1:n lajin ekosysteemi löydetty ! Elää uraanilla..

Yhden lajin ekosysteemi (Täysin itsellinen eliö) löydetty, se on yksi ainut arkkieliö (ennen oli nimeltään: arkkibakteeri) Desulforudis audaxviator, jota löydettiin E-Afrikan kultakaivoksesta 2,8 km:n syvyydestä :

http://www.ursa.fi/blogit/ta/index.php?title=tutkijat_loysivat_yhdesta_lajista_koostu&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Se elää uraanienergialla. Tarkemmin ottaen
uraanin radioaktiivisuus tuottaa vetyä ja sulfaattia. Ja se arkkieliö elää niillä.

(Tuttu kreationistimme "tuttumies" on hävinnyt tätä koskevan pitkällisen kamppailunsa tuulimyllyjä vastaan, hänhän oletti sulfaattien ja vetyjen olevan biologista aurinkoenergistä alkuperää ja kivieliöiden itsellisyyden kyseenalaisti ;)

D. audaxviator survives in a habitat where it gets its energy .. from hydrogen and sulfate produced by the radioactive decay of uranium."

http://newscenter.lbl.gov/press-releases/2008/10/09/bold-traveler’s-journey-toward-the-center-of-the-earth/

6

467

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • radioaktiivinen materiaali

sinne tuli? Entä miten se radioaktiivinen päätti olla radioaktiivista säteilyä luonteeltaan ja laadultaan? Kerro meille toki, sinähän sen tiedät!

• Ennen aurinkoamme oli toinen aurinko jonka räjähdyksessä n. 4.5-6 mrd vuotta sitten syntyi uusia raskaita alkuaineita kuten tuo uraani, josa maa ja me koostumme nyt.
        Uraaniatomi on niin täynnä protoneja ja neutroneita ettei se voi pysyä vakaana vaan on epästabiili (heikkovoiman takia), se hajoaa aikaa myöten protoni- ja neutronimäärältään alemmiksi aineiksi lähettäen gamma, neutroni, alfa, elektroni ym säteitä tilanteen mukaan..
        Nämä säteet hajottaa DNA:ta mutta myös kemiallisia yhdisteitä.

• tuttu-mies

luvannut tarjota kaikille bisset jos häviää vetonsa tästä asiasta, muistanko oikein ?

tai

Ehkä veto koskikin sitä kuinka monta hokupokustemppua ns. jumala osaa ?!

-evvk-

• Jotain tuonsuuntaista vetoa olen joskus ehdotellut. Jos vaikka et olisikaan ottanut vetoani vastaan oikeaan aikaan, niin tuosta hyvämuistisuudestasi voin kuitenkin ne tarjota. Aika ja paikka on vain vielä sovittava.
        Itse en ainakaan muista, että olisin luvannut tarjota koko ihmiskunnalle, mutta jos löydät muistiani korjaavan tiedon asiasta, niin katsotaan sitten tätäkin vaihtoehtoa (-;

• Vastaukseni vähän viipyi, kun en esiksikään lukenut viestiäsi ensipäivänään jne. Tässä jotain, mitä aiheeseen liittyvää löytyi haulla minun sanomanani tältä foorumilta:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000022122797#22000000022122797
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000023165938#22000000023165938
      Yllä olevassa linkissä keskustelun alku, jossa sitten tämä nyt käsiteltävään liittyvä viesti:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000023200347
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000012077072#22000000012077072

Ja joskus olen näämmä kirjoitanut nettisivulleni: "Perusoletukseni on (vastoin yleistä käsitystä) ettei sellaisia eliöitä esiinny nyt, eikä niitä ole koskaan esiintynytkään."

Kuten noista aiemmista viesteistäni käy ilmi, tämä nyt esillä oleva tapaus ei ole ihan uusi. Olennainen ero radiokatiivisuuteen perustuvassa biosfääristä moniin muihin epäonnistuneisiin ehdokkaisiin on, että tässä on kemiallisen potentiaalin "molemmat navat" auringon energiasta riippumattomia.

Eli voin myöntää, että tämän hetkisen tiedon mukaan tämä on auringonenergiasta ja yhteyttämisestä riippumaton eliölaji ja ekosysteemi (oma "biosfäärinsä). Olin siis väärässä ja tämä tietenkin poistaa evoluutiotarinoilta yhden mahdolisen falsifiointipisteen, jota tosin ei biologit olekaan ottaneet tosissaan aiemminkaan, eivätkä niin ollen ilman tätä löytöäkään olisi kantaansa muuttaneet.

MrKAT:[(Tuttu kreationistimme "tuttumies" on hävinnyt tätä koskevan pitkällisen kamppailunsa tuulimyllyjä vastaan, hänhän oletti sulfaattien ja vetyjen olevan biologista aurinkoenergistä alkuperää ja kivieliöiden itsellisyyden kyseenalaisti ;) ]
      Olisiko minun sinun mielestäsi pitänyt myöntää n. kymmenen väärää ehdokasta aiemmin oikeiksi (vaikkapa Movilen luola)? Eikös minun kantani ole ollut selkeästi tieteellisempi, koskapa se perustui tehtyihin havaintoihin ja sillä oli myös falsfikaatiokriteeri? Itse asiassa viestistäsi voinee lukea, ettet nyt itsekään usko noihin toisiin "itsenäisiin biofääreihin", joihin aiemmin uskoit, kun evoluutio-oppi harhautti uskomaan?

Mitä elämänsyntytarinoihin tulee, niin miten koet tämän löydön viittaavan:
      1) Tämä kyseinen eliö on syntynyt erillään normaalista biosfääristä, siis hyvä esimerkki alkusynnystä
      2) Tämä eliö on ollut aiemmin muun biosfäärin osa, ja erikoistunut myöhemmin nykyiseen lokeroonsa, ollen siis samaa luomakuntaa ja alkuperää muiden eliöiden kanssa?

• Mr.K.A.T.

"Mitä elämänsyntytarinoihin tulee, niin miten koet tämän löydön viittaavan:
        1) Tämä kyseinen eliö on syntynyt erillään normaalista biosfääristä, siis hyvä esimerkki alkusynnystä
        2) Tämä eliö on ollut aiemmin muun biosfäärin osa, ja erikoistunut myöhemmin nykyiseen lokeroonsa, ollen siis samaa luomakuntaa ja alkuperää muiden eliöiden kanssa? "

En osaa vielä varmalle sanoa, mutta vaikka alkeelliselta vaikuttaa niin silti vielä 2 tuntuisi paljon todennäköisemmältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1285
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      901
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      726
    4. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    5. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      129
      654
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      597
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      545
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      463
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      460
    11. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      457
    12. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      114
      449
    13. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      443
    14. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      438
    15. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      437
    16. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51
      435
    17. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      82
      427
    18. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      30
      419
    19. Et sinä mitään

Oikeasti halua
      Ikävä
      52
      403
    20. Miksi jätit vastaamatta mies

Silloin kauan sitten 😔
      Ikävä
      42