Sotien jälkeisestä historiasta muistetaan tuollainen asekätkentä, jonka kerrottiin ilmi tultua jopa pelastaneen Suomen Neuvostoliiton miehitykseltä, jota sen sanottiin suunnitelleen vielä rauhansopimuksen jälkeenkin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Asekätkentä
Nyt on osa poliitikoista parin yksittäistapauksen säikkäyttäminä haluamassa kieltää tässä ensimmäisessä vaiheessa kaikki käsiaseet, enkä ihmettelis, vaikka seuraava vaihe olisi kaikkien ampuma-aseiden täyskielto yksityishenkilöiltä. On ymmärrettävää, että monikaan aseita oikein käyttänyt ja säilyttänyt ei halua niistä luopua, miksi ihmeessä pitäisikään?
Jos päättäjät haluaa kerätä ihmisiltä käsiaseet pois, niin veikkaan, että niitä menee myös melko paljon piiloonkin. Historia vain toistaa itseään, vai miten se oli. Kieltolakia kokeiltiin aikoinaan myös, mutta epäonnistuttiin siinäkin. Miksi poliitikot ovat huonoja oppimaan edeltäjiensä virheistä?
Uusi asekätkentä?
9
395
Vastaukset
- merkki!!!
suuresta epävarmuudesta maan tulevaisuuden suhteen. Nyt ovat pimeät voimat liikkeellä (=kokoomus). Kansalaisten on syytä hankkia laittomia aseita turvakseen. Koska, nyt on selvästi meneillään jotain sellaista, joka tulee viemään kansalaiselta viimeistkin oikeudet.
PS Natsit keräsit aseet pois juutalaisilta, ja sitten alkoi eräät tunnetut tapahtumat;) - Kysyvaan.
Mitä esim. sinä käsiaseella teet? Alat muistuttaa Hitman-1 nikkiä, jolle on ase tarpeen oman turvallisuuden vuoksi. Sotia ei käsiaseilla voiteta, mutta pelkureille ne ovat tarpeellisia.
Ammuntaa on hauskinta harrastaa oikeilla aseilla, eikä millään tasapainotetuilla ja kaikenlaisilla tukikapuloilla varustetuilla aseiden irvikuvilla. En tarvitse kävellessäni kainalosauvojakaan. Sotimaankaan en ole lähdössä.
- Kysynvaan.
Kairakettu kirjoitti:
Ammuntaa on hauskinta harrastaa oikeilla aseilla, eikä millään tasapainotetuilla ja kaikenlaisilla tukikapuloilla varustetuilla aseiden irvikuvilla. En tarvitse kävellessäni kainalosauvojakaan. Sotimaankaan en ole lähdössä.
Oletko kuullut hernepyssystä, taikka luftarista, ne varmaan riittävät sinulle aseilla leikkimiseen?
Kysynvaan. kirjoitti:
Oletko kuullut hernepyssystä, taikka luftarista, ne varmaan riittävät sinulle aseilla leikkimiseen?
Mitäsesullekuuluu millä aseilla ammuntaa harrastan?
- saakeli soikoon!
Kairakettu kirjoitti:
Ammuntaa on hauskinta harrastaa oikeilla aseilla, eikä millään tasapainotetuilla ja kaikenlaisilla tukikapuloilla varustetuilla aseiden irvikuvilla. En tarvitse kävellessäni kainalosauvojakaan. Sotimaankaan en ole lähdössä.
Kyllä pitää olla pähkinäpuukahvaperät, kiinteät tähtäimet ja mielellään yksitoiminen.
- saakeli soikoon!
Kairakettu kirjoitti:
Ammuntaa on hauskinta harrastaa oikeilla aseilla, eikä millään tasapainotetuilla ja kaikenlaisilla tukikapuloilla varustetuilla aseiden irvikuvilla. En tarvitse kävellessäni kainalosauvojakaan. Sotimaankaan en ole lähdössä.
Kyllä mukavampi on olla pähkinäpuukahvaperät, kiinteät tähtäimet ja mielellään yksitoiminen.
- 80-luvulla
eipä hätiä mitiä.
- sivusta seurannut
Pimeiden aseiden markkinat saavat vauhtia se on varma. Samoin sodan aikana saadut sota muistot menevät vielä parempiin piiloihin. Jos totta puhutaan moni pitää ihan laillista metsästys asetta vain oman turvallisuutensa vuoksi. Kun tämä yhteiskunta on itse syypää turvattomuuden lisääntymiseen. Poliisin jos hälyttää paikalle ja sen tulo kestää jopa toista tuntia sadan kilometrin päästä. Ei siinä kukaan täysjärkinen alistu omassa kodissaan ryöstäjien tai muiden pahoinpitelijöiden uhriksi vapaa ehtoisesti. Kyllä siinä tilanteessa käyttä jotain kättä pidempää omaksi ja perheensä turvaksi.Että silleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 97950
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25897Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat294781- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet139586Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581