kalankuva auton perässä

moro

pitääkö paikkaansa että helluntailaiset pitää kalankuvaa auton perässä, mallimerkinnän yms. vieressä?

21

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Via

Kalasta tuli kristittyjen ensimmäinen vertauskuva, koska KALA sanan kirjaimet (Kreikka ?) muodostavat seuraavien sanojen alkukirjaimet=Jeesus Kristus,Jumalan Poika,Vapahtaja.

Alkuseurakunta oli vainojen kohteena ja tarvittiin salainen merkki että on uskovainen.jonkinverran niitä näkee nykyäänkin, esim. autonperässä, ei pelkästään helluntalaisilla.

• EIhelluntalainen

Ja luulet että se kalankuvio kuuluu vain teille helluntalaisista? Saatan tietty olla väärässä, mutta sellaisen käsityksen sain, että luulet että se kuuluu vaan helluntalaisille...

Kai nyt muutkin saavat käyttää sitä merkkiä, ette TE pelkästään...

• stb
        EIhelluntalainen kirjoitti:

Ja luulet että se kalankuvio kuuluu vain teille helluntalaisista? Saatan tietty olla väärässä, mutta sellaisen käsityksen sain, että luulet että se kuuluu vaan helluntalaisille...

"via" sanoi:

"jonkinverran niitä näkee nykyäänkin, esim. autonperässä, EI pelkästään helluntalaisilla."

siihen sina kommentoit:

"Ja luulet että se kalankuvio kuuluu vain teille helluntalaisista? Saatan tietty olla väärässä, mutta sellaisen käsityksen sain, että luulet että se kuuluu vaan helluntalaisille... Kai nyt muutkin saavat käyttää sitä merkkiä, ette TE pelkästään..."

-olet niin hellareita vastaan, etta luetun ymmartamisesikin perustuu tuohtumuksellesi, eli se mita luet nayttaa silmissasi joltain muulta kuin mita se oikeasti on...?

• Moroi

Ajaa uudella ML maasturilla ja peräpeilis kalan kuva... Onko kaikki ihan oikein..

• stb

liity helluntailaisuuteen mitenkaan, vaan se kalan kuva on Raamatullinen symboli jota kayttavat muutkin uskovaiset. (taalla USAssa niita kaloja nakee todella usein, paljon useimmin kuin suomessa. suomessa moni hapeaa nayttaa varinsa).

• EIhelluntalainen

Ja opettele sää kirjottamaa

• stb

mita tarkoitat?

• näsäviisas
        stb kirjoitti:

mita tarkoitat?

Kato kaikki ei ymmärrä että äätä ei ole jokapaikassa.

• tiMo

ookko sää sama kaveri joka tuolla toisella palstalla "sekoilit" kaste asian kanssa.Kirjoitus tyylisi on sama.Veikkaan että et oo paljoo toisella kymmenellä.Ja toi hellari vastaisuuden voisit vaihtaa vaikka siunauslinjalle, eli rupee rukouksessa siunaamaan heitä, huomaat että oma asenteesi muuttuu.Ja kalankuvakin saa oikean merkityksen.Siunausta sulla .

• stb kirjoitti:

mita tarkoitat?

* Eihelluntailainen ei tiedä, että USA:n koneissa ei ole iäö ym. pisteitä, annetaan sille anteeksi. Lähetä s.postia, en tiennytkään stb, että olet siellä jossain ?

• Silmä kätehen ota

>>>Ja opettele sää kirjottamaa

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Eihelluntailainen ei tiedä, että USA:n koneissa ei ole iäö ym. pisteitä, annetaan sille anteeksi. Lähetä s.postia, en tiennytkään stb, että olet siellä jossain ?

No kyllä niissä englanninkielisissä koneissakin iiii;t löytyvät:

Matt.10
        32 "Whosoever therefore shall confess me before men, him will I confess also before my Father which is in heaven."

• jaikal

Kyllä minä tämän tiesin. Joillakin uskovilla on todella kalan kuva autonsa perässä. He tahtovat sillä osoitaa olevansa uskossa Jeesuseen Kristukseen. Joillakin on jopa Raamatun lauseita autonsa perässä tarrana. Risti on myös yleinen uskovan symbooli. Sitten monet uskovat käyttävät paidassaan ja/tai takissaan rohkeasti hengellisiä kuvia tai tekstejä. Esim: "Jeesus elää."
      Näin he tunnustavat julkisesti kuuluvansa Jeesukselle Kristukselle.

Sitten olen kohdannut uskovia jotka käyttäytyvät juuri päin vastoin.
      He eivät uskalla edes kuulua virallisesti mihinkään kristilliseen seurakuntaan siinä pelossa että jos ja kun uskovien vainot tulevat, heitä ei löydy seurakuntien jäsenrekistereistä. He ajattelevat että vainoojat eivät löydä heitä kun heidän nimeään ei ole missään uskovien kirjoissa. Näin he ajattelevat pysyvänsä hengissä ilman vainoja vainojen aikana.

Minun mielipiteeni on toisenlainen. Jos täällä tulee vainon aika, ne uskovat, jotka yrittävät "piilottaa itsensä" ja uskonsa, heitä vainotaan enemmän kuin värinsä rohkeasti tunnustavia uskovia. Ne uskovat jotka tunnustavat värinsä rohkeasti, heitä Jumala varjelee. En tiedä tuleeko näin käymään mutta tämä on minun ajatkseni näistä piilouskovista. Minä en kannata piilouskovaisuutta. Jeesus paita päälle rohkeasti ja nimi seurakunnan jäsenrekisteriin.

• Monet hyvät puolet on merkeistä.
        Se jo näyttää, kenen oma olen ja avaa uusia ovia evankeliointiin.
        Muistan hyvin, kun minulla oli avustus-auto jossa oli monen laisia Raam. kohtia ja yksi oli Room. 8:1, sen johdosta avautui, jopa tullissa hyviä keskusteluja.
        Minäkin sain lahjaksi kalan kuvan ja se on henkilöauton takana muistuttamassa, että olen elämäni antanut Jeesuksen hoivaan.
        Pitäs tosin vielä pari merkkiä saada, jotta vois ne noihin kahteen muuhunki autoon asettaa.

Huomautan, että ne merkit ei tee minusta yhtään parempaa.

• frihet5 kirjoitti:

Monet hyvät puolet on merkeistä.
        Se jo näyttää, kenen oma olen ja avaa uusia ovia evankeliointiin.
        Muistan hyvin, kun minulla oli avustus-auto jossa oli monen laisia Raam. kohtia ja yksi oli Room. 8:1, sen johdosta avautui, jopa tullissa hyviä keskusteluja.
        Minäkin sain lahjaksi kalan kuvan ja se on henkilöauton takana muistuttamassa, että olen elämäni antanut Jeesuksen hoivaan.
        Pitäs tosin vielä pari merkkiä saada, jotta vois ne noihin kahteen muuhunki autoon asettaa.

Huomautan, että ne merkit ei tee minusta yhtään parempaa.

Ostin joitakin vuosia sitten T paitoja joissa kirjaimet KAN.
        Kysyin myyjältä että tietääkö uskosta osattomat mitä KAN
        tarkoittaa ja mitä tekemistä noilla kirjaimilla on uskovaisuuden kanssa. Myyjä sanoi että jos eivät tiedä niin voihan sitä sitten kertoa.
        Mutta kun kukaan ei ole kysynyt niin en ole myöskään kertonut.
        Muuten nuo paidat olivat erittäin hyviä ja korkealuokkaisia paitoja.
        Ovat kuluneet jo käytössä.

KAN tarkoittaa; Kristillinen alkoholisti- ja narkomaanityö ry

http://www.kan.fi/

• ml213.

Jaikal. Et taida ymmärtää seurakuntaa ja sen vainoamista. Esim. Raamatussa UT puolella on ilmoituksia, joissa ilmenee miten seurakuntaa vainottiin ja vainoojat erikoisesti tiesivät ketä ihmistä vainota,- niin, vaikka, silloisena aikana ei ollut uskonnollisia puolueita kuten nykyään.

Jos Suomeen tulisi todellinenb seurakunnan vainoaminen, niin uskonnolliset puolueet jäsenineen saisivat olla rauhassa. Todellisuudessa heidän riveistään/kin tulisi seurakunnan vainoojia.

PS. Muuten erilaiset tarrat auton takaikkunassa, jotka tuovat Jumalan tahdon tarran lukijan tietoisuuteen, niin reagoittavat ihmisiä puoleen ja toiseen,- jopa katsastusmiehiä.

• On Kooteeässälläkin kalapinssi joskin epäilen oliko alkuseurakuntalaisilla todella kalmerkkiä tunnuksenaan, vai oliko se vain jälkikäteen keksitty legenda.

• ei kiinnosta!!!!

En kuulu mihinkään kristittyyn seurakuntaan tai lahkoon, mutta jos jotakuta oikeasti vainotaan niin kaltaisiani tavallisia ihmisiä ja vainoojia ovat ne ihmisryhmät jotka uskovat Jeesukseen. Toisaalta minulle on henkilökohtaisesti ihan helvetin sama vaikka joku vainoaisi. Se joka heittää ensimmäisen kiven, tehkööt niin sitten, en välitä. En pelkää ketään. Antaa tulla vaan.

Antaa tosiaan tulla, heittäkää se ensimmäinen kivi ja viimeinenkin ja äkkiä mieluummin, vihaan pitkiä odotteluja. Te perkeleet ette nyt ole ensimmäisiä jotka koettavat meikeläisen tappaa, ettekä viimeisiä ihan varmasti. Sain nyt juuri eilen täysin suoran tappouhkauksen ja suhtaudun siihen huumorilla. Antaa tulla jos on kanttia. Laki ei muutenkaan suojele ketään ja poliisi auttaa sitä jolla on eniten rahaa. Koko systeemi on läpimätä. Tässä maassa auttaa itseään parhaiten kun ei kunnioita ketään.

Se on mulle sama onko kala auton persiissä vai ei, tai oletko vaikka Venäjän mafian jäsen. Olen maan ja taivaan kuningas enkä kunnioita tai pelkää ketään. Antaa perkele tulla vaan.

Uhkailijat jonoon kiitos ja katsotaan kenessä on miestä.

• teapot

Millä tavalla vainoamme sinua, jos sanomme että Jumala rakastaa sinua ja että Jeesuksen vastaanottamalla saat sisimpääsi rauhan?

Silloin sinunkaan ei tarvitse nähdä koko maailmaa vihollisena ja uhota sinne tänne. Oma vihasi sinua vainoaa, eivät uskovaiset.

Ehkä sinulla on pettymyksen ja turhautumisen tunteita, epäoikeudenmukaiseksi kokemaasi kohtelua ja siitä johtuvaa katkeruutta?

Kaiken tämän keskelle Jeesus voi antaa rauhan.

• Panehan nukkumaan siitä kyllä se tuntuu jo paremmalta aamulla.

• teapot

Ateistit ovat kehittäneet merkistä oman versionsa...
      Muuten merkki on samanlainen kuin Jeesukseen uskovilla, mutta kalalla on pikkuruiset jalat kuin se olisi kävelemään lähdössä, merkin sisällä lukee Darwin.
      Monenlaista keskustelua on senkin pohjalta varmaan syntynyt...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1393
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1360
    3. 76
      1155
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1096
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      941
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      935
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      36
      889
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      855
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      825
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      821
    Aihe