Tuossa pari pykälää alempana on keskustelua unettomuudesta ja sen hoidosta mm. rukousten ja profetioiden avulla. Siellä vastustetaan kovasti lääketiedettä. Onko ns. koululääketieteen, kovan lääketieteen, vihaaminen kovinkin yleistä helluntailaisten keskuudessa?
Olen eläissäni tuntenut parikymmentä helluntailaista, eli otanta ei ole suurensuuri, mutta... Suurin osa heistä on halveksinut koululääketiedettä, heidän mielestään sairaan voiteleminen öljyllä, esirukous, rukousliinojen (Serla, kertakäyttönenäliinat) postittaminen sairaille ja supersaarnaajien megakokouksissa käynti riittävät sairauden parantamiseksi. Ne vain eivät aina toimi. Siksi on olemassa Pfizer, AstraZeneca, GlaxoSmithKline, Ratiopharm, Leiras, Orion jne.
Helluntailaiset ja lääketiede.
13
744
Vastaukset
- armas
olen melkein helluntailainen sillä olen tullut uskoon helluntailaisten kokouksissa, ja edelleenkin niissä aika ajoin käyn kuten myös vapaakirkossa.
Mutten halveksi lääketiedettä ollenkaan, Jumala käyttää myös lääkäreitä,kaikenmaailman siatsuhoitajia kyllä halveksin. - todé
Olet tainnut olla Eroen juttusilla.
- Eroe
Ei helluntailaiset eroa koululääketieteestä sen kummemmin kuin tämän maailman ihmiset. Paitsi tietenkin ensin on hyvä rukoilla. Jos ei auta niin lääkäriin.
Kuhnehoitajia ja ns. humpuukihierojia vastaan olen ja luontaistuotekauppoja. Kuka tietää ne aineiden oikeat koostumukset? Vain lääketehtaan tekemiä vitamiinejä kannattaa ostaa.
Helsingissä erääseen seurakuntaan kuului mies, joka oli vastaan kaikkea lääketiedettä. Hänen kaikki lapset oli syntynyt itsensä voimoa avustamana kotona. Kammottavaa fanaattisuutta, mutta tuossa on vain yksi.
Sanoin Luukaskin oli lääkäri. Hänellä oli vastaus;
joo mutta ei harjoittanut ammattia. Raamattu sanoo lääkäri, niin ainakin minä ymmärrän että tarvittaessa harjoitti.
Miksi Paavali käski Timoteusta ottamaan tilkan viiniä vatsavaivoihin? Paavalillahan oli kaikki armolahjat käytössä?- eroe ja asiaa
...
- armas
rukoilla,(eikä se olekkaan mikään vain,) mutta suuri lääkäri tekee niinkuin hyväksi näkee.
Minäkin huonouninen sain kohdata sen mitä eniten pelkäsin nimittäin täydellisen unettomuuden,(siis ilman nukahtamislääkettä).
Ihan niinkuin Jobkin sanoi se mitä pelkäsin se minua kohtasi, mutta kaipa Hän tietää mitä tekee,
olenhan hänen kädessä unettomanakin.
Anteeksi aloitustekstin ruma sana, halusin kai herättää huomiota, raskaat ajatukset kun meinaa ottaa vallan välillä. Sinulla on ihan tervehenkinen asenne terveydenhuoltoon. Humpuuki on humpuukia, ja ns. vaihtoehtolääketieteessä on usein mukana suoranaista valehtelua ja ei-kristillistä uskontoa. Sinusta tulisi hyvä KANSANLÄHETYSLÄINEN; sellainen kuin lääkärit Pekka Reinikainen ja Päivi Räsänen, hah hah! :D
- Eroe
armas kirjoitti:
rukoilla,(eikä se olekkaan mikään vain,) mutta suuri lääkäri tekee niinkuin hyväksi näkee.
Minäkin huonouninen sain kohdata sen mitä eniten pelkäsin nimittäin täydellisen unettomuuden,(siis ilman nukahtamislääkettä).
Ihan niinkuin Jobkin sanoi se mitä pelkäsin se minua kohtasi, mutta kaipa Hän tietää mitä tekee,
olenhan hänen kädessä unettomanakin.
Anteeksi aloitustekstin ruma sana, halusin kai herättää huomiota, raskaat ajatukset kun meinaa ottaa vallan välillä.Minä ymmärrän sinua veljeni.
- Eroe
Basker kirjoitti:
Sinulla on ihan tervehenkinen asenne terveydenhuoltoon. Humpuuki on humpuukia, ja ns. vaihtoehtolääketieteessä on usein mukana suoranaista valehtelua ja ei-kristillistä uskontoa. Sinusta tulisi hyvä KANSANLÄHETYSLÄINEN; sellainen kuin lääkärit Pekka Reinikainen ja Päivi Räsänen, hah hah! :D
Otan vastaan kohteliaisuutena mitä sanoit. =)
mielensä ja vartalonsa kuntoon laittoa kuin että alkaa siltä seisomalta vetämään pillerihumalaa.
Jos vartalo ja mieli on kunnossa niin ei ole apteekkiin asiaa mutta eihän se tietenkään kaikilta onnistu mutta jokainen voi sitä ainakin yrittää parantaa.- epäonnea
Todella harvinaista kirjoittamasi ihmisten tapaaminen.
Kyllähän joitakin harvoja yksilöitä löytyy, jotka ovat hengellistäneet lähes kaiken. Suurinosa olemme kyllä ihan terveen ymmärryksen
ja normaalin ihmiselämän mukaisesti sitä mieltä, että Jumala on lääkäreillekin viisauden antanut.
Emmekä missään tapauksessa ylenkatso lääkäreiden apua, eikä työtä. He saivat viisauden Jumalalta, auttaakseen muita ja se apu kuuluu kaikille.
Kyllä me rukoilemme jos joku sairastaa ja joutuu leikkaukseen, että Jumala auttaisi lääkäreitä ja kaikki menisi hyvin.
Rukouskohteena ovat yhtälailla uskovaiset, kuin ei uskovaiset ystävät, tuttavat, tai perhekuntaan kuuluvat, siis sukulaiset.
Tuntemattomienkin puolesta rukoillaan jos saadaan viestiä että on sairautta, tai muita ongelmia elämässä. Näin teemme, koska välitämme ihmisistä, niinkuin Jeesuskin rakastaa. Hänellä on myös valta tehdä ihmeitä ilman määrää, me vain rukoilemme. Johdatusta elämääsi - riepe
Ihmeparantaminen mitä se on? Eräs helluntailaisystäväni vannoo kovasti ihmeparantamisen lukuun. Toiset taas näillä sivuilla rienaavat asiaa.
Mitä tulisi tehdä kun lapsi sairastuu, viedä se helluntailaissaarnaajalle vai lääkäriin? - yowouetpi
Hölöhölö, lopeta makaronin läpi katseleminen ja avarru.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648203Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592572- 73905
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 55823
- 25816
- 64812
- 12790
- 46776
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713