Yläluomileikkaus ja komplikaatiot

tyytymätön

Onko kellään negatiivisia kokemuksia yläluomileikkauksista ja minkälaisia ?

Itselläni on tuntopuutosta yläluomessa? Onko muilla ollut vastaavaa. Palautuiko ?

Lisäksi arpi tuli ihan väärälle kohdalle eli ei liikkuvan luomen rajalle, vaan sen yläpuolelle ? Todella rumaa ?

Onko muilla vastaavia kokemuksia ?

Tai muita negatiivisia kokemuksia

12

4617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

Tuntopuutoksia tuli minullekin. Tuntui hassulta meikatessa kun laittoi ripsiväriä (tunnottomuutta). Tunto alkoi palata muutamassa kuukaudessa ja nyt kun leikkauksesta on vajaa vuosi, tunto on normaali.

Katsoin juuri peilistä ja se vähä mitä arpea vielä näkyy, se on minullakin juuri ja juuri liikkuvan luomen poimun pohjan yläpuolella. Arpi on hävinnyt niin hyvin, että kun tiedän missä se on, niin löydän sen. Edes kasvohoitoja tekevä kosmetologikaan ei niitä huomannut ennen kuin mainitsin. Arvet hävisivät näkyvistä aika nopeasti ja ainakin minulla ne hukkuvat poimuun.

• Se antoi toivoa...

Kiitos sinulle lohduttavasta vastauksestasi. Ok, voin elää tuon tuntopuutoksen kanssa, jos se on palautuvaa. Huh... toivottavasti minullakin.

Itseäni harmittaa ihan mielettömästi se, että se arpi ei ole juuri siinä luomivaossa, kuten sen pitäisi. Nyt sain kaupan päälle - ainakin toistaiseksi - lisäpoimuja yläluomiini. Roikkuvista yläluomista huolimatta minulla oli muuten harvinaisen sileät, eli ei ole ollut paljon ilmeryppyjä - tähän mennessä. Tästä olen saanut tähän saakka paljon kohteliaisuuksia. Nyt sitten tuli ilmeryppyjäkin. Yritän lohduttaa itseäni sillä, että ehkäpä ne minunkin arvet siitä täysin katoavat. Kirurgi oli vain "lennokkaalla" päällä ja veti viillot melko pitkälle ulkonurkkaan, jossa iho on jo hieman paksumpaa. Se onkin eri juttu, häipyykö arpi sieltä pois yhtälailla, kuin keskeltä luomea.

Toinen puoli on tässäkin pahempi. Voisitkö olla vielä niin ihana, että kertoisit, oliko sinullakin muutenkin kiristystunnetta luomissa? Ja kuinka pitkään. Itselläni on ja tarkistankin aina välillä peilistä, että tuliko hänen samalla kiristettyä liikaa. Nyt olen sitä mieltä, että minulla on aavistuksen "sänkykamarikatse kissansilmillä". No, eiköhän aika tee tehtävänsä - hope so ja sillä vanheneminen jatkuu ja kyllä ne luomet vielä tästäkin eteenpäin periksi antavat.

Kiitos vastauksestasi !

• täälläkin
        Se antoi toivoa... kirjoitti:

Kiitos sinulle lohduttavasta vastauksestasi. Ok, voin elää tuon tuntopuutoksen kanssa, jos se on palautuvaa. Huh... toivottavasti minullakin.

Itseäni harmittaa ihan mielettömästi se, että se arpi ei ole juuri siinä luomivaossa, kuten sen pitäisi. Nyt sain kaupan päälle - ainakin toistaiseksi - lisäpoimuja yläluomiini. Roikkuvista yläluomista huolimatta minulla oli muuten harvinaisen sileät, eli ei ole ollut paljon ilmeryppyjä - tähän mennessä. Tästä olen saanut tähän saakka paljon kohteliaisuuksia. Nyt sitten tuli ilmeryppyjäkin. Yritän lohduttaa itseäni sillä, että ehkäpä ne minunkin arvet siitä täysin katoavat. Kirurgi oli vain "lennokkaalla" päällä ja veti viillot melko pitkälle ulkonurkkaan, jossa iho on jo hieman paksumpaa. Se onkin eri juttu, häipyykö arpi sieltä pois yhtälailla, kuin keskeltä luomea.

Toinen puoli on tässäkin pahempi. Voisitkö olla vielä niin ihana, että kertoisit, oliko sinullakin muutenkin kiristystunnetta luomissa? Ja kuinka pitkään. Itselläni on ja tarkistankin aina välillä peilistä, että tuliko hänen samalla kiristettyä liikaa. Nyt olen sitä mieltä, että minulla on aavistuksen "sänkykamarikatse kissansilmillä". No, eiköhän aika tee tehtävänsä - hope so ja sillä vanheneminen jatkuu ja kyllä ne luomet vielä tästäkin eteenpäin periksi antavat.

Kiitos vastauksestasi !

Minullakin paranemisvaiheessa arpi teki tavallaan uuden poimun, mutta luomet tuli ajan kanssa sileäksi ja arven aiheuttama poimu hävisi. Lääkäri piirsi ennen leikkausta paperille miten aikoo leikata ja ulkonurkkaan todellakin tehdään "niksaus". Se ulkonurkan arpi näkyi vähän kauemmin, nyt sitä ei enää huomaa. Tuo ulkonurkan leikkaus poisti minulta aika paljon naururyppyjä. Kiristystä tuntui luomissa ja liikkuivatkin hieman eri tahtiin. Ajan kanssa tuokin ilmiö on hävinnyt lähes kokonaan (nyt leikkauksesta lähes 10 kk).

• sanottavaa

Mielestäni leikkaukseni onnistui lähes täydellisesti.

Arpea ei huomaa, eikä ole tunnottomuutta, liikaa ei otettu, vaan juuri sopivasti, silmät saa kiinni jne.

Oli Tallinnassa 5 vuotta sitten Laatukirurgian kautta. Firmaa en sinänsä suosittele, mutta kirurgi teki hyvää työtä.

• da-capo

Tehtiinkö sun leikkaus Suomessa vai jossain muualla?

• ja piti olla "paras"

silmäluomikirurgi, kun tiedustelin asiaa ns. sisäpiiristä. Että tällä lailla täällä Helsingissä. Oliko sitten huono päivä (maananatai) vai ärsyttikö facen ja hän ajatteli "sutaista" homman valmiiksi. Todellakin teki sen ! Juosten kusten teki nämä!

• leikattu mullakin
        ja piti olla "paras" kirjoitti:

silmäluomikirurgi, kun tiedustelin asiaa ns. sisäpiiristä. Että tällä lailla täällä Helsingissä. Oliko sitten huono päivä (maananatai) vai ärsyttikö facen ja hän ajatteli "sutaista" homman valmiiksi. Todellakin teki sen ! Juosten kusten teki nämä!

Niin, tosi tylsää kun itselläkin muutama ns. juttu epäonnistunut ja mennyt uusintaan, vaikka "piti olla parhaita kirurgeja " No, ainakin kalleimpia on ollut, mutta tulokset on mitä ovat. Tuntuu niin olevan tuurin peliä.
        Luomeni kyllä onnistuivat melko hyvin. Kiristystä tuntui joskus väsyneenä vielä useiden kuukausien päästäkin.
        Arpea ei huomaa silmien sivuilla lainkaan, koska sattuvat juuri samansuuntaisesti ilmeryppyjen kanssa.

• Ilmerypyt kaupan päälle
        leikattu mullakin kirjoitti:

Niin, tosi tylsää kun itselläkin muutama ns. juttu epäonnistunut ja mennyt uusintaan, vaikka "piti olla parhaita kirurgeja " No, ainakin kalleimpia on ollut, mutta tulokset on mitä ovat. Tuntuu niin olevan tuurin peliä.
        Luomeni kyllä onnistuivat melko hyvin. Kiristystä tuntui joskus väsyneenä vielä useiden kuukausien päästäkin.
        Arpea ei huomaa silmien sivuilla lainkaan, koska sattuvat juuri samansuuntaisesti ilmeryppyjen kanssa.

Sain sitten minä. Minulla kun ei sattumoisin ole sellaisia vielä ollut. Naururyppyjä kylläkin, mutta ei mitään juonteita, kun on naama peruslukemilla. No, tämä suoraan sanoen huolimaton puoskari teki minulle sitten "urat", että tähän voisi alkaa "ilmettä muodostamaan". Kiitos kuitenkin vastauksestasi. Kaikki palaute ja kokemukset antavat toivoa tässä vaiheessa.

Ja totta, niin tuuripeliä tuo on. Olisin varmasti aivan tyytyväinen, jos kirurgi olisi vaivautunut hieman keskittymään sen hetken, kun viilsi.

No, näillä mennään nyt sitten.

• ryppyjä
        Ilmerypyt kaupan päälle kirjoitti:

Sain sitten minä. Minulla kun ei sattumoisin ole sellaisia vielä ollut. Naururyppyjä kylläkin, mutta ei mitään juonteita, kun on naama peruslukemilla. No, tämä suoraan sanoen huolimaton puoskari teki minulle sitten "urat", että tähän voisi alkaa "ilmettä muodostamaan". Kiitos kuitenkin vastauksestasi. Kaikki palaute ja kokemukset antavat toivoa tässä vaiheessa.

Ja totta, niin tuuripeliä tuo on. Olisin varmasti aivan tyytyväinen, jos kirurgi olisi vaivautunut hieman keskittymään sen hetken, kun viilsi.

No, näillä mennään nyt sitten.

Itselläni oli myös ennen yläluomileikkausta aivan sileät luomet. Tosin ei niitä paljon näkynyt, kun "pussi" roikkui päällä. Nyt pussitus on pienempi, mutta sain myös kaupan päälle ryppyiset silmäluomet! Ihan pientä toki, tuskin sitä muut huomaavat, mutta meikatessä selvästi. Arpi on luomivakoa korkeammalla, aika selkeä, vaikka leikkauksesta on kohta kaksi vuotta. Kaikesta huolimatta, tulos on parempi kuin mitä oli lähtötilanne.

• ..kohtalonsilmä
        ryppyjä kirjoitti:

Itselläni oli myös ennen yläluomileikkausta aivan sileät luomet. Tosin ei niitä paljon näkynyt, kun "pussi" roikkui päällä. Nyt pussitus on pienempi, mutta sain myös kaupan päälle ryppyiset silmäluomet! Ihan pientä toki, tuskin sitä muut huomaavat, mutta meikatessä selvästi. Arpi on luomivakoa korkeammalla, aika selkeä, vaikka leikkauksesta on kohta kaksi vuotta. Kaikesta huolimatta, tulos on parempi kuin mitä oli lähtötilanne.

... Niin, minulla on nyt sellainen kohtalonsilmä tuo toinen silmä. Ja todellakin arpi on aika paljon luomivaon yläpuolella. Kiristelee ja paranee selvästi hitaammin, kuin toinen puoli, jossa arpi on vain hieman luomivaon yläpuolella. Ymmärrän tosin senkin aspektin, että mielummin ehkä vähän liian ylös se arpi, kuin alas, muuten se pakottaisi "kiinalaiseksi", kun kiristäisi taas toiseen suuntaan. Minulla on vaan tällä hetkellä tuplavaot, joten odotan pelonsekaisin tuntein, että antautuvatko ne ja missä ajassa. Vai täytyykö tehdä jokin strateginen viilto, jotta kiristys hellittää. Nyt näytän hieman "humalaiselta" toisesta silmästäni. Toinen puoli on jo vähän helpottanut ja voi jo nähdä, että kyllä tuo tuosta antautuu.

Joka tapauksessa, se niistä "olin heti niin tyytyväinen tulokseen, kun tikit otettiin pois".

Käyttääkö kukaan mitään silikonigeelejä tms silmän ulkokulman arpiin? (En laita keskelle en, sillä paranevat muutenkin, ulkonurkassa vaan on jo hieman paksumpaa ihoa). Suosittelivat apteekissa. Onko kokemusta, auttaako ?

• kokemusta.
        ..kohtalonsilmä kirjoitti:

... Niin, minulla on nyt sellainen kohtalonsilmä tuo toinen silmä. Ja todellakin arpi on aika paljon luomivaon yläpuolella. Kiristelee ja paranee selvästi hitaammin, kuin toinen puoli, jossa arpi on vain hieman luomivaon yläpuolella. Ymmärrän tosin senkin aspektin, että mielummin ehkä vähän liian ylös se arpi, kuin alas, muuten se pakottaisi "kiinalaiseksi", kun kiristäisi taas toiseen suuntaan. Minulla on vaan tällä hetkellä tuplavaot, joten odotan pelonsekaisin tuntein, että antautuvatko ne ja missä ajassa. Vai täytyykö tehdä jokin strateginen viilto, jotta kiristys hellittää. Nyt näytän hieman "humalaiselta" toisesta silmästäni. Toinen puoli on jo vähän helpottanut ja voi jo nähdä, että kyllä tuo tuosta antautuu.

Joka tapauksessa, se niistä "olin heti niin tyytyväinen tulokseen, kun tikit otettiin pois".

Käyttääkö kukaan mitään silikonigeelejä tms silmän ulkokulman arpiin? (En laita keskelle en, sillä paranevat muutenkin, ulkonurkassa vaan on jo hieman paksumpaa ihoa). Suosittelivat apteekissa. Onko kokemusta, auttaako ?

Ostin silloin silmäluomileikkauksessa käydessäni Environin geeliä joka on tarkoitettu silmäluomille. Suosittelivat silmäluomileikkauksen jälkeen ja olipa vielä alennuskin leikkauksessa kävijöille. Laitoin joka ilta arville aloittaen pari päivää ompeleiden poiston jälkeen. En tiedä oliko kovin paljon apua, mutta ainakin arvet parani nopeasti ja arven aiheuttama pieni vekkikin hävisi ehkäpä parissa kuukaudessa.

• onkos kellään

sellaisia kokemuksia ? Tuntuiko alkuun, että nyt hän teki cat-lookia ? Onko tällaisesta kokemuksia ? Jos on, oliko asiaan vain tottuminen, vai tasoittuiko tulos ajan myötä. Jos tasoittui, kuinka pitkä aika meni about ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      78
      1303
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      43
      931
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      360
      753
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      127
      709
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      656
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56