Eräs tuttavani otti sijoitusnartun. Sopimuksen mukaan koiran piti tehdä kaksi pentuetta sijoituksen aikana. Onkohan tuommoinen ihan laillista? Minusta ainakin aikamoista koiralla rahastamista.
koiran sijoitus
4
581
Vastaukset
- täysin
laillista. Yleensä se on se kaksi pentuetta. Eihän se sijoitus olisi, jos siitä ei mitään saisi.
Laillisuudesta ei voi puhua,kun laissa ei tuollaisista asioista ole mitään.
Kennelliiton sopimuspapereissa taasen on ja siellä on myös suositus.Eli yksi pentue.
Ja eiköhän tuo ole yleisin käytäntö.
Toki mitä tahansa voi sopia.Ja minusta se on silloin ok,kun KUMPIKIN tietää mikä on homman nimi ja missä mennään.- enpä pentuja teetä
eli se yksi pentue on yleensä sopimuksessa, toisinaan kuulee hiukan sivuääniä tuosta kahdesta pentueesta, mutta kunhan ei sen yli mene. Itse sen tietää kun nimensä paperiin kirjoittaa.
(Kennelliiton sopimuksia siis myös kahdesta pentueesta. En itse lähtisi, sattuneista syistä, eli sivusta seuranneena kun meneekin sukset ristiin kasvattajan kanssa jne, eipä niitä pentueita peräjälkeen tietty tehdä, mutta menee siinä aikaa, ennen kuin itse saa "maäärätä" koirastaan.) - mummonmökki
siloitus on molemminpuolinen ja asiapaperit on oltava kunnossa ja molemminpuolinen luottamus ja selvittely kasvattajalta sijoituspennun kodille kaikilta osin tehtävä todella selväksi että asia ymmärrretty todella mihin on ryhtymässä ja velvoitteet jos sattuu jotain tilanteessa tulemaan ne on oltava kaikki kirjattuna sopimuksiin molemmille vaikka eillisellä paperilla varsinaisen kenneliiton sopimuksen yhteyteen liitettynä ja aalekirjoituksin varustettuna molemmilta
on niin paljon harmia ja itkua aiheutettu kasvattajan niinkuin sijoitusperheidenkin osalta tällaissa asioissa rotuun katsomatta että älkää sinisiläisesti luottako asiassa vaan jos ette tiedä ottakaa joku asiaa tunteva mukaanne kun meette tällasia soppareita kasvattajan kanssa tekemään että molemminpuolinen ymmärrys asiaan sitten ois ennen jo sopimuksien kirjoittamista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925278
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282068Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991