Mielipiteitä tästä jeepistä
JEEP PATRIOT
91
28214
Vastaukset
- ostos
Dollari on ollut alamaissa, niin Jeepit ovat halpoja. Dieselit ovat edullisia ajaa ja bensakoneellisiin saa hienosti toimivan automaattilootan. Ajo-ominaisuuksiltaan luokkansa kärkeä. En vielä omista Patriotia, mutta olen ajanut sellaisella melko paljon.
- PATRIOT-08-
Kun odottelen omaani,pitäisi täällä viikolla tulla.
- pitempijalakaisille
on Patriotin ohjauspyörän alla ohjausakselin ympärille keksitty murikka, joka pakottaa kuljettajan reidet levälleen ajelun aikana...
- PATRIOT-08-
pitempijalakaisille kirjoitti:
on Patriotin ohjauspyörän alla ohjausakselin ympärille keksitty murikka, joka pakottaa kuljettajan reidet levälleen ajelun aikana...
Onneksi on lyhyet jalat:)
- sofa
PATRIOT-08- kirjoitti:
Onneksi on lyhyet jalat:)
20000 km ja zero probleema. tarraa kiinni liukkaaseen tiehen kuin iilimato. muutenkin kiva ja massasta poikkeava peli.
- Ernestos
pitempijalakaisille kirjoitti:
on Patriotin ohjauspyörän alla ohjausakselin ympärille keksitty murikka, joka pakottaa kuljettajan reidet levälleen ajelun aikana...
En tiedä oletko itse kolmannella metrillä, mutta itse kun olen vain 189 cm niin en ainakaan mitään murikkaa ole polvillani löytänyt, vaikka oikein yritin etsiä.
- Anonyymi
sofa kirjoitti:
20000 km ja zero probleema. tarraa kiinni liukkaaseen tiehen kuin iilimato. muutenkin kiva ja massasta poikkeava peli.
60 auto toden sanoo, eli vihdoin tajusin ostaa Jeepin, Cherokee XJ TDi. Maastureistani tuo on neljäs ja töissä ajoin paria itämaasturia. Loistava auto. Ei missään paras kaikista, paitsi kokonaispisteissä ja suomiasenteen ansiosta oli halpa ostaa. Halvat huollot tähän asti, vaikka paljon ajoa 4/4 huonoilla teillä sekä talvella. Kiva omistaa ja halpa ajaa dieselpakuna kun verotkin ovat jees, kuten kulutus (ohjekirja 7,1-10,5 manuaalivaihteet).
- Dr. Tötterström-Kyrpelin
tai jännitys voi tosiaan aiheuttaa käsien hikoilua.
Eipä taida Jeeppi tuoda apua tuohon ongelmaan, mutta saahan sitä kokeilla.
Ja persjalkaisuus on tosiaan etu, jos Patriot on ostoslistalla.
Hassu wanna be iso maasturi, mutta olenkin pieni auto yhdistelmä tuo Jeep.
Itse ajattelin myöskin ostaa moisen, koska hinta on kohdallaan ja keula on niin ruma että se on jo kaunis.- alfanisti
jep, kävin koeajamassa pari viikkoa sitten.Tomaatti ja 2,4l bensakoneella; epäilin koneen tehoa, mutta se oli turhaa; laatikko oli hyvin säädetty koneen tehoihin nähden.Yllättävän positiivinen kokemus.Ostan kun oli niin halpakin.
- mohman
joo, puolivuotta ja noin 10tkm patriootilla ajaneena voin vain suositella ko. autoa. Ei mitään vikaa tai huomauttamista ole ollut, lämmityspuut haettu peräkärrillä aika huonokuntoisen traktoritien/pellon perältä. Maavara vain sen 20cm, saisi olla ehkä muutaman sentin korkeampi, mutta tuollakin tultu toimeen.
Kulutus on ollut 2.4 bensakoneella (CVT) n.10L/100km, pelkästään matka-ajossa pääsin n. 8.2L/100. Bensahan on halpaa, persaukisista vain tuntuu muulta :)
Auto on hiljainen (hiljaisempi kuin vw:t)kovassakin nopeudessa, ja kulkee tasaisesti, ennen minulla oli pari uutta volkkaria, mutta itse pidän jeepin ominaisuuksista (ajo... ja muista) enemmän (makuasia tietenkin) - PATROT-08-
Eipä ole ostos kaduttanut päivääkään,aivan mieletön auto ajaa.Suosittelen kaikille jotka on vähänkin kiinnostuneita tästä mallista/merkistä.
- Compass-07
Itsellä on Patriotin sisarmalli Compass. Kokonaisuutena auto on ollut ihan positiivinen kärry, miinuksena voisi sanoa turhan pienen bensatankin 52 litraa (keskim. 9 litr/100 km verrattuna) ja 30 tkm:n huollossa huomatun raidetangon pään väljyyden, joka toki meni takuuseen, mutta silti pistää miettimään koko auton laatua. Autoni on tuolla CVT-automaattivaihteistolla, joka on todella helppo ajettava.
- älähän
Compass-07 kirjoitti:
Itsellä on Patriotin sisarmalli Compass. Kokonaisuutena auto on ollut ihan positiivinen kärry, miinuksena voisi sanoa turhan pienen bensatankin 52 litraa (keskim. 9 litr/100 km verrattuna) ja 30 tkm:n huollossa huomatun raidetangon pään väljyyden, joka toki meni takuuseen, mutta silti pistää miettimään koko auton laatua. Autoni on tuolla CVT-automaattivaihteistolla, joka on todella helppo ajettava.
nyt pienestä masennu. Raidetangon nippelit ovat aika pieni murhe. Muissa merkeissä on nähty paljon pahempia lastentauteja. Niin, samanlaisella ajelen ja samat nippelit vaihdettu. Ei mitenkään pelota. Auto on mainio peli.
- Jeepman
Uskoisin omiin fiiliksiini perustaen että teit luokassaan hyvän hankinnan. Omassa -08 diesel Patriotissa nyt takana noin 15000 eikä moitteen sijaa. Ainoa mikä alkuun hiukan kyrsi oli tankatessa avaimen kanssa roplaaminen mutta äkkiä siihenkin tottuu. Auto on todella hyvä ajaa...olo oli alkuun vähän kuin panssarivaunussa, tuulilasin yläreunakin kaukana kuin linja-autossa ;)
Yhdistelmä Hakkapeliitta 5 Patriot tuntuu liukkailla mainiolta yhdistelmältä, tarttuu tiehen kiinni märällä lumipinnalla tai jäällä kuin takiainen ja kaasua saa painaa kuin kesäkelillä...kyllä nelivetojärjestelmä toimii automatiikalla hienosti.
Vinkkinä, kompassihan tulee ohjeen mukaan suomessa säätää arvoon 6 tai 7 vähän asuinpaikasta riippuen...tehdasasetus 8. Ohjekirjassa ei selvästi sanota sitä että säätöä tehdessä moottorin on oltava käynnissä...muuten ei onnistunut ainakaan itselläni.
Myöskin ESP:tä kokonaan pois kytkettäessä kytkintä on moottorin käydessä pidettävä pohjassa pidempään kuin ohjekirja väittää...näin ainakin itselläni homma pelitti ja järjestelmän sai kokonaan pois. Palautuu tietysti jos nopeus kasvaa oliko yli 56 km/h.
Muuten, navigaattoriksi suosittelen Sonyn malleja joissa imukuppi tarttuu todella hyvin kojetauluun...ikkunahan on vähän turhan kaukana. Naville loistopaikka mittaritaulun vasemmalla puolella a-pilarin suojassa kojetaulun hyllyllä. Ei ole ensinkään tiellä näkökentässä ja pelittää hienosti.
Mitäs sitä sitten muuta...kilometrejä vaan nielemään ja nauttimaan suomen liukkaasta talvesta :) - Compassisti
älähän kirjoitti:
nyt pienestä masennu. Raidetangon nippelit ovat aika pieni murhe. Muissa merkeissä on nähty paljon pahempia lastentauteja. Niin, samanlaisella ajelen ja samat nippelit vaihdettu. Ei mitenkään pelota. Auto on mainio peli.
Enpä noista raidetangon päistä sinällään ollutkaan huolestunut, pikkasen vaan harmitti viedä "turhaan" autoa hoivattavaksi.
Omassani on myös Nokian Hakka 5:set ja auto tosiaan tuntuu istuvan talvisessa tiessä kuin takiainen. Osansa varmaan tekee myös tuo automaattivaihteisto - tekee lähdöistä pehmeämmät. Tullut mieleen, että mitenhän sitä olis pärjännyt pelkillä kitkoilla?
Compass on itselläni ensimmäinen nelivetoinen - tuntuu vaan, että "voikohan" sitä enää vajaavetoista edes harkita kulkupeliksi jatkossakaan - sen verran suuri tuntuu ero olevan etu-/takapotkuihin. - green_jeep
Compassisti kirjoitti:
Enpä noista raidetangon päistä sinällään ollutkaan huolestunut, pikkasen vaan harmitti viedä "turhaan" autoa hoivattavaksi.
Omassani on myös Nokian Hakka 5:set ja auto tosiaan tuntuu istuvan talvisessa tiessä kuin takiainen. Osansa varmaan tekee myös tuo automaattivaihteisto - tekee lähdöistä pehmeämmät. Tullut mieleen, että mitenhän sitä olis pärjännyt pelkillä kitkoilla?
Compass on itselläni ensimmäinen nelivetoinen - tuntuu vaan, että "voikohan" sitä enää vajaavetoista edes harkita kulkupeliksi jatkossakaan - sen verran suuri tuntuu ero olevan etu-/takapotkuihin.Itsellä 1,5kk ja 6000 km takana ja hyvältä vaikuttaa. Hiukan pelotti siirtyä premium-luokan autosta (MB) tähän, mutta kannatti. Autona siis Patriotin diesel-malli. Vahvistan myöskin tuon Hakka 5:n ja auton yhdistelmän toimivuuden, todella vaikuttavaa menoa.
Ainut mieltä askarruttava kysymys on se, että onko normaalia, että vaihdekeppi tuntuu "löysältä" kun vaihde on silmässä, eli sivuttaisklappia on jonkin verran? Onko muilla jotain vastaavaa? - Compassilla
green_jeep kirjoitti:
Itsellä 1,5kk ja 6000 km takana ja hyvältä vaikuttaa. Hiukan pelotti siirtyä premium-luokan autosta (MB) tähän, mutta kannatti. Autona siis Patriotin diesel-malli. Vahvistan myöskin tuon Hakka 5:n ja auton yhdistelmän toimivuuden, todella vaikuttavaa menoa.
Ainut mieltä askarruttava kysymys on se, että onko normaalia, että vaihdekeppi tuntuu "löysältä" kun vaihde on silmässä, eli sivuttaisklappia on jonkin verran? Onko muilla jotain vastaavaa?kohta takana 50tkm. Raidetangon päät vaihdettu, muuten ongelmaton. Nelivetoisia ollut kaiken merkkisiä tässä vuosien varrella, mutta ei tule ajoltaan parempaa mieleen. Rengasmelu on 18" kesärenkailla ja talvella nastarenkailla turhan suuri meidän karkeilla teillä, mutta se ongelma tuntuu olevan monessa muussakin autossa. Kitkarenkaat tietysti vähentää rengasmelua, joten seuraavassa rengasvaihdossa pitää miettiä sitäkin vaihtoehtoa.
- Jeepman
green_jeep kirjoitti:
Itsellä 1,5kk ja 6000 km takana ja hyvältä vaikuttaa. Hiukan pelotti siirtyä premium-luokan autosta (MB) tähän, mutta kannatti. Autona siis Patriotin diesel-malli. Vahvistan myöskin tuon Hakka 5:n ja auton yhdistelmän toimivuuden, todella vaikuttavaa menoa.
Ainut mieltä askarruttava kysymys on se, että onko normaalia, että vaihdekeppi tuntuu "löysältä" kun vaihde on silmässä, eli sivuttaisklappia on jonkin verran? Onko muilla jotain vastaavaa?Piti tuossa oiein tarkkailla omankin autoni kepin liikkeitä enkä kyllä omassani huomaa vaihdekepissä mitään väljyyttä. Hiukan tietysti antaa periksi jos keppiä vaihde silmässä sivuttain painaa mutta ei sitä voi väljyydeksi sanoa. Jämäkältä diesel Patriotin vaihdeliikkeet minusta tuntuu ja kytkin ottaa kauniisti kiinni eli yhdistelmä toimii omasta mielestäni miellyttävästi.
Joskus olen istunut Renault Meganen ratin takana ja ihmetellyt ylettömän löysää vaihdekeppiä, ei voi edes verrata Patriotin kepin jämäkkyyteen.
Kannattaa sun tarkkailla tilannetta, yleensä noin uudessa autossa ei ylimääräistä väljyyttä pitäisi olla. Käy jossain liikkeessä kokeilemassa toisen Patriotin (diesel) vaihteistoa ja miltä se tuntuu. - green_jeep
Jeepman kirjoitti:
Piti tuossa oiein tarkkailla omankin autoni kepin liikkeitä enkä kyllä omassani huomaa vaihdekepissä mitään väljyyttä. Hiukan tietysti antaa periksi jos keppiä vaihde silmässä sivuttain painaa mutta ei sitä voi väljyydeksi sanoa. Jämäkältä diesel Patriotin vaihdeliikkeet minusta tuntuu ja kytkin ottaa kauniisti kiinni eli yhdistelmä toimii omasta mielestäni miellyttävästi.
Joskus olen istunut Renault Meganen ratin takana ja ihmetellyt ylettömän löysää vaihdekeppiä, ei voi edes verrata Patriotin kepin jämäkkyyteen.
Kannattaa sun tarkkailla tilannetta, yleensä noin uudessa autossa ei ylimääräistä väljyyttä pitäisi olla. Käy jossain liikkeessä kokeilemassa toisen Patriotin (diesel) vaihteistoa ja miltä se tuntuu.Olen samaa mieltä, että vaihdekepin liikkeet kytkimen toiminta on jämäkkää ja sopii myös miehiseen ajoon. Pointtini oli se, että vaihde / vaihteet menee hienosti paikoilleen, mutta vaihteen ollessa "silmässä", vaihdekeppiä liikuttaessa suhteellisen voimakkaasti sivuittain, kuuluu ääntä. Oikeastaan siksi kysyinkin koska olen aikaisemmin ajellut automaateilla ja normivaihteet ovat suhteellisen vähällä kokemuksella. Testasin asiaa liikkeen esittelyautossa ja saman suuntaista oli toiminta, toki ehkä hieman miedompana. Täytyy pyytää 15tkm huollossa liikettä tsekkaamaan. Ja niinkuin todettua, voihan olla vika ihan vaan ratin ja penkin välissä....
- PATRIOT-08-
Kaikille jeepisteille..... Patriot edelleen mahtava peli, tulis vaan muutakin kuin vettä tänne pk seudulle.
- Compass -07
PATRIOT-08- kirjoitti:
Kaikille jeepisteille..... Patriot edelleen mahtava peli, tulis vaan muutakin kuin vettä tänne pk seudulle.
itsellesikin. Kyllähän Jeepillä pärjää vesisateessakin.
- green_jeep
green_jeep kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että vaihdekepin liikkeet kytkimen toiminta on jämäkkää ja sopii myös miehiseen ajoon. Pointtini oli se, että vaihde / vaihteet menee hienosti paikoilleen, mutta vaihteen ollessa "silmässä", vaihdekeppiä liikuttaessa suhteellisen voimakkaasti sivuittain, kuuluu ääntä. Oikeastaan siksi kysyinkin koska olen aikaisemmin ajellut automaateilla ja normivaihteet ovat suhteellisen vähällä kokemuksella. Testasin asiaa liikkeen esittelyautossa ja saman suuntaista oli toiminta, toki ehkä hieman miedompana. Täytyy pyytää 15tkm huollossa liikettä tsekkaamaan. Ja niinkuin todettua, voihan olla vika ihan vaan ratin ja penkin välissä....
Huolto selvitteli muun toiminnan ohessa vaihdekepin tarinaa, olivat sitä mieltä, ettei ongelmaa ole. Näin se varmaankin on, joten eikun hanaa vaan.
- raidetangoissa
Compass-07 kirjoitti:
Itsellä on Patriotin sisarmalli Compass. Kokonaisuutena auto on ollut ihan positiivinen kärry, miinuksena voisi sanoa turhan pienen bensatankin 52 litraa (keskim. 9 litr/100 km verrattuna) ja 30 tkm:n huollossa huomatun raidetangon pään väljyyden, joka toki meni takuuseen, mutta silti pistää miettimään koko auton laatua. Autoni on tuolla CVT-automaattivaihteistolla, joka on todella helppo ajettava.
Kuin Dodgessa Caliber/ Avenger vinkkinä saa tarvikkeina ja puolet halvempana sekä tukevampina jos takuu 2V on jo ummessa , suunnitelun kukkanen nuo nivelet .
- Säyne
Compass-07 kirjoitti:
Itsellä on Patriotin sisarmalli Compass. Kokonaisuutena auto on ollut ihan positiivinen kärry, miinuksena voisi sanoa turhan pienen bensatankin 52 litraa (keskim. 9 litr/100 km verrattuna) ja 30 tkm:n huollossa huomatun raidetangon pään väljyyden, joka toki meni takuuseen, mutta silti pistää miettimään koko auton laatua. Autoni on tuolla CVT-automaattivaihteistolla, joka on todella helppo ajettava.
Pienet on poikain murheet, ajelin Tampereell Hesasta volvolla ja edessä meni
samallainen, lähdin ohi ... vaihde keppi jäi käteen vierellä olevassa volvossa isäntä katto kun taiteilin vaihdekepin kanssa kuin kuoronjohtaja kättään heiluttaen.
Mutta sitten naapurin pirssistä isäntä heilutti rattia joka oli irti ja hymyili volvo 940 viimiset Ruotsin mallit. - MK
Compassilla kirjoitti:
kohta takana 50tkm. Raidetangon päät vaihdettu, muuten ongelmaton. Nelivetoisia ollut kaiken merkkisiä tässä vuosien varrella, mutta ei tule ajoltaan parempaa mieleen. Rengasmelu on 18" kesärenkailla ja talvella nastarenkailla turhan suuri meidän karkeilla teillä, mutta se ongelma tuntuu olevan monessa muussakin autossa. Kitkarenkaat tietysti vähentää rengasmelua, joten seuraavassa rengasvaihdossa pitää miettiä sitäkin vaihtoehtoa.
Raidetangon päät ja alapallot vaihdettuani (rasvanipallisiin) tarvikeniveliin on Compass ollut 5 vuotta ja reilut 60 tkm miellyttävä ja ongelmaton auto.
- jeeppatriot
M: Patriotin kumimattosarja, löytyy huuto.netistä.
- PATRIOT-08-
On edelleen hymy herkässä kun hyppää patriotin rattiin,ajamisen riemua!!!!
- jovain
patriot vai sportage,kas siinä pulma.hyvintoiminut kia käyttöautona ja pitäisi nelikko saada alle. sportage diesel ajettu ja vaikutti tosi hyvältä.(vaikka autobildin testissä taisi olla viimeinen!)eli mitenköhän hyviä nämä ns.premium merkit sitten olevat?mutta tuo jeeppi myös kiinnostaisi.compass on kylä aika oudon näköinen,mutta patriot.onko siitä mihinkään ?ja tuo äänentoisto myös.eli se premium juttu(rockford-fostgate?)jos on kokemuksia,niin kirjoitelkaa.
- jeeppikö...
jovain kirjoitti:
patriot vai sportage,kas siinä pulma.hyvintoiminut kia käyttöautona ja pitäisi nelikko saada alle. sportage diesel ajettu ja vaikutti tosi hyvältä.(vaikka autobildin testissä taisi olla viimeinen!)eli mitenköhän hyviä nämä ns.premium merkit sitten olevat?mutta tuo jeeppi myös kiinnostaisi.compass on kylä aika oudon näköinen,mutta patriot.onko siitä mihinkään ?ja tuo äänentoisto myös.eli se premium juttu(rockford-fostgate?)jos on kokemuksia,niin kirjoitelkaa.
Kertokaapas paljonko Patriotissa mahtaa olla tuo ajoneuvovero vuodessa?
Ja onko kulutus pysynyt siinä tehtaan lupaamassa 6.7l yhdistetyssä maltillisella ajolla, siis tottakai saa kuluttamaan vaikka kuinka paljon jos sille päälle sattuu mutta nelikolle tuo lukema on aivan mahtava! Mietin Dodge Journeyn ja Patriotin välillä, journeyssähän ei oo nelikkoa mutta sitä tilaa olis vaikka muille jakaa, ja Patriotissa vissiinkin aika hintsusti(320l?) MUTTA sit kuitenkin, Patriotissa olis neliveto.. - Jeepman
jeeppikö... kirjoitti:
Kertokaapas paljonko Patriotissa mahtaa olla tuo ajoneuvovero vuodessa?
Ja onko kulutus pysynyt siinä tehtaan lupaamassa 6.7l yhdistetyssä maltillisella ajolla, siis tottakai saa kuluttamaan vaikka kuinka paljon jos sille päälle sattuu mutta nelikolle tuo lukema on aivan mahtava! Mietin Dodge Journeyn ja Patriotin välillä, journeyssähän ei oo nelikkoa mutta sitä tilaa olis vaikka muille jakaa, ja Patriotissa vissiinkin aika hintsusti(320l?) MUTTA sit kuitenkin, Patriotissa olis neliveto..Niin, diesel Patriotin vero on vuodessa aika tarkkaan 513 euroa eli omassa luokassaan ihan maltillinen. Kahden litran diesel ja omamassa kuitenkin aika optimaalinen eli 1645 kg.
Kulutus on itselläni nyt talviaikaan nastoilla pyörinyt ajotietokoneen mukaan 7-7.2 litran hujakoilla, sekaisin taajamapyöritystä ja päivittäistä työmatka-ajoa. Jos matkaajon osuus olisi isompi niin talvikelissäkin menee helposti tuohon 6.7 litraan. Eikä mitään varsinaista säästöajon yritystä vaan normaalia rivakkaa menoa kunhan kierrokset pitää vajaassa parissa tonnissa eli koneen maksimiväännöllä.
Kesäaikaan viime vuonna ajelin lähes jatkuvasti tuolla 6.7 l/100km alueella ja esim. 500km:n lomareissulla (matkatavarat ja 3-4 matkustajaa), joka käsitti matkaajoa ja pientä kaupunkipyöritystä keskikulutus näytti 6.5 l:n lukemaa.
Elikkä sanoisin että diesel Patriot on kyllä luokkansa pieniruokaisimpia menijöitä...varsinkin kun sen suhteuttaa auton miehekkääseen ulkonäköön jota ei ihan tuulitunnelissa ole hiottu :)
Auton neliveto on myös yksi luokkansa parhaita, väittäisin...toimii automatiikalla hienosti ja viiveettä ja lumipöperöllä metsäautotiellä kun heittää lukon päälle ja esp:n pois niin mukavasti möyrii.
Tavaratila ei ole suuren suuri mutta laajennettavuus on tosi helppoa ja matkustajille tilat on mielestäni avarat, kiitos pystyjen ikkunapintojen, tasaisen kattolinjan ja pystyn takalasin.
Plussaa tulee siitä että tuulilasi on kilpailijoitaan pystympi ja kaukana edessä, vasta-aurinko saa olla tosi alhaalla ennenkuin paistaa silmiin ja mitään heijastumia ei pystyy tuulilasiin tule.
Hyvä peli hintaluokassaan ja kohta vuoden ajaneena monenlaisella pinnalla voin vain suositella...autohan ei tule liian usein liikenteessä vastaan ja kaupan parkkipaikaltakin sen löytää helposti kun ei toista samanlaista kovin usein viereen osu ;)
Ulkonäkö...sehän on tietysti Jeepin ajatonta muotokieltä ja siitä nykyliikenteeessä iso plussa. - Patriootti-kuski
Jeepman kirjoitti:
Niin, diesel Patriotin vero on vuodessa aika tarkkaan 513 euroa eli omassa luokassaan ihan maltillinen. Kahden litran diesel ja omamassa kuitenkin aika optimaalinen eli 1645 kg.
Kulutus on itselläni nyt talviaikaan nastoilla pyörinyt ajotietokoneen mukaan 7-7.2 litran hujakoilla, sekaisin taajamapyöritystä ja päivittäistä työmatka-ajoa. Jos matkaajon osuus olisi isompi niin talvikelissäkin menee helposti tuohon 6.7 litraan. Eikä mitään varsinaista säästöajon yritystä vaan normaalia rivakkaa menoa kunhan kierrokset pitää vajaassa parissa tonnissa eli koneen maksimiväännöllä.
Kesäaikaan viime vuonna ajelin lähes jatkuvasti tuolla 6.7 l/100km alueella ja esim. 500km:n lomareissulla (matkatavarat ja 3-4 matkustajaa), joka käsitti matkaajoa ja pientä kaupunkipyöritystä keskikulutus näytti 6.5 l:n lukemaa.
Elikkä sanoisin että diesel Patriot on kyllä luokkansa pieniruokaisimpia menijöitä...varsinkin kun sen suhteuttaa auton miehekkääseen ulkonäköön jota ei ihan tuulitunnelissa ole hiottu :)
Auton neliveto on myös yksi luokkansa parhaita, väittäisin...toimii automatiikalla hienosti ja viiveettä ja lumipöperöllä metsäautotiellä kun heittää lukon päälle ja esp:n pois niin mukavasti möyrii.
Tavaratila ei ole suuren suuri mutta laajennettavuus on tosi helppoa ja matkustajille tilat on mielestäni avarat, kiitos pystyjen ikkunapintojen, tasaisen kattolinjan ja pystyn takalasin.
Plussaa tulee siitä että tuulilasi on kilpailijoitaan pystympi ja kaukana edessä, vasta-aurinko saa olla tosi alhaalla ennenkuin paistaa silmiin ja mitään heijastumia ei pystyy tuulilasiin tule.
Hyvä peli hintaluokassaan ja kohta vuoden ajaneena monenlaisella pinnalla voin vain suositella...autohan ei tule liian usein liikenteessä vastaan ja kaupan parkkipaikaltakin sen löytää helposti kun ei toista samanlaista kovin usein viereen osu ;)
Ulkonäkö...sehän on tietysti Jeepin ajatonta muotokieltä ja siitä nykyliikenteeessä iso plussa.Heippa,
Voin kyllä yhtyä kaikkiin Patriootin kehuihin. Loistava auto ollut, melkein 10tkm takana nyt.
Talvella kävi sellainen ilmi että Patriootti vetää kylmää ilmaa ihan hemmetisti kuskin jaloille/reisille, oliko muilla vastaavaa talvella? Mitään esilämmitystä en käyttänyt. Jos tämä on tyyppivika niin ens talveksi tulee Webasto. - testaa ja ihastu.
jeeppikö... kirjoitti:
Kertokaapas paljonko Patriotissa mahtaa olla tuo ajoneuvovero vuodessa?
Ja onko kulutus pysynyt siinä tehtaan lupaamassa 6.7l yhdistetyssä maltillisella ajolla, siis tottakai saa kuluttamaan vaikka kuinka paljon jos sille päälle sattuu mutta nelikolle tuo lukema on aivan mahtava! Mietin Dodge Journeyn ja Patriotin välillä, journeyssähän ei oo nelikkoa mutta sitä tilaa olis vaikka muille jakaa, ja Patriotissa vissiinkin aika hintsusti(320l?) MUTTA sit kuitenkin, Patriotissa olis neliveto..journeyssäkö ei ole nelikkoa?
hmmm, 2,4 litranen 170 hp?
oon ajanut noita kaikkia...
diisseli, 2,4 bensa ja 2,7 v6 bensa
diisseli oli tietty sellanen kuin diisselin pitää ollakkin, kulki mukavasti pintakaasulla.
2,7 taasen oli hiljaisin, ja miellytävin mutta kun olen pihivikki, niin varmaankin se diisseli ois rock.
kertakaikkiaan muuten kiva laite. samoten kyllä on kanssa compass ja patriotkin.
- PATRIOT-08-
Kohta 40tkm mittarissa omassa PATRIOTISSA, ja aina vaan jaksaa ihailla autoa. Meno maistuu,aivan mahtava peli
- autokuumetta
Tässä ketjussa on hehkutettu kovasti patrioottia. Itse harkitsen vaihtavani nykyisen diisselimalliseen vuoden tai kahden vanhaan vähän ajettuun, kun sopiva kohdalle sattuu. Mutta hieman vielä epäilyttää... Kaipaan siis uskolleni vahvistusta:) Kertokaa kokemuksia, kun mittariin on jo tullut hieman lisää kilsoja. Onko tullut mitään yllätyksiä tai muita haittavia piirteitä? Onko kulutus oikeasti noin pientä mitä on merkitty?
- Toivo Talkoo
autokuumetta kirjoitti:
Tässä ketjussa on hehkutettu kovasti patrioottia. Itse harkitsen vaihtavani nykyisen diisselimalliseen vuoden tai kahden vanhaan vähän ajettuun, kun sopiva kohdalle sattuu. Mutta hieman vielä epäilyttää... Kaipaan siis uskolleni vahvistusta:) Kertokaa kokemuksia, kun mittariin on jo tullut hieman lisää kilsoja. Onko tullut mitään yllätyksiä tai muita haittavia piirteitä? Onko kulutus oikeasti noin pientä mitä on merkitty?
Koeajoin kiisselimallin.
Oli kyllä kamala kokemus. Sanotaan vaikka näin: pikkuauton kone, kuorma-auton vaihteisto ja panssarivaunun alusta.
Ei olisi uskonut, kun olen ajanut Patriotin bensa-automaattia, joka on ihan kiva peli, sen voisin ostaakin, jos tulee 4-vetotarvetta. Nyt tarve meni ohi, kun firma antoi etuauton. - Jeepman
Toivo Talkoo kirjoitti:
Koeajoin kiisselimallin.
Oli kyllä kamala kokemus. Sanotaan vaikka näin: pikkuauton kone, kuorma-auton vaihteisto ja panssarivaunun alusta.
Ei olisi uskonut, kun olen ajanut Patriotin bensa-automaattia, joka on ihan kiva peli, sen voisin ostaakin, jos tulee 4-vetotarvetta. Nyt tarve meni ohi, kun firma antoi etuauton.ajanut, sen verran ontuvia on kommenttisi.
Itse olen ajanut diesel-Patriotilla jo yli 30 tuhatta ja edelleen hieno peli. Vaihteisto todella herkkä ja
täsmällinen käsivaihteistoksi, Aisinin laatua. Alustat näissä tuskin paljon eroaa oli sitten pellin alla diesel tai bensapytty. 2-litrainen turbodiesel aivan riittävä kone kunhan osaa käyttää sen vääntöaluetta hyväksi. Sanoisin että maantieajossa varmasti parempi ja vaivattomampi kuin bensaversio. Maksimivääntö yli 300Nm käytössä 1750-2500 kierrosalueella ja bensaversion maksimi 220 sekin laajalla alueella sanoisin 1500-4500 rpm. Eli väännöllä mennään eikä konetta huudattamalla. Kulutuslukemat nekin hiukan eri luokkaa kuin bensaversiolla, itsellä pyörinyt keskikulutus kesän ja syystalven aikana 6.3-6.7 välillä...ei paha. Eikä lukemat paljon muutu oli kyydissä yksin tai porukalla poksi matkatavaraa täynnä tai kärri perässä. Jos ajaisin paljon kaupunkiliikenteessä automaatti olisi varmasti vaivaton mutta onneksi saan ajella sentään valtaosan ajoistani kaupunkien ulkopuolella..siellähän Jeep on kuitenkin omimmillaan, kesällä vihreiden niittyjen ja talvella valkoisten hankien seassa ;)
Olen itse kokeillut myös bensaversion joten kokemusta löytyy täältäkin...jos diesel-patriot on sun mielestä kankea kuorma-auto..et ole todellisilla kuorma-autoilla ajanutkaan.
Mutta mielipiteitähän tänne voi aina kukin rustata vaikkei pidempää kokemusta oliskaan. - auto-analysti
Jeepman kirjoitti:
ajanut, sen verran ontuvia on kommenttisi.
Itse olen ajanut diesel-Patriotilla jo yli 30 tuhatta ja edelleen hieno peli. Vaihteisto todella herkkä ja
täsmällinen käsivaihteistoksi, Aisinin laatua. Alustat näissä tuskin paljon eroaa oli sitten pellin alla diesel tai bensapytty. 2-litrainen turbodiesel aivan riittävä kone kunhan osaa käyttää sen vääntöaluetta hyväksi. Sanoisin että maantieajossa varmasti parempi ja vaivattomampi kuin bensaversio. Maksimivääntö yli 300Nm käytössä 1750-2500 kierrosalueella ja bensaversion maksimi 220 sekin laajalla alueella sanoisin 1500-4500 rpm. Eli väännöllä mennään eikä konetta huudattamalla. Kulutuslukemat nekin hiukan eri luokkaa kuin bensaversiolla, itsellä pyörinyt keskikulutus kesän ja syystalven aikana 6.3-6.7 välillä...ei paha. Eikä lukemat paljon muutu oli kyydissä yksin tai porukalla poksi matkatavaraa täynnä tai kärri perässä. Jos ajaisin paljon kaupunkiliikenteessä automaatti olisi varmasti vaivaton mutta onneksi saan ajella sentään valtaosan ajoistani kaupunkien ulkopuolella..siellähän Jeep on kuitenkin omimmillaan, kesällä vihreiden niittyjen ja talvella valkoisten hankien seassa ;)
Olen itse kokeillut myös bensaversion joten kokemusta löytyy täältäkin...jos diesel-patriot on sun mielestä kankea kuorma-auto..et ole todellisilla kuorma-autoilla ajanutkaan.
Mutta mielipiteitähän tänne voi aina kukin rustata vaikkei pidempää kokemusta oliskaan.Tarkoituksena olisi hommata uusi menopeli. Haluan kohtuu pienen kulutuksen, mutta silti maasturin mukavuuden (aiemmin mulla oli Fordin Maverick firma-autona, joka oli kulutusta lukuunottamatta mukava peli). Neliveto saisi olla, koska silloin tällöin ajelen lumisilla/mutaisilla pikkuteillä.
Valtaosa ajosta on kuitenkin joko kaupunkia tai pitkähköä maantietä. SIlti kilometrejä tulee niin vähän, että bensakone riittää.
Varat eivät riitä uuteen, joten katsastelen vanhoja - parin vuoden ikäisiä siis.
Nyt kiikarissa olisi Jeepin Patriot tai Hyundain Tucson. Onko kellään hyviä näkemyksiä tai kokemuksia, niin että osiais vertailla?
Aika suitsutusta ainakin tämä keskustelu on.. :D
Ilmeisesti koko on samaa luokkaa. Jeepistä olen kuullut, että rengashumina kuuluu. Tucson taas kuulemma alkaa kuluttaa bensaa kun nopeutta on yli 100. Totta vai tarua?
Miten jälleenmyynti? Entäs huoltokustannukset? - Toyoda-Jeep Man
auto-analysti kirjoitti:
Tarkoituksena olisi hommata uusi menopeli. Haluan kohtuu pienen kulutuksen, mutta silti maasturin mukavuuden (aiemmin mulla oli Fordin Maverick firma-autona, joka oli kulutusta lukuunottamatta mukava peli). Neliveto saisi olla, koska silloin tällöin ajelen lumisilla/mutaisilla pikkuteillä.
Valtaosa ajosta on kuitenkin joko kaupunkia tai pitkähköä maantietä. SIlti kilometrejä tulee niin vähän, että bensakone riittää.
Varat eivät riitä uuteen, joten katsastelen vanhoja - parin vuoden ikäisiä siis.
Nyt kiikarissa olisi Jeepin Patriot tai Hyundain Tucson. Onko kellään hyviä näkemyksiä tai kokemuksia, niin että osiais vertailla?
Aika suitsutusta ainakin tämä keskustelu on.. :D
Ilmeisesti koko on samaa luokkaa. Jeepistä olen kuullut, että rengashumina kuuluu. Tucson taas kuulemma alkaa kuluttaa bensaa kun nopeutta on yli 100. Totta vai tarua?
Miten jälleenmyynti? Entäs huoltokustannukset?Tucsonista minulla ei ole kokemuksia, mutta olen tuore Patriotin omistaja. Kokemukseni ovat tähän asti olleet erittäin positiivisia, yhtä hymyä on ajaminen Jeepillä vaikka oli melkoinen kynnys poiketa merkistä, johon on 100% luotto (Toyota), Jeep tuli tosin entisten lisäksi eikä tilalle.
Itsellä on bensakone ja Limited-varustelu - kun mainitsit hinnoista, niin uusia karvalakkimalleja olisi kyllä saanut samalla hinnalla eikä halvinkaan näkemäni Patriot ole ollut kuin pari tonnia halvempi kuin uusi eli säästöä ei sinällään tule - paitsi että Limited-tasoisen voi saada yli 10 000 e halvemmalla kuin mitä se on uutena maksanut. Patriot on niin uusi malli, että ei vanhoja & halpoja ole markkinoilla ollenkaan.
Sinällään huvittavaa, että 20 vuotta vanha kaasutinkoneinen autonikin kuluttaa reilusti vähemmän kuin tämä Jeepin moderni VVTi-kone... Mutta ei pahemmin haittaa, kun ajan sellaisen korkeintaan reilut 10 000 km vuodessa ja tämäkin saattaa jakaantua usean auton kesken. Lisäksi kuluista on huomattava, että siinä missä tuon 20-vuotiaan käyttömaksu tulee jatkossa olemaan 75 e niin Jeepissä se on kai yli 200 e... (CO2-päästöt 226 g)
Ajettavuus ja pito on toistaiseksi ollut sitä mitä odotinkin, jopa yli odotusten, koska minulla on vain kitkat (ikinä ennen en ole kitkoilla ajanut metriäkään), ja heti pahimpien liukkaiden aikaan mäkistarttia ym. kokeillessani huomasin, että ei Jeep nastoja kaipaa (vaikka eiväthän ne koskaan pahasta ole pidon kannalta). Luotto pitoon on kuitenkin vahva terveen jären rajoissa.
Huoltovälit näyttävät Patriotissa hyvältä - mm. automaattivaihteiston öljyn vaihtoväliksi on ilmoitettu 200 000 km tai 10 vuotta. Toivottavasti luotettavuus on samaa tasoa, että kestää kanssa. Jotenkin tuntuu, että ei kai nykytuotteelta voi odottaa 20:tä täysin ongelmatonta vuotta...
Nelivetojärjestelmiä kannattaa vertailla. Lukemani perusteella olen saanut sen käsityksen, että tämän Patriotin FreedonDrive I on varsin toimiva systeemi. Harmi, että Suomessa ei myydä FreedomDrive II:stä (jossa alennusvaihde), toisi kummasti maasto-ominaisuuksia lisää, mutta itselle riittää kyllä neliveto kuin neliveto, kaupungin ja maaseudun väliseen matkantekoon.
Ajettavuuden lisäksi ennen kaikkea ulkonäkö minua Patriootissa miellytti ja miellyttää edelleen yhä enemmän. Heti sain pari kommenttia, että "on kuin Hummeri". No, kieltämättä samoja piirteitä on muotoilun tietyissä kohdissa ja Patriot:kaan ei massaan huku. Suosittelen lämpimästi ainakin kokeilemaan. - se on
Toyoda-Jeep Man kirjoitti:
Tucsonista minulla ei ole kokemuksia, mutta olen tuore Patriotin omistaja. Kokemukseni ovat tähän asti olleet erittäin positiivisia, yhtä hymyä on ajaminen Jeepillä vaikka oli melkoinen kynnys poiketa merkistä, johon on 100% luotto (Toyota), Jeep tuli tosin entisten lisäksi eikä tilalle.
Itsellä on bensakone ja Limited-varustelu - kun mainitsit hinnoista, niin uusia karvalakkimalleja olisi kyllä saanut samalla hinnalla eikä halvinkaan näkemäni Patriot ole ollut kuin pari tonnia halvempi kuin uusi eli säästöä ei sinällään tule - paitsi että Limited-tasoisen voi saada yli 10 000 e halvemmalla kuin mitä se on uutena maksanut. Patriot on niin uusi malli, että ei vanhoja & halpoja ole markkinoilla ollenkaan.
Sinällään huvittavaa, että 20 vuotta vanha kaasutinkoneinen autonikin kuluttaa reilusti vähemmän kuin tämä Jeepin moderni VVTi-kone... Mutta ei pahemmin haittaa, kun ajan sellaisen korkeintaan reilut 10 000 km vuodessa ja tämäkin saattaa jakaantua usean auton kesken. Lisäksi kuluista on huomattava, että siinä missä tuon 20-vuotiaan käyttömaksu tulee jatkossa olemaan 75 e niin Jeepissä se on kai yli 200 e... (CO2-päästöt 226 g)
Ajettavuus ja pito on toistaiseksi ollut sitä mitä odotinkin, jopa yli odotusten, koska minulla on vain kitkat (ikinä ennen en ole kitkoilla ajanut metriäkään), ja heti pahimpien liukkaiden aikaan mäkistarttia ym. kokeillessani huomasin, että ei Jeep nastoja kaipaa (vaikka eiväthän ne koskaan pahasta ole pidon kannalta). Luotto pitoon on kuitenkin vahva terveen jären rajoissa.
Huoltovälit näyttävät Patriotissa hyvältä - mm. automaattivaihteiston öljyn vaihtoväliksi on ilmoitettu 200 000 km tai 10 vuotta. Toivottavasti luotettavuus on samaa tasoa, että kestää kanssa. Jotenkin tuntuu, että ei kai nykytuotteelta voi odottaa 20:tä täysin ongelmatonta vuotta...
Nelivetojärjestelmiä kannattaa vertailla. Lukemani perusteella olen saanut sen käsityksen, että tämän Patriotin FreedonDrive I on varsin toimiva systeemi. Harmi, että Suomessa ei myydä FreedomDrive II:stä (jossa alennusvaihde), toisi kummasti maasto-ominaisuuksia lisää, mutta itselle riittää kyllä neliveto kuin neliveto, kaupungin ja maaseudun väliseen matkantekoon.
Ajettavuuden lisäksi ennen kaikkea ulkonäkö minua Patriootissa miellytti ja miellyttää edelleen yhä enemmän. Heti sain pari kommenttia, että "on kuin Hummeri". No, kieltämättä samoja piirteitä on muotoilun tietyissä kohdissa ja Patriot:kaan ei massaan huku. Suosittelen lämpimästi ainakin kokeilemaan.Siksi valitsin bensakoneen automaattilootalla. Joka pelaa tosi hienosti, kuten nelivedon automatiikkakin.
Toki olen Jeepillä kulkenut huonajakin teitä. Maantielläkin kulkee mukavasti.
Kitkarenkaat ovat paikallaan melun vähentämiseksi talviajossa.
Kilometrejä tullut jo melkoisesti, eikä pahemmin ole valitettavaa. Bensan kulutusta nyt ei kannata valittaa. Onhan noita tankkausasemia vielä olemassa. - Jeepman
se on kirjoitti:
Siksi valitsin bensakoneen automaattilootalla. Joka pelaa tosi hienosti, kuten nelivedon automatiikkakin.
Toki olen Jeepillä kulkenut huonajakin teitä. Maantielläkin kulkee mukavasti.
Kitkarenkaat ovat paikallaan melun vähentämiseksi talviajossa.
Kilometrejä tullut jo melkoisesti, eikä pahemmin ole valitettavaa. Bensan kulutusta nyt ei kannata valittaa. Onhan noita tankkausasemia vielä olemassa.Katujeeppejä mikä termi paremmin kuvaa autotyyppiä kuin tämä paljon parjattu Citymaasturi-sanahirviö. Katujeeppi yleisnimeä olen käyttänyt muuallakin ja perustelinkin sen aikanaan lopetetulla Citymaasturipalstalla joten eiköhän se parhaiten sovi tänne Jeep-palstalle...jookosta ;)
Ja kaikki kannattaa !! - slkdjfl
Jeepman kirjoitti:
Katujeeppejä mikä termi paremmin kuvaa autotyyppiä kuin tämä paljon parjattu Citymaasturi-sanahirviö. Katujeeppi yleisnimeä olen käyttänyt muuallakin ja perustelinkin sen aikanaan lopetetulla Citymaasturipalstalla joten eiköhän se parhaiten sovi tänne Jeep-palstalle...jookosta ;)
Ja kaikki kannattaa !!uutta mallia rupiaa Suomeen tulemahan?
- PATRIOT-08-
Onko muilla patriotin omistajilla ollut tuulilasi ongelmaa.Minulla on nyt ollut patriot reilu vuoden ja on kolme kertaa jo tuulilasi sirahtanut halki,kaksi kertaa kiven iskemästä ja kerran joulukuun kovien pakkasten takia ihan itsestään kesken ajon.Muuten olen todella tyyväinen jeeppiini edelleen.
- Toyoda-Jeep Man
PATRIOT-08- kirjoitti:
Onko muilla patriotin omistajilla ollut tuulilasi ongelmaa.Minulla on nyt ollut patriot reilu vuoden ja on kolme kertaa jo tuulilasi sirahtanut halki,kaksi kertaa kiven iskemästä ja kerran joulukuun kovien pakkasten takia ihan itsestään kesken ajon.Muuten olen todella tyyväinen jeeppiini edelleen.
No eipä ole, enkä ole kuullut vastaavasta tuolla merkkifoorumillakaan. Itse asiassa en muista kenenkään kirjoittaneen, että olisi kertaakaan hajonnut.
- Jeepman
PATRIOT-08- kirjoitti:
Onko muilla patriotin omistajilla ollut tuulilasi ongelmaa.Minulla on nyt ollut patriot reilu vuoden ja on kolme kertaa jo tuulilasi sirahtanut halki,kaksi kertaa kiven iskemästä ja kerran joulukuun kovien pakkasten takia ihan itsestään kesken ajon.Muuten olen todella tyyväinen jeeppiini edelleen.
Muutama kivenisku on tullut aika kovaa mutta niidenkin jäljet kuitenkin niin vähäiset etten ole katsonut aiheelliseksi niihin sen kummemmin paneutua. Eikä ole säröjä lähtenyt mihinkää. Aika oudolta vaikuttaa noinkin rajut tuulilasiongelmat. Patriotin tuulilasi on kyllä niin paljon pysty että kivi-tai nastasateessa saattaa tulla koviakin tällejä.
- Mikkedon
Jeepman kirjoitti:
Muutama kivenisku on tullut aika kovaa mutta niidenkin jäljet kuitenkin niin vähäiset etten ole katsonut aiheelliseksi niihin sen kummemmin paneutua. Eikä ole säröjä lähtenyt mihinkää. Aika oudolta vaikuttaa noinkin rajut tuulilasiongelmat. Patriotin tuulilasi on kyllä niin paljon pysty että kivi-tai nastasateessa saattaa tulla koviakin tällejä.
No laitanpas minäkin Jeep miehenä omat mielipiteet esille. Jeppejä on ollut seuravanlaisesti Wrankku, Cherokee, Grand Cherokee ja nyt Patriot.
Ei voi kyllä muuta sanoa kuin että Patriot on paras !!
Varsinkin tuon jatkuvasti oikuttelevan Grandin jälkeen on ollut lysti ajaa autolla joka pelaa.
Patriot bensakoneella on aivan hemmetin lämmin auto. Paras minulla ikinä olleista talviautoista.
Lämmin, hyvä käyntiin lähtö, pito kelillä kuin kelillä, esp ja neliveto toimii hienosti.
Minusta Patriotin neliveto ja esp yhdessä toimii paremmin kuin muissa ajamissani nelikoissa.
Oikeastaan ainut miinus puoli bensa vehkessä on noin 11litran kaupunki kulutus.
Toki sen äkkiä vie muutkin autot kun pakkaskeleillä ajaa lyhyttä matkaa.
Mutta enpä ihan heti vaihtais mihinkään pienempi kulutuksiseenkaan autoon. - Toyoda-Jeep Man
Mikkedon kirjoitti:
No laitanpas minäkin Jeep miehenä omat mielipiteet esille. Jeppejä on ollut seuravanlaisesti Wrankku, Cherokee, Grand Cherokee ja nyt Patriot.
Ei voi kyllä muuta sanoa kuin että Patriot on paras !!
Varsinkin tuon jatkuvasti oikuttelevan Grandin jälkeen on ollut lysti ajaa autolla joka pelaa.
Patriot bensakoneella on aivan hemmetin lämmin auto. Paras minulla ikinä olleista talviautoista.
Lämmin, hyvä käyntiin lähtö, pito kelillä kuin kelillä, esp ja neliveto toimii hienosti.
Minusta Patriotin neliveto ja esp yhdessä toimii paremmin kuin muissa ajamissani nelikoissa.
Oikeastaan ainut miinus puoli bensa vehkessä on noin 11litran kaupunki kulutus.
Toki sen äkkiä vie muutkin autot kun pakkaskeleillä ajaa lyhyttä matkaa.
Mutta enpä ihan heti vaihtais mihinkään pienempi kulutuksiseenkaan autoon.Pakkaskelillä kaupunkiajossa näyttää kyllä 15 litraakin menevän, helposti. "11 litran kaupunkinkulutus" on sitä paperilla luvattua luokkaa, mikä ei koskaan toteudu käytännössä. Itse asiassa keskikulutuskin näyttää olevan yli 10, vaikka itsellä on valtaosa ajosta ollut maantieajoa. Maantiellä pääsee 8 - 9 litraa sadalla lukemiin.
Olen ollut tyytyväinen ensimmäisiin kuukausiin Patriotin kanssa, tuntuu mahtavalta ajaa ja tosiaan ESP toimii hyvin kitkarenkaidenkin kaverina (en koe tarvetta nastoille, vaikka ennen olen aina ajanut nastoilla). Auto on tosiaan lämmin, tosin kylmällä joutuu pitämään lämppärin ikkuna-asentoja aika usein päällä, ettei tule huurua (ja ikkuna-asennoissa on ilmastointi aina päällä automaattisesti, eli nostaa kulutusta osaltaan).
Kestävyys on vielä arvoitus. Pahoin pelkään, että japanilaisten tasolle ei päästä, mutta toivotaan parasta. - hannu100
PATRIOT-08- kirjoitti:
Onko muilla patriotin omistajilla ollut tuulilasi ongelmaa.Minulla on nyt ollut patriot reilu vuoden ja on kolme kertaa jo tuulilasi sirahtanut halki,kaksi kertaa kiven iskemästä ja kerran joulukuun kovien pakkasten takia ihan itsestään kesken ajon.Muuten olen todella tyyväinen jeeppiini edelleen.
no perskule mä jo luulin että ei voi olla näin huono säkä seitsemän kertaa osunnut kivi/nasta lasiin kolmestakerrasta jälki ja yhdestä halki.jeepin huollossa liimattu uusi ja sekin väärään kohtaan,narisi pakkasella niin perkeleesti.uusiksi meni sekin.muuten loistava auto.
- Mikkedon
hannu100 kirjoitti:
no perskule mä jo luulin että ei voi olla näin huono säkä seitsemän kertaa osunnut kivi/nasta lasiin kolmestakerrasta jälki ja yhdestä halki.jeepin huollossa liimattu uusi ja sekin väärään kohtaan,narisi pakkasella niin perkeleesti.uusiksi meni sekin.muuten loistava auto.
En ole kyllä pakkaskeleilläkään omalla autolla päässyt 15litran lukemiin. Meillä auto yleensä käydä hörskyttää vähän aikaa pihalla ja sitten vasta liikkeelle. Tällöin ihan lyhyessä kauppa ajossa
pyörii lukemat jossain 11-13 välillä. Keskikulutus meillä on ollut koko ajan noin 10litraa vaikka
suurin osa on kuitenkin kaupinkiajoa. Matkassa menee orkkis renkailla vähän alle 8litran ja nyt
sitten isommilla nakeilla vähän yli 8litraa.
Kestävyydessä näissä ei ole mitään ongelmia muuta kuin raidetangon päät. Minulla meni ekka jo alle 20tkm ja niitä tuntuu kuluvan muillakin. Laitoin omaan erimerkkiset, vahvemmat joten luulis kestävän sen 100tkm ainakin.
Niin ja talvella ei todellakaan tarvii nastoja, kitkat riittää. Tämän auton ESP ja neliveto on aika hemmetin hyvä yhdistelmä. - Toyoda-Jeep Man
Mikkedon kirjoitti:
En ole kyllä pakkaskeleilläkään omalla autolla päässyt 15litran lukemiin. Meillä auto yleensä käydä hörskyttää vähän aikaa pihalla ja sitten vasta liikkeelle. Tällöin ihan lyhyessä kauppa ajossa
pyörii lukemat jossain 11-13 välillä. Keskikulutus meillä on ollut koko ajan noin 10litraa vaikka
suurin osa on kuitenkin kaupinkiajoa. Matkassa menee orkkis renkailla vähän alle 8litran ja nyt
sitten isommilla nakeilla vähän yli 8litraa.
Kestävyydessä näissä ei ole mitään ongelmia muuta kuin raidetangon päät. Minulla meni ekka jo alle 20tkm ja niitä tuntuu kuluvan muillakin. Laitoin omaan erimerkkiset, vahvemmat joten luulis kestävän sen 100tkm ainakin.
Niin ja talvella ei todellakaan tarvii nastoja, kitkat riittää. Tämän auton ESP ja neliveto on aika hemmetin hyvä yhdistelmä.Kai lasket todellisia kulutuksia tankkaamalla, etkä EVIC:n ilmoittamia? Tyhjäkäynti se vasta suuri kulutuksen lisääjä onkin, kaupungissa onneksi rajoitettukin 2 tai 4 minuuttiin. Lohkolämmitintä käytän itse joka ikinen kerta, kun on pakkasen puolella lämpö (tai 5 alkaen, kuten ohje kuuluu). Silti ei todellista kulutusta meinaa maantielläkään saada alle 9:n, kaupungissa menee kevyesti toiselle kymmenelle. Tämä on linjassa netistä löytyvien tankkauspalveluiden tietojen kanssa, pienempiin lukemiin näyttää pääsevän jenkkien takavetomallit ja tietysti nelikoistakin manuaalivaihteilla olevat. Niin, jos jäi mainitsematta, niin itsellä on siis CVT. Onko sinulla Mikkedon manuaali?
Minulla ei ole koskaan mennyt (yli 20-vuotiaasta Toyotasta huolimatta) yhtään raidentangon päätä tai muuta alustan osaa, joten en tiedä näistä mitään. Miten se ilmeni sinulla? Ensimmäiseen katsastukseen on vielä piiitkä aika, joten voisi olla hyvä löytää vika ennen sitä. Mistä sait muun merkkiset päät, löytyykö tavan varaosaliikkeistä vai jostain USA spesialistilta? - jeep on jees
Toyoda-Jeep Man kirjoitti:
Kai lasket todellisia kulutuksia tankkaamalla, etkä EVIC:n ilmoittamia? Tyhjäkäynti se vasta suuri kulutuksen lisääjä onkin, kaupungissa onneksi rajoitettukin 2 tai 4 minuuttiin. Lohkolämmitintä käytän itse joka ikinen kerta, kun on pakkasen puolella lämpö (tai 5 alkaen, kuten ohje kuuluu). Silti ei todellista kulutusta meinaa maantielläkään saada alle 9:n, kaupungissa menee kevyesti toiselle kymmenelle. Tämä on linjassa netistä löytyvien tankkauspalveluiden tietojen kanssa, pienempiin lukemiin näyttää pääsevän jenkkien takavetomallit ja tietysti nelikoistakin manuaalivaihteilla olevat. Niin, jos jäi mainitsematta, niin itsellä on siis CVT. Onko sinulla Mikkedon manuaali?
Minulla ei ole koskaan mennyt (yli 20-vuotiaasta Toyotasta huolimatta) yhtään raidentangon päätä tai muuta alustan osaa, joten en tiedä näistä mitään. Miten se ilmeni sinulla? Ensimmäiseen katsastukseen on vielä piiitkä aika, joten voisi olla hyvä löytää vika ennen sitä. Mistä sait muun merkkiset päät, löytyykö tavan varaosaliikkeistä vai jostain USA spesialistilta?patriot on kyllä tuossa hintaluokassa varsin mukava peli.kun ei tarvitse todellakaan mitään tähtitaivaita kurotella.edullinen ja toimiva allround peli.
tosin minusta ml hieman vanhempana ja isolla koneella oli sitten taas mukavampi ajella väännön ja huipputehon vuoksi,4.3 litran kasilla.kulutuksella ei ole merkitystä kohdallani,koska ajan vain 15-22 tkm:ä/vuoteen.
ainoa mikä patriootissa todella risoi,oli sen todella kovat rengas yms sivuäänet. ja minusta moottoritehon puute 2.4 bensassa oli myös hetkittäin ahdistavaa.nastarenkaita en käyttänyt talvella.lohkolämmitintä harvoin ja aina lähti kovillakin pakkasilla hyvin käyntiin.raidetankoa ja etujouset vaihdettiin 40 tkm omistamisen aikana.kerran moottorin ohjaukseen tuli vikatila.
vakionopeudensäädin temppuili,mutta yksikkö uusittiin ja taas se toimi.
melko pientä mielestäni tuossa hintaluokassa ja kun itselläni oli vielä ennakkoluuloja jenkkejä kohtaan.ne ainakin tyrmättiin.
jos vielä tarvitsisin maastoautoa,niin en yhtään epäröisi hankkia jeeppiä. - Vararengas
jeep on jees kirjoitti:
patriot on kyllä tuossa hintaluokassa varsin mukava peli.kun ei tarvitse todellakaan mitään tähtitaivaita kurotella.edullinen ja toimiva allround peli.
tosin minusta ml hieman vanhempana ja isolla koneella oli sitten taas mukavampi ajella väännön ja huipputehon vuoksi,4.3 litran kasilla.kulutuksella ei ole merkitystä kohdallani,koska ajan vain 15-22 tkm:ä/vuoteen.
ainoa mikä patriootissa todella risoi,oli sen todella kovat rengas yms sivuäänet. ja minusta moottoritehon puute 2.4 bensassa oli myös hetkittäin ahdistavaa.nastarenkaita en käyttänyt talvella.lohkolämmitintä harvoin ja aina lähti kovillakin pakkasilla hyvin käyntiin.raidetankoa ja etujouset vaihdettiin 40 tkm omistamisen aikana.kerran moottorin ohjaukseen tuli vikatila.
vakionopeudensäädin temppuili,mutta yksikkö uusittiin ja taas se toimi.
melko pientä mielestäni tuossa hintaluokassa ja kun itselläni oli vielä ennakkoluuloja jenkkejä kohtaan.ne ainakin tyrmättiin.
jos vielä tarvitsisin maastoautoa,niin en yhtään epäröisi hankkia jeeppiä.Eikös Patriot ole varustettu sillä samalla VW:n pahamaineisella 2 l diesel-moottorilla, joka imee kosteutta sisäänsä ja kossahtaa jo uuden naheana tai sitten vaarassa siitä menee suuttimet alta 100.000 km ajon. Kertokaapa diesel-patriootit miten kone teillä on kestänyt? Maksaako koneremppa maltaita?
- Jeepman
Vararengas kirjoitti:
Eikös Patriot ole varustettu sillä samalla VW:n pahamaineisella 2 l diesel-moottorilla, joka imee kosteutta sisäänsä ja kossahtaa jo uuden naheana tai sitten vaarassa siitä menee suuttimet alta 100.000 km ajon. Kertokaapa diesel-patriootit miten kone teillä on kestänyt? Maksaako koneremppa maltaita?
Itse viime talvena seurasin uutisointia VW:n dieseleistä ja ongelmista, taisi olla joku juttu telkkarissakin. Itse käsitin että ongelmat koski lähinnä näitä 1.9 koneita ja esim. Seatilla on ollut ongelmia. Itselläni kohta 45000 huolto kutsuu ja ainakaan vielä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia...kone raksuttaa kuin kello ja pollet tuntuu olevan kaikki kotona. Saa nähdä, voihan ne huollossa löytää vaikka mitä...katsotaan sitten mitä alkuperäisestä kärrystä on jäljellä ;) Lähinnä odottelen että miten etupään koiranluut ja muut on kestäneet...alkuperäiset on nekin.
Laittakaas tietoa onko 08-Patrioteissa ja uudemmissa ollut näitä etupään vaivoja vaiko onko vaivannut vain sitä vanhempia ja sisarmalli Compassia. Onko vaivoissa yleensä eroa dieselillä ja bensalla, diesel taitaa olla kuitenkin hiukan painavampi keulaltaan vaikka bensamylly onkin litroiltaan isompi. - jeepulis123
Jeepman kirjoitti:
Itse viime talvena seurasin uutisointia VW:n dieseleistä ja ongelmista, taisi olla joku juttu telkkarissakin. Itse käsitin että ongelmat koski lähinnä näitä 1.9 koneita ja esim. Seatilla on ollut ongelmia. Itselläni kohta 45000 huolto kutsuu ja ainakaan vielä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia...kone raksuttaa kuin kello ja pollet tuntuu olevan kaikki kotona. Saa nähdä, voihan ne huollossa löytää vaikka mitä...katsotaan sitten mitä alkuperäisestä kärrystä on jäljellä ;) Lähinnä odottelen että miten etupään koiranluut ja muut on kestäneet...alkuperäiset on nekin.
Laittakaas tietoa onko 08-Patrioteissa ja uudemmissa ollut näitä etupään vaivoja vaiko onko vaivannut vain sitä vanhempia ja sisarmalli Compassia. Onko vaivoissa yleensä eroa dieselillä ja bensalla, diesel taitaa olla kuitenkin hiukan painavampi keulaltaan vaikka bensamylly onkin litroiltaan isompi.Kytkin meni Patriotista mittarissa 45 000 km 2.0 diesel vm 2009. Remontin hinta 2190 € ei mene takuuseen! Muuten ollu tyytyväinen. Ei noilla kilometreilla pitäisi kytkimen hajota. Huollossa sanoivat, että vastaavia vikoja ollu muutamassa muussakin autossa.
- voihantakuu
jeepulis123 kirjoitti:
Kytkin meni Patriotista mittarissa 45 000 km 2.0 diesel vm 2009. Remontin hinta 2190 € ei mene takuuseen! Muuten ollu tyytyväinen. Ei noilla kilometreilla pitäisi kytkimen hajota. Huollossa sanoivat, että vastaavia vikoja ollu muutamassa muussakin autossa.
Patriot 2,4 vm. 2008.
Takuu meni umpeen 7/10 ja nyt takalaakeri hajosi.
Ei anna takuuseen korjausta.
Kuukausi aikaisemmin ois sannut !!!!!!!
prkle - LateZ001
Jeepman kirjoitti:
Itse viime talvena seurasin uutisointia VW:n dieseleistä ja ongelmista, taisi olla joku juttu telkkarissakin. Itse käsitin että ongelmat koski lähinnä näitä 1.9 koneita ja esim. Seatilla on ollut ongelmia. Itselläni kohta 45000 huolto kutsuu ja ainakaan vielä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia...kone raksuttaa kuin kello ja pollet tuntuu olevan kaikki kotona. Saa nähdä, voihan ne huollossa löytää vaikka mitä...katsotaan sitten mitä alkuperäisestä kärrystä on jäljellä ;) Lähinnä odottelen että miten etupään koiranluut ja muut on kestäneet...alkuperäiset on nekin.
Laittakaas tietoa onko 08-Patrioteissa ja uudemmissa ollut näitä etupään vaivoja vaiko onko vaivannut vain sitä vanhempia ja sisarmalli Compassia. Onko vaivoissa yleensä eroa dieselillä ja bensalla, diesel taitaa olla kuitenkin hiukan painavampi keulaltaan vaikka bensamylly onkin litroiltaan isompi.Itselläni patriot-08 crd. Todella loistavasti toiminut. Nyt toki ennen ensikatsastusta hajosi pallonivel ja raidetanko... Toki johtuu kovasta maastoajosta... =) Hyvä auto ja diesel kuluttaa 5
,4-6,4l/100km
- mopedi
jeep patriot 2010 36000km alapallonivelet väljät ,tukivarret vaihdettu
- jeepisti
jeep patriot 09 ja alle kolmekymppiä ja alapallot , sekä raid.päät vaihtoon !
- Samthejeepman
Jeep Patriot -08 CRD ajettu 170 000km. Vasta nyt korjattu kuskinpuoleinen pyöränlaakeri.( Merkkiliikkeestä 150€.) Joutui prässää irti ja paikoilleen. Alapallot ja raidetangot vaihdettu (alapallot 99€kpl ja raidetangot 65€kpl nipalliset=voideltavat US-Partsista) alapalloja pitää työstää alatukivarsiin, että ne sopivat. koko alatukivarsi maksaisi pallonivelineen n.250-350€. Nyt renkaanvaihdon yhteydessä kun rasvaa, niin kestää koko auton iän.
- SamtheJeepman
Edelliseen lisää että se oli etupyörän laakeri. Yksi ongelma paikka on kuljettajan pyöräkotelossa. Puskuri sisällä, pyörän edessä. Siellä on relerasia, jonka läpi menee sähköä esim flektille ja moottorin ohjainlaitteelle. Tehtaalla alkup. asennus hyvä, mutta suomessa webasto asennetaan samaan tilaan, ja silloin relerasia saatetaan sijoittaa eri tavalla. Silloin vesi, rapa lentää rasiaan kotelon raoista. Ja parissa vuodessa yurmella johtoja ja mikroreleitä. Oireina on huono käynnistyvyys, flektin jatkuva starttailu tyhjäkäynnillä ja ESP ym. merk.valojen palaminen. Tai palamattomuus.Tms. Vikaa ei autotesteri löydä. Antaa vain sekavia vikoja ilman syytä! Kun ohjainlaite ei saa virtaa. Tavallisia mikroreleitä saa sekä johtoja voi korjata, koko johtosarja(konehuoneen) maksaa useampia satasia.
- SamtheJeepman
Muuten auto ollut hyvä. Tosin VW pumppusuutin kalkattaa ja vie öljyä aika reilusti enemmän kuin muut samantyyppiset dieselit.. Ja longlife öljyä pitää käyttää jos on hiukkassuodatin(DPF) autossa. Kulutus ollut 5,7-7,2 l, Neliveto on hyvä, samoin Aisinin (toyota omist.) vaihteisto. Jarrusatuloiden liukupultit (joissa satula liikkuu jarrutettaessa) kannattaa voidella 1-2 vuoden välein. Parin vuoden päästä vaihdan auton samanikäiseen tai uudempaan Grand Cherokee V6 dieselillä.
- SamtheJeepman
Omasta menneisyydestä sen verran että on ollut -76 ja 79 Jeep Wagoneer V8 ja autom. -90 Cherokee 4.0 L6 ja autom. AND JEEPING IS STILL STRONG!!
- SamtheJeepman
Vielä tosta patriotista. Jarru ja alusta osat samoja koneesta riippumatta . Ja jos perehdyt pintaa syvemmälle ja korjaat itse, säästät rahaa ja aikaa, ja jopa hermoja! Minulla on teinistä alkaen asennetta tutustua ja korjata omia vehkeitä. Kitkarenkaita on käytetty jo aiemmissa autoissa. Ja nopeusmittari on tarkka Penkit hyvät. Ilmastointi on tehokas, ja kovilla pakkasilla webasto antaa lämpöä, ilman sitä olisi viileää kyytiä. Kojetaulu on aika kolho,muovinen. Tosin kojetaulut olivat paljon parempia mielestäni 50-60 luvuilla, siis fiilikseltä!. Ja yksi juttu vielä Patriot on ulkonäöltä ja sopivan pirteällä värillä(met.hohto oranssi) erottuva auto, josta naisväki on pitänyt!!
- Patriootiksiko?
Sport-versiota bensamanuaalina on kai kauan myyty n. 22 tonnilla mutta kuinka paljon kallimpi on ollut Limited bensa-CVT?
Nytten kun ei hinnastoista löydy enää kun diesel-versio.- rengasvalinnat
Olisikos vinkkejä mitkä talvi/kesärenkaat sopii Patrioottiin parhiten ja
onko joku rengas joka ei siihen tunnu sopivan?
- Ei tuohon hintaan
Jos tarkoitat, että uutta Patriotia sais 22 tonnilla nii se on ollut etuvetoinen. EI neliveto. Limited bensa CVT:tä ei ole etuvetoisena joten sellaisen hinta uutena on muistaakseen yli 37 000 euroa. Jopa Sport mallinen neliveto Patriot maksaa uutena yli 30 000 euroa. Mutta jos tarkoitat, että käytettynä nii sehän on ihan vuosimallista kiinni kuinka paljon sellainen maksaa Limitedinä ja CVT laatokolla.
- hinnat.
Uutta nelivetoista manuaali-bensa-Patriottia Sport-varustein myytiin vielä syksyllä hintaan 21900e
Talven alkaessa hinta nousi 22500 euroon ja nyttemmin se on kadonnut kokonaan listoilta eli tarjolla näkyy olevan vain dieseliä.
Ja tuo etuvetoinen josta puhut on COMPASS ei Patriot. Onko Patriottia edes olemassa vajaavetoisena???
Patriottia on ainakin parin vuoden ajan myyty n. 22 tonnin alkaen hinnalla.
Ainakin Autokeskus ja Käyttöauto myynyt tuollaisin hinnoin. Listahinnaksi ovat ilmoittaneet n. 27 tonnia mutta tuo on ollut pitkäaikainen tarjoushinta.- hinnat.
Tässä Googlen välimuistin tallenne;
"Jeep Patriot - Uudet alkaen 23 188 € - Oikotie Autot
autot.oikotie.fi/automerkit/jeep/patriot/1008704"
Koko hinnastoa ei Googlen muistista enää löydy - hinta.
hinnat. kirjoitti:
Tässä Googlen välimuistin tallenne;
"Jeep Patriot - Uudet alkaen 23 188 € - Oikotie Autot
autot.oikotie.fi/automerkit/jeep/patriot/1008704"
Koko hinnastoa ei Googlen muistista enää löydyKesällä -08 jo myyty Patriottia halvalla:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8366148
- huh huh mitä hintoja
Tässä viimeinen hinta minkä löysin netistä :
http://autot.oikotie.fi/automerkit/jeep/patriot/1008704
Eli 36988 euroa alkaen.
Ja tässä toisenlainen taulukko missä hinnat on alkaen hintoja eli jos joatkin haluaa lisää eikä karvalakki mallia niin hinnat nousee tuosta vielä.
2.0 CRD 2.4 CVT Limited 2.4 Sport
Polttoaine D B B
Iskutilavuus 1968 2359 2359
Teho HP 140 170 170
Vääntö 310 220 220
Vaihteet 6 P 5
Huippunopeus 189 180 180
Kiihtyvyys 11.0 11.3 10.7
Yhdistetty kulutus 6.7 9.0 8.7
CO2 päästöt 180.00 214.00 206.00
Hinta (alkaen) 31290 30993 27993
Nuo hinnat on alkaenhintoja.
Tällähetkellä saat vähän ajetun 2007-2008 noin 20 000 euroon.
Ja juu saa patriotia myös etuvetoisena jolloin hinta on ollut tuon vähän yli 20 000 euroa alkaen ja siihen on tullut siis verot päälle.
Mutta jos joku mukamas löytää tai saa suomesta ostettuu 4 veto Patriotin uutena vähän yli 20 000 euroon niin ilmoitelkaa tänne. Tilaan niitä sitten 2 kappaletta saman tien.
Mutta kukin uskoo mitä tahtoo.
Ja takaan ettei kukaan saa ostettuu suomesta uutta Patrioitia nelivetona alle 30 000 euron. - Ei ole paljoa tuotu.
Kuulemma Jeep Patriotia ei tuoda suomeen enää olleskaa.
Pelkästään compassia joka on pirun ruman näköinen minusta.
Tässä tietoa, että kuinka paljon Patrioteja suomeen tuotiin yhteensä :
- 2007 Tuotiin 110 kappaletta.
- 2008 Tuotiin 245 kappaletta.
- 2009 Tuotiin 93 kappaletta.
- 2010 Tuotiin 77 kappaletta.
- 2011 Tuotiin 9 kappaletta.
www.trafi.fi:n mukaan. Eli ei noita Patriotteja tuon mukaan hurjasti suomeen ole tuotu jos tuo trafin tieto pitää paikkaansa. - patriooti
Tänä vuonna on vielä helmi-maaliskuussa kuulemma tulossa muutama yksilö.
Harmi että maahantuonti loppuu vaikka jenkeissä se on jatkossakin myynnissä.- jee jeep
onko varma tieto? eli tilaamaan hopi hopi. toi compassi ei kyllä yhtään muotojensa puolesta kiinnosta eikä tavaratilankaan takia
- patriotti
maassa on kuulemma muutamia uusia 2,2 diiseleitä tälläkin hetkellä
- 4weedee
Patriot 2,2 CRD Limited
Hintatiedot
Hinta yhteensä 33 989.38 €
Perushinta
33 389.38 €
Veroton hinta
25 165.00 €
Arvioitu autovero
8 224.38 €
Toimituskulut - patriooti
Ainakin kaksi uutta ajamatonta diesel-Patriottia (valkoinen ja harmaa) näin liikkeessä viime viikolla.
Ne ei ole missään myynnissä vaan lojuvat vain liikkeessä ja ovat maahantuojan omaisuutta.
Loppuuko muuten Patriotin tuonti koko Eurooppaan vai vain Suomeen?
Valmistushan jatkuu edelleen.
Uusia Patriootteja ei kai saa enää tilattua vaan aiemmin tilatut tulevat maahan
helmi-maaliskuussa.
Kannattaa muuten katsella Patrioottien hintoja Virossa. Näyttävät poskettoman halvalla siellä. 2008 mallista alle 40tkm ajettua saa 12 tonnilla (bensa).
Paljonkohan tuohin tulee veroa päälle kun tuo Suomeen?
Virosta löytyy myös Patriot Rallye Editionia jota ei ole uutena tuotu Suomeen. - 3+1
tylyt lukemat. aiemmin jeep on pärjännyt suht hyvin näissä tilastoissa.
- CarCentrum
3+1 kirjoitti:
tylyt lukemat. aiemmin jeep on pärjännyt suht hyvin näissä tilastoissa.
Ja suurin syyllinen tähän mokaan on maahantuojan alkuperäisosien markkinointi, alkuperäiiset raidetangonpäät ovat onnettoma,t tarvikkeina saatavat ovat ½isompia ja rasvanipoilla varustetut joten aika hyvä auto jos ei tätä lapsusta ja sen huonompaa hoitoa takuuseen lasketa.
Samalla ongelmalla Caliberikin ja Compass että tälläistä.
- 14+8
Juuri näin. Eli alkuperäiset alapallonivelet sekä raidetangon päät ovat todella surkeet. Useat on näköjään vieneet auton ensikatsastukseen tarkistamatta tai nettiä lukematta et mitkä on autossa yleisimmät tyyppiviat. Nuo kun vaihtaa parempiin tarvike osiin niin sen jälkee ei enää ongelmia ole.
- Jeepisti
Onko lie niveliä vaihdeltu turhaan katsastuksissa?
Tässä uusimmat ohjeet katsastusviranomaisille.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1330006701/f3349cb19741fa0a700a20190cc99245/9321-Autofennica_Oy_tiedottaa_katsastusviranomaisia.pdf- ExJeepman79
No ohhoh! Itse luovuin Patriootista reilu vuosi sitten juuri tuon takia, kun ensimmäisestä katsastuksesta tuli hylkäys. (Toyotan kohdalla olen tottunut, että 20-vuotias autokin menee heittämällä läpi joka kerta.) Syynä hylkäykseen oli juuri toisen puolen pallonivel.
Katsastusmies vielä totesi, että ei ole kallis homma. No eipä ei... Merkkikorjaamolla kertoivat heti, että pelkkää palloniveltä ei saa, vaan koko alatukivarsi on uusittava. Hintaa tälle hommalle tuli jotain 450 euroa. Ja Jeeppi lähti samantien vaihtoon.
Ajettavuus ja ulkonäkö Patriootissa olivat todella mahtavat mielestäni. Oli vielä huippuvarustelu itsellä. Mutta puutteet laadussa vaivasivat liikaa. - 3+9
ExJeepman79 kirjoitti:
No ohhoh! Itse luovuin Patriootista reilu vuosi sitten juuri tuon takia, kun ensimmäisestä katsastuksesta tuli hylkäys. (Toyotan kohdalla olen tottunut, että 20-vuotias autokin menee heittämällä läpi joka kerta.) Syynä hylkäykseen oli juuri toisen puolen pallonivel.
Katsastusmies vielä totesi, että ei ole kallis homma. No eipä ei... Merkkikorjaamolla kertoivat heti, että pelkkää palloniveltä ei saa, vaan koko alatukivarsi on uusittava. Hintaa tälle hommalle tuli jotain 450 euroa. Ja Jeeppi lähti samantien vaihtoon.
Ajettavuus ja ulkonäkö Patriootissa olivat todella mahtavat mielestäni. Oli vielä huippuvarustelu itsellä. Mutta puutteet laadussa vaivasivat liikaa.Näinhän se menee. Katsusfirma on pihalla mallikohtaisista katsastuskäytännöistä ja määrää asiakkaan viemään täysin toimivan auton huoltoon. Asiakas maksaa kiltisti täysin turhasta eikä katsastuksella, joka pelkkää ammattitaidottomuuttaan käski asiakasta heittämään rahansa kaivoon ole muka mitään vastuuta?
Eikö tuossa ole jo selvä ryhmäkanteen paikka?
Onneksi ei koske itseäni.
- PakkoKysyy
Suunnitelmissa on ollu vaihtaa autoa. Tarjolla Patriot -07 jolla ajettu alle 35tkm tai sitten joku Rav4 jostain jolla ajettu -150tkm. Tojotan varmuuteen tottuneena ja tuota Patriottia keväällä huoltoon vieneenä pelästyin juurikin etupään remonttia. En muista mitä sinne vaihdettiin, mutta hintaa oli niin että hirvitti.
Nyt kuitenkin näitä juttuja lukeneena Patriotti vähän ajettuna kiinnostaakin ja jos seuraava 30 tuhatta tuottaa saman remontin, täytyy rempata muualla kuin maahantuojalla ja vaihtaa rasvanipalliset osat.
Onko Patriot muuten varma peli?
Toi 35tkm ajettu mielestäni toisinaan täristää kevyesti kun alkaa jarruttaa, mutta huollossa eivät ratkaisseet asiaa.- PakkoKysyy
Sain jo vastaukseni tuohon kysymykseeni.
- zeeppatriot
Patriotin tukivarsien helat/puslat kannattaa vaihtaa itse eikä koko tukivarsia, katsastuksessa takatuki varren molemmat ulommat helat väljät otin tukivarret irti lämmitin helat hyvin ja prässäsin irti. Jeepin varaosista ei löydy uusia mutta kävin autovaraosa liikkeessä ja vertailin eri heloja ainakin renault clion helat käy suoraan kun laittaa prikat molemmille puolille. Täyttä kusetusta toi touhu jeepillä uudet tuki varret ylös, alas ja taakse molemmille puolille 1060€. Helat makso 40€ ja töihin meni 3 tuntia. Hyvin ainakin vielä kestänyt.
- ball joints
Tiedoksi täälläkin,että ainakin vuosimallista 2011 lähtien Jeepin niin Patriotissa kuin Compassissakin on uudet pallonivelet.Chrysler on vaihtanut osatoimittajaa ko.malleihin ja ilmeisesti muihinkin Chryslerin saman alustan autoihin.Saa nähdä joko nivelet pelaa paremmin.Tämä tieto selvisi USA:n Jeep Forumilta.
- äläostaamerikkalaist
Di manual -07
- joku sähkövika = tehot loppui
- sähköikkuna meni toimimattomaksi, mystisesti alkoi toimimaan
- jousi katkesi tasaisella 60 tiellä, josta iskari rikki
- tuulilasi haljennut pari kertaa
- kiihdyttäessä kakkosvaihde on joskus harvoin kateissa
- tänään laturi lakkasi toimimasta
Nämä kaikki noin vuoden sisllä Ostin juuri patriotin. Ensivaikutelma todella hyvä. Farmarissa on tilaa meikäläiselle joka on lähes kaksi metriä pitkä, puhumattakaan muusta tilasta. Ajettavuus paras mikä on ikinä ollut verrattuna aikaisempiin kymmeniin autoihin. Paras ostos ikinä..... Suosittelen. Hinta/laatu suhde on todella kohdallaan.
- entinen jeepster
Tunnen velvollisuudekseni kertoa tänne oman mielipiteeni Jeep Patriotista (2.0 CRD). Ostin noin vuoden ikäisen Patriotin (silloin ajettu alle 20tkm) ja olin pakotettu vaihtamaan sen auton ollessa n. 2,5v vanha (60tkm). Vikavalot paloivat milloin mistäkin syystä ja varsinkin takuun loppumisen jälkeen alkoivat ns. käyttöosat hajoamaan. Tuon 1,5vuoden omistajuuden aikana käytin jeeppiä korjattavana 5-6 kertaa; hiukkassuodatin, ilmansuodatin, pakoputken happi-ilmaisin, jäähdytysnesteet tulivat putkessa olevista rei'istä ulos jne. Kerran käytin auton vaan korjaamolla vikakoodin nollauksessa koska itse vikaa ei löytynyt ja kerran ehdin ajaa jo korjaamon pihaan kunnes valo sammui. Lisäksi kovilla pakkasilla syttyi melkein aina vikavalo, josta ei tiennyt mikä on syynä ja koneen lämpenemisen jälkeen se yleensä sammui. Lopulta ei voinut enää luottaa että viekö Patriot perille vai ei kun "jouluvalot" paloi vähän väliä.
Ja en siis olisi mitenkään halunnut Jeeppiä vaihtaa pois, koska kyseessä on hauska auto ajaa - varsinkin kunnon teiden ulkopuolella !! Ja talvella aivan loistopeli:) ja tietenkin niin ruma, että se on jo kaunista !! Mutta lopulta ei enää pystynyt kestämään noita ainaisia vikoja ja hinausauton tarvetta (vaikka annoin sille jo 2-3 kertaa uuden mahdollisuuden tyyliin "jos se nyt tästä eteenpäin toimisi niin ei tarttisi vaihtaa"), vaan jeeppi lähti vaihtoon.
eli hinta halpa, mutta laatu ilmeisesti sen mukaista - ellei sitten kyseessä ollut vain yksittäinen maanantai-kappale. - Ongelmista oppi
Sulla taisi olla paha maanantai kappale! Omani on toiminut uudesta( -08 Patriot) aina tähän päivään (357 tkm) hyvin.
Alusta osia on vaihdettu parempiin 210tkm kohdalla ja ovat kunnossa vieläkin. Aina olen leiman saannut kerralla. Turbo on jouduttu vaihtamaan.
Olen itse tarkistanut auton, enkä viennyt korjaamolle tarkastettavaksi. Turhan monessa tarkastuksen jälkeen ei mene leimasta läpi. On aiempia kokemuksia!
Minulla ja serkulla jolla on Compass CRD meillä on molemmilla webastot ja niitten asennusten jäljiltä (autokeskuksen alihankinta) on lokarin sisällä relelaatikko laitettu niin päin että muovisuojan välistä meni vettä sisään. kolmivuotiaana alkoi tämä valojen villkuttelu ja vikakoodeja tuli kaikkia mahdollisia. Tämän laatikon kautta tulee virta mm. moottorin ohjainlaitteelle.
Jonka temppuillessa se voi vioittaa apulaitteita.
Onneksi tutun autosähkö asentajan kautta saatiin korjattua vika ja ei ole sen koommin valoja näyttänyt.
Otin yhteyttä silloin alihankinta firmaan, mutta takuuajan jälkeen ei niitä kiinnostanut.
Perkele! Tuntuu omalla kokemuksella olevan että automerkkien pahimmat ongelmat ovat välinpitämättömyyden aiheuttamia.
Aina höpötetään laadusta jota halutaan itselle, muttei muille sitä voida tarjota!! - Anonyymi
Tietääkö kukaan miksi sisävalot palaa ajon aikana vaikka niitä yrittää sammuttaa? Yhtäkkiä alkoi palamaan eikä sammu millään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389