Mikähän ihme voi olla vaivana? noin vuosi sitten alkoivat kivut.Ensin tuli vasen rinta/käsi kipeäksi. Rintaa pisti ja vasen käsi oli kipeä.Sairaalassa otettiin useat sydänfilmit ja sydämmen ultraäänet. Filmissä näkyi pieniä muutoksia jotka joidenkin lääkäreiden mielestä vaikutti lievältä sydänlihastulehdukselta. Toisten mielestä kaikki oli ok että kivut johtuvat rintarangasta.oli kuumeilua ja palelua mikä ei minulle ole ollut yhtään normaalia , nämä oireet hävisivätkin sitten.. Nooh sain terveen paperit aikanaan kun muutokset hävisivät filmeistä. Mutta kipu ei. kohta vuoden on kestänyt vasemman käden kipu, välillä sormissa,välillä olkapäässä ja muualla kädessä. välillä tuntuu hermokivulta .välillä taas selvältä lihaskivulta. kun toisena päivänä pistää vaikka vain välillä rintaan.lähes jokapäivä olo on hetkittäin kuin aivan terveellä varsinkin aamulla,mutta oireita tulee jokapäivä yhtä varmasti.esim olkapäähän käy aivan yhtäkkiä helvetisti mutta jonkuajan päästä ei mitään.noin puoli vuotta myöhemmin alkoi vasemmanjalan reisi oireilemaan niin että istuminen on tympeää.tämä oire on välillä ollut pois,liikunta on ehkä auttanut. Olen koittanut jotenki kestää nämä helvetilliset käsi ja rintakivut(jalkaoireen kanssa tulee toimeen).Mutta nyt viime viikolla alkoivat samanlaiset kivut myös oikeassa kädessä, missä ei ole ollut mitään oireita aikaisemmin. Elämä alkaa olla yhtä helvettiä, melko tuskaista se on ollut jo kohta vuoden mutta nyt olo on lähinnä järkyttynyt. vuosi sitten olin vielä täysin terve, ei koskaan mitään vaivoja missään ja nyt oireet ei parane millään,niitä tulee vain lisää. Kaikkea on tutkittu, sydän pitäisi olla loistavassa kunnossa, on otettu magneettikuvia, esim niska/rintaranka, selkä,selällekkin fysiatri antoin 100 vuoden takuun, blaah.on otettu hermorata tutkimuksia kädestä.Kaikki tulokset on olleet loistavia(aivan kuten olokin ennen),verikokeita lukuisia niissä ei mitään sanottavaa.On kokeiltu liikuntaa,fysioterapiaa, kiropraktikkoa mutta ei apua.Kokeiltu masennuslääkkeitä (5mg cipralex)ei vaikutusta kipuihin.En ole kokenut olevani aikaisemmin mitenkään masentunut tai ahdistunut, kaikki on ollut hyvin,suorastaan loistavasti. Mutta kai tässä pikkuhiljaa masentuu kun elämä alkaa olla yhtä kipua päivästä toiseen ilman selitystä ja mahdollisuutta paranemiseen.Mikään ei enää juuri kiinnosta kun vaikuttaa ettei paranemiseen ole mahdollisuutta. Ottaa vaan niin päähän kun "tietää/luulee" että kroppa on fyysisesti kunnossa mutta jostain selittämättömästä syystä on näitä ihme kipuja.Seuraillaan ainakin toistaiseksi vielä näitä oireita mutta alkaa mitta tulla täyteen.
jatkuvia kipuja,mikä ihme...........?
8
578
Vastaukset
- takaisin....
Ei kuulosta hyvältä. Kun oireet ovat jatkuneet ja lisääntyneet, menisin sinuna heti takaisin tutkimuksiin. Luota omiin tuntemuksiisi, kyllä jokin on vialla.
Masennuslääkkeitä kuten epilepsialääkkeitä yms. käytetään nykyään kipulääkkeenä.
On vaikea arvioida netin kautta oireiden vakavuutta etkä kertonut mahdollisista muista oireista, joten kertomasi perusteella voi olla kyseessä jokin virus tms., joka on laukaissut niveltulehduksen, reumaattisia oireita tai muita kipuoireita.
Mutta jos oireet ovatkin olleet jo osa sairautta, silloin on kyseessä mahdollisesti jokin auto-immuunisairaus (SLE?), ja ainakin tutkimuksissa pitäisi sellaiset sulkea pois labrakokeilla ettei potilasta jää asia vaivaamaan.
Paras siis marssia takaisin lääkärille.- mies25vee
Pitää mennä, vaikka ainakin työpaikan lääkäri oli sitä mieltä ettei kohta voi enää auttaa, pitäis koittaa olla kuulemma reippaana kun monet on vielä huonommassa kunnossa.AAAAARGGHH
- taas takaisin
mies25vee kirjoitti:
Pitää mennä, vaikka ainakin työpaikan lääkäri oli sitä mieltä ettei kohta voi enää auttaa, pitäis koittaa olla kuulemma reippaana kun monet on vielä huonommassa kunnossa.AAAAARGGHH
Juu olen kuullut joskus samanlaisia kommentteja lääkäreistä... jotenkin tuntuu oudolta, etteivät he voi suoraan sanoa, etteivät osaa hoitaa asiaa vaan vierittävät paineen potilaalle.
Jokainen ymmärtää ettei yleislääkäri ole jokapaikan asiantuntija, ei heitä voi syyttää siitä. Mutta että potilas jätetään heitteille, sitä en ymmärrä enkä hyväksy.
Sinäkin olet nuori ja (ennen oireita) terve mies, joten erikoislääkärin tutkimukset ovat tarpeen. Kokeile sitä sun terveysasemaa, jospa siellä osattaisiin ottaa oikeat verikokeet, ja niiden perusteella kirjoittaa lähete että pääset eteenpäin erikoislääkärille.
Tsemppiä.
- kylmäpakkausta
kokeile kylmäpakkauksia. Niitä saa ostaa. Laitat pakasteeseen kylmettymään ja ja sitten jonkun vaatteen sisälle ja kipualueelle n. 15-20 mimuutiksi
- mies25vee
no kai tälläisiäkin on kokeiltu vaan eipä ne mitään auta.
- vaan kipu!
mies25vee kirjoitti:
no kai tälläisiäkin on kokeiltu vaan eipä ne mitään auta.
Olipa niin kotoisan tuntuisia oireita ja tuntemuksia sinulla,että alkoi hymyilyttää.Leikki sikseen.Minua on alkanut ärsyttää tämä masennuslääkkeillä peuhaaminen,kun ne eivät minulle ole mitään auttaneet.Kaksi vuotta sitten vielä urheilin ja olin mielestäni elämäni kunnossa.Vaan nyt olen hoippuva,kipuinen,väsynyt ja vähän pelokaskin jo.Voiko tämä vielä tästä pahentua,ja kuinka monella lääkärillä pitäisi käydä että saa apua.Pumppukin on alkanut hakkaamaan,se onkin uutuusvaiva taas.Diagnooseja on erillaisia ja epätietoisia yhtä paljon.On otettu kokeita jos jonkinlaisia.Ei jaksaisi enää hoitaa asiaansa,toivo menee...
- zeneeh90
Olen kärsinyt kanssa vasemman käden tuskallisista kivuista nyt kaksi kuukautta. Olen käynyt jos jonkinmoisella lääkärillä ja mitään erikoista ei ole löytynyt. Kaikki kivut ovat pistetty ahdistuksen piikkiin. Olen nyt syönyt mielialalääkkeitä reilu kaksi viikkoa ja kivut eivät ole lähteneet.
Kipu on minulla melko yhtäkkistä; saattaa tuntua aivan ihon pinnassa polttavaa kipua tai käden sisällä vihlovaa kipua (tuntuu kuin olisi jotakin hermostoperäistä). Kipua on myös ollut oikeassa kädessä, mutta pääasiassa vasen käsi vaivaa.
Minulla on myös kivun lisäksi koko ajan jotenkin huimaava ja väsyttävä olo. Olen välillä aivan varma, että minulla on jokin tosi vakava sairaus.
Masennus tässä väkisin pukkaa päälle... Mutta ei auta kuin toivoa, että joku päivä olen oireeton.
Voimia sinulle!- vaan kipu!
Näitä käsikipuja kun minulta on tutkittu,on ilmennyt rannekanavan ahtauma.Aiheuttaa juuri tuollaista oiretta.Mutta asia erikseen on vielä olkapääkipu.Sielläkun olisi kalkkia,röntgenkuvien perusteella..Pääsen huomenna ortopedille.Kun saisi avun vielä muihin"kaikenpaikan kipuihin",ja kantapääkipuihin.Kävin tutkimassa aihetta POLYNEUROPATIA.Ei vaan sovi kuvioon kun ei ole diabetesta tai alkoholin liikakäyttöä..En oikein kehtaa lääkärilläkään koko ajan juosta,niinkuin aloittajakin sanoi,tulee syyllistynyt olo,ja nolottaa itseä,kun ei tervehdy.Mitähän alkais?Yritetäänkö porukalla selvitellä taudinkuviamme?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833739Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1071114
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165865- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745