hermoratatutkimuksessa ei löytyny mitään. keväällä leikattu olkapää kipuilee edelleen. (olkapäätä avarrettiin). lääkärit ihmeissään kun vikaa ei löydy. Toteamus vaan et kinkkinen juttu. ja nyt odotellaan pääsyä fysiatrian polille.
olkapää niin kipeee et en jaksa nostaa edes ostoskassia autoon tai pois.... ja etäältä tavaran nostaminen mahdotonta...... liikeradat kuitenkin ok.....
mikä vaivaa, hermorata tutkimus ok….
7
1242
Vastaukset
- olkapää
Sama homma oli minullakin, 2006 tehtiin olkapäähän kiristysleikkaus ja rupesi kuitenkin ajan päästä sama olkapää vaivaamaan. Tehtiin hermoratatutkimus, kuvattiin ultralla, röntgenissä ja magneettikuvakin otettiin eikä näissä tutkimuksissa mitään selvinnyt, ei edes magneettikuvassakaan näkynyt mitään. Kirurgi epäili ettävika on minun rintarangassa, lähetti fysiatrille ja fysiatrin vast.otolla tämä lääkäri ei ruennut millekkään, mulla oli liikeradat huonot,ei käsi noussut jne. Laittoi lähetteen käsikirurgille, eri sairaalaan ja sielläkin otettiin röntgen kuvat, eikä niissäkäännäkynyt yhtikäs mitään. Käsikirurgi ehdotti että tähystetään olkapää uudestaan ja jos on jotain korjattavaa niin korjaavat samantien. Vikahan löytyi eli olkanivel oli löysä, lähti leikkauspöydällä olkanivel sijoiltaan kun käsi oli 3 kg vedossa, olin hereillä koko toimenpiteen ajan, operaatio tehtiin puudutuksessa. Tunsin kuinka ne repi ja kisko mun kättä ja lonksaus vaan kuului kun nivel lähti sijoiltaan,en niinkään tuntenut kun olin niin hyvin puudutettu. Tuon löysyyden lisäksi olkapäähän oli tullut ruhjeita ja hankaumaa, ja eipä nekään näkynyt magneetissa. Toivottavasti olkasi korjaantuu!
- mmmiiiiooo
Itselläni ei löytynyt myöskään vikaa hermoratatutkimuksessa,rötgenissä tai ultrassa.Terveyskeskuksessa laitettiin kortisoniinjektio (piikki) joka voidaan uusia muutaman viikon kuluttua.Jos ei auta ehkä lähete fysiatrille.Olisi kiva kuulla mitä fysiatri sanoi kun olet käynyt siellä.
- Nimetön
voin tulla kyl kertomaan mitä sanovat. sitä en tiiä montako kuukautta sitä saa jonottaa sinne pääsyä....
- Odottaminen
Se on just tosi kurjaa kun joutuu odottamaan.Itselläni ei ole rahaa mennä yksityisellekään.Onko sinulle määrätty mitään kipulääkkeitä jotka auttaisi?Minulle on Panacod mutta ei sekään aina auta.Olisi kiva jos kirjoittaisit kokemuksesta fysiatrin puheilla.Missä päin Suomea asut?Min´ä Turun suunnalla,eli TYKS:iin sitten kait tai kaupungin sairaalaan.
- Nimetön
itä-suomessa asustelen, eli joensuuhun matka käy sitten.
panacodia söin ekan leikkauksen jälkeen ja niistä tuli kamalan oksettava olo. nyt mennään burana 600:lla väliin otan 1g panadolin. apua en ole mistään särkylääkkeistä kunnolla löytäny.
mutta kirjoittelen kun jotain uutta ilmenee - Nimetön
fysiatrian polilla käyty. reissu ihan turha. lääkäri tutki, kirjotti särkylääkkeitä (burana600 ja panadol 1g) ja B-lausunnon jossa oli et ammatilliseen kuntoutukseen ja uudelleen koulutetukseen, työhön jossa ei nostamisia eikä käsien koho asentoa.
kysyin millon kivut loppuu ja särkylääkkeitäkö syön lopun ikää, lääkäri totes et muutosta tuskin tapahtuu vuoden sisään kun ei ole leikkauksen jälkeen mikskään muuttunu, mut ei voi tietää mikä tilanne on esim viiden vuoden päästä. lääkkeitä voi kuulemma vähentää kun kivut vähenee.
ihan hukka reissu. tavan terveyskeskus lääkäri olis osannu ton saman mitä tuollakin. eli ei muuta kuin elä ja kärsi. siinä lääkärin avut. - ei apua!!!
Nimetön kirjoitti:
fysiatrian polilla käyty. reissu ihan turha. lääkäri tutki, kirjotti särkylääkkeitä (burana600 ja panadol 1g) ja B-lausunnon jossa oli et ammatilliseen kuntoutukseen ja uudelleen koulutetukseen, työhön jossa ei nostamisia eikä käsien koho asentoa.
kysyin millon kivut loppuu ja särkylääkkeitäkö syön lopun ikää, lääkäri totes et muutosta tuskin tapahtuu vuoden sisään kun ei ole leikkauksen jälkeen mikskään muuttunu, mut ei voi tietää mikä tilanne on esim viiden vuoden päästä. lääkkeitä voi kuulemma vähentää kun kivut vähenee.
ihan hukka reissu. tavan terveyskeskus lääkäri olis osannu ton saman mitä tuollakin. eli ei muuta kuin elä ja kärsi. siinä lääkärin avut.Harmi kun et saanut mitään apua.Itselläni ihan samanlaisia kokemuksia fysiatreilla käynneistä.Yksi oli niin töykeä että itkien lähdin pois.Sanoi että ei ole mikään syy olla sairaslomalla.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100