Näin kuntavaalien alla

Wariska

en voi olla kommentoimatta asiaa, jota olen syvästi ihmetellyt.

Eikö ole ristiriitaista, että vl-uskovainen kuntavaaliehdokas voi esittää omia ja puolueensa ajatuksia toimittajien ja kuvaajien edessä ja tietää varsin hyvin, että se kaikki näkyy televisiossa?

Jos televisio on syntiä, niin miksi siellä esiintyminen ei ole syntiä?

Vai eikö kaikki olekkaan kaikille syntiä ja kiellettyä?

Onko niin, että osa vl-ihmisistä saa tehdä mitä haluaa ja toiset taas eivät? Missä se raja kulkee? Varallisuudessa, sukupuolessa, vallan suuruudessa vai missä?

14

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä näin

= hyvässä omassatunnossa.

• muu srk ei

Mitäs sitten jos omatunto sanoo että ei ole syntiä ja muu seurankunta paheksuu tai pitää sitä syntinä???

• Jesuiittasääntö jyllää: Tarkoitus pyhittää keinot.

• että miten voi älykäs ihminen olla niin tyhmä, että antaa toisen ihmisen määrätä ihan kaikesta omassa elämässä.

Kyllä tässä elämässä on tekeminen ilman hulluja vouhotuksiakin.

Tarkoitan, että miten älykkäät ihmiset varsinkin naiset voivat olla niin tyhmiä vai ovatko vain alistettuja ja pakotettuja tottelemaan miesten heille, uskon varjolla tosin, laatimia ohjeita ja sääntöjä, joilla ei ole mitään tekemistä uskon kanssa.

• Wariska kirjoitti:

että miten voi älykäs ihminen olla niin tyhmä, että antaa toisen ihmisen määrätä ihan kaikesta omassa elämässä.

Kyllä tässä elämässä on tekeminen ilman hulluja vouhotuksiakin.

Tarkoitan, että miten älykkäät ihmiset varsinkin naiset voivat olla niin tyhmiä vai ovatko vain alistettuja ja pakotettuja tottelemaan miesten heille, uskon varjolla tosin, laatimia ohjeita ja sääntöjä, joilla ei ole mitään tekemistä uskon kanssa.

Anteeksi, kun en muista taustojasi. Mutta jos vl olet ollut sinun on helpompi ymmärtää.

En usko, että asialla on tekemistä älykkyyden kanssa. He uskovat vilpittömästi olevansa Jumalan valtakunnassa ja toteuttavansa jumalallisia säädöksiä.

Olen viime aikoina saanut todistuksen, että vl-uskovien joukossa on todellisia Jumalan lapsia, järjestön "hulluudesta" huolimatta. Havainto on suorastaan liikuttanut minua.

• kuulua
        Devoit kirjoitti:

Anteeksi, kun en muista taustojasi. Mutta jos vl olet ollut sinun on helpompi ymmärtää.

En usko, että asialla on tekemistä älykkyyden kanssa. He uskovat vilpittömästi olevansa Jumalan valtakunnassa ja toteuttavansa jumalallisia säädöksiä.

Olen viime aikoina saanut todistuksen, että vl-uskovien joukossa on todellisia Jumalan lapsia, järjestön "hulluudesta" huolimatta. Havainto on suorastaan liikuttanut minua.

tuosta "todistuksesta", muuten menee jutultasi pohja pois.

• Devoit kirjoitti:

Nämä todelliset Jumalan lapset ovat niitä ensimmäisiä likvidoitavia, kun seuraava hoitokokousaalto alkaa. Eihän paholainen uskovaisia riveihinsä kelpuuta..

• kuulua kirjoitti:

tuosta "todistuksesta", muuten menee jutultasi pohja pois.

Todistus tuli ihmisen sydämen tilasta, aidon lähimmäisenrakkauden muodossa. Toivon hienotunteisuutta, ettei kukaan irvailisi asialla..

• Devoit kirjoitti:

En ole vl-taustainen.

Tiedän kyllä, että vl-joukoissa on heitä, joilla on vielä lapsena saatu usko tallessa ja juuri heitä silloin hoitoaikoina hoidettiin ja kuinka ymmällä he silloin olivatkaan. Heiltä riistettiin itse asiassa pohja siltä elämältä mihin heidät oli kasvatettu ja opetettu uskomaan.

Asun vl-alueella täällä pohjan perillä.

Suvussanikin on heitä ollut, mutta he ovat kuuluneet vanhaan kastiin ja tämä uusi hoitokokous-televisio-me ainoat oikeat-uskonto jäi heiltä kokonaan kokematta.

Siksipä äitini olikin ihmeissään kun hänen tuttava vl-nainen tuli yhtäkkiä yllättäen käymään kesämökillä ollessamme ja marssi sisään tullessaan suoraan radion luokse ja laittoi sen kiinni ja alkoi saarnaamaan Jumalan tuomiosta ja synnistä. Me muut paettiin pihalle mutta äiti ei kehdannut. Ihmetteli vain jälkeen päin, että onpa tämä nainen kovasti muuttunut, ei ollut aikaisemmin ollut sellainen. Äitini ja tämä nainen olivat olleet parhaimpia kavereita nuorina naisina.

Ja äiti kertoi tädistään, joka oli harras lestadiolainen ja ihana ja mukava ihminen eikä ollenkaan suvaitsematon ja synnistä saarnaava.

Kyllä vl-uskonnon suunta on mennyt huonompaan sitten vanhojen aikojen ja kyllä siinä on ollut monella ihmettelemistä. Ei ole kummakaan, että lestadiolaisuus on hajonnut niin moniin eri lahkoihin.

Missään tapauksessa en pilkkaa kenenkään uskontoa enkä varsinkaan silloin, kun se on todella aitoa.

En vain näe mitään yhteyttä oikealla uskolla ja tällä ulkokultaisella hömpötyksellä. Mitä järkeä on kieltää korvakorut ja televisio ja musiikki?

Miten voi jokin hengellinen laulu olla pahasta? Eikö muka mustien gospel-musiikki ole yhtä lailla Jumalaa ylistäviä kuin virret?

Tämä ei vain mene minun kallooni. Niin no, samassa veneessä ollaan. Toinen ei vain toista ymmärrä.

• Wariska kirjoitti:

En ole vl-taustainen.

Tiedän kyllä, että vl-joukoissa on heitä, joilla on vielä lapsena saatu usko tallessa ja juuri heitä silloin hoitoaikoina hoidettiin ja kuinka ymmällä he silloin olivatkaan. Heiltä riistettiin itse asiassa pohja siltä elämältä mihin heidät oli kasvatettu ja opetettu uskomaan.

Asun vl-alueella täällä pohjan perillä.

Suvussanikin on heitä ollut, mutta he ovat kuuluneet vanhaan kastiin ja tämä uusi hoitokokous-televisio-me ainoat oikeat-uskonto jäi heiltä kokonaan kokematta.

Siksipä äitini olikin ihmeissään kun hänen tuttava vl-nainen tuli yhtäkkiä yllättäen käymään kesämökillä ollessamme ja marssi sisään tullessaan suoraan radion luokse ja laittoi sen kiinni ja alkoi saarnaamaan Jumalan tuomiosta ja synnistä. Me muut paettiin pihalle mutta äiti ei kehdannut. Ihmetteli vain jälkeen päin, että onpa tämä nainen kovasti muuttunut, ei ollut aikaisemmin ollut sellainen. Äitini ja tämä nainen olivat olleet parhaimpia kavereita nuorina naisina.

Ja äiti kertoi tädistään, joka oli harras lestadiolainen ja ihana ja mukava ihminen eikä ollenkaan suvaitsematon ja synnistä saarnaava.

Kyllä vl-uskonnon suunta on mennyt huonompaan sitten vanhojen aikojen ja kyllä siinä on ollut monella ihmettelemistä. Ei ole kummakaan, että lestadiolaisuus on hajonnut niin moniin eri lahkoihin.

Missään tapauksessa en pilkkaa kenenkään uskontoa enkä varsinkaan silloin, kun se on todella aitoa.

En vain näe mitään yhteyttä oikealla uskolla ja tällä ulkokultaisella hömpötyksellä. Mitä järkeä on kieltää korvakorut ja televisio ja musiikki?

Miten voi jokin hengellinen laulu olla pahasta? Eikö muka mustien gospel-musiikki ole yhtä lailla Jumalaa ylistäviä kuin virret?

Tämä ei vain mene minun kallooni. Niin no, samassa veneessä ollaan. Toinen ei vain toista ymmärrä.

Tämä nimi vanhoillislestadiolaisuus ihmetyttää, eihän siinä ole mitään jäljellä siitä vanhasta.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

• lestataustainen kuntavaaliehdokas oli sanomaisillaan jotakin, mutta...

Ei ollut mitään sanottavaa. No, ei siinä mitään uutta ole.

• noita tyhjiä rivejä
        Wariska kirjoitti:

lestataustainen kuntavaaliehdokas oli sanomaisillaan jotakin, mutta...

Ei ollut mitään sanottavaa. No, ei siinä mitään uutta ole.

siksi, kun ohjelma tökkii eikä näytä kaikkia ketjun viestejä. Viestit saa usein näkyviin tuolla kikalla. Parempi keino kyllä on painella noita yläreunan punaisia pallukoita.

• jos joku ihan oikea lestaehdokas olisi vastannut tähän kysymykseen.

Tai ainakin sanonut, että mitä ihmettä se sinulle kuuluu. No tietysti kuuluu, jos vanhingossa vaikka äänestäsin, niin pitäishän minun tietää perustelut tällekkin asialle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      24
      1905
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      56
      1753
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      31
      1455
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      70
      1116
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      52
      1069
    6. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      22
      935
    7. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      54
      900
    8. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      883
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      874
    10. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      176
      857
    Aihe