uusimmassa tuulilasissa taas Pariisin autonäyttely juttu on semmoista naistenlehtiroskaa toimittajan henk. koht. kohelluksista etten jaksanut lukea edes loppuun moista roskaa.
Potkut saatana mielikuvajournalisteille ja insinöörit takaisin kirjoittamaan ne autojutut! Akat lueskelkoot musta-tuntuu-juttujaan niistä kymmenistä ellei sadoista naistenlehdistä, miehille pitää saada takaisin vanha kunnon Tuulilasi!
Tuulilasista tullut naistenlehti
20
1011
Vastaukset
- Platinum
Kummallista krääsää täynnä koko -lasi
- sitroen.
ei koskaan ole ollut mitenkään vakavasti otettava lehti. Alkuaikoina luin joka lehden ja totesin asian, nyt en vuosiin ole viitsinyt sitä avata vaikka näkyy hyllyssä (kirjastossa) olevankin.
- eps
monta vuosikymmentä taaksepäin pitää mennä? Mulle on tullut 80-luvulta lähtien jotain parin kuukauden tarjouslehtiä silloin tällöin, ja aina samaa Anna-lehteä on ollut.
- luin uuden
Olen samaa mieltä, lopetin tilauksen.
- aloittaja
erityisesti 90-luvun uudistuksesta alkaen jolloin lehti alkoi täyttyä höpinäjutuista ja -palstoista, autojen koeajot muuttuivat "fiilisten" kuvauksiksi autosta teknisten rakennekuvausten jäädessä vähemmälle ja suunta on selkeästi yhä huonompaan koko ajan. Nykyisin lehteä huvittaa lähinnä ajella eksoottisia "unelma-autoja" joiden huviajelusta jossain saksan autobaanoilla kirjoitetaan sivukaupalla korkeintaan naisten tunteisiin vetoavaa roskaa.
Ennen oli laajoja autovertailujakin lehdessä mutta nyt ei ole kuin korkeintaan muutama rekisteröintitilaston kärkimalli aina yhdessä vertailussa joten saman kokoluokan autojen keskinäinen vertaaminen ei ole mahdollista. Aina samat kotterot vertailussa jonkin tunnetun valmistajan uutuuden saapuessa markkinoille.
Jutut on selvästi suunnattu pinnallisille naisille joita kiinnostaa pelkkä fiilistely ja teknisistä rakenneratkaisuista kiinnostuneet automiehet on näköjään hylätty.
Toivottavasti Tekniikan Maailma ei lähde samoille linjoille. - bemaristi.
aloittaja kirjoitti:
erityisesti 90-luvun uudistuksesta alkaen jolloin lehti alkoi täyttyä höpinäjutuista ja -palstoista, autojen koeajot muuttuivat "fiilisten" kuvauksiksi autosta teknisten rakennekuvausten jäädessä vähemmälle ja suunta on selkeästi yhä huonompaan koko ajan. Nykyisin lehteä huvittaa lähinnä ajella eksoottisia "unelma-autoja" joiden huviajelusta jossain saksan autobaanoilla kirjoitetaan sivukaupalla korkeintaan naisten tunteisiin vetoavaa roskaa.
Ennen oli laajoja autovertailujakin lehdessä mutta nyt ei ole kuin korkeintaan muutama rekisteröintitilaston kärkimalli aina yhdessä vertailussa joten saman kokoluokan autojen keskinäinen vertaaminen ei ole mahdollista. Aina samat kotterot vertailussa jonkin tunnetun valmistajan uutuuden saapuessa markkinoille.
Jutut on selvästi suunnattu pinnallisille naisille joita kiinnostaa pelkkä fiilistely ja teknisistä rakenneratkaisuista kiinnostuneet automiehet on näköjään hylätty.
Toivottavasti Tekniikan Maailma ei lähde samoille linjoille.Ei kukaan jaksa lukea pelkkiä teknisiä tietoja, niitä saa hakemalla autoliikkeestä esitteitä. Kyllä autolla ajelu on parhaimmillaan fiilistelyä ja matkakertomusten kautta saa monipuolisemman käsityksen auton käyttökelpoisuudesta ja mukavaa tietoa paikallisista oloista. Esimerkiksi numerossa 12 on todella hauska juttu Aston Martinista sekä mielenkiintoinen matkakertomus Romaniasta sekä paljon muuta. Kuivia uusien autojen vertailuja en jaksa lukea, mutta kestotestit ovat jo mielenkiintoisempaa luettavaa. Kymppitonni käytetyllä jutut tulee myös luettua tarkkaan. Kaiken kaikkiaan ihan hyvä lehti.
- taikasana
En ole koskaan tilannut Tuulilasia, vaikka joskus 70-80-luvuilla se tulikin usein ostettua. Nykyisin sitä tulee joskus selattua kirjastossa.
Kaiken autojen arvostelun perustana tuntuu olevan "sporttisuus". Joko auto on sporttinen -> hyvä, tai ei sporttinen -> huono. Aika kapea näkökulma autoihin. Ilmeisesti toimittajilta vaaditaan tietynlaista taustaa, jotta pääsevät kirjoittamaan juttujaan.
Täytyy myöntää, että joskus poikasena tuo sporttisuus viehätti itseänikin, ja tulipa muutamaa autoa hieman viriteltyäkin.
Nykyisin haluan autolta taas eri luonnetta. Voima ei ole pahasta, mutta kulun tulee olla tasaista ja hiljaista. Sellaista majesteettista matkantekoa vakionoeuden säädin päällä. Penkkien sopivan pehmeitä ja tilavia, ilman kylkiä painavia lärpäkkeitä. Ajotyyli on sellainen, että kyllä penkillä pysyy vaivatta.
Kunpa toimittajilla olisi sen verran taitoa, että osaisivat arvioida autoja hiemna useammaltakin kantilta. Ei pelkkä hyvä tulos pujottelussa tee siitä yhtään parempaa tai huonompaa kokonaisuutena.Kun vakioauton esittelyn yhteydessä mainitaan
ensimmäisen kerran sporttissuus, niin viimeistään
siinä vaiheessa heitän lehden käsistäni.
Kuulostaa tosi naurettavalta, kun jonkin tila-
auton tai katumaasturin sanotaan olevan sport-
tinen. Miten jonkin korin kulman pellin pokkaa-
minen jollain poikkeavalla tavalla tekee autosta
sporttisen?
Sporttisuus lähtee siitä, että auto on matala,
se on korkeintaan 2 2 paikkainen. Peräkonttiin
mahtuu pari lentolaukkua ja takapenkille golf-
bäkit vaikka pystyyn, kun katto on auki.
Koneen on oltava kierrosherkkä ja suurin vaihde
tarpeekksi pitkäksi välitetty autobaanalle.
Rata-autot ovat asia erikseen, ne eivät ole
"sporttisia", vaan autourheilun työkakuja.
Toimittajilta menee fiktiot ja faktat sekaisin
heidän esitellessään autoja. Jotain pikkuautoa
ylistetään, että on niin sporttinen, että voisi
itsekin ostaa sellaisen. Pakko ostaa, kun ei ole
isompaan autoon varaa. Juuri noita "halpoja"
autoja ylistetään milloin milläkin ominaisuudel-
la, koska oma henkilökohtainen valinta joka ta-
pauksessa päätyy niihin juuri tuon halvan hinnan
takia.- Sporttikuski
Täpinä kirjoitti:
Kun vakioauton esittelyn yhteydessä mainitaan
ensimmäisen kerran sporttissuus, niin viimeistään
siinä vaiheessa heitän lehden käsistäni.
Kuulostaa tosi naurettavalta, kun jonkin tila-
auton tai katumaasturin sanotaan olevan sport-
tinen. Miten jonkin korin kulman pellin pokkaa-
minen jollain poikkeavalla tavalla tekee autosta
sporttisen?
Sporttisuus lähtee siitä, että auto on matala,
se on korkeintaan 2 2 paikkainen. Peräkonttiin
mahtuu pari lentolaukkua ja takapenkille golf-
bäkit vaikka pystyyn, kun katto on auki.
Koneen on oltava kierrosherkkä ja suurin vaihde
tarpeekksi pitkäksi välitetty autobaanalle.
Rata-autot ovat asia erikseen, ne eivät ole
"sporttisia", vaan autourheilun työkakuja.
Toimittajilta menee fiktiot ja faktat sekaisin
heidän esitellessään autoja. Jotain pikkuautoa
ylistetään, että on niin sporttinen, että voisi
itsekin ostaa sellaisen. Pakko ostaa, kun ei ole
isompaan autoon varaa. Juuri noita "halpoja"
autoja ylistetään milloin milläkin ominaisuudel-
la, koska oma henkilökohtainen valinta joka ta-
pauksessa päätyy niihin juuri tuon halvan hinnan
takia.Lähes kaikista autoluokista löytyy sporttisia versioita, otetaan pienistä esimerkiksi vaikkapa Renault Clio Ragnotti. Tai vaikkapa vanhat Abarthit. Jos autotietous on tuota luokkaa kannattaa olla kirjoittamatta.
- noin paljon?
Sporttikuski kirjoitti:
Lähes kaikista autoluokista löytyy sporttisia versioita, otetaan pienistä esimerkiksi vaikkapa Renault Clio Ragnotti. Tai vaikkapa vanhat Abarthit. Jos autotietous on tuota luokkaa kannattaa olla kirjoittamatta.
On se hyvä, että toimittajan alutkin käytte joskus lukemassa täältä, mitä mieltä ollaan teidän teksteistänne.
Abarthilla joskus kilpailleena olen samaa mieltä, että työkalu se oli. - Naisellista hössötystä
Sporttikuski kirjoitti:
Lähes kaikista autoluokista löytyy sporttisia versioita, otetaan pienistä esimerkiksi vaikkapa Renault Clio Ragnotti. Tai vaikkapa vanhat Abarthit. Jos autotietous on tuota luokkaa kannattaa olla kirjoittamatta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Urheiluauto
Nykyään moni ylilihava vässykkä kuvittelee olevansa "sporttinen" ajaessaan jollain tehdasvireisellä kinnerillä. Tää nykyinen "sporttisuus" on pelkkää hameväen ja naisellisten miesten iltapäiväfantasiaa. Täysin suoraan verrannollinen johon naisten kulahtaneet tanta hyppivät läskit hyllyen, treenin jälkeen poistuvat grillin kautta oluelle ja näin ollen ovat "sporttisia".
Pahvit... - satuttanut
noin paljon? kirjoitti:
On se hyvä, että toimittajan alutkin käytte joskus lukemassa täältä, mitä mieltä ollaan teidän teksteistänne.
Abarthilla joskus kilpailleena olen samaa mieltä, että työkalu se oli.kun se ei ollut lähelläkään totuutta. Lancia Delta HF Integralella kilpailleena tiedän, että Abarthin laitteet olivat sporttisia.
Kautta aikojen on tehty sporttisia versioita eri autoista, vaikkapa Escortista, Sport, Mexico, RS2000 ja Coswort. Samoin GTi-autot ovat perheverioita sporttisempia. Ei sporttisuus ole vain tietyn automallin yksinoikeus. - keskenään
Naisellista hössötystä kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Urheiluauto
Nykyään moni ylilihava vässykkä kuvittelee olevansa "sporttinen" ajaessaan jollain tehdasvireisellä kinnerillä. Tää nykyinen "sporttisuus" on pelkkää hameväen ja naisellisten miesten iltapäiväfantasiaa. Täysin suoraan verrannollinen johon naisten kulahtaneet tanta hyppivät läskit hyllyen, treenin jälkeen poistuvat grillin kautta oluelle ja näin ollen ovat "sporttisia".
Pahvit...sporttiset autot ja urheiluautot. Toki urheiluautot ovat aina sporttisia, mutta eivät ne ole ainoita sporttisia autoja.
Tuo muu höpötyksesi onkin sitten jo autoihin liittymätöntä jorinaa. - Höpölöö
keskenään kirjoitti:
sporttiset autot ja urheiluautot. Toki urheiluautot ovat aina sporttisia, mutta eivät ne ole ainoita sporttisia autoja.
Tuo muu höpötyksesi onkin sitten jo autoihin liittymätöntä jorinaa.Höpölöö
- The Rat
Naisellista hössötystä kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Urheiluauto
Nykyään moni ylilihava vässykkä kuvittelee olevansa "sporttinen" ajaessaan jollain tehdasvireisellä kinnerillä. Tää nykyinen "sporttisuus" on pelkkää hameväen ja naisellisten miesten iltapäiväfantasiaa. Täysin suoraan verrannollinen johon naisten kulahtaneet tanta hyppivät läskit hyllyen, treenin jälkeen poistuvat grillin kautta oluelle ja näin ollen ovat "sporttisia".
Pahvit...Vuoden -62 ladalla voi ajaa sporttisesti, vaikka autossa ainut sporttisuus liittyykin vedonlyöntiin siitä, pitääkö se hitsata kasaan kesken matkaa vai ei... :)
Voin siis ylilihavana vässykkänä kuvitella aivan rauhassa olevani sporttinen, ajaessani tehdasviritteisellä kinnerillä. Minulla riittää, että olen "sporttisempi" kuin noin 90% muista kuskeista...
P.S. Alla on diesel. Ja tehottomin malli, jonka tuohon autoon sai. - Me arse
The Rat kirjoitti:
Vuoden -62 ladalla voi ajaa sporttisesti, vaikka autossa ainut sporttisuus liittyykin vedonlyöntiin siitä, pitääkö se hitsata kasaan kesken matkaa vai ei... :)
Voin siis ylilihavana vässykkänä kuvitella aivan rauhassa olevani sporttinen, ajaessani tehdasviritteisellä kinnerillä. Minulla riittää, että olen "sporttisempi" kuin noin 90% muista kuskeista...
P.S. Alla on diesel. Ja tehottomin malli, jonka tuohon autoon sai.Sporttinen ajotyyli on naismaisille miehille tarkoitettua tunteisiin vetoavaa paskaa. Samaa paskaa kuin naistenlehtien hyvä olo -löpinä ja laihdutusjutut mutta eri paketissa vaan.
- Retkuilija
olivat miesten hommaa.35000 km mossella silkkaa masokismia.
- Kriitikotiko
Tuulilasin koeajoista ei saa minkäänlaista hyödyllistä informaatiota. "Tää uus Audi A5 on kuin III-tuoppi...jaadajaada lässynmässyn" -tyyliset lifestyle-jutut ja isot tekotaiteelliset ja erittäin epäselvät kuvat eivät korvaa kylmää faktatietoa ja vankan kokemuksen pohjalta rakennettua mielipidettä ajettavan auton ominaisuuksista.
Tuulilasin vertailut ja koeajoraportit ovat laskeutuneet melkein Autobildin tasolle (joka on tähän asti ollut aivan omassa luokassaan ja pitänyt paskimman autolehden valtikkaa) Mobilisti on oikeastaan ainoa autolehti nykyään, jota minä luen. Tuulilasi kertoo uusista, joten se on turha lehti nykyään. Vuosia vanhoja numeroita kyllä lukee, muttei uusia.
- on karannut
Tuulilasi on todellakin menettänyt otteensa tilaajista ja siirtynyt mutulehtien osastolle.
Kyllä moottorialan lehti pitää olla ÄIJIEN lehti eikä mikään puppelipoikien kuvakirja.
Siloposkien nörttitoimittaja on saanut elämänsä ensimmäisen digikameran ja on räpsinyt näyttelyssä 300 kuvaa joilla täytetään 15 aukeamaa lehdestä. Mitä helvetin hyötyä on kuvata noita konsepteja ja haihatelmia , joita ei koskaan näe maantiellä. Vai onko toimittaja kuten nykyajan teini, jolle jo kolmisanainen lause tuottaa vaikeuksia.
Nähdäkseni perspektiiviä on riittävästi kun on lukenut/tilannut useitakin autolehtiä jo vuodesta -70 alkaen. Tuulilasi on todellakin vajonnut auto bildin tasolle eli se on jo melkein autolehtien "7 päivää"
Tilaus päättyy takuuvarmasti. Siirryn AL:n Moottorilehteen , mikä on vielä asialinjalla.
Tosin sielläkin jutut näyttää välillä siltä, että ne on suoraan esitteistä kopioituja.
Myös TM:sta löytyy asiatekstiä olipa kyseessä kamera tai purjevene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as453046Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232904- 462757
- 562608
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582508Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482490On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532271Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782158- 692068
- 452052