Vasen kylki vihloo

pallea vai munuainen?

Vasemmalla alimman kylkilyyn alapuolella vihlovia tuntemuksia. Ei tunnu koko ajan, vaan yllättää usein liikahtaessa. Eniten oon huomannu illalla sängyssä selällään. Jo vuosia musta on tuntunu aralta nukkua vasemmalla kyljellä. Pahemmin huomannu nyt ehkä kuukauden mutta ekoja kertoja ollu jo kaksi vuotta sitten.

Itsediagnoosina oon katsonu että vois olla palleatyrää. Munuainen sijaitsee suunnilleen samassa kohdassa, mutta muuta munuaiseen viittaavaa en oo huomannu. Onko munuaiskivien tms. kipu jatkuvaa vai voiko olla muuttuvaa?

Vihlonta saattaa pahentua jos oon hermostunut. Yritän nyt tutkailla, onko useimmin silloin jos on vasta syönyt. Yksi selitys on, että vasen lonkka aikoinaan loukkaantunut (kiristää) ja se voi myös heijastaa kipua?

En mene lääkäriin ilman "oikeaa" ja vakavaa syytä. Että kattoako tässä ensin että vielä parin kuukauden päässä hengissä, heh heh...??

10

11306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihlova

      Tarkennan vielä, oon 34-v. normaalipain. nainen.

      Pitäiskö huolestua?

    • vakavaako?

      Aivan samantapaisia juttuja minulla, katsopa kirjoitukseni"Viiltelee vasemmalla" nimimerkki nimetön. Juuri tässä istuessakin tuli kuin sähköisku vyötärön vasemalle puolelle.Itselläkin on ollutvaiva noin kaksi vuotta. Välillä poissa kokonaan, mutta "sätkyt" ovat tullessaan kovia. En ole itse ajatellut munuaisasiaa, palleatyrää pikemminkin. Minulla on ollut vaikea olla pitkään selälläni. vasen puoli hieman kipeytyy ja puutuu. se vaiva on ollut lapsesta saakka, mutta tämä nyktinen on hieman eri juttu. Mielelläni jaan tätä asiaa kanssasi jatkossakin. itse olen kyllä jo
      60 v.

      • pallea,,,

        sijaitsee kyllä ylempänä..


      • vihlova

        Luin että yksi syy, mistä palleatyrän voi tulla, on huono istuma-asento. Niinpä niin, tässähän on tehty istumatyötä vuosikaudet. Ja ei taida niin ergonomista touhua olla...

        Tänään join esim. ison kahvin, en huomannut mitään vaikutusta. Keittoruoka oli kevyt, ei vaikutusta. Illalla limonadia, ei mitään. Mutta, kun kävelin ulkona, tuntui välillä, ikään kuin alin vasen kylkiluu "naksuis" tai "ottais vastaan", muljahtelis, siltä se tuntuu, jotain arkaa vasten.

        Tämä kuulostaa varmaan tosi hauskalta... :op

        Jatketaan diagnosointia!


    • eilen kävin lääkärissä...

      Itselläni vihlo 3 viikkoa vasenta kylkeä sitten se siirty oikealle ja tietyissä asennossa... sitten se iski se lopullinen kohtaus...
      Ruokalaukku ja ruokatorvi tulehtunut .
      Älä odota kyljen kivun kanssa mene lääkäriin se painelee maksat ja munuaiset ja saat lääkkeet...
      Mulle se sano että pieniä ruoka annoksia usein ja tolkuttomasti vettä , kahvi pois ja olut.

      • palpoimalla

        voi kertoa mitään munuaisista, sen verran suojassa ne sijaitsevat, maksaa voi sen sijaan palp.


      • vihlova

        Hauskaa tietysti on, että tuntemukset on niin lyhyitä ja satunnaisia.

        Luulisi, että jos jotain todella vakavaa, niin tuntuis koko ajan?

        Tänään ainoa havainto ollut, että täytetyn sämpylän jälkeen sohvalla istuessa nopeasta liikkeestä taas se pieni "plam!" Mulla ei ole vaihtunut oikealle puolelle, on aina vasen.
        Tää on korkeemmalla kuin maksa, vaikka sekin kävi mielessä...


    • yykaakoo1

      Minulle lääkäri sanoi, että voisi johtua tuki- ja liikuntaelinsairaudesta...
      vihloo kyljessä kun vaihtaa asentoa esim. hermojen takia.. Liikunnan pitäisi auttaa ja olen huomannutkin vihlonnan vähentyneen hieman ku aloitin kuntosalilla käynnin ja kunnon hikiliikunnan!

      Mutta myös huolestun jatkuvasti kun vasen käsikin esim. puutuilee mutta sydänfilmiä ja verikokeita otettu eikä mitään outoa näkynyt. Päässä myös hieman huimaa ja tuntuu todella oudolta, toisessa silmässäkin outoja oireita. Ja usein tuntuu kuin kävelisin ilmassa tai ihan toisessa maailmassa ja ihan kuin pitäisi väkisin yrittää pysyä tajuissaan, vaikkei oikeasti mitään hätää ole enkä vielä kertaakaan ole pyörtynyt.

      Voi johtua myös selästä ja niskasta jos ovat jumissa (hermot...) Kerran kävin hierojalla ja en tiedä auttoiko mitään, pitäisi varmaankin käydä säännöllisemmin. Ei vain raaski kun tulee kalliiksi. Yksi hoitajakin sanoi, että jos vain rahatilanne kestää niin hierojalla kannattaa käydä useammin....

      Itselläni olen epäillyt jo vaikka mitä syöpiä ja sairauksia. Mutta olen vasta 21-vuotias niin vaikea uskoa tämän olevan mitään kauhean vakavaa. Joten uskon että kaikki oudot oireeni johtuvat niskasta vaikken niskan jumitusta aina huomaakaan.

      Kyljen vihlonta kestänyt jo ainakin vuoden ja hengissä ollaan.

      HUOM!! Kannattaa kokeilla lapaluiden venytyksiä!!!! hieroja suositteli sitä erityisesti, sekä niskojen venyttelyä!!

    • Mies 26

      Kaikki pitempi aikaiset kivut on hyvä tutkituttaa lääkärillä. Vakavat sairaudet ovat yleistyneet nuorten keskuudessa joten ei kannate ajatella, että "tuskin se mitään vakaavaa on kun olen vasta parikymppinen". Yhdeltä kaveriltani on leikattu aivokasvain, toinen kaverini sairasti imusolmukesyövän, ja kolmas kuoli leukemiaan. Jos vähänkin epäilyttää niin ei muuta kuin lääkärille vaan. Eihän se maksa mitään.

    • Anonyymi

      Onko vaarallista kun yhtäkkiä alkoi vihlova kipu vasemmassa kyljessä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe