Aftavaivat ohi!

Quest

Nyt on löytynyt apu aftoihin! Apteekeista saa nykyisin uutuusvalmistetta nimeltään Oralmedic. Se hävittää aftojen aiheuttamat kivut sekunneissa. Itselläni oli tänään niin kipeä suu, etten pystynyt puhumaan saati syömään kunnolla, ja lähdin hakemaan apteekista Aftab tablettaeja. Kertoivat siellä tästä uudesta lääkkeestä ja ostin sitä. Kun pääsin työpaikalleni ja kävin vessassa laittamassa tätä uutta lääkettä, niin kipu oli tosiaan poissa heti ja saatoin myös puhua ja syödä normaalisti välittömästi.

55

25346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syttisyy

      Poistaa se kehon aineenvaihdunnallinen perussyy miksi Aftoja yleensä ilmaantuu suun limakalvoille.
      Asia siitä miksikään muutu - silloin elimistöstä yksinkertaisesti vaan puuttuu
      välttämmättömiä hivenaineita ja vitamiineja.

      Suomalaiset kärsii yleisesti vajaasta D-vitamiinin saannista, auringon valoa liian vähän.
      Purkista sitten kun ei Aurinko paista.

      Jokaisessa terv.keskuksessa pitäisi voida mittauttaa kehon vitamiinivaranto.

      • Quest

        Tämänhetkisen tietämyksen mukaan aftojen ilmaantumisen syy on tuntematon. Itsellänikin ne olivat välillä poissa useita vuosia muuta ilmaantuivat taas jostain syystä.


      • Mammu

      • aftahelve##i!
        Mammu kirjoitti:

        Löysin tuotteen nettiapteekista. En oo varma kannattaisiko kokeilla? Onko muilla kokemuksia?

        http://www.apteekkikulma.fi/epages/YkkosApteekki.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/YkkosApteekki

        tuote toimii. aftalaput voi heittää roskiin saman tien. olen kärsinyt aftoista 15v ja ensikerta kun jokin tuote toimii niinkuin pitää. ainoa ikävä juttu on jos afta on päässyt leviämään isoksi niin kyllä sattuu sen litkun tökkiminen. johtuneeko rikkihaposta?..niin ja hinta on suolainen koska pakkaus sisältää vain kaksi hoito kertaa( eli 2 aftaa). mutta joo..oralmedic lopetti aftojen kanssa kamppailun. ja kannattaa kokeilla, jos kärsit aftoista!


      • ggkigug
        Mammu kirjoitti:

        Löysin tuotteen nettiapteekista. En oo varma kannattaisiko kokeilla? Onko muilla kokemuksia?

        http://www.apteekkikulma.fi/epages/YkkosApteekki.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/YkkosApteekki

        Oralmedic todellakin toimii!

        Minulla li kaksi todella iso ja KIPEÄÄ aftaa alahuulessa, toissapäivänä sitten sivelin tolla aineella, sattui ihan sairaasti, taju meinas lähteä, mutta oli sen arvoista!!!
        Nyt parin päivän jälkeen hoidosta kipu on edelleen poissa, häiritsevää on vain se kun tunnen, että suussani on kaks mollukkaa... :<

        Suosittelen kokeilemaan Oralmediciä, ihan huippuaftalääke! Mutta se sitten sattuu ihan pirusti, vieläkin tulee tuskan hiki pintaan, kun muistelenkin sitä kipua ja kirvelyä, auuuuts...


      • Autseitoimi!
        Mammu kirjoitti:

        Löysin tuotteen nettiapteekista. En oo varma kannattaisiko kokeilla? Onko muilla kokemuksia?

        http://www.apteekkikulma.fi/epages/YkkosApteekki.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/YkkosApteekki

        Kielen päässä oli iso afta, ja eilisiltana laitoin Oralmediciä. Nyt on kieli turvoksissa, valkoinen peite aftan ja ympäristön päällä ja pikkuhiljaa se valkoinen peite lähtee pois. Kipu on valtava, koska se peite on ainakin osaksi kielenpintaa. En suosittele kyseistä ainetta kenellekään! Mieluummin olisin pitänyt sen aftan aiheuttaman kivun, kuin tämän nykyisen kivun.

        Joten en suosittele Oralmediciä.

        Aikoinaan oli reseptilääkkeenä Kenakort -kortisonipohjaista aftavoidetta, joka oli ehdottomasti paras, mutta jostain syystä sen valmistus on lopetettu kokonaan.


      • Make89
        Autseitoimi! kirjoitti:

        Kielen päässä oli iso afta, ja eilisiltana laitoin Oralmediciä. Nyt on kieli turvoksissa, valkoinen peite aftan ja ympäristön päällä ja pikkuhiljaa se valkoinen peite lähtee pois. Kipu on valtava, koska se peite on ainakin osaksi kielenpintaa. En suosittele kyseistä ainetta kenellekään! Mieluummin olisin pitänyt sen aftan aiheuttaman kivun, kuin tämän nykyisen kivun.

        Joten en suosittele Oralmediciä.

        Aikoinaan oli reseptilääkkeenä Kenakort -kortisonipohjaista aftavoidetta, joka oli ehdottomasti paras, mutta jostain syystä sen valmistus on lopetettu kokonaan.

        Käyttäisit oikein. Ohjeissakin sanotaan että vain aftan päälle. Ei ympäristöön. Toimii todella hyvin!!


      • Anonyymi
        ggkigug kirjoitti:

        Oralmedic todellakin toimii!

        Minulla li kaksi todella iso ja KIPEÄÄ aftaa alahuulessa, toissapäivänä sitten sivelin tolla aineella, sattui ihan sairaasti, taju meinas lähteä, mutta oli sen arvoista!!!
        Nyt parin päivän jälkeen hoidosta kipu on edelleen poissa, häiritsevää on vain se kun tunnen, että suussani on kaks mollukkaa... :<

        Suosittelen kokeilemaan Oralmediciä, ihan huippuaftalääke! Mutta se sitten sattuu ihan pirusti, vieläkin tulee tuskan hiki pintaan, kun muistelenkin sitä kipua ja kirvelyä, auuuuts...

        Hei tää mun juttu ei satu.FOREVERIN ALOE VERA GEELIon myös huipputuote kokeile se on laimea tuote Ja siis Aloe veraa jota toiset pitävät ihmeaineena. GEELI tuntuu vähän ällöltä suussa mutta toimii viimeistään seuraavana päivänä. EIKÄ KIRVELETAI AINAKIN MULLA VAIN VÄHÄN.
        T. Tyytyväinen tuotteeseen


    • mamma96

      Pojallani (12v) oli jatkuvaa afta-ongelmaa, kunnes apteekkireissulla proviisori ehdotti lasten hammastahnaan siirtymistä. Eipä ole aftoja sen jälkeen näkynyt. Itsellänikin on arka suu ja pesen nykyään hampaat "herra hakkaraisella", eikä kieltä enää kirvele. Ne aftabit kyllä oli pelkkää huijausta....

    • kikl

      Tulipa testattua. Tämänkertainen aftamuodostelma olikin päässyt sen verran isoksi että tuo paketissa mainittu "lievää pistelyä käsittelyn aikana" oli melkoista vähättelyä. Sen verran meinaan lähti isoltakin mieheltä vedet silmistä käsittelyn aikana :D

      Tietysti mikä ihme se nyt on jos avohaavaan sivellään kolmen sortin happoa, joista yksi on rikkihappo..

      Ristiriitaiset fiilikset on kyllä vielä. Kymmenen minuuttia käsittelyn jälkeen puoli huulta on turvoksissa mutta varsinaista afta kipua ei pahemmin ole. Saa nähdä mitä tulevan vuorokauden aikana tapahtuu.

      Hinta noissa on kyllä täysin hävytön, melkein viisi euroa käsittelykerralta. Jäänee näiden käyttö vain äärimmäiseen hätään vaikka sattuisi toimimaankin..

      On meinaan muotoutunut vuosikymmenien kuluessa sellainen käsitys että afta"lääkkeet" ovat vain yksi helppo tapa lääkefirmojen huijata ihmisiä. Tähänastiset lääkekokeilut, Aftabit ja Aloclairit sun muut ovat olleet silkkaa huijausta - järjetön hinta mutta vaikutus tasan nolla.

    • sattuu niin maan...

      Jep jep. Tuli sitten pari Aftaa tuonne alahuulen puolelle vierekkäin. Ensin en ollut moksiskaan moisista mutta sitten 2 pv:n kuluttua. Sitä kipua ei pysty sanoin kuvailemaan. Yritä siinä sitten puhua/ juoda/ syödä tai edes hengittää. Ei siitä tullut mitään. Kipu oli karmea ja eikun töiden jälkeen juoksemaan apteekkiin.

      Otin mukaani pari Oralmedic pakettia ja AirLiftin hammastahnaa ja painuin kotia.

      Harmi vaan että odotin niin monta päivää sillä näiden happosekoitusten sekoittaminen huulelle tuntui kyllä mahdottoman kivuliaalta kun Aftat oli jo päässeet kasvamaan.
      Pakkauksessa lukee että pidä 5 sekuntia ja se on siinä. Yhden sekuntin jälkeen tuntui kuin ois huuli lähteny irti, pidäppä sitä tikkua siinä sitten. :D

      Ei siinä, en valita tippaakaan. Laitoin tökötin ja kyllä se sen 15 min. kirveli (Aftat olivat jo niin isoja, ettei se pari sekuntia riitä vaikka purkissa niin lukee) ja sitten loppui kun seinään. Nyt on menossa jo kolmas päivä tuon tökötin laittamisesta ja ei tunnu missään. Mahtavaa ainetta vaikka onkin hinnakasta. Pääasia että aine toimii.

      • on se kumma

        ostinpa minäkin tuota hieman "pistelevää" oralmediciä, just ja taju meinas tosiaan lähtee. jotensakkin silti lohduttavaa kuulla että on muitakin joille aftoja tulee montakin kerrallaan ja kipeytyvätkin niin vietävästi.
        Aftabeja käytän öisin, etoo se mönjä päivällä jos sitä joutuu imeskelemään.
        Mulla vaan se oralmedic ei kyllä pysynyt kuin vuorokauden? plääh, kallis riemu päivän tuskattomuudesta.
        No ei pidä valittaa, isäni ja isoäitini kärsivät näistä pikku paskiaisista myös, isälläni parhaimmillaan 6kpl samaan aikaan. Mun ennätys taitaa olla 3kpl. kesyä siis...


    • Gretchen

      Oralmedic on todellakin aine, joka auttaa. Meinasi itseltänikin taju lähteä ainetta laittaessa, kun oli sen verran iso afta alahuulessa, mutta mielummin kestän sen hetken kipua kuin jatkuvaa kirvelyä. Ja se kalvo todellakin kestää siinä pitkään. Itselläni se pysyi siinä aftan paranemiseen saakka. Suosittelen!

      • vihaan tätä

        Itselläni on aivan älyttömän kipeä afta todella syvällä suussa, about siinä kohdassa mistä hampaat alkavat jakautumaan ylä- ja alahampaiksi. Saa oikein tosissaan vääntää suuta käsillä että edes näkee koko haavaa. Yritä sinne sitten happotikkuja tökkiä. Ei helv..


      • Duell79
        vihaan tätä kirjoitti:

        Itselläni on aivan älyttömän kipeä afta todella syvällä suussa, about siinä kohdassa mistä hampaat alkavat jakautumaan ylä- ja alahampaiksi. Saa oikein tosissaan vääntää suuta käsillä että edes näkee koko haavaa. Yritä sinne sitten happotikkuja tökkiä. Ei helv..

        Joo mullakin on nuo aftat vaivannu lapsesta lähtien, ja monta
        helvetin päivää saanu sitä kipua kestää

        pari päivää tuli taas sitä kipua kestettyä, ei pystynyt syömään
        eikä nielemään kunnolla. iso afta kielen kärjessä.

        Aamulla marssin heti apteekkiin ja ostin ton oralmedic pakkauksen.
        kotona sit välittömästi hapot aftaan ja voila! kielen kärkeen tuli
        sellainen valkoinen vaippa aftan päälle. kipu lakkas siihen välittömästi!
        Kerrankin lääke joka todellakin auttaa heti

        nyt lähdenkin pizzalle, kun ruokaakin pystyy syömään! :)


      • hyuhg
        Duell79 kirjoitti:

        Joo mullakin on nuo aftat vaivannu lapsesta lähtien, ja monta
        helvetin päivää saanu sitä kipua kestää

        pari päivää tuli taas sitä kipua kestettyä, ei pystynyt syömään
        eikä nielemään kunnolla. iso afta kielen kärjessä.

        Aamulla marssin heti apteekkiin ja ostin ton oralmedic pakkauksen.
        kotona sit välittömästi hapot aftaan ja voila! kielen kärkeen tuli
        sellainen valkoinen vaippa aftan päälle. kipu lakkas siihen välittömästi!
        Kerrankin lääke joka todellakin auttaa heti

        nyt lähdenkin pizzalle, kun ruokaakin pystyy syömään! :)

        Mulla peukalonpään kokonen afta alahuulessa, eipä oralmedic hirveesti auttanu..

        Eka se oli ihan pieni afta, laitoin tota ainetta, seuraavana päivänä afta oli taas kipiä ja kasvanu kaksinkertaiseksi. Ei muuta ku toinen oralmedic puikko siihen, auttoi taas sen päivän ja kasvoi entisestään. Ostin sit lisää tota ainetta.. Ei kolmas puikkokaan auttanut, kalvo lähti heti viimeistään seuraavana päivänä pois ja afta sen kun vaan kasvaa.. Eilen laitoin sit neljännen puikon ja nyt vihdoin ja viimein tuntuu vähän helpotusta....

        Olen aikasemminkin kokeillut pariin isoon aftaan oralmediciä ja silloin auttoi kyllä samantien!!

        Ostin Emla-voidettakin, mitä olen sivellyt aftan päälle ennen syöntiä tai yöksi.. Se auttaa hetkeksi..
        Aloitin samalla tuhdin b-vitamiinin syönnin ja vaihdoin hammastahnan, jos ne ennaltaehkäsis tulevia aftoja... :/

        Huomasin myös aftojen liittyvän minulla kuukautisiin.. Syön yleensä e-pillereitä ehkä viisikin liuskaa putkeen, niin eipä ole aftoja ollut.. Mutta heti kun pitää tauon pilleresutä ja kuukautiset tulevat niin jo on afta-armeija hyökkäämässä..


      • hyuhg
        Duell79 kirjoitti:

        Joo mullakin on nuo aftat vaivannu lapsesta lähtien, ja monta
        helvetin päivää saanu sitä kipua kestää

        pari päivää tuli taas sitä kipua kestettyä, ei pystynyt syömään
        eikä nielemään kunnolla. iso afta kielen kärjessä.

        Aamulla marssin heti apteekkiin ja ostin ton oralmedic pakkauksen.
        kotona sit välittömästi hapot aftaan ja voila! kielen kärkeen tuli
        sellainen valkoinen vaippa aftan päälle. kipu lakkas siihen välittömästi!
        Kerrankin lääke joka todellakin auttaa heti

        nyt lähdenkin pizzalle, kun ruokaakin pystyy syömään! :)

        Mulla peukalonpään kokonen afta alahuulessa, eipä oralmedic hirveesti auttanu..

        Eka se oli ihan pieni afta, laitoin tota ainetta, seuraavana päivänä afta oli taas kipiä ja kasvanu kaksinkertaiseksi. Ei muuta ku toinen oralmedic puikko siihen, auttoi taas sen päivän ja kasvoi entisestään. Ostin sit lisää tota ainetta.. Ei kolmas puikkokaan auttanut, kalvo lähti heti viimeistään seuraavana päivänä pois ja afta sen kun vaan kasvaa.. Eilen laitoin sit neljännen puikon ja nyt vihdoin ja viimein tuntuu vähän helpotusta....

        Olen aikasemminkin kokeillut pariin isoon aftaan oralmediciä ja silloin auttoi kyllä samantien!!

        Ostin Emla-voidettakin, mitä olen sivellyt aftan päälle ennen syöntiä tai yöksi.. Se auttaa hetkeksi..
        Aloitin samalla tuhdin b-vitamiinin syönnin ja vaihdoin hammastahnan, jos ne ennaltaehkäsis tulevia aftoja... :/

        Huomasin myös aftojen liittyvän minulla kuukautisiin.. Syön yleensä e-pillereitä ehkä viisikin liuskaa putkeen, niin eipä ole aftoja ollut.. Mutta heti kun pitää tauon pilleresutä ja kuukautiset tulevat niin jo on afta-armeija hyökkäämässä..


      • kesäheinä78
        hyuhg kirjoitti:

        Mulla peukalonpään kokonen afta alahuulessa, eipä oralmedic hirveesti auttanu..

        Eka se oli ihan pieni afta, laitoin tota ainetta, seuraavana päivänä afta oli taas kipiä ja kasvanu kaksinkertaiseksi. Ei muuta ku toinen oralmedic puikko siihen, auttoi taas sen päivän ja kasvoi entisestään. Ostin sit lisää tota ainetta.. Ei kolmas puikkokaan auttanut, kalvo lähti heti viimeistään seuraavana päivänä pois ja afta sen kun vaan kasvaa.. Eilen laitoin sit neljännen puikon ja nyt vihdoin ja viimein tuntuu vähän helpotusta....

        Olen aikasemminkin kokeillut pariin isoon aftaan oralmediciä ja silloin auttoi kyllä samantien!!

        Ostin Emla-voidettakin, mitä olen sivellyt aftan päälle ennen syöntiä tai yöksi.. Se auttaa hetkeksi..
        Aloitin samalla tuhdin b-vitamiinin syönnin ja vaihdoin hammastahnan, jos ne ennaltaehkäsis tulevia aftoja... :/

        Huomasin myös aftojen liittyvän minulla kuukautisiin.. Syön yleensä e-pillereitä ehkä viisikin liuskaa putkeen, niin eipä ole aftoja ollut.. Mutta heti kun pitää tauon pilleresutä ja kuukautiset tulevat niin jo on afta-armeija hyökkäämässä..

        täytyypä kokeilla tuota tappoainetta, kaikki muut aftalääkkeet on ihan pilipali haaskuuta - harmi vaan että mulla yleensä aftoja 3-7 kpl kerralla joten tulee aika helvetin kalliiksi! Ajattelin jo morfiinia pyytää lääkäriltä, oiskohan suostunu ;)


      • vaivan väärti
        kesäheinä78 kirjoitti:

        täytyypä kokeilla tuota tappoainetta, kaikki muut aftalääkkeet on ihan pilipali haaskuuta - harmi vaan että mulla yleensä aftoja 3-7 kpl kerralla joten tulee aika helvetin kalliiksi! Ajattelin jo morfiinia pyytää lääkäriltä, oiskohan suostunu ;)

        ..Niin ja tiedoksi niille, joilla on monta aftaa: Oralmedic tikulla voi kyllä yhdellä kertaa tökkiä ne kaikki. Eli aftojen määrällä ei sinänsä ole merkitystä, mutta useampaa kertaa per afta ei saisi tökkiä. Kaverillani (isoja aftoja) apu kesti päivän verran, mutta itselläni (useita pieniä, suurin vähän reilu 5 mm) auttoi heti itse aftan "avohaavamaiseen kipuun", mutta huulta jomotti käsittelyn jälkeen n. tunnin. Tämän jälkeen kipu oli poissa ja parin tunnin päästä suuntasin buffetpöytään vailla minkäänlaisia ongelmia. :D Eikä kipu tullut lainkaan takaisin.


      • Toimiijuu
        vihaan tätä kirjoitti:

        Itselläni on aivan älyttömän kipeä afta todella syvällä suussa, about siinä kohdassa mistä hampaat alkavat jakautumaan ylä- ja alahampaiksi. Saa oikein tosissaan vääntää suuta käsillä että edes näkee koko haavaa. Yritä sinne sitten happotikkuja tökkiä. Ei helv..

        Itse pistin tyttöystävän laittaa kun en afta itse nähnyt. Teki mieli huutaa mutku tyttöystävä huusi siinä mun puolesta


    • fabtab

      Tjaa olin aika innostunut kun kuulin oralmedicista, mutta hinnan vuoksi taidan kokeilla vasta sitten kun tilanne käy sietämättömäksi. Tällä hetkellä afta kielen syrjässä.

      Kerran on ollut afta kielikorun vieressä, alapuolella kieltä ja sattui niin perkeleesti, puhe oli pelkkää sössötystä ja riemukseni kaiken lisäksi kesti vielä vähän pidempään kuin normaalisti.

      N. vuosi sitten poltin kieleni ja täsmälleen kielen päähän tuli pikkurillin pään kokoinen afta, joka oli valkoinen ja känsän näköinen möykky. Kirjaimellisesti puhekyky katosi ja ainoa milloin en tuntenut sitä oli kun alahampaiden altaassa oli kunnon lammikko sylkeä jossa sitten pystyin uittaa aftaa sen koskematta mihinkään. Muutoin kun se koski koko ajan hampaisiin. Sain lääkkeeksi aftabseja (jotka on sit tosi näppäriä kielen kärjessä, not) ja betadine suuvettä jonka piti tappaa bakteereita.

      En tiedä oliko tuosta suuvedestä nyt juuri mitään hyötyä, muuta kuin tulee ainakin Prahan reissu aina mieleen siitä kuvottavasta hajusta, afta kun sattui tulemaan juuri ruuan luvattuun maahan vierailua ennen.

      Taidanpa kokeilla tuota lasten hammastahnaa, aftoista olen kärsinyt koko iän.

      • Anonymous Afta

        Pisteet kyllä tuolle Oralmedic tuotteelle. Kokeilin sitä kahteen suussa olleeseen aftaan ja todellakin - kaksi päivää meni todella mukavasti ilman, että edes muistin aftojen olemassaoloa. Kolmantena päivänä jouduin vielä uusimaan käsittelyn, vaikka ohjeessa kyllä sanotaan, että yhden hoitokerran pitäisi riittää ja samaa aftaa ei saisi käsitellä tuolla Oralmedic tuotteella uudestaan.

        Pakkauksessa mainittu "lievää pistelyä käsittelyn aikana" ei kyllä todellakaan tee oikeutta sille tuskalle, jonka se lääke aiheuttaa hetkellisesti. Tod. näk. markkinointiosaston pojilla on ollut hauskaa, kun ovat tuota tekstiä siihen suomentaneet. Vaikka en koskaan ole kyseistä toimenpidettä koskaan kokeillut, niin minusta se kipu oli lähempänä ilman puudutusta suoritettua käden amputointia, kuin pientä nipistelyä.

        Hintaa tuolla tuotteella toki on, mutta toisaalta - eivät ne Aftatabitkaan ihan ilmaisia ole ja tuo kyseinen tuote todellakin auttaa. Se 5 euroa on kuitenkin aika pieni hinta siitä, että pystyy nauttimaan ruuasta ja viettämään sosiaalista elämää, myös silloin, kun kipu on pahimmillaan.

        Mitä taas tulee hammastahnoihin, niin itse ainakin suosittelen kokeilemaan sellaista tuotetta kuin Zendium. Myydään Yliopistonapteekeissa.

        http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/AU_en/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/YV9970001

        Itse käytin joskus Salutem nimistä tahnaa, mutta minusta tuo Zendium on kyllä selkeästi harventanut aftojen esiintymistä.


    • Toimii mutta...

      Vanha rinki, mutta pakko sanoa pieni varoituksen sana!! Oralmedic toimii kyllä mutta kannattaa uskoa tuoteselostetta, jossa sanotaan, että vain yksi hoitokerta per afta!! Itselläni ei yksi kerta riittänyt, vaan afta kipeytyi uudestaan. Päätin pahaa-aavistamatta käyttää toisen tikun. Kipu oli sanoinkuvaamaton ja aftasta rupesi vuotamaan verta. Minuutin päästä huuleni oli turvonnut kaksinkertaiseksi ja kipu ei hellittänyt! Vasta vuorokauden päästä huuleni turvotus alkoi laskea!

      Varokaa! Oralmedic on todellakin myrkkyä! En suosittele myöskään, jos afta on yhtään verestävä tai iho yhtään rikki aftan lähettyviltä!!!

    • apua viimeinkin

      Toimi myös minulla! laitoin vain kerran, vaikka ensimmäisinä tunteina jostain syystä jomotti niin että meinasin listä ainetta, mutta onneksi en liännyt. :D

      Vähän pelästyin myös kun heti laiton jälkeen kohta meni melkein mustaksi, en tiedä mitä oli, mutta ainakin kipu lähti ja aftat paranivat kivuitta muutamassa päivässä. :) Kerrankin toimiva lääke. Vielä sen verran, että laittaminen sattuu niin pirusti!!!! mutta pian se on ohi.

    • aftaleena

      Löysin pari päivää sitten tiedon oralmedicistä aftavaivaan. Tällä hetkelläkin suussa kaksi todella kipeää aftaa, mutta siirrän koko ajan tuotteen ostamista. En epäile, etteikö aine toimisi, vaan hinta on aikamoinen ja ennen kaikkea mietin, mitäköhän aine mahtaa pidemmän päälle aiheuttaa. Kuulostaa nimittäin melko myrkyltä. Oon kai aika arkajalka, mutta onkohan tuotetta testattu vielä kovin pitkään. Epäilen, että SUUSYÖVÄT alkavat tuommoisen myrkyttämisen jälkeen lisääntyä.

      Ihmettelin tuossa kesällä, kun minulla ei ollut ollut pitkiin aikoihin aftoja. Tavallisesti kärsin aftoista kuukausittain. Olen käyttänyt jo parin vuoden ajan hammaslääkärin suosituksesta Sensodyne Fluor -hammastahnaa. Nyt kuitenkin syksyllä ostin jostain syystä Pepsodent -tahnaa ja niin aftahyökkäys alkoi. Tästä lähin olen taas uskollinen Sensodynelle, josko tässä oisi hitustakaan apua aftavaivoihini.

      Tietääkö kukaan, mikä hivenaine tai vitamiini vaikuttaisi aftja ehkäisevästi?

      • 413413413661461

        Sensodyne tahnat ovat kyllä huippuja. Ei millään muulla tahnalla saa hampaita niin valkeiksi kun Sensodynellä.


      • Tuna

        Itselle on auttanut D-vitamiinin reilu lisääminen.

        Aikaisemmin kärsin vuosia aftoista, joita oli suussa parhaimmillaan useita kymmeniä. Syöminen ja puhuminen oli liki mahdotonta pahimpina aikoina. Nykyisin voi yksittäisiä aftoja olla silloin tällöin mutta niitä tuskin huomaa kun vertaa millaista kärsimystä aikaisemmin on ollut.


    • Lausta

      Oralmedic todellakin toimii, mutta afta pitää olla jonkuverran iso ja muutaman päivän ollut, ihan just tulleisiin pieniin aftoihin se ei auta. Itteä mietityttää nuo haittavaikutukset myös. Ja harmittaa se ettei ole keksitty ehkäisykeinoa noille... Itekin oon kokeillut kaikki mahdolliset vitamiinit yms ja lääkäreiltä juossut kyselemässä apuja. Hammastahnana oon käyttänyt Salutemia, mutta pitää varmaan kokeilla noita muitakin kandidaatteja. Ja mulla ainakin tulinen ruoka, erityisesti Chili pahentaa, eli sitä pitää välttää.

      Kertokaa ihmeessä jos keksitte keinon ehkäistä/välttää noiden syntymistä!

    • oralmecinonhuijjaust

      Luin tämän threadin ja päätin käydä ostamassa kyseistä tököttiä.

      No aineen tökkäys aftaan sattui aivan h**vetisti, enemmän kuin täysivoimainen potku kasseille.

      Toiseksi, vaikka hoito mukamas "onnistui" eli aftan päälle tuli valkoinen kalvo, ei kipu lähtenyt pois vaan päin vastoin tuli tuplana takaisin.

      Nyt on koko alahuuli niin hellänä että en voi puhua saati sitten syödä mitään. En todellakaan suosittele kyseistä "lääkettä" kenellekkään.

      • seeiolekkaanhuijaust

        Tilannekatstaus muutamaa tuntia myöhemmin:

        Se alahuulen jomotus kestikin vain noin 2 tuntia jonka jälkeen huuli ei ole enää yhtään kipeä. Toimii sittenkin!!


      • allergisen reaktorin

        Ostin minäkin tuota ihmeainetta ja laitoin huuleeni sillä seuraksella että huuli turposi niin kuin olisi joku lyönyt oikein kunnolla.haudoin siinä sitä sitten koko yön että kehtas töihin mennä.silti kaikki kysy että oonko ollut hammaslääkärissä. EN SUOSITTELE:


    • granturismo

      niitä lasten hammastahnoja ei kyl suositella aikuisten ainakaan pelkästään käyttävän, kun ne sisältävät vähemmän fluoria (lasten liiallinen fluorin saanti vahingoittaa kiillettä). fluorihammastahnojen käyttö ehkäisee reikiintymistä.

      ite oon käyttäny aftabeja heti alkavaan aftaan. kun huomaan aftan puhkeavan, laitan yöksi aftabin vaikuttamaan. afta häviää huomattavasti paljon nopeammin kuin ilman aftabia :)

    • kärsijä

      Kävin itse myös juuri hakemassa Oralmedicia. Kun ensimmäinen levitys jätti pientä kipuilua, tein lapussa mukaisen ohjeistuken kautta saman virheen kun joku täällä aikaisemmin, eli levitin toisen puikon kamaa afta-alueelle.

      No, nyt on ympäröivä huuli turvonnut, vähän harmahtava ja kipeilee, eikä aftan kipu hellittänyt lainkaan vaan muuttui pahemmaksi. Toivotaan että ylläolevan kirjoittajan tapaan menee ohi nopeasti.

      Nämä aftalääkkeet on ihan huijausta kyllä, Aftabeja kerran kokeillut, ei auttanut mitään. Nyt tämä Oralmedic vain tuottanut enemmän tuskaa kuin alunpelin oli. Parempi olisi vain kärsiä kivut kun ei nuo aftat meikäläisellä niin kamalan vakavia olekaan.

    • Ratkaisu!

      Kastoin pumpulipuikon viskiin ja dippasin suolapurkkiin, siitä vaan kahden aftan päälle pieni sively, 3 min ja kipu poissa. Melkonen kirvely hoitotilanteessa, mutta todella sen arvosta. Saas nähdä kauan tää kestää näin.

    • ei ratkaisu

      Noniin, viski ja suola toimi näköjään vain muutaman minuutin.. Taas kirveltää niin pirusti.

    • ratkaisun etsijä

      Kannattaa käyttää hammastahnaa, mistä ei löydy "sodium lauret sulfaattia". (lukee tuoteselosteessa.) Ainakin kaikissa pepsodenteissä, colgateissa yms. on kyseistä ainetta.

      • vcxvcxvxcvx

        Minä en ole katsonut onko tuota hammastahnassani, mutta vaihdoin vähemmän vaahtoavaan hammastahnaan (oxygenol) ja aftoja on ollut huomattavasti vähemmän. Itseasiassa aftoja tulee lähinnä vain baari-iltojen jälkeen. Uskoisin syyn olevan drinkeissä, koska suun limakalvot ovat yleensä aika rasittuneet noiden juomisen jälkeen ja suussa maistuu drinkit vielä aamullakin. Viski ei aiheuta samaa, joten kyseessä varmaankin drinkkien kirpeys/happamuus.


    • aftapants

      Haistakaa homot paska, tää oralmedic mitää toiminu...

    • Aftojen vihaaja

      Morjensta!

      Liki 2 viikko oli kielen sivussa, takahampaan kohilla afta (ehkä useampikin) eikä tahtonut sitte millään parantua, kun aina syödessä joku ruuankappala repi sitä. Kyllästyin tähän voivotteluun ja kävin apteekista ostamassa juurikin tätä Oralmediciä. No mielestäni jos ohjeessa sanotaan, että kuivaa huolellisesti vanupuikolla, ni just joo. Koska afta oli melko syvällä kielti piti taivutaa melkoseen solmuun ja saada pysymään kuivana niin tungin paperitolloa vähä suuhun (ettei kuola valu) ja sitte paperilla kuivaisin aftan ympäriltä ja lopuks vielä vanupuikoilla ja sitte tolla violetin värisellä puikolla tavaraa päälle. Voi morjens, melkonen kokemus nähdä oma naama siinä vaiheessa peilistä. Mutta ei se kipu kauaa kestä, muutaman sekunnin. Ja näin jälkeenpäin voin sanoa, että kyllä kannatti. Nyt kulunut hoidosta 15min ja tuohon aftan päälle on tullut pieni valkoinen kalvo (ei tunnu miltään). Ja kipu vähisi tosiaankin (en ehkä olisi etukäteen näin hyvään tulokseen uskonut). Koska kieli oli miten oli ja tätä happoa haihtuu niin huomasin, että kannattaa koittaa hengittää nenän kautta jos mahdollista. Itellä tuli pieni oksennusreaktio, mutta eipä se niin haitannut. Kyllä tommosen aftan poistamiseksi vähän kärsii mielellään. Nyt jäädään odottamaan, mitä huominen tuo tullessaan. 2 hoitokerran pakkaus maksoi reilu 12€. Ja yhellä hoitokerralla kyllä saa kaikki aftat suusta, jos joku miettii, että riittääkö. Suosittelen.

    • ytreww

      Minulle ilmestyi muutama päivä sitten elämäni ensimmäinen afta. Ylähuulen sisäpinnalle melko ylös, jossa se hankaa aina syödessä/puhuessa ikeniin ja hampaisiin, ja sattuu niin perkeleesti.

      Ostin eilen apteekista jotain aftageeliä (oisko ollut Aftex), ei minkään valtakunnan hyötyä. Tänään sitten marssin tämän ketjun innostamana hakemaan Oralmediciä, ja tuikkasin sitä heti kotiin päästyäni aftaan. Kyllähän se kirveli, mutta itse odotin hieman pahempaa kipukokemusta näiden juttujen perusteella :D Ihan hyvin pystyi levittelemään sen 5-10 sekuntia. Kipu ei tosin ole kadonnut ainakaan vielä mihinkään (reilu tunti käsittelystä), vaan päin vastoin; kirvelee koko ajan! Aloin jo epäröidä että enkö sittenkään laittanut ainetta tarpeeksi, mutta odotellaan nyt jos tämä tästä.. Ei siis mikään pika-apu ainakaan!

      • ytreww

        Kirvely meni ohi muutamassa tunnissa, vaalea kalvo aftan päällä on pysynyt mallikkaasti paikoillaan. Enin aftakipu on kadonnut ja afta on pinnalta kutakuinkin kivuton, joskin verenmakuinen. Huulta liikutellessa ja suuta mutristellessa tuntuu kuitenkin kiristävää kipua aftan alueella, samoin suun ulkopuolelta ylähuulta painellessa kipu on aikamoinen. Helpotus oli kuitenkin huomattava, sillä nyt ei ole sellaista avohaavamaista kipua suussa kuitenkaan! Eli suosittelen jos on tosissaan kivulias afta joka ei parane parissa päivässä, muussa tapauksessa en ehkä itse viitsisi tätä käyttää :)


    • HJALLIS

      VITU HYVÄ KIITTI KÖYHÄT!!

    • SSSS2

      moi, vuden verran aftoista kärsineenä luulen löytäneeni avun. sinkin lisäys, ei ole pahemmin enään aftoja ollut nyt. huomasin avun kun join novelle plus sinkki e joka helpotti aftoja. kannattaa kokeilla.

      • Aftaton

        Itselläni aftoja ei ole tullut sen jälkeen kun vaihdoin vaahtoamattomaan hammastahnaan. Lukemani perusteella tuo vaahtoa tuottava ainesosa myös altistaa aftoille, joita minulla oli normaalin tahnan kanssa joskus kolmekin samanaikaisesti. Vaihdon jälkeen (=noin kolmeen vuoteen) ei ole ollut yhtäkään aftaa.


    • Aftoista kärsivä

      Itselläni oli ollut afta jo monta päivää. Aftani oli kasvanut päivien aikana niin isoksi ja se aiheutti sietämätöntä kipua, joten oli pakko tehdä jotain. Afta sijaitsee alahuulessa, juuri sellaisessa kohdassa, että hampaat hankaavat sitä ikävästi.

      Eilen päätin sitten, että jotain on tehtävä. Hain apteekista oralmediciä ja laitoin sitä aftaan. Voin kertoa, että tuoteselosteessa lukeva "lievä pistely" oli aivan helvetinmoista polttelua ja kirvelyä! No kuvitella saattaa miltä tuntuu kun laittaa rikkoutuneelle ja tulehtuneelle limakalvolle rikkihappoa. Joka tapauksessa aftani alkoi sattua vaan enemmän käsittelyn jälkeen, joten toistin sen, kuten pakkauksessa käsketään. Tämän jälkeen afta sattui vielä kaksi kertaa enemmän ja puolet alahuulestani turposi jättimäisen kokoiseksi ja kaulalta pullahti aristava imusolmuke pintaan. Nukuin yön yli turvonneen huuleni kanssa ja nyt turvotus on lähes laskenut, samoin imusolmuke tuntuu olevan hävinnyt. Aftan päällä on valkoinen kalvo eikä se satu enää niin paljoa, kun ennen oralmedicin käyttöä. Luulen että kipu tulee lähinnä aftaa ympäröivästä punaisesta alueesta, joka on todennäköisesti tulethunut/ärtynyt.

      Suosittelen käyttämään oralmediciä hyvissä ajoin, eikä jättää muutaman päivän päähän aftan puhkeamisesta, sillä luulen, että jos afta on tulehtunut pahasti niin oralmedic voi vaan pahentaa tilannetta.

      • Allerginen natriumau

        Natriumlayyrisulffatti on sellainen joka tekee autoja. Sitä esiintyy hammastahnoissa, happosalpaajissa, verenpainelääkkeistä. Kannattaa lukea tästä natriumauryylisulf....
        netistä.


      • luitväärin

        Sitä käsittelyä nimenomaan EI SAA toistaa...


    • vierailija9

      Hammaslääkäriltä tai lääkäriltä pyydät reseptillä semmosta ku xylocain. Se on semmosta joka puuduttaa täysin kohdan johon sitä laittaa. Ei toki poista aftaa mutta auttaa kun pystyy syömään normaalisti! Maksaa n.16€ mutta kestää kauan!

    • ÅÅÅÅ

      Kokeile ilmaista neuvoa. Eliminoi syömästäsi ravinnosta Bentsoehappo E211
      Opettelet tuoteselosteita ja et syö tuotteita ,missä on kyseistä ainetta.
      Myös puolukat, hillat ja karpalo siltävät runsaasti ko.ainetta.
      Löysin avun sattumalta. juuri nyt on afta, sillä söin säilykekurkkuja viikonloppuna.

    • welp

      Itse olen haarukoinut omien aftojen aiheuttajan justiin tuohon natriumlauryylisulfaattiin. (Lontooksi Sodium Lauryl Sulfate)
      Elmex on hyvä hammastahna jos suu ei kestä tuota ainetta.

    • suola auttaa!

      Itseäni kiusasi muutaman päivän kirvelevä afta alahuulessa. Viimeksi afta vaivasi epäilemättä kymmenen vuotta sitten. Luulen, että afta tuli kun yhtenä päivänä hampaita pestessä ote hammasharjasta lipesi ja harja osui pahasti limakalvoon.

      Syöminen kävi hankalaksi, ja päätin kokeilla SUOLAhoitoa. Tarkemmin sekoitin muutaman tipan kirkasta viinaa ja suolaa, ja tätä seosta sitten painoin tops-puikolla aftan kohtaan. Toki se kirvelee aika lailla, mutta kun sen toistaa pariin otteeseen, kipu häviää kokonaan. Saa nähdä, meneekö kauaakaan kun koko afta on poissa. Nyt jäljellä on "lasehtinut" afta, ja luulisi että paraneminen nopeutuu...

      • Afta kuivaksi

        Oman kokemuksen mukaan aftan kuivaaminen auttaa. Pitää aftan pari minuuttia kuivana syljestä talouspaperilla tai huulta kääntämällä. Päivän sisään yleensä häviää. Vissiin ilma jotenkin vaikuttaa. Saattaa toki tulla heti uusi eri kohtaan.


    • Anonyymi

      Miksiköhän kyseinen tuote on poistettu markkinoilta? Ainoa oikeasti toimiva tuote ja se vedetään pois markkinoilta.

      • Anonyymi

        Hölmöläiset käytti väärin, levittivät ympäri suuta eikä vain haava alueelle. Eli "Ei tyhmille" merkintä puuttui.


      • Anonyymi

        Tää tuote pitää ehdottomasti saada takaisin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe