1:n lajin ekosysteemi löydetty ! Elää uraanilla..

Yhden lajin ekosysteemi (Täysin itsellinen eliö) löydetty, se on yksi ainut arkkieliö (ennen oli nimeltään: arkkibakteeri) Desulforudis audaxviator, jota löydettiin E-Afrikan kultakaivoksesta 2,8 km:n syvyydestä :

http://www.ursa.fi/blogit/ta/index.php?title=tutkijat_loysivat_yhdesta_lajista_koostu&more=1&c=1&tb=1&pb=1


Se elää uraanienergialla. Tarkemmin ottaen
uraanin radioaktiivisuus tuottaa vetyä ja sulfaattia. Ja se arkkieliö elää niillä.

(Tuttu kreationistimme "tuttumies" on hävinnyt tätä koskevan pitkällisen kamppailunsa tuulimyllyjä vastaan, hänhän oletti sulfaattien ja vetyjen olevan biologista aurinkoenergistä alkuperää ja kivieliöiden itsellisyyden kyseenalaisti ;)


D. audaxviator survives in a habitat where it gets its energy .. from hydrogen and sulfate produced by the radioactive decay of uranium."

http://newscenter.lbl.gov/press-releases/2008/10/09/bold-traveler’s-journey-toward-the-center-of-the-earth/

6

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • radioaktiivinen materiaali

      sinne tuli? Entä miten se radioaktiivinen päätti olla radioaktiivista säteilyä luonteeltaan ja laadultaan? Kerro meille toki, sinähän sen tiedät!

      • Ennen aurinkoamme oli toinen aurinko jonka räjähdyksessä n. 4.5-6 mrd vuotta sitten syntyi uusia raskaita alkuaineita kuten tuo uraani, josa maa ja me koostumme nyt.
        Uraaniatomi on niin täynnä protoneja ja neutroneita ettei se voi pysyä vakaana vaan on epästabiili (heikkovoiman takia), se hajoaa aikaa myöten protoni- ja neutronimäärältään alemmiksi aineiksi lähettäen gamma, neutroni, alfa, elektroni ym säteitä tilanteen mukaan..
        Nämä säteet hajottaa DNA:ta mutta myös kemiallisia yhdisteitä.


    • tuttu-mies

      luvannut tarjota kaikille bisset jos häviää vetonsa tästä asiasta, muistanko oikein ?

      tai

      Ehkä veto koskikin sitä kuinka monta hokupokustemppua ns. jumala osaa ?!

      -evvk-

      • Jotain tuonsuuntaista vetoa olen joskus ehdotellut. Jos vaikka et olisikaan ottanut vetoani vastaan oikeaan aikaan, niin tuosta hyvämuistisuudestasi voin kuitenkin ne tarjota. Aika ja paikka on vain vielä sovittava.
        Itse en ainakaan muista, että olisin luvannut tarjota koko ihmiskunnalle, mutta jos löydät muistiani korjaavan tiedon asiasta, niin katsotaan sitten tätäkin vaihtoehtoa (-;


    • Vastaukseni vähän viipyi, kun en esiksikään lukenut viestiäsi ensipäivänään jne. Tässä jotain, mitä aiheeseen liittyvää löytyi haulla minun sanomanani tältä foorumilta:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000022122797#22000000022122797
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000023165938#22000000023165938
      Yllä olevassa linkissä keskustelun alku, jossa sitten tämä nyt käsiteltävään liittyvä viesti:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000023200347
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000012077072#22000000012077072

      Ja joskus olen näämmä kirjoitanut nettisivulleni: "Perusoletukseni on (vastoin yleistä käsitystä) ettei sellaisia eliöitä esiinny nyt, eikä niitä ole koskaan esiintynytkään."

      Kuten noista aiemmista viesteistäni käy ilmi, tämä nyt esillä oleva tapaus ei ole ihan uusi. Olennainen ero radiokatiivisuuteen perustuvassa biosfääristä moniin muihin epäonnistuneisiin ehdokkaisiin on, että tässä on kemiallisen potentiaalin "molemmat navat" auringon energiasta riippumattomia.

      Eli voin myöntää, että tämän hetkisen tiedon mukaan tämä on auringonenergiasta ja yhteyttämisestä riippumaton eliölaji ja ekosysteemi (oma "biosfäärinsä). Olin siis väärässä ja tämä tietenkin poistaa evoluutiotarinoilta yhden mahdolisen falsifiointipisteen, jota tosin ei biologit olekaan ottaneet tosissaan aiemminkaan, eivätkä niin ollen ilman tätä löytöäkään olisi kantaansa muuttaneet.

      MrKAT:[(Tuttu kreationistimme "tuttumies" on hävinnyt tätä koskevan pitkällisen kamppailunsa tuulimyllyjä vastaan, hänhän oletti sulfaattien ja vetyjen olevan biologista aurinkoenergistä alkuperää ja kivieliöiden itsellisyyden kyseenalaisti ;) ]
      Olisiko minun sinun mielestäsi pitänyt myöntää n. kymmenen väärää ehdokasta aiemmin oikeiksi (vaikkapa Movilen luola)? Eikös minun kantani ole ollut selkeästi tieteellisempi, koskapa se perustui tehtyihin havaintoihin ja sillä oli myös falsfikaatiokriteeri? Itse asiassa viestistäsi voinee lukea, ettet nyt itsekään usko noihin toisiin "itsenäisiin biofääreihin", joihin aiemmin uskoit, kun evoluutio-oppi harhautti uskomaan?

      Mitä elämänsyntytarinoihin tulee, niin miten koet tämän löydön viittaavan:
      1) Tämä kyseinen eliö on syntynyt erillään normaalista biosfääristä, siis hyvä esimerkki alkusynnystä
      2) Tämä eliö on ollut aiemmin muun biosfäärin osa, ja erikoistunut myöhemmin nykyiseen lokeroonsa, ollen siis samaa luomakuntaa ja alkuperää muiden eliöiden kanssa?

      • Mr.K.A.T.

        "Mitä elämänsyntytarinoihin tulee, niin miten koet tämän löydön viittaavan:
        1) Tämä kyseinen eliö on syntynyt erillään normaalista biosfääristä, siis hyvä esimerkki alkusynnystä
        2) Tämä eliö on ollut aiemmin muun biosfäärin osa, ja erikoistunut myöhemmin nykyiseen lokeroonsa, ollen siis samaa luomakuntaa ja alkuperää muiden eliöiden kanssa? "

        En osaa vielä varmalle sanoa, mutta vaikka alkeelliselta vaikuttaa niin silti vielä 2 tuntuisi paljon todennäköisemmältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe