Olen syönyt Efexor Depotia 225mg/vrk jo vuodesta 2005 ja nyt riittää!!! Tänään aion aloittaa kokeilun kuinka käy kun en enää otakkaan!!! Katsotaan...
Lopetan tänään Efexorin!!!!
Depot 225mg
9649
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 9
Vanhimmat
Syö puolikkaita ekaks ainakin viikko. Muuten tulee kuulemma paha olo. Sähköiskuja päässä ja sillai.
Älä hyvä ihminen lopeta lääkitystä kuin seinään! Vieroitusoireet ovat melko varmoja, mutta tosin yksilöllisiä. Olet syönyt lääkeitä suhteellisen pitkään ja isolla annoksella.
.
Pharmaca Fennican sivuilta "Äkillisen hoidon keskeytymisen, annostuksen pienenemisen tai venlafaksiinin annostelun asteittaisen alenemisen eri annoksilla on todettu olevan yhteydessä uusien oireiden ilmenemiselle. Näiden oireiden frekvenssi lisääntyi annostason lisääntyessä ja hoidon keston pidentyessä. Raportoituihin oireisiin kuuluu ahdistuneisuus, agitaatio, sekavuus, ripuli, huimaus, kouristukset, suun kuivuminen, väsymys, päänsärky, tinnitus, hypomania, unettomuus, pahoinvointi, hermostuneisuus, parestesiat, unihäiriöt, hikoilu ja oksentaminen. Kun tällaisia oireita ilmeni, ne olivat tavallisesti hoitoa rajoittavia, mutta muutamilla potilailla oireet jatkuivat useita viikkoja. Antidepressanteilla keskeytyksestä johtuvat vaikutukset ovat hyvin tunnettuja ja siksi on suositeltavaa että Efexor Depotin annostusta muutetaan asteittain ja että potilasta monitoroidaan. Annostuksen alenemiseen tarvittava aika voi riippua annoksesta, hoidon kestosta ja yksilöstä."
Itse olen yrittänyt lopettaa monta kertaa efexorin, mutta vieroitusoireet ovat olleet aivan käsittämättämän kamalia. Puoli vuotta kestäneellä lopetusjaksolla onnistuin lopettamaan ja SILTI olo oli melkein kaksi viikkoa kuin olisi heroiinista vierottautumassa( en tosi tiedä käytännössä tiedä miltä herskasta vierottautuminen tuntuu). Tsemppiä ja malttia.
tosiaan lopettaa asteittain.
Nämä mielialalääkkeet on ihan samalla tavalla alas ajettavia, vieroitusoireet tulee, jos äkkiä lopettaa, kuin muutkin keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet.
Tuntuu siltä, että lääkäritkin ruokkii käsitystä, että nämä lääkkeet eivät aiheuta riippuvuutta, joten niitä syötetään vuosikausia.
Eikö se ole riippuvuutta, jos niitä tarvitsee päivittäin ja lopettaminen on sitten kuukausien homma?
Jos Efexoristakin tulee pahoja vieroitusoireita, niin sama sitten syöttää ihmisille vanhoja hyviä rauhoittavia, kun ne oikeasti TEHOAVAT ahdistukseen? Vuosikymmenien kokemus, ahdistus lievittyy 85-90 % potilaista ilman näiden uusien masennuslääkkeiden seksuaalisia sivuvaikutuksia, joista kärsii yli puolet niitä syövistä, mutta eivät kehtaa sanoa siitä kellekään. Nämä uudet myös turruttavat tunteet, kaikki on harmaata, ei ole iloa eikä surua.
Lopetin Efexorin 150 mg kerralla, eikä ollut mitään vaikeuksia. Ota huomioon, että sinulla on melko suuri annostus. Moni muu on sanonut saaneensa vieroitusoireita.
Lopettamisen vierotusoireet minulla (vaikka yritin asteittain!) oli ns sähköiskut koko kropassa, alussa muille näkymättömiä mutta pidemmän ajan kuluttua rupes lihakset nykimään oikeasti. Itketti kun en kehdannut mennä ulos ihmisten ilmoille nykimään. Itketti muutenkin. Itsemurha-ajatukset pyöri päässä, "ehkä mun ei oo tarkoitus elää jos en kerran pärjää ilman lääkkeitä".. Onneksi poikaystäväni (uskomatonta että hän jaksoi) pakotti minut aloittamaan lääkkeet taas. En ajatellut järkevästi. Nyt olen vihdoin hyväksynyt että joudun näitä lääkkeitä syömään, luultavasti loppuelämän, mutta ainakin pystyn toimimaan normaalisti, hengailemaan kavereiden kanssa ja olemaan yhteiskunnalle jokseenkin hyödyllinen :).
Miten Efexor eroaa rauhoittavista lääkkeistä, joita pidetään pahoina koukuttajina? Ne ovat Efexoria tehokkaampia ahdistuksen ja paniikin hoidossa, mutta silti lääkärit määräävät mieluummin Efexoria. En oikein ymmärrä lääkärien asenteita. Uusi ja KALLIS lääke parempi kuin pussillinen vanhoja? Rauhoittavat ovat sentään halpoja, Efexor maksaa ihan järkyttävän paljon. Oletko kokeillut vaihtaa Efexoria johonkin SSRI-lääkkeeseen, kuten Seroxatiin tai Cipramiliin? Kun lääke on saman tyyppinen, voisi vieroitusta kokeilla sellaisella.
että tässäkin on lääkeenvalmistajan myynti kikka, näitä vaan kaikille, käy kaikkiin vaivoihin. Siis masennus- ja psyykelääkkeet yleislääkkeiksi ja käyttäjä maksaa, hyödyn saa lääketeollisuus ja apteekkit. Mikä lienee lääkärin bonus?
Itse söin aikoinaan 300 mg ja lopetin laakista (en edes tiennyt mahd. sivuvaikutuksista), enkä saanut mitään vierotusoireita. Olen käyttänyt myös Tenoxia ja Opamoxia vuosia jäämättä koukkuun niihin, vaikka täällä tunnutaan pelkäävän jo parin viikon käyttöä.