Elikä mulla rupes tuntuu viime viikon maanantaista lähtien kävellessä tuntuvaa huimausta ,just ihan sellasta ku olis humalassa,ja kävin mitauttaa hemoglobiinin ni se oli aika korkee 153,kun yleensä mulla on siinä 130-140 välillä se.. kaks vuotta sitten oli ihan sama juttu et oli tota huimausta ja just hemoglobiini jotain 150,niin olettaisin ainakin että mulla on taas nestehukkaa..
Mutta mitä muita oireita siihen kuuluu?
Kun mulla on nyt tällä viikolla ruvennu pistelee vasenta jalkaa omituisesti joka tuntuu nyt koko ajan melkein ja välillä myös sormissa pistelee..
Kävin tänään itse asiassa tosta pistelystä lääkärissä kun rupes häirittee jo pikkuhiljaa kun koko ajan pistelee tai nipistelee polvesta alaspäin jalkaa =/ Lääkärin mielestä ei pitäis olla mitää vakavaa, teki mulle neurologisia testejä ja katto onko silmänpaine kohonnu ,mutta ei löytyny mitään...
Muistelisin että sillon kaks vuotta sitten ku oli nestehukkaa niin mulla oli ihmeellisiä tuntemuksia vasemmalla puolella kehoo , niinkun nyttenki mutta en ihan tarkkaan muista millasia oireita mulla sillon oli, paitsi sen kyllä muistan oikein elävästi kun mulla oli siihen samoihin aikoihin pää kipee monta kuukautta koko ajan ,ni sillon pisti miettimään jo aivokasvainta kun oli ku känninen ja päätä jomotti,mutta yht äkkiä joku kaunis päivä kaikki katos... Ja nyt sitten taas tää alko :) ilman päänsärkyä (onneks)
mutta oisko jollain kokemuksia nestevajauksesta millasta oli ja kuinka kauan kesti palautuminen?
Neste vajausko?
5
4156
Vastaukset
- ihan nestevajeelta
Ei tuo nyt ihan nestevajaukselta kuulosta, nestehukan yleisimpiä ja ensimmäisiä oireita on päänsärky ja se että kun menee pissalle, niin virtsarakkoa kirvelee (eikä tule kuin sellaista hyvin tummankeltaista pissaa joka on tosi väkevän hajuista). Tässä vaiheessa ei vielä ole edes jano. Mutta seuraavaksi alkaa suuta kuivaa, silmät tuntuu kuivilta, väsyttää, lihaksia väsyttää (ei jaksa esim. urheilla, syke nousee korkealle jo pienestä liikkumisesta).
Voi siihen toki huimaustakin kuulua, mutta itse ainakin ensimmäisenä huomaan sen että pää tulee kipeäksi ja sit kun käy pissalla, niin kusen väri on sellainen kunnon keltainen (sen pitäisi olla valkoviinin värinen). Siinä vaiheessa tulee juotua kunnolla vettä ja nestavaje katoaa.- _vai aivokasvain_
kaks viikko sitten oli meillä tosi raskas muutto koko päivä meni painavia tavaroita nostellessa ja seuraavana päivänäkin vielä , sen jälkeen mulla alko tää huimaus ja selkä oli kipee jotain viikon ,ei pystyny seisoo kauaa kun oli selkä niin kipee.. ja sitten tällä viikolla tosiaan alko toi ihme pistely raajoissa... ja plus mulla on vielä nenän limakalvot iha turvoksissa ,kuulemma ihan umessa melkein jotkut tiet sielä,ollu syyskuun lopusta asti niin lääkäri totes tällä viikolla mulle sinuiitin ja sano että se selittäis mun huimauksen ja sitten se ajatteli ettäjos muutto oli raskas ni jos sen takia mua nyt pistelee mene ja tiedä sitten....
- kotilääkäritär
_vai aivokasvain_ kirjoitti:
kaks viikko sitten oli meillä tosi raskas muutto koko päivä meni painavia tavaroita nostellessa ja seuraavana päivänäkin vielä , sen jälkeen mulla alko tää huimaus ja selkä oli kipee jotain viikon ,ei pystyny seisoo kauaa kun oli selkä niin kipee.. ja sitten tällä viikolla tosiaan alko toi ihme pistely raajoissa... ja plus mulla on vielä nenän limakalvot iha turvoksissa ,kuulemma ihan umessa melkein jotkut tiet sielä,ollu syyskuun lopusta asti niin lääkäri totes tällä viikolla mulle sinuiitin ja sano että se selittäis mun huimauksen ja sitten se ajatteli ettäjos muutto oli raskas ni jos sen takia mua nyt pistelee mene ja tiedä sitten....
Ehkä olet vain luulotautinen. Muutosta ei muuten ala raajat pistellä.. Lääkäri ei varmaan ottanut sinua valavasti kun moista ehdotti.
- memmuli
hei.minulla on ollut nestehukka ja silloin hemppari nousi tosi korkealle.sain sairaalassa tippapullon kaveriksi.olen ollut tosi huono juomaan aina,siitä johtui ja en ollut syönyt kunnolla.
tästä sain opetuken että kuljen helteellä pieni juomapullo mukana koko ajan.voin laskea suunilleen mitä on mennyt,tällähetkellä kun meillä päin on 30 astetta niin olen juonut vichy vettä,syönyt vähän mutta säänöllisesti
niin ja virtsan värin seuraaminen on hyvä juttu,mitä kirkkaampaa sen parempi.
naureskelin itse että hyvä neuvo on vesi ja pissi ovat väriltään lähellä toisiaan,vain äänestä ja helpotuksesta tietää että se tuli,heh.hyvää kesää - päänsärky ja
limakalvojen turpoaminen hengenahdisteluineen tulee etenkin bnatriiumglutamaattia sisältävästä eineestä tai kalsiumkloridia sisältävästä juustosta. Kumpaakaan myrkkyä en enää käytä ja voin elää suht. normaalia elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486318Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki734353- 483915
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t213276- 1972990
- 402712
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132579törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202556- 1531546
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3251508