Miten maksatte?

Ärrieri

Ostoksenne?Nostatteko aina käteistä rahaa vai käytättekö jotain korttia?Pankki/luotto/joku liikkeen oma tiliraha?Vai onko joissain kaupoissa vielä piikki olemassa?
Uutisissa oli noista uusista kortinlukijoista juttua,joku oli euroopassa käsitellyt noita koneita lähettämään kortin tiedot salasanoineen jonnekkin kauko-itään jossa niitä oli käytetty luottokorttipetoksiin.

Aika ikävä juttu,mie oon alunalkaenkin pitäny niitä laitteita epäluotettavina.Ovat niin pieniä ja kepoisia että niihin saa helpommin tehtyä jotain huijaustoimintoja :( Lisäksi tunnusluvun näkee tosi helposti kun joku sitä kassalla näppäilee.

Ite maksan aika usein pankki-visayhdistelmä-kortilla ja olis kyllä kurjaa jos kortin tunnukset joutuisivat vääriin käsiin >:(
Eihän se nyt mikään mikään goldenvisa ole mut kuitenkii ottais aivoon jos joku huijari jossain kaukomailla käyttäis miun rahoja >:(

24

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa

käteisellä, jos ei o tullu rahaa nostettua ni visalla.

• Ärrieri

on ihan näppärä,kunhan vain muistaa että ostokset on maksettava takaisin,tähän ominaisuuteen toivoisin pientä korjausta ;D

• arkipiru

saanut tässä vuoden mittaan lukea, kun sosmot laittavat otto-automaatteihin omat kortinlukijansa.

Mutta kyllä minä sitä käytän vaikka etupäässä ostankin nykyään kortilla suoraan. Ei tarvi aina sitä rahaa haeskella.

• Ärrieri

kun oli vielä ne markat ja ikä ei riittänyt pankkikorttiin ja piti aina käydä automaatilla niin inhotti kun sille otolle josta olis saanu myös 50 mk oli ihan sikapitkämatka :(
        Opiskelijaa keljutti nostaa se 100 mk,tuntui niin isota rahalta.

• BingoBangoMummo

No ei laitiskaan=) Ihan kortilla makselen ja sit kun tarvis käteistä niin oon helisemässä kun ei oo harmainta aavistustakaan pankkiautomaattien sijainnista.

• Ärrieri

Jos luonnossa makselee niin kuinka toimitaan vaihtorahojen kanssa :D

• paivansadeko

Mitä suuremmassa osin. Tuntuukin ettei koskan ole käteistä :) Väärinkäytöksiä ei ainakaan minun osalleni ole koskaan sattunut :)

• Ärrieri

ei satu jatkossakaan huijauksia,myös täällä koputellaan puuta :)
        Varmaan loppujen lopuksi kaikkein turvallisinta olisi lakkauttaa kaikki kortit ja käydä vaan pankinneidiltä palvelukortilla ja henkkarilla varustettuna rahaa ;)

• serop1

Useimmiten kortilla. Välillä pitää nostaa automaatista rahaa ja särkeä se lähimmäisesä kaupassa, että saa parkkirahaa.

• Ärrieri

pitäis aina muistaa pitää taskunpohjalla,selviäis myös pikkuostoksista nopeasti.Ehtis vaikka kahvinsakin juomaan vielä kuumana kun ei tarviis sen 1-2 euron takia kaivella korttia.

• Heloisa

Mutta kun sitäkin on aina kovin vähän lompsassa. Isommat ostot maksan kortilla. Tunnusluvun näppäily kassalla on kauhistus. Unohdan luvun maksutilanteessa helposti ja kun sitä näppäilyä ei voi tehdä kunnolla piilossa. Minulle nimmarin laitto systeemi on parempi.

Meidän ruokakaupassa voi ostaa piikkiin, mutta en juurikaan käy siellä. Eksyy mokomassa, on liian iso, ei oikeasti, mutta minulle.

Rahan pyörittelyni on melken kolikko-tasoa. Yleensä pieniä kirppariostoja, joskus harvoin isompaa. Ei huijarit rahoillani kauan juhlisi, mutta vähätkin tietysti haluan pitää itse.

• Ärrieri

tuossa hyvä häviäis jos tilin tyhjentäisvätkin tai vinguttasivat visan tappiin,kyl sen summan nyt yhden ihmiselämän aikana sais takasin mut ajatus siitä et joku nilkki elää varastamalla toisten omalla työllä hankkimaa rahaa ärsyttää suunnattomasti >:(

• Heloisa
        Ärrieri kirjoitti:

tuossa hyvä häviäis jos tilin tyhjentäisvätkin tai vinguttasivat visan tappiin,kyl sen summan nyt yhden ihmiselämän aikana sais takasin mut ajatus siitä et joku nilkki elää varastamalla toisten omalla työllä hankkimaa rahaa ärsyttää suunnattomasti >:(

kannattaisi pitää kahta tiliä ja sillä kortillisella vain välttämätömän verran rahaa. Siirtää tarvittaessa. Näin meilläkin.

Rosvoaminen taitaa olla kohta kansantauti meilläkin. Ihmiset, jotka pitävät kirppareilla (taas kirppareista) tavaraa myynnissä, sanovat, että hirveästi varastetaan, sieltäkin ja hinnat on kuitenkin mitä on. Kaupoissa näen tyhjiä pakkauksia, perunankuorimaveitsestä alkaen. Pienistä on kyse.

• Heloisa kirjoitti:

kannattaisi pitää kahta tiliä ja sillä kortillisella vain välttämätömän verran rahaa. Siirtää tarvittaessa. Näin meilläkin.

Rosvoaminen taitaa olla kohta kansantauti meilläkin. Ihmiset, jotka pitävät kirppareilla (taas kirppareista) tavaraa myynnissä, sanovat, että hirveästi varastetaan, sieltäkin ja hinnat on kuitenkin mitä on. Kaupoissa näen tyhjiä pakkauksia, perunankuorimaveitsestä alkaen. Pienistä on kyse.

pieni summa kortilla,,ja lisää toiselta tililtä tarvittaessa. Näin pysyvät ostoksetkin kohtuudessa.

• Mulla ei juurikaan ole käteistä mukana,,paitsi kolikoita torin ostoksia varten.
      Olemme mieheni kanssa katsonneet kortilla maksun helpommaksi tavaksi.

• Ärrieri

onkin mukavampi maksaa ja myös vastaanottaa sopivaa rahaa.Etenkin heti aamusta on suorastaan törkeää mennä ostamaan puoli litraa herneitä ja maksaa tyyliin satasen seteillä.Sinne menee pohjakassa mikäli ei ole iso koju ja useampaa kassaa..

• Telpet..

se kortti on, jolla tulee maksettua.
      Onhan siinä tietysti oma riskinsä, mutta voihan joku viedä rahat nostoautomaatillakin, riski se on siinäkin.

• maksan lähes aina, käteistä en opi millään pitämään mukana vaikka hyvä sitä olisi aina vähän olla... sitten jos on, niin se on aina väärää valuuttaa. :-S Siinäkin on varmaan yksi syy, miksi tykkään kortista, kun aina on eurot ja kruunut sekaisin.

Täällä olen sitä tunnuslukua näppäillyt aina maksaessani siitä asti kun tänne muutin, joten siihen olen tottunut ja olen aina tykännyt siitä paljon enemmän kuin niistä iänikuisista allekirjoituksista. Täällä minulla on myös koko ajan ollut kuvallinen kortti. Kassojen maksuterminaaleissa on korotetut laidat näppäimistön ympärillä ja yleensä niitä pystyy kääntämään halutessaan. Monella tavallisen ruokakaupan kassalla se laite on ei nykyään ole enää siellä liukuhihnan puolella vaan toisella puolen, jolloin ei ainakaan jonossa takana seisovat pysty kurkkimaan. Kyllähän sitä muuten pitäisi muistaa aina tunnuslukua näppäillessä yrittää tehdä se niin ettei kukaan voi nähdä, mitä näppäilet. Tavallinen kansalainen nyt muutenkin on huomaavainen eikä tule roikkumaan kenenkään niskaan kiinni kun toinen on suorittamassa maksua.

Mihinkään ei voi 100-prosenttisesti luottaa, mutta kyllä minä uskallan kortilla maksaa. Ihan tavallista pankki-visayhdistelmää käytän. Sitten mulla on joku Gold-Visa, mutta sitä en pidä normaalisti mukana missään.

• Ärrieri

pankkikorttiko?Merkillistä :)
        Heh,vai että tavallinen kansalainen osaa jonottaa hyvin..Et oo tainnu lähivuosia jonottaa suomessa ;)
        Käyppäs huvikses joskus lauantai-päivänä jossain itärajan läheisyydessä olevassa henkkamaukassa,siellä jonotellaan yhteistyössä itänaapurien kanssa todella sujuvasti ;D

• aina.

Jos maksaa kortilla, sitä miettii, miten antaa tippiä. Käteisellä on helppo iskeä jokin tasasumma tiskiin.

• Ärrieri

tuo tippikäytäntö ei ole niin yleistä mut ihan mukava tapa kiittää hyvästä palvelusta.Ulkomailla tulee enmmänkin ajateltua jääkö hiluja tippiä varten.

• molossi

Ihan olen vanhanaikainen käteismaksaja vaan.Eli ei käytössä ole kortti kuin rahan nostoon.Kun toi on minun periaatteeni.

Ja saa noissa olla tarkkana muutenkin.Kokemusta on lähipiirissäkin siitä,kun pankki on sössinyt ;/

• Ärrieri

vaan pankin nimi ala s:llä?Oma pankki ei vielä ole onneks sössiny ja nettipankki on toiminu moitteetta.
        Toisaalta olis ihan hyvä tapa nostaa aina tietty summa rahaa ostoksia varten,ei sortuisi kaikkiin heräteostoksiin :)

• Ärrieri kirjoitti:

vaan pankin nimi ala s:llä?Oma pankki ei vielä ole onneks sössiny ja nettipankki on toiminu moitteetta.
        Toisaalta olis ihan hyvä tapa nostaa aina tietty summa rahaa ostoksia varten,ei sortuisi kaikkiin heräteostoksiin :)

Ei alkanut tuossa tapauksessa.Mutta tosiaan kannattaa tarkkaan noit tiliotteet tsekata,että näkee mitä on otettu.
        Vanhempi ihminen kun oli,niin loppu sitten alkutekijöihinsä korttiostokset,kun pelästyi moisia touhuja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2068
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe