helluntailaisuus

Oon ollut yli10vuotta helluntailainen, mutta nyt oon liittynymässä vapaakirkkoon, koska oon niin niin tosi pettynyt ko.lahkoon.
Mun uusi seurakunta on ihan edellisen vastakohta. Tässä uudessa kaikki jäsenet muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta on eläkemummoja ja -vaareja. Ei enää puhettakaan "menestysteologiasta", harvat uskoo ihmeisiin eikä ketään huvita enää puhua kielilläkään.
Maallisesti ajateltuna vapaakirkossa ei ole mitään, ei yhtään mitään. On enää vaan kaipaavia lauluja taivaasta ja Jeesuksen armosta.
Meillä ei lauleta tekopirteitä ylistyslauluja eikä kukaan ole enää ylitse muiden. Ei enää "riehuvia evankelistoja", joista tällä palstallakin on nyt ollut juttua.
Juhlat on juhlittu. Seuraavat ovat hautajaiset. Luultavasti omat.
Silti tunnelma ei ole synkkä, vaan "varovainen". Nyt ymmärrän sanonnan:"jos elämässä ei muuta opi niin hiljaa kulkemaan."
Niiden mummojen ja vaarien seurassa oon oppinut saman. Hiljaa kun mennään eteenpäin niin yksikään helmi ei jää löytymättä.
Suurin helmi on ihmeellinen Pyhä Henki. Siksi olen onnellinen.
Joka kerta kun kokoukseen menen mietin miten jaksan istua kaksi tuntia kun joku entinen poika tai tyttö pitää puhetta ja niitä virsiä...mutta aina tulen sieltä täynnä ihmeellistä ja suurta rauhaa ja iloa.
Ennen, siis helluntaikokouksista tullessa, kaikki ihmis-suhdekuviot olivat kaikilla meillä päällimäisenä mielessä, mutta enää ei.
Olen todellakin, seurakuntaa vaihtamalla, löytänyt Jumalan.

9

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni!

      Sinä Sari olet jo pitkään kipuillut täällä huumeiden käyttösi ja seurakuntasi kanssa. Sinä olet tuuliviiri ja tahdoton ihminen joka on helppo ylipuhua mihin tahansa. Mene nyt Vapaakirkkoon, niin jo parin kuukauden päästä taas valitat täällä huumeiden käyttöäsi ja huonoa seurakuntaa.

      • ihan rehellisesti sanottuna, vaikka monet sitä on epäillytkin-silloin vielä kun kuuluin helluntaiseurakuntaan.
        Semmosia ne helluntailaiset on.
        Mä oon käynyt vapaaseurakunnassa jo puoli vuotta. Ensi tiistaina on naisten piiri.
        Hauskaa että mun juttuja muistellaan täällä vieläkin(ainakin jotain muistat). Oon huomannut että Eroe on nyt täällä(nyt kun itse kirjoittelen harvemmin)joka on tavallaan vienyt mun paikan.


      • kääntää selkänsä

        olette te helluntailahkolaiset todella rakastavia ihmisiä; rasisteja, lastenhakkaajia, homofoobikkoja... aijai, että oikein sydän lämpiää ku lukee näitä juttuja!


      • mitäs omituista?

        Olipas törkeää! ...Ei ollut uskovaisen terveiset toiselle uskovaiselle, mutta eihän tässä paikassa voi tietää kuka siellä kirjoittelee...!


    • issakki

      eipä noiden välillä ole muuta eroa kuin koko.

      • auroraboreallis

        Kyllä sielläkin yksi varmasti yli kahdeksankymppinen rukoilee vielä ihmisten sairauksien puolesta ja saa niistä yliluonnollista tietoa("profetoi")eli juuri sellasta ylimääräistä mistä helluntaikirkossa kärsin.
        Muuten tää on ihan erilainen.
        Tarkoitit kuitenkin varmaan opillisesti.
        Opillisestihan ne on aika paljon samanlaisia.
        En tiedä kummassa on enemmän väkeä, veikkaisin helluntailaisten.


      • SSRI
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä sielläkin yksi varmasti yli kahdeksankymppinen rukoilee vielä ihmisten sairauksien puolesta ja saa niistä yliluonnollista tietoa("profetoi")eli juuri sellasta ylimääräistä mistä helluntaikirkossa kärsin.
        Muuten tää on ihan erilainen.
        Tarkoitit kuitenkin varmaan opillisesti.
        Opillisestihan ne on aika paljon samanlaisia.
        En tiedä kummassa on enemmän väkeä, veikkaisin helluntailaisten.

        Älä pahoita mieltäsi joistain kirjoituksista tuossa. Minä olen ainakin onnellinen ja iloinen puolestasi, että olet löytänyt hyvän olon itsellesi. Harkintaan tuo seurakunta-asia menee varmaan vielä itseltänikin, osin lauantai-illan tapahtumien takia. Mutta siitä enemmän toisaalla.

        Kiva muuten että haluat edelleen tänne palstalle kirjoittaa!!


      • SSRI kirjoitti:

        Älä pahoita mieltäsi joistain kirjoituksista tuossa. Minä olen ainakin onnellinen ja iloinen puolestasi, että olet löytänyt hyvän olon itsellesi. Harkintaan tuo seurakunta-asia menee varmaan vielä itseltänikin, osin lauantai-illan tapahtumien takia. Mutta siitä enemmän toisaalla.

        Kiva muuten että haluat edelleen tänne palstalle kirjoittaa!!

        ok.


    • olen helluntailainen

      Mikäs siinä jos olet kokenut sen niin, löytyyhän se Jumala sieltäkin, ei se ole paikasta kiinni. Jumala ei asu ihmiskäsin valmistetuissa temppeleissä. Minä vaihdoin itse kirkosta helluntailaiseksi monta vuotta sitten. Olet löytänyt sen sinulle hyvän ratkaisun. Usko on tärkeintä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe