Jalan "sisäinen värinä"

_apuvaa_

Mistä ihmeestä voi johtua ikäänkuin värinä jalassa ? se on melkein ku pistelyä mutta ei oo kuitenkaan... se tuntuu myös kädessä aina välillä... niin joo ja tää värinä vaiva tuntuu ihan koko ajan :( siis todella inhottavaa...
Tää alko jotain viikko sitten ja edelleen jatkuu .. oon käyny lääkärissä mutta lääkärin mielestä olis jotain rasitusta vaan ,että täytyy levätä...
Mulla oli kyllä noin pari viikkoo sitten todella raskas muutto joka kesti koko päivän ja vielä seuraavana päivänäkin piti vielä tehä kaikenlaista.Muistan myös sellasen jutun että muuton jälkeen yöllä heräilin ainaki kolme kertaa siihen että mun vasemman puolen kämmen oli ihan puutunu,sitten tosta meni joku päivä tai pari ni mulla alko toi "värinä" just vasemmassa kädessä joka tuntu kok oajan sitten se siirty vasempaan jalkaankin joka myöskin tuntuu kok oajan tälläkin hetkellä :( Nii joo ja muuton jälkeen mulla alkoi myös kävellessä tuntuva huimaus :( Että oisko kenelläkään ollu vastaavaa?? tai osaisko joku kertoo et mistä vois johtua?

12

16212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutulta

      Epäilen että on nyt lihakset jumissa ja puristaa hermoja! Ehkä muuton yhteydessä teit jotain joka veti paikat jumiin.

      Siltä kuulostaa, eli siis jokin hermopinne. Koita venytellä, itselläni se auttaa. (Samoja oireita siis ollut)

      En tietenkään ole lääkäri ja osaat oman arviontikykysi mukaan kyllä hakeutua uudelleen hoidon arviointiin mikäli oireet pahenee.

      Oletko muuten minkä ikäinen?

      • _apuvaa_

        21 vuotias :)
        Kiva kuulla että löytyy muitakin joilla on tai on ollut samanlainen vaiva :) Meinaan on tässä tullut mieleen kaikki aivokasvaimet ms taudit sun muut mieleen.. Mä kun vielä oon sellanen että pelkään sairastuvani johonkin vakavaan...
        Mutta tosiaan luulis että tää mun vaiva johtuu nimen omaan jostain tollasesta niinkun sanoit kun tää muuton jälkeen tuli..


      • jeps jeps
        _apuvaa_ kirjoitti:

        21 vuotias :)
        Kiva kuulla että löytyy muitakin joilla on tai on ollut samanlainen vaiva :) Meinaan on tässä tullut mieleen kaikki aivokasvaimet ms taudit sun muut mieleen.. Mä kun vielä oon sellanen että pelkään sairastuvani johonkin vakavaan...
        Mutta tosiaan luulis että tää mun vaiva johtuu nimen omaan jostain tollasesta niinkun sanoit kun tää muuton jälkeen tuli..

        Joo.. sama vika mulla itelläni.

        Mutta uskosin kuitenkin että johtuu ihan vaan jostain viattomasta.


      • Anonyymi
        _apuvaa_ kirjoitti:

        21 vuotias :)
        Kiva kuulla että löytyy muitakin joilla on tai on ollut samanlainen vaiva :) Meinaan on tässä tullut mieleen kaikki aivokasvaimet ms taudit sun muut mieleen.. Mä kun vielä oon sellanen että pelkään sairastuvani johonkin vakavaan...
        Mutta tosiaan luulis että tää mun vaiva johtuu nimen omaan jostain tollasesta niinkun sanoit kun tää muuton jälkeen tuli..

        Selvisikö sulle mistä värinä johtuu? Itselläni värisee myös jalka. Selkeästi rasitukseen yhteydessä, mutta myös muulloin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvisikö sulle mistä värinä johtuu? Itselläni värisee myös jalka. Selkeästi rasitukseen yhteydessä, mutta myös muulloin välillä.

        Tuskin alkuperäinen kirjoittaja enää paikalla. Mulla on ollut kanssa samanlaista värinäntunnetta vas jalassa polvesta alaspäin. Viikon kestänyt 2sek värinän tunne 2sek tauko, jatkuvana syklinä. Itse oon edeltävästi käynyt salilla, istunut paljon töissä. Epäilen vahvasti hermopinnettä iskiaksessa, selkä- pakara- alueella. Jatkoon venyttelyä yhtä lailla kuin treenaamista.

        Oon ymmärtänyt, että vakavimmissa tilanteissa oireet ovat myös motorisella puolella, ei pelkästään sensorisella.


    • joskus on välillä

      Mulla on joskus nivustaipeessa. Ihmettelen mistä vois johtua. Mutta se on hyvin voimaksat ikäänkuin sirinää.Sen voi tuntea housujen päällekin.Tuskin vaarallista.

    • tummanvihreäpussi

      mulla on myös vasemmassa jalassa sellanen värinä. tosi rasittavaa

    • Silppu_

      Kaikenmoista värinää ollut myös jaloissa.. Kaikki mahdolliset tutkimukset on tehty, eikä mitään ole löytynyt. Varmasti ihan harmitonta :)

    • Näinminulla

      Dementian alkusoittoa..

    • Anonyymi

      Mulla tuli selkäkipu ja sen jälkeen reisikipu.
      Kävin magneettikuvauksessa ja siellä näkyi pullistuma, joka painoi hermoa. Nyt kuukautta myöhemmin ei kipuilee enää, mutta värisee reiden takaosassa, kun nostelen jotain. Menee roikkumalla ohitse.

    • Anonyymi

      Tyypillisiä kasvukipuja. Kutsutaan myös penikkataudiksi. Loppuu vanhemmiten yleensä.

    • Anonyymi

      Oliskohan ihan vastaavaa hermojen nykumistä kuin silmäluomissa tai suupielessä, isomissa lihajsissa vaan tuntuu erilaiselta, tuskin vakavaa. Itselläkin joskus, ennen oli useammin juuri silmäluomessa ja huulessa, nykyään harvoin missä sattuu. Magnesium saattaa auttaa tuossakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe