Olen syvästi pettynyt tähän keskusteluun ja siinä kirjoittaviin! Tulin sivustolle vain, koska halusin puhua uskonnosta ja koska minua kiinnosti helluntailaisten ajatukset. EN kertaakaan kirjoittanut mitään mormonismista, ilman että joku kysyi.
En ole kertaakaan kirjoittanut häiriköivää tai ilkeämielistä juttua tälle palstalle. Sensijaan mormonismi sivulla on jatkuvasti joitakin helluntailaisia häiriköimässä ja kirjoittamassa TODELLA ilkeämielisä kirjoituksia. Olen täällä jopa puolustanut helluntailaisia!
En ymmärrä sitä että silmiänne verhoaa niin täydellinen viha mormoneja kohtaan, että se saa teidät käyttäytymään tuolla lailla. Minut se pistää miettimään, mistä helluntailaisuus on oikeastaan kotoisin!?
Olen paholillani aiheuttamastani sekaannuksesta. EN aio enään kirjoittaa tällä palstalla. Olen syvästi pettynyt tämän palstan "kristillisyyteen".
Ja joku vielä kysyi MIKSI mormonit eivät ole yhteistyössä "kristittyjen kanssa". Ehkäpä tämä tapaus vastaa kysymykseenne. Voisitte mielummin kysyä; miksi emme hyväksy mormoneja yhteistyöhön kanssamme.
Kuka tahansa helluntailainen, joka on kiinnostunut hyvästä keskustelusta tai mormonismista on tervetullut sivustolle, jonka nimi on mormonismi, kyselemää uskostamme. Kuitenkin toivomme, että kyselijä käyttäytyy kohteliaasti, eikä solvaa uskoamme. Uskomme on yhtä rakas meille, kuin omanne teille. Erona vain se, että me olemme vapaat uskossamme ja näyttää siltä, että teilla johtajat määrää jopa kenen kanssa saa puhua normaalisti, kiljumatta demoniksi.
Kirkossa käyjät voivat havaita pyhän Hengen rauhan sydämessään käydessään katsomassa kokustamme, jos pystyvät tulemaan avoimin sydämin ja ystävällisin mielin. On meillä ennenkin käyty räyhäämässä ja huutamassa, että joudumme helvettiin, heti kokouksen jälkeen. Säikyttivät lapset pahan päiväisesti. No tuo ei tietenkään ole "kristillistä"
Kiitos kuitenkin niille muutamille jotka erhettyivät keskustelemaan kanssani inhimillisellä tasolla.
Sillä katsokaa rakkaat veljeni, minä sanon teille, ettei Herra Jumala toimi pimeydessä. Mitään hän ei tee mikä ei olisi maailman hyväksi, sillä hän rakastaa maailmaa, jopa niin että hän antaa oman henkensä saadakseen vedetyksi kaikki ihmiset tykönsä. Siis hän ei kiellä ketään pääsemästä osalliseksi hänen pelastuksestansa. Katso huutako hän kenellekkään sanoen: Lähde pois tyköäni? Katso minä snon teille ;ei; vaan hän sanoo: Tulkaa minun tyköni te kaikki maan ääret ostakaa maitoa ja hunajaa rahatta ja hinnatta. Katso onko hän käskenyt ketään poistumaan synagoogistaan tai palvelushuoneistaan? Katso minä sanon teille: ei. Onko hän kieltänyt ketään pääsemästä osalliseksi hänen pelastussuunnitelmastaan? Katso minä sanon teille : ei; vaan hän on antanut sen vapaasti kaikille ihmisille; ja hän on käskenyt kansaansa taivuttamaan kaikkia ihmisiä parannukseen. Katso onko Herra kieltänyt ketään pääsemästä osalliseksi hänen hyvyydestänsä? Katso minä sanon teille; ei: vaan kaikille ihmisille, toiselle samoin kuin toisellekin, on annettu siihen oikeus, eikä ketään ole kielletty.
Siunausta ja Herran rauhaa teille.
Nenada
Syvästi pettynyt
17
625
Vastaukset
- jokuvaan2
tarkoittanut pahaa...
Se taitaa olla kuitenkin niin, että uskontomme ovat kovin erilaiset keskenään. Ei helluntailaisen päähän mene äkkiseltään se, että joku puhuu moniavioitumisesta suopeaan sävyyn tai että uskonnolliseen meininkiin kuuluu alusasun käyttäminen. Jos vähänkin mietit niin varmaan ymmärrät että se on huvittavaa.
Vaan ja ainoastaan sitä.
Ei siinä ole mitään ilkeää takana ja nyt minusta tuntuu että sä olet suuttunut minulle.
Harmi...oisin vaan kyllä halunnut aluksi tietää sen miksi tulit helluntaipalstalle? Halusit meidät myötämieliseksi omalle opillesi. Miksi?Huvitavinta on että eiovät mormonitkaan puhu moniavioisuudesta suopeaan sävyyn yleensä. Minulle se on yksi ja sama kuten kristityksi kutsuminenkin.
Olen suuttunut kaikille helluntailaisilel etenkin niille jotka tulevat mormoniplastalle kirjoittamaan ikäviä. Kysyä ja keskustella voi solvamatta toisten uskoa.
Tulin todella siksi että halusin hieman järkevämpää keskustelua kuin mormonipalstalla. Vatasin vain kysymyksiin, joita minulle asetettiin. En käännytys mielessä vaan jotta asianomainen sekä muutkin voisvat nähdä erilaisuutemme. Mutta ymmärrän että erilaisuus oli liikaa. En edes halunnut ihmisiä myötämieliseksi, jos jollakulla oli väärä käsitys halusin sen oikaista koska juoruja on netti täynnä. Mutta totuutta ei kestetty... ok.
Minä en näe mitään huvittavaa helluntailaisten kokoustoiminnassa. Se on heille pyhä ja Jumalallinen toimitus. En ymmärrä sitä, mutta en ainakaan huvitu siitä.
... voi olla enemmän tai vähemmän vaikeaa itsekullekin meistä. Oma usko voi olla myös niin kuristavan tiukkaan umpisolmuun vedettyä, ettei se jätä paljonkaan liikkumavaraa itselleen omituista näkemyksistä poikkeamisille, vaan kaikki vieras ja outo nähdään suorastaan Paholaisesta lähtevänä uhkana, jota vastaan täytyy kaikin voimin taistella. Niinpä sitten saattaakin tulla kyseeseen hätävarjelun liioittelu...
-----
Mitäs se kirjoittikaan Eino Leino: "Paha ei ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista..."Raamatun opin sisäpuolella, se on eksyttävää, siksikään, ei ole mitään mieltä keskustella hengellisellä tasolla.
* Paavali oli jyrkkä harhaopeista ja vääristä evankeliumeista.
* Hän sanoo, että jos joku julistaa jotain toista evankeliumia, vaikka ei mitään toista evankeliumia ole eolmassakaan, niin, hä sanoo, jota minä en ilkee teille ääneen lausua.
* Teillä mormoneilla on vieras raamttunne, se on väärennös oikeasta, Jeesuksen Kristuksen Raamatusta. Jo yksistään sillä perusteella, että teille Jeesus on ainoastaan joku profeetta tai muuten joku pyhimys. Raamatun Jeesus on JUMALA, ja siitä ei kukaan helluntailaisnen luvu, että ottaisi oppia jostain ihmisen tekemästä ns. raamatusta. Tämä vaan on totuus.
* Mormomi voi olla ja kirjoitella toki täällä, vaan ei sanaakaan käännytys mielessä mormoneista, sillä jos mormoni on jonkunaikaa täällä, ja kuuntelee ja opettelee Jumalan Raamattua, hänkin voi tulla tuntemaan totuuden, joka on Jeesus Kristus, elävän Jumalan Poika!Mohikaani_27 kirjoitti:
Raamatun opin sisäpuolella, se on eksyttävää, siksikään, ei ole mitään mieltä keskustella hengellisellä tasolla.
* Hän sanoo, että jos joku julistaa jotain toista evankeliumia, vaikka ei mitään toista evankeliumia ole eolmassakaan, niin, hä sanoo, jota minä en ilkee teille ääneen lausua.
* Teillä mormoneilla on vieras raamttunne, se on väärennös oikeasta, Jeesuksen Kristuksen Raamatusta. Jo yksistään sillä perusteella, että teille Jeesus on ainoastaan joku profeetta tai muuten joku pyhimys. Raamatun Jeesus on JUMALA, ja siitä ei kukaan helluntailaisnen luvu, että ottaisi oppia jostain ihmisen tekemästä ns. raamatusta. Tämä vaan on totuus.
* Mormomi voi olla ja kirjoitella toki täällä, vaan ei sanaakaan käännytys mielessä mormoneista, sillä jos mormoni on jonkunaikaa täällä, ja kuuntelee ja opettelee Jumalan Raamattua, hänkin voi tulla tuntemaan totuuden, joka on Jeesus Kristus, elävän Jumalan Poika!Kirjoitat: >> * Teillä mormoneilla... >>
Huomauttaisin kirjoituksessasi tuon "Teillä" olevan aiheeton, koska en ole mormoni. Koko elämäni aikana olen käynyt MAP-kirkossakin vain kerran tai pari.Mohikaani_27 kirjoitti:
Raamatun opin sisäpuolella, se on eksyttävää, siksikään, ei ole mitään mieltä keskustella hengellisellä tasolla.
* Mormomi voi olla ja kirjoitella toki täällä, vaan ei sanaakaan käännytys mielessä mormoneista, sillä jos mormoni on jonkunaikaa täällä, ja kuuntelee ja opettelee Jumalan Raamattua, hänkin voi tulla tuntemaan totuuden, joka on Jeesus Kristus, elävän Jumalan Poika!sama Raamattu kuin teilläkin.
Niin hän sanoo jotakin toista evankeliumia ja se on evankeliumi jolla ei ole tekemistä Jeesuksen krsituksen pelastustyön kanssa. Me uskomme Jeesuksen Kristuksen armotyöhön. Meidän evankeliumimme on sama kuin teidän: Jeesus armahtaa ja pelastaa.
Jeesus on Jumalan ainosyntyinen lihassa. Hän on tämän maailman Jumala.
Muuten Raamattu on ihmisten kokoama ja tekemä.
Ei täällä voi mormoni kirjoitella, kun joka sana otetaan käännytysmielessä!!! Vaikka sanoisi hyvää päivää ja tiedetään että on mormoni niin vastataan solvauksilla.
Totuus on todella Jeesus Kristus elävän Jumalan Poika.- mielestäni
nenada kirjoitti:
sama Raamattu kuin teilläkin.
Niin hän sanoo jotakin toista evankeliumia ja se on evankeliumi jolla ei ole tekemistä Jeesuksen krsituksen pelastustyön kanssa. Me uskomme Jeesuksen Kristuksen armotyöhön. Meidän evankeliumimme on sama kuin teidän: Jeesus armahtaa ja pelastaa.
Jeesus on Jumalan ainosyntyinen lihassa. Hän on tämän maailman Jumala.
Muuten Raamattu on ihmisten kokoama ja tekemä.
Ei täällä voi mormoni kirjoitella, kun joka sana otetaan käännytysmielessä!!! Vaikka sanoisi hyvää päivää ja tiedetään että on mormoni niin vastataan solvauksilla.
Totuus on todella Jeesus Kristus elävän Jumalan Poika.Jos näkemykset ovat erilaiset ja keskustellaan hengellisistä, ei yhteentörmäyksiltä oikein voi välttyä, avasi suun kumpi osapuoli hyvänsä. Toinen osapuoli kokee sen aina "käännytyksenä". Tämä nyt vain tällaisena sivukommenttina.
- poikalapsi
Helluntailaiset vihaavat kaikkea erilaisuuutta. Siksi olet saanut niskaasi tulta ja tulikiveä näiltä lähimmäisvihaajilta. Samaa saa moni muukin, minä yhtenä joukossa.
Helluntailaisuus on julmuuden ja vainon oppia, ei kristinuskoa lainkaan mielestäni. - tekstiä saa
Saat pettyä kaikkiin ihmisiin.
Varmasti olet pettynyt itseesikin melkoisen monta kertaa ja nyt kun oman tekstisi vielä uudelleen luet, huomaat miksi.
Jumalan armo Jeesuksessa kuuluu jokaiselle ja Raamattu opettaa että harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kahdesti tai kolmesti.
En ole lukenut kiista sivujanne, mutta ainoa pelastaja on Jeesus Jumalan ainosyntyinen Poika ja joka ei Hänen nimessään ja veressään syntejään anteeksi ano, on kadotuksen oma.
Jumalan armoa ja anteeksiantamusta sinulle
pettynyt ystävä.
Jeesus rakastaa samalla rakkaudella sinua ja niitäkin, joihin sinä olet pettynyt.
Jumalan hyvyys vetää ihmisiä Kristuksen ristin juurelle pelastumaan ja puhdistumaan ja kokemaan armoa.
Tavataanko nenada siellä nyt?Niin, minulla on kirjoitushäiriö, petyn siihen jatkuvasti.
Olen samaa mieltä että Jumalan armo Jeesuksessa... arkoittaneee Jeesuksen armotyötä, kuuluu JOKAISELLE! Mutta kun helluntailaiset selvästi ovat eri mieltä!
Meidän sivut olivat ihan rauhallisia, ennen kuin helluntailaiset hyökkäsivät.
Kirjoitat: ainoa pelastaja on Jeesus Jumalan ainosyntyinen Poika ja joka ei Hänen nimessään ja veressään syntejään anteeksi ano, on kadotuksen oma.
Olen aivan samaa mieltä. Ja luja uskoni on Jeesuksen Kristuksen anteeksiantavassa aarmossa.
Olen ollut Jeesuksen ristin juurella lapsesta asti ja kieltäydyn lähtemästä sieltä pois!
Jumalan armoa ja anteeksiantamusta teillekin.- häpeään joudu.
nenada kirjoitti:
Niin, minulla on kirjoitushäiriö, petyn siihen jatkuvasti.
Olen samaa mieltä että Jumalan armo Jeesuksessa... arkoittaneee Jeesuksen armotyötä, kuuluu JOKAISELLE! Mutta kun helluntailaiset selvästi ovat eri mieltä!
Meidän sivut olivat ihan rauhallisia, ennen kuin helluntailaiset hyökkäsivät.
Kirjoitat: ainoa pelastaja on Jeesus Jumalan ainosyntyinen Poika ja joka ei Hänen nimessään ja veressään syntejään anteeksi ano, on kadotuksen oma.
Olen aivan samaa mieltä. Ja luja uskoni on Jeesuksen Kristuksen anteeksiantavassa aarmossa.
Olen ollut Jeesuksen ristin juurella lapsesta asti ja kieltäydyn lähtemästä sieltä pois!
Jumalan armoa ja anteeksiantamusta teillekin.Pidä kiinni Jeesuksesta, Hän on uskollinen.
Lepää Hänen ansionsa päällä, se riittää vajavaisuuksiesi ylitse.
Olen pahoillani että jouduit hyökkäyksen kohteeksi sisarien ja veljien taholta, mutta eikö tärkeintä ole, että vaellamme samaa tietä?
Saamme jokainen sydämestämme kiittää kun eräänä päivänä uskomme muuttuu näkemiseen ja astelemme siellä kultakaduilla, elävän veden virran äärellä ja elämän puusta otamme syötävää.
Muistan sinua rukouksin.
Armo Jeesuksessa riittää. Meillä on Elävä toivo Hänessä.
Pelko väärään johdattamisesta on täällä vallitseva. Mutta ei ketään johdateta väkisin väärään. Väärään tai oikeaan mennään halukkaasti ja vapaina. Me kaikki voimme itse valita suuntamme. Mutta miettikäämme tarkoin, mikä suuntamme on.
Totuus ja oikea ei kahlehdi vaan pitää ihmisen vapaana ja kunnioittaa ihmisarvoa.- tähtipöllö
Raamatun väärin opettajia kohtaan. Matt.7:15-27
Suurempi pettymys on tulossa sinulle, jos jatkat harhaopissasi.
2. Tess. 2:12
”että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.”
Toivon, että otat varoituksesta vaarin, helppoa ei ole palata harharetkiltään. Harhaopin takana olevat pimeyden vallat eivät päästä "urhiaan" helpolla.
Jos menettää harhaopille moni vuosia ja on ollut muita eksyttämässä, vaatii todellista nöyryyttä tehdä parannus ja uskoa Jeesukseen.
Liian monet ovat siirtyneet pysyvästi uskon uhrit ry:n mormoni ja jt:sta.
Opetukset, mitä ei Raamattu vahvista on kylmästi hylättävä, silloin tulee lähtö mormoneista.
Olemme pettyneitä sinuun, että jatkat tällä oman ongelmasi käsittelyä ja jopa etsit sääliä, kun sairas oppisi paljastettiin. Oppi, mitä ei voi Raamatulla perustella on yksinkertaisesti harhaoppi. En usko, että et tiennyt, mitä tulet kohtaamaan tällä ja kaikilla kristillisillä palstoilla, eli turha on sääliä etsiä ja selitellä.- ihan
sekaisin? Mistä ihmeestä keksit noita ajatuksiasi. Jostain syystä olen huomannut että juuri helluntalaisten joukossa on paljon henkisistä ongelmista kärsiviä.
Ps.en muuten ole mormoni. - Et ole
ihan kirjoitti:
sekaisin? Mistä ihmeestä keksit noita ajatuksiasi. Jostain syystä olen huomannut että juuri helluntalaisten joukossa on paljon henkisistä ongelmista kärsiviä.
Ps.en muuten ole mormoni.saanut muuta kuulla kuin totuudenmukaisia arvioita opistasi. Loukkaavia kirjoituksia ei ole näkynyt, ellet sitten ole kokenut sellaisiksi lainauksia niistä lähteistä, joista ette haluaisi kenenkään saavan tietoa.
Sanot, että ”olet ollut Jeesuksen ristin juurella lapsesta lähtien ja kieltäydyt siltä lähtemästä pois.”
”Ja uskoni on luja Jeesuksen Kristuksen anteeksiantavassa armossa.”
Miksi tämä ei riitä?
Miksi haet jotakin lisää opista, jonka voi helposti kenen hyvänsä arviokyvyllä sanoa saatanalliseksi kulttiuskonnoksi? Mitä Mormonin kirjassa kuvaillun ihmisen, joksi Jeesus on alennettu, armo voi pelastaa, ynnä se kaikki muu luciferaalinen oppi, joka on sekoitusta erilaisista okkultisistä salatieteistä, teosofiasta, kabbalismista tms?
Edustat uskontoa, jonka oppia väitätte Jumalan sanaksi ja sen nostatte Raamatun rinnalle!
Olet huijari, joka tunteikkailla sanoilla lähestyy, kyselee hyvän keskustelukulttuurin perään ja esittää loukkaantunutta, jos ei onnistu saamaan kuulijoita innostumaan harhaoppiisi. Silloin otat rooliisi vielä lisää raamatullisuutta ja uskovaisen tyyliä.
Ei tässä pelkkä uskonvakuuttelu noin riitä. Uskoohan saatanakin sekä riivaajat Jumalaan ja tietävät kirjoitukset. Ja pystyvät melko erehdyttäviä uskontunnustuksia antamaan
Voitko mormoonina kunnioittaa Raamatun auktoriteettia ja siellä Pyhän Jumalan ilmoittamaa evankeliumia sekä Jeesuksen ristinkuolemaa, jossa ihmisen synnit sovitettiin? Onko siellä sinunkin syntisi sovitettu? Ilman sitä Jumalan rakkaudenosoitusta, jossa Hän uhrasi ainokaisen Poikansa, ei meillä olisi mitään mahdollisuuksia, kun Elämän Kirjat kerran avataan.
Vai väitätkö, että voit palvelella kahta herraa? Nyt ainakin yrität niin tehdä!
Oletko lukenut Raamatusta, miten Pietari tunsi Jeesuksen Jumalaksi ja hän ei kestänyt, vaan heittäytyi maahan kieltäen Jeesusta tulemasta lähemmäksi: ”..Minä olen syntinen mies.” Luuk 5. Mormoonit kuitenkin polkevat Hänen armonsa jalkoihinsa, vaikka huulillaan jotakin hokevat.
Missä on Jumalan kunnioitus ja pelko? Vai eikö sinun tarvitse pelätä Jumalaa, kun omilla konsteillasi kehityt itsekin Jumalaksi? Vai on sinulla varmuus pelastumisesta noiden mormonien mielikuvituksellisten oppien mukaan?
Missä on se pyhän Jumalan pelko, jonka kirkkautta ja poroksi polttavaa läheisyyttä kerran Israelin kansa aikanaan pelkäsi kuollakseen niin, että tahtoi Moosesta välittäjäksi. ”...niin että koko kansa, joka oli leirissä, vapisi pelosta..” 2 Moos 19:16. Tai ”..Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi.” 2 Moos 20:19
Et tietenkää ole ainoa tässä maailman ajassa, joka ei ota Jumalan pyhyyttä vakavasti. Suurta julkeutta on tietoisesti kuitenkin jatkaa väittelyä ja opettaa toista evankeliumia, siis riivaajien antamaa oppia, jonka markkinoinnissa on uskontunnustuksia Raamatusta. Kuinka suureksi on kasvanut harha ja itsepetos tässä helppohintaisessa uskonnollisessa puuhastelusssa, ja kuinka vähän on siinä ymmärrystä Raamatun Sanaan?
Kuinka voi kadota pelko Jumalan polttavasta pyhyydestä, joka polttaisi meidät poroksi, jos se kävisi kohti. Sillä Jumala on sama eilen, tänään tai huomenna. Vain uskon vanhurskaudessa, pukeutuneena niiden Karitsan veressä valkaistujen vaatteiden vanhurskauteen ja joihin uskossa Kristukseen saa kätkeytyä Jumalan polttavalta pyhyydeltä.
Voiko maailman markkinahuminassa ihminen noin sokeutua ja asettaa pimeyden opit Jumalan Sanan rinnalle? Ehkä niin, jos ei rakasta totuutta eikä valvo itseään. Kulkee kuin israelilaiset, jotka silloin heti Mooseksen silmän välttäessä riensivät tekemään kultaista sonnimullia jumalakseen.
Eikö millään silmät aukene huomaamaan, mitä Raamattu sanoo vääristä profeetoista ja jotka tunnetaan surkeista ennustuksistaan. Tästä Joseph Smith on hyvä esimerkki. Ja mitä sanoi Jeesus vääristä kristuksista, joiden näyille ja puheille JS perusti kirjan. Tähänkö kirjaan sinä uskot yhtä lailla kuin Raamattuun?
Käänny pois noista mielettömyyksistä ja turvaudu Häneen, joka sanoi:"... sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois"
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262456- 1142086
- 1211739
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451567Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949