Sovittelualoite

kirjeen sain...

Sain sovittelutoimistosta kirjeen jossa sanotaan asian olevan sellainen että se voidaan sovitella.

Asia: Kotirauhan rikkominen = vuokranantaja tuli illalla klo 21.30 sisään omilla avaimillaan ilman mitään järkevää/pakollista syytä .

Minun, aikuisen näkökulmasta katsottuna rikos olisi melko helppo sopia, tietenkin jos vuokranantaja haluaa sopia.
MUTTA tulee tässä: asunnossa oli 7 vuotias lapsi, hän on kärsivä osapuoli, vaikkei hänestä papereissa mitään luekaan,
viime viikolla vuokranantajan ollessa asunnossa silloin kun lapsi tuli koulusta, lapsi meni huoneeseensa, eikä tullut sieltä ennenkuin v.antaja oli lähtenyt, kysyi sitten minulta, miksi päästit xxxxx sisään.
Jäljet jää lapsiin kaikesta.
Kun kuitenkin nyt hyvä on jotain tehdä jotta saataisiin rikolliset vuokranantajat kuriin, mikä olisi kohtuullinen vaatimus tämänkaltaisssa asiassa, neuvokaa nyt edes hieman. Täytyisi jotain tietää ennen sovittelutoimistoon menoa. Helpommalla tietenkin pääsisin antamalla jutun asianajajalle, ne kyllä tietää mitä pitää tehdä. En viitsisi sitä tehdä koska v.antajalle asia tulisi siten entistä kalliimmaksi.

10

6005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... vielä jatkan

      Voinko ottaa avustajan sovittelutoimistoon vai onko se ainoastaan asianomaisten kohtaamispaikka. Mielestäni olisi hyvä kun sinne saisi apulaisen, vaikkapa maksuttoman, eihän se ketään häiritsisi.

      • tulee....

        Tuskin vuokranantaja sovittelutilaisuuteen tulee, koska hän kirjoittaa parhaillaan irtisanomisilmoitusta.


      • tulla & mennä
        tulee.... kirjoitti:

        Tuskin vuokranantaja sovittelutilaisuuteen tulee, koska hän kirjoittaa parhaillaan irtisanomisilmoitusta.

        käräjät kalliiksi tulee vuokranantajalle, ei hän irtisanomalla voita mitään,,, ja turha sillä minua on kiristää, se vasta kalliiksi tulee.


      • Samoja kokemuksia.
        tulla & mennä kirjoitti:

        käräjät kalliiksi tulee vuokranantajalle, ei hän irtisanomalla voita mitään,,, ja turha sillä minua on kiristää, se vasta kalliiksi tulee.

        Vuokrasin asunnon vapailta markinnoilta, asunto oli kalustettu, vuokranantaja vei ominpäin tavaroita sieltä poissaollessani ja en saanut mitään lainturvaa, tosin tämä sattui 80-luvulla.


      • sisyfos75

        sovitteluun voi ottaa mukaan tukihenkilön. Kannattaa mainita asiasta sovittelijoille kun aikaa sovitaan. Tukihenkilön osallistuminen edellyttää vastapuolen suostumista. Sovittelun idea on että se suoritetaan ilman ulkopuolisia.


      • tuli aamulla
        sisyfos75 kirjoitti:

        sovitteluun voi ottaa mukaan tukihenkilön. Kannattaa mainita asiasta sovittelijoille kun aikaa sovitaan. Tukihenkilön osallistuminen edellyttää vastapuolen suostumista. Sovittelun idea on että se suoritetaan ilman ulkopuolisia.

        vihaisena ja vaati että perun sovittelun ja kaikki vaatimukseni. Onnistuisikokaan se edes, kun olen vaatinut rangaistusta, sen v.antaja kuitenkin saa, riippumatta minusta ?
        JOS jotakin sovin v.antajan kanssa, ajattelin jos voisimme tehdä esim. 5 vuoden määräaikaisen vuokrasopimuksen, jona aikana ei häätöä voi antaa, sillä tässä voi käydä niin jos luovun vatimuksista, saan häädön.
        Yksinkertainen juttu, josta saa kyllä vaikeankin, kun toinen osapuoli ajattelee vain asian lakaisemista maton alle.


      • höpö.......
        tulla & mennä kirjoitti:

        käräjät kalliiksi tulee vuokranantajalle, ei hän irtisanomalla voita mitään,,, ja turha sillä minua on kiristää, se vasta kalliiksi tulee.

        Höpö, höpö. Vuokranantajan kannattaa ilman muuta antaa jutun mennä käräjille. Tuollainen kotirauhan rikkominen on sieltä lievimmästä päästä, mistä tulisi korkeintaan 10 päiväsakkoa. Sen jälkeen vuokranantaja voikin ilmoittaa, että hän ottaa asunnon omaan tai sukulaisensa käyttöön ja irtisanoa vuokralaisen.


    • ehp

      Älä suostu sovitteluun sillä siellä tehtävät päätökset ja asiakirjat on salaisia sen sijaan oikeuden päätökset on julkisia. Muista pyytää korvauksia tapahtumasta. Jos oikeudenkäynnin jälkeen vuokraisäntäsi tulee uudelleen rikkomaan kotirauhaasi, soita poliisit ja sano että on tästä jo oltu oikeudessakin. Saat oikeusapua paikkakunatsi oikeusaputoimistosta ja kenties kotivakuutuksesi sisältää oikeuskulukorvauskohdan, kulut saa arvioitua selville kun on yhteydessä oikeusaputoimistoon. Alahan muuten kattella kunnon kämppää ittellesi, tuntuu että nykyinen on aikas turvaton jos on lapsikin, koska tässä alkaa lapsen turvallisuus olla kyseessä voisit olla yhteydessä kotipaikkasi asuntotoimeen.

      • pidetty

        ja vuokranantajalle vapauttava päätös, eli vuokralainen esti huoneiston kunnossapitoon liittyvän asian hoitamista tahallaan (ei suostunut kommunikointiin: sähköpösti, puhelin, ei avannut ovea kelloa useaan otteeseen soitettaessakaan). Säikytteli poikansa ihan itse (rupesi mölisemään, kun asia olisi voitu ihan hiljaisesti kuiskutella valoisassa eteisessä). Käynnin syy on viiteen kertaan selitetty vuokralaiselle... ei vain mene perille.

        Vuokralainen ei ole kykenevä kasvattamaan poikaansa. Aikaisemmat lapset kuulemma huostaanotettu. Ei halua tunnustaa asiaa itselleen, vaan vierittää syyn vuokranantajalle. Valitus ko tuomiosta ilm. hovioikeudessa perusteena säikky poika.

        Nyt sama kieltäytyminen asioiden hoitamisesta jatkuu. Vuokralainen muutti ja vei asunnon avaimet mennessään eikä suostu minkäänlaisiin neuvotteluyhteyksiin. Nyt hän on omasta tahdostaan "kahden asunnon loukussa". V-lainen ei ole itse virallisesti irtisanonut v-sopimusta. Ja on postikortilla tähdentänyt v-suhteen jatkuvan, paitsi ei viitsi maksaa vuokria. Itse olisin hyväksynyt "hiljaisen" purkamisen, kunhan olisi palauttanut avaimet. Lupasikin loppuviikosta palauttavansa kun sunnuntaina olin luovutustarkastusta pitämässä, mutta sitä viikkoa ei ole vielä tullut ja kuukausikin on jo vaihtunut. En hennonnut tuolloin vaatia avaimia itselleni kun miehellä oli tavaroita porrastasanteella ja pihalla läjittäin (muuttoautona farmari Kadett). Pihaläjä on jo hävinnyt, mutta avaimia ei viitsi palauttaa (v-antajan ja asunnon väli pari kilometriä).

        Irtisanomisilmoituksen laitoin kirjattuna heti kun käräjäoikeuden päätös tuli. Mutta itse sain sen noutaa postista. Eli ei kelvannut "apu kunnan vuokra-asunnon hakemiseen". Ajattelin vielä odotella tulisiko v-lainen tolkkuihinsa. Kunnes itse ilkkuen ilmaisi muuttavansa pois. Ei vain onnistu suoritus loppuun asti.

        Touhottaa katsovansa pojan etua. Mutta se on kyllä kaukana todellisuudesta. Poika joutuu nyt uuteen ympäristöön ja kouluun. Isä halusi vaihtaa kuntaa kun häpeilee saamaansa Pitkänniemen poliisisaattoa, jonka naapurit näkivät.
        Sopii arvioida kumpi pilaa pojan, isä vai v-antaja. Jne.


      • onko tolle
        pidetty kirjoitti:

        ja vuokranantajalle vapauttava päätös, eli vuokralainen esti huoneiston kunnossapitoon liittyvän asian hoitamista tahallaan (ei suostunut kommunikointiin: sähköpösti, puhelin, ei avannut ovea kelloa useaan otteeseen soitettaessakaan). Säikytteli poikansa ihan itse (rupesi mölisemään, kun asia olisi voitu ihan hiljaisesti kuiskutella valoisassa eteisessä). Käynnin syy on viiteen kertaan selitetty vuokralaiselle... ei vain mene perille.

        Vuokralainen ei ole kykenevä kasvattamaan poikaansa. Aikaisemmat lapset kuulemma huostaanotettu. Ei halua tunnustaa asiaa itselleen, vaan vierittää syyn vuokranantajalle. Valitus ko tuomiosta ilm. hovioikeudessa perusteena säikky poika.

        Nyt sama kieltäytyminen asioiden hoitamisesta jatkuu. Vuokralainen muutti ja vei asunnon avaimet mennessään eikä suostu minkäänlaisiin neuvotteluyhteyksiin. Nyt hän on omasta tahdostaan "kahden asunnon loukussa". V-lainen ei ole itse virallisesti irtisanonut v-sopimusta. Ja on postikortilla tähdentänyt v-suhteen jatkuvan, paitsi ei viitsi maksaa vuokria. Itse olisin hyväksynyt "hiljaisen" purkamisen, kunhan olisi palauttanut avaimet. Lupasikin loppuviikosta palauttavansa kun sunnuntaina olin luovutustarkastusta pitämässä, mutta sitä viikkoa ei ole vielä tullut ja kuukausikin on jo vaihtunut. En hennonnut tuolloin vaatia avaimia itselleni kun miehellä oli tavaroita porrastasanteella ja pihalla läjittäin (muuttoautona farmari Kadett). Pihaläjä on jo hävinnyt, mutta avaimia ei viitsi palauttaa (v-antajan ja asunnon väli pari kilometriä).

        Irtisanomisilmoituksen laitoin kirjattuna heti kun käräjäoikeuden päätös tuli. Mutta itse sain sen noutaa postista. Eli ei kelvannut "apu kunnan vuokra-asunnon hakemiseen". Ajattelin vielä odotella tulisiko v-lainen tolkkuihinsa. Kunnes itse ilkkuen ilmaisi muuttavansa pois. Ei vain onnistu suoritus loppuun asti.

        Touhottaa katsovansa pojan etua. Mutta se on kyllä kaukana todellisuudesta. Poika joutuu nyt uuteen ympäristöön ja kouluun. Isä halusi vaihtaa kuntaa kun häpeilee saamaansa Pitkänniemen poliisisaattoa, jonka naapurit näkivät.
        Sopii arvioida kumpi pilaa pojan, isä vai v-antaja. Jne.

        "epävakaalle" vuokralaiselle tehtävissä mitään (edunvalvoja tai jotain muuta)? Sovittelemaan ei "pääse". Menee tonne lakipuolelle tämä.

        Vuokrasaatavat ym. menee ilmanmuuta käräjäoikeuteen, kun vastapuoli siitä kerran nauttii ja oppi on nyt saatu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe