hitto kun tuli yksinäinen olo!

ei oosukua eessä eikä

takana eikä sivuilla, ei ole koulukaveria jonka kans nauraa...ei mitään, ei edes entistä poikaystävää

19

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen suvun

on vienyt sinulta?

• hande

Mitä on yksinäisyys.
      4kk olen tuijottanut kohta asunnon seiniä.
      Hopeahääpäivästä jäi 3kk uupumaan.

• woude

iskee välillä. itse olen aina ajatellut ihmistä lopultakin yksinäisenä olentona riippumatta taustatekijöistä. Mutta ehkä suuresta perheestä, ison sukulaisjoukon keskeltä tulleella on parempi mahdollisuusselvitä ilman tuota syvää yksinäisyyden tunnetta.Itselläni ei ole sisaruksia, vanhat hauraat vanhemmat. Yksi lapsukaine aikuiseksi varttumassa. Hänen isänsä on kuollut ja isän puolen sukuun ei ikävä kyllä olla yhteyksissä. Eli ei serkun serkkua-käytännössä. Olen uudestaan avioitunut ja miehellä ihan kiva suku mutta kontakti aika vähäistä. Poikani on vahva luonne, oman tiensä kulkija mutta kavereita hänellä on aina ollut.Itselläni pari lähiystävää vuosien takaa.Yksi luottotyökaveri, enkä enempää jaksaisikaan. Mutta mainitsemasi tunne on aina ollut sielussani-vahvasti.Toivon että löydät sukulaisielusi. Se voi joskus olla se vanha ystävä jostain kaukaa-vuosien takaa

• vaikea*

selittää sellaiselle joka ei ole koskaan kokenut.
        Kaikki eivät edes ymmärrä mitä se pahimmillaan voi olla.
        Siihen voi olla monenlaisia syitä ja joskus jopa väkipaljoudessakin voi tuntea itsensä yksinäiseksi.

• woude
        vaikea* kirjoitti:

selittää sellaiselle joka ei ole koskaan kokenut.
        Kaikki eivät edes ymmärrä mitä se pahimmillaan voi olla.
        Siihen voi olla monenlaisia syitä ja joskus jopa väkipaljoudessakin voi tuntea itsensä yksinäiseksi.

kaikille ei ole varmasti tunteena tuttu. Mutta se on toisaalta arvokas tunne, ehkä tuo ihmisen persoonaan uutta ulottuvuutta ja ehkä kykyä oikeasti nähdä ja kuulla jotain pientä kulkijaa ja ehkä oppii armahtamaan meitä pieniä yksinäisiä. Siis, ehkä? Voisin optimisesti ajatella että ehkä säästyy pahimmalta kateudelta kun maallinen mammona sekin, lopulta jää yksin.Olikohan vähän kaukaahaettua nyt tämä?

• Vaikea sanoa kummalla olisi helpompaa. Olen suuresta lapsilaumasta ja en todellakaan viihdy yksin. Haen sen kaverin vaikka kiven kolosta.

Yleensä olen hyvin harvoin ihan yksin ja vain hetken kerrallaan, joten siitä yksinäisyydestä en oikein edes tiedä. Ammattini ja työni on ihmisten parissa ja vapaa-ajat hoitelen lapsen-lasta, joten olen järjestänyt elämäni siten, että viihdyn yleensä ottaen kaikkialla, enkä tunne yksinäisyyttä.

Jos esim. sairastun, saan kuumetta tai jotain, niin silloin vasta takerrunkin ystäviin ja omaisiin, kaikki tuntemani henkilöt saavat kyllä juosta heti auttamaan ja pitämään kädestä kiinni. Luulen justsa että minut on kokonaan hyljätty jos ei ketään kuulu puoleen tuntiin.

• eräänlainen
        miljoona kirjoitti:

Vaikea sanoa kummalla olisi helpompaa. Olen suuresta lapsilaumasta ja en todellakaan viihdy yksin. Haen sen kaverin vaikka kiven kolosta.

Yleensä olen hyvin harvoin ihan yksin ja vain hetken kerrallaan, joten siitä yksinäisyydestä en oikein edes tiedä. Ammattini ja työni on ihmisten parissa ja vapaa-ajat hoitelen lapsen-lasta, joten olen järjestänyt elämäni siten, että viihdyn yleensä ottaen kaikkialla, enkä tunne yksinäisyyttä.

Jos esim. sairastun, saan kuumetta tai jotain, niin silloin vasta takerrunkin ystäviin ja omaisiin, kaikki tuntemani henkilöt saavat kyllä juosta heti auttamaan ja pitämään kädestä kiinni. Luulen justsa että minut on kokonaan hyljätty jos ei ketään kuulu puoleen tuntiin.

läheisriippuvainen?
        Ihmisen on terveellistä olla joskus yksin - oppii laittamaan asiat oikeisiin mittasuhteisiin mutta kohtuus siinäkin asiassa.
        Pieni lainaus loppuun "etsi yksinäisyyttä jotta se ei jonain päivänä löydä sinua".

• eräänlainen kirjoitti:

läheisriippuvainen?
        Ihmisen on terveellistä olla joskus yksin - oppii laittamaan asiat oikeisiin mittasuhteisiin mutta kohtuus siinäkin asiassa.
        Pieni lainaus loppuun "etsi yksinäisyyttä jotta se ei jonain päivänä löydä sinua".

Tiedostan asian ja viihdyn näin. Onneksi on nykytekniikka ja tää netti.

Jos mut hyljätään, kiusaan sitten sinua ja teitä täällä koko ajan. Hih hih

• kiusaamaan
        miljoona kirjoitti:

ei haittaa yhtään.
        Sanos muuta, kyllä on ihan kun on netti vaikka sanat lentelevät bittiavaruuteen välillä.
        Sormenpäät tässä vähän kuluu ja peffa levenee mutta sekään ei haittaa kun iho uusiutuu :)

• ihmiskunta
        miljoona kirjoitti:

hylkää ketään koskaan kuitenkaan.
        Jäähän jäljelle paaaaaaaaljon muita, monta monta miljoonaa :)
        Pieni askel ihmiselle mutta suuri ihmiskunnalle:)

• kiusaamaan kirjoitti:

ei haittaa yhtään.
        Sanos muuta, kyllä on ihan kun on netti vaikka sanat lentelevät bittiavaruuteen välillä.
        Sormenpäät tässä vähän kuluu ja peffa levenee mutta sekään ei haittaa kun iho uusiutuu :)

Kyllä täällä viihtyy hyvin, aikoa ongelma mulla toi nilkka, kun se ei tykkää kun sitä roikotetaan.

Onneksi toi nilkanpyöritys onnistuu samalla tässä kirjoittaessakin. Nyt kun on siihen tottunut. Ja voi sitä jumppaa tehdä pubissa tai kahviloissakin seurustellessa, jos ei yksin osaa olla ja on pakko sinne mennä jos ei puhekaveria muualta löytyisi.

Hyvin toki niissäkin kyllä viihtyisin, mutta nyt sit kuitenkin kohta kauppaan ja niitä lapsia hoitaan. Ihan kokonainen yökin perään on minulle sitä lystiä taas luvattu.

Hauskoja nettihetkiä kaikille.

• ihmiskunta kirjoitti:

hylkää ketään koskaan kuitenkaan.
        Jäähän jäljelle paaaaaaaaljon muita, monta monta miljoonaa :)
        Pieni askel ihmiselle mutta suuri ihmiskunnalle:)

Niin, kun osaa englantia ja ruotsiakin, niin kyllä sitä puhekaveria löytyy muutama miljoona.

• PAKKASAKKA

Iloista huomenta kaikille . - parempi olla yksin yksin , kuin kaksin yksin - . Minunkin sukulaiseni ovat siellä etelässä , joskus hyvä ja joskus ei.Alun perin tulin tänne "pulkka pakolaiseksi " juuri siksi , kun tuo suku tuppas olemaan liian lähellä ja määräilevän sorttista.Ja pääsehän sitä käväsemään , painotan sanaa käväsemään , jos ikävä yllättää. En tiedä missä asut , mutta eikö löydy kirppiksiä , kahviloita , uimahallia tms. jossa muitakin yksin olevia on viettämässä aikaa. Ja ainaskii Helsingissä on ystävä palvelu (SPR ?), mene sinne ja ala sinä jollekkii ystäväksi. Minulla on eräs tuttu nainen , joka on siellä , pääkaupungissa ja ystävä palvelussa , (muualta muuttanut) ja hän ainakin tykkää kovasti.Iloista päivää kuitenkin Sinulle ja muille.

• on hyvätkin

puolensa:
      - ei tarvitse jakaa kylppärivuoroja
      - ei tarvitse kiistellä kaukosäätimestä ja ohjelmista yleensä
      - saa nousta ylös silloin kun haluaa
      - saa syödä silloin kun haluaa tai olla syömättä
      - saa tehdä tai olla tekemättä yhtään mitään
      - saa mennä ja tulla miten huvittaa, ei tarvitse anoa lupaa
      - saa roikkua tietsikalla vaikka koko päivän :)
      - saa mennä nukkumaan silloin kun huvittaa
      - saa olla oma itsensä

terv. yksinäinen mutta kuitenkin vapaa

• tyttö kainuusta

tämä oli tosi hyvä,aina sitä voi ajatella positiivisesti,vaikka yksin täällä murjottaakin!

• hyvistä perusteluista.

Mm nuo puoltaa voimakkaasti halun olla yksin jatkossakin ;)

• Pirre*

täällä on seuraa, 24 tuntia vrk:ssa :)

Juttuseura tosin on hakusessa, mutta muuten on ihmisiä ympärillä..ja työ ei lopu...

• d;)

Tuleeko se useinkin, vai ihan nyt vaan? Ei se suku useinkaan yksinäisyyttä poista, on vaan monesti esteenä solmia muita suhteita. Jos ei tarvitse ajatella kuin itsensä kannalta asioita, niin se voi olla jopa antoisampaakin itselle. Kyllä niitä hyviäkin puolia yksineläjän elämässä on, ne täytyy vaan löytää. Jos alkaa vertailla mitä muilla on ja miten niillä menee, niin eihän siinä ole mitään järkeä.

Kaveripiiri taitaa kyllä riippua itsestä, miten itse pitää yhteyttä heihin. Jos ei tule pidettyä, tai ei viitsi häiritä ketään, niin usein se sitten kyllä jää aika vaisuksi myös heidän puoleltaan. Kaiken kaikkiaan mielialat taitaa vaihdella myös niillä joilla on niitä ystäviä ja sukulaisia, ei se yksinäisten ongelma.

• yli kuusi miljardia

potentiaalista ystävää. Lähde ulos ja huomaat, että jos käyttäydyt siten että ihmiset uskaltavat sinulle päivää sanoa, juttuun muiden kanssa pääsee aika nopeasti.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      600
      2136
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1078
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      19
      1008
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      887
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      79
      795
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      87
      727
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65