Millainen paikka Kilo

muuttamassa

Siis millainen paikka on Kilo asua?
Ei mitään herjaa, kiitos vaan asiallisia kommentteja.
Kauppoja ei taida olla?
Onko rauhallista?

25

13225

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilossa 19 vuotta

Kilonpuiston vuokratalot(aseman vieressä) kammottavia, muuten rauhallista pientaloaluetta ja muutama hyvämaineinen omistuskerrostalo. kokemusta kaikista edellisistä. ruokakauppoina toimii Siwa, Alepa ja 24h/7 ABC

• rupusakki luo rauhattomuutta

Kilo olisi hyvä paikka asua, mutta liikaa Espoonkruunun vuokra-asuntoja.

Vuokra-asunnot tulisi rakentaa Vantaalle, ei Esposeen.

• ja herätys

Tottakai kaupungin vuokra-asuntoja rakennetaan kaikkialla, niin Vantaalle, Espooseen kuin Helsinkiin.

Myös Vantaalla on paljon arvokkaita ja viihtysiä omakotitaloalueita; ei asiat oo noin yksinkertasia.

Suurin osa kaupungin vuokrataloissa asuvista on pienitulosia, töissä käyviä kunnon ihmisiä.
        Ei kaikilla oo varaa maksaa kaksiosta 700 euroa kuussa.

• Sybex

Espooseenhan niitä tarvitaan myös ja siellä on jo sopivia alueitakin olemassa.
        Ei ne viihtyisät omakotitalot ole mikään Espoon erikoisuus, kyllä niitä hyviä alueita on täällä Vantaankin puolella. Ei pidä yleistää...

• lähinnä

Lähinnä PeräSeinäjoki on verrattavissa tuohon mainioon lähiöön espoossa. Jossa ei ole mitää muutakuin katkeraa ihmismieltä ja ddr:stä tunnelmaa. Tervemenoa.

• paljon Kilossa käyny

Kilossa on paljon viihtysiä omakotitaloja, puutarhoja, kaikenlaisia tapahtumia ja myyjäisiä, pienehköllä alueella kaupungin vuokra-asuntokortteleita, niistä suuri osa on kerrostaloja, mut kaupungilla myös pientaloja viihtyisin puutarhamaisin pikkupihoin.

Myös nää kaupunginasuntokorttelit on ihan siistejä ja luonto on lähellä. Kun en itse asu en tie onko kuin kauheen levotonta mut ainakaan niinä kymmeninä kertoina kun olen vieraillu ei rappukäytävissä eikä ulkona oo tapahtunu mitään dramaattista, myös bussipysäkeillä olen saanu odotella rauhassa.

Junamatka Sellon ostoskeskukseen kestään n. 2 minuuttia ja junia kulkee usein, lisäks myös hyvät bussiyhteydet Lepuskiin ja Nihtisiltaan päin ja Tapiolaan.
        Eli Kilo on Peräseinäjoen täydellinen vastakohta. Jos siellä nyt jollain on myrtyneet aatokset niin se on hänen oma asiansa, sitä voi olla hirttoköysi kourassa vaikka Kaivopuistossa.

• dfdfdfdfd
        paljon Kilossa käyny kirjoitti:

Kilossa on paljon viihtysiä omakotitaloja, puutarhoja, kaikenlaisia tapahtumia ja myyjäisiä, pienehköllä alueella kaupungin vuokra-asuntokortteleita, niistä suuri osa on kerrostaloja, mut kaupungilla myös pientaloja viihtyisin puutarhamaisin pikkupihoin.

Myös nää kaupunginasuntokorttelit on ihan siistejä ja luonto on lähellä. Kun en itse asu en tie onko kuin kauheen levotonta mut ainakaan niinä kymmeninä kertoina kun olen vieraillu ei rappukäytävissä eikä ulkona oo tapahtunu mitään dramaattista, myös bussipysäkeillä olen saanu odotella rauhassa.

Junamatka Sellon ostoskeskukseen kestään n. 2 minuuttia ja junia kulkee usein, lisäks myös hyvät bussiyhteydet Lepuskiin ja Nihtisiltaan päin ja Tapiolaan.
        Eli Kilo on Peräseinäjoen täydellinen vastakohta. Jos siellä nyt jollain on myrtyneet aatokset niin se on hänen oma asiansa, sitä voi olla hirttoköysi kourassa vaikka Kaivopuistossa.

"myös hyvät bussiyhteydet Lepuskiin ja Nihtisiltaan päin ja Tapiolaan."
        23bussilla kestää vartin Selloon, se kiertää kaikki kylät, 110 kulkee miten sattuu tai sitten niitä tulee 2-3 peräkkäin! JA myöhässä kulki kumpaan suuntaan tahansa. Muita ...ai niin 206 kulkwee 2x pvä!
        Bussiyhteydet on hyvär kunhan vaan bussit kulkisi!
        Niin ja Nihtisillassa vaihdetaan busseja, jos nyt sinne satut pääsemään!
        Hanki fillari, pääset nopeammin!

• paljon Kilossa
        dfdfdfdfd kirjoitti:

"myös hyvät bussiyhteydet Lepuskiin ja Nihtisiltaan päin ja Tapiolaan."
        23bussilla kestää vartin Selloon, se kiertää kaikki kylät, 110 kulkee miten sattuu tai sitten niitä tulee 2-3 peräkkäin! JA myöhässä kulki kumpaan suuntaan tahansa. Muita ...ai niin 206 kulkwee 2x pvä!
        Bussiyhteydet on hyvär kunhan vaan bussit kulkisi!
        Niin ja Nihtisillassa vaihdetaan busseja, jos nyt sinne satut pääsemään!
        Hanki fillari, pääset nopeammin!

No on sulla käyny huono tsäkä, ku mä oon venannu busseja niin aina ne on tullu ajallaan, menin minne suuntaan tahansa; junavuoro ollu joskus poissa tai myöhässä.

110 menee Kilonpuistosta Lepuskiin 5 minuutissa, 23 kiertää sielt niin omakotitalojen kautta mut mun mielestä ei kauempaa ku 10 minuuttia, ei mulla koskaan oo niin kiire, ihan kiva välillä kattoo vähän maisemia.
        Ja Tapiolaan pääsee toiseen suuntaan, sekin on aina kulkenu.

Ehkä jonku ihmisen karman lakiin kuuluu sellanen bussien myöhästely?

• Mohameeed

Itse muuttaisin vain pakon edestä kiloon,on se parempi paikka kun espoon keskusta mutta silti,inhimillisempiä paikkojakin löytyy.
      Jos on vähänkään rasistisia piirteitä,niin silloin ainakin unohda kilo HETI !

• Kilon nainen

"jos on vähänkään rasistisia piirteitä" ei kannata muuttaa pk-seudulle ollenkaan, ei nykypäivänä. "Vähänkään" rasistisille voi suositella ennemmin vaikka Kempelettä, Sallaa tai Yli-iitä.

• mielipide1
        Kilon nainen kirjoitti:

"jos on vähänkään rasistisia piirteitä" ei kannata muuttaa pk-seudulle ollenkaan, ei nykypäivänä. "Vähänkään" rasistisille voi suositella ennemmin vaikka Kempelettä, Sallaa tai Yli-iitä.

Olen asunut Kilossa 2 vuotta ja olen viihtynyt sikäli, että täällä on hyvin rauhallista. Onneksi ei ole kapakoita suomalaisine juoppoineen ja muutenkin ok, ulkoilumaastot lähellä. Melko tiheään rakennettua tämä alue alkaa olla; supermauttomia omakotitaloja vieri vieressä. Juna kulkee suht säännöllisesti keskustaan. Asia mitä Espoossa vierastan on pitkät välimatkat kaikkialle. En tiedä mitään yhteiskunnan palveluista kun en ole niitä tarvinnut, mutta minulla on sellainen käsitys, että kaikki on hirveän kaukana ja oma auto on hyvä olla. Leppävaara on kumminkin lähellä ja siellä on kirjastot, kaupat ym., mutta ei tämä mikään Helsinki ole.

• Esboo
        mielipide1 kirjoitti:

Olen asunut Kilossa 2 vuotta ja olen viihtynyt sikäli, että täällä on hyvin rauhallista. Onneksi ei ole kapakoita suomalaisine juoppoineen ja muutenkin ok, ulkoilumaastot lähellä. Melko tiheään rakennettua tämä alue alkaa olla; supermauttomia omakotitaloja vieri vieressä. Juna kulkee suht säännöllisesti keskustaan. Asia mitä Espoossa vierastan on pitkät välimatkat kaikkialle. En tiedä mitään yhteiskunnan palveluista kun en ole niitä tarvinnut, mutta minulla on sellainen käsitys, että kaikki on hirveän kaukana ja oma auto on hyvä olla. Leppävaara on kumminkin lähellä ja siellä on kirjastot, kaupat ym., mutta ei tämä mikään Helsinki ole.

"ei tämä mikään Helsinki ole"

No ei ole ei. Siitä me monet espoolaiset juuri pidämmekin. Jos maaltamuuttavat haluavat olla "hesalaisia", niin muuttakoot sitten Helsinkiin.

• The best

Kilo on tosi kiva paikka asua! Riippuu tietenkin hieman, millä kulmalla ja missä taloyhtiössä asuu.. nimittäin Kilohan on laaaaaja alue.

Vartin matka junalla stadiin - ja on kuin maalla asuisi. Palvelut puuttuu, mutta lyhyt matka Leppävaaraan. Olen asunut elämäni aikana ympäri pääkaupunkiseutua - ja tämä on ehdottomasti paras paikka. Riippuu tietysti, mitä arvostaa.

• Kiloboende

Uusi K-market aseman vieressä paransi palveluita huomattavasti. Vihdoinkin kauppa, jossa on valikoimaa ja tuoreosastollakin valinnanvaraa. Onko sitten kyseessä vain alkuhuumaa, mutta toivotaan tason säilyvän jatkossakin.

• jrautavaara

Kilo on todella rauhallinen paikka asua. Ainakin meidän taloyhtiö on. Kauppoja on nihtisillan abc, Alepa, lähellä vaasan leipomomyymälä, kauniaisissa parin kilometrin päässä 2 s-markettia, apteekki ja jotain muutakin.. n.3 km selloon ja siinä isot marketit.
      lähellä on kilon poliisiasema ja juoppoputkasta aina välillä kävelee rataa kohti juoppoja muttei niistä ole koskaan harmia ollut.
      Naapureihin tutustuminen vei vuoden ennenkuin alkoivat tervehtiä, kivoilta tuntuvat.
      kilon juna-aseman kerrostalot ovat maahanmuuttajia täynnä, muualla Kilossa on ihan tavallisia suomalaisperheitä.
      Kulkuyhteydet joka paikkaan hyvät, bussilla ja junalla pääsee, autoilevan ei tarvitse ajaa pitkiä matkoja koska kaikki palvelut ovat lähettyvillä.

• kggg

hyvä lähiö, puutarhamaista aluetta - vanhoja huviloita ja kerrostaloja, etenkin Kilontien puoli haluttua ja rauhallista seutua. Tosiaan jos ei kestä maahanmuuttajia niin sitten kannattaa muuttaa kehä 3 ulkopuolelle, ja landejen kannattaa muuttaa Klaukkalaan, Vihtiin tms joka muistuttaa enemmän heidän synnyinseutujaan.
      Enemmänkin harmittaa perisuomalaiset työttömät juopot joita jonkinverran päivystää siwan edessä...
      Olen asunut Espoossa yli 30v eri puolilla ja Kilo on hyvä paikka, rauhallisempi kuin Leppävaara, keskeisellä sijainnilla moneen suuntaan. Ainoa tekijä joka varmaan rajaa muuttajia on asuntojen kalleus, perhekerrostaloasunnot liki 300t e,rivarit yli tuon ja pienet kaksiotkin n 200t e. Lansa on sitten erikseen...

• vierassssss

Kilo on hyvä paikka. Junaradan lähellä olevat kerrostalot tavallisia ihmisiä täynnä, syrjempänä kännisiä persuja ja nirppanokkia. Tervetuloa!

• Kiloasukki

Aivan ihanaa aluetta: ei baareja känniläisineen, jopa aseman seutu yllättävän rauhallista! Viikonloppuiltaisin juoksen lenkkiä aseman ohitse, eikä koskaan ole tullut edes perään huutelua. Täältä katselisin isompaakin, jos olisi varaa: tuntuu vain neliöhinnat olevan kalliita, ei ihan taviksilla varaa...

• k1lo

Kilossa on hyvät kulkuyhteydet ja on muutenkin ihan rauhallista aluetta. Kauppoja alueella on muutama: Siwa, Alepa, K-supermarket ja muutama kioski.

• esboooo

Hyvä alue, olen asunut yli 10 v. ja Espoossa yli 30 v. - en muuttaisi muualle, hyvät lähipalvelut, hyvät yhteydet eri suuntiin , ihanat ulkoilualueet, kehittynyt alue lähipalveluineen . Myös vanhaa asuinrakentamista ja kulttuurihistoriaa löytyy, vanhoja villoja, kartano ym. Normaalia nykyään, että jokaiseen kaupunginosaan rakennetaan myös vuokra-asuntoja. En muuttaisi naapuriin Leppävaaraan, joka huomattavasti levottomampaa aluetta, mutta sen palveluista pääsee hetkessä nauttimaan.
      Varmaan yksi este monelle muuttamiselle Kiloon on asuntojen noussut hintataso - juuri nyt Skanska myy uudiskohteita, kerrostaloja radan vierestä - saunaton pikkukaksio vmh liki 250 000e ja vanhat pikkurivarikolmiotkin liki 300t e. Edullisempaa vaikka Tuomarilassa, Olarissa tms.

• jerddu

öh saanko kysyy mitä vittuu olari on paaljo kalliimpaa ku esim. kilo. vertailin hintoja niin 3h 80m2 rivitalo kilossa maksoi 269 000 € olarissa melko vastaavanlainen maksoi 360 000€ et ooppa hiljaa ku ettiiä. ja olars o paaaljo paremat yhteydet ku kilos. kiloo tulee ikälöppuja lähijunia ja kaks bussii paitsi nihtisiltaa muutama enemmä. olarii tulee vieree metro iha länsiväylän toiselle puolelle hieno metroasema uusi linja-autoasema ja ison omeanan laajenus. olarissa on prisma smarket ja kmarket rkioski pizzerioita ravintoloita filmtown nuorisotiloja koulu yläaste ja lukio ja paljomuuta esim Puolarmetsän sairaala myös. olarin bussiyhteydet ovat erittäin kattavat. 5 bussii helsinkiin 2 mankkaalle 2 leppävaaraa ja nihtisiltaa 2 kauniaisii 1 otaniemii 6 tapiolaaa 1 espoonlahtee 2 espoon keskuksee matinkylää 3 henttaalle 2 haukilahtee ja westendii 1 niittykumpuu 3 1 järvenperää jorvii 1 ja muita sit olarii ehkä tulee ratikka jos espoon raidesuunnitelmatouteutuu

• Kilo on kaikkien ilo
        jerddu kirjoitti:

öh saanko kysyy mitä vittuu olari on paaljo kalliimpaa ku esim. kilo. vertailin hintoja niin 3h 80m2 rivitalo kilossa maksoi 269 000 € olarissa melko vastaavanlainen maksoi 360 000€ et ooppa hiljaa ku ettiiä. ja olars o paaaljo paremat yhteydet ku kilos. kiloo tulee ikälöppuja lähijunia ja kaks bussii paitsi nihtisiltaa muutama enemmä. olarii tulee vieree metro iha länsiväylän toiselle puolelle hieno metroasema uusi linja-autoasema ja ison omeanan laajenus. olarissa on prisma smarket ja kmarket rkioski pizzerioita ravintoloita filmtown nuorisotiloja koulu yläaste ja lukio ja paljomuuta esim Puolarmetsän sairaala myös. olarin bussiyhteydet ovat erittäin kattavat. 5 bussii helsinkiin 2 mankkaalle 2 leppävaaraa ja nihtisiltaa 2 kauniaisii 1 otaniemii 6 tapiolaaa 1 espoonlahtee 2 espoon keskuksee matinkylää 3 henttaalle 2 haukilahtee ja westendii 1 niittykumpuu 3 1 järvenperää jorvii 1 ja muita sit olarii ehkä tulee ratikka jos espoon raidesuunnitelmatouteutuu

Jerddulle vain että ei tehdä tästä mitään eritysitä espoon alueiden "kumpi on parempi" vertailua.. Sinänsä kotiseutuylpeys on tiettyyn rajaan asti ihan kiva asia. Olari voi olla ihan mukava paikka kuten myös Kilo. Itse juuri Kauniaisista Kiloon muuttaneena pidän juuri näiden junien käytöstä. 15 minuuttia niin olen Kilon asemalta Helsingin päärautatieasemalla ja täysin ruuhkista riippumatta. Tätä seikkaa minulla ei voita mikään. Nykyisin olenkin "raiteiden" puolestapuhuja. On se sitten juna, metro tai raitiovaunu. Bussilla on kuitenkin hieman samat ongelmat kuin autoilla. Siksi työmatkan määreenä käytän nykyisin vain aikamäärettä en kilometrimäärettä. Tietysti jos ei ole "raiteita" niin sitten käytetään bussia ja autoa.
        Todella oman kokemukseni perusteella voin kohtuu varmasti suositella Kiloa missä olen nyt asunut noin vuoden. Täältä saa tarvittaessa ison "maalaismaisen" ok tai rivi/paritalon lapsikeskeiseltä alueelta. Jopa hiekkatien varrelta jos näin haluaa=) Alue toki on selvästi kaksijakoinen kuten nykyisin lähes kaikki alueet. On radanvarren kerrostalot joissa asuu "rahvaampi" väki ja sitten erikseen laajalle levittäytynyt pientaloalue josta löytyy ihan jopa tarvittaessa "miljoona" asuntoja. Oikeastaan täältä löytyy myös ihan vastaavia "linnoja" kuin edellisessä asuinpaikassani Kauniaisissa. Eli loppuun jos ei halua asua liian eristäytyneesti vaan haluaa elää suomalaisessa yhteiskunnassa jossa on nykyasuntopolitiikan mukaan sekoitettu samalle asuinalueelle myös vuokratuotantoa niin Kilo on hyvä esimerkki. Minulle tämä toimii sillä saan alueelta sen rauhan mitä haen mutta niin että en ole eristäytynyt täysin arkitodellisuudesta (viittaan junaan, pieniin paikallisiin ruokakauppoihin ja aseman vuokrakerrostaloihin). Terveisin Kilolainen

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe