don rosa suomessa!

jeeeeeee

9

2177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D.U.C.K

      Rosa on PARAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Risu

      Ei ole paras, ei tod. Tarinoiden surkeista käsikirjoituksistakin ilmenee että Rosa on varsinainen Henkinen Insinööri. Huumori onnetonta väkisinvääntämistä. Rosalla ei ole mitään nyansseja myöskään hahmojen persoonallisuuden suhteen, Aku on tyhmä, Roope on ahne, pojat viisaita jne.

      Lisäksi Rosa on rasistinen ja hävettävän kiihkoamerikkalainen, ihme ettei ole tehnyt tarinaa ankoista terrorisminvastaisessa sodassa. Etenkin kun Aku Ankka ei ole ilmestynyt itse USA:ssa enää vuosikymmeniin sarjiksena.

      Piirrosjälki yhteen kaavaan kangistunutta piipertämistä. Ei mitään kehitystä, ei mitään taikaa.

      • en tiedä, mutta minä pidän Rosan tarinoista ja piirrosjäjestä. Rosan töistä on hauska etsiä Mikki Hiiriä ja muita hauskoja yksityiskohtia. Huumori on minusta ainakin tosi hauskaa. :) Makunsa kullakin


      • tyhmä???

        Olen eri mieltä miltei kaiken sanomasi kanssa. Rosan juonet ovat monesti suorastaan nerokkaita ja myös koskettavia, mitä on vaikea yhdistää viihdykkeeksi tarkoitettuun sarjakuvaan. Huumoria löytyy monella tasolla, joten esim. eri-ikäiset lukevat näitä sarjakuvia aivan eri tavalla ja nauravat eri asioille.

        Et selvästikään ole lukenut kovin montaa Rosan sarjakuvaa, kun väität hamojen olevan persoonattomia. Ainoastaan Rosan tarinoissa Roopesta paljastuu muitakin puolia kuin rahanhimo - itse asiassa Roope ei rakasta rahojaan, vaan muistoja, jotka rahoihin liittyvät. Aku taas ei ole tyhmä, vaan huono-onninen. Hänellä on kuitenkin hyvä sydän.

        Juuri Rosan tarinat menevät pintaa syvemmälle, ja niissä tulevat esille esim. hahmojen motiivit ja todelliset tuntemukset. Juoni etenee puhtaan tyylikkäästi ja etenkin virheettömästi, ja piirustusjälki on niin persoonallista, että Rosan työn tunnistaa jo kaukaa.

        Mutta tietenkin kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Minä vain tunsin suurta halua puolustaa omasta mielestäni kaikkien aikojen parasta sarjakuvantekijää.


      • kuusenoksa
        tyhmä??? kirjoitti:

        Olen eri mieltä miltei kaiken sanomasi kanssa. Rosan juonet ovat monesti suorastaan nerokkaita ja myös koskettavia, mitä on vaikea yhdistää viihdykkeeksi tarkoitettuun sarjakuvaan. Huumoria löytyy monella tasolla, joten esim. eri-ikäiset lukevat näitä sarjakuvia aivan eri tavalla ja nauravat eri asioille.

        Et selvästikään ole lukenut kovin montaa Rosan sarjakuvaa, kun väität hamojen olevan persoonattomia. Ainoastaan Rosan tarinoissa Roopesta paljastuu muitakin puolia kuin rahanhimo - itse asiassa Roope ei rakasta rahojaan, vaan muistoja, jotka rahoihin liittyvät. Aku taas ei ole tyhmä, vaan huono-onninen. Hänellä on kuitenkin hyvä sydän.

        Juuri Rosan tarinat menevät pintaa syvemmälle, ja niissä tulevat esille esim. hahmojen motiivit ja todelliset tuntemukset. Juoni etenee puhtaan tyylikkäästi ja etenkin virheettömästi, ja piirustusjälki on niin persoonallista, että Rosan työn tunnistaa jo kaukaa.

        Mutta tietenkin kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Minä vain tunsin suurta halua puolustaa omasta mielestäni kaikkien aikojen parasta sarjakuvantekijää.

        Olen täysin samaa mieltä. Mitäpä tässä muuta selittelemään. Don Rosan piirtämät sarjakuvat ovat ainoita sarjakuvia, joita lukiessani olen nauranut ääneen hauskoille kohdille. :)


    • tulleet

      Aku Ankoista. Ei kiroulua, selkeää kirjakieltä ja tarinan kerronnan taito. Kaikki tarttunut Akuista. Akut on elämäni suola lopun elämäni.

      • N24

        Ja diggaan Don Rosan piirroksista. Todellakin paras piirtäjä! Pennusta asti oon akun parissa aikaa viettänyt ja ei oo montaa päivää kun nauratti ihan lehteä lukiessa. Akulla vähän vastustaa välillä. :D Aku taitaapi olla ainu lehti johon ei ikinä kyllästy. Saa kaikenmaailman cosmopolitanit survoa suohon. Mieluiten luen aku ankkaa.Aamen!


    • spegetsu

      rosalla on oma uniikki tyyli tehdä ankkoja.sen takia varmaa paras.ja onha kyl toi italo piirtäjä hyvä.tähä hätää nimeä en muista.

    • Sherlock Jeremy

      Don Rosa, Whitesnake, Uriah Heep, Deep Purple ja Scorpions asuvat Suomessa !!!!!

      Sen verta usein kyseiset henkilöt/bändit Suomessa "vierailevat"...

      Buhhahhhahahaaaa !!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe