Miten meikkaat

silmäsi

Mulla on luomet alkanut roikkua ja meikkaaminen on käynyt hankalaksi ja usein luovunkin silmien meikkaamisesta.

Miten sinulla? Miten meikkaat silmäsi? Ostin eyelinerin, mutta käsi ja luomi tärisee niin, että en saa viivaa vedettyä. Kynä taas tuntuu liian kovalta ja vaikealta poistaa.

25

1112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heipparalla*

silmiäni, koska olen allerginen, sitä paitsi en näkisi meikata ilman laseja.

Mainoksessa pikkutyttö sanoo meikkaavalle äidilleen, että miksi täytyy yrittää näyttää kauniimmalta kuin oikeesti on:)

• kauneus ja silleen

"miksi täytyy yrittää näyttää kauniimmalta ku oikeesti on"

Eihän sitä täydykään,pakosta, mut jos ihminen haluaa ilmaista itseään, laittaa hiukset kauniisti, käyttää itselleen sopivan värisiä kauniita vaitteita ja meikata kauniisti, niin eiks se oo ihan luonnollista?

En oo tota mainosta nähny, mut heijastanee rajottunutta maailmankuvaa, 1950-luvulla ajateltiin tolleen.

• heipparalla*
        kauneus ja silleen kirjoitti:

"miksi täytyy yrittää näyttää kauniimmalta ku oikeesti on"

Eihän sitä täydykään,pakosta, mut jos ihminen haluaa ilmaista itseään, laittaa hiukset kauniisti, käyttää itselleen sopivan värisiä kauniita vaitteita ja meikata kauniisti, niin eiks se oo ihan luonnollista?

En oo tota mainosta nähny, mut heijastanee rajottunutta maailmankuvaa, 1950-luvulla ajateltiin tolleen.

siisti täytyy olla ja tukka kammattu.

Taisi olla joku leipämainos, että aitoa ja niin poispäin.

• sinistä,violettia, hopeaa
        heipparalla* kirjoitti:

siisti täytyy olla ja tukka kammattu.

Taisi olla joku leipämainos, että aitoa ja niin poispäin.

Mistä se johtuu että Suomessa on niin paljon ja pitkään aina ihailtu askeettisuutta, meikkaamattomuutta, värittömyyttä, värien käyttämättömyyttä vaatteissa, sisutuksessa, designissä - ja meikittyömyyttä?

Kun taas monissa vanhoissa kulttuurimaissa esim Ranskassa, Italiassa, Espanjassa ja Venäjällä asiat on päinvastoin? Lyhyen ihmiselämän aikana kun ollaan vielä elossa pyritään aistein ja värein ilmasemaan jotain itsestään.

Mutta täällä on ihanteena pelkkä saunapuhtaus ja tukka kammattuna. Siitä ei ookaan hirveen pitkä matka enää käärinliinoihin.

• jo kauan
        sinistä,violettia, hopeaa kirjoitti:

Mistä se johtuu että Suomessa on niin paljon ja pitkään aina ihailtu askeettisuutta, meikkaamattomuutta, värittömyyttä, värien käyttämättömyyttä vaatteissa, sisutuksessa, designissä - ja meikittyömyyttä?

Kun taas monissa vanhoissa kulttuurimaissa esim Ranskassa, Italiassa, Espanjassa ja Venäjällä asiat on päinvastoin? Lyhyen ihmiselämän aikana kun ollaan vielä elossa pyritään aistein ja värein ilmasemaan jotain itsestään.

Mutta täällä on ihanteena pelkkä saunapuhtaus ja tukka kammattuna. Siitä ei ookaan hirveen pitkä matka enää käärinliinoihin.

sitten, että suomalaisille tyypillinen värittömyys ja askeettisuus kertoo mielikuvituksen ja maun puutteesta.

• En ole ikinä meikannut silmiäni, enkä nyt enää tässä iässä taida opetellakaan. Taitaisi tulla pelkkää sotkua. Minä en näistä eyelinereistä sun muista tiedä tuon taivaallista. Vihreät silmät mustilla ripsillä ja kulmilla saavat kelvata sellaisinaan.

• Pirre*

tyttäreni poika katsoi tavallisesti meikkaamatonta äitiään, että miten sie olet nyt niin töhryisen näköinen, tyttäreni..koeta tässä nyt olla kaunis :))

P.s. äiti oli laittanut ripsiväriä ..:)

• Sinimarjanen

En osaa lähteä, jos ei ole mitään laitettu.
      Meikkaaminen onnistuu ja osittain kun olen
      vasenkätinen, onnistuu molemmin käsin.
      Luomiväriä ja ripsiväriä käytän. Käytän allergiatestattuja tuotteita.
      Sarjassa, jota yleisemmin käytän, on hyvä eyeliner, joka
      helposti tarttuu luomelle ja ko. sarjalla
      on hyvä silmämeikin poistoaine:)

• woude

"kynällä" ja se on siinä. Silmät loistakoot omin värein.En tykkää ajatuksesta sotkea väriä luomiin tai kiusata ripsiparkoja. Ripsiväristä paakkuuntuneet ripset(usein nähtyä) ei kaunista ketään.

• kätevä kauneus

Laitan ohutta meikkivoidetta, poskipunaa, valokynää silmien alle. Silmäluomiin kajalia ylös ja alas, sitten päälle hieman ihonväristä luomiväriä. Lopuksi värjään kulmat ja ripset. Ai niin, ja huulipunaa ulos lähtiessä ja päivän mittaan tarvittaessa.

• naisellinen nainen

13v. lähtien niin on jotenkin "alaston olo". Jos ei käytä. Kulmat annan ammattilaisen muotoilla jä värjätä. Aika-ajoin. Meikkivoidetta en kesäisin käytä. Mutta, näin syksyisin ja talvisin ja keväisin. Kevyt meikkivoide suojaa kasvojen ihoa. Alle hyvä kosteusvoide. Siis ohut meikki. Täällä Stadissa kun toi ilmanlaatu ei oo mikään hyvä. Mutta, silloin kun lähden "ulkoilee tai uimaan", niin meikit on himassa....Hyvällä pudistusöljyllä saa noi ripsivärit hyvin pestyä. Luomet kun pohjustaa pohjustusvärillä, niin sit noi väritki pysyy.Mulle käy noi lämpöiset ruskea ja harmaasävyiset luomivärit hyvin, koska silmät on siniharmaat. En turhaa korosta linereilla silmiäni, kun ovat silmäni isot muutenkin.

Tottumuskysymys tää meikkaaminen, mekin aloitettiin jo nuorena meikkaamaan. Joten enemmän sellainen totuttu tapa. Mies kyllä aina jaksaa ihmetellä että; miks?. Mut itsehän tämänkin päätän. Ja munhan naamavärkki tää on. Ei kenenkään muun.

t.friidu

• Heikunkeikku

...joka päivä. Meikkaaminen on mulle samaa, kuin pukeutuminen, tuntuis kuin olisin alasti, jos lähtisin esim. kaupungille ilman meikkiä.

Laitan meikkivoidetta, luomiväriä, ohuen rajauksen, ripsiväriä, kulmakynällä muotoilen kevyesti kulmat.
      Himpun verran poskipunaa ja huulipunaa. Ei vie kauaa aikaa, tottuneesti tällään kaikki naamaan :)

Voimakkaammin meikkaan jos lähden esim. ravintolaan.

• naama on kuin

Tikkurilan väritehtaan mainos!
        Siis HYÖTYÄ? Lisääkö se jotakin, ottaako se pois jotakin...miks? En ymmärrä! Kaikki ne tilpehöörit, siis ja kaikki ne kemikaalit...ei taida rouvat haudassa haista tai maatua

• naisellinen nainen
        naama on kuin kirjoitti:

Siis HYÖTYÄ? Lisääkö se jotakin, ottaako se pois jotakin...miks? En ymmärrä! Kaikki ne tilpehöörit, siis ja kaikki ne kemikaalit...ei taida rouvat haudassa haista tai maatua

eli ainoastaan "tuhkahautaus", ja kyllä siinä lämmössä sit kaikki mönjät palaa...Täällä ku ei muistaakseni enää vuosikymmeniin oo muulla tavalla ihmisiä haudattu. Et tuhkaruukku on ainoo mikä miestä jää, ei vie paljo tilaa...ihan totta. Täällä ei oo tilaa haudata muulla tavalla. Hautausmaat on täysiä. Siis nää vanhat hautausmaat.

t.friidu

• ja mielihyvästä
        naama on kuin kirjoitti:

Mulla ainakin lisää valtavasti elämäniloa kun korostan persoonallisia kasvojani SIISTILLÄ ja huolellisesti tehdyllä VOIMAKKAALLA meikillä joka on valovuosien päässä joistain banaaleista kirkuvista perusväreistä.

Tikkurilan maalimainos on ihan loistava muttei sillä oo mitään tekemistä meikkitaiteen kanssa ja oma käsityksesi meikkaamisesta on tainu jäädä sinne seiskytluvulle kirkkaanturkooseine ripsiväreineen ja helmiäishuulipunineen.
        Jos näin on, niin kiitos kun et meikkaa.

• Heikunkeikku
        naama on kuin kirjoitti:

...naama ei ole, kuin Tikkurilan väritehtaan mainos.
        Peiteväri on ihon värinen, enkä laita sitä kilokaupalla naamaani kerralla, vaan hyvin kevyesti.Poskipunaa on vain sekin kevyen "varjostava". Luomiväri ei ole räiskyvän kirkas jne..

Siis mitä HYÖTYÄkö ? Ehkä sitä voisi verrata siihen, että tahtoo ostaa itselleen kivan näköisiä vaatteita. Tunnen olevani huoliteltu ja paremman näköinen, kuin jos ei olisi meikkiä. Minulla on punaiset hiukset ja esimerkiksi silmäripseni eivät tosiaankaan ole kivan näköiset ilman meikkiä. Ripsiin en laita mustaa väriä, se olisi liian "kova" väri minulle, vaan laitan ripsiin ruskeaa ripsiväriä.

Oli kiva, kun mieheni sanoi minulle, että oletpas taas laittanut itsesi nätiksi :) Ehkä liioitteli, mutta mukavalta se tuntui.

• susa51
        Heikunkeikku kirjoitti:

Peiteväri on ihon värinen, enkä laita sitä kilokaupalla naamaani kerralla, vaan hyvin kevyesti.Poskipunaa on vain sekin kevyen "varjostava". Luomiväri ei ole räiskyvän kirkas jne..

Siis mitä HYÖTYÄkö ? Ehkä sitä voisi verrata siihen, että tahtoo ostaa itselleen kivan näköisiä vaatteita. Tunnen olevani huoliteltu ja paremman näköinen, kuin jos ei olisi meikkiä. Minulla on punaiset hiukset ja esimerkiksi silmäripseni eivät tosiaankaan ole kivan näköiset ilman meikkiä. Ripsiin en laita mustaa väriä, se olisi liian "kova" väri minulle, vaan laitan ripsiin ruskeaa ripsiväriä.

Oli kiva, kun mieheni sanoi minulle, että oletpas taas laittanut itsesi nätiksi :) Ehkä liioitteli, mutta mukavalta se tuntui.

Kyllä vaan sitä haluaa meikata kevyesti, ainakin töihin kun lähden.
        Ulkoillessa sillä ei tosiaankaan ole aina väliä, tai ainakaan uimaan lähtiessä.
        Sitä on tottunut nopeasti itseään värittämään, ei siinä kauaa nokka tuhise.
        Harmi, että mies ei kyllä huomaa mitään, laitanko itseäni vai en.

• näky veijoessolla
        ja mielihyvästä kirjoitti:

Mulla ainakin lisää valtavasti elämäniloa kun korostan persoonallisia kasvojani SIISTILLÄ ja huolellisesti tehdyllä VOIMAKKAALLA meikillä joka on valovuosien päässä joistain banaaleista kirkuvista perusväreistä.

Tikkurilan maalimainos on ihan loistava muttei sillä oo mitään tekemistä meikkitaiteen kanssa ja oma käsityksesi meikkaamisesta on tainu jäädä sinne seiskytluvulle kirkkaanturkooseine ripsiväreineen ja helmiäishuulipunineen.
        Jos näin on, niin kiitos kun et meikkaa.

aamutankkauksen aikaan!
        Lainaatko minivouhaketta vai mikä härkki se on jolla saa ne kikkurat päähän?
        EN kyllä vielä seitkytluvulla kehannu meikata..nyt ehkä voisin.
        On se, onneksi ei ole enää rumaa kun mies on koree!

• Heikunkeikku
        susa51 kirjoitti:

Kyllä vaan sitä haluaa meikata kevyesti, ainakin töihin kun lähden.
        Ulkoillessa sillä ei tosiaankaan ole aina väliä, tai ainakaan uimaan lähtiessä.
        Sitä on tottunut nopeasti itseään värittämään, ei siinä kauaa nokka tuhise.
        Harmi, että mies ei kyllä huomaa mitään, laitanko itseäni vai en.

...oikean sanan valitsit, kun sanoit, että Ilmettä kasvoihin.
        Ehken minäkään kovin vahvaa meikkiä laita, kun uimaan menen :)

Kyllä se sun miehes varmasti huomaa, kun oot meikannut, vaikka ei sanokaan mitään, myhäilee vaan itsekseen tyytyväisenä :)

• -nainen-
        Heikunkeikku kirjoitti:

Ja kyllä minusta on ihan mukavaa, kun huoliteltu ulkonäkö saa vielä miesten päät kääntymään. Olen sen verta *turhamainen* viellä, näillä kymmenilläkin :)

Ehoustus; kevyt ja korostava, se riittää meidän ikäisille naisille. Pukeutuminen ja hiukset, persoonaa korostavia. Siinä ne pienet ja hyväksi havaitut niksit, joita käytän.

• sinne veijoessolle
        näky veijoessolla kirjoitti:

aamutankkauksen aikaan!
        Lainaatko minivouhaketta vai mikä härkki se on jolla saa ne kikkurat päähän?
        EN kyllä vielä seitkytluvulla kehannu meikata..nyt ehkä voisin.
        On se, onneksi ei ole enää rumaa kun mies on koree!

Ku et tästä keskustelusta mitään näköjään ymmärrä ni mene sä äijä sinne iänikuiselle veijoessolles itsekses hihittelemään omille vitseilles - voi että oli HAUSKAA!

Onneks hyvännäköset suomalaiset naiset löytää itselleen seuraa helposti itseään nuoremmistakin miehistä ettei tarvitse jonkun 80-vuotiaalta pöljältä vaikuttavan 5-kymppisen veijoesson verkkareissaan haisevan äijän kanssa seurustella, oli meikkia tai ei.

• Mandi55

Tässä aloituksessa alkoi tuntua toivottomalta taas riippuu ja roikkuu, että silleen. Kovin olet haperoksi jo viiskymppisenä muuttunut kun tutiset ja räriset, silloin ei kannata meikata ; )

• Käytän vedenkestävää harmaata kajalväriä ja levitän sen lyhyellä siveltimellä, en tussilla tai kynällä. Meikin olen ostanut asiantuntija myyjältä ja erikoisesti pyytänyt sellaista joka pysyy hyvin.

Sivellintä pidän kädessä siten että otan sormillani otteen siveltimen tyvestä aivan kuten kynästä kirjottaessa. Tuen kättäni nyrkissä olevilla sormillani kevyesti pikkurillin kohdalta poskipäähän. Harjoitus tekee mestarin. Kyllä se onnistuu hyvin ja ei tärise kun harjoittelee päivittäin.

• Täti puskasta

meikkaaminen, ei täräjä eikä tutaja.
      Kajal- kynällä vedän ohkaiset rajaukset, ripsiväriä, ja luomeen kahta eriväriä.
      Kulmakynää ja huulipunaa myös.
      Olen ottanut käyttöön uuden meikkaustyylin, hillittyä ja 50 sopivaa.

• Anskuliini

Levitän kasvoilleni päivävoiteen, sitten luomille tuputtelen pisaran luomivoidetta, tämän jälkeen rajaan yläluomen tummansinisellä luomiväripuuterilla, päälle meikkipuuteri.
      Alaluomeen ihan ripsien juureen rajaus savuharmaalla kynällä, viimeiseksi ripsiin väri.
      Meikki kestää koko päivän ja on ihan hillitty.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      557
      1848
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      907
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      85
      883
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      816
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      727
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      705
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      648
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe