2.0tdi golf 103kw viritys

more power...

onko kokemuksia moisen laitteen lastuvirityksistä? itse ajattelin suorittaa moisen "ko ei meinaa keritä"

38

15932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikaa !

      tuplamassavauhtipyörä on kovilla muuten

      kannattaa jättää lastutus eli nyk. ohjelmointi alan ammattilaiselle , he tietävät minkalainen vääntökäyrä tuollekkin koneelle on järkevintä rakentaa . Tuosta koneesta saadaan perusosia hyödyntäen yli 500nm helposti ulos mutta yleensä kestosyistä alan osaava ohjelmoija jättää huippuväännön tuohon 400nm pintaan määrätylle kierrosalueelle

      esim karalan jengillä leppävedellä on paljon kokemuspohjaista vääntökäyrän rakentelusta , hommaan itsensä menee noin puoli tuntia jos haluat paperit testipenkistä matkaan

      itse ohjelmointi ei pitkäaikannen homma ole , obd-portin kautta imastaa oma ohjelma koneelle josta lähetetään kopio saksaan , sieltä tulee editoituna haluttu softa joka päivitetään autoosi , vanhan softan saat mukaasi

    • japetin

      Mulla oli vakiona 166hp, hyöty lastuttamisesta marginaalinen jos saat irti 177-180hp. Seuraavaksi tulee kamat lohkon läpi tai turbon akseli poikki. Kokemusta em. asiasta on. Eli ajele vakiolla ja ole ilman huolia. Mikäli teho ei riitä vaihda isommalla koneella varustttuun peliin.

      • mulla

        ole ilmenny mitään onkelmia lastutuksen jälkeen olkoonki että bensamoottori kyseessä niin kaikki pelaa kuten ennenki.


    • ihmeessä

      Tuossa jo aiemminkin ihmettelin samaa asiaa.

      Itse ainakin vaadin, kun ostan käytettyä Diiseliä, myyjältä kirjallisen todistuksen, että autossa ei ole ollut virityksiä.

      Miksei auton valmistaja samantien sitten myisi sitä voimakkaampana. Samalla valmistuskustannuksella isompi hinta tai ainakin kilpailukyky ja enemmän myyntiä. Voiskohan olla jotain tekemistä kestävyyden kanssa.

      Mulla on itsellä vielä laimeampi Golffi 77kW/250Nm - ja on tosi vaivaton ajettava. Pystyy ajaan ruuhkassa tyhjäkäynnillä, ei ole mitään kuolleita kohtia (kuulemma 103kW versiossa on ihan alakierrosten väännössä jotain - sammuu herkästi). Käytännön suorituskyky on vähintäänkin riittävä - paikalta lähtee reippaasti, ohi pääsee isoimmalla vaihteella aika keppeesti jne. Veikkaan, että häkätyllä softalla ei ainakaan käytännön ajo-ominaisuudet parane. Pajalle sen sijaan voi päästä.

      Ja ei se kumminkaan mihkään kulje. Ajelen myös prätkällä ja se on hitaimmasta päästä, mutta autot kyllä on kaikki etanoita liikennevaloissa. Hitaat prätkät kiihtyy 0-100 km/h 6 s. ja sitten loput siitä alaspäin. Nopeat vakiopyörät alle 3 s.

      (on se kumma jossei kommenttia tule - jos kirjottaa pehmeästi, niin eipä se paljon muita sytytä...)

      • 2.0pd

        Itsellä on juurikin tuo 140hp pumppusuutin diesel päivitetty 179 heppaiseksi. Väännöt jätettiin karvan alle 400nm juurikin kaksoismassavauhtipyörän takia.

        Ajellu vasta puolisen vuotta, joten kestosta en osaa sanoa.

        Vakionakin 103kW;n dieselissä on alakierrokset ongelmattomia. Onhan se jo vakionakin hyvin erilainen ajella kuin 105 heppanen 1.9.

        Eihän niillä hevosilla mitään periaatteessa tee, mutta ei niiden mukana kuljettaminen mitään maksakaan. Lastuttaminen alle 500 euroa ja kulutus on pysynyt 5.5 tuntumassa sekalaisessa. Halusin vääntöä lisää tuohon 1600 kierroksesta eteenpäin. Pitkä 6 vaihde vetää nyt vakionopeudensäätimelläkin ajellen erittäin hyvin ja samoin kärryn kanssa.

        Mielestäni tehoja hienompi asia on se, että voi räätälöidä moottorin hyvin helposti tietyllä tavalla omiin tarpeisiin ja omaan makuun sopivaksi. Tarpeeksi tehokkaan jos ostaa, niin sitten ei tarvitse miettiä, mutta rahaa sitten palaakin tuplat esim pitäis mennä audin 2.7 tai 3.0 tdi:hin.


      • 2.0pd
        2.0pd kirjoitti:

        Itsellä on juurikin tuo 140hp pumppusuutin diesel päivitetty 179 heppaiseksi. Väännöt jätettiin karvan alle 400nm juurikin kaksoismassavauhtipyörän takia.

        Ajellu vasta puolisen vuotta, joten kestosta en osaa sanoa.

        Vakionakin 103kW;n dieselissä on alakierrokset ongelmattomia. Onhan se jo vakionakin hyvin erilainen ajella kuin 105 heppanen 1.9.

        Eihän niillä hevosilla mitään periaatteessa tee, mutta ei niiden mukana kuljettaminen mitään maksakaan. Lastuttaminen alle 500 euroa ja kulutus on pysynyt 5.5 tuntumassa sekalaisessa. Halusin vääntöä lisää tuohon 1600 kierroksesta eteenpäin. Pitkä 6 vaihde vetää nyt vakionopeudensäätimelläkin ajellen erittäin hyvin ja samoin kärryn kanssa.

        Mielestäni tehoja hienompi asia on se, että voi räätälöidä moottorin hyvin helposti tietyllä tavalla omiin tarpeisiin ja omaan makuun sopivaksi. Tarpeeksi tehokkaan jos ostaa, niin sitten ei tarvitse miettiä, mutta rahaa sitten palaakin tuplat esim pitäis mennä audin 2.7 tai 3.0 tdi:hin.

        Nyt siis reilu vuosi takana lastetulla 179hp/hieman alle 400nm. Ei ongelmia kestossa. Nykyään tulee jo läheteltyä ja varsinkin 2- tai 3-vaihteella kierrosten loppuun eli 4500 asti. eli esim 3 vaihteella 50-60 vauhdeista tuonne 110-120kilsan. Siihen ei mene kuin noin 5 sekuttia, eli kiihtyvyys on käytännön alueella hyvä. Alavääntö samoin on hyvä ja siitä syystä keskikulutus on nyt ollut 5,8 litraa satkulle.

        Ei merkkejä kytkimen väsymisestä tai muusta. Rengasta teho kuluttaa vahingossakin hieman enemmän. Öljyt vaihdan muuten 20 tkm:n välein 15tkm:n suosituksesta huolimatta. Öljypinta ei kuitenkaan laske tuolla välillä kuin ehkä tikun puoliväliin, joten tarvettakaan ei ole.


    • tarvii ehtiä

      lykkään vastavirtaan venettä.

    • helvettiin

      sulla on kiirus? Yritätkö pönkittää heikkoa itsetuntoasi mahdollisimman tehokkaalla autolla?

      • eivät korreloi

        Ei kannata projisoida omia ongelmia muihin, vaan yrität käsitellä vaan itse oman itsetuntosi. Ei autolla ja itsetunnolla ole mitään tekemistä keskenään.


    • eetteriin ?

      no saakait sitä ihminen tehdä mitä perkele haluaa autollensa ? Mitä helevetin jeesuksia täälläkin pyörii

      ns. TDI-dieselkone on otollisin kohde ns. lastuviritykseen koska niin moni asia on sähkoisten käskyjen takana , kun virityksen suorittaa alan ammattilainen ja pysytään sivistyneen teholisäyksen rajoissa on tehon nosto täysin turvallinen suoritus

      superlatiiveja pukkaa mutta on noita myllyjä niin monet vuodet "tuunattu" että faktat ovat ne että kulutus yleensä laskee ja tehonnosto vastaa auton vaihtoa käytännössä , ero ajettavuuteen on niin suuri

      • onko järkee?

        Neljä lastutettua autoa, yhdestä perä paskaksi, toisesta kansi halki, kolmannesta turbo, neljäs vielä nipussa, lastutus tehty ohjelmoimalla ammattilaisen pajalla, eikä huippu tehoa tavoitellen. Tästä voit päätellä dieseleiden otollisuuden virittämiseen. Käytännön kulutuksessa ei juuri eroa, joissakin voi laskea ihan hiukan,mutta deseillä ei merkitystä jos maksat virityksestä 500-1000e.


      • tarvitaan lisää tehoa????

        Aivan varmasti saa tehdä, mutta onko siinä mitään järkeä? On kumma, jos noilla tehoilla ei kerkeä. Nopeesti tulee mieleen, että on vaan halua elvistellä tuolla liikenteessä isoilla tehoilla.


    • paskaksi

      On se kumma jos ei 140 hv ja yli 300 Nm riitä Golfiin. Kulkee kepeesti ja ohi pääsee. Lastuviritykset tuhoavat ahtimia, kytkimiä ja vaihdelootia, kansia halkeilee ja ahtoletkut fuskaa. Kaksoismassavauhtipyörälle myös myrkkyä. Jotkut ovat onnistuneet tuhoamaan myös hiukkassuodattimen (DPF) kun lämpötilat nousevat korkeiksi.

      • järki käteen

        Turhaa paskanjauhantaa siitä että tekniikka ei muka kestäisi tehon nostoa. Kyllä osat on mitoitettu kestämään pieni tehon/väännön nostaminen. Tässä on vain kyse siitä että pidetään järki kädessä eikä aleta repiä laitteista kaikkia tehoja irti. Silloin varmasti jotain hajoaa. Tuohon 140-heppaseen koneeseen saa varmasti 30 hepoa lisää ilman mitään vaaraa rikkoontumisesta. Eri asia sitten että kannattaako/tarvitseeko tuollaista.


      • Raimo halajaa

        VAG 2.0 TDi:n turbon hajottaa kaksi asiaa:
        1. Huono laatu (ei tasapainoitettu tarpeeksi hyvin)
        2. Liialliset ahtopaineet vakiossa pienillä kierroksilla

        OIKEIN lastutettuna tehdään seuraavat:
        1.Tiputetaan syöttöä ja ahtopaineita noin 15% pienillä kierroksilla (polttoaineen kulutus laskee)
        2.Nostetaan syöttöä ja ahtoja sille alueelle missä ennen ei vetänyt kunnolla


        Tästä seuraa:
        1. Turbo kestää paremmin
        2. Polttoaineen kulutus laskee NORMAALISSA käytössä
        3. Kone vetää tasaisesti koko kierrosalueella.

        Syyt miksi alkuperäinen tehdään miten tehdään:
        1. EU:n päästörajoitukset
        2. Saadaan nykäisy pienillä kierroksilla (tuntuu että kiihtyy sikana)


      • Anonyymi

        No dpf poistetaan lastun yhteydessä ja mulla 398tkm 6v manu 2.0tdi 16v bkd 103kw 320nm-->190hp 450nm ja massa täristää vähän 1.4rpm, millon kuuluukin isommalle vaihtaa. Egr mikä tuo tehon tunteen alas vasta massalle vakiossa/huonosti lastutetussa vasta ongelma onkin. 4-vetokin pelaa hyvin ja tulossa 270hp suutinkärjillä ja turbolla jahka vakiolla sen 200tkm ajettu. Mitään muuta kun pa- suodatin yms suodattimet, öljyt vaihdan tiheämmin ja kulutus 5.7keski. 6v manuaali kestää 500nm 300hp sentään


    • Golf.

      Kannattais hakea tietoa vähän asiantuntevammalta porukalta, esim. ffp.n sivuilta. Siellä löytyy jo monenlaista kokemusta.
      Mutta asiaan: eli ei riko mitään ja konekaan ei kärsi. Väännöillähän ne dieselit kulkee. Ja lastuksi kelpaa vain kunnollinen (ei mikään halpislastu), eli Karala, mtm ynms., köyhällä ei ole varaa halpaan;) Turbothan noissa tahtoo mennä vakioissakin, joten lastu ei sitä riko. Kytkin kestää, kaksoismassat kärsi noissa kivikautisissa vageissa (-00).

      Itsellä ollut vastaavassa Golffissa MTM.n lastu n. 120 tkm kiinni, eikä pienintäkään ongelmaa.
      Tehoja luvataan 178 hp, ja vakioon nähden iso ero, vaivattomampi ajaa ja kulkupuoli toiselta planeetalta.

    • version

      niin ei tarvitsisi viritellä

      • -007-

        ...tuo viritys! Itse ostin uuden, tarpeeksi tehokkaan valmiiksi, Volvo S60 D5=2.4 litran dieselkone, 5-syl, 185hv, 400Nm. Ei tarvi viritellä.


      • Bensamies....
        -007- kirjoitti:

        ...tuo viritys! Itse ostin uuden, tarpeeksi tehokkaan valmiiksi, Volvo S60 D5=2.4 litran dieselkone, 5-syl, 185hv, 400Nm. Ei tarvi viritellä.

        Viritetyllä TDI-folkkarilla ajaminen ei ole mitään ihan ilmaista puuhaa, koska kone, kytkin ja laatikko pitää rempata pari kertaa vuodessa riippuen ajokilometreistä ja ajotavasta.

        Mulla ei olis varaa tohon. Siksi ostan vakiona tehokkaan auton.


      • viivalle
        -007- kirjoitti:

        ...tuo viritys! Itse ostin uuden, tarpeeksi tehokkaan valmiiksi, Volvo S60 D5=2.4 litran dieselkone, 5-syl, 185hv, 400Nm. Ei tarvi viritellä.

        mullapas onkin mazda6 mps ja 260hv bensakone, jäät kuin tikku paskaan. Siinä ei sun vääntös paljoa auta.


      • HÄ-HÄÄ
        viivalle kirjoitti:

        mullapas onkin mazda6 mps ja 260hv bensakone, jäät kuin tikku paskaan. Siinä ei sun vääntös paljoa auta.

        " Itse ostin uuden, tarpeeksi tehokkaan valmiiksi, Volvo S60 D5=2.4 litran dieselkone, 5-syl, 185hv, 400Nm. Ei tarvi viritellä."

        HURJAN RAKTORIMPA OSTIT, TOIko KULKEE IHAN SIKANA. ONNEKSI LOPPUU KOHTA NUO RUOTSIN-PASKOJEN VALMISTUS!!

        T: ei enää ikinä s60 volvoa


      • Näpit paskassa
        Bensamies.... kirjoitti:

        Viritetyllä TDI-folkkarilla ajaminen ei ole mitään ihan ilmaista puuhaa, koska kone, kytkin ja laatikko pitää rempata pari kertaa vuodessa riippuen ajokilometreistä ja ajotavasta.

        Mulla ei olis varaa tohon. Siksi ostan vakiona tehokkaan auton.

        omassa golffissa ollu isommat suuttimet, karalan softa, isompi välijäähytin ja jämäkämpi ahdin loppukesästä -05. 112tkm ja vajaa neljä vuotta niin saldo on yksi ilmamäärämittari. Aijai kun on kädet kyynärpäitä myöten paskassa näiden viritysten takia, saahan sitä toki kaksi kertaa vuoteen huoltaa (Öljyt ja putsarit)


    • kulkee...

      103-kilowattinen kone on mitoitettu 103 kilowatille. Jos virität sitä, saat koko ajan jännätä milloin pata pamahtaa.

      Vaihda kärrysi 170-heppaiseen 1.4 TSI:hin: vääntää paljon, kuluttaa vähän.

      • uutena!

        Tuota 1,4 tsi 170 hv versiota ei saa enää uutena Golfiin. On vain 160 hv kaksoisahdettu tsi.


    • Scouter

      Uusi 2.0tdi Octavia, 24tkm kesti ensimmäinen turbo, hirtti kiinni. Nyt 58tkm mittarissa, ja turbo vislaa, ensi viikolla vaihdetaan takuuseen taas uusi. "Lastuttaminen" jäi tekemättä ihan siksi että en ota riskiä mitä siihen sanoo takuu kun näitä nyt näyttää menevän. Ja ajo 90% matka-ajoa vakkaripäällä.
      Epäilyt kohdistuu LongLife öljyyn (käytännössä vaihdettu hieman 20tkm jälkeen aina öljyt) ja siihen että vaikka ajo onkin tasaisen rauhallista niin ennen sammuttamista pitäisi hetki käyttää ja jäähdytellä paikkoja. Ensimmäinen hoidettavissa, mutta jälkimmäisestä luulin päässeeni eroon kun myin 20v sitten 900:n turbo Saabini...
      Ja jos luulet tätä skeidaksi niin laita mailiosoitteesi ja kerron lisää. Mutta Skodan takuupalvelulle Laakkoselle vain kehuja,hoitavat asiat aina mallikelpoisesti.

      • vekkuli 08cdti

        nyt 66 tkm ajettu lastutettuna,auto on tosin 1.9cdti(lepo)ja vakio oli 150hv nyt n 180hv.Kulutus laskenut n vajaa litran verran(taksi)ja kulku aut laatikon toiminta parempaa.Toki vaihdan edelleen öljyt 15tkm välein ja aut laatikon 60tkm välein,niinkuin ekat 60tkm ennen lastutusta.Edes hiukkas-suodattimen polttoväli ei ole tihentynyt,päinvastoin se seuraa auton kulutusta.Ja aika kuumana on diisselil pitäny vetää,et sitä tarttee jälkikäyttää(kesähelteel ilmastoinnin työntäes lisälämpöä konehuoneeseen jälkeen revittelyn ehkä??)kun kovien kiihdytysten jälkeen pakoputken etupääs n300astetta(merkkikohtaisel testeril mitattu auton anturien antamaa tietoa)ei se lämpö aiheuta huolia,bensaturbos saa helposti samat näytää yli 80astetta


      • kriz-
        vekkuli 08cdti kirjoitti:

        nyt 66 tkm ajettu lastutettuna,auto on tosin 1.9cdti(lepo)ja vakio oli 150hv nyt n 180hv.Kulutus laskenut n vajaa litran verran(taksi)ja kulku aut laatikon toiminta parempaa.Toki vaihdan edelleen öljyt 15tkm välein ja aut laatikon 60tkm välein,niinkuin ekat 60tkm ennen lastutusta.Edes hiukkas-suodattimen polttoväli ei ole tihentynyt,päinvastoin se seuraa auton kulutusta.Ja aika kuumana on diisselil pitäny vetää,et sitä tarttee jälkikäyttää(kesähelteel ilmastoinnin työntäes lisälämpöä konehuoneeseen jälkeen revittelyn ehkä??)kun kovien kiihdytysten jälkeen pakoputken etupääs n300astetta(merkkikohtaisel testeril mitattu auton anturien antamaa tietoa)ei se lämpö aiheuta huolia,bensaturbos saa helposti samat näytää yli 80astetta

        tutulle tuli 3.0tdi audiin 300hp/600nm. Lastutus tehtiin jo heti uutena, joten ihan kiva nähdä miten kestää ja miten takuut pelaa. Pitäisi kuulemma pelata, koska autoliike hoiti lastutuksen sovitusti ennen luovutusta. Täytyy sanoa, että on ainakin kulkupuoli diesel-autoksi kohdallaan.


    • harrastelija31

      Hauska lukea tätä foorumia kun jotkut ei vaan tiedä autoista mitään , mutta silti pitää lässyttää kaikenlaista paskaa ihan kirjottamisen ilosta tänne foorumeille.
      Ite ajellut nyt puol vuotta golf 2,0tdi turbotecin softa, eikä mitään ongelmia ja kulutus entisellään. Ei sitä konetta saa hyvällä softalla rikki ellei sitä riko tahalleen.
      Ja miksi ei sitä ottaisi halvalla paria lisähevosta jos sellanen on mahdollista ja autoilusta tykkää. Heti sitä pidetään jonain munan jatkeena. Jos munan jatkeen haluaa niin silloin vois esim ostaa avo ferrarin ja ajella kaivarissa hihattomassa!

    • golf1

      justiin laitoin turbotecin ohjelman 2.0 tdi 103kw nyt 180hp ja 400nm vääntöä.. hyvin pelaa.. uusia piristyksiä suunnitellessa..

      • kun tietäisit totuud

        Taitaa silmäsi punoittaa, kun niihin on kustu oikein kunnolla. Vaikka matolaatikkosi tehot tippuvat virittelyjen myötä, pajan pojat vääntää sinulle sellaiset käyrät paperille, että lippalakkipoika luulee taas tehojen kasvaneen.


    • HAHAaahahaha

      suomi24 foorumit... hyvää settii :''DDD

    • Anonyymi

      Öö 380tkm 08vm 2.0tdi BKD GT 4-motionissa hiukkasloukku+kattisysteemi pois ja putki läpi, sähkönen egr tulppaus ja mekaaninen. Softa säädetty 190hp 400nm ja kaksoismassaa nyt kannattaa säästellä nostamalla hieman kiekkoja bensa-automaiseen kierroslukuun. Ainakin 6v manuksi täydellinen ja ei liikaa woimasavua puske. Ilman lastua mm dbf ja egr ongelmat. Lastulla saa 4veto gt golfis Forten Turbo diesel kerosiinia välillä paripulloa laittaan, että VNT ei vislaa ja ahtipaine laskeee. Mikä alentaa nätissä ajossa kulutusta. Kenkää kestää antaa ja ei turhia huoltoja. Päästöt siis suoralla putkella läpi. Niikun kaikissa dieseleissä. Kuoret kateista vaan ;) Turbot kestää kun ei kerää pakolämpöjä. Olisi 210hw voitu ottaa mutta ohjelmaa muokkaava hommansa osaava lastuttaja oli samaa mieltä että jättää pelivaraa koska kytkin. Luistamaan ei ole ja pientä jyrinää tms vaimo ja muksut kyydissa 1.5rpm 6v 75km/h vaihdan 5 niin kestää paikat. 4.5l/100km maantie sis ohituksia ja jälkikäytän autoa, pitkien ajojen jälkeen kuumaa puhaltaen. Poistuu lämpö ja ahdin kestää lämpölaajenemisen. Täysi egr vikanen nuhapumppu tuo 103kw 320nm golfis, vaik hatback kevyt ja toimiva Haldex. Volkkarin vakio softat joutuu hiukkasloukun kanssa muokkaan 170hp. Tosin dbf lentää mäkeen ja katti mun dieseleistä lämpöjä nostattamasta. Pitäkööt turvaväliä ituhipit jos haisee. Helteellä savuu pukkaa. Cooleri isompi ja suuttimet miettinyt vaihtaa. Tosin taitas sit kytkinremppa olla edessä. Noh Volvo v70 2.5 tdi vag koneella on ikiliikkuja 2000vm. Voi vanhaa konetta evry+ahdol 800tkm kesti 2.6bar ja kytkin meni että rikki saat jos haluat. Tosin evryä en kun ehkä kevyesti alkuun jakajapumpulliseen laita. Kaikki dieselit pitäs lastuttaa ja suora putki ni ei tarvi turboja vaihella KuN Ajat Oikein ja Jälkikäytöt ja kunnon lämmitys+öljyt 10tkm. Jos vnt mitä jokatoises juuttaa ahdot +2var 2.0tdi ni hajoaa ehkä. Mut päästöjärjestelmät pois ni kestänee dieseli miljoonan kun huoltaa

      • Anonyymi

        Onnea katsastukseen. Voi olla kallis rakentaa ne päästölaittet takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea katsastukseen. Voi olla kallis rakentaa ne päästölaittet takaisin.

        Tokalla konttorilla Golffi vasta läpi, jaksaa jsnt egr piipittää, mut mitään sakkoja ei tullut ja toisella konttorilla läpi 0.00 k-arvolla, kun antaa kenkää. 1.6.2024 jälkeen DPF+Cat, egr pois ja ohjelmoitu nyt 208hv 470nm. Cooleri edemmäs siirretty, ahdot 1.9bar. Savua tulee hyvin vähän ja jos kardaani antaa tilaa voin esim 2.5TDI:N puhdistetun katin asentaa hajua poistamaan, eipä se rahaa vie kuten dpf ja ei katsota päästömanipuloiduksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea katsastukseen. Voi olla kallis rakentaa ne päästölaittet takaisin.

        0.00 k-arvolla läpi, egr on paikallaan, dpf ja cat pönttö paikallaan putkitettuna. Nyt 100% enemmän dieseliä isommat suutinkörjet ja custom 270hp nelikko golfis ja mustaa nyt lyö ja autossa 2x 2.4d puhistettua keskikattia, mihin molempiin 5x 1mm reijät läpi kennon ja polkemal sit karsta irtoo niin moni luulee et dpf egr paikallaan. Ainut et 15min menee 1m turbolta kun ei sisuksillisia pönntöjä saa olla ni et katit lämpiää niin kerran viikossa 5krpm kiekat ja 10min 4 vaihteella 100-120km/h niin eipä noki jää johdinsiipiin ja katit mitkä jo d5 mis 2 toinen kuin dpf mut isompi niin eu päättäjät saisi vähäpäästösen väsää vaikka webaston tai kaasulla käynnistykses minuutti liekkiä kennoille niin saastetta ei tule. 190hp ei custom softa ja vakio suutinkärjet haisi vain ja nytkin mustaa 5sec 0-100 ja 1sec pieni ja ei pikimmusta sekunnin pölläytys täys kiihytykses. Egr muuten lisää päästöjä koska katti ei lämpiä niin hyvin. Mulla kylmänilmanotto et palaa mahd hyvin kun peräkkäin katit ja kardaani estää et vierekkäin, mikä ei huono ja viimesin lämpenis yhtä nopeaa. Tehoja ei vie. Putsailua vuorokausi ennen asennusta ja kulutusta 0.5l nostaaa mut mukava ajaa ettei muut ota etäisyyt ja obd näkyy vaan egr n/a ja laitan tietokoneella sen päälle tulee Fail kun hajonnut auki. Mut laippa ja 1mm reikä niin näkyy Pass et ehjä ja sillee kulkuja mitä 170hp dpf paikallaan max saa sekun 20hp vie ja kulutus nousee vaik 3pv 1tunti aamuruuhkas jopa 7l maantie 10l ja nut 4l ehkä 4.5 kaupunki 8 hullulla polettamisella ja 6 alle kun penkki 271gp 557nm vääntöä rajattu ja kierrokset rajattu 6,5k 5k normista ja tehot alkaa 1.8krpm eimee ku osaamattomalla rikki 6v 400tkm aj manuaali


    • Anonyymi

      Softaan egr palautus ja voi sinne 1.5m katin dbf tyhjän lisäksi ja ei vie tehoa. Egr tosin jäähyttää ja jopa päivän kerää nokea ja sit irtoilee ja puhdistuksissa. Otit sitten katille huonon ja pitkään saastuttaa kylmänä, kun pakokaasu ja häkä viilentää käyntilämpöä ja ehostus katille ja reikiä niin ei haise ja yrittämällä kuten kuuluu mustaa putkesta fossiiliset kun toimiva ratkaisu cr koneissa paukkuu suuttimet jollet mpö tai yhden yrityksen keltainen diesel ja auto lämpiää neste tb yms joutu d5 v70 mk2 120kw ajaa 4 kun jakeluvelvoitteet ja ryssien diesel oli laadukkainta ja sotaa nostavasti entinen laadukkainta dieseliä mut pakotteet ja 2 suutinta,..itä 2019 yhtään jollei jtn boxia commonrailis

    • Anonyymi

      Kahlasin pitkän ja vanhan ketjun lävitse, mutta en ymmärrä mihin näitä
      vääntöjä ja tehoja normaaliliikenteessä tarvitaan?
      En siis ymmärrä autoilijoita, jotka yhtenäisessä jonossa, juhannusliikenteen
      ahtailla teillä, aiheuttavat turhia vaaratilanteita - ohittavat jatkuvasti auton -
      kaksi, luullen, että ovat muita nopeammin 300 km:n päässä perillä.
      Mikäli kuitenkin tuntuu, että vääntöä on autossa oltava se 400 Nm laajalla
      kierrolukualuella, niin hankkikaa heti alkuun sellainen auto, jossa moottori jo
      tehtaalla on suunniteltu tähän tarkoitukseen valmiiksi.
      Mm. MB ja BMW valmistavat tällaisia ahdettuja vakiodieseleitä kahden litran tilavuusluokassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe