Pistäkääpä lääkearsenaali paremmaksi

oikein käyttävä potilas

2x2mg Xanor Depot
3x2mg Rivatril
2x7,5mg Dormicum
2x 10mg Stella
2-3x 4mg Sirdalud
2x 300mg Lyrica
1-3x 100mg Tramadol
60-90mg Remeron


Siinä vuorokausiannokset. Yksityinen psykiatri, suhteilla saa ja pääsee, KELA maksaa velkojaan.

21

3345

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-nisti

      Oletko itse sitä mieltä että tarvitset moisen määrän lääkkeitä?
      Moni niistä on erittäin voimakkasti riippuvuutta aiheuttavia...
      Oletko todellakin saanut kaikki samalta lääkäriltä?
      Olen aikoinani itse käyttänyt väärin vähän kaikkea ja voin kokemuksesta kertoa että et kauan ole oma itsesi jos jatkat tuollaisen määrän syömistä.
      En voi tietenkään tietää mihin lääkkeet on juuri sinulla määrätty...
      Toivottavasti tiedät mitä teet!

      • Kari ja nist.

        Selvää NA kamaa.

        Ei muutakuin tulehan joukkoon mukaan :)


    • tuo on

      Varmasti tai mahdollisesti kaupustelia kenties.

    • Maanis-depressiivinen

      Tuossa on kolme bentsodiatsepiinia & niiden sukuinen tsolpideemi, lihasrelaksantti, opioidi ja serotoniini-noradrenaliinisalpaaja. Miksi käyttää usampaa kuin yhtä bentsoa, niihin tulee ristitoleranssi? Luulisi, että noilla tulee aika letkeä olo ja varmasti nukuttaa, vai menevätkö ne katukauppaan?

    • uytsutu

      ei voi olla noin montaa lääkettä, tai epäilisin ettei voi, sähän oot ihan huumeissa...

      • vaikka paljon on!

        Viisi listassa mainituista lääkkeistä ovat myös minulle tuttuja.
        En ole nisti, mutta joudun käyttämään mm. Sirdaludia, Lyrica, Tramalia ect., lisäksi Zopinox, Neurontin, Lioresal ja Alprox verenpainelääkkeet ja hormoonit sekä Sepram.
        Syy on liikuntavaikeuksia, hermosärkyjä ja ajoittain voimakkaita kipuja aiheuttava neurologinen sairaus, MS-tauti. Masennus ja mielialan vaihtelut liittyvät osallani myös ko. sairauteen.
        En mielelläni söisi kolmiolääkkeitä, bentsoja ym., mutta parantavaa lääkettä ei ole keksitty.
        Vähennän ja tautotan lääkkeitä aina kun kykenen, kun fyysinen kunto on helpottunut.
        En syö lääkkeitä riemuiten, toleranssi on jo noussut, riippuvuutta alkanut tulla.
        Toivon, että monikaan ei joudu tällaiseen lääkerumbaan.
        Lisänä lääkitykseeni kuuluu myös päivittäin itse piikitettävä ms-lääke, jonka tarkoitus on vähentää pahenemisvaiheita. Ko.lääke aiheuttaa flunssan kaltaisia oireita, joihin aiemmin söin lääkärin suosituksen mukaan myös Panacodia. Sen olen kesäkuussa jättänyt täysin pois.
        Totuus on, että en edes fyysisesti kohta kestä tällaisia lääkemääriä, saati henkisesti.
        Pidin kuin seinään kolmen kuukauden paussin KAIKISTA lääkkeistä.
        Voitte arvata, miten kävi...
        Ellei ole välttämätöntä, suosittelen mielummin jäämään Disperiini ja antibiootti vaiheeseen kaikki lääkkeet.


    • katsopa tätä

      Tässä minun listani ja joka sana on totta:
      aamulla:
      pantoprazol 40 mg, mahalääke
      thyroxin 1,25 mg; kilpirauhasen vajaatoimintaan
      oxiklorin 300 mg, nivelreumaan
      prednisolon 10 mg, reumaan (kortisonilääke)
      trexan 25 mg, reumaan kerran viikossa
      optinate 30 mg, osteoporoosiin kerran viikossa
      seretide astmaan (myös illalla)
      ventoline astmaan

      illalla:
      mirtazapin 15 mg
      deprakine 2 x 500 mg
      pertiptyl 2 X 4/25 mg
      opamox 1 x 15 mg

      tarvittaessa:
      burana 600 mg
      panacod
      litalgin
      vermin 80 mg rytmihäiriöihin
      fungizone suun hiivatulehdukseen

      lisäksi:
      dermovat, kortisonivoide ihottumaan

      jne. jne.

    • sad

      Valitettavaa jos joutuu noinkin paljon käyttämään lääkityksiä. Ongelmat eivät näy välttämättä siinä hetkessä. Kymmenen vuoden jälkeen alkaa tulla jo lukuisia sairauksia ja sisäelinoireita. Parikymmentä vuotta niin sisuskalut on paskana vaikka labrat näyttäisivätkin normaalilta. Ei elimistö kestä vaan tulee kaikenlaisia muita sairauksia. Itselläni parikymmentä vuotta takana eri lääkityksiä ja terveys on mennyt. Ennen jopa komea mies on muuttunut kymmenen vuotta vanhemman näköiseksi. Se ulkonäöstä. Vaikka olen harrastanut liikuntaa niin sisuskalut kun 80 vuotiaalla ukolla. Tuskin elinvuosia enää kuin kymmenen jäljellä. Nyt 45. Huom. en ole nisti

    • hushushus

      amlodipin orion 5 mg
      atorvastatin 40 mg
      cardace 10 mg
      escitalopram 10 mg
      mirtzapin 7,5 mg
      orloc 5 mg
      primaspan 100 mg
      somac 20 mg
      lyrica 2 x 75 mg

      tarvittaessa:
      circadin 2 mg
      dinit
      dolan
      panadol forte 1 g
      tenox 20 mg

      • t4e34

        Hyväksytte sen, että annatte lääkäreiden tappaa teidät lääkkeillä, joista suurinta.-osaa edes tarvitse. :T. THC, CBD, CBN


    • Maa kutsuu.

      Ylpeilette sillä kuinka sairaita olette? Heh, ei taida paljoa järki päätä pakottaa. Käyttäkää ihmeessä baarissa iskureplana, irtoo varmasti :D

    • 12-5+7

      Olin hematologisella osastolla veritulpan takia ja siellä oli samassa huoneessa mies, jolla oli leukemia hoitaja kantoi niskävääränä lääkkeitä hänelle. Kysyin kuinka paljon niitä oikein joudut syömään? vastaus oli, että 32 erilaista lääkettä/ tabl./liuos/ päivässä.

      Joo edellinen ( maa kutsuu) sanoi aika osuvasti, että on siinäkin kehumisen aihe aloittajalla, sillä myrkkyä suurinpiirtein kaikki lääkkeet ovat.

    • paleo.

      Kannattaisi varmaan tarkistaan se ruokavalio ja lisäravinteet.

      Ravinnolla on merkittävä vaikutus aivan kaikkiin sairauksiin ja niiden ehkäisyyn.

      Lääkkeitä syödään sitten tarvittaessa.

      Yleensä lääkitys vähenee, kun ruokavalio ja muu elämä on kunnossa. Ja täten potilaskin voi paljon paremmin kuin pelkällä lääkityksellä.

      Mutta kertooko lääkäri tästä mitään?

      Ei kerro, koska ei kiinnosta.

      Nykylääketieteessä tutkitaan vain lääkkeitä, jotka voidaan patentoida ja jotka tuovat rahaa.

      Lääkäri, joka on kiinnostunut omasta golf-tuloksestaan enemmän, kuin potilaittensa hyvinvoinnista tai pahoinvoinnista on valinnut väärän ammatin, ja tulee kalliiksi koko yhteiskunnalle. Tällä hetkellä käytännön terveydenhuollosta vastaavat paljolti luontaistuotekauppiaat, hierojat, fysioterapeutit ja liikunnan opettajat.

    • hushushus

      En ylpeile sillä kuinka paljon syön lääkkeitä. Lääkkeitä en haluaisi syödä mutta valitettava tosiasia on se, että ne pitävät minut hengissä ja ainakin jotenkin järjissäni.

    • Terssaaja

      Sain verenpainelääkityksen on kai pakko syödä jatkossa. Yläpaine oli yli 200 ja alapaine normaali. Suvussani on ollu verenpainetautia ätini tätini ja enoni käyttivät läkeettä tähän. Isänipuolelta on myös ainkin yksi velijes kuollut sydänkohtaukseen. Tästä huolimatta molemmat suvt on ollut suhteellisen pitkäikäisiä. Lukuun ottamatta syöpään menehtyneitä. Olen 50-vuotia normaalipainon rajoissa, varaa olisi kyllä pudotaa tuollaiset 5kg. Lenkkeilen syön terveellisesti. Työ on ollut todella tressaavaa olen yrittänyt otaa kyllä rennommin. Olen tässä miettinyt että syönkö nyt tätä lääkettä loppuikäni. Seuraan painetta omalla mittarilla. Onko kenelläkään kokemusta tälläisesta yläpainee noususta. Minusta tämä on vähän hankala, kun se paine on muuten normaalin rajoissa mutta tressin yhteydessä sitten pompsahtaa kattoon. Onko sitten riskinä aivohalvaus niinä aikoina kun paine on yli 200. Nyt ajattelin että laihdutan tuon 5kg sillä ei taida kyllä olla vaikutusta tuohon tressipaineeseen.

    • Nyvaanpamii

      Kai pärjäät noilla? Mulla oli 90 -luvulla samanlainen setti miinus "hullun lääkkeet", alkoholismin hoitoon. -itse määrätty.

    • Anonyymi

      Mulla päihde puolen erikois- lääkäri lääkkeet:
      Tramal 100mg x2
      Elvance 50mg x1
      Opamox 15mg x3
      Tenox 20mg x2
      Olanzapin 10mg x1
      Mecastrin 2mg x1
      Joku ssri 15mg x1
      Mullakin vuorokausi annos ja kelan maksarilla, just nostettiin Tramal kahteen ja respassa lukee et kipuihin ja tuki lääke👍

      • Anonyymi

        No johan on päihdelääkäri, taitaa olla poikkeava yksilö lajissaan, kun tuollaisia kirjoittelee.


    • Anonyymi

      Minulle määrättiin tänään kovan kivun hoitoon Tramal 50 mg tarvittaessa, koska Paracetamol ja Ibux eivät edes yhdessä otettuna lieventäneet tätä järkyttävän kovaa ja vihlovaa kipua. Otin heti apteekissa ensimmäisen ja kipu lieveni pikkuhiljaa ja katosi sitten kokonaan. Kolmisen tuntia sitten vihlovaa korvakopu palasi taas ja otin pakkauksesta toisen Tramadolin. Pari tuntia sitten minulle tuli mielettömän pyörryttävä olo, tuntui että taju lähtee. Samalla alkoi etomaan ja tulin kylmänhikiseksi. Pyörrytystä on ollut siitä lähtien ja tuntuu että meinaan nukahtaa ihan väkisin, vaikka istun. Syke ja hengitystaajuus ovat matalat.
      En ole aiemmin joutunut käyttämään tramalia ja vaikuttaa siltä, ettei se taida olla minulle oikea kivunlievitysmuoto jos siitä tulee näin järkkyy olo. En uskalla edes alkaa nukkumaan ennenkuin lääkkeen vaikutus lakkaa. Tämän kokemuksen jälkeen en enää ikinä aio käyttää kyseistä lääkettä.

      • Anonyymi

        Ei hätää! Kun aloittaa opiaatteja/opiodeijen syömisen niin pahan olon tunne on yleinen sivuvaikutus. Häviää päivässä tai kahdessa. Jos otat korkeamman annoksen tulevaisuudessa voit kokea jotain samankaltaista mutta kovavatsa ja ummetus on opiaattejen kanssa isoin ongelma. Allekirjoittanut syönyt nyt 10v enimmillään 3 tablettia x 2 Oxycontin depot 80mg nyt 2x2 millä menen. Sain kyseisellä lääkkeellä elämäni takaisin. Ja olin sitä ennen mennyt läpi kaikki panacodista fentanyyliin. Mutta mikään ei auttanut samalla tavalla kuin OC. Tramal oli kauan käytössä 200mg x 3-4 tablettia päivässä. Mutta alkoi parin vuoden jälkeen tulemaan kivut takaisin ja huomasin että mitä myrkkyä lääke oli. OC on ”puhtaampi” vaihtoehto ja vielä 10+ vuoden jälkeen auttaa. Ahdistukseen ja epilepsiaan Rivatril 2mg 2-3 kpl/vrk ja ADHD hoitoon Elvanse erikoisrespalla 1-2 70mg tabua päivässä. Toi on monen silmään aikamoinen setti mutta moni ei ymmärrä että kaikki reagoi eräillä tavalla ja en ole yhtään ”sekaisin tuosta annoksesta. Ensimmäiset viikot väsytti enemmän kuin normaalisti jne mutta sen jälkeen olen vain kokenut paranemista elämänlaadusta. Käyn salilla, on oma yritys, onnellisesti kihloissa nyt 11v(älkää kysykö että miksei naimisiin olla menty vielä:)…. Joten lääkkeet toimivat tukena urheilun, ruokavalion ja oikeiden rutiineiden kanssa. Mielenkiintoista että onko muita kenellä olisi samanlainen lääkesetti koska ei ole vielä vastaan tullut ja tosiaan just 40v täyttänyt olen. 17 vuotiaana aloitettiin bentsoilla ja laitettiin heti 3 eri bentsoa ja kun ihmiset ihmettelee että eikö yksi bentso riitä niin se on yksilöllistä ja eri bentsot on eri asioihin. Tiedän että olen riippuvainen että en sitä kiellä mutta mielummin olen riippuvainen kuin se toinen vaihtoehto jota en edes halaua muistella. Välillä kun on joutunut vaihtamaan lekuria niin on saattanut kestää että löytynyt oikea joka tajunnut tilanteen. Siunausta! Siitä tuli vielä mieleen että olen uskovainen kristitty ihminen niin usko on myös auttanut minua henk kohtaisesti todella paljon.


    • Anonyymi

      Plus se nukahtelu istuvalteen on myös normaalia alussa ja korkeimmissa annoksissa. Jos pärjäät ilman opi pohjaisia lääkkeitä niin hyvä mutta niinkuin sanoin ne voi muuttaa elämää myös hyvällä tavalla. Jos on päihdekäyttöongelmia ennen aloittamista niin silloin kannattaa harkita myös mutta tiedän myös ihmisiä jotka samantapaisella lääkityksellä päässyt irti niiden ”katukäytöstä” Jks auttaa psykososiaalisiin tilanteisiin kuten työnhakuun, perhe-elämään ja rikostenehköisyyn. Motivaatio silloin tottakai pitää olla paikoillaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe