kateudesta

padme_amidala

kun näen puistossa pariskunnan vajonneena
toisiinsa tiiviisti lähekkäin unohtaneena
muun maailman huulet huulia vasten

kateus iskee minuun väkevästi
puukon suoraan sydämeeni

tiede-lehti kehottaa parantumaan
kateudesta opettelemalla kadehditun
taidon

olen jo alkanut valmistelut
sohvan vieressä kukkatarjottimella
on huulirasvaa ja naposteltavaa
odottamassa

saat luvan toimia mentorina,
suudellaan niin, että jalat eivät kosketa
enää maanpintaa,leijutaan pilvissä
toisiimme liimautuneena

luulenpa, että heittäydyn
oikein huonoksi oppilaaksi
saat opettaa oikein
pitkään ja hartaasti

kukaan muu ei osaa koskettaa
minua niinkuin Sinä

11

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

mietin tässä miten
      pyytäsin Sinulta anteeksi
      loukkaavaa käytöstäni

olen häpeissäni siitä,
      kun olit kirjoittanut
      niin kauniin kirjeen

valinnut ja miettinyt kauniita
      sanoja sopimaan toistensa
      lomaan

sitten minä luettuani pillahdan itkuun
      hämmästyneiden silmiesi edessä ja vetäydyn
      piiloon murehtimaan

enkä nyt keksi sitten muuta, kuin sanoa
      "anteeksi, kun olen tällainen
      rakastunut höppänä"

täytyy se lämpöisempi
      anteeksipyyntö suorittaa
      sitten kun tapaamme

varataan sille paljon aikaa
      pyytelen anteeksi oikein kauan

youtube - "Please Forgive Me" by Bryan Adams
      http://www.youtube.com/watch?v=JNjbRU7Ttkc

• *MURUKULTA*

Tarviikos tuota itkua anteeksi pyydellä! :]
        tunnettahan se on ja vielä loppusessaan myönteitä tässä, kun on rakastunut. :)
        Jäin tuossa miettimään...että minne ne sinun toisesta runostasi olevat palautteet on hävinnyt?
        Onx tietoo.. Ja vielä, linkkisi ,,,on aivan..nammmm... ;)

• padme_amidala
        *MURUKULTA* kirjoitti:

Tarviikos tuota itkua anteeksi pyydellä! :]
        tunnettahan se on ja vielä loppusessaan myönteitä tässä, kun on rakastunut. :)
        Jäin tuossa miettimään...että minne ne sinun toisesta runostasi olevat palautteet on hävinnyt?
        Onx tietoo.. Ja vielä, linkkisi ,,,on aivan..nammmm... ;)

..kaihertaa huonon käytöksen vuoksi, niin se kaihertaa nyyhkinnäksi asti. Tahalteen en kyllä ketään halua loukata.

Täällä on vähän sellaista jumitusta taas liikkeellä palautteiden kanssa. Välillä ne ei tule näkyviin pitkiin aikoihin. Silloin pitää taas kilkata siellä ylempänä oikealla olevaa pallukkaa, missä näkyy sivujen kuvia.

En kyllä ole huomannut kadonneita viestejä omien runojen kohdalla. Ehkä ne on sitten kadonneet ennenkuin olen kerinnyt lukea.

Toi Bryan Adams tekee ihania rakkauslauluja *huokaus* niitä kuunnellessa lennähtää vaaleanpunaiselle pilvenhattaralle haaveilemaan.

Kiitos tästä kommentista : )

• *MURUKULTA*

Minä jo aittelin jotta mistä täällä nyt ollaan kateellisia..
      Ei se kato kannata ollenkaan, tiiät, se kateus ei syö etes ihmisessä noita rasvasoluja vähemmäksi, vaan jotain aivan muuta.
      Mutta sen sanosin, että halu oppia sinulla on erittäin kehittynyt,,,köhöm,,, se on niin tärkeää nykypvänä, että on ja pysyy virkeänä ja mitses sen ny sanosi,,ajanhermolla.. Juuh! ;)
      minä taas opettelen tätä heräämistä, siinä minä vedän järkiään ehdot *voi huokaus* Ei niin vanhaksi taida elää että oppis,,mutta se on vähän sukuvikakin, meitä on muitakin tolloja, että tota..käykö selitykseksi..:))))

Mukvaa rok-pvää ja minä kahtelen sitten noita huulirasvatarjouksia kun tänään menen kaapuntille. :)

• padme_amidala

..aamukahvin vietän Tiede-lehden kanssa. Nyt pääsin siihen kateus kirjoitukseen. Kateutta kehoitettiin siinä todellakin käyttämään opiskelumotivaationa. Siitä sitten ajatteluni liikkui miettimään, mistä minä olen kateellinen. Saisikohan terveyskeskuksesta pussausreseptin, jos kävisi siellä valittelemassa kateuttaan. Esittäisi sen sitten tälle parhaalle pussailijalle totisella naamalla. Niin että nyt tätä parantumatonta tautia on alettava tosissaan hoitamaan suutelointiharjoituksilla. Vinkkinä voin kertoa, että vaseliini toimii ihan hyvin huulirasvanakin ja tulee edullisemmaksi. Sitä on mulla iso purkki.

Jotenkin syksy on mulle sellaista aikaa, että alan miettiä uusia opiskeltavia juttuja. Vissiin se on sieltä kouluajoilta peräisi oleva ajattelutapa. Tää syksy on mennyt ikävissä merkeissä kylläkin, kun on joutunut työjuttuja opiskeleen sen, minkä on ylitöiltään ehtinyt...mutta jaarittelu sikseen..nyt tulee kiire sorvin ääreen

Kiitos hauskasta palautteestasi ja sitä mukavaa rokkapäivää myös (tai ei se keitto niinkään, mutta pannari ja hillo, niitä ei sovi unohtaa)

• *MURUKULTA*
        padme_amidala kirjoitti:

..aamukahvin vietän Tiede-lehden kanssa. Nyt pääsin siihen kateus kirjoitukseen. Kateutta kehoitettiin siinä todellakin käyttämään opiskelumotivaationa. Siitä sitten ajatteluni liikkui miettimään, mistä minä olen kateellinen. Saisikohan terveyskeskuksesta pussausreseptin, jos kävisi siellä valittelemassa kateuttaan. Esittäisi sen sitten tälle parhaalle pussailijalle totisella naamalla. Niin että nyt tätä parantumatonta tautia on alettava tosissaan hoitamaan suutelointiharjoituksilla. Vinkkinä voin kertoa, että vaseliini toimii ihan hyvin huulirasvanakin ja tulee edullisemmaksi. Sitä on mulla iso purkki.

Jotenkin syksy on mulle sellaista aikaa, että alan miettiä uusia opiskeltavia juttuja. Vissiin se on sieltä kouluajoilta peräisi oleva ajattelutapa. Tää syksy on mennyt ikävissä merkeissä kylläkin, kun on joutunut työjuttuja opiskeleen sen, minkä on ylitöiltään ehtinyt...mutta jaarittelu sikseen..nyt tulee kiire sorvin ääreen

Kiitos hauskasta palautteestasi ja sitä mukavaa rokkapäivää myös (tai ei se keitto niinkään, mutta pannari ja hillo, niitä ei sovi unohtaa)

'meidän isä on parempi kuin teidän isä'- tyyliin. Tähän pitäisi ja äkkiä puuttua!!
        Jo pienestä laitetaan kakrut toisen kimppuun ja istutetaan kilpailuhenkin ja entä jos ei pärjääkään!
        Kuinka sitten suu pannaan. Tullaan katsomosta ja isketään suutuksissa nyrkillä päin näköä,,,tai jotain hevimpää...
        Kaikessa kilpailu ei ole hyvä hyvästä ja nyky yht.kun.malli ruokkii aivan vääränlaista mallia. Ja - kukaan ei tee mitään, vaan kaikki käy, juuri kun ihmiset on saatu kyttäämään toisia 'meneeks tuolla paremmin'..itsekyys vai kasvaa.
        Paitti lievennykseksi voin todeta, että niissä joita minä tunnen, nuorissa, on paljon tervettä ajattelua toisiinsa nähden ja elämään. Ihailtavaa! :)

• runo64-1

...on kirjottaessa rakkaudesta niin
      lumoavasti kuin sinä jos elää keskellä
      vuosisadan rakkaustarinaa-kadehdin sinua!!!

tuo kohta vetaisi heti mukaansa kauniiseen
      runoosi;"muun maailman huulet huulia vasten"
      wau!!!
      itsekkin siirtyi hetkeksi pilvilinnoihin.

eilen kun luin runojasi ettei vain mikään
      ole jäänyt väliin niin tuli mieleen että
      kyllä padme saisi laittaa rakkaansa kanssa
      pussauskoppiin kun näet tuli mieleen laulu:
      minttu ja ville hihii.

lämpöistä padmemaisen turvallista runoutta
      hyvä mestari padme!!!

• padme_amidala

..hauska ilmaus runoistani. Nämä taitaa olla taas liian pussailupainotteisia. Välillä yritän tietentahtoen välttää tuota sanaa. Mutta se kuuluu niin olennaisena osana rakkuteen, että vaikea sitä on kiertää muills sanoilla.

Pussailukoppi onkin hyvä idea. Oven voisi joku lukita ulkopuolelta ja heittää avaimen menemään. EIköhän se aika kuluisi suloisten tunnelmien merkeissä vankeudesta huolimatta.

Kiitos sinulle hauskasta kommentistasi ja hyvää illanjatkoa/huomenta : )

• Hyvä otsikkosi että runon alku
      oikein vietteli lukemaan ja kuin
      "ilkeyttäni"ajattelin,että loppu
      voisi olla nyt ohdakkeinen....
      ei ,ei se ollut,et anna lukijalle
      sitä pessimistin iloa.

Pysyt tielläsi vaikka pörssit
      ja maailman talous kaatusi
      - Ja se on hyvä -
      - Vain Rakkauden pörssissä -
      on aito ja syvin Elämän sielu.

Hieno ja hyvää mieltä
      tuottavaa runoa tämä,että
      mikä todella on Tärkeää !

Hyvää samalla toivotan !

• padme_amidala

..mukava lukea positiivista palautettasi. Minä pidän onnellisista lopuista, siksi yritän runoni niihin päättää. Pehmeitä arvoja ei mielestäni maailmassa ole yhtään liikaa teknistyvän ja enenevän sähköisen viestinnän aikakaudella. Tämä oli tosi hyvin sanottu sinulta:
        " Vain Rakkauden pörssissä -
        on aito ja syvin Elämän sielu. "
        Näinhän se on.

Oikein hyvää illanjatkoa sinulle : )

• padme_amidala kirjoitti:

..mukava lukea positiivista palautettasi. Minä pidän onnellisista lopuista, siksi yritän runoni niihin päättää. Pehmeitä arvoja ei mielestäni maailmassa ole yhtään liikaa teknistyvän ja enenevän sähköisen viestinnän aikakaudella. Tämä oli tosi hyvin sanottu sinulta:
        " Vain Rakkauden pörssissä -
        on aito ja syvin Elämän sielu. "
        Näinhän se on.

Oikein hyvää illanjatkoa sinulle : )

Kyllä minä Sinua muistan,vaikka aina
        ei tule vastattua runoihisi.
        Pehmeistä arvoista olen kanssasi
        aivan prikulleen samaa mieltä
        ja runoissasi se on faktaa,et
        anna mustan valkoista sulkea.

Tuo tai yleensä monetkin
        sanontani jostain vain
        putkahtavat esiin,ehkä se
        on joku kirj.liittyvä omin.
        joka sisältä tulee tänne
        kommenttien sekaan
        - mutta aitoa se on
        jokatapauksessa.

Sinulle hyvää aamua
        kun heräät ja Kiitos
        tästä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      600
      2136
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1078
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      19
      1008
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      887
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      79
      795
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      87
      727
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65