kynsisieni

nainen40

Onko kotikonsteja sienikynnen hoitoon?(varpaankynnet)
Lääkärin määräämät lääkeet tiedän.
On kait paljonkin kotikonsteja???
Kerro, jos tiedät

14

13031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juska

Jostain olen kuullut sellaisen ohjeen, että jalat laitetaan likoomaan mahdollisimman kuumaan veteen ja veteen laitetaan lasillinen omenaviinietikkaa. Jalkoja pidetään siinä kunnes vesi on jäähtynyt. Tämä toistetaan kolme kertaa viikossa.

Itse en ole vielä moista joutunut kokeilemaan, mutta yrittänyttähän ei laiteta...

• nainen...

Kiitti vastauksesta, tuota jo tänään kokeilin:)
        Heips

• Toinen nelikymppinen
        nainen... kirjoitti:

Kiitti vastauksesta, tuota jo tänään kokeilin:)
        Heips

Siis auttoiko varpaiden liotus???
        Kerro ihmeessä!!
        Itsekkin metsästän kotikonsteja ja laitan tänne heti kun olen niitä kokeillut.

• nainen
        Toinen nelikymppinen kirjoitti:

Kerro ihmeessä!!

luulen.. että 1 - 2 kk vasta huomaa muutoksen,,
        Tämä on niin hitaasti paraneva.
        Anna ihmeessä vinkkejä! Tuosta omenaviinietikasta olen kuullut aiemminkin.

• Toinen nelikymppinen
        nainen kirjoitti:

luulen.. että 1 - 2 kk vasta huomaa muutoksen,,
        Tämä on niin hitaasti paraneva.
        Anna ihmeessä vinkkejä! Tuosta omenaviinietikasta olen kuullut aiemminkin.

Apu löytyy A-jugurtista ja TEEPUUÖLJYSTÄ etenkin!
        Sekoita1/2 teelusikalliseen juguttia pari tippaa teepuuöljyä ja laita varpaaseen. Peitä pumpulilla tms. ja tee tämä aamuin illoin.
        A-jugurtti on apuna teepuuöljyn vaikutukseen, joka on oiva apu moneen muuhunkin vaivaan. Lisätietoa siitä ja muistakin eteerisistä öljyistä saa alan kirjoista tai kysymällä alan kaupoista. Ostaa voi joistain tavallisista kaupoista, luontaistuotekaupoista ja apteekeista. Eikä ole kovin kallista.

• kotikonstit
        Toinen nelikymppinen kirjoitti:

Kerro ihmeessä!!

Itsellä vaikea (mutta ei kynnessä vain varpaiden välissä ja jalkapohjassa) ollut sieni ei lähtenyt apteekin reseptivapailla, mutta lopulta lähti tulikuumilla päivittäisillä suolavesikylvyillä ja 9 prosenttisella vetyperoksidilla (päivittäin). Toi vetyperoksidi on sen verran järeää, että omalla vastuulla kokeilemaan, aiheuttaa pumpulilla levitellessä erittäin ikävän tunteen (kumihanskat käteen), mutta tämä kombinaatio lopulta tehosi muistaakseni n. kuukaudessa. Kengät desinfioin sisäpuolelta hiustenkuivaajalla puhaltamalla, joskin yksissä kengissä olleet muoviosat ottivat pahoin nokkiinsa :)

• Yksi

Päivittäinen sukkien vaihto, pesu 60-astetta.

Sukat mieluiten puuvillaa.

Sisätiloissa ei umpikenkiä, jos kengät välttämättömät, niin sandaalit.

Päivittäin useammat kengät käyttöön, että käytön jälkeen kengät pääsisivät kuivahtamaan kunnolla. Nahkakenkä on hengittävämpi kuin keinonahkainen.

Kenkien desinfiointi sienestä: kengät muovipussiin ja pakastimeen lähes vuorokaudeksi tai tunniksi saunaan vähintään 60-asteen lämpötilaan.

Kenkien desinfiointi lienee tärkeä, että parantumista ylipäänsä voi tapahtua.

Nämä keinot auttoivat puolisoni jalkasienen parantumiseen eikä ole sen koomi tullut.

• nainen..

Niin, nuo kengät, ja sukat.. ovat kait tärkeimmät. Alussa käytin kalliita lääkkeitä,,,
        mutta kengät jäivät hoitoa vaille...
        Tuota pakastejuttua en tajunnut.... olen käyttänyt jotain ainetta,,,
        Tuo pakastin tuntuu paremmalta, ainakin helpommalta. Tuo 60 astetta on tärkeää,,, en osta
        pyyhettä.. lakanaa tai sukkaa, joka ei tuota pesua kestä. Kiitti neuvoistasi:))

• Mutanaamio
        nainen.. kirjoitti:

Niin, nuo kengät, ja sukat.. ovat kait tärkeimmät. Alussa käytin kalliita lääkkeitä,,,
        mutta kengät jäivät hoitoa vaille...
        Tuota pakastejuttua en tajunnut.... olen käyttänyt jotain ainetta,,,
        Tuo pakastin tuntuu paremmalta, ainakin helpommalta. Tuo 60 astetta on tärkeää,,, en osta
        pyyhettä.. lakanaa tai sukkaa, joka ei tuota pesua kestä. Kiitti neuvoistasi:))

Jos Sinulla ei ole paha sieni",niin kokeile mutanaamiota.Minulla isellä on tosi paha,kynnet kuin korput"ja jalkapohjat halkeilee pahasti,jatkuvasti.Olin sairaalassakin joskus pari vuotta sitten ja he antoivat hoitoa myös näihin,muiden ohella,mutta ei tepsinyt.Nyt en enää yritäkään mitään,vaan elän näiden kamalien kynsien kanssa,uimaan ei kehtaa mennä ja kesällä aina paksut sukat,no vaiva muiden joukossa,onneksi vaaraton.

• nainen....
        Mutanaamio kirjoitti:

Jos Sinulla ei ole paha sieni",niin kokeile mutanaamiota.Minulla isellä on tosi paha,kynnet kuin korput"ja jalkapohjat halkeilee pahasti,jatkuvasti.Olin sairaalassakin joskus pari vuotta sitten ja he antoivat hoitoa myös näihin,muiden ohella,mutta ei tepsinyt.Nyt en enää yritäkään mitään,vaan elän näiden kamalien kynsien kanssa,uimaan ei kehtaa mennä ja kesällä aina paksut sukat,no vaiva muiden joukossa,onneksi vaaraton.

minä en ole periksi antanut,,, paitsi noille tosi kalleille lääkkeille. Lääkkeitä olisi syötävä kait
        vuosi. Sienilääkkeet ovat myös maksalle aika työläitä...(lääkkeet eivät vie varmasti sientä pois)....
        Sinäkin voisit kesällä nauttia uimisesta ym...
        Viilaa reilusti kynnet päältä... tulevat ihan
        siisteiksi,,,, laita jotain lakkaa viilauksen jälkeen.
        Saan tuolla viilaamisella ja lakkaamisella kynnet ihan ok. näköisiksi,,,
        ihan kivaa on hiekasta nauttia rumemmillakin kynsillä. Toisaalta... on niin paljon pahempiakin tauteja....

• uppadaa

lääkäriin ja kalliit lääkkeet. sain reseptin Fungorin 250mg. 98tab, yksi päivässä. olin syönyt puolet ja lähti maku aisti ja alkoi huimaus ja pahoinvointi. sieni ei ollut millänsäkään. lopetin ja nyt vielä 2 viikkoa myöhemmin minttupastilli, vesi, kahvi ja kaikki maistuu samalle kuin pahvia söisi. tiedä palautuuko. antaisin mieluummin varpaat kuin makuaistin. nyt kokeilen Amorolfin ratiopharm 5 % lakkaa ja toivon että edes varpaat lähtee jos ei sieni. ehkä kuulo tunto ja näkö säilyy

• Koettu

Kostutettua ruokasoodaa.Aikaa menee,mutta sieni lähtee takuulla.

• Qseft

Pihkalakka 30 %
      Sillä lähtee sieni kynnestä ja iholta.

Kynnessä:
      Pihkalakka muuttaa kynnen sävyn ja paksuunnuttaa sen hoidon ajaksi (noin 6 kk:tta). Tuona aikana kynsien liottaminen ja ohentaminen on tärkeää.

Ja tosiaan sukkien päivittäinen vaihto ja pesu 60 asteessa.

• Anonyymi

Sieni ei lähde poppakonsteilla minnekään. Pitkä kokemus asiasta, kymmenet eri aineilla yritykset, eikä mitään tehoa. Seuraavana kokeiluna vuoden lääkekuuri. Monia vuosia sieni oli vain yhdessä kynnessä. mutta Shollin kallis lääkelakka levitti sienen moneen muuhun kynteen yhdessä hujauksessa. Huijaustuotteita kannattaa siis varoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe