No niin, tätä ja muitakin esim. pakupalstaa seuranneena voin todeta eri merkkien välisen jopa katkeriakin merkkejä saaneen juupaseipäs väittelyn.Nyt kuitenkin olisi tarkoitus tiedustella Toyota Hilux 4wd autojen omistajilta tahi käyttäjiltä objektiivisia sekä rehellisiä käyttökokemuksia ko.autosta!Tiedän(ja uskon)hiluxsin maineen ja luotettavuuden olevan ylivertainen muihin vastaaviin nelivetopikkareihin verrattuna mutta silti rohkenen kysyä provokaattoriksikin "epäiltynä" myös niistä vioista taikka heikkouksista joita em. auto aivan varmasti myös omaa.Esim.ruostumisherkyydestä jos ajetaan suolatuilla teillä n.200 000km kymmenessä vuodessa?Toki tiedän ruostesuojauksen tarpeellisuuden mutta kysynkin käyttäjiltä joiden auto ei ole "suojattu" uutena jne....myöskään kulutus ym. ei kiinnosta koska sillä ei ole tekemistä auton kestävyyden tai luotettavuuden kanssa.Lähinnä haen siis kokemuksia "maailman kestävimmän" auton omistajilta,kaikenlainen tieto tervetullutta.ps.provoilijat älkää jaksako.)
toyota hilux
81
58213
Vastaukset
- sr 2008
En tietenkään tarkoita mitään sr malleja yksinomaa vaan kaikkia mahdollisia hiluxeja 2wd/4wd jne vuosimallista riipumatta...tarkoitus olisi selvittää mallin "legendaarisen" maineen syy myös Suomessa!
- ei huluxi suostu
maineen syy" kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=Lrk6vsb77xk
http://www.youtube.com/watch?v=0Uc4Ksz3nHM
http://www.youtube.com/watch?v=YfZDtC9kjVkkuoleen millään!
- Olavi Komulainen
Ostin kolme vuotta sitten kyseisen hiluxin ajettu 300000 Km lahohan se vähän oli lava piti kiertää noin kolme kertaa migin rälläkän ja millisen pellin kanssa ja rungon alapuolta (halkaisin rungon) vaihdettu 2,6 metriä. Remonttiin kului 80 L polttoöljyä paketti hitsauspuikkoja joitakin rälläkän kiekkoja sekä parisäkkiä puhallus hiekkaa sinkkimaalia yms . katsastus mies jopa kehui ja nyt ainakin toistaiseksi ruoste on pysyny poissa.Etuperä oli aika loppuun ajettu ja sen vaihdoin käytettyyn parempikuntoiseen. Muutenkin olen sitämieltä, vaikka toyotat ovat ehkä kokonaisuutena lujimmat niin perät ei ole , näen niitä aina sillointällöin töissäni (asentaja)ja olen tullut tähän johtopäätökseen.Mainittakoon että polttoöljyn söi aggeraatti sillä tein korjauksen sen varassa. Ruostumis herkkyys onvarsin suuri,sillä minulla on samanikäinen warre, jossa oli ruostevaurioita alle 10prosenttia toytaan verrattuna toyta on ollut kokoikänsä Kuhmossa,jossa suolataan erittäin vähän,kun taas warre oli 7 vuotta Helsingissä
- vanhatkaan hiluxit
Olavi Komulainen kirjoitti:
Ostin kolme vuotta sitten kyseisen hiluxin ajettu 300000 Km lahohan se vähän oli lava piti kiertää noin kolme kertaa migin rälläkän ja millisen pellin kanssa ja rungon alapuolta (halkaisin rungon) vaihdettu 2,6 metriä. Remonttiin kului 80 L polttoöljyä paketti hitsauspuikkoja joitakin rälläkän kiekkoja sekä parisäkkiä puhallus hiekkaa sinkkimaalia yms . katsastus mies jopa kehui ja nyt ainakin toistaiseksi ruoste on pysyny poissa.Etuperä oli aika loppuun ajettu ja sen vaihdoin käytettyyn parempikuntoiseen. Muutenkin olen sitämieltä, vaikka toyotat ovat ehkä kokonaisuutena lujimmat niin perät ei ole , näen niitä aina sillointällöin töissäni (asentaja)ja olen tullut tähän johtopäätökseen.Mainittakoon että polttoöljyn söi aggeraatti sillä tein korjauksen sen varassa. Ruostumis herkkyys onvarsin suuri,sillä minulla on samanikäinen warre, jossa oli ruostevaurioita alle 10prosenttia toytaan verrattuna toyta on ollut kokoikänsä Kuhmossa,jossa suolataan erittäin vähän,kun taas warre oli 7 vuotta Helsingissä
Erityisen kestäviä ole, niihin vain on varaosat ja pienet huollot kohtuuhintaisia eikä niiden korjaaminen ole suuri ongelma.
- Mitsukaan näytä kuolevan
maineen syy" kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=Lrk6vsb77xk
http://www.youtube.com/watch?v=0Uc4Ksz3nHM
http://www.youtube.com/watch?v=YfZDtC9kjVk
- Hilux 2004
Työautona Toyota Hilux d4d vm 2004. Lisävarusteina aura hiekotin ja polanneterä takana. Jotain 130 tkm ajettu. Kilometrilukemaa vaikea verrata, kun talvella olisi auratessa parempi olla tuntimittari. Auratessa kun ajetaan takaperin lähes yhtä paljon kuin etuperin. EI ole loppunut puhti vielä. Minun käytössä ollut pari vuotta. Huollot tehty merkkiliikkeessä. Ei tietoa ruosteesta. Iskarit kaikki vaihdettu kerran. Toiminut loistavasti. Talvella lämmin ja lähtee kayntiin jopa ilman lämmitysta yli 30 asteen pakkasesta. Kuljettajan istuin on antautunut. Se pitäisi vaihtaa. Vikaja ei ole juurikaan ollut - tai ei ainakaan tule mieleen.
- ne lähtee
Niin ne lähtee muutkin lava-autot käyntiin yli 30 asteen pakkasissa, yleensä ainakin japeissa, mitsut, nissanit jne. on kaksi akkua ja niin sanottu kylmän alueen moottorivarustus(ainakin mitsussa taisi merkitä joissain tapauksissa tehokkaampa starttimoottoriakin), näillä varusteilla usein riittää puhti vielä käynnistykseen -40:ssäkin.
En nyt sanoisi että hilux mitenkään poikkeava on.
- 0011000010001
Älä sekaannu!!!
- HILUX RUOSTEISIA !!
Tekniikka ok, vaikka tehoton. Alusta, runko, kaikki pohjarakenteet kauttaalttaan pahasti pinta ruosteessa. Puhki ruostuminen ajankohtaista lyhyessä ajassa vaikka on rungollinen auto, ruostuu se paksumpikin pelti, auto 2006. Jos Hiluxit olisi uutena ruostesuojattu olisi varmasti käyttövuosia autolle luvassa ainakin kymmenen lisää. Ikävä juttu Maahantuoja ei kanna mitään vastuuta takuu aikana pinta ruosteista, täytyisi olla ruostunut sisältä ulospäin ja vielä puhki asti, Vastuuntunnotonta! Maahantuoja ei suosittele ruostesuojausta, ei kuulemma ole hyötyä?? Aika erikoinen vastaus Toyotan maahantuojalta.
Kannattaisi mielestäni käyttää ruostesuojaksessa Hiluksit vielä kun niistä on jotain jäljellä, Ei ole Toyotan takuussa kehumista, lähinnä vitsi.
- onko muilla
Hyvä ja uskollinen kaveri, mutta se järkyttävä rengaskohina oikealla takana pistää kaipaamaan kuulosuojaimia varsinkin 100 km/h nopeuksilla.
Onko muilla samoja ongelmia?- akkupehtoori
hiluxin rengaskohina ilman lavakatetta on toden näköisemmin perälaudan aiheuttamaa tyylen ääntä,sillä auton pyörre on takan tulossa alas juuri kantalaudan edessä omani on vm -84 4wd lyhyellä hytillä. uskoisin olevan mahdollista säästää myös pollttoainekustannuksissa, jos olisi sopiva kate
- pettynyt
ostin syksyllä uuden hiluxsin,joka tuntui maineensa ansiosta olevan paras vaihtoehto.kun on muutama tonni kilometrejä takana,olisi valintani ehkä joku ihan muu.auto toimii maantiellä ihan hyvin,mutta maastossa totuus paljastuu.nelivetoinen auto muuttu takavetoiseksi heti kun tasainen tie loppuu.etupäässä ei ole nimittäin minkäänlaista lukkoa.ilman lavakuormaa suurin osa painosta on edessä,joten takapään hieno sähköohjattu lukko on pelkkä vitsi.
- luistonesto
pettynyt kirjoitti:
ostin syksyllä uuden hiluxsin,joka tuntui maineensa ansiosta olevan paras vaihtoehto.kun on muutama tonni kilometrejä takana,olisi valintani ehkä joku ihan muu.auto toimii maantiellä ihan hyvin,mutta maastossa totuus paljastuu.nelivetoinen auto muuttu takavetoiseksi heti kun tasainen tie loppuu.etupäässä ei ole nimittäin minkäänlaista lukkoa.ilman lavakuormaa suurin osa painosta on edessä,joten takapään hieno sähköohjattu lukko on pelkkä vitsi.
Mitsussa olisi luistonesto, ja halvimmissa malleissa on 100% kytkettävä takalukko.
- Anonyymi
pettynyt kirjoitti:
ostin syksyllä uuden hiluxsin,joka tuntui maineensa ansiosta olevan paras vaihtoehto.kun on muutama tonni kilometrejä takana,olisi valintani ehkä joku ihan muu.auto toimii maantiellä ihan hyvin,mutta maastossa totuus paljastuu.nelivetoinen auto muuttu takavetoiseksi heti kun tasainen tie loppuu.etupäässä ei ole nimittäin minkäänlaista lukkoa.ilman lavakuormaa suurin osa painosta on edessä,joten takapään hieno sähköohjattu lukko on pelkkä vitsi.
näinhän se menee
- toisessa polves
moi
no antasin hilux ille pisteet kun kohta 500 tkm takana ja isommitta onkelmitta , auto on kuitenkin mallia 91 et ennenvanhaa autokki oli autoi ja töissä jopa 95 mallin mitsu l200 on jos jonkinlaista vikaa joko akut tyhjenee omia aikoi tai sit valot on ruskeena et jotain vikaa on .
tekniikaltaan tota hiluu en ole saanut rikki ja konekkin kehrää kuin uusi ja vaihteisto ei ulise .
tuohon 95 mallin mitsuun jo alle 200 tkm kilometreillä jo rempattiin vaihteistoa ja sen semmosta .
olen huoltanut ajallaan auton ja kulutus osat vaihtanu tarpeen mukaa kun ovat kuluneet loppuun .- niitä
vikoja löytyy samalla lailla hiluksista,kytkimen keskiö meni 100t,vaihdelaatikko laakeroitiin 150t,öljyä pitää lisätä jatkuvasti vm.97
- se ..
niitä kirjoitti:
vikoja löytyy samalla lailla hiluksista,kytkimen keskiö meni 100t,vaihdelaatikko laakeroitiin 150t,öljyä pitää lisätä jatkuvasti vm.97
ehkäpä se riippuu ajotavasta ja tyylistä kun mulla ei oo vaihteistoo avattu kertaakaan ja kohta se 500 tkm täynnä ja orikinaali kytkin ..
- Seppo -47
se .. kirjoitti:
ehkäpä se riippuu ajotavasta ja tyylistä kun mulla ei oo vaihteistoo avattu kertaakaan ja kohta se 500 tkm täynnä ja orikinaali kytkin ..
Jostain kumman syystä tämäkin keskustelu saatiin menemään juupas-eipäs leikiksi. On se ihmeellistä, ettei teillä junteilla ole muuta tekemistä tähän aikaan vuodesta, kun pellot rupee olemaan kuurassa. Kyllähän se on selvää, että jokaisessa automallissa on vikoja, mutta kertokaa nyt hiluxien omistajat kokemuksianne. Mitsujen ja muiden junttipelien kokemukset ei meitä kiinnosta.
Seppo -47 kirjoitti:
Jostain kumman syystä tämäkin keskustelu saatiin menemään juupas-eipäs leikiksi. On se ihmeellistä, ettei teillä junteilla ole muuta tekemistä tähän aikaan vuodesta, kun pellot rupee olemaan kuurassa. Kyllähän se on selvää, että jokaisessa automallissa on vikoja, mutta kertokaa nyt hiluxien omistajat kokemuksianne. Mitsujen ja muiden junttipelien kokemukset ei meitä kiinnosta.
äläs nyt seppo keuhkoa,hiiluksi miehen täytyy olla rauhallinen,kun meille näin alitehoisia moottoreitakin kaupataan.parempiakin toyotalla olisi tarjolla,tiedä miksi ei hiluxin pellinalla ole tietään löytäneet...ja äläkä sano että osta kortti,en maksa muutamasta lisäpollesta 1200ekua.
kolme hiluxia 4x4 ollut.eka puupää etuakselilla,muut erillisjousituksella,ajomukavuus parani jo sillä,yhdestä kardaanin kannatin petti,ja toyotan varaosahinnan tietäen nilkutettiin uretaanin viomin maaliin,mootorit kyllä on pelanntte aina kun käkikellot,siinä ei moitteen sanaa,mutta lukot saisivat olla lukkomallia,kitkalla tee tosipaikan tullen paskaakaan t:15v hiluxia- Hilux 4x4 vm.99
kristian73 kirjoitti:
äläs nyt seppo keuhkoa,hiiluksi miehen täytyy olla rauhallinen,kun meille näin alitehoisia moottoreitakin kaupataan.parempiakin toyotalla olisi tarjolla,tiedä miksi ei hiluxin pellinalla ole tietään löytäneet...ja äläkä sano että osta kortti,en maksa muutamasta lisäpollesta 1200ekua.
kolme hiluxia 4x4 ollut.eka puupää etuakselilla,muut erillisjousituksella,ajomukavuus parani jo sillä,yhdestä kardaanin kannatin petti,ja toyotan varaosahinnan tietäen nilkutettiin uretaanin viomin maaliin,mootorit kyllä on pelanntte aina kun käkikellot,siinä ei moitteen sanaa,mutta lukot saisivat olla lukkomallia,kitkalla tee tosipaikan tullen paskaakaan t:15v hiluxiaOlen ajanut noin 300.000km,kaksi jousen lehteä on mennyt poikki,ruostetta ei ole,kerran suojattu,huollatan kerran vuodessa,öljyt vaihdan 10.000 välein,kaiken kaikkiaan pidän hyvänä autona.
- överiksi
Seppo -47 kirjoitti:
Jostain kumman syystä tämäkin keskustelu saatiin menemään juupas-eipäs leikiksi. On se ihmeellistä, ettei teillä junteilla ole muuta tekemistä tähän aikaan vuodesta, kun pellot rupee olemaan kuurassa. Kyllähän se on selvää, että jokaisessa automallissa on vikoja, mutta kertokaa nyt hiluxien omistajat kokemuksianne. Mitsujen ja muiden junttipelien kokemukset ei meitä kiinnosta.
Aliarvioimalla muut. Onhan se selvää ettei Mitsujen ja Mazdojen omistajat pidä siitä että heidän valintaansa parjataan ja sama toisinpäin Hiluxille. Joten mielestäni tuossa aivan asiallisesti esitettiin kokemuksia puolin ja toisin.
Vähän ylivedät tämän homman. - Mitsulla
95 mallin Mitsulla ei ole mitään yhteistä nykyisen mallin kanssa, joten voinet lopettaa siitä jauhamisen.
Myös Tojoista on mennyt laatikoita, ja aika monesta muustakin kun vedetään raskaita kärryjä väärillä vaihteilla. Mitsu vain päivitti kaksisatasen laatikon paljon myöhemmin kuin Pajeron vastaavan, joten vielä silloinkin on ollut löysempää laatikkoa.
Silti, puhut autosta jonka valmistus lopetettiin 14 vuotta sitten. L200 on uudistettu 3 kertaa sen jälkeen, joista viimeisin oli niin totaalinen, ettei enää mitään perusrakenteita ole yhteistä. - kyrpä vihdistä
Seppo -47 kirjoitti:
Jostain kumman syystä tämäkin keskustelu saatiin menemään juupas-eipäs leikiksi. On se ihmeellistä, ettei teillä junteilla ole muuta tekemistä tähän aikaan vuodesta, kun pellot rupee olemaan kuurassa. Kyllähän se on selvää, että jokaisessa automallissa on vikoja, mutta kertokaa nyt hiluxien omistajat kokemuksianne. Mitsujen ja muiden junttipelien kokemukset ei meitä kiinnosta.
Terve itellä vm-00 extra-cappi ja toimii ku unelma ollu mulla 4vuotta eikä mitään ongelmia minkään kanssa. Ruostumisen tekniikan yms kanssa. sitä paitsi ruostuuse eurooppalainenkin pelti. Hiluxsi ei ruostu jos sitä pitää asiallisesti pesee/vahaa säännöllisesti. kaikenlaista ajoa takana ja olen todella tyytyväinen. Mutta miinuksiakin löytyy... Voimaa ei ole! mut vain köyhillä on kiire. Maasto ominaisuudet on melko surkeat... tai jos raaskii mennä vauhilla ni kyl sit menee. Mutta minun käyttöön juuri sopiva. 2.4td 4wd ekstra-cap VM-00. päälikkö tason laite.
- Sillä paremmalla...
Viime syksynä koeajoin kaikki markkinoilla olevat vaihtoehdot, kun lava-auto tuli tarpeelliseksi ostaa. Hiluxiin petyin pahiten. Paljon kehuttu olikin paljon vähemmän, mitä maineen mukaan pitäisi. Jopa Isuzun D-max oli huomattavasti parempi ajaa.
Ostin lopulta Mitsun l200 magnumin. Ylivoimainen varustelu ja ajettavuus.- minulla
Aika kovassa käytössä.3kertaa iskarit,ei muuta,.Varma peli.
- paitti en ostanu hiluxia
vaan Isuzun...enkä oo vielä pettynyt.
- line-x
uusi käsite on LINE-X!
LINE-X mullistaa lattia- ja seinäpinnoituksen! Se antaa täysin saumattoman, iskunkestävän ja vedenpitävän pinnoitteen myös teollisuuden raskaaseen käyttöön. LINE-X on ollut markkinajohtaja maailmalla yli 10 vuotta.
LINE-X pinnoitteet ovat vastustuskykyisiä useimmille liuottimille, kemikaaleille ja hapoille, joka tekee niistä ihanteellisia useimpiin kohteisiin, joissa korroosio on yleistä. Käyttämällä LINE-X ruiskutettavaa pinnoitetta laajennetaan merkittävästi laitteiden ja ajoneuvojen elinikää. Sen suuri kovuusluokitus tarjoaa erinomaisen iskunkestävyyden ja vetolujuuden. Pinnoitteen nopea(10sek.) kuivumisaika mahdollistaa tilojen nopean käyttöönoton!
LINE-X perheen kaikki tuotteet ovat kaksikomponenttituotteita. Kun LINE-X ruiskutetaan, se on valmis vedenpitävä sinetti. - Hilu
mulla on vm08 4x4.ostin uutena nyt ajettu 26000.tyytyväinen olen ollut paitsi 2vko sitten huohotin putki jääty. onneksi huomasin vian ennen ajoon lähtöä.oli 3h lämmityksessä pakkasta20. annoin käydä vähän aikaa ja pikku hiljaa alkoi kuulua suhinaa välijäähdyttimen alta.sammutin ja soittamaan toyotalle sanottiin etsi vika ei ole vakavaa et joku alipaine letku murtunut. aikani tutkittuani vikaa nostin öljy tikun josta tuli paineella ilmaa. ei muutakun huohotin letkut irti. huohtin letku menee turbon viereen alumiini putkeen sinne oli kerryttänyt kosteutta ja jäätynyt sellainen 5cm pitkä ja putken paksuinen puikko purin putket sulatin . taas yhteys liikkeeseen sanoivat asian olevan mahdollinen ja että takuuseen asennetaan huohottimen lämmitys. vein auton liikkeeseen asennusta varten niin sanoivat että turbon siivistä lähtenyt palasia, jäitä on mennyt turboon. takuuseen myös uusi turbo joita ei ole tulee joskus.liikkeen pihalla yksi hilux odotti turboa samasta syystä. NYT jos kellä on hilussa takuuta jäljellä samaa mallia niin asennuttamaan se lämmitin ja varsinkin jos ei takuuta ole enää, tulee muute kalliiks.
Ihan kurillani ( :) ) mainitsen Nissanin nelivetoisista positiivista. Negatiivista en pysyt löytämäänkään runsainmäärin.
Kestää etuperä (erillisjousitus), vaihteisto toimii kuten takaperäkin. Kaikkien ölyjä tarvitsevien kohteiden öljynvaihdot on toki syytä tehdä mieluummin useammin kuin sitten kun kukaan ei enää muista milloin on viimeksi vaihdettu.
Koneessa on tehoa juuri sen verran, että eteenpäin pääsee ja pahasta paikasta vaikka pakilla pois :)
Ajoneuvolla on ikää 23 vuotta ja kapistuksella on kilometrimittarin mukaan ajettu lähes maailman tappiin. Kukaan ei tiedä todellista ajomäärää tai koneen käynnissäolotuntimäärää. Auto on ollut metsän parissa töitä tekevän käytössä lähes koko ikänsä.
Mittarissa on 350tkm. Siitä ei ole varmuutta onko mittaria vaihdettu edellisen omistajan toimesta.
Nissan on täyttänyt odotukseni ja jos joskus ilmenee tarvetta uuteen ja rahaa terpeen mukaan niin valinta on todennäköisesti Nissan.
Toki kokemusta on myös Hilux-2WD pickupista. Mainittu laite oli vuoden ajan käytössä ja hyvin toimi.- palsta !
Toiminta kirjoitti:
Ihan kurillani ( :) ) mainitsen Nissanin nelivetoisista positiivista. Negatiivista en pysyt löytämäänkään runsainmäärin.
Kestää etuperä (erillisjousitus), vaihteisto toimii kuten takaperäkin. Kaikkien ölyjä tarvitsevien kohteiden öljynvaihdot on toki syytä tehdä mieluummin useammin kuin sitten kun kukaan ei enää muista milloin on viimeksi vaihdettu.
Koneessa on tehoa juuri sen verran, että eteenpäin pääsee ja pahasta paikasta vaikka pakilla pois :)
Ajoneuvolla on ikää 23 vuotta ja kapistuksella on kilometrimittarin mukaan ajettu lähes maailman tappiin. Kukaan ei tiedä todellista ajomäärää tai koneen käynnissäolotuntimäärää. Auto on ollut metsän parissa töitä tekevän käytössä lähes koko ikänsä.
Mittarissa on 350tkm. Siitä ei ole varmuutta onko mittaria vaihdettu edellisen omistajan toimesta.
Nissan on täyttänyt odotukseni ja jos joskus ilmenee tarvetta uuteen ja rahaa terpeen mukaan niin valinta on todennäköisesti Nissan.
Toki kokemusta on myös Hilux-2WD pickupista. Mainittu laite oli vuoden ajan käytössä ja hyvin toimi.Aloittaja kyselee Hiluxista http://keskustelu.suomi24.fi/node/8791759 Tänne tarinasi sopisi paremmin.
- Joku vaa
Meillä on kanssa 09vm hiluxi pihas oottelee turboo 22 000km ajettu! Ruvettii kuuntelee et joku viheltää ku poliisiauto olis peräs ni turbohan se sielä huutaa! En tiä koskahan mahtaa turboja saada?
- Ropalis
Joku vaa kirjoitti:
Meillä on kanssa 09vm hiluxi pihas oottelee turboo 22 000km ajettu! Ruvettii kuuntelee et joku viheltää ku poliisiauto olis peräs ni turbohan se sielä huutaa! En tiä koskahan mahtaa turboja saada?
Ootko tutkinu tarkemmin että mistä tuo vihellys johtuu siinä turbossa? Laakerit väljät vai mitä?
- JTHoo
Joku vaa kirjoitti:
Meillä on kanssa 09vm hiluxi pihas oottelee turboo 22 000km ajettu! Ruvettii kuuntelee et joku viheltää ku poliisiauto olis peräs ni turbohan se sielä huutaa! En tiä koskahan mahtaa turboja saada?
Turbolaiva tulossa Japanista, suuren kysynmän vuoksi pääsivät loppumaan. Näin kertoivat Toyotalta. Mulla ei ole vielä hajonnut, mutta tilasin vaihdon, kun on takuu voimassa. Muuten hirmu tylsä auto, kun ei pääse mistään valittamaan, kun toi takuukin toimii!
- esko
Ropalis kirjoitti:
Ootko tutkinu tarkemmin että mistä tuo vihellys johtuu siinä turbossa? Laakerit väljät vai mitä?
mullakin tossa 08 hiluksissa turbo "viheltää ku poliisiauto". Luulen äänen johtuvan siitä kun turbon siivet ottivat itteesä huohotinputkesta valuneesta jäästä.
- 4x4
JTHoo kirjoitti:
Turbolaiva tulossa Japanista, suuren kysynmän vuoksi pääsivät loppumaan. Näin kertoivat Toyotalta. Mulla ei ole vielä hajonnut, mutta tilasin vaihdon, kun on takuu voimassa. Muuten hirmu tylsä auto, kun ei pääse mistään valittamaan, kun toi takuukin toimii!
Itsellä Hilux vuosimallia 2007. Auto ruostesuojattu uutena joten sen puoleen aika huoelton olen. Autossa ei ole ollut yhtä ainoata vikaa eikä ongelmaa. Tosin autohan on vasta reilut pari vuotta vanha enkä lähde arvuuttelemaan olisiko jossain muussa merkissä jo ollut vikoja.
Malli on SR ja -07.
Omalla kokemuksella voin kehua hiluxia täysin ongelmattomaksi. Tietenkin joka merkille sattuu ns. maanantai yksilöitä. - jk
4x4 kirjoitti:
Itsellä Hilux vuosimallia 2007. Auto ruostesuojattu uutena joten sen puoleen aika huoelton olen. Autossa ei ole ollut yhtä ainoata vikaa eikä ongelmaa. Tosin autohan on vasta reilut pari vuotta vanha enkä lähde arvuuttelemaan olisiko jossain muussa merkissä jo ollut vikoja.
Malli on SR ja -07.
Omalla kokemuksella voin kehua hiluxia täysin ongelmattomaksi. Tietenkin joka merkille sattuu ns. maanantai yksilöitä."mullakin tossa 08 hiluksissa turbo "viheltää ku poliisiauto". Luulen äänen johtuvan siitä kun turbon siivet ottivat itteesä huohotinputkesta valuneesta jäästä. "
Meillä sama vika, korjausajan ilmoittelevat kunhan tietävät milloin saavat osia. - timo-69
totta vai tarua tuo sinun kertomasi,mahdollista kyllä kun on ollut kovia pakkaskelejä.takuuta 2kuukautta jäljellä.
- toju 100
kiitos kun toit tuon hiluxin tyyppivian julki. omassa hiluxsissa oli huolto perjantaina ,joten otin asian puheeksi huoltoon mennessä. tarkistivat turpon siivekkeet ja ilmoittivat että ovat vääntyneet jään voimasta nyt odotan soittoa milloin osat tulee. tulee sähkölämmitteinen huohotin ja uusi vahvempi rakenteinen turpo niin sanottu hakkuri joten jää pitäisi mennä silpuksi.takuuta jäljellä 05.04.2010 saakka.
- toju 100
toju 100 kirjoitti:
kiitos kun toit tuon hiluxin tyyppivian julki. omassa hiluxsissa oli huolto perjantaina ,joten otin asian puheeksi huoltoon mennessä. tarkistivat turpon siivekkeet ja ilmoittivat että ovat vääntyneet jään voimasta nyt odotan soittoa milloin osat tulee. tulee sähkölämmitteinen huohotin ja uusi vahvempi rakenteinen turpo niin sanottu hakkuri joten jää pitäisi mennä silpuksi.takuuta jäljellä 05.04.2010 saakka.
kaikki joilla on takuuta jäljellä hiluxsissa.tarkistuttakaa turpo huolossa
tyyppivika,ei kestä pakkasta huohotin jäätyy ja jää vääntää turpon siivet .
turpo rupeaa viheltämään hieman suuremmalla äänellä,teho ei välttämättä paljon heikkene
ainakaan omassa hiluxsissa
maksaa varmaan 2000 egeä jos joutuu maksamaan omasta pörssistä - JTHoo
toju 100 kirjoitti:
kaikki joilla on takuuta jäljellä hiluxsissa.tarkistuttakaa turpo huolossa
tyyppivika,ei kestä pakkasta huohotin jäätyy ja jää vääntää turpon siivet .
turpo rupeaa viheltämään hieman suuremmalla äänellä,teho ei välttämättä paljon heikkene
ainakaan omassa hiluxsissa
maksaa varmaan 2000 egeä jos joutuu maksamaan omasta pörssistäNyt on turbo uusittu, outo vihellys katosi, ja vääntö, joka oli vähän kateissa, palasi. En tiä, vaikuttavatko turbon siivet em. asiaan, mutta nyt kulkee viitosella 80 km/h parisataa kierrosta pienemmällä kuin vielä viime viikolla. Tuo korjauskaan ei pelasta tulevilta tuhoilta, ellei sinne välille laiteta metalliverkkoa estämään jään kulkua, sanoivat viisaammat siellä huollossa, ja laittoivat myös sen.
- esko.
JTHoo kirjoitti:
Nyt on turbo uusittu, outo vihellys katosi, ja vääntö, joka oli vähän kateissa, palasi. En tiä, vaikuttavatko turbon siivet em. asiaan, mutta nyt kulkee viitosella 80 km/h parisataa kierrosta pienemmällä kuin vielä viime viikolla. Tuo korjauskaan ei pelasta tulevilta tuhoilta, ellei sinne välille laiteta metalliverkkoa estämään jään kulkua, sanoivat viisaammat siellä huollossa, ja laittoivat myös sen.
joo nyt on turbo uusittu mut viel joutuu oottaa sitä huohottimen lämmitystä. hyvä tietää toi metalliverkko systeemi. täytyy mainita asiasta kun joutuu viel menee pajalle .
- toju 100
esko. kirjoitti:
joo nyt on turbo uusittu mut viel joutuu oottaa sitä huohottimen lämmitystä. hyvä tietää toi metalliverkko systeemi. täytyy mainita asiasta kun joutuu viel menee pajalle .
1.4.2010 vaihtoivat turpon , huohotinputken ja laittoivat verkon huohotinputkeen
hinta maahantuojalle 2554,60 euroa
onneksi oli takuuta jäljellä vielä muutama viikko - samoja pskoja kaikki
toju 100 kirjoitti:
1.4.2010 vaihtoivat turpon , huohotinputken ja laittoivat verkon huohotinputkeen
hinta maahantuojalle 2554,60 euroa
onneksi oli takuuta jäljellä vielä muutama viikkoMulla on 2006, 100 heppanen malli. Eikä ainakaan onneksi vielä vihellä. Eli onko vika vain välijäähdyttimillä varustetuissa malleissa?
Mulla on sr:ssä 115tkm takana ja nyt sano huollossa, että molemmat takapyörän laakerit tars vaihtaa. Rempan arvio n. 750 e. - samoja pskoja kaikki
samoja pskoja kaikki kirjoitti:
Mulla on 2006, 100 heppanen malli. Eikä ainakaan onneksi vielä vihellä. Eli onko vika vain välijäähdyttimillä varustetuissa malleissa?
Mulla on sr:ssä 115tkm takana ja nyt sano huollossa, että molemmat takapyörän laakerit tars vaihtaa. Rempan arvio n. 750 e.Ja nyt se syö jäähd.nestettä. Mutta ei merkkaa alleen mistään... Prkl.
Ostakaa joku hyvä hilutsi!
- Hassu Masa
Yhdellä vm 90 extracupilla 2wd ajelin miljoonan, peltejä meni, runko ja kone kuin uusia, vaihdelaatikko uusiks 350 kohdalla oma moka: hinailin vitosella. Oli se vaan auto!
Nyt uudemmalla 08 samalla perustakavetoisella ajellut 80, turbo meni uusiksi, muuten on kyllä tosi hyvä auto, helppo ajaa, eukkokaan ei luopus millään. Koppa pitäis ostaa, menee lavakaari lavan edestä, ei hyvä, ei voi lastata puuta ei pitkää muuta, ehkäpä löytyy malli kovalle katteelle jossa tuo tuki säilyy: autolle 10 pistettä!
En muuten käsitä missä neliveto olis ollu tarpeen tuon miljoonan kilometrini aikana, niin hyvin on noussut. - omp-298
omistan hi-lux 4wd:n vm -84 oikeastaan ei muita suuremoia vikoja kuin rustuminen ja eurooppalaisia löyhempi laturi (diodit)
- hiluvitkutin09
Mulla meni tänään 09 hiluxi turbon vaihtoon... Rupes ujeltamaan ihan älyttömästi... Huollossa ottivat suodattimen putken irti ja kahtovat, niin ahtopuolen siivet solmussa ja paloja lähteny... Kilometrejä 39000!
- _ä
mikähän vika hiluxissa ku laskee ajosta tyhjäkäynnille niin vikavalo syttyy ja moottori menee varakäynnille eli tehot häviää ja ku käyttää avaimen startti asennossa niin vikavalo sammuu ja kone käy normaalisti auto wm- 2001 2,5tdi d4d
- kossu boy
hyvä on uutena laitettu sr07 turbon putkenkulmaa muutettiin toyotala ko voi jäätyä talvele ja rikkoa turbon 81tkm ajettu ei mitään muuta vikaa..
- hiton hilu vilu
hilux vm.2007 suutin vika?auto parkis keula alamäkeen muutaman tunnin niin startattessa pöläyttää paksun (sinisensavun)pakoputkest.jos parkis tasasella tai keula ylämökeen niin ei välttämättä pölläytä juuri yhtään.vaivaa joku suutin vai mikä perkl....????on ko tohon vuos maalliin saatava suutin korjaus sarjaa vai onko uusi hankittava?
- työkone
vm. 2010, 3 litranen automaatti D hytillä. 10 000 km ajanut itse kesän aikana, käytettynä ostettu keväällä. Ajettu mönkijäreittejä tunturiin ja maanteitä niin pirusti. Kampetta ja ihmisiä kuskattu koko ajan, leveesti istuu 4 henkeä. Jarrut kuluu jos ei opettele käyttään automaattilaatikon moottorijarrutusta, 60 000 hullossa vain 25 % jäljellä paloista. Oikeasti aika kiikkerä kovassa vauhdissa, manuaalikin mainitsee tästä, kannattaa varoa. Kulkee enemmän kun uskaltaa ajaa sakkojen pelossa. Luistonestosta huolimatta perä lähtee helposti sivulle etenkin märällä jos polkaisee tallan pohjaan.Voi olla talvella vähän jännää kyytiä. Lava alumiinilevytetty, levy kuluu ja lava on turhan pieni tällä hytillä. Maastossa kovalla pohjalla hyvä, pehmeellä pitää ottaa vauhtia, nokka painaa, voi upota. Automaatti ja iso kone aika ehdoton kärryn hinaamiseen, lähtee parituhattakiloa tyhjäkäynnillä tasaiselta liikkeelle. Kuluttaa mulla yli kymmenen takavedolla satasella, jos hissuttelee alle satasta pääsee kyllä alle, ehkä. Nelivedolla rymytessä aika ruokaisa. Renkaat kuluu nopeasti ja on kalliit. Ostin etelä-ruotsista, ei ollut uutta moottorin kiertovesilämmitintä asennettu, kallis jälkiasentaa, mutta pakollinen jos ei halua tuhota konetta täällä pohjoisessa. Integroitu Tom-Tom navigaattori aika heikko esitys, uudessa parempi näyttö ja peruutuskamera, mutta ei käyttökokemusta. Seuraavakin on varmaan Hilux jos saa ajettua rahat kasaan siihen mennessä, mutta pitkällä lavalla ja kunnon katteella. Työkone mutta luxus ominaisuuksin. Hinta vissiin huonoin ominaisuus.
- Hiluxshm
Minkähänlainen korjaus se tulee kun -87 hiluxin etukardaani lotisee, kun sitä kädellä heiluttaa?
- RUOSTEINEN HILUX
Hilux Ruostuu alustastaan ja rungostaan alle 2-V ikäisenä.Ajettu 50tkm. Pohja kuin 20-v vanha, karmean näköinen. Jälleenmyyjän ja Toyota maahantuojan kanssa asiasta keskusteltu useaan kertaan, he eivät ota mitään kantaa, takuu ei korvaa kun ei ole puhki ruostunut vielä. Auto ollut kevyessä ajossa ei maasto ajoa. Maalipinta on hyvä päällepäin. Maahantuoja sanoi ettei kannattaisi ruostesuojata ei ole kuulemma hyötyä. Jos toimii TOYOTA maahantuojan mukaan Voi olla varma, että Muutaman vuoden kuluttua metsien kuninkaasta TOYOTA HILUXISTA on vain ranka jäljellä. Toyotassa ei ole takuuta. Maahantuoja on täysin vastuuntunnoton Pintaruosteista. Ei ole kuulemma tarkoitettukkaan kestää Kauaa HILUXIN.!!!!!!
- nissan asentaja
onko auto ruostesuojattu uutena? oma hluksi -88 eikä oo ruosteessa mistään, tosin tongin auton alla kerran vuodessa ihmettelemässä puhkiruostunutta takaäänenvaimemminta...
- Toyotaman789
Hilux kestäää 4ever
- Tojo 4-ever
494tkm täynnä ja soitto jatkuu edelleen. Ee oo tarvinnu, kuin normaali huollot tehdä ja ruoste suojaus pitää kunnossa. Hi-lux 2.4D Extra-cab 1997. Riippuu miten huolletaan ja ajetaan.....
- hilux_man_2006
2006vm douple käppi ja laulaa kuin unelma. 260tkm mittarissa ja ainoa isompi remontti on ollut jarrupalojen vaihto! Välijäähdytintä ei koneessa ole, eikä myöskään jäätyvän huohottimen aiheuttamia turbohuolia. Voi kyllä suositella, jos on tarvetta työkoneelle mikä ei välille jätä!
- PuSe
Ei nää Hiluxit tunnu kestävän. Pelkkää remonttia. Yksitoista vuotta vanha ja jo nyt tuli eka vika. Polttoainesäiliön päällä oleva anturille menevän johdon liitin oli hapettunut ja joutui sitä raapimaan ja laittamaan crc:tä että pa-mittari näyttää oikein. Ihme laatua kun tulee nyt jo näin vakavia vikoja...... Muilla merkeillä ei ole ihan varmaan vielä mitää vikoja tuossa iässä.
- nissan asentaja
nissanista hajoo heti napalukot... tai siis ne ei toimi ollenkaan tehtaalta tullessaan noin viidennessä autossa... eikä ne toimi uusittunakaan, toyotassa toimii, ainaki noi mitkä käydää pyöränavasta vääntää päälle....
- nissan asentaja
toyota hiluxin legendaarisuus tulee sen kovasta kestävyydestä ja kohtuullisen halvoista osista, auto on pic-uppien edelläkävijä ajettavuudeltaan ja moottorin alakierrosten väännöltä, ainoastaan nissan on v6 dieselillään päässyt samoihin "oikeisiin"vääntömomentteihin kuin hiluksin vajaa "kolme litranen" kaikissa lavareissa ruostuu lavat jossain vaiheessa, eikä syynä välttämättä ole käytetyn pellin laatu, sinkitys, alustamassaus tai edes tien suolauksen määrä, voisin sanoa että muistakaa pestä ne rapakaarien sisä pinnattin ainavälillä siitä kuramoskasta....
tosiaan nissanillakin erittäin kovia neliveto lavareita oikeisiin miesten töihin ja korotus sarjoja ja nopeusmittarin kaliprointeja saa samaan hintaan kuin toyotaan, mutta nyt päädyn sanomaan näin, nissani tai toyota nii yhtä hyvää on loppu pelissä, ehkä nissa on tänä päivä päässyt samoihin likemiin moottorin suhteen toyotan kanssa...- nissan asentaja
okein on se toyota parempi kuin muut....
- Hilluxi
Missä se huohotinputki on mikä jäätyy ja jäät pääsee turboon?
Hilux 2008 ja kuhmu konepellissä. - turve elvis
2004 sr 180000 km iskarit kerran,jarru palat kerran.Etupyörän laakeri ,jokusia poltimoita .Alkuun ei mootorin lämmitintä,nyt on.Öljyt synteettiset ,vaihdettu max 30000km.Uutena ruoste suojattu, pesty harvoin,ei pahemmin ruostetta.Täs mallis ei välijäähdytintä, taitaa olla viimeinen japanissa kasattu malli. Kuskin penkki alkaa olla aika huono.
- jaa_aa
99 hiluxi ajettu 330tkm ja ainut juttu perushuoltojen lisäksi ollu yks huono turponletku et kyllä se vaan on kestävä vehe muutenki
- masalux
Onko kellään ollut kytkiongelmia uudemmissa Hiluxissa?
Vm 2011 kytkin haissut palaneelta uudesta asti, ajon jälkeen . - jeppiskamaa666
Vm. 2003 alta 250tkm ja meni levyt ja palat vaihtoon :(
Tukilaakerin vaihdoin kun tuntu väljää.
Laittakaa old man emun alustasarja (iskarit/korotus), suosittelen (merkkiin katsomatta)!!! Uutena tuolla satsilla sai ajaa routaista tietä 70-80kmh.
Tehoton valitettavasti, omamassa 1850, kokonais 2550 tai jotain - jeppiskamaa667
Ja vielä:
Hilussa on vakiona jokin kitkajuttu takapäässä, 100% sähkölukko on joissakin lisävarusteena. Liekö sama juttu muissa merkeissä?
Hilussa on manuaaliset napalukot, muissa taitaa olla joko "automaattiset" tai jotkin sähköiset hilavitkuttimet etuperässä. Niitä saa joskus korjatakin, manuaaliset toimii aina.
Naapurilla meni uudemmasta hilusta turbon öljyletku, en muista menikö turbo kun emäntä ajoi punavalon kanssa kotio asti.....
Ja vetonivelten ulommat kumit vaihdatin ennen kehoituksia. Niin vähän remonttia kyllä ollut että pitäskö vaihtaa ennen kuin lahoaa :P - Maastoon
Onko kellään kokemusta 2011 ja uudemmista sr mallien hiluxeista. Olen kuullut ,että lapsenvikoja ei olisi ?? Maasto-ominaisuudet ehkä parhaat.
- Hilux-kuskiEP
Juu, on... Etuiskari meni vaihtoon, 70t ajettu eli aika äkkiä. Eikä tietenkään mennyt takuuseen, kun pari kuukautta aiemmin loppui takuuaika. Piti tietenkin vaihdattaa molemmat, jottei jää epäsuhtaan. Jotenkin maine sai kolhun, ei enään niin legendaarinen kestävyys...
- Anonyymi
Mitä kannattaisi ottaa huomioon kun katselee n. 200-300tkm ajettuja 2006-2008 hiluxeja? Rungossa tietysti jonkin verran ruostetta mutta onko jotain tiettyä paikkaa tai osaa mihin tulee erityisesti kiinnittää huomiota?
- Anonyymi
Kertakäyttömoottori. Kannenpultteja ei saa ylös ilman, että tulee kierteet lohkosta mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertakäyttömoottori. Kannenpultteja ei saa ylös ilman, että tulee kierteet lohkosta mukana.
Asentajia on yhtä monenlaisia kuin kuskejakin. Toisilla vain kestää vehkeet paremmin kuin toisilla.
Kahteen anjovikseen vaihtanut kannentiivisteen ja ihan hyvin onnistunut!!
- Anonyymi
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006376788.html
eri käyttötarkoituksia-ainoa lava-auto sota alueilla joka kestää toyota
myös perus suomalainen luottaa - Anonyymi
Pystyy sitä näköjään tuunaamanki :https://www.valoraudat.com/tuote-kategoria/toyota/toyota-hilux/valoraudat-toyota-hilux/
- Anonyymi
Mulla hilux vm 95kuskinpuoleinen ikkuna lopetti toiminnan, onkohan vika sulakkeissa vai jossain muussa ja missähän on se sulake joka vaikuttaa kyseiseen asiaan
- Anonyymi
Valmistettu pulina/ pulina maassa. Bing ping takaa laadun.
Thaimaa valmistaa.
- Anonyymi
Itellä vm 90 neliveto HILUXI ei vie öljyä eikä laatikkot eikä perät ulise. Vaihdan kone öljyt 7-10 tonin välein ja perä ja laatikko öljyt 40 kilon välein. Autolla ajettu 570 tuhatta. Huippu auto!!
- Anonyymi
Hilux on hyvä työkalu,kun tarviin hienoa kyytiä ajan S mersulla ,sitä ei voita mikään.
hilux ilman kunnon lavakatetta on onneton kuljetin, eli lava kate on tarpeellinen
terv make - Anonyymi
Eihän tuolla mikään ihanne ole suomenläpi vetää mutta pysyy ainakin hereillä , tuo meidän käytössä oleva auravarustuksella ja kipillä ,koskaan ei oo jumiinjääty ja tekniikka ollut ainakin tässä 2012 mallissa toimivaa vaikka sitä on monet työntekijät yrittänyt moikaroida hengiltä . Nyt mittarissa 300 tonttua . Kokemusta on muutamasta izutsusta
ja ne olivat myös mainioita luotettavia pelejä pohjoisen kairoissa - Anonyymi
Hilux on työkalu kevyt kuormaauto jossa 80 km/h rajoitin päällä piirturi pakko jne muuta haittaa valvontaa nmm utt
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926