Katkeroituneet exät

-Vuodattaja-

Olen katkera siitä, etten saanut elää yhtä vapaata lapsuutta ja nuoruutta, kuin "normaali-ihmiset". Olen katkera siitä, etten saanut harrastaa kilpaurheilua, vaikka lahjojakin olisi ollut. Olen katkera siitä, etten saanut kaveerata kenen kanssa halusin, vaan "kehotettiin" liikkumaan vain "uskovaisten" porukoissa.

Olen katkera siitä, että minua peloteltiin ja uhkailtiin jo pienenä lapsena synnillä, sielunvihollisella ja tulimerellä. Olen katkera siitä, että jäin vaille vanhempieni huolenpitoa ja huomiota vanhempieni väsyessä ison lapsilauman kanssa. Olen katkera siitä, että minua yritettiin aivopestä ja tunkea väkisin muottiin, joka ei minulle sopinut.

Olen katkera siitä, että vanhempani ja vl-sukulaiseni pitävät minua, vaimoani ja lapsiani huonompina ihmisinä, kuin vl-sisaruksiani, koska en kuulu enää samaan lahkoon heidän kanssaan.

Olen katkera myös siitä, että en saisi vl-tuttavieni ja sukulaisteni mielestä uskoa omakohtaisesti niinkuin itse haluan, vaan minun pitäisi uskoa kuten he, vain koska satuin syntymään vl-perheeseen. Olen katkera siitä, että heidän on aina tavatessamme pakko yrittää käännyttää minua omaan pikku lahkoonsa "ainoalle oikealle tielle", eivätkä voi käsittää, että uskon eri tavalla. Olen katkera siitä, että he eivät huomaa, että enhän minäkään yritä jatkuvasti tuputtaa heille omaa vakaumustani ainoana oikeana.

Olen katkera siitä, että minua sanotaan uskottomaksi ja epäuskoiseksi, vaikka uskon periaatteessa samoin kuin he, ja kuten kaikki muut kaltaisemme kristityt uskovat Jeesuksen sovitustyöhön. Olen katkera siitä, että olen menettänyt vanhempani, vl-sisarukseni ja lapsuudenystäväni, koska en halua kuulua tuohon maalliseen lahkoon, johon he kuuluvat.

Haukkukaa vaan vielä kerran minua katkeraksi, ei haittaa. Minulla on mielestäni oikeus olla katkera. Mutta älköön kukaan koskaan väittäkö, että olisin kateellinen vl-lahkolaisille. Ennemmin kadehdin vaikka nälkämaan lapsia, kuin noita farisealaisia, jotka eivät edes itse huomaa, kuinka väärin he tekevät. Pysähtykääpä joskus vähän miettimään.

T: ex-vl

12

1031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liskosuomu

Mulla on kaksi "uskon kieltänyttä" sisarusta joille en tuputa uskoa. Eihän ketään voi pakottaa ja käännyttää väkisin mihinkään.

• -Vuodattaja-

Hienoa, jos et "tuputa", sillä eivät hekään varmaan yritä saada sinua uskomaan ja ajattelemaan kuten he. Kerroin vain omia kokemuksiani. Minunkaan sisareni eivät tuputa minulle mitään, koska ymmärtävät sen hyödyttömäksi.

Ihmettelen vain vanhempiani, jotka eivät pidä minua enää omana lapsenaan, kun en maksa jäsenmaksua tuolle MAALLISELLE järjestölle. Virallisesti toki pitävät yllä kulissia, että mikään ei ole muuttunut, mutta oikeasti tilanne on toinen. Olemme vaimoni kanssa hylkiöitä meidän suvussa.

En ymmärrä, miten kukaan voi olla niin julma, että rakastaa jotain lahkoa tai aatetta (maallista järjestöä) enemmän, kuin omaa lastaan tai lapsenlapsiaan. Se ei voi olla Jumalankaan silmissä oikein. Usko on tärkeä tottakai, mutta kyse ei ole siitä. Kyse on elämäntapalahkon propagandistisesta aatteellisuudesta, joka pakottaa pitämään huonoina kaikkia tuohon hulluun sisäpiiriin kuulumattomia.

Minullekin usko on tärkeä asia, mutten sen vuoksi hyljeksi ketään. Jeesuskin kehotti rakastamaan lähimmäisiään, eikä taatusti tarkoittanut sillä sitä, että vain jotain lahkolaisia pitää rakastaa. Jeesus varoittaa monessa kohtaa raamattua moisista lahkoista.

• -Vuodattaja- kirjoitti:

Hienoa, jos et "tuputa", sillä eivät hekään varmaan yritä saada sinua uskomaan ja ajattelemaan kuten he. Kerroin vain omia kokemuksiani. Minunkaan sisareni eivät tuputa minulle mitään, koska ymmärtävät sen hyödyttömäksi.

Ihmettelen vain vanhempiani, jotka eivät pidä minua enää omana lapsenaan, kun en maksa jäsenmaksua tuolle MAALLISELLE järjestölle. Virallisesti toki pitävät yllä kulissia, että mikään ei ole muuttunut, mutta oikeasti tilanne on toinen. Olemme vaimoni kanssa hylkiöitä meidän suvussa.

En ymmärrä, miten kukaan voi olla niin julma, että rakastaa jotain lahkoa tai aatetta (maallista järjestöä) enemmän, kuin omaa lastaan tai lapsenlapsiaan. Se ei voi olla Jumalankaan silmissä oikein. Usko on tärkeä tottakai, mutta kyse ei ole siitä. Kyse on elämäntapalahkon propagandistisesta aatteellisuudesta, joka pakottaa pitämään huonoina kaikkia tuohon hulluun sisäpiiriin kuulumattomia.

Minullekin usko on tärkeä asia, mutten sen vuoksi hyljeksi ketään. Jeesuskin kehotti rakastamaan lähimmäisiään, eikä taatusti tarkoittanut sillä sitä, että vain jotain lahkolaisia pitää rakastaa. Jeesus varoittaa monessa kohtaa raamattua moisista lahkoista.

Jeesus sanoi: "Minun nimeni tähden teitä vihataan"

Ole turvallisella mielellä, äläkä näistä ylenkatsojista välitä. Tekstisi osoittaa, että uskosi on tukevasti Kristuskalliolla.

Jeesus sanoi edelleen: "Jokainen, jonka Isäni minulle antaa, Minä en heitä pois"

Älä laiminlyö rukousta ja Raamatun lukua. Ole onnellinen, että pääsit vapauteen.

• Sää olet

katkera! Ja mää en ole! Mutta mää olen katteellinen teille exille, kun te voitte kattoa jääkiekkoa ja olympialaisia kotisohovalla, eikä tarvi mennä kattoon niitä kauhialla lössillä huoltoasemalle kaikkien uskottomien naureskeltavaksi.

• katteellinen

exille, ku ne voi ajatella ja elää niinku parhaaksi näkevät, mutta mun täytyy ajatella ja elää niinku käsketään.
        Se korpee mua niin raskaasti, että kostoksi mää haukun niitä päin naamaa epäuskosiksi ja sanon, että helvettiin ootte matkalla. Ja jätän tahallani kutsumatta niitä juhliini, tai jos kutsun, pidän huolen että niillä on siellä kurja olla.
        Jos mua tosi raskaasti korpee ja katteeksi käy, mää heittäydyn muka huolestuneeksi ja rupeen käännyttään niitä lempein sanoin.
        Ku mun täytyy kerta vankina elää, ei nuo vappaatkaan saa päästä liian helpolla, kyllä jämpti on niin.

• eqweqw
        katteellinen kirjoitti:

exille, ku ne voi ajatella ja elää niinku parhaaksi näkevät, mutta mun täytyy ajatella ja elää niinku käsketään.
        Se korpee mua niin raskaasti, että kostoksi mää haukun niitä päin naamaa epäuskosiksi ja sanon, että helvettiin ootte matkalla. Ja jätän tahallani kutsumatta niitä juhliini, tai jos kutsun, pidän huolen että niillä on siellä kurja olla.
        Jos mua tosi raskaasti korpee ja katteeksi käy, mää heittäydyn muka huolestuneeksi ja rupeen käännyttään niitä lempein sanoin.
        Ku mun täytyy kerta vankina elää, ei nuo vappaatkaan saa päästä liian helpolla, kyllä jämpti on niin.

Kristus teidät vapautti.
        Näinhän Raamatussa sanotaan.
        1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.

20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin.
        21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"?

Kaiken maailman telkkari kieltoja ja muitakin typeriä sääntöjä on teidän elämänne täynnä.
        Sanon, että sehän voi pahimmassa tapauksessa koitua synniksi, jos luulee, että siitä saa itselleen "kirkkaamman kruunun".
        Älkää ryhtykö perustamaan mitään omaa vanhurskautta, joka perustuu tekoihin.

KAIKKI ON MINULLE LUVALLISTA" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni.

"KAIKKI ON LUVALLISTA" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole rakentavaa.

Synti ei ole katsomista, koskemista, syömistä tai kuulemista.
        Synti on rikos Jumalaa vastaan.
        Sairas omatunto voi kolkuttaa, vaikka joisit lasilisen vettä.

• samoin tuntein

Osasit pukea sanoiksi minunkin ajatukseni.Just noin käynyt minullekin ja perheelleni.Parempi näin...Julmaahan tämä on,kun huomaa ettei kuulu enää sukuun.Hyvää jatkoa sinulle,omassa perheessä on voimaa.Se kantaa vaikeuksien keskellä ja on tärkein.

• samoista

syistä kuin sinä. Siitä ajasta on niin kauan, etten enää jaksa olla katkera, mutta vihainen olen edelleen muutamasta asiasta.

Olen vihainen siitä, että he eivät myönnä vieläkään kohdelleensa meitä väärin eivätkä nöyrry pyytämään anteeksi pahoin vahingoittamilta uhreiltaan vaan näyttelevät niin hurskaita, vaikka jättävät jälkeensä paljon surua.

• auttavakäsi toivon mukaan.

Mutta tuostahan näette että he ovat pahoja ihmisiä eivätkä teitä oikeasti rakasta! He ovat myös sairaita jos eivät tuollaisessa näe mitään väärää.
        Sinä olet fiksu ja terve kun tuollaisen huomaat ja olet varmasti hyvä ihminen.

Kumpi olisit mieluummin
        A. Ihminen joka haluaa kaikille hyvä ja näyttää sen teoin&sanoin ja osaa rakastaa?
        vai ihminen joka
        B. Ei rakasta edes omaa lastaan eikä osaa olla hyvä kuin valikoiduille ihmisille?

Kyllä varmaan A kuulostaa parhaimmalta. Miksi siis olla yhtän katkera tuollaisille. Minua enemminkin säälittää tällaiset tapaukset. Tuota kannattaa muistuttaa itselle jos alkaa muistella ja mietiskellä noita.

• Kykyä tuntea/tunteita

eivät onnistuneet sinulta viemään onneksi.
      Meidän pitäisi jaksaa kaikesta huolimatta auttaa vl.joukoissa olevia ihmisä koska he eivät itse ymmärrä missä erheessa elävät

• piti ihan

erikseen kiittää, koska juuri tuollainen perusteltu ja asiallinen kritiikki on aina sallittua.

• kohtalotoveri

kiitos tästä "vuodatuksestasi"..olen kokenut just samaa. Voimia sulle ja perheellesi!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      61
      3910
    2. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      49
      2424
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      2074
    4. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      416
      1863
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      81
      1422
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      69
      1404
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      74
      1290
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      68
      1110
    9. Helena Ahti-Hallberg laukoo suorat sanat - Tämä voi olla ongelma uudella TTK kaudella: "Jos on..."

Helena Ahti-Hallberg - tuo upea ja vaativa TTK-tuomari! Tanssii Tähtien Kanssa suosikkiohjelma starttaa syksyn iloksi ja
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      1084
    10. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      28
      1045
    Aihe