Rakkaat hyvät ihmiset, kertokaa, voiko vegetatiivisesta tilasta herätä??? Kyseinen henkilö on 74 vuotias, ollut tilassa viikon verran, syynä paha aivojen happivaje. Sydän aivan sökönä ja aivoissa ei näy oikein mitään toimintaa. Kuitenkin hengittää itse ja silmät auki, kammottavaa!!!
Lääkäri ei anna toivoa.
Minua vain mietityttää, jos aivot ovat niin huonossa tilassa, miksi silmät auki? Miksi silmät ovat kosteat? Mistä lääketiede tietää varmasti, että tässä tilassa oleva ihminen ei ole kehonsa vanki, eli täysin halvaantunut mutta ajatus toimii!?
Onko mitään linkkiä jossa olisi joku kertomassa vegetatiivisesta tilasta heräämisestä??
Yritin etsiä mutta tuloksetta.... Kuitenkin luin yhden artikkelin jossa sanotaan että olisi joskus mahdollista herätä.
Rukoilen saada jotain vastauksia.
Olo on aivan kauhea....
Lähellä kuolemaa
22
8495
Vastaukset
- erehtyä
Minun tapauksessani lääketiede on erehtynyt, olin tilassa, jossa aivoni kyllä toimivat, mutta en kuullut mitään (kuuro), en nähnyt mitään (sokea), en voinut puhua mitään (mykkä), enkä liikkua lainkaan.Minut kirjattiin tajuttomaksi vaikka olin täysin tajuissani ja kärsin helvetillisiä tuskia sekä se tila on niin hirveä, olla itsensä sisässä pelkässä pimeydessä lukittuna, että kuolema on oikeasti parempi.Heräsin, koska aivoni eivät ehtineet tuhoutua vaan sain happea.
Olen varma, että vaikka tilanteesi on aivan hirvittävä, on rakkaan läheisesi annettava lähteä.Jouduin samaan tilanteeseen isäni kanssa, hän taisteli 9 päivää teholla kunnes jouluaattona koneet sammutettiin.Elät hirveän tragedian aikoja, en olisi ikinä antanut isäni lähteä, onneksi lääkärit päättivät puolestani, nyt 1v 10kk:n jälkeen tiedän, että päätös oli oikea.Hän ei koskaan olisi halunnut jäädä käänneltäväksi, vaikka täysin aivokuollut ei tiettävästi ollutkaan, mutta vaikka olisi sydänsiirtokin tehty (ei voitu, ei ollut sydäntä), ei hän koskaan olisi herännyt enää. - hiili
Olen kuullut, että tilasta voi herätä, mutta siinä alkaa pitkä kuntoutusvaihe - kaikki pitää opetella alusta puhumisesta kävelyyn. Riippuen siitä, että kuinka pahaan kuntoon keho ja aivot on kerennyt menemään. Toipuminenkin on henkilö kohtaista.
Tilassa ihminen saattaa vaistota ja kuulla asioita, vaikkei niihin kykene reaktioimaan. Olen kuullut, että toipuminen on parempaa, jos ihmiselle jutellaan ja jos häntä pidellään kädestä tjv.
En ole lääkäri, mutta näin minulle on kerrottu ja olen lukenut kirjoista.
Haluaisiko 74-vuotias opetella puhumaan ja kävelemään uudemman kerran? Juttele uudemman kerran lääkärin kanssa ja kysele vaihtoehtoja.
VOIMIA! - tätä
Ajattelin sinua ja jatkan vielä (se joka oli tajuton)
Jos sydämessä on massiivinen infarkti, ei se enää toivu, vaan pitää tehdä sydämensiirto.Sydänsiirtoa ei tehdä 74-vuotiaalle, koska tämä ei kestä leikkausta, sydämiä ei saa ja sydämensiirtoleikkausta edeltää pitkät suunnittelut, niitä tehdään yleensä nuoremmille, joilla on ollut pitkä krooninen sydänsairaus.Tämä on varmaa tietoa, sillä olen elänyt tämän läpi.Isäni oli 66-vuotias kuollessaan.
Tässä sinun tapauksessasi se ei tule kyseeseen.
Eli pelkästään jo se, että sydän on sökönä tarkoittaa sitä, että toivoa ei valitettavasti ole.
Lisäksi kun aivot ovat jo saaneet masiivisen aivovaurion on korkean luokan riski ja todennäköistä, että mikäli sydän kestäisi, jäisi hän syötettäväksi ja käänneltäväksi sairaalatasoiseen hoitoon, niinkuin isäni olisi jäänyt, ellei koneita olisi sammutettu.
luulen, että sinun kohdallasi on ehkä käynyt niin, että masiivinen sydäninfarkti on aiheuttanut sen aivojen happivajeen.
On siis erittäin todennäköistä, että sinun on pakko antaa hänen lähteä.
Aivokuolleetkin potilaat saattavat nousta istumaan,kun heidät on irrotettu koneista, johtuu lihasreflekseistä, olen itse nähnyt.
Kukaan ei silti varmasti voi sanoa läheisesi aivotoiminnasta mitään lopullista varmuutta, koska isänikään kohdalla ei voitu olla edes varmoja aivovauriosta täysin.Silti, jos sydän ei pysty enää muuten toimimaan kuin sydämensiirrolla, ei auta, vaikka aivotoimintaa olisi kuinka, vaikka ihan terveet aivot.
Jätä asia Jumalan ja Jeesuksen käsiin, muuta et voi.Jo He ovat kutsuneet rakkaan läheisesi taivaaseen ja hänen on pakko lähteä, niin silloin hänen aikansa on nyt.Jos aika ei ole, niin sitten ei ole.
Et halua erota hänestä missään tapauksessa eikä hän sinusta.Ihminen ei kuitenkaan valitettavasti päätä näistä asioista.Kerro hänelle nyt, kuinka paljon häntä rakastat ja kaikki muukin mitä haluat sanoa.Minäkin kerroin isälleni.Varmuuden vuoksi.
Rukoilen ihmettä, että saisit vielä pitää hänet. - olen niin surullinen
Oli sydäntä lämmittävä huomata, että olitte jaksaneet ja viitsineet vastata minulle.
Kiitos siitä!!!
Etenkin viimeinen viesti, oli NIIN kaunis, että purskahdin täysillä itkuun.....
Minulle tämä on nyt pahempaa kuin se, että omaiseni olisi kuollut. Mietin vaan asiaa koko ajan, rukoilen että hän vaikka menisi itsestään nopeasti ja kivuttomasti.... se että pitäisi alkaa sitten miettimään (todennäköisesti jo pian) että otetaan ruokaletku pois, kammottavaa......
Mietin mitä hirveitä kipuja siitä seuraakaan yms!
Ei kukaan voi uskoa, miten hirveältä tämä tuntuu, ja se, kun rakas omainen on ollut täysin pirteä ja vauhdikas ja nuorekas ennen tätä kohtausta!!!!!!
En tiedä mitä minun pitäisi rukoilla? Rukoilenko, että hän parantuu? Se on lääkärien mukaan mahdotonta, mutta.... Rukoilenko että Jumala ottaa hänet..?- sinulle rakkautta
Toivon sinulle voimia kestää tämä sinun osallesi annettu risti, kun elimme läpi samankaltaista vaihetta vajaa kaksi vuotta sitten joutui äitini lääkitykselle, koska ei enää kestänyt, eikä kyennyt enää ottamaan informaatiota lääkäriltä vastaan.Kolme omaista alkoi kuulla harhoja (puhelimen sointia)ja joka ainoa hetki oli sitä, että elääkö vai kuoleeko isäni, lääkäritkään eivät tienneet kunnes kunto romahti ja elimet alkoivat pettää.
Lähtevän on mahdollista saada erittäin hyvä kipulääkitys ja vahva psyykenlääkityskin tarvittaessa, isäni pidettiin syvässä tajuttomuudessa kuoleman hetkellä lääkitykselläkin mutta ei hän enää muutenkaan olisi herännyt.
Elät traagisia aikoja rakas lähimmäiseni, toivon sinulle enkeleitä sinua kannattelemaan juuri nyt ja kestämään kaikki mitä tuleman pitää.
Mikäli hän lähtee taivaaseen, on hän siellä heti kaksi sekuntia kuolemansa jälkeen, jälleen terveenä, reippaana ja iloisena ja odottaa sinua siellä iäti.Jos niin on tarkoitettu. Kuoleman edessä emme seiso jonossa vaan rivissä eikä kuolemaa kukaan pakoon juokse.
Minä olen saanut tältä palstalta paljon vertaistukea ja tämän koko ajan, on tämä palsta ollut minulle se paras lohtu-vain täällä ymmärrämme täysin toisiamme omaistemme lisäksi.
Rukoilin omaisesi puolesta, elämisen puolesta tänne, mutta valitettavasti minulle kyllä tuli vahva tunne siitä, että hänet otetaan ehkä tuonne ylös.Toivon olevani väärässä.Sehän niin surullista onkin, että terveiltä jaloilta rikkaasta elämästäkin käy kutsu ylös, mutta siellä on paljon parempaa kuin täällä, sitä emme me ihmiset voi kiistää.
Ei sinun auta kuin jättää asia Jumalan käsiin, sanoa Hänelle, että tekee niinkuin parhaaksi rakkaalle omaisellesi näkee.
Tiedän, että tämä tilanne syö sinut elävältä, paljon rakkautta sinulle!!! - tuntematon ystävä
Ei kuolema ole mikään arvoitus, vaan ihmisen ihana oikeus väsyneenä nukahtaa pois.
Tämän säkeen kuulin isäni hautajaisissa eräältä sukulaiselta. Voimia sinulle kohdata tulevat päivät. - Anonyymi
tuntematon ystävä kirjoitti:
Ei kuolema ole mikään arvoitus, vaan ihmisen ihana oikeus väsyneenä nukahtaa pois.
Tämän säkeen kuulin isäni hautajaisissa eräältä sukulaiselta. Voimia sinulle kohdata tulevat päivät.Kuollut ei nukahda. Toivoisin, että kuolemaa ei kutsuttaisi nukkumiseksi, ainakaan lasten kuullen. Niin monta lasta olen työssäni kohdannut jotka pelkäävät omaa ja tai läheisten nukkumista kun kuolemasta on puhuttu nukkumisena.
- tietoa täältä
Maailman suurinmasta lääketieteelisestä kirjastosta.
Tieto on nyt kaikkien vapaasti saatavilla!
Nyt se on vaivatonta ja ilmaista. Löydä haluamasi tutkimusten tiivistelmäversiot tai mitä kukin on tutkinut maailman suurimmasta lääketieteellisestä kirjastosta. Kirjoita tutkijan nimi tai haluamasi tutkimusaihe osioon ja etsi. Asioita on tutkittu paljon laajemmin kuin yleensä väitetään!
www.pubmed.gov
Minä löysin tämän tiedon tuolta
http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=2&art=61&kom=1#kom- olen niin surullinen
Kiitos linkistä.
Nyt vasta olikin kauhea katsoa, kun läheiseni liikuttelee koko ajan silmiään, vaikka ei pitäisi olla mitään aivotoimintaa paitsi se mikä pitää perustoimintoja kasassa. Ja tämä että silmät liikkuu ym kuuluu kuulemma vegetatiiviseen tilaan?
Silti tuntuu että jotain yhä ymmärtäisi....!
Nyt asia on niin että kuulemma viimeistään viikon päästä lääkäri kertoo, että kaikki hoidot lopetettaisiin, eli ei oteta verikokeita, ei anneta antibiootteja, ei ruokita letkulla paitsi ihan minimaalisesti, annetaan ainoastaan iso määrä varmuuden vuoksi kipulääkkeitä.... toisin sanoen, passiivinen eutanasia.
Eli 99 % näyttää tältä. Neurologi tutkii toki vielä ettei muihin aivon osiin paitsi aivorunkoon ole tullut toimintaa ym....
Mitä tekisitte? Suostuako tällöin hoitojen lopettamiseen? Tuska on sisälläni sanoinkuvaamaton...
Onko se kuitenkin ns murha??? Rukoilen vain että Jumala päästäisi hänet menemään ennenkuin pitää tällaista tehdä! - sinua tänään
olen niin surullinen kirjoitti:
Kiitos linkistä.
Nyt vasta olikin kauhea katsoa, kun läheiseni liikuttelee koko ajan silmiään, vaikka ei pitäisi olla mitään aivotoimintaa paitsi se mikä pitää perustoimintoja kasassa. Ja tämä että silmät liikkuu ym kuuluu kuulemma vegetatiiviseen tilaan?
Silti tuntuu että jotain yhä ymmärtäisi....!
Nyt asia on niin että kuulemma viimeistään viikon päästä lääkäri kertoo, että kaikki hoidot lopetettaisiin, eli ei oteta verikokeita, ei anneta antibiootteja, ei ruokita letkulla paitsi ihan minimaalisesti, annetaan ainoastaan iso määrä varmuuden vuoksi kipulääkkeitä.... toisin sanoen, passiivinen eutanasia.
Eli 99 % näyttää tältä. Neurologi tutkii toki vielä ettei muihin aivon osiin paitsi aivorunkoon ole tullut toimintaa ym....
Mitä tekisitte? Suostuako tällöin hoitojen lopettamiseen? Tuska on sisälläni sanoinkuvaamaton...
Onko se kuitenkin ns murha??? Rukoilen vain että Jumala päästäisi hänet menemään ennenkuin pitää tällaista tehdä!Ajattelin sinua koko päivän.Jos läheisesi sydän on mennyttä, ei se auta, vaikka tulisi kuinka aivotoimintaa, sillä ilman sydäntä ei voi elää.
Jumala saattaa ottaa hänet vielä jo aiemmin mutta ei hoitojen lopetus ole murha vaan armahdus.Ajattele mitä haluaisit, jos itse olisit samassa tilassa kuin rakas läheisesi?
Olen itse nähnyt aivokuolleeksi todetun henkilön heräävän henkiin ja toipuvan mutta uskon, että kyseessä oli ihme.Olin silloin töissä teholla.Se oli ainoa tapaus ja sattui ns. "laitapuolen kulkijalle", joka parannuttuaan jatkoi ankaraa elämäntapaansa, Jumalan tiet ovat tutkimattomat.
Toivon lujasti ihmettä kohdallesi mutta ne ovat hyvin harvinaisia. - olen niin surullinen
sinua tänään kirjoitti:
Ajattelin sinua koko päivän.Jos läheisesi sydän on mennyttä, ei se auta, vaikka tulisi kuinka aivotoimintaa, sillä ilman sydäntä ei voi elää.
Jumala saattaa ottaa hänet vielä jo aiemmin mutta ei hoitojen lopetus ole murha vaan armahdus.Ajattele mitä haluaisit, jos itse olisit samassa tilassa kuin rakas läheisesi?
Olen itse nähnyt aivokuolleeksi todetun henkilön heräävän henkiin ja toipuvan mutta uskon, että kyseessä oli ihme.Olin silloin töissä teholla.Se oli ainoa tapaus ja sattui ns. "laitapuolen kulkijalle", joka parannuttuaan jatkoi ankaraa elämäntapaansa, Jumalan tiet ovat tutkimattomat.
Toivon lujasti ihmettä kohdallesi mutta ne ovat hyvin harvinaisia.Sydämestä kiitos Sinulle!
Uskot ilmeisesti vahvasti tuonpuoleiseen ja Jumalaan?
En ole koskaan ollut varsinaisesti uskovainen, mutta hädän hetkellä kädet menevät heti ristiin ja rukoilen...
Pitäisi tehdä se muutenkin, kuin hädässä....
Olen kovasti alkanut nyt miettimään näitä asioita, pää ihan pyörryksissä.
Lisäksi huomaan että olen nyt suojelevaisempi, minulla on ihana pieni lapsi, en halua edes AJATELLA miltä tuntuisi, jos hän olisi näin sairaana tms, kuten myös ihana aviomieheni....
En pysty ymmärtämään, miten jotku ihmiset jotenkin selviävät esim lapsensa poismenosta?
Olen ehkä heikompi luonne, mutta en todella tietä, mitä silloin tekisin.
Muistelen sitä kun nyt vihanneksena makaava läheiseni oli niin energinen, iloinen, puhelias ja aina kaikkia kohtaan auttavainen. Vaikka laitapuolen kulkija olisi tullut häneltä apua pyytämään, hän olisi sitä antanut.
Vielä ihan vähän aikaa sitten hän meni kuin tuulispää, nyt makaa vaipoissa ja letkuissa silmiä liikuttaen.... niin järkyttävää.... - enemmän
Sydämestä kiitos Sinulle!
Uskot ilmeisesti vahvasti tuonpuoleiseen ja Jumalaan?
En ole koskaan ollut varsinaisesti uskovainen, mutta hädän hetkellä kädet menevät heti ristiin ja rukoilen...
Pitäisi tehdä se muutenkin, kuin hädässä....
Olen kovasti alkanut nyt miettimään näitä asioita, pää ihan pyörryksissä.
Lisäksi huomaan että olen nyt suojelevaisempi, minulla on ihana pieni lapsi, en halua edes AJATELLA miltä tuntuisi, jos hän olisi näin sairaana tms, kuten myös ihana aviomieheni....
En pysty ymmärtämään, miten jotku ihmiset jotenkin selviävät esim lapsensa poismenosta?
Olen ehkä heikompi luonne, mutta en todella tietä, mitä silloin tekisin.
Muistelen sitä kun nyt vihanneksena makaava läheiseni oli niin energinen, iloinen, puhelias ja aina kaikkia kohtaan auttavainen. Vaikka laitapuolen kulkija olisi tullut häneltä apua pyytämään, hän olisi sitä antanut.
Vielä ihan vähän aikaa sitten hän meni kuin tuulispää, nyt makaa vaipoissa ja letkuissa silmiä liikuttaen.... niin järkyttävää....Me joudumme kestämään enemmän kuin ikinä luulemme, suru kun ei tapa (paitsi joskus) vaan se on pakko mennä läpi.
Tiedän varmasti Jumalan olevan olemassa ja sen, että läheisemme siirtyvät täältä taivaaseen heti kuoltuaan ja siellä he saavat olla elossa ja täysin terveinä odottamassa meidänkin saapumistamme.
Mieti mitä itse haluaisit, jos olisit samassa tilassa kuin rakas läheisesi...sitä samaa hän haluaisi.
Minäkin muistan, kuinka isäni eli onnellista, hyvää ja tervettä elämää, eikä kukaan edes aavistanut hänen olevaan mitenkään sairas, kun massiivinen infarkti iski.Se tuntui niin epäreilulta, kunpa hän olisi saanut olla täällä edes niin kauan, että olisi nähnyt edes yhden lapsenlapsen aikuisena tai edes päässyt nuorimman 2-vuotissyntymäpäiville, mutta niin ei käynyt.
Ystäväni on menettänyt vauvansakin 16 v sitten ja pakko hänen on ollut selvitä.Vauvansa syntymäpäivien aikaan, samoin kuin kuolinpäivän (eli 2 päivää)aikaan hän yhäkin romahtaa ja on vain kotona pitämättä yhetyttä kehenkään, mutta muuten hän kykenee elämään normaalisti jo.Lapsen kuolemasta ei selviä, mutta sen kanssa oppii elämään, koska on pakko.
Minä en haluaisi maata vihanneksena yhtään missään, vaan haluaisin, että kaikki koneet ja laitteet suljetaan ja minun annettaisiin lähteä vahvan kipulääkityksen kera niin, että minut samalla pidettäisiin syvässä tajuttomuudessa, niinkuin isänikin lähti.Ei hän kyllä olisi herännyt muutenkaan mutta kun aivotoiminnasta ei voitu olla täysin varmoja, niin syvä tajuttomuus tehtiin varmuuden vuoksi lääkkeillä.Ilman sydäntä hän ei voinut elää.Sydämensiirrolla tuon ikäinen saisi vain 2 vuotta elinaikaa, surkeaa, huonoa elämää, mikäli edes selviäisi leikkauksesta ja meidän tapauksessamme se ei tullut kyseeseen, kun heräämistä ei enää voinut tapahtua eikä sydäntä saatu mistään.Onneksi, koska olisi ihan hirveätä nyt, jos hänelle olisi siirretty sydän ja hän eläisi vihanneksena sairaalan letkuissa, parempi isälleni oli kuolla siinä tilanteessa kun muutakaan mahdollisuutta ei ollut. On vienyt melkein 2 vuotta aikaa hyväksyä tapahtunut mutta nyt olen sen hyväksynyt vaikka luulin, että ikinä ei niin tapahtuisi.
- aina on toivoa
Ei tästä elämästä koskaan tiedä mikä on meidän kohtalo.Toiset selviää ja toiset ei.Kuitenkin toivon sinulle jaksamista ja kestävyyttä tämän asian kanssa.Jostain löytyy aina joku toivon pisara.Älä ole surullinen vaan ajattele,kuolemaa läheisesi helpottaja.Sen jälkeen Hänellä on hyvä olla...Vaan sinä jäät jatkamaan omaa elämääsi.Surusi helpottaa joskus mutta anna aikaa sille.
- lääkäreiden toimesta
ei ole tehnyt oikeaa diagnoosia potilaan tilasta.
Vaikka kuinka hullulta tuntuisi, itse juttelisin läheiselleni tuttuja asioita, koska kukaan ei voi olla täysin varma läheisesi tilasta. On olemassa vain vakiintuneita käsityksiä yleisesti. Poikkeustapauksia on ollut, jotka ovat selviytyneet elämään.
Voimia sinulle ja vahvaa uskoa! - on nyt
En ole unohtanut sinua! Mikä tilanteesi on nyt? Voi tietenkin olla, että parhaillaan se on niin vaikea, että et pysty edes vastaamaan. Rakkautta ja voimia sinulle kestää tämä tragedia!
- jälleen
Kyselen jälleen, että oletko palstalla, emme ole unohtaneet kärsimystäsi.Kun tulet tänne jälleen, ilmoita itsestäsi ja kerro mitä sinulle kuuluu.Voimia sinulle kestää ja enkeleitä vierellesi!
- olen niin surullinen
Täällä jälleen, te ihanat ihmiset.
Tilanne on sama, ei mitään uutta, täysin vegetatiivinen tila jatkuu....
mitään päätöksiä ei ole vielä tehty....
Joku olikin laittanut että ihmeitä tapahtuu, ei aina kannata uskoa lääkäreihin. Haluaisin samaan uskoa, mutta jos kuitenkin miettii, pikku ja isoaivot ovat täysin toimimattomat.... vain aivorunko toimii...
Tiedän että on joitakin ihmisiä jotka heränneet johonkin tilaan vihannestilasta, mutta heidän alkutilansa on varmasti ollut hieman parempi.
Tehohoito on lopetettu toki nyt, eli teho-osastolle hän ei enää pääse, ei elvytetä jne.
Seuraavana kai vuorossa muun hoidon lopetus, eli ei enää hoideta jatkuvia keuhkokuumeita jne.
Mietin sitä, jos kuolee keuhkokuumeeseen, kuoleeko ihminen silloin tukehtumalla????
Olette niin mahtavia kanssaihmisiä.... - Saman kahdesti kokenut
Täällä jälleen, te ihanat ihmiset.
Tilanne on sama, ei mitään uutta, täysin vegetatiivinen tila jatkuu....
mitään päätöksiä ei ole vielä tehty....
Joku olikin laittanut että ihmeitä tapahtuu, ei aina kannata uskoa lääkäreihin. Haluaisin samaan uskoa, mutta jos kuitenkin miettii, pikku ja isoaivot ovat täysin toimimattomat.... vain aivorunko toimii...
Tiedän että on joitakin ihmisiä jotka heränneet johonkin tilaan vihannestilasta, mutta heidän alkutilansa on varmasti ollut hieman parempi.
Tehohoito on lopetettu toki nyt, eli teho-osastolle hän ei enää pääse, ei elvytetä jne.
Seuraavana kai vuorossa muun hoidon lopetus, eli ei enää hoideta jatkuvia keuhkokuumeita jne.
Mietin sitä, jos kuolee keuhkokuumeeseen, kuoleeko ihminen silloin tukehtumalla????
Olette niin mahtavia kanssaihmisiä....Hyvä Olen niin surullinen!
Lähetän sinulle lämpöä, voimia ja siunausta kestää raskaat tulevat päivät ja viikot.
Olen itse kokenut saman tilanteen kahdesti, enkä voi sitä koskaan unohtaa.
Ajan myötä nouset tuskan keskeltä, mutta surulle on annettava aikaa. Nyt kärsimäsi ahdistus on suurinta ahdistusta, mitä elämä sinulle tuo, ja se on vain elettävä läpi.
Ole itsellesi armollinen, tukeudu ystäviin, puhu ja kerro tunteistasi, itke.
Itse saatoin purskahtaa itkuun tavaratalossa kesken ostostenteon.
Oma läheiseni kamppailee myös parhaillaan koomassa elämästään. Rukoilen hänen puolestaan. Tätä epävarmuutta on tukala kestää, eikä tähän voi oppia eikä tottua. Pelkään hänen kärsivän tuskia, joista hän ei pysty kertomaan.
Jaan tunteesi, hyvä ystävä. Halaan sinua lämpimästi. Yritä saada nukuttua. Minäkin yritän.
- tm13
Onko kuollut jo?
Otan osaa. Jaksamista, vaikka 6 vuotta jo kulunut.
Muista käydä haudalla, ja rentoudu välillä. - Alkuperäinen
Hei, kyllä, kuollut on...jo tuolloin v. 2008.... letkuruokinta lopetettiin.... kun nenämahaletku poistettiin, kuolema tuli alle viikossa.
- Anonyymi
Mun sisko on ollut vegetatiivisessa tilassa pian 4 vuotta. Tekikö lääkäri päätöksen siitä, että ruokinta lopetetaan? Olisipa Suomessa eutanasiamahdollisuus. Siskoni joutuu nyt täysin turhaan kärsimään. Eläimiäkään ei jätetä näin kitumaan.
- Anonyymi
Olen keskustellut ihmisen kanssa, jolla oli joku tuollainen tilanne. Siinä oli joku mahdollisuus, lääkäri oli sanonut, otetaan kone pois. " Me vielä rukoilemme",oli aviomies vastannut. Niin he rukoilivat, ja vaimo heräsi. Kun keskustelin tämän heränneen kanssa, hänestä ei mitenkään huomannut mitään dementiaan viittaavaa. Kuuntelin kerran hänen tapauksestaan radiosta. Hän ei oikein muistanut, miten hän kävi terapiassa. " Nyt käyt kaksi kertaa viikossa", hänen miehensä kertoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202383Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3101305- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681