisiksi.

        Niinpä tilasinkin heti 10 kpl ko. kirjaa ja tuttavapiiri saakin tänä jouluna kyseisen kirjan lahjaksi. Arviot kuullaan myöhemmin.

        Minusta se on hyvä referenssikirja lähteitten äärelle. Muuten en ala arvioimaan sen sisältöä, sen tehkööt jokainen itse.


        Tuo sama koskee Putkisen nettisivustoa. Kohtuullisen hyvät ja monipuoliset lähteet ja tarkat lähdeviittaukset.

        Ei jumankauta et kai sinä ole se Putkinen?! Hehkutat itseäsi mukamas toisen suulla? Ihan samaa meinaan hehkuttaa Putkinen itse verkkouutisten sivuilla! Hän meinaan tuputtaa kirjansa sielläkin samoin sanankääntein!
        En ois uskonu, että ihan noin vakavasta asiasta on kyse!


      • Anonyymi
        Samaa mieltä kirjoitti:

        >Kuka helevetti on noin tyhmä että kiusaa tuttaviaan jollain Putkisen omakustanteella?<

        Minä olen sitten mielestäsi tyhmä. Kirjaa on mielestäsi hyvä haukkua, varsinkin jos et ole sitä edes lukenut. Minä olen lukenut sen ja kohtuullisen hyvöksi havainnut monelta osin.

        Vain reipasta ryssittelyä olen Putkiselle lähettämässäni palautteessa hieman asiattomana kommentoinut. Toki itsekin ryssittelen kernaasti kun tarvis tulee, mutta vain sotajuttuja tutuille kertoessani.

        Todistaisit edes, ettet itse ole se Putkinen. Jos, olet, niin hänen psyykkinen terveydentilansa on huonompi kuin luulin.


      • Anonyymi
        Samaa mieltä kirjoitti:

        Minäkin olen tutustunut Juhani Putkisen kirjoituksiin. Putkisen kirja Imperialistinen roistovaltio on hyvä monessakin mielessä. Erityisesti se on hyvä lähdeteoksien ja lähdeviittauksien esittäjänä. Kun sotajuttuja lueskelee ja tutkailee niin Putkisen kirjassa on hyvin kerrottu lähteet ja viitteet, mistä jokainen voi ihan itsekin lukea kuinka asiat käytettyjen lähteitten mukaan tapahtui. Tämä on erityisen tärkeää jos epäilee Putkisen lainauksia jotenkin tarkoitushakuisiksi.

        Niinpä tilasinkin heti 10 kpl ko. kirjaa ja tuttavapiiri saakin tänä jouluna kyseisen kirjan lahjaksi. Arviot kuullaan myöhemmin.

        Minusta se on hyvä referenssikirja lähteitten äärelle. Muuten en ala arvioimaan sen sisältöä, sen tehkööt jokainen itse.


        Tuo sama koskee Putkisen nettisivustoa. Kohtuullisen hyvät ja monipuoliset lähteet ja tarkat lähdeviittaukset.

        Putkisen kirja on loistava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putkisen kirja on loistava.

        Putkinen on isämmaalline ja lisäksi eritäin komia ja visas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putkinen viisas mies.

        Nro 1


    • copybasset

      >>Kaitseliitin Münchhausen?
      9.10.2008 21:03 Jaan Torukkas
      Putkinen oli sotaväessä laivastossa, jonne hänet kutsuttiin heinäkuussa 1972. Asepalveluksesta hän lähti ylimatruusina. Aktiivisesti käytyään kertausharjoituksissa Putkisesta tuli ensiksi alikersantti ja sen jälkeen vielä kersantti.

      Oheisen linkin kuvassa Putkinen marssii kersantin natsat kauluksessaan ja pukeutuneena Suomen armeijan maastopukuun ja maihinnousukenkiin.

      http://www.reservilaisliitto.fi/files/950/Lippu_liittokokouksessa_1994.jpg

      Se mikä tässä marssissa Putkisen kannalta oli negatiivista, niin hän oli panostanut aseensa, sotilaspistooli vyöllä kotelossa, kovilla patruunoilla, mikä ei ollenkaan sovi rauhanajan marssien henkeen. Jos asiaa alettaisiin enempi pöyhimään, niin se olisi jopa aselain rikkomus.

      • Anonyymi

        Parempi kovat piipussa kuin pimut koomassa.


      • Anonyymi

        Just... Jos toi on totta, niin onko Putkisen kämpälle tehty kotietsintä, ettei laittomia aseita löydy? Mieshän alkaa vaikuttaa vaaralliselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just... Jos toi on totta, niin onko Putkisen kämpälle tehty kotietsintä, ettei laittomia aseita löydy? Mieshän alkaa vaikuttaa vaaralliselle.

        Mut mitä se auttaa jos tyypillä on asekätköjä, joista noukkia helposti aseen "henk.kohtaisen ongelman poistamiseksi"?

        Seuraava kysymys: Mitä tyyppi tekee vapaalla jalalla?


    • Anonyymi

      Vieläkös kersantin omakustannetta kehutaan?

      • Anonyymi

        Vainolaisdesantti-Bäckmannin kirjaa ei kehuttu missään eivätkä edes trollit lukeneet saati ostaneet tekelettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainolaisdesantti-Bäckmannin kirjaa ei kehuttu missään eivätkä edes trollit lukeneet saati ostaneet tekelettä.

        putkisella on oma historian tulkinta ja vakavat henkisen sairauden oireet kuinka tämmöinen henkilö voi olla vapaana


    • Anonyymi

      Putkise akan poika on se ainoa suomalainen uusnatsi jonka puheita ei kukaan koskaan ota mitenkään tosissaan.

      • Anonyymi

        Suomessa ei ole muita natseja kuin venäläishihhuli Bäckmanin nostoväki.


      • Anonyymi

        Putkinen väittää holokaustin epäilijöitä valehteliojoiksi ja valheiden levittäjiksi ja että SUomen lain mukaan heidät voisi tuomita vankilaan


    • Anonyymi

      Näkyy joku kopioivan noita ylimatruusin kirjoituksia suoraan tälle palstalle.
      Ylimatruusi vastaa korpraalia.

      • Anonyymi

        Minkä maan armeijassa on ylimatruusi? Suomessahan korpraali.


      • Anonyymi

        Eikös tämä Putkinen pyrkinyt reserviupseerikouluun muttei häntä hyväksytty? Taisi joku pätevöitynyt historiantutkija nimeltään Jalonen asian selvittää ja siitäkös Putkinen metakan nosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä Putkinen pyrkinyt reserviupseerikouluun muttei häntä hyväksytty? Taisi joku pätevöitynyt historiantutkija nimeltään Jalonen asian selvittää ja siitäkös Putkinen metakan nosti.

        Eihän se ole käynyt edes AUK :ta, kersantiksi yleni kertaamalla tarpeeksi usein.

        No ei tämän palstan pöhvelien idoliksi pääsy mitään koulujen käyntiä edellytäkään.


    • Anonyymi

      Putkinen on historian asiantuntija tietää varmaan paremmin kuin Tarkkis-poika.

      • Anonyymi

        Hahahah generalissimus Putkinen on pöhvelin idoli.
        Muka"historoitsija" :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahah generalissimus Putkinen on pöhvelin idoli.
        Muka"historoitsija" :)

        RuSSorenkejä harmittaa Putkisen suora ja kiertelemätön kommentointi kehitysmaa Venäjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahah generalissimus Putkinen on pöhvelin idoli.
        Muka"historoitsija" :)

        Katsoin noita kellon aikoja... et suinkaan puhu itellesi?


    • Anonyymi

      Putkinen on historian asiantuntija.

      • Anonyymi

        Naiset ovat ihastuneet Putkiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset ovat ihastuneet Putkiseen.

        Putkinen tuntee historian hyvin kirjoittaa totuuden mukaisesti.


    • Anonyymi

      putkinen, tai mikä hänen nimensä nyt olikaan, oli inkeriläinen, NL kansalainen . pohjimmiltaan nl kouluttama desantti, joka laitettiin suomeen. Toimitti lopun ikäänsä tiedustelu-tietoja. Oli ehkä tuplaagentti. Toimi suomen tiedutelijanakin. Ja oli myös kaukopartiossakin, yms. Ruotsissa vietti eläkevuotensa. Kirjoitti muistelmat, jne..
      Oli kuin nykyään tuntematon, se sdp vvihapuja ja valehtelia altae, josta emme tiedä mitä isäntää aplvelee, ja kuka se on, paeritkin väärennetty, jne..mutta sdp kansedustajana vaan pyörii. ja ahtisaari järjetössä hyvillä palkoilla aiemmin ollu,, kukua lienee mies sekin on

      • Anonyymi

        Kiitos palstalainen. Harvoin täällä tapaa noin analyyttistä keskustelijaa, jolla on vielä noin väkevästi artikulaatioiden hakeminen täydellisesti hanskassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos palstalainen. Harvoin täällä tapaa noin analyyttistä keskustelijaa, jolla on vielä noin väkevästi artikulaatioiden hakeminen täydellisesti hanskassa.

        turhaan vinoilet, kun toi kertoi ikävän totuuden julki vain...


      • Anonyymi

        KGB oli kiinnostunut Trumpista, koska se tiedettiin narsistiseksi. Putkisen kohdalla sama asia? Jos tuo väitteesi pitää paikkaansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KGB oli kiinnostunut Trumpista, koska se tiedettiin narsistiseksi. Putkisen kohdalla sama asia? Jos tuo väitteesi pitää paikkaansa?

        Miksi edes kysyn, kun asia näyttäisi olevan selvä, mutta miksi he jahtaavat juuri tietynlaisia?


    • Anonyymi

      PPP, eli Putkiselle patsas pietariin. Saisivat pietarilaiset, venäläiset ja stallarit ottaa karvareuhkan aina päästään kun kävelisivät patsaan ohi.

      • Anonyymi

        Pöhveli on kova pystyttelemään patsaita, Pöhveli onkin varsinainen patsastelija.


    • Anonyymi

      Juhani Putkinen tietää mistä kirjoittaa, eikä hän hyssyttele joutavia yya-loruiluja.
      Saattaahan se hiukka iskurityöläistä jos Putinin peppupaapojaakin itkunturskuttaa mutta sellasta elämä on.

      • Anonyymi

        Putkisella on oma näkemys asioista ja perusteltuja mielipiteitä.
        Sekin on jo huomattavasti enemmän kuin monella some-johdateltavalla on.


      • Anonyymi

        Ai se tietää mistä kirjottaa?
        Omilla sivuillaan sanoo, että ehkä venäläisillä on valehtelu geeneissä, mutta verkkouutisissa antaa ymmärtää, ettei tuolla "ehkä" sanalla ole sijaa, vaan että asia on kuten hän sanoo, ja että venäläisiin ei pidä luottaa missään asiassa.
        Toisekseen tyyppi näyttää uskovan, että venäläisille ominaista on joku julmuus. Yhdessä valehtelun kanssa yhtälöksi näyttää muodostuvan jonkinlainen puolipaholainen.

        Tuli mieleen, että tuolla joku julisti natopalstalla,, että Jeesus on vaarallinen asia, ja historiapalstalla, että NL:n aiheuttamat sodan ajan ongelmat on kostettava kolmanteen polveen.
        Jos on kyse samasta tyypistä, niin arvelen hänellä olevan joku henk.kohtainen vakava kriisi. Siinä, missä henkilö kieltää Jumalan, siinä hän itse saattaa nostaa itsensä jumalalliseen asemaan.

        Historiapalstalla näyttää olevan ikäänkuin syöttejä, jotta saataisi vuoropuhelu aikaan, jonka pakkovoittoa kaikkia muita stallariksi haukkuva hamuaa. Ja tuota stallariksi haukkumista on jatkunut vuodet, joten tervepäisestä tapauksesta ei ole kysymys. Joku myös muutamalla muulla palstalla julistaa yhtä aggressiiviseen sävyyn olevansa "normaali suomalainen mies", jota ei voi kyllä sanoa kun katsoo hänen laukomiaan mielipiteitä.

        Tulee mieleen kalastaja, joka kalastaa kaloja, joita kiinni saatuaan kiduttaa. Kaikesta päätellen tekee jonkinlaista palstavaltausta haukkumalla muita ja ajamalla näitä näin muualle palstalta. Tästä olen jo kuullut juttua, että s24:llä ei voi kirjottaa asioista, kun joku haukkuja hyökkää heti pätemään.
        Kehottaisin haukkujaa ymmärtämään, ettei hänellä todellakaan ole kaikki päässä ok, ja kannattais todellakin mennä psykologin juttusille. Nimittäin jos ei tyyppi tunteitaan tunnista...


    • Anonyymi

      Tulipa mieleen, että tyyppi ikäänkuin ylentää itsensä jumalankaltaiseksi ja Viro on hänelle ikäänkuin jeesuksen korvike, jota hän joka suhteessa pyrkii "kirkastamaan". Mutta syy miksi hän haluaa haukkua suomalaisia ja saada heitä alennettua? Tekeekö tyyppi työtä Venäjälle vai mistä on kyse? Väite, ettei johonkin kansaan pidä uskoa missään asiassa, kertoo realiteetin tajun puutteesta, luultavasti on lukenut itsensä sekopäiseksi, johon viitaa jo sekin, että hän näyttää etsivät kaikki mahdolliset pahat venäjältä ja venäläisistä. Samankaltaisen listan voisi laatia lukuisista muistakin maista, etenkin amerikkalaisista.

    • Anonyymi

      "Putkinen on historian asiantuntija."
      "Naiset ovat ihastuneet Putkiseen."

      Sama tyyppi?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      juhani putkinen on kirjoittanut muistelmat, elämäni neuvostoliitossa.
      - inkerin suomalainen.

    • Anonyymi

      Oltiin nyt Putkisesta mitä mieltä tahansa niin kyllä hän on ollut Venäjän suhteen oikeassa vuosikaudet Putkinen on kirjoittanut kotisivuillaan paljon Venäjästä ja sen hyökkäyksistä naapurimaihin eri vuosisatoina ja vaikka en fanita tyyppiä niin onhan sillä mielenkiintoisia tietoja talvisodasta ja jatkosodan taisteluista joita olen lukenut paljon.
      Putkinen kai työskentelee Viron armeijassa vai onkohan ukko nykyään eläkkeellä?

    • Anonyymi

      Kyseessä on kersantti joka yritti päästä RUK:hon muttei päässyt. Jussi Jalonen toi sen esille. Mies joka on rakastunut sotaan.

      • Anonyymi

        Siis täysi sotahullu.


      • Anonyymi

        Ei RUK huolinut kersantti Putkista huolimatta herran armeija taustasta ja uhosta mitä kaveri on esittänyt vuosikymmenten ajat.
        Kaverilla on sinänsä ihan hyviä historia kirjoituksia talvi ja Jatkosodasta, mutta miehen sota into ja rasistiset mielipiteet venäläisistä ovat herran ongelma.
        Putkinen olisi voinut edetä armeija urallaan mikäli olisi ollut astetta maltillisempi kannanotoissaan.
        Putkisen kanssa on mahdotonta keskustella jos on erimieltä asioista hänen kanssa ja etenkin vassareiden kanssa Putkisella on ollut Uudessa Suomessa kunnon väittelyitä maanpuolustuksesta ja Venäjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei RUK huolinut kersantti Putkista huolimatta herran armeija taustasta ja uhosta mitä kaveri on esittänyt vuosikymmenten ajat.
        Kaverilla on sinänsä ihan hyviä historia kirjoituksia talvi ja Jatkosodasta, mutta miehen sota into ja rasistiset mielipiteet venäläisistä ovat herran ongelma.
        Putkinen olisi voinut edetä armeija urallaan mikäli olisi ollut astetta maltillisempi kannanotoissaan.
        Putkisen kanssa on mahdotonta keskustella jos on erimieltä asioista hänen kanssa ja etenkin vassareiden kanssa Putkisella on ollut Uudessa Suomessa kunnon väittelyitä maanpuolustuksesta ja Venäjästä.

        Putkisen sotilasura olisi edennyt korkeintaan vääpelin sotilasarvoon. Tällaisia sotaintoilijoita on toki aina ollut myös Suomen armeijassa. Eräs rakensi jopa kesäasunnolleen juoksuhautoja ja harjoitteli vapaa-aikoinaan "vihollisasemien vyörytystä". Tervejärkisen suomalaismiehen näkemys on kyllä että armeija ja sota on ihan perseestä.


      • Anonyymi

        Tuohon aikaan ei kai köyhiä päästetty upseereiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei RUK huolinut kersantti Putkista huolimatta herran armeija taustasta ja uhosta mitä kaveri on esittänyt vuosikymmenten ajat.
        Kaverilla on sinänsä ihan hyviä historia kirjoituksia talvi ja Jatkosodasta, mutta miehen sota into ja rasistiset mielipiteet venäläisistä ovat herran ongelma.
        Putkinen olisi voinut edetä armeija urallaan mikäli olisi ollut astetta maltillisempi kannanotoissaan.
        Putkisen kanssa on mahdotonta keskustella jos on erimieltä asioista hänen kanssa ja etenkin vassareiden kanssa Putkisella on ollut Uudessa Suomessa kunnon väittelyitä maanpuolustuksesta ja Venäjästä.

        Venäjän suhteen Putkinen on ollut aivan oikeassa. Sitä on sosialistien, vihreiden ja muiden kommunistien mahdoton myöntää mutta näin se vain on!


    • Anonyymi

      Bandalissimus Putkinen on sotahistorian tutkimuksen primus motor.

    • Anonyymi

      Putkisen historia sivustot sisältävät suoranaisia valeita, ja olemattomia lähteitä, joihin yrittää viitata.

    • Anonyymi

      Putkinen lienee viimeisiä mohikaaneja jonka mielestä Neuvostoliitto aloitti jatkosodan hyökkäystoimet ennen Suomea. Yksikään vakavasti otettava historioitsija ei tue Putkisen horinoita. 😂

    • Anonyymi

      Putkinen vihaa natsismia ja rakastaa Amerikkaa. Tuntuu CIA:n mieheltä

    • Anonyymi

      Voi olla, että kijoittelee sotilasmielisairaalasta ja leikkii tinasotilailla. "Taakse poistu". Tuommoiaen jäärän kanssa en samassa pöydässä kauaa viihtyisi tappelematta. Esim. Tuulienergoa on "sattumavoimaa" Ei voi jätkä olla muuta kuin....... No. Jatkoja vain sinne Napoleon, mutta käsi pois munista.

      • Anonyymi

        Tämä Putkinen kommentoi ahkerasti myös Verkkouutisten artikkelita. Tuulivoima tuntuu olevan punainen vaate ja meuhkaa aina tilaisuuden tullen sattumavoimasta. Nyt tämä asiosta ymmärtämätön on vaatimassa ay-liikkeen murskaamista. Ilmastonmuutos on hänen mielestään huuhaata eli kuuluu trumpilaisten denialistien leiriin. Tyyppi vaikuttaa olevan sekaisin kuin käkikello.


    • Anonyymi

      Venäjämieliset teilaavat Putkisen. :D Hehehhe putinistit :D

    • Anonyymi

      Juhani Putkinen on oikeamielinen ydinvoiman kannattaja, vaikka onkin hairahtanut kokoomukseen.

    • Anonyymi

      Vähäpoikakin kopioi tälle historiapalstalle Putkisen kirjoituksia, joita sitten väittää kopioineensa Wikipediasta:-D

      • Anonyymi

        JuPun vaihtoehtohistoriaa Teemun ohjelmiin!


    • Anonyymi

      Mielisairas

    • Anonyymi

      Itänaapurin rakastajien väheressä Juhanikin osoittaatuu järkiäijäksi.

      Repikää siitä vihervassarisosialistioligarkit.

    • Anonyymi

      Kokoomuksen terävintä kärkeä, kuten Verkkouutisten kommentointiosioista voi lukea.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3309
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      558
      3117
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2563
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2032
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1842
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      10
      1702
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      121
      1383
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1241
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    Aihe