Sain n. vuosi sitten kolmen hampaan sillan sekä yhden erillisen kruunun. Siitä alkoi älytön hajuongelma joka tuli hampaiden juuresta. Olen harjannut hampaita tunnollisesti erityisesti juuri kyseisistä ongelmakohdista, sekä käyttänyt hammasväliharjaa. Ei vaan raikastu hengitys.
Silta on nyt irronnut jo kahdesti ja molemmilla kerroilla sillan laitimmaisten hampaiden kolot ovat haisseet kuvottaville. Pilareiksi hiottujen hampaiden ienrajoissa ei taas ollut mitään hajua. Myös erillisen kruunun juuresta tulee sama haju vaikkei se ole vielä irronnut.
Onko kiinnityksen yhteydessä jäänyt mahdollisesti bakteereja hampaan ja sementin väliin muhimaan, vai olisko sementti kuivunut hitaasti että hampaat ovat hieman liikkuneet ja näin olisi syntynyt rako johon bakteerit ovat päässeet kotiutumaan, vai mistä tämä voisi johtua? Onko tämä tyypillinen juttu jonka kanssa on vain elettävä? ONKO MUILLA KOKEMUSTA? APUA!
En uskalla mennä kiinnityttämään siltaa enään uudestaan! Olen mieluummin sosiaalinen harvahammas kuin erakoituva löyhkäsuu!!!
Haiseva hammassilta
4
4944
Vastaukset
- minulla
Itselläni kolme eri siltarakennelmaa. Viimeisin jossa ikenen ja sillan välinen rako pieni oli pitkään ongelma. Hammaslankaa ei oikein saanut menemään, aina töhnää välissä, ien usein tulehtunut. Elokuun alussa aloin selkäkipuihin syömään MSM-rikkiä, samoihin aikoihin loppu ientulehdukset, en tiedä johtuiko rikistä vai muutoin osui samaan ajankohtaan.
- pöpö, arvaan.
Mulla oli sama ongelma pari vuotta. Vasta nyt röntgenkuva paljasti, että yhden hampaan toisessa juuressa oli tulehduspesäke. Ainoa oire oli haju/maku.
Olin 2 viikkoa sitten hammaslääkärissä ja hän porasi sillan läpi pienen reiän päästäkseen hoitamaan juurta. Nyt siellä on lääkitys ja lääkepaikka pinnalla. Puudutuksella selviää, joskin hän antoi varmuuden vuoksi penisilliinitabletit mukaan sillä olin lähdössä Tukholman risteilylle ja riski saada jomottava hammassärky laivalla, oli melkoinen.
Älä jätä tutkimatta tai kudosta alkaa kadota tulehduksen myötä.- minunmielipide
Paitsi että kun silta irtosi, ei ikenissä ollut tulehdista tai hajua.
Pöpöt olivat mitä ilmeisimmin pesineet itse hammaskruunun sisään ja levinneet kruunun ja pilarin välillä niin että välissä oleva sementti menetti otteen ja silta irtosi.
Jo kahdesti sama juttu vajaan vuoden sisällä, joten juuri nyt en keksi muutakaan loogista selitystä.
MITEN MUUTEN TEIDÄN LÄÄKÄRI ON TOIMINUT SILLAN KIINNITTÄMISVAIHEESSA? ONKO STERILISOINUT SILLAN JA PUTSANNUT PILARIT ESIM ALKOHOLILLA TAI MUUTEN DESINFIOINUT NE ENNEN KIINNITTÄMISTÄ?
MULLA SUHAUTTI PILARIT VAAN PUHALTIMELLA YLIMALKAISESTI KUIVAKSI JA TÖKKÄS SILLAN PAIKALLEEN.
Oon siksi aatellut, että jos siinä vaiheessa jää väliin pöpöjä, niin ne leviävät kulovalkean tavoin ja syövät pilarit kruunun sisältä pian käyttökelvottomiksi!
- Ruudinkeksijät
Hammaslääkäreiden osaamisessa niin kuin muissakin lääketieteellisissä toiminnoissa on toivomisen varaa. Monesti on kysymys siitä, että nuo kuvantamisesta saadut tiedot eivät kerro aina koko totuutta tutkittavassa asiassa. Lisäksi pääalueen hermosto sinänsä on jo niin
laaja alaista tämän alueen toiminnoissa, että ne eivät anna aina oikeata kuvaa kiputilojen paikalistamisessa. Useinkin potilaat joutuvat kärsimään asiasta useita vuosia. Tähän hoitoa
on ehkä annettu kipulääkityksellä tai muilla hoitotoimenpiteillä.
Monesti asiat ovat hoituneet hammaskivuista kärsiville potilaille teknikko koulutuksen saaneilta alan ammattilaisilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2568518IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2865777- 1761915
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)761800- 1901362
- 781324
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61207Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?551088Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy2191053Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte1311037