Nobelisti: Talouskriisi Bushin syytä

Heppu on siis saanut talouden Nobel-palkinnon ja on taloustieteiden ja kansainvälisten suhteiden professori Princetonin yliopistossa.

http://www.iltalehti.fi/talous/200810138416554_ta.shtml

Vieläkö löytyy kiihkeitä Bushin kannattajia? No, onneksi hänen kautensa on nyt päättymässä, toivottavasti seuraajansa ei ole samanlainen katastrofi.

10

326

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaaleja olisi

manipuloitu viimemetreillä ja ääntenlaskua keskeytetty, niin Al Gore olisi ollut pressana ja maailma hieman erilainen paikka elää.

• ole ehdokkaana?

Paras mies.

• 'sotataloustutkija'

On niin iso karju Pohjolassa, ettei kukaan uskalla edes kritisoida. Suomessa pitäisi jo ajaa alas tuo Wahlroosin ympärille käpertynyt DYNASTIA.

On tippunut ajan kelkasta syvään ja pimeään jorpakkoon.

Krugmanin ohella monet muutkin taloustieteen professorit ja huippuasiantuntijat ovat selvästi ilmaisseet Bushin hallinnon syyllisyyden budjetti- ja vaihtotasevajeseen ja siten USA:n kansantalouden velkaantumiseen.

Yksi ensimmäisistä oli professori Jseph Stiglitz, nobelisti ja maailman pankin pääekonomisti.

"Irakin sota tulee maksamaan 3 biljoonaa, 3 000 miljardia dollaria."

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/03/07/AR2008030702846.html

• Viime aikainen talouskriisi saattaa panna Venäjän talouden täysin sekaisin, kun USA puolestaan nousee siivilleen kuin muinainen Fenix-lintu.

Jos olisin venäläismielinen iiroilija, alkaisin varmaankin väittää, että USA synnytti maailmaa ravistelevan talouskriisin pelkästään sen tähden, että se halusi panna pisteen Venäjän aseidenkalistelulle!

• Mitä erinomaista Bush on muka saanut aikaiseksi? On USA:n kaikkien aikojen epäsuosituin presidentti ja jopa amerikkalaiset itse äänestivät taannoin Putinin suosituimmaksi valtiomieheksi.

Venäjä selviää talouslamasta takuulla paremmin kuin konkkakypsä USA, onhan Venäjä väläyttänyt voivansa tulla energiavaroineen maailmantalouden pelastajaksi. Tuo halukkuus on sittemmin saattanut hieman muuttua länsimailta saamansa arvostelun seurauksena Georgian sodan vuoksi, jonka aiheutti Georgia itse ja mitä ilmeisimmin myös USA taustalla kuiskutellen. Niinpä Venäjä voikin olla välittämättä Lännen vaikeuksista, itsellään sillä ei ole mitään hätää.

• huh huh huu!

USA:n talous kuralla, ulkomaanvelka 11 000 miljardia, ja ajautumassa taantumaan kuten liittolaiset Iso-Britannia ja Ruotsikin. Maata uhkaa vuosia kestävä deflatorinen talous, Irakin sota jumissa, Afganistanissa anomassa rauhaa talibaneilta, nolosti hävitty Georgian sota.. ja seuraajan McCainin kannatus nollassa...etc...

• Pohtiva lukija
        Kairakettu kirjoitti:

Mitä erinomaista Bush on muka saanut aikaiseksi? On USA:n kaikkien aikojen epäsuosituin presidentti ja jopa amerikkalaiset itse äänestivät taannoin Putinin suosituimmaksi valtiomieheksi.

Venäjä selviää talouslamasta takuulla paremmin kuin konkkakypsä USA, onhan Venäjä väläyttänyt voivansa tulla energiavaroineen maailmantalouden pelastajaksi. Tuo halukkuus on sittemmin saattanut hieman muuttua länsimailta saamansa arvostelun seurauksena Georgian sodan vuoksi, jonka aiheutti Georgia itse ja mitä ilmeisimmin myös USA taustalla kuiskutellen. Niinpä Venäjä voikin olla välittämättä Lännen vaikeuksista, itsellään sillä ei ole mitään hätää.

Hitman on väittänyt sinun olevan venäläismielinen, ja tuota viestiäsi lukiessa herää kyllä sellainen ajatus.

Itse olet kuitenkin kiistänyt sitä olevasi.

Miksi kuitenkin haukut Yhdysvaltoja ja samaan hengenvetoon kehut Venäjää?

• Pohtiva lukija kirjoitti:

Hitman on väittänyt sinun olevan venäläismielinen, ja tuota viestiäsi lukiessa herää kyllä sellainen ajatus.

Itse olet kuitenkin kiistänyt sitä olevasi.

Miksi kuitenkin haukut Yhdysvaltoja ja samaan hengenvetoon kehut Venäjää?

Palstalla on tarkoitus keskustella päivänpolttavista uutisista, ei kirjoittajista. Oliko liian vaikeatajuista?

• Äkänen akka
        Kairakettu kirjoitti:

Mitä erinomaista Bush on muka saanut aikaiseksi? On USA:n kaikkien aikojen epäsuosituin presidentti ja jopa amerikkalaiset itse äänestivät taannoin Putinin suosituimmaksi valtiomieheksi.

Fried antoi pitkän lausunnon Hesarissa viime viikolla.
        Hän nimenomaan sanoi, että hän oli puhelinyhteydessä Geogiaan tuota konfliktia edeltävinä päivinä jatkuvasti ja esittivät ehdottoman kielteisen suhtautumisensa tuohon Georgian vastahyökkäykseen Etelä-Ossetiaan.

Georgia ei piitannut heidän esityksistään vaan itsepäisesti lähti hyökkäämään.

Minusta puhe siitä, että USA olisi ollut tukemassa tuota hyökkäystä pitäisi lopettaa. Ei ole syytä jatkaa asiatonta puhetta.

Venäjällä on ongelmia ihan tarpeeksi tällä hetkellä itsellään, tuskin pystyisikään auttamaan ketään.

• Äkänen akka kirjoitti:

Fried antoi pitkän lausunnon Hesarissa viime viikolla.
        Hän nimenomaan sanoi, että hän oli puhelinyhteydessä Geogiaan tuota konfliktia edeltävinä päivinä jatkuvasti ja esittivät ehdottoman kielteisen suhtautumisensa tuohon Georgian vastahyökkäykseen Etelä-Ossetiaan.

Georgia ei piitannut heidän esityksistään vaan itsepäisesti lähti hyökkäämään.

Minusta puhe siitä, että USA olisi ollut tukemassa tuota hyökkäystä pitäisi lopettaa. Ei ole syytä jatkaa asiatonta puhetta.

Venäjällä on ongelmia ihan tarpeeksi tällä hetkellä itsellään, tuskin pystyisikään auttamaan ketään.

Virallinen kanta voi hyvinkin olla aivan toinen kuin epävirallinen. Jo se, että olivat neuvotelleet edeltävinä päivinä todistaa, että Georgia oli suunnitellut hyökkäystä jo pitkään ja yhtä pitkään oli USA ollut siitä tietoinen ja hiljaa, mikä tekee USA:sta Georgian rikoskumppanin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2196
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1634
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1318
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1293
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      60
      1068
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1044
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1017
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      942
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe